Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist søges til større nordisk virksomhed

Er du en ambitiøs jurist, som trives med et stort fagligt ansvar, så er du måske den kandidat, vi søger! På vegne af Brenntag Nordic er Juridisk ServiceBureau lige nu på udkig efter en dygtig jurist til en nyoprettet stilling på deres nordiske hovedkontor i Ballerup.

I denne nyoprettede stilling får du som jurist ansvaret for hele Norden, og dermed muligheden for at arbejde med en bred vifte af juridiske problemstillinger. Du vil være ene jurist – med et tæt samarbejde med både Corporate Legal og Corporate GDPR begge beliggende i Tyskland – hvorfor det er afgørende, at du har gennemslagskraft og kan stå fast i din rolle. Du vil referere til Nordic Finance Director og bliver en del af Brenntag Nordic Finance & IT.
 
Det forventes, at arbejdsopgavernes fokus det første år primært vil være på den allerede igangværende implementering af GDPR i Norden. Derudover vil du også arbejde med opgaver af mere kommerciel karakter inden for det erhvervsretlige områder herunder selskabsret, aftaler og kontrakter.
 
Fremadrettet vil arbejdsopgaverne med GDPR begrænses til vedligeholdelse og auditering. Det betyder, at erhvervsretlige opgaver med tiden vil være en større del af stillingen.
 
Dine primære arbejdsopgaver: 

  • Videre implementering i forbindelse med den nye persondataforordning i Norden
  • Vedligeholdelse og auditering i henhold til GDPR
  • Erhvervs- og selskabsretlige opgaver herunder:
    • aktiv deltagelse/support i kontraktforhandlinger med både kunder og leverandører
    •  udarbejdelse af dokumenter
    • ajourføring og compliance af kontrakter m.m.
  • Ad hoc opgaver af juridisk karakter
Som jurist for hele Norden vil du have kontor i Ballerup og ofte have møder i Malmø samt besøge Norge og Finland kvartalsvis. Derudover kan der årligt forventes omkring 5-10 rejsedage (inkl. overnatning) fortrinsvis til moderselskabet beliggende i Tyskland.

Vi forestiller os, at du:  
Er uddannet Cand.merc.jur eller Cand.jur og har nogle års relevant erhvervserfaring. Vi forventer ikke, at du er ekspert på alle juridiske områder, men vi ser gerne, at du har godt kendskab til erhvervs- og selskabsret samt databeskyttelsesloven.

Din erfaring er ikke afgørende for at få succes i stillingen, det er derimod dit drive og din evne til at tage ansvar og gå forrest, som baner vejen for dig. Derudover har du gode kommunikative evner både på dansk og engelsk, og formår at formidle komplicerede problemstillinger på en enkelt og letforståelig måde. Du er god til at tænke i helheder, er målrettet og udadvendt, og du trives godt med at arbejde med et stort fagligt område og med betydeligt ansvar.
 
Brenntag Nordic som arbejdsplads
Hos Brenntag Nordic bliver du en del af en uformel virksomhed, med en stærk virksomhedskultur, hvor alle arbejder sammen ud fra fælles værdier: Sikkerhed frem for alt; ledelse og ansvarlighed; medarbejderengagement; fastholde høj ansvarlighed; integritet og ansvarlighed og værdiskabelse for vores partnere. Der tilbydes attraktive personalegoder blandt andet frokostordning, personaleforening og mulighed for fleksible arbejdstider.

Rekrutteringsproces og ansøgningsfrist
Alle henvendelser vedrørende jobbet bedes ske til Juridisk ServiceBureau, som varetager rekrutteringsprocessen. Du er meget velkommen til at kontakte HR- og rekrutteringskonsulent Niels Pedersen på tlf.: 29 72 56 83 eller via mail: niels@servicebureau.dk.  Al kontakt er fortrolig, og Brenntag Nordic får ikke kendskab til dig, før vi har din accept. Ansøgning samt CV skal være os i hænde senest d. 4. juli.
 
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med opstart d. 1. september 2018.
 
Om Brenntag Nordic
Brenntag Nordic er en del af Brenntag AG som er noteret på Frankfurtbørsen og den førende distributør i verden af ingredienser, kemikalier og råvarer. Brenntag findes repræsenteret i store dele af verden, med mere end 15.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 11,7 milliarder EUR i 2017. Brenntag Nordic har omkring 400 medarbejdere i Danmark, Sverige, Norge og Finland. På kontorerne i henholdsvis Ballerup og Malmø arbejder hvert sted ca. 50 kolleger.

Om Juridisk ServiceBureau
Juridisk ServiceBureau er den juridiske branches vikar- og rekrutteringsbureau. Vi har eksisteret siden 1989, og i årenes løb har vi slået vores position solidt fast som advokathusenes og den juridiske branches foretrukne personalepartner.
 

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329829639Phoenix-5a18790d12018-06-11T16:01:50.640Jurist søges til større nordisk virksomhedEr du en ambitiøs jurist, som trives med et stort fagligt ansvar, så er du måske den kandidat, vi søger! På vegne af Brenntag Nordic er Juridisk ServiceBureau lige nu på udkig efter en dygtig jurist til en nyoprettet stilling på deres nordiske hovedkontor i Ballerup.

I denne nyoprettede stilling får du som jurist ansvaret for hele Norden, og dermed muligheden for at arbejde med en bred vifte af juridiske problemstillinger. Du vil være ene jurist – med et tæt samarbejde med både Corporate Legal og Corporate GDPR begge beliggende i Tyskland – hvorfor det er afgørende, at du har gennemslagskraft og kan stå fast i din rolle. Du vil referere til Nordic Finance Director og bliver en del af Brenntag Nordic Finance & IT.
 
Det forventes, at arbejdsopgavernes fokus det første år primært vil være på den allerede igangværende implementering af GDPR i Norden. Derudover vil du også arbejde med opgaver af mere kommerciel karakter inden for det erhvervsretlige områder herunder selskabsret, aftaler og kontrakter.
 
Fremadrettet vil arbejdsopgaverne med GDPR begrænses til vedligeholdelse og auditering. Det betyder, at erhvervsretlige opgaver med tiden vil være en større del af stillingen.
 
Dine primære arbejdsopgaver: 
  • Videre implementering i forbindelse med den nye persondataforordning i Norden
  • Vedligeholdelse og auditering i henhold til GDPR
  • Erhvervs- og selskabsretlige opgaver herunder:
    • aktiv deltagelse/support i kontraktforhandlinger med både kunder og leverandører
    •  udarbejdelse af dokumenter
    • ajourføring og compliance af kontrakter m.m.
  • Ad hoc opgaver af juridisk karakter
Som jurist for hele Norden vil du have kontor i Ballerup og ofte have møder i Malmø samt besøge Norge og Finland kvartalsvis. Derudover kan der årligt forventes omkring 5-10 rejsedage (inkl. overnatning) fortrinsvis til moderselskabet beliggende i Tyskland.

Vi forestiller os, at du:  
Er uddannet Cand.merc.jur eller Cand.jur og har nogle års relevant erhvervserfaring. Vi forventer ikke, at du er ekspert på alle juridiske områder, men vi ser gerne, at du har godt kendskab til erhvervs- og selskabsret samt databeskyttelsesloven.

Din erfaring er ikke afgørende for at få succes i stillingen, det er derimod dit drive og din evne til at tage ansvar og gå forrest, som baner vejen for dig. Derudover har du gode kommunikative evner både på dansk og engelsk, og formår at formidle komplicerede problemstillinger på en enkelt og letforståelig måde. Du er god til at tænke i helheder, er målrettet og udadvendt, og du trives godt med at arbejde med et stort fagligt område og med betydeligt ansvar.
 
Brenntag Nordic som arbejdsplads
Hos Brenntag Nordic bliver du en del af en uformel virksomhed, med en stærk virksomhedskultur, hvor alle arbejder sammen ud fra fælles værdier: Sikkerhed frem for alt; ledelse og ansvarlighed; medarbejderengagement; fastholde høj ansvarlighed; integritet og ansvarlighed og værdiskabelse for vores partnere. Der tilbydes attraktive personalegoder blandt andet frokostordning, personaleforening og mulighed for fleksible arbejdstider.

Rekrutteringsproces og ansøgningsfrist
Alle henvendelser vedrørende jobbet bedes ske til Juridisk ServiceBureau, som varetager rekrutteringsprocessen. Du er meget velkommen til at kontakte HR- og rekrutteringskonsulent Niels Pedersen på tlf.: 29 72 56 83 eller via mail: niels@servicebureau.dk.  Al kontakt er fortrolig, og Brenntag Nordic får ikke kendskab til dig, før vi har din accept. Ansøgning samt CV skal være os i hænde senest d. 4. juli.
 
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med opstart d. 1. september 2018.
 
Om Brenntag Nordic
Brenntag Nordic er en del af Brenntag AG som er noteret på Frankfurtbørsen og den førende distributør i verden af ingredienser, kemikalier og råvarer. Brenntag findes repræsenteret i store dele af verden, med mere end 15.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 11,7 milliarder EUR i 2017. Brenntag Nordic har omkring 400 medarbejdere i Danmark, Sverige, Norge og Finland. På kontorerne i henholdsvis Ballerup og Malmø arbejder hvert sted ca. 50 kolleger.

Om Juridisk ServiceBureau
Juridisk ServiceBureau er den juridiske branches vikar- og rekrutteringsbureau. Vi har eksisteret siden 1989, og i årenes løb har vi slået vores position solidt fast som advokathusenes og den juridiske branches foretrukne personalepartner.
 
2018-07-05T00:52:52.827 Er du en ambitiøs jurist, som trives med et stort fagligt ansvar, så er du måske den kandidat, vi søger! På vegne af Brenntag Nordic er Juridisk ServiceBureau lige nu på udkig efter en dygtig jurist til en nyoprettet stilling på deres nordiske hovedkontor i Ballerup.I denne nyoprettede stilling får du som jurist ansvaret for hele Norden, og dermed muligheden for at arbejde med en bred vifte af juridiske problemstillinger. Du vil være ene jurist med et tæt samarbejde med både Corporate Legal og Corporate GDPR begge beliggende i Tyskland hvorfor det er afgørende, at du har gennemslagskraft og kan stå fast i din rolle. Du vil referere til Nordic Finance Director og bliver en del af Brenntag Nordic Finance IT. Det forventes, at arbejdsopgavernes fokus det første år primært vil være på den allerede igangværende implementering af GDPR i Norden. Derudover vil du også arbejde med opgaver af mere kommerciel karakter inden for det erhvervsretlige områder herunder selskabsret, aftaler og kontrakter. Fremadrettet vil arbejdsopgaverne med GDPR begrænses til vedligeholdelse og auditering. Det betyder, at erhvervsretlige opgaver med tiden vil være en større del af stillingen. Dine primære arbejdsopgaver: Videre implementering i forbindelse med den nye persondataforordning i NordenVedligeholdelse og auditering i henhold til GDPRErhvervs- og selskabsretlige opgaver herunder:aktiv deltagelse support i kontraktforhandlinger med både kunder og leverandører udarbejdelse af dokumenterajourføring og compliance af kontrakter m.m.Ad hoc opgaver af juridisk karakter Som jurist for hele Norden vil du have kontor i Ballerup og ofte have møder i Malmø samt besøge Norge og Finland kvartalsvis. Derudover kan der årligt forventes omkring 5-10 rejsedage (inkl. overnatning) fortrinsvis til moderselskabet beliggende i Tyskland.Vi forestiller os, at du: Er uddannet Cand.merc.jur eller Cand.jur og har nogle års relevant erhvervserfaring. Vi forventer ikke, at du er ekspert på alle juridiske områder, men vi ser gerne, at du har godt kendskab til erhvervs- og selskabsret samt databeskyttelsesloven.Din erfaring er ikke afgørende for at få succes i stillingen, det er derimod dit drive og din evne til at tage ansvar og gå forrest, som baner vejen for dig. Derudover har du gode kommunikative evner både på dansk og engelsk, og formår at formidle komplicerede problemstillinger på en enkelt og letforståelig måde. Du er god til at tænke i helheder, er målrettet og udadvendt, og du trives godt med at arbejde med et stort fagligt område og med betydeligt ansvar. Brenntag Nordic som arbejdspladsHos Brenntag Nordic bliver du en del af en uformel virksomhed, med en stærk virksomhedskultur, hvor alle arbejder sammen ud fra fælles værdier: Sikkerhed frem for alt ledelse og ansvarlighed medarbejderengagement fastholde høj ansvarlighed integritet og ansvarlighed og værdiskabelse for vores partnere. Der tilbydes attraktive personalegoder blandt andet frokostordning, personaleforening og mulighed for fleksible arbejdstider.Rekrutteringsproces og ansøgningsfrist Alle henvendelser vedrørende jobbet bedes ske til Juridisk ServiceBureau, som varetager rekrutteringsprocessen. Du er meget velkommen til at kontakte HR- og rekrutteringskonsulent Niels Pedersen på tlf.: 29 72 56 83 eller via mail: niels@servicebureau.dk. Al kontakt er fortrolig, og Brenntag Nordic får ikke kendskab til dig, før vi har din accept. Ansøgning samt CV skal være os i hænde senest d. 4. juli. Stillingen er en fast fuldtidsstilling med opstart d. 1. september 2018. Om Brenntag NordicBrenntag Nordic er en del af Brenntag AG som er noteret på Frankfurtbørsen og den førende distributør i verden af ingredienser, kemikalier og råvarer. Brenntag findes repræsenteret i store dele af verden, med mere end 15.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 11,7 milliarder EUR i 2017. Brenntag Nordic har omkring 400 medarbejdere i Danmark, Sverige, Norge og Finland. På kontorerne i henholdsvis Ballerup og Malmø arbejder hvert sted ca. 50 kolleger.Om Juridisk ServiceBureauJuridisk ServiceBureau er den juridiske branches vikar- og rekrutteringsbureau. Vi har eksisteret siden 1989, og i årenes løb har vi slået vores position solidt fast som advokathusenes og den juridiske branches foretrukne personalepartner.10Phoenix5a18790d101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-07-04T00:00:000000https://app.jobmatchprofile.com/6xh4wa0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3283767Juridisk ServiceBureau11H.C. Ørsteds Vej 50C, 11879Frederiksberg CDKDanmarkORS/5a18790d_logo.pngORS/Small/5a18790d_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent588046PhoenixMedium0011https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5a18790dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=5a18790dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5a18790d&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5a18790d&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/IT_Ingenioer_og_energi/IT/7.jpgEr du en fagligt stærk Jurist?12008011Dansk3Læse/ tale242910Jurist1IT8Jura og retsvæsen22Finans og bank355579172marie@servicebureau.dkDanmarkDanmark330006132Fagligt stærk konkurrencejurist til "internt advokatkontor" i Konkurrence- og ForbrugerstyrelsenRobot Trives du i et stærkt fagligt miljø, hvor du bliver udfordret? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (KFST). Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Vi er ca. 300 engagerede kollegaer, der ligesom du brænder for at gøre en forskel. Vi søger en medarbejder til Konkurrencejuridisk Center (KJUR) med stærke konkurrencejuridiske kompetencer, som har lyst til at indgå i et team af dygtige og engagerede kolleger, hvor vi samtidig har et stærkt fagligt sparringsmiljø både internt og i forhold til styrelsens øvrige konkurrencecentre. Spændende tværgående opgaver KJUR varetager rollen som internt advokatkontor i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og betjener styrelsens ledelse og medarbejdere med juridisk sparring og rådgivning inden for alle dele af konkurrenceretten særligt i forbindelse med behandlingen af de sager, som skal forelægges Konkurrencerådet, hvor centeret spiller en vigtigt rolle i forbindelse med kvalitetssikringen af afgørelserne. Desuden yder centeret løbende rådgivning om de mange forskelligartede forvaltningsretlige spørgsmål, som opstår på konkurrenceområdet, hvor afgørelserne både de konkurrenceretlige og de forvaltningsretlige har en stor betydning for de involverede virksomheder. Med en ansættelse i KJUR vil du komme til at arbejde med komplicerede juridiske problemstillinger og medvirke til at sikre en ensartet juridisk opgavevaretagelse på tværs af de forskellige branchecentre. Jobbet indebærer tæt daglig sparring med de øvrige centre om konkurrenceretlige spørgsmål og en unik mulighed for at være med til at fastlægge snittet for de konkurrenceretlige sager, som skal forelægges Konkurrencerådet. Afhængigt af kvalifikationer vil du få mulighed for at føre konkurrencesager ved Konkurrenceankenævnet på Konkurrencerådets vegne, ligesom du vil få mulighed for at yde sparring i de retssager, som styrelsen er involveret i. Desuden vil du få mulighed for at blive involveret i det internationale arbejde på konkurrenceområdet, ligesom du vil få mulighed for at holde oplæg om sager og eller udvalgte emner inden for konkurrenceretten såvel internt som eksternt. En skarp pen og gode samarbejdsevner Vi forestiller os, at du er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.). Herudover lægger vi vægt på, at: - Du har et højt teoretisk fagligt niveau - Du har et godt kendskab til dansk og EU-konkurrenceret - Du er grundig og resultatorienteret - Du er analytisk stærk og god til at prioritere dine opgaver - Du har gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt - Du sætter pris på at være en del af et velfungerende team og bidrager til en positiv stemning også når der ind i mellem er travlt Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i et politisk præget miljø. Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Tine Rønde på tlf. 41 71 50 21. Vi Der er i øjeblikket ansat 10 medarbejdere i KJUR. Vi er et kontor med et højt fagligt niveau og et godt samarbejde om opgaverne. Arbejdet foregår i et hurtigt tempo med en høj grad af selvstændighed og initiativ, og det er en prioritet, at vi hele tiden udvikler os fagligt og personligt. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer, og kommunikationen er uformel og åben. Du kan læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens på www.kfst.dk, hvor du ligeledes kan se en kort film om styrelsens arbejde for velfungerende markeder eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen. Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at specialkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister inden for et specifikt område, ligesom chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse, og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og uden for styrelsen, kan blive udnævnt til eksperter. Søg stillingen Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk Din ansøgning med CV, eksamensbevis, karakterudskrifter og eventuelle anbefalinger skal være modtaget senest den 5. maj 2019. Tiltrædelse snarest muligt. Din ansættelse vil alt efter kvalifikationer ske som special- chefkonsulent i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.Trives du i et stærkt fagligt miljø, hvor du bliver udfordret? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (KFST). Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Vi er ca. 300 engagerede kollegaer, der ligesom du brænder for at gøre en forskel.

Vi søger en medarbejder til Konkurrencejuridisk Center (KJUR) med stærke konkurrencejuridiske kompetencer, som har lyst til at indgå i et team af dygtige og engagerede kolleger, hvor vi samtidig har et stærkt fagligt sparringsmiljø – både internt og i forhold til styrelsens øvrige konkurrencecentre.

Spændende tværgående opgaver
KJUR varetager rollen som ”internt advokatkontor” i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og betjener styrelsens ledelse og medarbejdere med juridisk sparring og rådgivning inden for alle dele af konkurrenceretten – særligt i forbindelse med behandlingen af de sager, som skal forelægges Konkurrencerådet, hvor centeret spiller en vigtigt rolle i forbindelse med kvalitetssikringen af afgørelserne. Desuden yder centeret løbende rådgivning om de mange forskelligartede forvaltningsretlige spørgsmål, som opstår på konkurrenceområdet, hvor afgørelserne – både de konkurrenceretlige og de forvaltningsretlige – har en stor betydning for de involverede virksomheder.

Med en ansættelse i KJUR vil du komme til at arbejde med komplicerede juridiske problemstillinger og medvirke til at sikre en ensartet juridisk opgavevaretagelse på tværs af de forskellige branchecentre. Jobbet indebærer tæt daglig sparring med de øvrige centre om konkurrenceretlige spørgsmål og en unik mulighed for at være med til at fastlægge snittet for de konkurrenceretlige sager, som skal forelægges Konkurrencerådet.

Afhængigt af kvalifikationer vil du få mulighed for at føre konkurrencesager ved Konkurrenceankenævnet på Konkurrencerådets vegne, ligesom du vil få mulighed for at yde sparring i de retssager, som styrelsen er involveret i.
Desuden vil du få mulighed for at blive involveret i det internationale arbejde på konkurrenceområdet, ligesom du vil få mulighed for at holde oplæg om sager og/eller udvalgte emner inden for konkurrenceretten såvel internt som eksternt.

En skarp pen og gode samarbejdsevner
Vi forestiller os, at du er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.). Herudover lægger vi vægt på, at:
- Du har et højt teoretisk fagligt niveau
- Du har et godt kendskab til dansk og EU-konkurrenceret
- Du er grundig og resultatorienteret
- Du er analytisk stærk og god til at prioritere dine opgaver
- Du har gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt
- Du sætter pris på at være en del af et velfungerende team og bidrager til en positiv stemning – også når der ind i mellem er travlt

Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i et politisk præget miljø.

Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Tine Rønde på tlf. 41 71 50 21.

Vi
Der er i øjeblikket ansat 10 medarbejdere i KJUR. Vi er et kontor med et højt fagligt niveau og et godt samarbejde om opgaverne. Arbejdet foregår i et hurtigt tempo med en høj grad af selvstændighed og initiativ, og det er en prioritet, at vi hele tiden udvikler os fagligt og personligt. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer, og kommunikationen er uformel og åben.

Du kan læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens på www.kfst.dk, hvor du ligeledes kan se en kort film om styrelsens arbejde for velfungerende markeder eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen.

Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at specialkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister inden for et specifikt område, ligesom chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse, og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og uden for styrelsen, kan blive udnævnt til eksperter.

Søg stillingen
Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk Din ansøgning med CV, eksamensbevis, karakterudskrifter og eventuelle anbefalinger skal være modtaget senest den 5. maj 2019.

Tiltrædelse snarest muligt.

Din ansættelse vil alt efter kvalifikationer ske som special-/chefkonsulent i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.
Konkurrence- og ForbrugerstyrelsenValby2019-04-11T00:00:002019-05-05T00:00:00
330006138Lovsnedker med interesse for konkurrenceretRobot Trives du i et stærkt fagligt miljø, hvor du bliver udfordret? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (KFST). Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Vi er ca. 300 engagerede kollegaer, der ligesom du brænder for at gøre en forskel. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen søger en jurist til Konkurrencejuridisk Center (KJUR) til at bistå med styring af lovprocesser og udarbejdelse af lovforslag samt til at varetage løbende departements- og ministerbetjening. Konkurrencejuridisk Center varetager rollen som internt advokatkontor i styrelsen og betjener styrelsens ledelse og medarbejdere med juridisk sparring og rådgivning inden for alle dele af konkurrenceretten og forvaltningsretten herunder særligt i forbindelse med behandlingen af de sager, som skal forelægges Konkurrencerådet, hvor centeret spiller en vigtigt rolle i forbindelse med kvalitetssikringen af afgørelserne. Desuden bistår centeret Erhvervsministeriet med udarbejdelse af lovforslag og bekendtgørelser inden for konkurrenceområdet, ligesom centeret løbende deltager i politikudvikling på konkurrencerettens område såvel nationalt som internationalt. Som medarbejder i KJUR vil du få mulighed for at deltage i det lovforberedende arbejde på konkurrenceområdet og mulighed for at deltage i internationale arbejdsgrupper med de øvrige EU-lande. Desuden vil du få mulighed for at udarbejde notater og vejledninger om forskellige juridiske problemstillinger, ligesom du vil få mulighed for at holde oplæg om udvalgte emner såvel internt som eksternt. Generelt om dig: - Du er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.). - Du har et højt teoretisk fagligt niveau. - Du er grundig og resultatorienteret. - Du er analytisk stærk og god til at prioritere dine opgaver. - Du har gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt. - Du har erfaring med ministerbetjening og udarbejdelse af lovforslag. - Du sætter pris på at være en del af et velfungerende team og bidrager til en positiv stemning også når der ind i mellem er travlt. Det er en stor fordel, hvis du har erfaring med lovarbejde fra andre dele af centraladministrationen. Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Tine Rønde på tlf. 41 71 50 21. Vi Der er i øjeblikket ansat 10 medarbejdere i KJUR. Vi er et kontor med et højt fagligt niveau og et godt samarbejde om opgaverne. Arbejdet foregår i et hurtigt tempo med en høj grad af selvstændighed og initiativ, og det er en prioritet, at vi hele tiden udvikler os fagligt og personligt. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer, og kommunikationen er uformel og åben. Du kan læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens på www.kfst.dk, hvor du ligeledes kan se en kort film om styrelsens arbejde for velfungerende markeder eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen. Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at specialkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister inden for et specifikt område, ligesom chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse, og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og uden for styrelsen, kan blive udnævnt til eksperter. Søg stillingen Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk. Din ansøgning med CV, eksamensbevis, karakterudskrifter og eventuelle anbefalinger skal være modtaget senest d. 5. maj 2019. Tiltrædelse snarest muligt. Din ansættelse vil på baggrund af kvalifikationer ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.Trives du i et stærkt fagligt miljø, hvor du bliver udfordret? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (KFST). Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Vi er ca. 300 engagerede kollegaer, der ligesom du brænder for at gøre en forskel.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen søger en jurist til Konkurrencejuridisk Center (KJUR) til at bistå med styring af lovprocesser og udarbejdelse af lovforslag samt til at varetage løbende departements- og ministerbetjening.

Konkurrencejuridisk Center varetager rollen som ”internt advokatkontor” i styrelsen og betjener styrelsens ledelse og medarbejdere med juridisk sparring og rådgivning inden for alle dele af konkurrenceretten og forvaltningsretten – herunder særligt i forbindelse med behandlingen af de sager, som skal forelægges Konkurrencerådet, hvor centeret spiller en vigtigt rolle i forbindelse med kvalitetssikringen af afgørelserne.

Desuden bistår centeret Erhvervsministeriet med udarbejdelse af lovforslag og bekendtgørelser inden for konkurrenceområdet, ligesom centeret løbende deltager i politikudvikling på konkurrencerettens område – såvel nationalt som internationalt.

Som medarbejder i KJUR vil du få mulighed for at deltage i det lovforberedende arbejde på konkurrenceområdet og mulighed for at deltage i internationale arbejdsgrupper med de øvrige EU-lande. Desuden vil du få mulighed for at udarbejde notater og vejledninger om forskellige juridiske problemstillinger, ligesom du vil få mulighed for at holde oplæg om udvalgte emner såvel internt som eksternt.

Generelt om dig:
- Du er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.).
- Du har et højt teoretisk fagligt niveau.
- Du er grundig og resultatorienteret.
- Du er analytisk stærk og god til at prioritere dine opgaver.
- Du har gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt.
- Du har erfaring med ministerbetjening og udarbejdelse af lovforslag.
- Du sætter pris på at være en del af et velfungerende team og bidrager til en positiv stemning – også når der ind i mellem er travlt.

Det er en stor fordel, hvis du har erfaring med lovarbejde fra andre dele af centraladministrationen.

Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Tine Rønde på tlf. 41 71 50 21.

Vi
Der er i øjeblikket ansat 10 medarbejdere i KJUR. Vi er et kontor med et højt fagligt niveau og et godt samarbejde om opgaverne. Arbejdet foregår i et hurtigt tempo med en høj grad af selvstændighed og initiativ, og det er en prioritet, at vi hele tiden udvikler os fagligt og personligt. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer, og kommunikationen er uformel og åben.

Du kan læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens på www.kfst.dk, hvor du ligeledes kan se en kort film om styrelsens arbejde for velfungerende markeder eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen.

Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at specialkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister inden for et specifikt område, ligesom chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse, og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og uden for styrelsen, kan blive udnævnt til eksperter.

Søg stillingen
Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk. Din ansøgning med CV, eksamensbevis, karakterudskrifter og eventuelle anbefalinger skal være modtaget senest d. 5. maj 2019.

Tiltrædelse snarest muligt.

Din ansættelse vil på baggrund af kvalifikationer ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.

Konkurrence- og ForbrugerstyrelsenValby2019-04-11T00:00:002019-05-05T00:00:00
330006139Brænder du for forvaltningsret?Robot Vil du være med til at sikre et stærkt fagligt juridisk fundament under konkurrencesagerne? Brænder du for opgaver, der kræver høj faglighed, stærke forvaltningsretlige kompetencer og mulighed for fordybelse i konkurrenceretlige problemstillinger? Vi søger en medarbejder til Konkurrencejuridisk Center (KJUR) med stærke juridiske kompetencer, som skal være med til at understøtte kvalitet i sagsbehandlingen, særligt med fokus på forvaltningsretlige problemstillinger. Du skal have lyst til at indgå i et team af dygtige og engagerede kolleger, hvor vi samtidig har et stærkt fagligt sparringsmiljø både internt og i forhold til styrelsens øvrige konkurrencecentre. Spændende tværgående opgaver KJUR varetager rollen som internt advokatkontor i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og betjener styrelsens ledelse og medarbejdere med juridisk sparring og rådgivning inden for alle dele af konkurrenceretten særligt i forbindelse med behandlingen af de sager, som skal forelægges Konkurrencerådet, hvor centeret spiller en vigtigt rolle i forbindelse med kvalitetssikringen af afgørelserne. Desuden yder centeret løbende rådgivning om de mange forskelligartede forvaltningsretlige spørgsmål, som opstår på konkurrenceområdet, hvor afgørelserne både de konkurrenceretlige og de forvaltningsretlige har en stor betydning for de involverede virksomheder. Med en ansættelse i KJUR vil du komme til at arbejde med komplicerede juridiske problemstillinger og medvirke til at sikre en ensartet juridisk opgavevaretagelse på tværs af de forskellige branchecentre. Jobbet indebærer tæt daglig sparring med de øvrige centre om forvaltningsretlige spørgsmål og mulighed for at være med til at fastlægge styrelsens linje i forhold til forvaltningsretlige spørgsmål. Specifikt med denne stilling vil du få mulighed for at være med til at opbygge et team, som kan bistå de forskellige branchecentre ved større aktindsigtssager, ligesom du vil være med til at udarbejde paradigmaer og best-practice notater, som kan sikre en effektiv og ensartet praksis på tværs af huset. Afhængigt af kvalifikationer vil du få mulighed for at føre sager om prøvelse af forvaltningsretlige afgørelser ved Konkurrenceankenævnet. Desuden vil du få mulighed for at holde oplæg om sager og eller udvalgte emner inden for forvaltningsretten. En skarp pen og gode samarbejdsevner Vi søger en kandidat med juridisk baggrund (cand.jur.). Herudover lægger vi vægt på, at: - Du har stærke juridiske kompetencer. - Du har erfaring med forvaltningsretlige regler og problemstillinger. - Du har gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt. - Du sætter pris på at være en del af et velfungerende team og bidrager til en positiv stemning også når der ind i mellem er travlt. Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i centraladministrationen og eller i et politisk præget miljø. Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Tine Rønde på tlf. 41 71 50 21 eller hos vores specialist i forvaltningsret, chefkonsulent Gunvor Harbo Valerius på tlf. 41 71 50 77. Vi Der er i øjeblikket ansat 10 medarbejdere i KJUR. Vi er et kontor med et højt fagligt niveau og et godt samarbejde om opgaverne. Arbejdet foregår i et hurtigt tempo med en høj grad af selvstændighed og initiativ, og det er en prioritet, at vi hele tiden udvikler os fagligt og personligt. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer, og kommunikationen er uformel og åben. Du kan læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens på www.kfst.dk, hvor du ligeledes kan se en kort film om styrelsens arbejde for velfungerende markeder eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen. Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at specialkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister inden for et specifikt område, ligesom chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse, og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og uden for styrelsen, kan blive udnævnt til eksperter. Søg stillingen Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk. Din ansøgning med CV, eksamensbevis, karakterudskrifter og eventuelle anbefalinger skal være modtaget senest søndag d. 5. maj 2019. Tiltrædelse snarest muligt. Din ansættelse vil alt efter kvalifikationer ske som special- chefkonsulent i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge. Vil du være med til at sikre et stærkt fagligt juridisk fundament under konkurrencesagerne? Brænder du for opgaver, der kræver høj faglighed, stærke forvaltningsretlige kompetencer og mulighed for fordybelse i konkurrenceretlige problemstillinger?
Vi søger en medarbejder til Konkurrencejuridisk Center (KJUR) med stærke juridiske kompetencer, som skal være med til at understøtte kvalitet i sagsbehandlingen, særligt med fokus på forvaltningsretlige problemstillinger. Du skal have lyst til at indgå i et team af dygtige og engagerede kolleger, hvor vi samtidig har et stærkt fagligt sparringsmiljø – både internt og i forhold til styrelsens øvrige konkurrencecentre.

Spændende tværgående opgaver
KJUR varetager rollen som ”internt advokatkontor” i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og betjener styrelsens ledelse og medarbejdere med juridisk sparring og rådgivning inden for alle dele af konkurrenceretten – særligt i forbindelse med behandlingen af de sager, som skal forelægges Konkurrencerådet, hvor centeret spiller en vigtigt rolle i forbindelse med kvalitetssikringen af afgørelserne. Desuden yder centeret løbende rådgivning om de mange forskelligartede forvaltningsretlige spørgsmål, som opstår på konkurrenceområdet, hvor afgørelserne – både de konkurrenceretlige og de forvaltningsretlige – har en stor betydning for de involverede virksomheder.

Med en ansættelse i KJUR vil du komme til at arbejde med komplicerede juridiske problemstillinger og medvirke til at sikre en ensartet juridisk opgavevaretagelse på tværs af de forskellige branchecentre. Jobbet indebærer tæt daglig sparring med de øvrige centre om forvaltningsretlige spørgsmål og mulighed for at være med til at fastlægge styrelsens linje i forhold til forvaltningsretlige spørgsmål.

Specifikt med denne stilling vil du få mulighed for at være med til at opbygge et team, som kan bistå de forskellige branchecentre ved større aktindsigtssager, ligesom du vil være med til at udarbejde paradigmaer og best-practice notater, som kan sikre en effektiv og ensartet praksis på tværs af huset.

Afhængigt af kvalifikationer vil du få mulighed for at føre sager om prøvelse af forvaltningsretlige afgørelser ved Konkurrenceankenævnet. Desuden vil du få mulighed for at holde oplæg om sager og/eller udvalgte emner inden for forvaltningsretten.

En skarp pen og gode samarbejdsevner
Vi søger en kandidat med juridisk baggrund (cand.jur.). Herudover lægger vi vægt på, at:
- Du har stærke juridiske kompetencer.
- Du har erfaring med forvaltningsretlige regler og problemstillinger.
- Du har gode formidlingsevner såvel mundtligt som skriftligt.
- Du sætter pris på at være en del af et velfungerende team og bidrager til en positiv stemning – også når der ind i mellem er travlt.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i centraladministrationen og/eller i et politisk præget miljø.

Få flere informationer om stillingen hos kontorchef Tine Rønde på tlf. 41 71 50 21 eller hos vores specialist i forvaltningsret, chefkonsulent Gunvor Harbo Valerius på tlf. 41 71 50 77.

Vi
Der er i øjeblikket ansat 10 medarbejdere i KJUR. Vi er et kontor med et højt fagligt niveau og et godt samarbejde om opgaverne. Arbejdet foregår i et hurtigt tempo med en høj grad af selvstændighed og initiativ, og det er en prioritet, at vi hele tiden udvikler os fagligt og personligt. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer, og kommunikationen er uformel og åben.

Du kan læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens på www.kfst.dk, hvor du ligeledes kan se en kort film om styrelsens arbejde for velfungerende markeder eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen.

Styrelsens medarbejdere skal være de dygtigste i Danmark til at beherske de lovområder, som styrelsen er ansvarlig for. Derfor har vi indført et specialist- og ekspertspor, som indebærer, at specialkonsulenter, der er særligt dygtige på deres faglige områder, har mulighed for at blive udnævnt til specialister inden for et specifikt område, ligesom chefkonsulenter, der behersker den faglige disciplin i særklasse, og som med stor ekspertise kan bidrage aktivt til udviklingen af den faglige disciplin i og uden for styrelsen, kan blive udnævnt til eksperter.

Søg stillingen
Ansøgningen sendes via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul på www.kfst.dk. Din ansøgning med CV, eksamensbevis, karakterudskrifter og eventuelle anbefalinger skal være modtaget senest søndag d. 5. maj 2019.

Tiltrædelse snarest muligt.

Din ansættelse vil alt efter kvalifikationer ske som special-/chefkonsulent i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.
Konkurrence- og ForbrugerstyrelsenValby2019-04-11T00:00:002019-05-05T00:00:00
330005789Jurist med kendskab til erhvervslejeret og fast ejendom til Udlejning hos Københavns Ejendomme & IndkøbBasic Københavns Ejendomme & Indkøb er Københavns Kommunes interne ejendomsenhed organiseret i Økonomiforvaltningen. Vi arbejder for at skabe og udvikle gode fysiske rammer for alle kommunens aktiviteter. Københavns Ejendomme & Indkøb er en organisation i rivende udvikling. Udlejning er organisationens interne juridiske afdeling, der løser juridiske opgaver med særligt fokus på udlejning, udvikling af fast ejendom, kontraktskoncipiering, forhandling mv. Endvidere håndterer Udlejning tværgående juridiske opgaver indenfor offentlig ret, kommunalfuldmagt, aktindsigt mv. Kontoret består af 14 medarbejdere og en kontorchef. Den primære del af arbejdsopgaverne vil være for Kødbyens Udviklingsafdeling. Kødbyen er en spændende bygningsportefølje, som på mange måder skiller sig ud fra resten af Københavns Ejendomme & Indkøbs ejendomme. Lejemålene i Kødbyen udlejes overvejende til private virksomheder, som understøtter den politiske vision om, at Kødbyen skal være en international oplevelsesdestination og en kreativ vækstmotor. Bygningsmassen i Kødbyen har de sidste mange år udviklet sig fra hovedsageligt at være anvendt til fødevareproduktion til en blanding af restauranter, gallerier, kontorer mv. Denne transformation giver mange spændende udfordringer ift. bygningsteknik, myndighedsmæssigt og juridisk. Stillingen Som jurist ved Københavns Ejendomme og Indkøb vil du få mulighed for at løse varierende opgaver, men der vil dog være et primært fokus på: erhvervslejeret kontraktskoncipiering af diverse lejeretlige kontrakter med særligt fokus på Kødbyens lejere juridiske lovliggørelsessager forhandling udarbejdelse af juridiske notater og vurderinger. Om dig Vi prioriterer kandidater, der har et indgående kendskab til erhvervslejeret, og fast ejendom generelt, samt lægger desuden vægt på, at du: er cand.jur. og har erfaring med og interesse for erhvervslejeret og fast ejendom i øvrigt er ansvarsbevidst og arbejder målrettet og selvstændigt brænder for at levere god service i en politisk styret organisation har gennemslagskraft og er god til at kommunikere og samarbejde med flere faggrupper har humor og nyder socialt og fagligt fællesskab med gode kollegaer er udadvendt og initiativrig og kan trives med en uformel tone i et åbent og livligt kontormiljø. Vi tilbyder højt fagligt niveau og gode udviklingsmuligheder, såvel fagligt som personligt en varieret dagligdag et job i en organisation i rivende udvikling mulighed for at sætte dit præg på din egen dagligdag fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden og god balance mellem arbejdsliv og privatliv høj grad af selvstændighed i jobbet. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst med Københavns Kommune og principperne i Ny Løn. Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer ugentligt. Forventet tiltrædelsesdato Snarest og efter nærmere aftale. Vil du vide mere? Yderligere oplysninger kan indhentes hos kontorchef Regitze Elmsted på 5168 6904. Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 10. maj 2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 20. Københavns Ejendomme & Indkøb vi skaber rum Københavns Ejendomme & Indkøb er Københavns Kommunes ejendomsenhed og indkøbsorganisation. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi er også kommunens primære indkøbsorganisation. Vi har ansvar for at gennemføre udbud af varer og tjenesteydelser på tværs af kommunen. Vi skal sikre, at det er enkelt at købe de rigtige varer til den rigtige pris for de, der køber ind til kommunalt brug. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.
Københavns Ejendomme & Indkøb er Københavns Kommunes interne ejendomsenhed organiseret i Økonomiforvaltningen. Vi arbejder for at skabe og udvikle gode fysiske rammer for alle kommunens aktiviteter. Københavns Ejendomme & Indkøb er en organisation i rivende udvikling.   
 
Udlejning er organisationens interne juridiske afdeling, der løser juridiske opgaver med særligt fokus på udlejning, udvikling af fast ejendom, kontraktskoncipiering, forhandling mv. Endvidere håndterer Udlejning tværgående juridiske opgaver indenfor offentlig ret, kommunalfuldmagt, aktindsigt mv. Kontoret består af 14 medarbejdere og en kontorchef.  
 
Den primære del af arbejdsopgaverne vil være for Kødbyens Udviklingsafdeling.  
Kødbyen er en spændende bygningsportefølje, som på mange måder skiller sig ud fra resten af Københavns Ejendomme & Indkøbs ejendomme. Lejemålene i Kødbyen udlejes overvejende til private virksomheder, som understøtter den politiske vision om, at Kødbyen skal være en international oplevelsesdestination og en kreativ vækstmotor.  
 
Bygningsmassen i Kødbyen har de sidste mange år udviklet sig fra hovedsageligt at være anvendt til fødevareproduktion til en blanding af restauranter, gallerier, kontorer mv. Denne transformation giver mange spændende udfordringer ift. bygningsteknik, myndighedsmæssigt og juridisk.  
 
Stillingen
Som jurist ved Københavns Ejendomme og Indkøb vil du få mulighed for at løse varierende opgaver, men der vil dog være et primært fokus på:  
  • erhvervslejeret  
  • kontraktskoncipiering af diverse lejeretlige kontrakter med særligt fokus på Kødbyens lejere
  • juridiske lovliggørelsessager  
  • forhandling  
  • udarbejdelse af juridiske notater og vurderinger.
Om dig
Vi prioriterer kandidater, der har et indgående kendskab til erhvervslejeret, og fast ejendom generelt, samt lægger desuden vægt på, at du:  
  • er cand.jur. og har erfaring med og interesse for erhvervslejeret og fast ejendom i øvrigt  
  • er ansvarsbevidst og arbejder målrettet og selvstændigt  
  • brænder for at levere god service i en politisk styret organisation  
  • har gennemslagskraft og er god til at kommunikere og samarbejde med flere faggrupper  
  • har humor og nyder socialt og fagligt fællesskab med gode kollegaer  
  • er udadvendt og initiativrig og kan trives med en uformel tone i et åbent og livligt kontormiljø.
Vi tilbyder  
  • højt fagligt niveau og gode udviklingsmuligheder, såvel fagligt som personligt  
  • en varieret dagligdag  
  • et job i en organisation i rivende udvikling  
  • mulighed for at sætte dit præg på din egen dagligdag  
  • fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden og god balance mellem arbejdsliv og privatliv  
  • høj grad af selvstændighed i jobbet.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst med Københavns Kommune og principperne i Ny Løn. Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer ugentligt.
 
Forventet tiltrædelsesdato
Snarest og efter nærmere aftale.  
 
Vil du vide mere?  
Yderligere oplysninger kan indhentes hos kontorchef Regitze Elmsted på 5168 6904.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 10. maj 2019  
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 20.   
 
Københavns Ejendomme & Indkøb – vi skaber rum  
Københavns Ejendomme & Indkøb er Københavns Kommunes ejendomsenhed og indkøbsorganisation. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi er også kommunens primære indkøbsorganisation. Vi har ansvar for at gennemføre udbud af varer og tjenesteydelser på tværs af kommunen. Vi skal sikre, at det er enkelt at købe de rigtige varer til den rigtige pris for de, der køber ind til kommunalt brug. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.  
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngUdlejningKøbenhavn NV2019-04-11T16:01:09.8072019-05-10T00:00:00
330000113Struktureret jurist til arbejde med retsregler om 3. partsindberetninger i SkattestyrelsenRobot Har du en teoretisk evne til at anvende juridisk metode og herigennem anvende retskilderne på konkrete forskellige forhold? Har du interesse for at arbejde med juridisk sparring og juridiske afklaringer og er du ikke bange for at dykke ned i juridisk komplekse problemstillinger? Så er det måske dig, vi søger til en spændende juridisk stilling i kontoret 3. Part, Personprocesser, Person, Skattestyrelsen. Fokus på juridisk sparring og juridiske afklaringer Vi søger en dygtig medarbejder til vores kontor 3. part, som er inddelt i fire procesejerskaber henholdsvis eIndkomst, eKapital, pension og international dataudveksling. Du skal sammen med en erfaren jurist levere juridisk sparring og juridiske afklaringer inden for de formelle regler med særlig vægt på skatteindberetningslovens regler på tværs af kontorets fire teams. Dine opgaver bliver med afsæt i forskellige juridiske henvendelser fra kontoret. Det indebærer bl.a. følgende: forberedelse af juridiske afklaringer og juridisk sparring til kontorets fire teams, herunder besvarelse af mails og udarbejdelse af notater om juridiske afklaringer forberedelse af spørgsmål og notater til Jura i Skattestyrelsen. De juridiske henvendelser drejer sig om at finde reglerne på et givent område og eller at afklare, hvad der er gældende ret og praksis i de konkrete forskellige henvendelser. Struktureret jurist med solide juridiske kompetencer Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.jur, cand.merc.jur eller lignende. Du har nogle års relevant erfaring, hvor du har opnået solide juridiske kompetencer og solidt kendskab til strafferet og formueret. Du skal særligt have interesse indenfor følgende områder: juridisk metode at tænke juridisk, herunder at anvende retskilderne og fortolkningsmetoder de formelle regler, herunder særligt skatteindberetningslovens indberetningsregler, men også forvaltningsretlige- og persondataretlige regler de grundlæggende materielle regler i personskatteret. Du vil i forbindelse med opstarten af din ansættelse hos os blive undervist i de forskellige indberetningsregler i skatteindberetningsloven, som er den primære retskilde i udførelsen af dine arbejdsopgaver. Som person er du god til at kommunikere klart og tydeligt skriftligt og mundtlig samt forklare komplicerede juridiske afklaringer til dine kolleger. Du er i stand til at tænke juridisk, have overblik samt evner at sætte dig ind i komplekse juridiske henvendelser i kontoret. Din nye arbejdsplads I kontoret 3. part varetager vi alle ydelser og processer inden for indberetning af bl.a. A-skat, renter, fagforeningskontingent, A-kassekontingenter samt pension m.m. Vi hører til i afdelingen Personprocesser i Person, Skattestyrelsen, som har det strategiske ansvar for forretningsudviklingen på indberetnings- og afregningsområdet over for personer. Afdelingen understøtter en sikker og effektiv drift samt deltager i lovgivningsprocesser på indberetnings- og afregningsområdet. Vores vigtigste formål er at gøre det nemt at betale den rigtige skat til tiden. Vi arbejder i åbent kontorlandskab og har en uformel omgangstone og meget god stemning. Samtidig er vi en fleksibel arbejdsplads, der giver mulighed for fleksibilitet i hverdagen. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket søg jobbet senest torsdag den 25. april. Vi forventer at afholde samtaler i uge 18. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Dorte Sabinsky på telefon 7237 0644 eller chefkonsulent Lars Skriver på telefon 7238 3441. Vi forventer at inddrage en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit Arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Arbejdsstedet forventes i løbet af 2019 at skifte til Copenhagen Towers, Ørestads Blvd. 114-118, 2300 København S. Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Har du en teoretisk evne til at anvende juridisk metode og herigennem anvende retskilderne på konkrete forskellige forhold? Har du interesse for at arbejde med juridisk sparring og juridiske afklaringer og er du ikke bange for at dykke ned i juridisk komplekse problemstillinger? Så er det måske dig, vi søger til en spændende juridisk stilling i kontoret 3. Part, Personprocesser, Person, Skattestyrelsen.

Fokus på juridisk sparring og juridiske afklaringer
Vi søger en dygtig medarbejder til vores kontor 3. part, som er inddelt i fire procesejerskaber henholdsvis eIndkomst, eKapital, pension og international dataudveksling. Du skal sammen med en erfaren jurist levere juridisk sparring og juridiske afklaringer inden for de formelle regler med særlig vægt på skatteindberetningslovens regler på tværs af kontorets fire teams.

Dine opgaver bliver med afsæt i forskellige juridiske henvendelser fra kontoret. Det indebærer bl.a. følgende:
  • forberedelse af juridiske afklaringer og juridisk sparring til kontorets fire teams, herunder besvarelse af mails og udarbejdelse af notater om juridiske afklaringer
  • forberedelse af spørgsmål og notater til Jura i Skattestyrelsen.

De juridiske henvendelser drejer sig om at finde reglerne på et givent område og/eller at afklare, hvad der er gældende ret og praksis i de konkrete forskellige henvendelser.

Struktureret jurist med solide juridiske kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.jur, cand.merc.jur eller lignende. Du har nogle års relevant erfaring, hvor du har opnået solide juridiske kompetencer og solidt kendskab til strafferet og formueret. Du skal særligt have interesse indenfor følgende områder:
  • juridisk metode – at tænke juridisk, herunder at anvende retskilderne og fortolkningsmetoder
  • de formelle regler, herunder særligt skatteindberetningslovens indberetningsregler, men også forvaltningsretlige- og persondataretlige regler
  • de grundlæggende materielle regler i personskatteret.

Du vil i forbindelse med opstarten af din ansættelse hos os blive undervist i de forskellige indberetningsregler i skatteindberetningsloven, som er den primære retskilde i udførelsen af dine arbejdsopgaver.

Som person er du god til at kommunikere klart og tydeligt skriftligt og mundtlig samt forklare komplicerede juridiske afklaringer til dine kolleger. Du er i stand til at tænke juridisk, have overblik samt evner at sætte dig ind i komplekse juridiske henvendelser i kontoret.

Din nye arbejdsplads
I kontoret 3. part varetager vi alle ydelser og processer inden for indberetning af bl.a. A-skat, renter, fagforeningskontingent, A-kassekontingenter samt pension m.m.

Vi hører til i afdelingen Personprocesser i Person, Skattestyrelsen, som har det strategiske ansvar for forretningsudviklingen på indberetnings- og afregningsområdet over for personer. Afdelingen understøtter en sikker og effektiv drift samt deltager i lovgivningsprocesser på indberetnings- og afregningsområdet. Vores vigtigste formål er at gøre det nemt at betale den rigtige skat til tiden.

Vi arbejder i åbent kontorlandskab og har en uformel omgangstone og meget god stemning. Samtidig er vi en fleksibel arbejdsplads, der giver mulighed for fleksibilitet i hverdagen.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”søg jobbet” senest torsdag den 25. april. Vi forventer at afholde samtaler i uge 18.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Dorte Sabinsky på telefon 7237 0644 eller chefkonsulent Lars Skriver på telefon 7238 3441.

Vi forventer at inddrage en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit Arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Arbejdsstedet forventes i løbet af 2019 at skifte til Copenhagen Towers, Ørestads Blvd. 114-118, 2300 København S.

Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, KBH, ØstbanegadeKøbenhavn Ø2019-04-03T00:00:002019-04-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Fagligt stærk konkurrencejurist til "internt advokatkontor" i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Valby
Trives du i et stærkt fagligt miljø, hvor du bliver udfordret? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (KFST). Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Vi er ca. 300 engagerede kollegaer, der...
Indrykket:11. april 2019
Udløbsdato:5. maj 2019

Lovsnedker med interesse for konkurrenceret

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Valby
Trives du i et stærkt fagligt miljø, hvor du bliver udfordret? Så vælg en karriere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (KFST). Vi arbejder for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj forbrugervelfærd. Vi er ca. 300 engagerede kollegaer, der...
Indrykket:11. april 2019
Udløbsdato:5. maj 2019

Brænder du for forvaltningsret?

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Valby
Vil du være med til at sikre et stærkt fagligt juridisk fundament under konkurrencesagerne? Brænder du for opgaver, der kræver høj faglighed, stærke forvaltningsretlige kompetencer og mulighed for fordybelse i konkurrenceretlige problemstillinger? V...
Indrykket:11. april 2019
Udløbsdato:5. maj 2019

Jurist med kendskab til erhvervslejeret og fast ejendom til Udlejning hos Københavns Ejendomme & Indkøb

Udlejning

København NV
Københavns Ejendomme & Indkøb er Københavns Kommunes interne ejendomsenhed organiseret i Økonomiforvaltningen. Vi arbejder for at skabe og udvikle gode fysiske rammer for alle kommunens aktiviteter. Københavns Ejendomme & Indkøb er en organisation i...
Indrykket:11. april 2019
Udløbsdato:10. maj 2019

Struktureret jurist til arbejde med retsregler om 3. partsindberetninger i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

København Ø
Har du en teoretisk evne til at anvende juridisk metode og herigennem anvende retskilderne på konkrete forskellige forhold? Har du interesse for at arbejde med juridisk sparring og juridiske afklaringer og er du ikke bange for at dykke ned i juridis...
Indrykket:3. april 2019
Udløbsdato:25. april 2019