Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til byplanlægning i København

Banker dit hjerte for København? Og vil du være med til at udvikle en levende, sammenhængende og mangfoldig by? Center for Byplanlægning søger en jurist, der skal deltage i arbejdet med planlægningen af bl.a. nye byområder i Ørestad.  
 
I Center for Byplanlægning arbejder vi for at skabe mest mulig kvalitet i den fremtidige byudvikling af København inden for de vedtagne politiske og juridiske rammer. Det gør vi bl.a. gennem udvikling af lokalplaner. Vi skaber rammerne for byens udvikling i dialog med bygherrer, rådgivere, udviklingsselskaber og en lang række andre interessenter samt borgere i byen.   
 
Om opgaverne  
Vi søger en jurist til Byplan Syd, som er den del af Center for Byplanlægning, der står for lokalplanlægningen på Amager.   
 
Arbejdet med lokalplaner er organiseret i projekter, hvor alle relevante faggrupper deltager, herunder arkitekter, ingeniører, trafikplanlæggere, grafikere og administrative medarbejdere. Der er således rig mulighed for udvikle dine evner inden for både tværfagligt samarbejde samt projektledelse.  
 
Endvidere vil du indgå i et team med de otte jurister, der arbejder i centeret. Alle jurister arbejder med planlovgivning og fungerer som interne rådgivere, kvalitetssikrer vores lokalplaner og udfører andre juridiske opgaver. Derudover arbejder vi med politisk betjening inden for plan-, bygge- og miljøområdet. 
  
Du vil deltage i:   
  • forhandlinger om indholdet af lokalplaner med ejere og udviklere i udarbejdelsen af lokalplanerne sammen med vores projektledere   
  • betjening af udvalg, borgmester og direktion, herunder udarbejdelse af indstillinger til politikerne  
  • juridiske bidrag til lokalplandispensationer og naboorienteringer  
  • almindelig juridisk sagsbehandling af klagesager, aktindsigter, borgerhenvendelser, godkendelse af servitutter og lignende 
  • høringssvar i forbindelse med ny lovgivning 
  • diverse udviklingsopgaver om løbende forbedringer af processer og arbejdsgange samt tværgående faglige projekter og arbejdsgrupper, bl.a. implementering af det nye plandatasystem.  
Hvem er du?  
Du er uddannet cand.jur. og har gerne et par års erfaring eller mere.
Derudover lægger vi vægt på, at du:   
  • har styr på forvaltningsretten  
  • giver svar, der holder til et eftersyn   
  • kan lide at arbejde i en offentlig politisk styret organisation  
  • du har en positiv tilgang til at arbejde sammen med mange andre fagligheder 
  • lægger vægt på at finde de gode løsninger.  
Derudover vil det være en fordel, at du har:
  • erfaring inden for plan- og miljøret 
  • erfaring med at arbejde i offentlige og politisk styrede organisationer  
  • kendskab til kommunernes opgaver i relation til registrering i plandata.dk.  
Spørgsmål?  
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Marie Kirkebæk på 2011 0179.   
 
Generelt til stillingen  
Vi kan tilbyde dig en række spændende projekter og opgaver i Center for Byplanlægning på en dynamisk arbejdsplads med skiftende dagsordener. Du kommer til at arbejde i et tværfagligt miljø med fokus på faglig vidensdeling og gode muligheder for faglig og personlig udvikling.   
 
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er efter forhandling og i øvrigt i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.
Vedhæft dit CV samt bevis for din uddannelse. Øvrige relevante dokumenter såsom anbefalinger eller lignende bedes du vente med at medbringe til en eventuel ansættelsessamtale.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 30. april 2018. 
Vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen.
 
Om Teknik- og Miljøforvaltningen  
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde.  Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr. 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329793241Phoenix-adecd3b012018-04-13T15:11:15.460Jurist til byplanlægning i København
Banker dit hjerte for København? Og vil du være med til at udvikle en levende, sammenhængende og mangfoldig by? Center for Byplanlægning søger en jurist, der skal deltage i arbejdet med planlægningen af bl.a. nye byområder i Ørestad.  
 
I Center for Byplanlægning arbejder vi for at skabe mest mulig kvalitet i den fremtidige byudvikling af København inden for de vedtagne politiske og juridiske rammer. Det gør vi bl.a. gennem udvikling af lokalplaner. Vi skaber rammerne for byens udvikling i dialog med bygherrer, rådgivere, udviklingsselskaber og en lang række andre interessenter samt borgere i byen.   
 
Om opgaverne  
Vi søger en jurist til Byplan Syd, som er den del af Center for Byplanlægning, der står for lokalplanlægningen på Amager.   
 
Arbejdet med lokalplaner er organiseret i projekter, hvor alle relevante faggrupper deltager, herunder arkitekter, ingeniører, trafikplanlæggere, grafikere og administrative medarbejdere. Der er således rig mulighed for udvikle dine evner inden for både tværfagligt samarbejde samt projektledelse.  
 
Endvidere vil du indgå i et team med de otte jurister, der arbejder i centeret. Alle jurister arbejder med planlovgivning og fungerer som interne rådgivere, kvalitetssikrer vores lokalplaner og udfører andre juridiske opgaver. Derudover arbejder vi med politisk betjening inden for plan-, bygge- og miljøområdet. 
  
Du vil deltage i:   
  • forhandlinger om indholdet af lokalplaner med ejere og udviklere i udarbejdelsen af lokalplanerne sammen med vores projektledere   
  • betjening af udvalg, borgmester og direktion, herunder udarbejdelse af indstillinger til politikerne  
  • juridiske bidrag til lokalplandispensationer og naboorienteringer  
  • almindelig juridisk sagsbehandling af klagesager, aktindsigter, borgerhenvendelser, godkendelse af servitutter og lignende 
  • høringssvar i forbindelse med ny lovgivning 
  • diverse udviklingsopgaver om løbende forbedringer af processer og arbejdsgange samt tværgående faglige projekter og arbejdsgrupper, bl.a. implementering af det nye plandatasystem.  
Hvem er du?  
Du er uddannet cand.jur. og har gerne et par års erfaring eller mere.
Derudover lægger vi vægt på, at du:   
  • har styr på forvaltningsretten  
  • giver svar, der holder til et eftersyn   
  • kan lide at arbejde i en offentlig politisk styret organisation  
  • du har en positiv tilgang til at arbejde sammen med mange andre fagligheder 
  • lægger vægt på at finde de gode løsninger.  
Derudover vil det være en fordel, at du har:
  • erfaring inden for plan- og miljøret 
  • erfaring med at arbejde i offentlige og politisk styrede organisationer  
  • kendskab til kommunernes opgaver i relation til registrering i plandata.dk.  
Spørgsmål?  
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Marie Kirkebæk på 2011 0179.   
 
Generelt til stillingen  
Vi kan tilbyde dig en række spændende projekter og opgaver i Center for Byplanlægning på en dynamisk arbejdsplads med skiftende dagsordener. Du kommer til at arbejde i et tværfagligt miljø med fokus på faglig vidensdeling og gode muligheder for faglig og personlig udvikling.   
 
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er efter forhandling og i øvrigt i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.
Vedhæft dit CV samt bevis for din uddannelse. Øvrige relevante dokumenter såsom anbefalinger eller lignende bedes du vente med at medbringe til en eventuel ansættelsessamtale.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 30. april 2018. 
Vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen.
 
Om Teknik- og Miljøforvaltningen  
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde.  Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr. 
 
2018-04-30T22:51:22.443 Banker dit hjerte for København? Og vil du være med til at udvikle en levende, sammenhængende og mangfoldig by? Center for Byplanlægning søger en jurist, der skal deltage i arbejdet med planlægningen af bl.a. nye byområder i Ørestad. I Center for Byplanlægning arbejder vi for at skabe mest mulig kvalitet i den fremtidige byudvikling af København inden for de vedtagne politiske og juridiske rammer. Det gør vi bl.a. gennem udvikling af lokalplaner. Vi skaber rammerne for byens udvikling i dialog med bygherrer, rådgivere, udviklingsselskaber og en lang række andre interessenter samt borgere i byen. Om opgaverne Vi søger en jurist til Byplan Syd, som er den del af Center for Byplanlægning, der står for lokalplanlægningen på Amager. Arbejdet med lokalplaner er organiseret i projekter, hvor alle relevante faggrupper deltager, herunder arkitekter, ingeniører, trafikplanlæggere, grafikere og administrative medarbejdere. Der er således rig mulighed for udvikle dine evner inden for både tværfagligt samarbejde samt projektledelse. Endvidere vil du indgå i et team med de otte jurister, der arbejder i centeret. Alle jurister arbejder med planlovgivning og fungerer som interne rådgivere, kvalitetssikrer vores lokalplaner og udfører andre juridiske opgaver. Derudover arbejder vi med politisk betjening inden for plan-, bygge- og miljøområdet. Du vil deltage i: forhandlinger om indholdet af lokalplaner med ejere og udviklere i udarbejdelsen af lokalplanerne sammen med vores projektledere betjening af udvalg, borgmester og direktion, herunder udarbejdelse af indstillinger til politikerne juridiske bidrag til lokalplandispensationer og naboorienteringer almindelig juridisk sagsbehandling af klagesager, aktindsigter, borgerhenvendelser, godkendelse af servitutter og lignende høringssvar i forbindelse med ny lovgivning diverse udviklingsopgaver om løbende forbedringer af processer og arbejdsgange samt tværgående faglige projekter og arbejdsgrupper, bl.a. implementering af det nye plandatasystem. Hvem er du? Du er uddannet cand.jur. og har gerne et par års erfaring eller mere. Derudover lægger vi vægt på, at du: har styr på forvaltningsretten giver svar, der holder til et eftersyn kan lide at arbejde i en offentlig politisk styret organisation du har en positiv tilgang til at arbejde sammen med mange andre fagligheder lægger vægt på at finde de gode løsninger. Derudover vil det være en fordel, at du har: erfaring inden for plan- og miljøret erfaring med at arbejde i offentlige og politisk styrede organisationer kendskab til kommunernes opgaver i relation til registrering i plandata.dk. Spørgsmål? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Marie Kirkebæk på 2011 0179. Generelt til stillingen Vi kan tilbyde dig en række spændende projekter og opgaver i Center for Byplanlægning på en dynamisk arbejdsplads med skiftende dagsordener. Du kommer til at arbejde i et tværfagligt miljø med fokus på faglig vidensdeling og gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår er efter forhandling og i øvrigt i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt. Vedhæft dit CV samt bevis for din uddannelse. Øvrige relevante dokumenter såsom anbefalinger eller lignende bedes du vente med at medbringe til en eventuel ansættelsessamtale. Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 30. april 2018. Vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen. Om Teknik- og Miljøforvaltningen Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr.10Phoenixadecd3b0101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-30T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=150316&DepartmentId=20020&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnTårnbyEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3215156Byplan Syd11Njalsgade 132300København SDKDanmarkORS/adecd3b0_logo.pngORS/Small/adecd3b0_logo.png0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent554841KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=adecd3b0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=adecd3b0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=adecd3b0&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=adecd3b0&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/2.jpgEr du god til at planlægge? Som Jurist er dette en værdsat egenskab. Søg jobbet hos Byplan Syd nu.12008071Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen354346271mediacenter@of.kk.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK