Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Juridisk konsulent - Alle Kan Bidrage Holbæk kommune

Brænder du for at yde juridisk rådgivning til ledere og medarbejdere inden for forsørgelse – og beskæftigelsesområdet? Vil du hjælpe os med at sikre borgernes retssikkerhed, herunder høj kvalitet i sagsbehandlingen? Og formår du at omsætte lovgivning og afgørelser til vejledning og sparring i et let forståeligt sprog, som er afstemt med den kommunale virkelighed? Så er du måske netop den juridiske konsulent, vi søger.

Vi arbejder hver dag for at understøtte ledige borgere i at komme i beskæftigelse og blive selvforsøgende. Vores ambition er at være stærke medspillere for vores borgere, virksomheder, samarbejdspartnere og for hinanden.

Om jobbet
Stillingen er placeret i ”Alle Kan Bidrage” hvor ansvarsområdet omfatter beskæftigelsesindsatsen, ydelsesservice og dele af den sociale indsats.
 
Dine arbejdsopgaver og ansvarsområder bliver bl.a. at:

  • Være juridisk rådgiver og sparringspartner for ledelse og medarbejdere i forhold til generelle forvaltningsretlige problemstillinger samt spørgsmål indenfor beskæftigelses-, social- og ydelsesområdet.
  • Stå i spidsen for implementering af ny lovgivning.
  • Gennemføre intern undervisning og formidling af juridisk stof der gør medarbejderne selvhjulpne, også i juridiske emner.
  • Bidrage til udvikling af styrings- og kvalitetssikringsredskaber i sagsbehandlingen, herunder at gennemføre ledelsestilsynet i samarbejde med ledelsen og revisionen.
  • Sikre at de juridiske IT-hjælpeværktøjer som f.eks. Schultz lovguide anvendes hensigtsmæssigt af AKBI´s medarbejdere ved skrivebordene, samt er opdaterede.
Vi tilbyder
Et selvstændigt og spændende job med både variation, udfordringer og gode muligheder for at præge området. Du vil indgå i et tæt samarbejde med den strategiske ledelse og referere til den strategiske leder indenfor Stab og Ydelsesservice.
 
Vi har et godt arbejdsmiljø og en humoristisk omgangstone med engagerede og hjælpsomme kolleger af begge køn, der er gode til at drage omsorg for hinanden. Der er et højt fagligt niveau og vi komplementerer hinanden med specialviden. Vi prioriterer rum til gensidig sparring og vidensdeling og et tæt samarbejde med andre afdelinger i kommunen, private leverandører og andre samarbejdspartnere.
 
Hvem er du?
Du er uddannet cand.jur. Du er vant til at arbejde tæt på ledelsen, gerne fra en tilsvarende stilling, og gerne med erfaring fra at arbejde i en politisk styret organisation. Du har styr på den grundlæggende forvaltningsjura. Kendskab og indsigt i beskæftigelses- og socialretten vurderes som en fordel.
 
 Herudover lægger vi vægt på at du:
  • er dygtig til at skabe gode relationer og kan samarbejde på tværs af en organisation, herunder begå sig blandt mange forskellige faggrupper
  • har en skarp pen og kan facilitere juridisk viden og indsigt så den bidrager til kompetenceudvikling, bredt i organisationen
  • synes at forenkling af arbejdsgange og afbureaukratisering er med til at frigøre tid og ressourcer til vores kerneopgave – at få borgere i beskæftigelse
  • arbejder struktureret og effektivt, samt kan administrere egen tid
  • trives med at arbejde i et åbent kontorlandskab og kollegaer med forskellige fagligheder
  • kan arbejde under tidspres og er villig til at gøre en ekstra indsats, når det kræves
  • har gode IT-kompetencer samt relativt enkelt kan sætte dig ind i anvendelsen af digitale værktøjer
Tiltrædelse, Løn- og ansættelsesforhold
Tiltrædelse er hurtigst muligt og senest 1. april 2018. Stillingen er på 37 timer. Løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.
 
Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Strategisk Leder i Alle Kan Bidrage Henrik Sahlgren Tlf. 72 36 26 85 / hsahl@holb.dk.

Ansøgningsfrist
Du sender ansøgningen ved at trykke på knappen ”send ansøgning” under selve stillingsopslaget. Ansøgningen skal være Holbæk Kommune i hænde senest onsdag den 21. februar 2018. Ansættelsessamtaler vil finde sted mandag den 26. februar.
 
Om Alle Kan Bidrage
Alle Kan Bidrage er en af de i alt 6 kerneområder i Holbæk Kommune. Alle Kan Bidrage består af 9 enheder og en stab. De 9 enheder er ”Ydelsesservice”, "Plan til jobrehabilitering”, "Støtte til jobrehabilitering", "Misbrugsindsatsen", ”Beskyttet beskæftigelse – og forsorg”, ”I job og uddannelse” ”Integrationsindsatsen”, ”Fra sygdom til job” samt ”Virksomhedsservice”. Alle Kan Bidrage har et samlet budget på ca. 1 mia. kr.
Holbæk Kommune er med et areal på ca. 580 m2 en geografisk stor kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 71.000 indbyggere og 4.500 medarbejdere.

Med kerneopgaven forstår vi følgende: For at leve det liv, det enkelte menneske ønsker sig, er det vigtigt at den enkelte kan forsørge sig selv og bidrage til samfundets værdigeskabelse.
Som en stærk medspiller til den enkelte borger har kommunen et medansvar for, at borgeren kommer i beskæftigelse, hvis den enkelte ikke selv lykkes med det.
Som en stærk medspiller til virksomhederne har kommunen et medansvar for at skabe plads på arbejdsmarkedet til alle.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329758213Phoenix-acb2c43912018-02-09T13:00:47.107Juridisk konsulent - Alle Kan Bidrage Holbæk kommuneBrænder du for at yde juridisk rådgivning til ledere og medarbejdere inden for forsørgelse – og beskæftigelsesområdet? Vil du hjælpe os med at sikre borgernes retssikkerhed, herunder høj kvalitet i sagsbehandlingen? Og formår du at omsætte lovgivning og afgørelser til vejledning og sparring i et let forståeligt sprog, som er afstemt med den kommunale virkelighed? Så er du måske netop den juridiske konsulent, vi søger.

Vi arbejder hver dag for at understøtte ledige borgere i at komme i beskæftigelse og blive selvforsøgende. Vores ambition er at være stærke medspillere for vores borgere, virksomheder, samarbejdspartnere og for hinanden.

Om jobbet
Stillingen er placeret i ”Alle Kan Bidrage” hvor ansvarsområdet omfatter beskæftigelsesindsatsen, ydelsesservice og dele af den sociale indsats.
 
Dine arbejdsopgaver og ansvarsområder bliver bl.a. at:
  • Være juridisk rådgiver og sparringspartner for ledelse og medarbejdere i forhold til generelle forvaltningsretlige problemstillinger samt spørgsmål indenfor beskæftigelses-, social- og ydelsesområdet.
  • Stå i spidsen for implementering af ny lovgivning.
  • Gennemføre intern undervisning og formidling af juridisk stof der gør medarbejderne selvhjulpne, også i juridiske emner.
  • Bidrage til udvikling af styrings- og kvalitetssikringsredskaber i sagsbehandlingen, herunder at gennemføre ledelsestilsynet i samarbejde med ledelsen og revisionen.
  • Sikre at de juridiske IT-hjælpeværktøjer som f.eks. Schultz lovguide anvendes hensigtsmæssigt af AKBI´s medarbejdere ved skrivebordene, samt er opdaterede.
Vi tilbyder
Et selvstændigt og spændende job med både variation, udfordringer og gode muligheder for at præge området. Du vil indgå i et tæt samarbejde med den strategiske ledelse og referere til den strategiske leder indenfor Stab og Ydelsesservice.
 
Vi har et godt arbejdsmiljø og en humoristisk omgangstone med engagerede og hjælpsomme kolleger af begge køn, der er gode til at drage omsorg for hinanden. Der er et højt fagligt niveau og vi komplementerer hinanden med specialviden. Vi prioriterer rum til gensidig sparring og vidensdeling og et tæt samarbejde med andre afdelinger i kommunen, private leverandører og andre samarbejdspartnere.
 
Hvem er du?
Du er uddannet cand.jur. Du er vant til at arbejde tæt på ledelsen, gerne fra en tilsvarende stilling, og gerne med erfaring fra at arbejde i en politisk styret organisation. Du har styr på den grundlæggende forvaltningsjura. Kendskab og indsigt i beskæftigelses- og socialretten vurderes som en fordel.
 
 Herudover lægger vi vægt på at du:
  • er dygtig til at skabe gode relationer og kan samarbejde på tværs af en organisation, herunder begå sig blandt mange forskellige faggrupper
  • har en skarp pen og kan facilitere juridisk viden og indsigt så den bidrager til kompetenceudvikling, bredt i organisationen
  • synes at forenkling af arbejdsgange og afbureaukratisering er med til at frigøre tid og ressourcer til vores kerneopgave – at få borgere i beskæftigelse
  • arbejder struktureret og effektivt, samt kan administrere egen tid
  • trives med at arbejde i et åbent kontorlandskab og kollegaer med forskellige fagligheder
  • kan arbejde under tidspres og er villig til at gøre en ekstra indsats, når det kræves
  • har gode IT-kompetencer samt relativt enkelt kan sætte dig ind i anvendelsen af digitale værktøjer
Tiltrædelse, Løn- og ansættelsesforhold
Tiltrædelse er hurtigst muligt og senest 1. april 2018. Stillingen er på 37 timer. Løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.
 
Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Strategisk Leder i Alle Kan Bidrage Henrik Sahlgren Tlf. 72 36 26 85 / hsahl@holb.dk.

Ansøgningsfrist
Du sender ansøgningen ved at trykke på knappen ”send ansøgning” under selve stillingsopslaget. Ansøgningen skal være Holbæk Kommune i hænde senest onsdag den 21. februar 2018. Ansættelsessamtaler vil finde sted mandag den 26. februar.
 
Om Alle Kan Bidrage
Alle Kan Bidrage er en af de i alt 6 kerneområder i Holbæk Kommune. Alle Kan Bidrage består af 9 enheder og en stab. De 9 enheder er ”Ydelsesservice”, "Plan til jobrehabilitering”, "Støtte til jobrehabilitering", "Misbrugsindsatsen", ”Beskyttet beskæftigelse – og forsorg”, ”I job og uddannelse” ”Integrationsindsatsen”, ”Fra sygdom til job” samt ”Virksomhedsservice”. Alle Kan Bidrage har et samlet budget på ca. 1 mia. kr.
Holbæk Kommune er med et areal på ca. 580 m2 en geografisk stor kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 71.000 indbyggere og 4.500 medarbejdere.

Med kerneopgaven forstår vi følgende: For at leve det liv, det enkelte menneske ønsker sig, er det vigtigt at den enkelte kan forsørge sig selv og bidrage til samfundets værdigeskabelse.
Som en stærk medspiller til den enkelte borger har kommunen et medansvar for, at borgeren kommer i beskæftigelse, hvis den enkelte ikke selv lykkes med det.
Som en stærk medspiller til virksomhederne har kommunen et medansvar for at skabe plads på arbejdsmarkedet til alle.
2018-02-22T01:03:13.193 Brænder du for at yde juridisk rådgivning til ledere og medarbejdere inden for forsørgelse og beskæftigelsesområdet? Vil du hjælpe os med at sikre borgernes retssikkerhed, herunder høj kvalitet i sagsbehandlingen? Og formår du at omsætte lovgivning og afgørelser til vejledning og sparring i et let forståeligt sprog, som er afstemt med den kommunale virkelighed? Så er du måske netop den juridiske konsulent, vi søger.Vi arbejder hver dag for at understøtte ledige borgere i at komme i beskæftigelse og blive selvforsøgende. Vores ambition er at være stærke medspillere for vores borgere, virksomheder, samarbejdspartnere og for hinanden.Om jobbetStillingen er placeret i Alle Kan Bidrage hvor ansvarsområdet omfatter beskæftigelsesindsatsen, ydelsesservice og dele af den sociale indsats. Dine arbejdsopgaver og ansvarsområder bliver bl.a. at: Være juridisk rådgiver og sparringspartner for ledelse og medarbejdere i forhold til generelle forvaltningsretlige problemstillinger samt spørgsmål indenfor beskæftigelses-, social- og ydelsesområdet. Stå i spidsen for implementering af ny lovgivning. Gennemføre intern undervisning og formidling af juridisk stof der gør medarbejderne selvhjulpne, også i juridiske emner. Bidrage til udvikling af styrings- og kvalitetssikringsredskaber i sagsbehandlingen, herunder at gennemføre ledelsestilsynet i samarbejde med ledelsen og revisionen. Sikre at de juridiske IT-hjælpeværktøjer som f.eks. Schultz lovguide anvendes hensigtsmæssigt af AKBI s medarbejdere ved skrivebordene, samt er opdaterede. Vi tilbyderEt selvstændigt og spændende job med både variation, udfordringer og gode muligheder for at præge området. Du vil indgå i et tæt samarbejde med den strategiske ledelse og referere til den strategiske leder indenfor Stab og Ydelsesservice. Vi har et godt arbejdsmiljø og en humoristisk omgangstone med engagerede og hjælpsomme kolleger af begge køn, der er gode til at drage omsorg for hinanden. Der er et højt fagligt niveau og vi komplementerer hinanden med specialviden. Vi prioriterer rum til gensidig sparring og vidensdeling og et tæt samarbejde med andre afdelinger i kommunen, private leverandører og andre samarbejdspartnere. Hvem er du?Du er uddannet cand.jur. Du er vant til at arbejde tæt på ledelsen, gerne fra en tilsvarende stilling, og gerne med erfaring fra at arbejde i en politisk styret organisation. Du har styr på den grundlæggende forvaltningsjura. Kendskab og indsigt i beskæftigelses- og socialretten vurderes som en fordel. Herudover lægger vi vægt på at du: er dygtig til at skabe gode relationer og kan samarbejde på tværs af en organisation, herunder begå sig blandt mange forskellige faggrupper har en skarp pen og kan facilitere juridisk viden og indsigt så den bidrager til kompetenceudvikling, bredt i organisationen synes at forenkling af arbejdsgange og afbureaukratisering er med til at frigøre tid og ressourcer til vores kerneopgave at få borgere i beskæftigelse arbejder struktureret og effektivt, samt kan administrere egen tid trives med at arbejde i et åbent kontorlandskab og kollegaer med forskellige fagligheder kan arbejde under tidspres og er villig til at gøre en ekstra indsats, når det kræves har gode IT-kompetencer samt relativt enkelt kan sætte dig ind i anvendelsen af digitale værktøjer Tiltrædelse, Løn- og ansættelsesforholdTiltrædelse er hurtigst muligt og senest 1. april 2018. Stillingen er på 37 timer. Løn- og ansættelse sker i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Yderligere oplysningerHvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Strategisk Leder i Alle Kan Bidrage Henrik Sahlgren Tlf. 72 36 26 85 hsahl@holb.dk.AnsøgningsfristDu sender ansøgningen ved at trykke på knappen send ansøgning under selve stillingsopslaget. Ansøgningen skal være Holbæk Kommune i hænde senest onsdag den 21. februar 2018. Ansættelsessamtaler vil finde sted mandag den 26. februar. Om Alle Kan Bidrage Alle Kan Bidrage er en af de i alt 6 kerneområder i Holbæk Kommune. Alle Kan Bidrage består af 9 enheder og en stab. De 9 enheder er Ydelsesservice , Plan til jobrehabilitering , Støtte til jobrehabilitering , Misbrugsindsatsen , Beskyttet beskæftigelse og forsorg , I job og uddannelse Integrationsindsatsen , Fra sygdom til job samt Virksomhedsservice . Alle Kan Bidrage har et samlet budget på ca. 1 mia. kr.Holbæk Kommune er med et areal på ca. 580 m2 en geografisk stor kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 71.000 indbyggere og 4.500 medarbejdere.Med kerneopgaven forstår vi følgende: For at leve det liv, det enkelte menneske ønsker sig, er det vigtigt at den enkelte kan forsørge sig selv og bidrage til samfundets værdigeskabelse.Som en stærk medspiller til den enkelte borger har kommunen et medansvar for, at borgeren kommer i beskæftigelse, hvis den enkelte ikke selv lykkes med det.Som en stærk medspiller til virksomhederne har kommunen et medansvar for at skabe plads på arbejdsmarkedet til alle.10Phoenixacb2c439101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-21T00:00:000010https://holbaek.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=c5b74dd0-3d0f-44c9-9408-7d65d858e7450EuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandHolbæk3106178Alle Kan Bidrage - Beskæftigelse og borgerservice11Kanalstræde 24300HolbækDKDanmarkORS/acb2c439_logo.jpegORS/Small/acb2c439_logo.jpeg0
hsahl@holb.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent523656EmplyMinimum pakken - 35 dage0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=acb2c439https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=acb2c439https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=acb2c439&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=acb2c439&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/2.jpgEr du en fagligt stærk Juridisk konsulent?12008071Dansk3Læse/ tale242906Juridisk konsulent8Jura og retsvæsen352908758Henrik Sahlgrenhsahl@holb.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK