Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til Børn og Unge

Vi har brug for en rutineret jurist til Børn og Ungeområdet.

I Børn og Unge arbejder vi professionelt og dedikeret for, at alle børn skal

  • blive så dygtige, som de kan
  • være en del af fællesskabet.

Det kræver af os, at vi teamer op tværfagligt, arbejder fokuseret og rettidigt, både i vores egen organisationen og i forhold til børn og forældre. Det skal du hjælpe os med.

Stillingen er ny og udtryk for en prioritering af juridisk faglighed, men ikke kun. Din dømmekraft og evne til at arbejde løsningsorienteret - og samtidig både ordentligt og hurtigt - er afgørende. Du skal selv være med til at fylde rammerne ud.

Det kræver, at du
  • hviler i din faglighed og kan bringe den i spil i tæt samarbejde med andre faggrupper
  • tænker i helheder og i fællesskaber
  • går forrest, tager ansvar og gør os dygtigere.
Klagesagsbehandling og mellemkommunal refusion er en væsentlig del af opgaven. Øvrige opgaver er mange og ofte ad hoc-bestemte. Du holder dig og os ajour med lovgivningen på området, du underviser, og du tager del i hverdagens opgaver, herunder særligt udfordrende personsager. Du deltager på teammøder med socialrådgiverne og har et tæt samspil med hele lederkæden, fra teamleder til direktør.

Børn og Unge er organiseret i trecenterområder: Børn og Forebyggelse, Børn og Læring samt Udvikling og Økonomi. Organisatorisk hører du sammen med den øvrige AC-gruppe hjemme i det forvaltningsunderstøttende Center for Udvikling og Økonomi.

Som jurist i en fagforvaltning er socialret og forvaltningsret dér, hvor du er skarpest. Der er flere jurister ansat i organisationen, og dem har du et formaliseret sparringssamarbejde med. Formueretlige og kommunalretlige forhold er et speciale for kommunens chefjurist og hans afdeling i Direktionens Stab.

Løn efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte centerchef for Børn og Forebyggelse Grethe Wilmoes på tlf. 20 67 41 33.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019 kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler kan forventes afholdt den 25. juni med henblik på tiltrædelse den 1. august 2019.

Der anvendes profiltest inden samtalen.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033646Phoenix-9af83ac312019-06-04T00:00:00Jurist til Børn og UngeVi har brug for en rutineret jurist til Børn og Ungeområdet.

I Børn og Unge arbejder vi professionelt og dedikeret for, at alle børn skal
  • blive så dygtige, som de kan
  • være en del af fællesskabet.

Det kræver af os, at vi teamer op tværfagligt, arbejder fokuseret og rettidigt, både i vores egen organisationen og i forhold til børn og forældre. Det skal du hjælpe os med.

Stillingen er ny og udtryk for en prioritering af juridisk faglighed, men ikke kun. Din dømmekraft og evne til at arbejde løsningsorienteret - og samtidig både ordentligt og hurtigt - er afgørende. Du skal selv være med til at fylde rammerne ud.

Det kræver, at du
  • hviler i din faglighed og kan bringe den i spil i tæt samarbejde med andre faggrupper
  • tænker i helheder og i fællesskaber
  • går forrest, tager ansvar og gør os dygtigere.
Klagesagsbehandling og mellemkommunal refusion er en væsentlig del af opgaven. Øvrige opgaver er mange og ofte ad hoc-bestemte. Du holder dig og os ajour med lovgivningen på området, du underviser, og du tager del i hverdagens opgaver, herunder særligt udfordrende personsager. Du deltager på teammøder med socialrådgiverne og har et tæt samspil med hele lederkæden, fra teamleder til direktør.

Børn og Unge er organiseret i trecenterområder: Børn og Forebyggelse, Børn og Læring samt Udvikling og Økonomi. Organisatorisk hører du sammen med den øvrige AC-gruppe hjemme i det forvaltningsunderstøttende Center for Udvikling og Økonomi.

Som jurist i en fagforvaltning er socialret og forvaltningsret dér, hvor du er skarpest. Der er flere jurister ansat i organisationen, og dem har du et formaliseret sparringssamarbejde med. Formueretlige og kommunalretlige forhold er et speciale for kommunens chefjurist og hans afdeling i Direktionens Stab.

Løn efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte centerchef for Børn og Forebyggelse Grethe Wilmoes på tlf. 20 67 41 33.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019 kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler kan forventes afholdt den 25. juni med henblik på tiltrædelse den 1. august 2019.

Der anvendes profiltest inden samtalen.

 

2019-06-19T00:52:38.010 Vi har brug for en rutineret jurist til Børn og Ungeområdet.I Børn og Unge arbejder vi professionelt og dedikeret for, at alle børn skalblive så dygtige, som de kanvære en del af fællesskabet.Det kræver af os, at vi teamer op tværfagligt, arbejder fokuseret og rettidigt, både i vores egen organisationen og i forhold til børn og forældre. Det skal du hjælpe os med.Stillingen er ny og udtryk for en prioritering af juridisk faglighed, men ikke kun. Din dømmekraft og evne til at arbejde løsningsorienteret - og samtidig både ordentligt og hurtigt - er afgørende. Du skal selv være med til at fylde rammerne ud.Det kræver, at duhviler i din faglighed og kan bringe den i spil i tæt samarbejde med andre faggruppertænker i helheder og i fællesskabergår forrest, tager ansvar og gør os dygtigere. Klagesagsbehandling og mellemkommunal refusion er en væsentlig del af opgaven. Øvrige opgaver er mange og ofte ad hoc-bestemte. Du holder dig og os ajour med lovgivningen på området, du underviser, og du tager del i hverdagens opgaver, herunder særligt udfordrende personsager. Du deltager på teammøder med socialrådgiverne og har et tæt samspil med hele lederkæden, fra teamleder til direktør.Børn og Unge er organiseret i trecenterområder: Børn og Forebyggelse, Børn og Læring samt Udvikling og Økonomi. Organisatorisk hører du sammen med den øvrige AC-gruppe hjemme i det forvaltningsunderstøttende Center for Udvikling og Økonomi.Som jurist i en fagforvaltning er socialret og forvaltningsret dér, hvor du er skarpest. Der er flere jurister ansat i organisationen, og dem har du et formaliseret sparringssamarbejde med. Formueretlige og kommunalretlige forhold er et speciale for kommunens chefjurist og hans afdeling i Direktionens Stab.Løn efter gældende overenskomst.Yderligere oplysningerHvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte centerchef for Børn og Forebyggelse Grethe Wilmoes på tlf. 20 67 41 33.AnsøgningsfristVi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019 kl. 12.00.Ansættelsessamtaler kan forventes afholdt den 25. juni med henblik på tiltrædelse den 1. august 2019.Der anvendes profiltest inden samtalen.11jobnet9af83ac3100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-18T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2330&ERId=354920EuropaDanmarkJyllandVestjyllandRingkøbing-SkjernEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandIkast-BrandeEuropaDanmarkJyllandVestjyllandHerning3536800Herning Kommune11Torvet 57400Herning96282828DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769307JobNet4996974499697410028-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9af83ac3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=9af83ac3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9af83ac3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9af83ac3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/1.jpgJurist til Børn og Unge12007991Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen361938013noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330081191Ejendomsrådgiver/jurist med erfaring i ejendomshandelRobot Kan du lide at have mange bolde i luften? Har du erfaring i rådgivning om og gennemførsel af handler med landbrugsejendomme og dødsboer? Så er du den ejendomsrådgiver jurist, som vi søger i Landbrugsrådgivning Syd. Dine kerneopgaver vil ligge inden for to områder: - Din primære opgave vil være rådgivning i forbindelse med ejendomshandler (køb og salg af ejendomme specielt landbrugsejendomme, gennemførsel af handler m.v.). Det sker i tæt samarbejde med rådgivere indenfor skat, økonomi og planteavl. - Din sekundære opgave vil være rådgivning om og behandling af dødsboer (uskiftet bo og privat skifte). Opgaven kan evt. også omfatte vores interne inkasso, rådgivning i forbindelse med familiejura (testamenter, ægtepagter m.v.), landbo- og miljøret samt andre juridiske forhold. Vi ønsker os en medarbejder, der… er uddannet cand. jur., cand. merc. jur., ejendomsmægler eller tilsvarende uddannelse. kan arbejde selvstændigt og struktureret, men også er god til at samarbejde. er en udadvendt person med gennemslagskraft kan tiltræde snarest. Praktisk information: Der må påregnes aktiviteter i hele region Syd. Vi har kontorer i Vejle, Varde, Ry, Løgumkloster, Odense og Svendborg. Vores ejendomsafdeling Team Ejendom Jura består af tre jurister og tre sekretærer, som har kontoradresse i henholdsvis Varde og Løgumkloster. Du vil få kontor i Varde, hvortil der er knyttet en sekretær. Du må forvente en ugentlig arbejdsdag i Løgumkloster. Egen bil er dermed en nødvendighed, men al erhvervskørsel dækkes naturligvis af LRS. Stillingen er et vikariat på et ½ år med mulighed for forlængelse. Stillingen kan være fuldtids eller deltids, dog minimum 25 timer pr. uge. Løn efter kvalifikationer. Start 15. september eller snarest derefter. Send din ansøgning mrk. Jurist pr. mail til her@lrs.dk eller Landbrugsrådgivning Syd, Rådhusstæde 2, 6240 Løgumkloster. Ansøgninger behandles fortroligt. Du kan læse mere om LRS på www.lrs.dk Ansøgningerne vil løbende blive gennemgået, ligesom samtaler afholdes løbende. Der vil blive lukket for ansøgninger, når vi har fundet den rette kandidat. Kontakt Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamleder jurist Søren Ole Jensen eller chefkonsulent Helle Rønning på tlf. 73 74 20 20.

Kan du lide at have mange bolde i luften? Har du erfaring i rådgivning om og gennemførsel af handler med landbrugsejendomme og dødsboer?

Så er du den ejendomsrådgiver/jurist, som vi søger i Landbrugsrådgivning Syd.

Dine kerneopgaver vil ligge inden for to områder:

- Din primære opgave vil være rådgivning i forbindelse med ejendomshandler (køb og salg af ejendomme – specielt landbrugsejendomme, gennemførsel af handler m.v.). Det sker i tæt samarbejde med rådgivere indenfor skat, økonomi og planteavl.

- Din sekundære opgave vil være rådgivning om og behandling af dødsboer (uskiftet bo og privat skifte).

Opgaven kan evt. også omfatte vores interne inkasso, rådgivning i forbindelse med familiejura (testamenter, ægtepagter m.v.), landbo- og miljøret samt andre juridiske forhold.

 

Vi ønsker os en medarbejder, der…

  • er uddannet cand. jur., cand. merc. jur., ejendomsmægler eller tilsvarende uddannelse.
  • kan arbejde selvstændigt og struktureret, men også er god til at samarbejde.
  • er en udadvendt person med gennemslagskraft
  • kan tiltræde snarest.

 

Praktisk information:

Der må påregnes aktiviteter i hele region Syd. Vi har kontorer i Vejle, Varde, Ry, Løgumkloster, Odense og Svendborg. Vores ejendomsafdeling ”Team Ejendom & Jura” består af tre jurister og tre sekretærer, som har kontoradresse i henholdsvis Varde og Løgumkloster. Du vil få kontor i Varde, hvortil der er knyttet en sekretær. Du må forvente en ugentlig arbejdsdag i Løgumkloster. Egen bil er dermed en nødvendighed, men al erhvervskørsel dækkes naturligvis af LRS.

Stillingen er et vikariat på et ½ år med mulighed for forlængelse. Stillingen kan være fuldtids eller deltids, dog minimum 25 timer pr. uge.

Løn efter kvalifikationer.

Start 15. september eller snarest derefter.

Send din ansøgning mrk.”Jurist ” pr. mail til her@lrs.dk eller Landbrugsrådgivning Syd, Rådhusstæde 2, 6240 Løgumkloster. Ansøgninger behandles fortroligt.

 

Du kan læse mere om LRS på www.lrs.dk

Ansøgningerne vil løbende blive gennemgået, ligesom samtaler afholdes løbende. Der vil blive lukket for ansøgninger, når vi har fundet den rette kandidat.

 

Kontakt

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamleder jurist Søren Ole Jensen eller chefkonsulent Helle Rønning på tlf. 73 74 20 20.

Landbrugsrådgivning Syd I/SVarde2019-08-30T00:00:002019-10-23T00:00:00
330089392Jurist til Intern ServiceRobot Da en af vores jurister har søgt nye udfordringer, søger vi en ny jurist.Struer Kommune er en kommune, hvor der er let adgang til alle i organisationen, og hvor der er en grundlæggende tillid til at vi alle bidrager med at sikre de bedst mulige løsninger for borgerne. Har du lyst til at blive del af et centralt placeret team i en mindre kommune, hvor nøgleordene for vores løsninger er faglighed, samarbejde, fleksibilitet og engagement så send os en ansøgning. Om stillingenDu kommer til at indgå i opgaveløsningen sammen med vores to andre jurister i vores jurateam, hvor du vil bidrage til løsningen af en bred vifte af juridiske opgaver på forskellige arbejdsområder særligt det sociale område. Det juridiske team yder bistand til hele kommunen, med henblik på at understøtte byråd, direktion, centre og afdelinger,for at sikre at der forvaltes i henhold til gældende lovgivning. Juristerne har hver deres selvstændige fagområder, men der lægges stor vægt på faglig sparring, både med hinanden og i netværk uden for kommunen. Den endelige fordeling af arbejdsområderne vil afhænge af dine interesser og kompetencer. Dine primære arbejdsopgaver vil, i samspil med vores anden socialjurist, som udgangspunkt blive centreret omkring at medvirke til at sikre aktuel viden i organisationen gennem generel sparring og undervisningjuridisk rådgivning på det sociale område, herunder beskæftigelsesområdet, sundhed og omsorgsområdet, børn og familie, skole-dagtilbud samt handicap, socialområdet og psykiatrirådgivning omkring aktindsigtsanmodninger og mellemkommunal refusionrådgivning og vejledning i forhold til generelle juridiske problemstillinger for ledelsen og organisationens øvrige medarbejderevejledning i forhold til håndtering af klagesager, afgørelser samt personalesagerdiverse ad hoc-opgaver, som vil komme fra organisationens mange medarbejdere.Derudover varetager vores tredje jurist en række andre konkrete opgaver såsom køb og salg af fast ejendom, udfærdigelse af kontrakter med videreVores forventninger til digDu er uddannet cand.jur. med lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde i en politisk ledet organisation. Du har gode formidling- og formuleringsevner, gode samarbejdsevner, politisk tæft og forståelse for relationen mellem politikere og administrationen. Du er en teamplayer, der ser muligheder frem for begrænsninger, og du er proaktiv i løsningen af dine opgaver. Den ideelle kandidat har kendskab og erfaring med juraen inden for både beskæftigelses- og socialområdet. Har du ikke det, så er vi stadig interesseret i din ansøgning.Kort om organisationen og afdelingenStruer Kommunes organisation er bygget op omkring tre direktører og ni centre, hvor du vil blive placeret i centret Intern Service. Center for Intern Service omfatter områderne Økonomi, Løn og Personale, IT og Digitalisering samt Sekretariat, HR, Jura og Indkøb.I Sekretariat, HR, Jura og Indkøb er vi elleve medarbejdere, som har et bredt og varieret opgavefelt. Hvad kan vi tilbyde digVi tilbyder et udfordrende og varierende job, hvor du kommer i kontakt med brede og spændende juridiske problemstillinger. Du får dygtige og imødekommende kolleger, som værdsætter et tæt samarbejde, der bygger på en respekt for den enkeltes faglige kunnen. Vi giver gode muligheder for faglig og personlig udvikling og vi forventer det faktisk. Løn- og ansættelsesvilkårDu vil blive ansat efter overenskomst og principperne for ny løn. Der er tale om en fast stilling på 37 timer.Yderligere informationerHvis du vil høre mere om jobbet, kan du kontakte teamleder for Sekretariat, HR, Jura & Indkøb, Marianne Lisbjerg, på telefon 21 37 48 96 eller e-mail mli@struer.dk, eller jurist Sophie Dahl Knudsen på 96 84 81 51 eller e-mail sdk@struer.dk.FristDu kan søge stillingen via Struer Kommunes hjemmeside, og fristen er 25. september 2019 kl. 12.00.Samtaler forventes at blive afholdt 27. september 2019.Da en af vores jurister har søgt nye udfordringer, søger vi en ny jurist.
Struer Kommune er en kommune, hvor der er let adgang til alle i organisationen, og hvor der er en grundlæggende tillid til at vi alle bidrager med at sikre de bedst mulige løsninger for borgerne. Har du lyst til at blive del af et centralt placeret team i en mindre kommune, hvor nøgleordene for vores løsninger er faglighed, samarbejde, fleksibilitet og engagement – så send os en ansøgning.

Om stillingen
Du kommer til at indgå i opgaveløsningen sammen med vores to andre jurister i vores jurateam, hvor du vil bidrage til løsningen af en bred vifte af juridiske opgaver på forskellige arbejdsområder – særligt det sociale område. Det juridiske team yder bistand til hele kommunen, med henblik på at understøtte byråd, direktion, centre og afdelinger,for at sikre at der forvaltes i henhold til gældende lovgivning.

Juristerne har hver deres selvstændige fagområder, men der lægges stor vægt på faglig sparring, både med hinanden og i netværk uden for kommunen. Den endelige fordeling af arbejdsområderne vil afhænge af dine interesser og kompetencer.

Dine primære arbejdsopgaver vil, i samspil med vores anden socialjurist, som udgangspunkt blive centreret omkring
  • at medvirke til at sikre aktuel viden i organisationen gennem generel sparring og undervisning
  • juridisk rådgivning på det sociale område, herunder beskæftigelsesområdet, sundhed og omsorgsområdet, børn og familie, skole-dagtilbud samt handicap, socialområdet og psykiatri
  • rådgivning omkring aktindsigtsanmodninger og mellemkommunal refusion
  • rådgivning og vejledning i forhold til generelle juridiske problemstillinger for ledelsen og organisationens øvrige medarbejdere
  • vejledning i forhold til håndtering af klagesager, afgørelser samt personalesager
  • diverse ad hoc-opgaver, som vil komme fra organisationens mange medarbejdere.
Derudover varetager vores tredje jurist en række andre konkrete opgaver såsom køb og salg af fast ejendom, udfærdigelse af kontrakter med videre

Vores forventninger til dig
Du er uddannet cand.jur. med lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde i en politisk ledet organisation. Du har gode formidling- og formuleringsevner, gode samarbejdsevner, politisk tæft og forståelse for relationen mellem politikere og administrationen. Du er en teamplayer, der ser muligheder frem for begrænsninger, og du er proaktiv i løsningen af dine opgaver.

Den ideelle kandidat har kendskab og erfaring med juraen inden for både beskæftigelses- og socialområdet. Har du ikke det, så er vi stadig interesseret i din ansøgning.

Kort om organisationen og afdelingen
Struer Kommunes organisation er bygget op omkring tre direktører og ni centre, hvor du vil blive placeret i centret Intern Service. Center for Intern Service omfatter områderne Økonomi, Løn og Personale, IT og Digitalisering samt Sekretariat, HR, Jura og Indkøb.
I Sekretariat, HR, Jura og Indkøb er vi elleve medarbejdere, som har et bredt og varieret opgavefelt.

Hvad kan vi tilbyde dig
Vi tilbyder et udfordrende og varierende job, hvor du kommer i kontakt med brede og spændende juridiske problemstillinger. Du får dygtige og imødekommende kolleger, som værdsætter et tæt samarbejde, der bygger på en respekt for den enkeltes faglige kunnen. Vi giver gode muligheder for faglig og personlig udvikling – og vi forventer det faktisk.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat efter overenskomst og principperne for ny løn. Der er tale om en fast stilling på 37 timer.

Yderligere informationer
Hvis du vil høre mere om jobbet, kan du kontakte teamleder for Sekretariat, HR, Jura & Indkøb, Marianne Lisbjerg, på telefon 21 37 48 96 eller e-mail mli@struer.dk, eller jurist Sophie Dahl Knudsen på 96 84 81 51 eller e-mail sdk@struer.dk.

Frist
Du kan søge stillingen via Struer Kommunes hjemmeside, og fristen er 25. september 2019 kl. 12.00.
Samtaler forventes at blive afholdt 27. september 2019.

 

Struer KommuneStruer2019-09-13T00:00:002019-09-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Ejendomsrådgiver/jurist med erfaring i ejendomshandel

Landbrugsrådgivning Syd I/S

Varde
Kan du lide at have mange bolde i luften? Har du erfaring i rådgivning om og gennemførsel af handler med landbrugsejendomme og dødsboer? Så er du den ejendomsrådgiver jurist, som vi søger i Landbrugsrådgivning Syd. Dine kerneopgaver vil ligge inden ...
Indrykket:30. august 2019
Udløbsdato:23. oktober 2019

Jurist til Intern Service

Struer Kommune

Struer
Da en af vores jurister har søgt nye udfordringer, søger vi en ny jurist.Struer Kommune er en kommune, hvor der er let adgang til alle i organisationen, og hvor der er en grundlæggende tillid til at vi alle bidrager med at sikre de bedst mulige løsn...
Indrykket:13. september 2019
Udløbsdato:25. september 2019