Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist med flair for analyse og juridisk formidling søges til 'Oprydning - Afklaring' i Skattestyrelsen i Ringkøbing

Har du en høj juridisk faglighed, brænder du for at arbejde med juridiske afklaringer og er du en dygtig formidler? Ønsker du afvekslende og udfordrende opgaver, sætter du pris på fleksibel arbejdstilrettelæggelse og kunne du tænke dig at blive en del af et juridisk team på en udviklingsorienteret arbejdsplads? Så er du måske vores kommende kollega!

Enheden ’Oprydning – Afklaring’ er ansvarlig for den overordnede projektstyring af en stor, projektorienteret oprydningsopgave i Skattestyrelsen i afdelingen ’Opkrævning og Betaling’. Vi arbejder med effektiv projektstyring, juridiske afklaringer og strukturerede arbejdsgange på tværs af driftsenhederne i hele afdelingen. Vi formidler juridisk kompleksitet til hele driften og samtidig oversætter vi driftens kompleksitet til juridisk afklaring.

Vi arbejder målrettet med at sikre fremdrift på oprydningsopgaverne, så de andre driftsenheder i afdelingen kan holde fokus på deres kerneopgaver. I enheden ’Oprydning – Afklaring’ har vi et juridisk team på 4 personer, som vi gerne vil have, at du bliver en del af.

Teamet arbejder med en mange forskellige juridiske opgaver i egen enhed og som en understøttende aktør, der arbejder på tværs af hele organisationen. Du vil både selvstændigt og som en del af et team skulle tage ansvar for opgaveløsningen. Du skal sikre juridisk analyse, bidrage til juridiske og procesmæssige afklaringer samt varetage formidling med høj kvalitet. Du skal have interesse for både at arbejde i dybden og i bredden med problemstillingerne og i tæt samarbejde med forskellige samarbejdspartnere. De juridiske opgaver du beskæftiger dig med, vil give dig en bred faglig indsigt, når du arbejder juridisk og analytisk med de mange forskellige emner og forskellige typer af spørgsmål.

Arbejde med retskraftsvurderinger en del af kerneopgaven i teamet, og når teamet samtidig løser opgaver for hele organisationen, vil der være en stor bredde i opgaverne. Gode evner til samarbejde og kommunikation er derfor også vigtigt, at du er god til at forstå de juridiske problemstillinger og omsætte dem til praksis i forhold til opgaver i driftsenhederne. Vi har travlt med de mange forskellige opgaver, så du skal nyde at arbejde med tempo, og hvor der også er tid til fordybelse. Samtidig prioriterer vi, at vi har et godt samarbejde og at smil og godt kollegaskab også er en del af vores arbejdsmiljø.

Du bliver en del af det juridiske team på 4 personer. Du vil både selvstændigt og i teams komme til at arbejde med:

  • Understøtte den agile oprydning af identificerede oprydningsopgaver i ’Opkrævning og Betaling’, herunder foretage juridiske udredninger og sikre procesmæssige afklaringer
  • Sikre at oprydningsprojekterne efterlever gældende lovgivning og samtidigt tager de nødvendige forretningsmæssige hensyn
  • Sikre korrekt implementering af juridiske afklaringer i driften
  • Være tovholder/ varetage koordinerende funktioner
  • Ansvar for juridisk kvalitetssikring
  • Foretage retskraftsvurderinger
  • Være juridisk sparringspartner for ledelsen og driftsenhederne
  • Afklare ad hoc spørgsmål fra andre afdelinger
Din profil
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for jura, fx cand.jur. og cand.merc.jur el. lign.

Vi ser gerne, at du har nogle års erfaring, og det vil være en fordel, hvis det er fra en offentlig myndighed eller lignende.

Med dine solide kommunikations- og formidlingsevner formår du at omsætte din juridiske viden til let forståelige budskaber og konkrete handlingsanvisninger.

Du er løsningsorienteret og pragmatisk, har gode relationelle kompetencer og bliver motiveret af at have en stor samarbejds- og kontaktflade.

Du ser fortsat kompetenceudvikling som naturlig for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor, og du indgår engageret i sidemandsoplæring for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Din nye arbejdsplads
’Oprydning – Afklaring’ er en enhed i afdelingen ’Opkrævning og Betaling’, afdelingen består af ca. 280 medarbejdere fordelt på 10 driftsenheder og 3 tværgående enheder. Afdelingens opgave er at sikre korrekt opkrævning og afregning, herunder bogføring og afstemning af statens indtægter. Afdelingen bidrager hvert år til at få ca. 1.000 milliarder kr. netto i statskassen, penge der er med til at skabe fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Hos os bidrager vi alle til, at der er et godt arbejdsmiljø og et godt kollegaskab, hvor vi har respekt for hinandens forskelligheder og fagligheder.

Med stort fokus på kompetenceudvikling, tværgående samarbejde og en høj grad af videndeling sørger vi for at vi har et højt fagligt niveau og at vi i fællesskab finder frem til de gode løsninger.

Ansøgning, kontakt & løn
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og Eksamensbeviser via linket ”søg stillingen” senest den 3. august 2020. 1. samtaler forventes afholdt d. 7. August 2020. 2. samtaler forventes afholdt d. 13. august 2020.

Vi benytter test i forbindelse med ansættelsen, og der vil forud for ansættelse blive indhentet 2 referencer samt straffeattest.

Dit arbejdssted bliver Damstrædet 2, 6950 Ringkøbing. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Forventet tiltrædelse gerne pr. 1. oktober 2020 eller tidligere.

Såfremt du har spørgsmål til stillingen, kontakt venligst funktionsleder Kirstine Gottlieb på telefon: 72 38 56 64.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.