Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Juridisk HR-partner til Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeris departement

Brænder du for HR? Har du den personalejuridiske værktøjskasse i orden? Trives du med en bred kontaktflade? Motiveres du af at levere personalerelateret rådgivning, ledelsesbetjening og sagsbehandling på højt niveau? Holder du hovedet oppe og humøret højt, selv når tingene går lidt stærkt? Kan du prioritere, skære ind til benet og kan du samtidig agere inden for hele paletten af HR-opgaver - så er det måske dig, vi søger til vores Koncern HR.

Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri er i fuld gang med at bygge det nye departement og ministerium op. Det skal Koncern HR være med til at understøtte, og derfor søger vi nu en engageret og ambitiøs HR-partner som trives med en bred kontaktflade til chefer og medarbejdere.

Om kontoret
Departementets Koncern HR er ansvarlig for HR i departementet samt for koncernstyring og udvikling på HR-området i forhold til Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeris samlede koncern. Opgaverne i kontoret spænder vidt fra daglig personaleadministration, rådgivning og vejledning om personalemæssige forhold, personalejuridiske opgaver til strategisk organisations- og HR-udvikling.

Koncern HR er inddelt i tre teams: Team udvikling, Team personale og jura samt Servicecentret. Du vil blive en del af Team personale og jura, der ud over dig består af to jurister, en HR-partner og en administrativ medarbejder.

Dine arbejdsopgaver
Du skal være med til at opbygge og videreudvikle Koncern HR, så kontoret understøtter direktionen og departementets ledelsesgruppe samt leverer HR af høj kvalitet.

Din arbejdstid vil centrere sig om din funktion som HR-partner, hvor du forventes at give dine kontorchefer HR-support og -sparring. Som HR-partner skal du også varetage rekrutteringer og lønforhandlinger, sagsbehandling og juridisk rådgivning vedr. ansættelsesretlige problemstillinger samt opfølgning på sygefravær.

Du skal også være indstillet på at skrive beslutningsoplæg til direktion og ledelse vedr. personalerelaterede og organisatoriske forhold.
Afhængig af dine kompetencer og erfaring vil du også kunne blive tovholder på større HR-projekter i kontoret.

Faglige og personlige kvalifikationer
Vi forventer, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur, cand.merc.jur, eller lign. Du har gode kommunikative evner og en skarp pen.

Du kan arbejde selvstændigt, struktureret, effektivt og med stor faglig autoritet. Du er ambitiøs med dit arbejde og fagligt dygtig.

Du er udadvendt af natur, har situationsfornemmelse og har gode samarbejds- og netværkskompetencer. Du har gennemslagskraft og er ikke sådan at vælte af pinden.

Du er fleksibel og trives med at arbejde i en omskiftelig hverdag, hvor der kan opstå tidspres og ad hoc opgaver.

Det vil være en fordel, hvis du har nogle års erfaring fra en lignende stilling som HR-partner i centraladministrationen, og hvis du har erfaring med forhandling.

Det er også en fordel, hvis du har kendskab til GDPR i relation til ansættelsesforhold.

Vi tilbyder
Gode og dygtige kolleger, et spændende job i et nyoprettet ministerium, et rigtig godt arbejdsmiljø med gode muligheder for at videreudvikle dine faglige kompetencer. Vi deler viden og tror på, at vi finder de bedste løsninger i fællesskab. Vi tror på, at høj faglighed sagtens kan forenes med humor og plads til smil – også i en travl hverdag.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen vil være som fuldmægtig/specialkonsulent afhængig af dine kompetencer og erfaring og er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademikerorganisationer i staten (AC-overenskomsten).

Stillingen er på fuld tid.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er departementet, Koncern HR indtil videre Slotsholmsgade 12, 1216 København K.

Stillingen er til besættelse med tiltrædelse snarest muligt eller pr. 1. marts 2021.

Yderligere oplysninger
Har du lyst til at høre mere om jobbet, kan du kontakte Koncern HR chef Anne Braad på tlf. 23 25 47 89 eller HR-partner Karina Christensen på tlf. 50 83 69 93.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamenspapirer fra bachelor- og kandidatdel af din uddannelse senest torsdag den 14. januar 2021.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 3. Indkaldes du til samtale, vil du derhjemme aftenen forinden skulle løse en opgave af en times varighed.

Departementet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.