Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Juridiske fuldmægtige til sagsbehandling

Færdselsstyrelsen søger juridiske fuldmægtige til sagsbehandling

Kunne du tænke dig at arbejde med juridisk sagsbehandling i en styrelse under Transportministeriet?

Så søger Færdselsstyrelsen et antal juridiske fuldmægtige til tre forskellige teams.

Færdselsstyrelsen

Færdselsstyrelsen i Ribe er i en rivende udvikling, og har brug for flere dygtige medarbejdere.

Styrelsen har ansvaret for færdsel, syn, køre- og hviletid og bilteknik, hvor kerneområderne er tilsyn og regulering.

Pr. 1. oktober 2021 overtager vi en stor opgave på kørekortområdet, som mere end tredobler vores organisation, idet kørekortadministrationen, afvikling af teoretiske og praktiske køreprøver samt udstedelse af takografkort flytter fra politiet til Færdselsstyrelsen.

På nuværende tidspunkt er vi ca. 160 engagerede medarbejdere i styrelsen med forskellige fagligheder og opgaver. Ved overtagelsen af ressortopgaven fra politiet vokser styrelsen til op mod 500 medarbejdere.

Vi står stærkt på værdier som fællesskab, handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse og plads til ambitioner.

Om stillingerne

Vi søger snarest muligt et antal jurister til 3 forskellige teams: team kørekort, team markedsadgang og tilsyn for vejtransport og team tilsynsjura.

I alle teams bliver du en del af et fagligt fællesskab med både jurister og andre fagligheder som inspektører og administrative medarbejdere. Hvert team har egen teamleder, som refererer direkte til kontorchefen.

Som jurist i teamet vil du sammen med de øvrige medarbejdere komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver inden for administrationen af teamets regler.

Dine primære opgaver vil til at starte med typisk være sagsbehandling i form af udstedelse af tilladelser, skriftligt tilsyn, klagesagsbehandling, behandling af ansøgninger og dispensationer. Ved arbejde med disse opgaver vil du også opleve tæt kontakt til borgere og virksomheder, som har sager til behandling ved styrelsen.

Afhængig af dine interesser og erfaringer vil du også kunne komme til at arbejde med departements- og ministerbetjening, udarbejdelse af notater og vejledninger, EU-arbejde, udviklingsarbejde mv.

Er du nyuddannet sørger vi for at give dig en grundig oplæring i arbejdet som embedsmand i en statslig styrelse.

Om de forskellig teams

I team kørekort administrerer vi færdselslovens regler, træffer afgørelse i konkrete sager om kørekort og køreuddannelse, behandler generelle og overordnede spørgsmål vedrørende de enkelte områder og udsteder vejledninger og regler på området.

I team kørekort får vi nye opgaver i forbindelse med de opgaver, vi overtager fra politiet.

I team markedsadgang og tilsyn for vejtransport træffer vi afgørelse om tilladelse til godskørsel for fremmed regning og persontransport i bus på baggrund af danske og internationale regler herom, samt fører tilsyn med tilladelsesindehavere. Derudover behandler vi generelle og overordnede spørgsmål inden for områderne, udsteder regler i forbindelse med implementering af ny lovgivning og deltager i EU-arbejde.

I team tilsynsjura administrerer vi reglerne vedrørende syn, parkering på de statslige rastepladser, køre- og hviletid og værkstedsautorisationer. Vi træffer afgørelse i konkrete sager om syn og tilsyn med synsvirksomheder samt på værkstedsautorisationsområdet, laver tiltalebegæring på køre- og hviletidsområdet samt behandler generelle og overordnede henvendelser på alle områderne. Derudover laver vi vejledninger og regler på områderne.

Dine kvalifikationer:

Vi forventer, at du:

  • Er cand.jur. eller cand.merc.jur, du må gerne være nyuddannet
  • Er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk
  • Evner at omsætte jura til et letforståeligt sprog
  • Kan arbejde struktureret, selvstændigt og med sans for detaljen
  • Har interesse for forvaltningsret
  • Ser værdien i at arbejde på tværs af fagligheder
Derudover ønsker vi os en kollega, som:

  • Har et godt drive og trives i en dynamisk organisation og i udvikling
  • Sætter pris på et socialt og uformelt arbejdsmiljø
  • Er venlig med et glimt i øjet og brænder for god service og korrekt sagsbehandling
  • Har ambitioner og lyst til faglig udvikling
  • Ser muligheder og finder nye veje i opgaveløsningen
Yderligere information

Vil du videre med om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Anne Mikkelsen (kørekort) på telefon 41871761, teamleder Anja Hein Witt, (tilsynsjura) på telefon 41871807, teamleder Bettina Jakobsen (markedsadgang og tilsyn for vejtransport) på telefon 41875530.

Stillingerne er faste stillinger på 37 timer. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og er til besættelse snarest muligt.

Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse mere herom på www.fstyr.dk.

Ansøgning

Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 6. juni.

Vi planlægger at holde ansættelsessamtaler den 10. + 11. juni 2021.

Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå tests.

Du må gerne angive, hvis du har særlig interesse for et af de nævnte teams.









Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.