Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til Borger- og retssikkerhedschefens sekretariat

Vil du være med til at sætte og fastholde fokus på retssikkerhed i skattesystemet, så skatteyderne oplever en ensartet og retfærdig behandling?

Retssikkerhed på tværs af Skatteministeriet
Du bliver en del af et sekretariat, der fungerer selvstændigt og uafhængigt af hele Skatteministeriets koncern. Vores opgave er at forankre og udbrede kendskabet til retssikkerhed som et bærende værdigrundlag i Skatteministeriets arbejde. Dette mål opnår vi i sekretariatet bl.a. ved at:

  • gennemføre egen-drift undersøgelser og andre redegørelser om retssikkerhed
  • udarbejde anbefalinger til fremtidig styrkelse af retssikkerheden eller henstillinger til ændringer i fx procedurer og arbejdsgange
  • vejlede alle dele af Skatteforvaltningen om retssikkerhedsmæssige spørgsmål
  • behandle indsigelser over sagsbehandlingen i Skatteforvaltningen i 2. instans
  • håndtere andre henvendelser fra borgere, virksomheder, rådgivere og interesseorganisationer mv.
  • afgive retssikkerhedsmæssige bemærkninger til lovforslag, bekendtgørelser mv.


Selvstændigt ansvar og styrende rolle
Du får et selvstændigt ansvar ved løsningen af sekretariatets opgaver, herunder ved fx at udarbejde redegørelser om retssikkerhedsmæssige problemstillinger og behandlingen af konkrete klagesager og andre henvendelser. Vi forestiller os desuden, at du får en central rolle i forbindelse med planlægningen og styringen af de retssikkerhedsprojekter, som vi iværksætter.

Som jurist i sekretariatet bliver du specialiseret inden for skatteretlige og forvaltningsretlige emner, og du får en indgående viden om alle Skatteforvaltningens arbejdsområder. Dette kan kvalificere dig til en videre karriere inden for Skatteministeriets område eller andre organisationer, der beskæftiger sig med skatteret eller forvaltningsret.

Initiativrig medarbejder med udprægede samarbejdsevner
Vi forestiller os, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende og har nogle års erfaring. Du har et særdeles godt juridisk jugement og et godt kendskab til og erfaring med skatteretten og/eller forvaltningsretten. Du evner at formidle komplicerede juridiske budskaber klart på skrift.

Du udviser initiativ og har udprægede samarbejdsevner. Du får energi af at have en bred berøringsflade med skatteydere og medarbejdere i hele Skatteforvaltningen. Vi ser meget gerne, at du har erfaring med projektledelse, og at du kan sikre struktur og fremdrift på komplekse projekter. Hvis du har erfaring fra en politisk ledet organisation, er det en fordel.


Din kommende arbejdsplads
Du bliver en del af et sekretariat, der består af syv medarbejdere, og hvor der er en uformel omgangstone, høj faglighed og et godt samarbejde. Vi har en flad struktur og du kan være med til at præge kulturen og opgavevaretagelsen i sekretariatet, herunder ved at identificere områder, hvor der er behov for at styrke indsatsen for retssikkerheden.

Borger- og retssikkerhedschefens sekretariat er fysisk placeret i Skattestyrelsen, og dit arbejdssted vil blive Copenhagen Towers, Hannemans Allé 25, 2300 København S.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning og CV senest søndag d. 16. februar via linket ’Søg jobbet’. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Borger- og retssikkerhedschef Nicolai Pii, tlf. 72 22 25 25.

Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 8 – 10. Der vil indgå personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (ACDer vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Du kan læse mere om Borger- og retssikkerhedschefen her: www.skatteforvaltningen.dk/retssikkerhed.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330165489Phoenix-94d75fe012020-01-27T00:00:00Jurist til Borger- og retssikkerhedschefens sekretariatVil du være med til at sætte og fastholde fokus på retssikkerhed i skattesystemet, så skatteyderne oplever en ensartet og retfærdig behandling?

Retssikkerhed på tværs af Skatteministeriet
Du bliver en del af et sekretariat, der fungerer selvstændigt og uafhængigt af hele Skatteministeriets koncern. Vores opgave er at forankre og udbrede kendskabet til retssikkerhed som et bærende værdigrundlag i Skatteministeriets arbejde. Dette mål opnår vi i sekretariatet bl.a. ved at:

  • gennemføre egen-drift undersøgelser og andre redegørelser om retssikkerhed
  • udarbejde anbefalinger til fremtidig styrkelse af retssikkerheden eller henstillinger til ændringer i fx procedurer og arbejdsgange
  • vejlede alle dele af Skatteforvaltningen om retssikkerhedsmæssige spørgsmål
  • behandle indsigelser over sagsbehandlingen i Skatteforvaltningen i 2. instans
  • håndtere andre henvendelser fra borgere, virksomheder, rådgivere og interesseorganisationer mv.
  • afgive retssikkerhedsmæssige bemærkninger til lovforslag, bekendtgørelser mv.


Selvstændigt ansvar og styrende rolle
Du får et selvstændigt ansvar ved løsningen af sekretariatets opgaver, herunder ved fx at udarbejde redegørelser om retssikkerhedsmæssige problemstillinger og behandlingen af konkrete klagesager og andre henvendelser. Vi forestiller os desuden, at du får en central rolle i forbindelse med planlægningen og styringen af de retssikkerhedsprojekter, som vi iværksætter.

Som jurist i sekretariatet bliver du specialiseret inden for skatteretlige og forvaltningsretlige emner, og du får en indgående viden om alle Skatteforvaltningens arbejdsområder. Dette kan kvalificere dig til en videre karriere inden for Skatteministeriets område eller andre organisationer, der beskæftiger sig med skatteret eller forvaltningsret.

Initiativrig medarbejder med udprægede samarbejdsevner
Vi forestiller os, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende og har nogle års erfaring. Du har et særdeles godt juridisk jugement og et godt kendskab til og erfaring med skatteretten og/eller forvaltningsretten. Du evner at formidle komplicerede juridiske budskaber klart på skrift.

Du udviser initiativ og har udprægede samarbejdsevner. Du får energi af at have en bred berøringsflade med skatteydere og medarbejdere i hele Skatteforvaltningen. Vi ser meget gerne, at du har erfaring med projektledelse, og at du kan sikre struktur og fremdrift på komplekse projekter. Hvis du har erfaring fra en politisk ledet organisation, er det en fordel.


Din kommende arbejdsplads
Du bliver en del af et sekretariat, der består af syv medarbejdere, og hvor der er en uformel omgangstone, høj faglighed og et godt samarbejde. Vi har en flad struktur og du kan være med til at præge kulturen og opgavevaretagelsen i sekretariatet, herunder ved at identificere områder, hvor der er behov for at styrke indsatsen for retssikkerheden.

Borger- og retssikkerhedschefens sekretariat er fysisk placeret i Skattestyrelsen, og dit arbejdssted vil blive Copenhagen Towers, Hannemans Allé 25, 2300 København S.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning og CV senest søndag d. 16. februar via linket ’Søg jobbet’. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Borger- og retssikkerhedschef Nicolai Pii, tlf. 72 22 25 25.

Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 8 – 10. Der vil indgå personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (ACDer vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Du kan læse mere om Borger- og retssikkerhedschefen her: www.skatteforvaltningen.dk/retssikkerhed.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

2020-02-17T00:57:57.750 Vil du være med til at sætte og fastholde fokus på retssikkerhed i skattesystemet, så skatteyderne oplever en ensartet og retfærdig behandling? Retssikkerhed på tværs af Skatteministeriet Du bliver en del af et sekretariat, der fungerer selvstændigt og uafhængigt af hele Skatteministeriets koncern. Vores opgave er at forankre og udbrede kendskabet til retssikkerhed som et bærende værdigrundlag i Skatteministeriets arbejde. Dette mål opnår vi i sekretariatet bl.a. ved at: gennemføre egen-drift undersøgelser og andre redegørelser om retssikkerhed udarbejde anbefalinger til fremtidig styrkelse af retssikkerheden eller henstillinger til ændringer i fx procedurer og arbejdsgange vejlede alle dele af Skatteforvaltningen om retssikkerhedsmæssige spørgsmål behandle indsigelser over sagsbehandlingen i Skatteforvaltningen i 2. instans håndtere andre henvendelser fra borgere, virksomheder, rådgivere og interesseorganisationer mv. afgive retssikkerhedsmæssige bemærkninger til lovforslag, bekendtgørelser mv. Selvstændigt ansvar og styrende rolle Du får et selvstændigt ansvar ved løsningen af sekretariatets opgaver, herunder ved fx at udarbejde redegørelser om retssikkerhedsmæssige problemstillinger og behandlingen af konkrete klagesager og andre henvendelser. Vi forestiller os desuden, at du får en central rolle i forbindelse med planlægningen og styringen af de retssikkerhedsprojekter, som vi iværksætter. Som jurist i sekretariatet bliver du specialiseret inden for skatteretlige og forvaltningsretlige emner, og du får en indgående viden om alle Skatteforvaltningens arbejdsområder. Dette kan kvalificere dig til en videre karriere inden for Skatteministeriets område eller andre organisationer, der beskæftiger sig med skatteret eller forvaltningsret. Initiativrig medarbejder med udprægede samarbejdsevner Vi forestiller os, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende og har nogle års erfaring. Du har et særdeles godt juridisk jugement og et godt kendskab til og erfaring med skatteretten og eller forvaltningsretten. Du evner at formidle komplicerede juridiske budskaber klart på skrift. Du udviser initiativ og har udprægede samarbejdsevner. Du får energi af at have en bred berøringsflade med skatteydere og medarbejdere i hele Skatteforvaltningen. Vi ser meget gerne, at du har erfaring med projektledelse, og at du kan sikre struktur og fremdrift på komplekse projekter. Hvis du har erfaring fra en politisk ledet organisation, er det en fordel. Din kommende arbejdsplads Du bliver en del af et sekretariat, der består af syv medarbejdere, og hvor der er en uformel omgangstone, høj faglighed og et godt samarbejde. Vi har en flad struktur og du kan være med til at præge kulturen og opgavevaretagelsen i sekretariatet, herunder ved at identificere områder, hvor der er behov for at styrke indsatsen for retssikkerheden. Borger- og retssikkerhedschefens sekretariat er fysisk placeret i Skattestyrelsen, og dit arbejdssted vil blive Copenhagen Towers, Hannemans Allé 25, 2300 København S. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning og CV senest søndag d. 16. februar via linket Søg jobbet . Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Borger- og retssikkerhedschef Nicolai Pii, tlf. 72 22 25 25. Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 8 10. Der vil indgå personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (ACDer vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Du kan læse mere om Borger- og retssikkerhedschefen her: www.skatteforvaltningen.dk retssikkerhed. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11Jobnet94d75fe0100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=129304&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3699301Skatteforvaltningen, KBH, Copenhagen Towers11Hannemanns Allé 252300København S72222525DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent10000892162JobNet5106261510626110027-01-2020000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=94d75fe0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=94d75fe0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=94d75fe0&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=94d75fe0&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/242910-95-1.jpgJurist til Borger- og retssikkerhedschefens sekretariat12007561Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen364014102Nicolainoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK