Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Juridiske sagsbehandlere til Skatteankestyrelsens kontorer i København

Mere end 300 jurister samarbejder i Skatteankestyrelsen om juridisk klagebehandling for at sikre retssikkerheden og styrke tilliden til skattesystemet. Vi behandler sager af stor samfundsmæssig betydning, som alle har konsekvenser for den enkelte virksomhed og borger. Derfor vil vi være Danmarks bedste klagemyndighed.   
 
Motiveres du af at være en del af et stort fagligt fællesskab? 
Det gør vi, og derfor tror vi på, at vi i fællesskab kan levere bedre sagsbehandling end enkeltvis. Vi vægter samarbejde og trivsel højt. Værdier, som vi også håber, er vigtige for dig.   
 
Til vores kontorer i København søger vi juridiske sagsbehandlere. Vi har ledige stillinger i vurderingsafdelingen og i skatteafdelingen. Fælles for begge afdelinger er, at vi forbereder og behandler klager over SKATs afgørelser inden for komplekse områder. Vores kontorer i København beskæftiger sig med alt fra vurdering af erhvervsejendomme, erhvervsbeskatning, fast ejendom, moms, told og afgifter samt fradrag for forbedringer af grundværdi. Vi er en arbejdsplads med ambitioner og med fokus på produktion og kvalitet.  
 
Dygtiggør dit juridiske håndværk  
Som sagsbehandler hos os får du selvstændige opgaver og mulighed for at fordybe dig i sagsbehandlingen. Det betyder, at du får ansvar for at sikre oplysning af sager, udarbejde udkast til afgørelser og eventuelt afholde møde med klager. Alt dette danner basis for den rette afgørelse enten i Landsskatteretten eller i et ankenævn.   
 
Du får mulighed for at blive specialist inden for et særligt juridisk fagområde samtidigt med, at du videreudvikler dine generelle kompetencer med den juridiske metode.  
 
Skatteankestyrelsen er en af Danmarks største juridiske arbejdspladser  
I Skatteankestyrelsen lægger vi vægt på, at vi er fagligt dygtige og udviser kvalitet i opgaveløsningen. Det er dog ikke nok for os at have juridisk faglighed. Vi skal også bruge vores faglighed i forhold til styrelsens drift og udvikling. Vi ser nemlig, at høj kvalitet i opgaveløsningen hænger tæt sammen med fx effektiv arbejdstilrettelæggelse og anvendelse af tid. Ved også at behandle hinanden godt og klagerne med respekt lever vi op til vores fælles grundforståelse.       
 
Vi tilbyder dig i øvrigt:      
 

  • samarbejde med mere end 300 skarpe jurister uden spidse albuer   
  • selvstændigt ansvar for sagsbehandling – i tæt sparring med gode kolleger     
  • sager som har store konsekvenser for den enkelte      
  • stort fokus på faglighed og et grundigt oplæringsforløb      
 
Skatteankestyrelsens unikke opgave i Danmark indebærer, at vi sætter den juridiske metode i centrum både ved oplæring af nyansatte, men også ved løbende udvikling af vores kompetencer. Vi kan derfor garantere, at uanset hvilken faglig ballast du kommer med, så bliver du endnu dygtigere til juridisk metode og sagsbehandling. Du bliver på den måde bedre til at gennemskue, hvad der er op og ned i en sag, og hvem der har ret, og du bliver garant for retssikkerhed på skatteområdet.  
 
Kan du genkende dig selv i følgende? 
 
  • Uddannelsesmæssig baggrund som cand. jur., cand. merc. jur. eller skatterevisor 
  • Trives i rollen som sagsbehandler 
  • Interesse for skatte- og/eller forvaltningsret  
  • Er skriftlige velformuleret og sætter en ære i at kommunikere klart 
  • Prioriterer det faglige miljø og bidrager til vores fælles sparringskultur. 
 
Du kan være nyuddannet eller have erfaring, og ansættelse kan ske som enten fuldmægtig eller som konsulent.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår, der følger statens overenskomster.   
 
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet vil være i Skatteankestyrelsen enten på adressen Ved Vesterport 6, 4. sal, 1612 København V eller på Strandboulevarden 89, 2100 København Ø. 
 
Yderligere oplysninger  
Læs mere om Skatteankestyrelsen og om vores rekrutteringsproces på vores hjemmeside.  
 
Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte HR-partner Sissel Svensson Møller på tlf. 33 76 08 39.
 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning! 
Du kan søge vores stillinger via nedenstående link, hvor du uploader ansøgning, CV, uddannelsesbeviser, karakterblade og eventuelt øvrige relevante dokumenter. Der er ansøgningsfrist 1. marts 2018 med henblik på tiltrædelse den 1. maj 2018. Vi planlægger at holde samtaler primært i uge 10 og 11. 
 
Oplever du tekniske udfordringer med at ansøge, kan du eventuelt hente hjælp i Statens e-rekruttering. 
 
Vi har desuden andre ledige stillinger på vores øvrige lokationer i Silkeborg og Odense. Se gerne mere på vores hjemmeside. 
 
Alle interesserede uanset alder, køn eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge en stilling.   
 
Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen.   
 
Vi er pt. 490 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.    


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her