Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist med interesse for miljø og infrastruktur

Er du en skarp jurist der vil være med til at udvikle fremtidens jernbane?

Vi søger en jurist til en spændende og alsidig stilling, hvor du kommer til at arbejde med undersøgelser af juridiske aspekter af vores jernbaneprojekter. Du vil blive ansat i Anlægsudvikling, der udarbejder politiske beslutningsgrundlag for jernbaneprojekter.



Bred juridisk rådgivning i projektteam

Du vil få til opgave at bistå med den juridiske rådgivning på alle vores ansvarsområder. Du kommer derfor til at arbejde bredt med opgaver indenfor alle de regler, der regulerer jernbanen og vores samspil med omverdenen. Det kan dreje sig om juridisk rådgivning i forhold til natur- og miljølovgivning, anlægslove, jernbanenormer, indgåelse af kontrakter i forbindelse med anlægsprojekter, forvaltningslov, offentlighedslov med videre.

Du vil blandt andet indgå i vores projektteams, der gennemfører miljøkonsekvensvurderinger (VVM) af kommende jernbaneprojekter. Du vil desuden være ansvarlig for, at alle juridiske forhold bliver behandlet i projekterne.



Der vil herudover være opgaver i forhold til at betjene departementet og minister i forbindelse med både konkrete sager og strategiske udviklingsprojekter, og du bliver inddraget i lovgivningsprocesserne - særligt i forbindelse med anlægslove.

Gode samarbejdsevner, drivkraft og solid myndighedsforståelse

Du har en akademisk uddannelse som cand.jur. eller tilsvarende. Det er en fordel, hvis du har erfaring indenfor det offentlige, fx stat eller kommune, men det er ikke et krav.



Som profil forventer vi, at du som jurist har lyst til at arbejde med alle de regler og myndighedsspørgsmål, vi skal navigere i, når vi skal planlægge vores projekter. Du har et grundlæggende kendskab til EU-regulering, da både VVM-reglerne og andre miljøregelsæt tager afsæt i EU-direktiver.



Du har dit juridiske fundament på plads og en solid myndighedsforståelse - og så kan du se, hvordan reglerne kan bruges til at understøtte forretningen og udvikle projekterne. Du skal kunne arbejde både selvstændigt og indgå i et projektteam. Du skal derfor trives med at tage initiativ og samarbejde på tværs af faggrupper i hele organisationen.



Løn og ansættelsesforhold

Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.



Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt Søren Sass eller Birgitte Maddock. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi indkalder til samtaler løbende.



For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330054688Phoenix-de061e4712019-07-04T00:00:00Jurist med interesse for miljø og infrastrukturEr du en skarp jurist der vil være med til at udvikle fremtidens jernbane?

Vi søger en jurist til en spændende og alsidig stilling, hvor du kommer til at arbejde med undersøgelser af juridiske aspekter af vores jernbaneprojekter. Du vil blive ansat i Anlægsudvikling, der udarbejder politiske beslutningsgrundlag for jernbaneprojekter.



Bred juridisk rådgivning i projektteam

Du vil få til opgave at bistå med den juridiske rådgivning på alle vores ansvarsområder. Du kommer derfor til at arbejde bredt med opgaver indenfor alle de regler, der regulerer jernbanen og vores samspil med omverdenen. Det kan dreje sig om juridisk rådgivning i forhold til natur- og miljølovgivning, anlægslove, jernbanenormer, indgåelse af kontrakter i forbindelse med anlægsprojekter, forvaltningslov, offentlighedslov med videre.

Du vil blandt andet indgå i vores projektteams, der gennemfører miljøkonsekvensvurderinger (VVM) af kommende jernbaneprojekter. Du vil desuden være ansvarlig for, at alle juridiske forhold bliver behandlet i projekterne.



Der vil herudover være opgaver i forhold til at betjene departementet og minister i forbindelse med både konkrete sager og strategiske udviklingsprojekter, og du bliver inddraget i lovgivningsprocesserne - særligt i forbindelse med anlægslove.

Gode samarbejdsevner, drivkraft og solid myndighedsforståelse

Du har en akademisk uddannelse som cand.jur. eller tilsvarende. Det er en fordel, hvis du har erfaring indenfor det offentlige, fx stat eller kommune, men det er ikke et krav.



Som profil forventer vi, at du som jurist har lyst til at arbejde med alle de regler og myndighedsspørgsmål, vi skal navigere i, når vi skal planlægge vores projekter. Du har et grundlæggende kendskab til EU-regulering, da både VVM-reglerne og andre miljøregelsæt tager afsæt i EU-direktiver.



Du har dit juridiske fundament på plads og en solid myndighedsforståelse - og så kan du se, hvordan reglerne kan bruges til at understøtte forretningen og udvikle projekterne. Du skal kunne arbejde både selvstændigt og indgå i et projektteam. Du skal derfor trives med at tage initiativ og samarbejde på tværs af faggrupper i hele organisationen.



Løn og ansættelsesforhold

Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.



Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt Søren Sass eller Birgitte Maddock. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi indkalder til samtaler løbende.



For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

2019-08-15T00:51:39.367 Er du en skarp jurist der vil være med til at udvikle fremtidens jernbane? Vi søger en jurist til en spændende og alsidig stilling, hvor du kommer til at arbejde med undersøgelser af juridiske aspekter af vores jernbaneprojekter. Du vil blive ansat i Anlægsudvikling, der udarbejder politiske beslutningsgrundlag for jernbaneprojekter. Bred juridisk rådgivning i projektteam Du vil få til opgave at bistå med den juridiske rådgivning på alle vores ansvarsområder. Du kommer derfor til at arbejde bredt med opgaver indenfor alle de regler, der regulerer jernbanen og vores samspil med omverdenen. Det kan dreje sig om juridisk rådgivning i forhold til natur- og miljølovgivning, anlægslove, jernbanenormer, indgåelse af kontrakter i forbindelse med anlægsprojekter, forvaltningslov, offentlighedslov med videre. Du vil blandt andet indgå i vores projektteams, der gennemfører miljøkonsekvensvurderinger (VVM) af kommende jernbaneprojekter. Du vil desuden være ansvarlig for, at alle juridiske forhold bliver behandlet i projekterne. Der vil herudover være opgaver i forhold til at betjene departementet og minister i forbindelse med både konkrete sager og strategiske udviklingsprojekter, og du bliver inddraget i lovgivningsprocesserne - særligt i forbindelse med anlægslove. Gode samarbejdsevner, drivkraft og solid myndighedsforståelse Du har en akademisk uddannelse som cand.jur. eller tilsvarende. Det er en fordel, hvis du har erfaring indenfor det offentlige, fx stat eller kommune, men det er ikke et krav. Som profil forventer vi, at du som jurist har lyst til at arbejde med alle de regler og myndighedsspørgsmål, vi skal navigere i, når vi skal planlægge vores projekter. Du har et grundlæggende kendskab til EU-regulering, da både VVM-reglerne og andre miljøregelsæt tager afsæt i EU-direktiver. Du har dit juridiske fundament på plads og en solid myndighedsforståelse - og så kan du se, hvordan reglerne kan bruges til at understøtte forretningen og udvikle projekterne. Du skal kunne arbejde både selvstændigt og indgå i et projektteam. Du skal derfor trives med at tage initiativ og samarbejde på tværs af faggrupper i hele organisationen. Løn og ansættelsesforhold Du ansættes i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere, så kontakt Søren Sass eller Birgitte Maddock. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.11jobnetde061e47100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=189888&DepartmentId=22071&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3557885Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 4311Amerika Plads 152100København ØDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent789012JobNet5014612501461210004-07-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=de061e47https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=de061e47https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=de061e47&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=de061e47&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonJurist med interesse for miljø og infrastruktur1Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen362174095noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330112718Er du den skarpe jurist til arbejdsskadessagsbehandling, vi mangler?Robot Er du vild med arbejdsskadesagsbehandling? Og har du flair for procesoptimering og videndeling? Så er det måske dig, vi har brug for i kriminalforsorgen. Når medarbejderne kommer til skade, skal de opleve en professionel arbejdsskadesagsbehandling i kriminalforsorgens regi, og det er her, du kommer ind i billedet. Dine opgaver Kriminalforsorgen er en selvforsikret statsinstitution og skal fungere som forsikringsselskab, der behandler visse typer sager selv. Forsikringsdelen af arbejdsskadesagsbehandlingen har de senere år været løftet regionalt. For fremadrettet at sikre overholdelse af lovgivningen for selvforsikrede enheder samt at driftsoptimere arbejdsskadesagsbehandlingen bliver der fra årsskiftet 2019 2020 etableret en ny, samlet forsikringsenhed i Direktoratet for Kriminalforsorgen, som udgøres af en medarbejder. Med etableringen af den nye forsikringsenhed samles den konkrete sagsbehandling ét sted, og du vil ud over sagsbehandling få ansvaret for procesoptimering af arbejdsskadesagsbehandlingen, som du skal fremkomme med løsningsforslag til og implementere. Du vil få stor indflydelse på arbejdstilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver og design af arbejdsprocesser. Vi forestiller os en bred palet af opgaver, hvor din hverdag blandt andet vil bestå af af: sikre en professionel sagsbehandling og opgavevaretagelse i alle faser og på alle niveauer af arbejdsskadesagsbehandlingen. procesoptimere, implementere og operationalisere nye tiltag i arbejdsskadesagsbehandlingen i forsikringsenheden samt i det løbende samarbejde med de decentrale HR enheder i kriminalforsorgen. udvikle og professionalisere samarbejdet med interne og eksterne interessenter. Hvem er du? Vi forestiller os, at du: er cand.jur, cand.merc.jur eller på anden vis har tilegnet dig lignende stærke, faglige kompetencer inden for arbejdsskadesagsbehandling. er en erfaren sagsbehandler, analytisk stærk, tænker i procesoptimering og kan se en spændende udfordring i at løbe en nystartet enhed i gang. har et indgående kendskab til arbejdsskadesikringsloven og erstatningsansvarsloven. har minimum 3-5 års relevant erhvervserfaring. Du kan med fordel have: erhvervserfaring fra ansættelse(r) i Arbejdsmarkedets Erhvervssikring, Ankestyrelsen, et forsikringsselskab eller lignende, men det er ikke et krav. erfaring med og implementering af nye processer og arbejdsgange, men det er ikke et krav. Vi forventer, at du: er juridisk velfunderet i både proces og metode. er god til at formulere dig på dansk, både skriftligt og mundtligt. arbejder selvstændigt, leverer professionel sagsbehandling, tænker proaktivt og følger dine sager til dørs. Arbejder effektivt og har en struktureret tilgang til arbejdsopgaverne. har en god dømmekraft og stærk og helhedsorienteret organisationsforståelse. har faglig og personlig integritet samt stor gennemslagskraft. tør at tænke og præsentere nye ideer i forhold til arbejdsskadesagsbehandlingen. trives i et arbejdsmiljø med både drift og udvikling i opgaveporteføljen. Vi tilbyder Du får en afvekslende hverdag og bliver en del af et tværfagligt miljø, hvor du skal samarbejde med dine kolleger i Koncern HR, chefer og medarbejdere i andre kontorer i direktoratet samt i de regionale HR enheder. Du vil opleve et godt arbejdsmiljø i en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er respekt for kolleger og deres faglighed. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Tjenestedet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 100, 1401 København K. Stillingen er på 37 timer og ønskes besat senest 1. januar 2020. Hvem er vi? Direktoratet for Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets ressortområde. Direktoratet har cirka 360 medarbejdere fordelt på 6 centre. Hvert center er opdelt i enheder, der arbejder med mere specialiseret fagområder men også med opgaver på tværs af enhederne. Direktoratet har et tæt samarbejde med de 4 områdekontorer fordelt over hele landet, hvilket du også vil få i den nyoprettede stilling. Den nye forsikringsenhed vil organisatorisk være placeret i Center for HR og Uddannelse. Center for HR og Uddannelse tæller cirka 30 medarbejdere i direktoratet og cirka 50 medarbejdere fordelt på vores 2 uddannelsescentre beliggende i henholdsvis Birkerød og Møgelkær. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til enhedsleder i Koncern HR Ann-Britt Ringsholt på telefon 7255 4210, eller HR Partner Lars Nørholtz, 7255 4237. Ansøgning Stillingen søges elektronisk via knappen Søg stillingen . Din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring skal være modtaget senest torsdag den 14. november 2019. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 47. Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med din ansættelsessamtale giver samtykke til, at kriminalforsorgen må indhente oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Det er ligeledes en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, ligesom du skal kunne opretholde din sikkerhedsgodkendelse gennem hele din ansættelse. Hvis du bliver inviteret til samtale, skal du medbringe billedidentifikation f.eks. pas eller kørekort. Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.Er du vild med arbejdsskadesagsbehandling? Og har du flair for procesoptimering og videndeling? Så er det måske dig, vi har brug for i kriminalforsorgen.

Når medarbejderne kommer til skade, skal de opleve en professionel arbejdsskadesagsbehandling i kriminalforsorgens regi, og det er her, du kommer ind i billedet.

Dine opgaver
Kriminalforsorgen er en selvforsikret statsinstitution og skal fungere som forsikringsselskab, der behandler visse typer sager selv. Forsikringsdelen af arbejdsskadesagsbehandlingen har de senere år været løftet regionalt. For fremadrettet at sikre overholdelse af lovgivningen for selvforsikrede enheder samt at driftsoptimere arbejdsskadesagsbehandlingen bliver der fra årsskiftet 2019/2020 etableret en ny, samlet forsikringsenhed i Direktoratet for Kriminalforsorgen, som udgøres af en medarbejder.

Med etableringen af den nye forsikringsenhed samles den konkrete sagsbehandling ét sted, og du vil ud over sagsbehandling få ansvaret for procesoptimering af arbejdsskadesagsbehandlingen, som du skal fremkomme med løsningsforslag til og implementere.

Du vil få stor indflydelse på arbejdstilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver og design af arbejdsprocesser. Vi forestiller os en bred palet af opgaver, hvor din hverdag blandt andet vil bestå af af:

  • sikre en professionel sagsbehandling og opgavevaretagelse i alle faser og på alle niveauer af arbejdsskadesagsbehandlingen.
  • procesoptimere, implementere og operationalisere nye tiltag i arbejdsskadesagsbehandlingen i forsikringsenheden samt i det løbende samarbejde med de decentrale HR enheder i kriminalforsorgen.
  • udvikle og professionalisere samarbejdet med interne og eksterne interessenter.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du:

  • er cand.jur, cand.merc.jur eller på anden vis har tilegnet dig lignende stærke, faglige kompetencer inden for arbejdsskadesagsbehandling.
  • er en erfaren sagsbehandler, analytisk stærk, tænker i procesoptimering og kan se en spændende udfordring i at løbe en nystartet enhed i gang.
  • har et indgående kendskab til arbejdsskadesikringsloven og erstatningsansvarsloven.
  • har minimum 3-5 års relevant erhvervserfaring.

Du kan med fordel have:

  • erhvervserfaring fra ansættelse(r) i Arbejdsmarkedets Erhvervssikring, Ankestyrelsen, et forsikringsselskab eller lignende, men det er ikke et krav.
  • erfaring med og implementering af nye processer og arbejdsgange, men det er ikke et krav.

Vi forventer, at du:

  • er juridisk velfunderet i både proces og metode.
  • er god til at formulere dig på dansk, både skriftligt og mundtligt.
  • arbejder selvstændigt, leverer professionel sagsbehandling, tænker proaktivt og følger dine sager til dørs.
  • Arbejder effektivt og har en struktureret tilgang til arbejdsopgaverne.
  • har en god dømmekraft og stærk og helhedsorienteret organisationsforståelse.
  • har faglig og personlig integritet samt stor gennemslagskraft.
  • tør at tænke og præsentere nye ideer i forhold til arbejdsskadesagsbehandlingen.
  • trives i et arbejdsmiljø med både drift og udvikling i opgaveporteføljen.
Vi tilbyder
Du får en afvekslende hverdag og bliver en del af et tværfagligt miljø, hvor du skal samarbejde med dine kolleger i Koncern HR, chefer og medarbejdere i andre kontorer i direktoratet samt i de regionale HR enheder. Du vil opleve et godt arbejdsmiljø i en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er respekt for kolleger og deres faglighed.

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Tjenestedet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 100, 1401 København K.

Stillingen er på 37 timer og ønskes besat senest 1. januar 2020.

Hvem er vi?
Direktoratet for Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets ressortområde. Direktoratet har cirka 360 medarbejdere fordelt på 6 centre. Hvert center er opdelt i enheder, der arbejder med mere specialiseret fagområder men også med opgaver på tværs af enhederne. Direktoratet har et tæt samarbejde med de 4 områdekontorer fordelt over hele landet, hvilket du også vil få i den nyoprettede stilling.

Den nye forsikringsenhed vil organisatorisk være placeret i Center for HR og Uddannelse. Center for HR og Uddannelse tæller cirka 30 medarbejdere i direktoratet og cirka 50 medarbejdere fordelt på vores 2 uddannelsescentre beliggende i henholdsvis Birkerød og Møgelkær.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til enhedsleder i Koncern HR Ann-Britt Ringsholt på telefon 7255 4210, eller HR Partner Lars Nørholtz, 7255 4237.

Ansøgning
Stillingen søges elektronisk via knappen ”Søg stillingen”.

Din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring skal være modtaget senest torsdag den 14. november 2019. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 47.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med din ansættelsessamtale giver samtykke til, at kriminalforsorgen må indhente oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister.

Det er ligeledes en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, ligesom du skal kunne opretholde din sikkerhedsgodkendelse gennem hele din ansættelse.

Hvis du bliver inviteret til samtale, skal du medbringe billedidentifikation f.eks. pas eller kørekort.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGENKøbenhavn K2019-10-25T00:00:002019-11-14T00:00:00
330106363Tenure-track assistant professor of LawRobot The Faculty of Law, University of Copenhagen, advertises one or more positions as tenure-track assistant professor of Law within the fields of commercial law, labour law and constitutional law. The positions are available from 1 June 2020 or as soon as possible. Job content A tenure-track assistant professorship is a six-year, fixed-term academic position involving both research and teaching. The successful candidate post will be obliged to complete a teacher-training course designed especially for assistant professors, and will be expected to be able to take part in all the activities of the Faculty, including examinations and administration. Approximately six months before the end of the six-year period as assistant professor, a committee set up by the Dean will assess whether the assistant professor can be considered for promotion to a tenured position as associate professor. Read more about the tenure-track program at the University of Copenhagen here: http: employment.ku.dk tenure-track tenure-track-at-ucph Qualification requirements The position requires scientific qualifications such as a Ph.D. or equivalent within the research area. The overall assessment of the applicant will emphasize the applicant s research and teaching potential. The Faculty emphasizes the applicant s interest in development and implementation of new strong research ideas with international impact. Emphasis is also be placed on the applicant s interest and engagement in teaching and development of courses and creating coherence between research and teaching. Experience with publishing research in well-known international journals or publishers as well as external funding will be an advantage but not a requirement. A broad documented teaching profile and completed pedagogical course will be an advantage. Emphasis is also be placed on the applicant s interest and experience with collaboration with other researchers and ability to complete joint research and teaching projects. The faculty considers the documented ability to contribute in this regard as positive. Applicants are encouraged to familiarize themselves with research and study programs at the Faculty and the various courses in these, which are currently offered by the Faculty: https: jura.ku.dk english research https: jura.ku.dk english education https: studier.ku.dk bachelor jura undervisning-og-opbygning (in Danish only) Acquiring Danish Skills The positions are permanent and connected to mandatory courses in Danish and therefore the Faculty expects that the appointed tenure-track assistant professor over time acquires skills in Danish sufficient to teach in Danish. The Faculty actively encourages and supports academic staff with little or no knowledge of written and oral Danish (or another Scandinavian language) in the effort to acquire skills in Danish. For more information, applicants are encouraged to read the memorandum Job Structure for Academic Staff at Universities 2013 as well as the Guide to appointment of permanent academic staff at the Faculty of Law . For further information about the position, please contact Henrik Palmer Olsen, Associate Dean of Research, e-mail: Henrik.Palmer.Olsen@jur.ku.dk Application Letter of motivation, appendixes and the submitted scientific publications, incl. papers, articles and books, must be written in Danish, Swedish, Norwegian or English. The application MUST include the following 8 elements: Application letter of motivation Curriculum vitae Diplomas. Documentation of qualifications (degrees diplomas, PhD diploma etc.) Publications list. Complete numbered list of publications. Teaching portfolio. This must include documentation for teaching qualifications, evaluations as well as a brief statement of the applicant s teaching visions within the research area. For more information regarding teaching portfolio, applicants are encouraged to read the University guidelines for teaching portfolios when appointing academic staff at the University of Copenhagen. Research plan. An outline of planned research activities, including publications plans and plans for applications for external funding. The plan also documents the applicant s skills to contribute to research in one or more of the Faculty s research centres and environments, including how research can benefit the students in one or more of the Faculty s study programmes. Publications. A maximum of five (5) scientific publications that the applicant wishes to have included in the assessment, of which no more than two (2) may be monographs. Applicants, who have written a PhD thesis or equivalent, must always submit the complete thesis and the written assessment of the thesis as a part of submitted publications if the thesis is written in one of the languages mentioned below. A PhD thesis written in another language may be submitted, but the Assessment Committee is not required to assess the thesis. The submitted research publications must be written in Danish, Swedish, Norwegian or English. Co-author declaration. If citing work where the applicant has been a co-author, a co-author declaration, which addresses the applicant s share of these works, must be submitted. Material that has not yet published can be submitted. However, please indicate if this is the case. In addition to the material, which the applicant wishes to include in the assessment, the Assessment Committee may require further material for the assessment of the applicant. It is the applicant s responsibility to provide such supplementary material should this be requested. Application procedure The application, appendixes and the submitted scientific publications must be uploaded electronically using the link below. We advise you to have the above mentioned documents ready before you begin to fill out your online application, and it is essential that all required documents are enclosed. Applications must be addressed to the Dean. An automatically generated message is sent out acknowledging receipt of the uploaded application. Applicants will be kept informed about the process of the application procedure on a regular basis via email. Following the application deadline, the Dean selects applicants for assessment on the advice of the Appointments Committee. Applicants are selected on the basis of an overall assessment of the applicants that best match the recruitment needs of the Faculty as described in this advertisement for the post. This is compared with the applicant s research and teaching profile as set out in the application, CV incl. list of publication, teaching portfolio and any research development plan. All applicants are then immediately notified whether their application has been submitted for assessment by an Assessment Committee. Selected applicants are notified of the composition of the committee and when the committee has completed its assessment, each applicant has the opportunity to comment on the part of the assessment that relates to the applicants themselves. University of Copenhagen wishes to reflect the surrounding society and therefore encourages all interested parties regardless of personal background to apply for the position. For further information on the process please contact HR academic officer Rikke Dall, e-mail hrsc@hrsc.ku.dk, please refer to ID number 211-0019 19-2N. Salary and terms of employment The appointment is temporary for a duration of six (6) years and will be made in accordance with the agreement between the Danish Ministry of Finance and the Danish Confederation of Professional Associations (Akademikernes Centralorganisation, AC). In addition to the basic salary you will receive an annual supplement per month and a total contribution to your pension fund equal 17,1 of your salary and annual supplement is paid. It is possible to negotiate further salary supplements. Participation in the Faculty s educational programme for Assistant Professors is obligatory. Application deadline The application must be uploaded by 14 November 2019, 23:59 GMT 1. Applications received after the deadline has expired will not be accepted. If your application does not include all the required supporting documents your application will be rejected and will not be considered by the assessment committee. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- The Faculty of Law is one of six faculties at the University of Copenhagen. The Faculty carries out research, education and knowledge dissemination within the area of law. Research is partly organized in research centres and groups with focus on thematic areas of interest. The Faculty employs about 100 full time researchers and approx. 55 PhD students as well as approx. 70 administrative staff members. In addition, approx. 400 part-time lecturers teach on the legal programmes on which approx. 4,500 students are enrolled. See the Faculty website: http: jura.ku.dk english for more information.The Faculty of Law, University of Copenhagen, advertises one or more positions as tenure-track assistant professor of Law within the fields of commercial law, labour law and constitutional law. The positions are available from 1 June 2020 or as soon as possible.

Job content
A tenure-track assistant professorship is a six-year, fixed-term academic position involving both research and teaching. The successful candidate post will be obliged to complete a teacher-training course designed especially for assistant professors, and will be expected to be able to take part in all the activities of the Faculty, including examinations and administration.

Approximately six months before the end of the six-year period as assistant professor, a committee set up by the Dean will assess whether the assistant professor can be considered for promotion to a tenured position as associate professor.

Read more about the tenure-track program at the University of Copenhagen here: http://employment.ku.dk/tenure-track/tenure-track-at-ucph/

Qualification requirements
The position requires scientific qualifications such as a Ph.D. or equivalent within the research area.

The overall assessment of the applicant will emphasize the applicant’s research and teaching potential.

The Faculty emphasizes the applicant’s interest in development and implementation of new strong research ideas with international impact. Emphasis is also be placed on the applicant’s interest and engagement in teaching and development of courses and creating coherence between research and teaching. Experience with publishing research in well-known international journals or publishers as well as external funding will be an advantage but not a requirement. A broad documented teaching profile and completed pedagogical course will be an advantage.

Emphasis is also be placed on the applicant’s interest and experience with collaboration with other researchers and ability to complete joint research and teaching projects. The faculty considers the documented ability to contribute in this regard as positive.

Applicants are encouraged to familiarize themselves with research and study programs at the Faculty and the various courses in these, which are currently offered by the Faculty:

https://jura.ku.dk/english/research/

https://jura.ku.dk/english/education/

https://studier.ku.dk/bachelor/jura/undervisning-og-opbygning (in Danish only)

Acquiring Danish Skills
The positions are permanent and connected to mandatory courses in Danish and therefore the Faculty expects that the appointed tenure-track assistant professor over time acquires skills in Danish sufficient to teach in Danish. The Faculty actively encourages and supports academic staff with little or no knowledge of written and oral Danish (or another Scandinavian language) in the effort to acquire skills in Danish.

For more information, applicants are encouraged to read the memorandum “Job Structure for Academic Staff at Universities 2013” as well as the “Guide to appointment of permanent academic staff at the Faculty of Law”.

For further information about the position, please contact Henrik Palmer Olsen, Associate Dean of Research, e-mail: Henrik.Palmer.Olsen@jur.ku.dk

Application

Letter of motivation, appendixes and the submitted scientific publications, incl. papers, articles and books, must be written in Danish, Swedish, Norwegian or English.

The application MUST include the following 8 elements:

  1. Application / letter of motivation
  2. Curriculum vitae
  3. Diplomas. Documentation of qualifications (degrees/diplomas, PhD diploma etc.)
  4. Publications list. Complete numbered list of publications.
  5. Teaching portfolio. This must include documentation for teaching qualifications, evaluations as well as a brief statement of the applicant's teaching visions within the research area. For more information regarding teaching portfolio, applicants are encouraged to read the University guidelines for teaching portfolios when appointing academic staff at the University of Copenhagen.
  6. Research plan. An outline of planned research activities, including publications plans and plans for applications for external funding. The plan also documents the applicant’s skills to contribute to research in one or more of the Faculty's research centres and environments, including how research can benefit the students in one or more of the Faculty's study programmes.
  7. Publications. A maximum of five (5) scientific publications that the applicant wishes to have included in the assessment, of which no more than two (2) may be monographs. Applicants, who have written a PhD thesis or equivalent, must always submit the complete thesis and the written assessment of the thesis as a part of submitted publications if the thesis is written in one of the languages mentioned below. A PhD thesis written in another language may be submitted, but the Assessment Committee is not required to assess the thesis. The submitted research publications must be written in Danish, Swedish, Norwegian or English.
  8. Co-author declaration. If citing work where the applicant has been a co-author, a co-author declaration, which addresses the applicant's share of these works, must be submitted. Material that has not yet published can be submitted. However, please indicate if this is the case.
In addition to the material, which the applicant wishes to include in the assessment, the Assessment Committee may require further material for the assessment of the applicant. It is the applicant’s responsibility to provide such supplementary material should this be requested.

Application procedure

The application, appendixes and the submitted scientific publications must be uploaded electronically using the link below. We advise you to have the above mentioned documents ready before you begin to fill out your online application, and it is essential that all required documents are enclosed.

Applications must be addressed to the Dean.

An automatically generated message is sent out acknowledging receipt of the uploaded application.

Applicants will be kept informed about the process of the application procedure on a regular basis via email.

Following the application deadline, the Dean selects applicants for assessment on the advice of the Appointments Committee. Applicants are selected on the basis of an overall assessment of the applicants that best match the recruitment needs of the Faculty as described in this advertisement for the post. This is compared with the applicant's research and teaching profile as set out in the application, CV incl. list of publication, teaching portfolio and any research/development plan. All applicants are then immediately notified whether their application has been submitted for assessment by an Assessment Committee. Selected applicants are notified of the composition of the committee and when the committee has completed its assessment, each applicant has the opportunity to comment on the part of the assessment that relates to the applicants themselves.

University of Copenhagen wishes to reflect the surrounding society and therefore encourages all interested parties regardless of personal background to apply for the position.

For further information on the process please contact HR academic officer Rikke Dall, e-mail hrsc@hrsc.ku.dk, please refer to ID number 211-0019/19-2N.

Salary and terms of employment
The appointment is temporary for a duration of six (6) years and will be made in accordance with the agreement between the Danish Ministry of Finance and the Danish Confederation of Professional Associations (Akademikernes Centralorganisation, AC). In addition to the basic salary you will receive an annual supplement per month and a total contribution to your pension fund equal 17,1 % of your salary and annual supplement is paid. It is possible to negotiate further salary supplements.

Participation in the Faculty’s educational programme for Assistant Professors is obligatory.

Application deadline
The application must be uploaded by 14 November 2019, 23:59 GMT+1.

Applications received after the deadline has expired will not be accepted.

If your application does not include all the required supporting documents your application will be rejected and will not be considered by the assessment committee.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Faculty of Law is one of six faculties at the University of Copenhagen. The Faculty carries out research, education and knowledge dissemination within the area of law. Research is partly organized in research centres and groups with focus on thematic areas of interest. The Faculty employs about 100 full time researchers and approx. 55 PhD students as well as approx. 70 administrative staff members. In addition, approx. 400 part-time lecturers teach on the legal programmes on which approx. 4,500 students are enrolled. See the Faculty website: http://jura.ku.dk/english for more information.





KU - JUR - Fakultetet, Co Søndre CampusKøbenhavn S2019-10-14T00:00:002019-11-14T00:00:00
330115539Jurist til Hvidvasksekretariatet hos Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International KriminalitetRobot VIL DU GØRE EN FORSKEL? HJÆLP MED AT BEKÆMPE HVIDVASK! Jurist til Hvidvasksekretariatet hos Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet med tiltræden snarest muligt eller efter aftale. Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet (SØIK) i daglig tale kaldet Bagmandspolitiet er en dynamisk arbejdsplads med ca. 200 medarbejdere, der med fokus på høj faglighed og kvalitet efterforsker og retsforfølger større og principielle straffesager om økonomisk og international kriminalitet. Derudover huser SØIK Hvidvasksekretariatet, Danmarks finansielle efterretningsenhed, som har til opgave at modtage, analysere og videregive oplysninger om mulig hvidvask af udbytte fra strafbare forhold og finansiering af terrorisme. Hvidvasksekretariatet har en central rolle i bekæmpelsen af hvidvask på nationalt og internationalt plan, og indgår i tæt samarbejde med en række nationale og internationale myndigheder og netværk. Vi søger netop nu en jurist til at understøtte arbejdet i Hvidvasksekretariatet, som er af stor samfundsmæssig betydning. OPGAVEN Vi har brug for en jurist der er klar til at kaste sig ud i arbejdet på dette specialiserede sagsområde, som netop nu er i hurtig udvikling. Arbejdsopgaverne vil blandt andet være: • Generel juridisk understøttelse af Hvidvasksekretariatet • Løbende besvarelser af folketingsspørgsmål, høringer, aktindsigter, m.v. • Gennemgang og input til lovgivning, herunder høringssvar til lovudkast • Udarbejdelse af vejledninger, retningslinjer og lignende • Løbende faglig opdatering af Hvidvasksekretariatet • Samarbejde med de øvrige afdelinger i SØIK, Rigspolitiet, PET, politikredsene, Europol, kontrolmyndigheder og samarbejdspartnere i ind- og udland. Mange af opgaverne indebærer kontakt med både danske og internationale parter, som du skal være indstillet på at indgå i samarbejde med, og det er således en fordel, hvis du behersker et eller flere fremmedsprog og er indstillet på let rejseaktivitet. DIG Du er uddannet cand.jur. og har et par års erfaring. Det vil ligeledes være en fordel, hvis du har relevant erfaring, f.eks. med ledelsesbetjening, gerne fra en offentlig myndighed eller den private sektor. Ligeledes vil det være en fordel, hvis du har erfaring med EU-ret og persondatabeskyttelsesret og eller har erfaring med lovforberedende arbejde og politiske processer. Vi lægger i øvrigt vægt på, at du har gode samarbejdsevner, et udpræget helhedssyn og politisk flair, er fleksibel, selvstændig og resultatorienteret. Du kommunikerer nuanceret både på skrift og i tale, har gode formidlingsevner og kan lide at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor du både skal arbejde selvstændigt og i team. Du ved, hvornår du skal arbejde seriøst, og hvornår det er passende med humor og højt humør. Dine engelskkundskaber er gode, både når du skriver, og når du holder oplæg, så dit budskab modtages af internationale samarbejdspartnere, også når der er tale om mere komplekse områder. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerhedsgodkendt. VILKÅR Du bliver indplaceret i henhold til den gældende overenskomst for akademikere i staten, og lønmæssigt vil du blive indplaceret i henhold til Anklagemyndighedens lønpolitik for jurister. Dit arbejdssted bliver Kampmannsgade 1, 1604 København V. SØGER DU? Du kan kun søge ved at sende ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser ved at benytte nedenstående link. Ansøgningen skal være modtaget senest den 14. november 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 47. YDERLIGERE OPLYSNINGER Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til chefkonsulent Karina Ankergren på e-mail kzv001@politi.dk eller tlf. 6112 5411 eller specialkonsulent Jannie Vachon på e-mail jva011@politi.dk eller telefon 6112 2467. Alle interesserede opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, religiøs og etnisk baggrund. Du kan læse mere om Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet på www.anklagemyndigheden.dk.VIL DU GØRE EN FORSKEL? HJÆLP MED AT BEKÆMPE HVIDVASK!

Jurist til Hvidvasksekretariatet hos Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet med tiltræden snarest muligt eller efter aftale.

Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet (SØIK) – i daglig tale kaldet Bagmandspolitiet – er en dynamisk arbejdsplads med ca. 200 medarbejdere, der med fokus på høj faglighed og kvalitet efterforsker og retsforfølger større og principielle straffesager om økonomisk og international kriminalitet.

Derudover huser SØIK Hvidvasksekretariatet, Danmarks finansielle efterretningsenhed, som har til opgave at modtage, analysere og videregive oplysninger om mulig hvidvask af udbytte fra strafbare forhold og finansiering af terrorisme. Hvidvasksekretariatet har en central rolle i bekæmpelsen af hvidvask på nationalt og internationalt plan, og indgår i tæt samarbejde med en række nationale og internationale myndigheder og netværk.

Vi søger netop nu en jurist til at understøtte arbejdet i Hvidvasksekretariatet, som er af stor samfundsmæssig betydning.

OPGAVEN
Vi har brug for en jurist der er klar til at kaste sig ud i arbejdet på dette specialiserede sagsområde, som netop nu er i hurtig udvikling.
Arbejdsopgaverne vil blandt andet være:

• Generel juridisk understøttelse af Hvidvasksekretariatet
• Løbende besvarelser af folketingsspørgsmål, høringer, aktindsigter, m.v.
• Gennemgang og input til lovgivning, herunder høringssvar til lovudkast
• Udarbejdelse af vejledninger, retningslinjer og lignende
• Løbende faglig opdatering af Hvidvasksekretariatet
• Samarbejde med de øvrige afdelinger i SØIK, Rigspolitiet, PET, politikredsene, Europol, kontrolmyndigheder og samarbejdspartnere i ind- og udland.

Mange af opgaverne indebærer kontakt med både danske og internationale parter, som du skal være indstillet på at indgå i samarbejde med, og det er således en fordel, hvis du behersker et eller flere fremmedsprog og er indstillet på let rejseaktivitet.

DIG
Du er uddannet cand.jur. og har et par års erfaring. Det vil ligeledes være en fordel, hvis du har relevant erfaring, f.eks. med ledelsesbetjening, gerne fra en offentlig myndighed eller den private sektor. Ligeledes vil det være en fordel, hvis du har erfaring med EU-ret og persondatabeskyttelsesret og/eller har erfaring med lovforberedende arbejde og politiske processer. Vi lægger i øvrigt vægt på, at du har gode samarbejdsevner, et udpræget helhedssyn og politisk flair, er fleksibel, selvstændig og resultatorienteret.

Du kommunikerer nuanceret både på skrift og i tale, har gode formidlingsevner og kan lide at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor du både skal arbejde selvstændigt og i team. Du ved, hvornår du skal arbejde seriøst, og hvornår det er passende med humor og højt humør.

Dine engelskkundskaber er gode, både når du skriver, og når du holder oplæg, så dit budskab modtages af internationale samarbejdspartnere, også når der er tale om mere komplekse områder.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerhedsgodkendt.

VILKÅR
Du bliver indplaceret i henhold til den gældende overenskomst for akademikere i staten, og lønmæssigt vil du blive indplaceret i henhold til Anklagemyndighedens lønpolitik for jurister.

Dit arbejdssted bliver Kampmannsgade 1, 1604 København V.

SØGER DU?
Du kan kun søge ved at sende ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser ved at benytte nedenstående link.

Ansøgningen skal være modtaget senest den 14. november 2019.

Samtaler forventes afholdt i uge 47.

YDERLIGERE OPLYSNINGER
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til chefkonsulent Karina Ankergren på e-mail kzv001@politi.dk eller tlf. 6112 5411 eller specialkonsulent Jannie Vachon på e-mail jva011@politi.dk eller telefon 6112 2467.

Alle interesserede opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, religiøs og etnisk baggrund.

Du kan læse mere om Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet på www.anklagemyndigheden.dk.

RigsadvokatenKøbenhavn V2019-10-31T00:00:002019-11-14T00:00:00
330114197Faglig dygtig jurist med politisk tæft til arbejdsmiljøområdetRobot Har du lyst til at arbejde i et spændende miljø, hvor den høje juridiske faglighed går hånd i hånd med politik og arbejdsmiljø? Har du en stærk juridisk baggrund og en skarp pen? Og har du lyst til at arbejde med lov- og regelarbejde og juridisk lovfortolkning, så du er med til at sikre et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i Danmark? Så er det dig, vi har brug for i kontoret for Psykisk arbejdsmiljø og Sygefravær. Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå, at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet. Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger. Du kan læse mere om os på www.amid.dk. Bliv ankerperson i krydsfeltet mellem jura og politik Du bliver en del af kontoret for Psykisk arbejdsmiljø og Sygefravær, som er en del af Arbejdsmiljøfagligt Center i Arbejdstilsynet. Arbejdsmiljøfagligt Center udvikler og fastholder et højt niveau for arbejdsmiljøfaglig viden, der anvendes til at understøtte Arbejdstilsynets tilsynsvirksomhed på et videnbaseret grundlag og til at løfte den løbende betjening af beskæftigelsesministeren. Psykisk arbejdsmiljø og Sygefravær er højt prioriteret i den politiske aftale fra foråret 2019 om at styrke arbejdsmiljøindsatsen frem mod 2022, hvilket betyder, at der er stor politisk og offentlig interesse for kontorets ansvarsområde. Derfor er det vigtigt, at du kan navigere sikkert i krydsfeltet mellem jura og politik og kan samarbejde med andre faggrupper om implementering af den politiske aftale og udvikling af områderne. Du bliver den eneste jurist i vores kontor, men får kolleger med forskellige faglige baggrunde i kontoret og i Arbejdsmiljøfagligt Center. Dubliver desuden en del af det juridiske netværk, der er omkring det juridiske kontor i Arbejdsmiljøfagligt Center. Som jurist i kontoret vil du i samarbejde med dine kollegaer bl.a. skulle bidrage til følgende arbejdsopgaver: Udarbejdelse af lov-, bekendtgørelse- og vejledningsmateriale i tæt samarbejde med andre faggrupper i kontoret. Ministerbetjening, herunder besvarelse af folketingsspørgsmål m.v. Forvaltningsretlige spørgsmål, herunder aktindsigtssager. Udarbejdelse af retningslinjer til tilsynssystemet for tilsynsarbejdet. Juridisk sparring med fagpersoner i kontoret. Tværfagligt juridisk samarbejde med de øvrige kontorer i centeret. Deltage i interne undervisnings- og formidlingsopgaver. Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du: er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. har erfaring med lov- og bekendtgørelsesarbejde kan arbejde projektorienteret og kan planlægge processer med flere aktører, hvor der bliver udarbejdet implementerbare løsninger har en god forståelse for offentligretlig regulering og arbejdsmarkedets parters rolle på arbejdsmiljøområdet har gode formuleringsevner i skrift og tale og kan sætte dig i målgruppens sted, når du formidler har et stærkt engagement, er analytisk, initiativrig og samarbejdsorienteret kan arbejde selvstændigt og tage stort ansvar er grundig og kvalitetsbevidst samtidig med, at du er effektiv sætter pris på at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor kollegerne har forskellige faglige kompetencer. Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. januar 2020. Du bliver afhængig af dine kvalifikationer og erfaring ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent efter overenskomsten for akademikere i staten. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Inger Sandgrav på tlf. 72 20 85 41. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Koncern HR på tlf.nr. 7220 5272. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk via ansøgningslinket senest fredag d. 15. november 2019 kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler i uge 47 og 48.Har du lyst til at arbejde i et spændende miljø, hvor den høje juridiske faglighed går hånd i hånd med politik og arbejdsmiljø? Har du en stærk juridisk baggrund og en skarp pen? Og har du lyst til at arbejde med lov- og regelarbejde og juridisk lovfortolkning, så du er med til at sikre et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i Danmark? Så er det dig, vi har brug for i kontoret for Psykisk arbejdsmiljø og Sygefravær.

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå, at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.

Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.

Du kan læse mere om os på www.amid.dk.

Bliv ankerperson i krydsfeltet mellem jura og politik
Du bliver en del af kontoret for Psykisk arbejdsmiljø og Sygefravær, som er en del af Arbejdsmiljøfagligt Center i Arbejdstilsynet. Arbejdsmiljøfagligt Center udvikler og fastholder et højt niveau for arbejdsmiljøfaglig viden, der anvendes til at understøtte Arbejdstilsynets tilsynsvirksomhed på et videnbaseret grundlag og til at løfte den løbende betjening af beskæftigelsesministeren.

Psykisk arbejdsmiljø og Sygefravær er højt prioriteret i den politiske aftale fra foråret 2019 om at styrke arbejdsmiljøindsatsen frem mod 2022, hvilket betyder, at der er stor politisk og offentlig interesse for kontorets ansvarsområde. Derfor er det vigtigt, at du kan navigere sikkert i krydsfeltet mellem jura og politik og kan samarbejde med andre faggrupper om implementering af den politiske aftale og udvikling af områderne.

Du bliver den eneste jurist i vores kontor, men får kolleger med forskellige faglige baggrunde i kontoret og i Arbejdsmiljøfagligt Center. Dubliver desuden en del af det juridiske netværk, der er omkring det juridiske kontor i Arbejdsmiljøfagligt Center.

Som jurist i kontoret vil du i samarbejde med dine kollegaer bl.a. skulle bidrage til følgende arbejdsopgaver:

  • Udarbejdelse af lov-, bekendtgørelse- og vejledningsmateriale i tæt samarbejde med andre faggrupper i kontoret.
  • Ministerbetjening, herunder besvarelse af folketingsspørgsmål m.v.
  • Forvaltningsretlige spørgsmål, herunder aktindsigtssager.
  • Udarbejdelse af retningslinjer til tilsynssystemet for tilsynsarbejdet.
  • Juridisk sparring med fagpersoner i kontoret.
  • Tværfagligt juridisk samarbejde med de øvrige kontorer i centeret.
  • Deltage i interne undervisnings- og formidlingsopgaver.
Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:

  • er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.
  • har erfaring med lov- og bekendtgørelsesarbejde
  • kan arbejde projektorienteret og kan planlægge processer med flere aktører, hvor der bliver udarbejdet implementerbare løsninger
  • har en god forståelse for offentligretlig regulering og arbejdsmarkedets parters rolle på arbejdsmiljøområdet
  • har gode formuleringsevner i skrift og tale og kan sætte dig i målgruppens sted, når du formidler
  • har et stærkt engagement, er analytisk, initiativrig og samarbejdsorienteret
  • kan arbejde selvstændigt og tage stort ansvar
  • er grundig og kvalitetsbevidst samtidig med, at du er effektiv
  • sætter pris på at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor kollegerne har forskellige faglige kompetencer.
Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. januar 2020.

Du bliver afhængig af dine kvalifikationer og erfaring ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent efter overenskomsten for akademikere i staten.

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Inger Sandgrav på tlf. 72 20 85 41.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Koncern HR på tlf.nr. 7220 5272.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk via ansøgningslinket senest fredag d. 15. november 2019 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 47 og 48.

ArbejdstilsynetKøbenhavn Ø2019-10-29T00:00:002019-11-15T00:00:00
330115616Ambitiøs jurist til databeskyttelsesret i Sektion for InformationssikkerhedRobot Har du lyst til at arbejde med fagligt udfordrende juridiske opgaver i landets største region? Så har vi jobbet til dig. Sektion for Informationssikkerhed søger en forretningsorienteret jurist, som brænder for at arbejde med databeskyttelsesret. Den øgede digitalisering af sundhedsvæsenet forandrer ikke kun it-organisationens rolle, men også hele informationssikkerhedsområdet. Dette tydeliggøres også med EU s General Data Protection Regulation (GDPR), som øger fokus på de registreredes rettigheder og beskyttelsen af persondata. I Sektion for Informationssikkerhed har vi ansvar for at fastlægge rammerne for den konkrete udmøntning af Databeskyttelsesforordningen og Databeskyttelsesloven. Det gør vi til dels gennem politikker, retningslinjer og vejledninger, og til dels gennem konkret rådgivning og beslutningsstøtte på alle ledelsesniveauer. Vi forventer, at du har et godt blik for samspillet mellem jura og forretning. Du har drive, er pragmatisk, handlingsorienteret og formår at opbygge gode samarbejdsrelationer, samtidig med at du skaber resultater. Om stillingen Du vil skulle arbejde med: rådgivning og vejledning vedrørende databeskyttelsesret, samt rådgivning om databehandleraftaler og udarbejdelse af konsekvensanalyser (DPIA er) udarbejdelse af retningslinjer og vejledninger om databeskyttelsesretlige emner (eksempelvis vedrørende de registreredes rettigheder, behandlingsprincipper, anvendelse af cloudløsninger, opbevaring og sletning af persondata m.m.) behandling af anmeldelser om brud på persondatasikkerheden bidragelse til udarbejdelse af politikker og handlingsplaner for informationssikkerhed deltagelse i det tværregionale samarbejde om databeskyttelsesretlige problemstillinger udarbejdelse af beslutningsoplæg, besvarelse af tilsynssager, politikerspørgsmål m.m. Om dig Vi forstiller os, at du er cand.jur. og har erfaring med databeskyttelsesret fa tidligere jobs. Derudover forventer vi, at du: har lyst til at lære og finder energi i at løse mange forskelligartede og komplekse opgaver arbejder struktureret og kan holde fokus på opgaven i en ofte presset hverdag har gode kommunikationsevner og kan videreformidle komplekse problemstillinger på en letforståelig måde er opsøgende i forhold til at tilegne dig ny viden og nye kompetencer er udadvendt og har et godt humør Vi tilbyder Hos os får du en spændende og udfordrende opgaveportefølje med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du får indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde. Derudover tilbyder vi et godt arbejdsmiljø med dygtige og ambitiøse kollegaer. Om Center for It, Medico og Telefoni (CIMT) CIMT er med cirka 900 ansatte Danmarks største offentlige center for sundhedsteknologi. Vi driver, supportere og udvikler it, medicoteknisk udstyr og telefoni på Region Hovedstaden. Vi har et stærkt fagligt miljø med gode udviklingsmuligheder, og vi brænder for en vigtig sag: Vi hjælper syge mennesker til en bedre livskvalitet. Du kan læse mere om Centrer for It, Medico og Telefoni her: https: www.regionh.dk CIMT Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Anna Olga Aaskilde Laursen på telefon 51 15 34 19 eller anna.olga.aaskilde.laursen@regionh.dk eller jurist Katrine Sandra Pedersen på telefon 51 40 77 23 eller katrine.sandra.pedersen@regionh.dk Løn- og ansættelsesforhold Du vil afhængig af kvalifikationer og erfaring blive ansat som enten fuldmægtig eller specialkonsulent efter gældende overenskomst. Dit arbejdssted vil være Borgervænget 7, 2100 København Ø. Ansøgningsprocedure Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis gennem linket her på siden. Ansøgningsfristen er den 14. november 2019. Første samtalerunde forventes afholdt mandag den 18. november og anden samtaler mandag den 25. november.Har du lyst til at arbejde med fagligt udfordrende juridiske opgaver i landets største region? Så har vi jobbet til dig.

Sektion for Informationssikkerhed søger en forretningsorienteret jurist, som brænder for at arbejde med databeskyttelsesret.

Den øgede digitalisering af sundhedsvæsenet forandrer ikke kun it-organisationens rolle, men også hele informationssikkerhedsområdet. Dette tydeliggøres også med EU’s General Data Protection Regulation (GDPR), som øger fokus på de registreredes rettigheder og beskyttelsen af persondata.

I Sektion for Informationssikkerhed har vi ansvar for at fastlægge rammerne for den konkrete udmøntning af Databeskyttelsesforordningen og Databeskyttelsesloven. Det gør vi til dels gennem politikker, retningslinjer og vejledninger, og til dels gennem konkret rådgivning og beslutningsstøtte på alle ledelsesniveauer.

Vi forventer, at du har et godt blik for samspillet mellem jura og forretning. Du har drive, er pragmatisk, handlingsorienteret og formår at opbygge gode samarbejdsrelationer, samtidig med at du skaber resultater.

Om stillingen
Du vil skulle arbejde med:

  • rådgivning og vejledning vedrørende databeskyttelsesret, samt rådgivning om databehandleraftaler og udarbejdelse af konsekvensanalyser (DPIA’er)
  • udarbejdelse af retningslinjer og vejledninger om databeskyttelsesretlige emner (eksempelvis vedrørende de registreredes rettigheder, behandlingsprincipper, anvendelse af cloudløsninger, opbevaring og sletning af persondata m.m.)
  • behandling af anmeldelser om brud på persondatasikkerheden
  • bidragelse til udarbejdelse af politikker og handlingsplaner for informationssikkerhed
  • deltagelse i det tværregionale samarbejde om databeskyttelsesretlige problemstillinger
  • udarbejdelse af beslutningsoplæg, besvarelse af tilsynssager, politikerspørgsmål m.m.
Om dig
Vi forstiller os, at du er cand.jur. og har erfaring med databeskyttelsesret fa tidligere jobs.

Derudover forventer vi, at du:

  • har lyst til at lære og finder energi i at løse mange forskelligartede og komplekse opgaver
  • arbejder struktureret og kan holde fokus på opgaven i en ofte presset hverdag
  • har gode kommunikationsevner og kan videreformidle komplekse problemstillinger på en letforståelig måde
  • er opsøgende i forhold til at tilegne dig ny viden og nye kompetencer
  • er udadvendt og har et godt humør
Vi tilbyder
Hos os får du en spændende og udfordrende opgaveportefølje med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du får indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde. Derudover tilbyder vi et godt arbejdsmiljø med dygtige og ambitiøse kollegaer.

Om Center for It, Medico og Telefoni (CIMT)
CIMT er med cirka 900 ansatte Danmarks største offentlige center for sundhedsteknologi. Vi driver, supportere og udvikler it, medicoteknisk udstyr og telefoni på Region Hovedstaden. Vi har et stærkt fagligt miljø med gode udviklingsmuligheder, og vi brænder for en vigtig sag: Vi hjælper syge mennesker til en bedre livskvalitet.

Du kan læse mere om Centrer for It, Medico og Telefoni her: https://www.regionh.dk/CIMT

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Anna Olga Aaskilde Laursen på telefon 51 15 34 19 eller anna.olga.aaskilde.laursen@regionh.dk eller jurist Katrine Sandra Pedersen på telefon 51 40 77 23 eller katrine.sandra.pedersen@regionh.dk

Løn- og ansættelsesforhold
Du vil – afhængig af kvalifikationer og erfaring – blive ansat som enten fuldmægtig eller specialkonsulent efter gældende overenskomst.

Dit arbejdssted vil være Borgervænget 7, 2100 København Ø.

Ansøgningsprocedure
Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis gennem linket her på siden.

Ansøgningsfristen er den 14. november 2019.

Første samtalerunde forventes afholdt mandag den 18. november og anden samtaler mandag den 25. november.

It- medico og telefoniKøbenhavn Ø2019-10-31T00:00:002019-11-14T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Er du den skarpe jurist til arbejdsskadessagsbehandling, vi mangler?

DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGEN

København K
Er du vild med arbejdsskadesagsbehandling? Og har du flair for procesoptimering og videndeling? Så er det måske dig, vi har brug for i kriminalforsorgen. Når medarbejderne kommer til skade, skal de opleve en professionel arbejdsskadesagsbehandling i...
Indrykket:25. oktober 2019
Udløbsdato:14. november 2019

Tenure-track assistant professor of Law

KU - JUR - Fakultetet, Co Søndre Campus

København S
The Faculty of Law, University of Copenhagen, advertises one or more positions as tenure-track assistant professor of Law within the fields of commercial law, labour law and constitutional law. The positions are available from 1 June 2020 or as soon...
Indrykket:14. oktober 2019
Udløbsdato:14. november 2019

Jurist til Hvidvasksekretariatet hos Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet

Rigsadvokaten

København V
VIL DU GØRE EN FORSKEL? HJÆLP MED AT BEKÆMPE HVIDVASK! Jurist til Hvidvasksekretariatet hos Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet med tiltræden snarest muligt eller efter aftale. Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og Int...
Indrykket:31. oktober 2019
Udløbsdato:14. november 2019

Faglig dygtig jurist med politisk tæft til arbejdsmiljøområdet

Arbejdstilsynet

København Ø
Har du lyst til at arbejde i et spændende miljø, hvor den høje juridiske faglighed går hånd i hånd med politik og arbejdsmiljø? Har du en stærk juridisk baggrund og en skarp pen? Og har du lyst til at arbejde med lov- og regelarbejde og juridisk lov...
Indrykket:29. oktober 2019
Udløbsdato:15. november 2019

Ambitiøs jurist til databeskyttelsesret i Sektion for Informationssikkerhed

It- medico og telefoni

København Ø
Har du lyst til at arbejde med fagligt udfordrende juridiske opgaver i landets største region? Så har vi jobbet til dig. Sektion for Informationssikkerhed søger en forretningsorienteret jurist, som brænder for at arbejde med databeskyttelsesret. Den...
Indrykket:31. oktober 2019
Udløbsdato:14. november 2019