Gem job

Jurist til Behandlingsrådet

Er du faglig stærk i forvaltningsret og offentlig ret, og har du interesse for sundhedsområdet? Vil du arbejde med juridisk rådgivning af kollegaer og har du stærke evner til at formidle juridiske budskaber med modtageren i centrum? Så er du måske den jurist, vi søger i Behandlingsrådet.  

Som jurist i Behandlingsrådet bliver du en del af staben, som rummer de administrative funktioner i Behandlingsrådets sekretariat. Din fornemmeste opgave er, sammen med de øvrige kollegaer i staben, at understøtte ledelsens og sekretariatets arbejde og sikre, at opgaverne i vores organisation bliver løst - og det gør vi i fællesskab.  

Om Behandlingsrådet 

Behandlingsrådet er en enhed under Danske Regioner og har til formål at bidrage til højere kvalitet i behandlingen i sundhedsvæsenet, mere lighed i sundhed, mere ensartet praksis på tværs af de fem regioner og samtidig dæmpe udgiftspresset. Det sker med udgangspunkt i systematiske evalueringer og analyser af nye og eksisterende sundhedsteknologier, efterfulgt af nationale anbefalinger for anvendelse af teknologierne. 

Behandlingsrådet består af et besluttende råd, et sekretariat og en række faglige udvalg. 

Det er afgørende for Behandlingsrådet, at vi fremstår som en troværdig og åben organisation, hvor der er en høj grad af tillid til vores processer og beslutninger. Derfor har vi brug for en stærk og erfaren jurist, som kan være med til at understøtte Behandlingsrådets arbejde. 
 
Du kan læse mere om Behandlingsrådet på vores hjemmeside her (link) 

Dine opgaver 

Dine opgaver omfatter bl.a.: 

  • Habilitetsvurderinger: Alle medlemmer af Rådet, fagudvalgsmedlemmer og ansatte i Behandlingsrådets sekretariat skal leve op til Behandlingsrådets habilitetspolitik. En væsentlig del af dit arbejde bliver sagsbehandling, dialog og opfølgning på habilitetsvurderinger. Du bliver ligeledes superbruger i vores habilitetssystem.  
  • HTA-forordningen (Health Technology Assessment): Du får muligheden for at blive specialist og derved én af de få i Danmark, der får indgående viden om HTA-forordningen. (HTA-forordningen er en fælleseuropæisk tilgang til den del af den medicinske teknologivurdering (MTV), der vedrører den kliniske vurdering. Forordningen vedrører både lægemidler og medicinsk udstyr og første skridt af implementeringen skal ske inden 2025. Fra 2030 forventes forordningen at være fuldt ud implementeret.). 
  • GDPR/persondata: Du bliver Behandlingsrådets DPO og skal derved rådgive og være sparringspartner i forhold til håndtering af persondata. Derudover er det din opgave at foretage den løbende compliance med sekretariatets medarbejdere, samt at sikre, at vi fortsat lever op til persondataforordningens bestemmelser.  Du skal derudover sagsbehandle eventuelle anmodninger om indsigt efter persondataforordningen. I DPO-funktionen har du mulighed for at indgå i et sparringsfællesskab med andre organisationer under Danske Regioner. 
  • Aktindsigt: Du får en central rolle ift. rådgivning og konkret sagsbehandling af aktindsigtsanmodninger. 
  • Personalejura: Du er sparringspartner for ledelsen omkring personalejuridiske spørgsmål. Håndtering af personalesager varetages af vores administrative medarbejder og vores HR-samarbejdspartner.  
  • Kontraktgennemgang: Du er sparringspartner for ledelsen i forhold til kontrakter på henholdsvis indkøb af nye systemer, samarbejdsaftaler med universiteter mv. 
  • Ad hoc juridisk vejledning af aktuelle emner i sekretariatet. 

Hvem er du 

På det faglige område har du en juridisk kandidatgrad og mindst tre års erhvervserfaring, der har givet dig en offentligretlig profil med konkret erfaring ift. forvaltningsloven, offentlighedsloven og på persondataområdet. Kendskab til lovgivning vedr. mærkning (MDR og IVDR), udbudsret, markedsføring og ibrugtagning af medicinsk udstyr er en fordel, men ikke et krav.  

Du har et højt fagligt niveau, og med erfaring fra det offentlige område kan du identificere behov og bidrage til udviklingen af effektive løsninger og arbejdsgange.  

Du bidrager til Behandlingsrådets principper om åbenhed og lighed gennem dine gode situationsfornemmelse, ligesom du i skrift og tale kommunikerer klart, præcist og med høj troværdighed.  

Du er juristen i vores organisation, og du skal derfor kunne arbejde på egen hånd og træffe selvstændige beslutninger – også når der bliver stillet kritiske konstruktive spørgsmål til en juridisk vurdering. Du får en central rolle i forhold til juridisk rådgivning af formand, direktør og sekretariatets medarbejdere. 

Som person og kollega lægger vi vægt på, at du:  

  • kan arbejde selvstændigt og effektivt samtidig med, at du sætter en ære i vidensdeling og det gode samarbejde både internt og eksternt. 
  • får energi af, at ikke alle dage er ens og at dit bidrag til fællesskabet gør en forskel.  
  • med udgangspunkt i dine juridiske kompetencer tager ejerskab for Behandlingsrådets samlede opgave og spiller aktivt ind Behandlingsrådets udvikling og konsolidering. 
  • har et stort engagement og en motiverende tilgang - både til det faglige og det sociale. Du går aktivt ind i rollen som kulturbygger i vores nye organisation. 

 Vi tilbyder 

  • Et spændende job i udvikling og med et indhold, som du selv kan være med til at præge. 
  • Grundig introduktion til opgaverne.
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling. 
  • Muligheder for deltagelse i og opbygning af netværk både nationalt og internationalt. 
  • Fleksibilitet - vi har flextid og mulighed for hjemmearbejde.
  • Gode kolleger og fantastisk kollega-sammenhold, bl.a. fredagsbar, personaledage og -arrangementer.  

Ud over dig, består sekretariatet aktuelt af 25 medarbejdere og udbygges i takt med, at Behandlingsrådets opgaver konsolideres. Sekretariatet er sammensat af medarbejdere med kompetencer inden for de metoder, der benyttes i evalueringer og analyser, medarbejdere med kompetencer inden for planlægning og projektledelse samt inden for kommunikation og administration. 

Vilkår 

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt.  
 
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst via den forhandlingsberettigede organisation. 
 
Den ansættende myndighed er Danske Regioner. 
 
Arbejdsstedet er NOVI Science Park, Niels Jernes Vej 6a, 9220 Aalborg Øst. 
 
Som medarbejder i Behandlingsrådet skal du opfylde vores – til enhver tid gældende – habilitetsregler. Habilitetsreglerne kan du se her(link) 
 
Ansøgning  
Tænker du, at jobbet lige er noget for dig - og du er den rette for os? 
 
Så glæder vi os til at modtage din ansøgning og blive klogere på, hvorfor netop du er et godt match.  
 
Ansøgningsfristen er den 11. august 2022 kl. 23.00, og vi forventer at afholde samtaler den 16. august 2022. 

 Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte enhedsleder Tine Bro på TRO@behandlingsraadet.dk eller 30 26 34 36 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Jurist i Voksenafdelingens Visitation

Voksenafdelingens Visitation

Nørresundby
Kort om stillingen Som jurist i Voksenafdelingens Visitation vil du skulle løse juridiske opgaver i relation til hele forvaltningens arbejdsområde, men primært med fokus på problemstillinger inden for forvaltningsret, sundhedsret og socialret. Du vi...
7. august 2022

Jurist med interesse for planjura, By og Land, Aal...

By og Land

Nørresundby
Aalborg Kommune, der er Danmarks tredjestørste kommune, står midt i en rivende udvikling i forhold til bosætning, erhvervsliv og rammer for det gode liv. Det afføder stor aktivitet med at tilpasse, udvikle og vedligeholde kommunens fysiske rammer: by...
8. juli 2022

Administrativ medarbejder til Byer og Natur, Aalbo...

By og Land

Nørresundby
Vi søger en medarbejder til myndighedsopgaver inden for naturbeskyttelsesloven samt en række administrative opgaver. Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Om stillingen: Der foretages ofte besigtigelse i felten og i direkte dialog med ...
28. juli 2022

Jurist til Behandlingsrådet

Er du faglig stærk i forvaltningsret og offentlig ret, og har du interesse for sundhedsområdet? Vil du arbejde med juridisk rådgivning af kollegaer og har du stærke evner til at formidle juridiske budskaber med modtageren i centrum? Så er du måske den jurist, vi søger i Behandlingsrådet.  

Som jurist i Behandlingsrådet bliver du en del af staben, som rummer de administrative funktioner i Behandlingsrådets sekretariat. Din fornemmeste opgave er, sammen med de øvrige kollegaer i staben, at understøtte ledelsens og sekretariatets arbejde og sikre, at opgaverne i vores organisation bliver løst - og det gør vi i fællesskab.  

Om Behandlingsrådet 

Behandlingsrådet er en enhed under Danske Regioner og har til formål at bidrage til højere kvalitet i behandlingen i sundhedsvæsenet, mere lighed i sundhed, mere ensartet praksis på tværs af de fem regioner og samtidig dæmpe udgiftspresset. Det sker med udgangspunkt i systematiske evalueringer og analyser af nye og eksisterende sundhedsteknologier, efterfulgt af nationale anbefalinger for anvendelse af teknologierne. 

Behandlingsrådet består af et besluttende råd, et sekretariat og en række faglige udvalg. 

Det er afgørende for Behandlingsrådet, at vi fremstår som en troværdig og åben organisation, hvor der er en høj grad af tillid til vores processer og beslutninger. Derfor har vi brug for en stærk og erfaren jurist, som kan være med til at understøtte Behandlingsrådets arbejde. 
 
Du kan læse mere om Behandlingsrådet på vores hjemmeside her (link) 

Dine opgaver 

Dine opgaver omfatter bl.a.: 

  • Habilitetsvurderinger: Alle medlemmer af Rådet, fagudvalgsmedlemmer og ansatte i Behandlingsrådets sekretariat skal leve op til Behandlingsrådets habilitetspolitik. En væsentlig del af dit arbejde bliver sagsbehandling, dialog og opfølgning på habilitetsvurderinger. Du bliver ligeledes superbruger i vores habilitetssystem.  
  • HTA-forordningen (Health Technology Assessment): Du får muligheden for at blive specialist og derved én af de få i Danmark, der får indgående viden om HTA-forordningen. (HTA-forordningen er en fælleseuropæisk tilgang til den del af den medicinske teknologivurdering (MTV), der vedrører den kliniske vurdering. Forordningen vedrører både lægemidler og medicinsk udstyr og første skridt af implementeringen skal ske inden 2025. Fra 2030 forventes forordningen at være fuldt ud implementeret.). 
  • GDPR/persondata: Du bliver Behandlingsrådets DPO og skal derved rådgive og være sparringspartner i forhold til håndtering af persondata. Derudover er det din opgave at foretage den løbende compliance med sekretariatets medarbejdere, samt at sikre, at vi fortsat lever op til persondataforordningens bestemmelser.  Du skal derudover sagsbehandle eventuelle anmodninger om indsigt efter persondataforordningen. I DPO-funktionen har du mulighed for at indgå i et sparringsfællesskab med andre organisationer under Danske Regioner. 
  • Aktindsigt: Du får en central rolle ift. rådgivning og konkret sagsbehandling af aktindsigtsanmodninger. 
  • Personalejura: Du er sparringspartner for ledelsen omkring personalejuridiske spørgsmål. Håndtering af personalesager varetages af vores administrative medarbejder og vores HR-samarbejdspartner.  
  • Kontraktgennemgang: Du er sparringspartner for ledelsen i forhold til kontrakter på henholdsvis indkøb af nye systemer, samarbejdsaftaler med universiteter mv. 
  • Ad hoc juridisk vejledning af aktuelle emner i sekretariatet. 

Hvem er du 

På det faglige område har du en juridisk kandidatgrad og mindst tre års erhvervserfaring, der har givet dig en offentligretlig profil med konkret erfaring ift. forvaltningsloven, offentlighedsloven og på persondataområdet. Kendskab til lovgivning vedr. mærkning (MDR og IVDR), udbudsret, markedsføring og ibrugtagning af medicinsk udstyr er en fordel, men ikke et krav.  

Du har et højt fagligt niveau, og med erfaring fra det offentlige område kan du identificere behov og bidrage til udviklingen af effektive løsninger og arbejdsgange.  

Du bidrager til Behandlingsrådets principper om åbenhed og lighed gennem dine gode situationsfornemmelse, ligesom du i skrift og tale kommunikerer klart, præcist og med høj troværdighed.  

Du er juristen i vores organisation, og du skal derfor kunne arbejde på egen hånd og træffe selvstændige beslutninger – også når der bliver stillet kritiske konstruktive spørgsmål til en juridisk vurdering. Du får en central rolle i forhold til juridisk rådgivning af formand, direktør og sekretariatets medarbejdere. 

Som person og kollega lægger vi vægt på, at du:  

  • kan arbejde selvstændigt og effektivt samtidig med, at du sætter en ære i vidensdeling og det gode samarbejde både internt og eksternt. 
  • får energi af, at ikke alle dage er ens og at dit bidrag til fællesskabet gør en forskel.  
  • med udgangspunkt i dine juridiske kompetencer tager ejerskab for Behandlingsrådets samlede opgave og spiller aktivt ind Behandlingsrådets udvikling og konsolidering. 
  • har et stort engagement og en motiverende tilgang - både til det faglige og det sociale. Du går aktivt ind i rollen som kulturbygger i vores nye organisation. 

 Vi tilbyder 

  • Et spændende job i udvikling og med et indhold, som du selv kan være med til at præge. 
  • Grundig introduktion til opgaverne.
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling. 
  • Muligheder for deltagelse i og opbygning af netværk både nationalt og internationalt. 
  • Fleksibilitet - vi har flextid og mulighed for hjemmearbejde.
  • Gode kolleger og fantastisk kollega-sammenhold, bl.a. fredagsbar, personaledage og -arrangementer.  

Ud over dig, består sekretariatet aktuelt af 25 medarbejdere og udbygges i takt med, at Behandlingsrådets opgaver konsolideres. Sekretariatet er sammensat af medarbejdere med kompetencer inden for de metoder, der benyttes i evalueringer og analyser, medarbejdere med kompetencer inden for planlægning og projektledelse samt inden for kommunikation og administration. 

Vilkår 

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt.  
 
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst via den forhandlingsberettigede organisation. 
 
Den ansættende myndighed er Danske Regioner. 
 
Arbejdsstedet er NOVI Science Park, Niels Jernes Vej 6a, 9220 Aalborg Øst. 
 
Som medarbejder i Behandlingsrådet skal du opfylde vores – til enhver tid gældende – habilitetsregler. Habilitetsreglerne kan du se her(link) 
 
Ansøgning  
Tænker du, at jobbet lige er noget for dig - og du er den rette for os? 
 
Så glæder vi os til at modtage din ansøgning og blive klogere på, hvorfor netop du er et godt match.  
 
Ansøgningsfristen er den 11. august 2022 kl. 23.00, og vi forventer at afholde samtaler den 16. august 2022. 

 Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte enhedsleder Tine Bro på TRO@behandlingsraadet.dk eller 30 26 34 36 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Jurist i Voksenafdelingens Visitation

Voksenafdelingens Visitation

Nørresundby
Kort om stillingen Som jurist i Voksenafdelingens Visitation vil du skulle løse juridiske opgaver i relation til hele forvaltningens arbejdsområde, men primært med fokus på problemstillinger inden for forvaltningsret, sundhedsret og socialret. Du vi...
7. august 2022

Jurist med interesse for planjura, By og Land, Aal...

By og Land

Nørresundby
Aalborg Kommune, der er Danmarks tredjestørste kommune, står midt i en rivende udvikling i forhold til bosætning, erhvervsliv og rammer for det gode liv. Det afføder stor aktivitet med at tilpasse, udvikle og vedligeholde kommunens fysiske rammer: by...
8. juli 2022

Administrativ medarbejder til Byer og Natur, Aalbo...

By og Land

Nørresundby
Vi søger en medarbejder til myndighedsopgaver inden for naturbeskyttelsesloven samt en række administrative opgaver. Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Om stillingen: Der foretages ofte besigtigelse i felten og i direkte dialog med ...
28. juli 2022