Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til førtidspensionsområdet i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Førtidspensionsområdet overgår den 1. april 2018 fra Socialforvaltningen i København til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen har derfor en ledig juriststilling i Centralforvaltningens 2. kontor.  
 
Hvem er vi?  
2. kontors rolle i Centralforvaltningen er, at varetage opgaver inden for beskæftigelsesområdet, herunder:  
  • servicering og driftsunderstøttelse af jobcentre, et beskæftigelsescenter og Ydelsesservice København,  
  • politisk og ledelsesmæssig betjening af borgmester, udvalg og direktion,  
  • udarbejdelse af analyser,  
  • besvarelse og genvurdering af klagesager,  
  • udarbejdelse af arbejdsgange og udvikling af nye indsatser.  
Målgrupperne er aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og sygedagpengemodtagere samt borgere, der kan være i målgruppen for revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension. Kontoret har ca. 35 medarbejdere, primært jurister og akademiske generalister, samt to områdechefer og en kontorchef.  
 
Som ny medarbejder skal du
  • genvurdere og besvare klager, herunder særligt klager om førtidspension  
  • yde juridisk rådgivning til centret, der træffer afgørelser om førtidspension  
  • sikre en god overgang, når førtidspensionsområdet flyttes fra Socialforvaltningen til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.  
Hvem søger vi? 
Vi søger en løsningsorienteret og velformuleret jurist med særligt kendskab til lovgivningen inden for førtidspensionsområdet.  
 
Vi forventer, at du:  
  • som minimum har nogle års erhvervserfaring  
  • har kendskab til lovgivningen på området  
  • har gode skriftlige og mundtlige fremstillingsevner  
  • er serviceorienteret og har en professionel tilgang til samarbejdspartnere  
  • har evne til at arbejde selvstændigt – og i teams.  
Det tilbyder vi  
Vi tilbyder et job præget af tværfaglighed og kompetente kollegaer med store krav til kvaliteten. Der er gode muligheder for faglig udvikling og samarbejde på tværs både internt i kontoret og eksternt med jobcentre og andre relevante samarbejdspartnere. Vi tilbyder kantineordning og andre personalegoder i form af motion m.m.  
 
Løn- og ansættelsesforhold  
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglig organisation. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om Ny løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Tiltrædelse den 1. april 2018.
 
Yderligere oplysninger  
Kan fås ved henvendelse til kontorchef Inger Suppli på 2154 8227 eller chefkonsulent Charlotte Christiansen på 2339 5177.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 18. februar 2018.    
Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 8 og 9.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329752829Phoenix-88b259dd12018-02-01T15:02:41.740Jurist til førtidspensionsområdet i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Førtidspensionsområdet overgår den 1. april 2018 fra Socialforvaltningen i København til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen har derfor en ledig juriststilling i Centralforvaltningens 2. kontor.  
 
Hvem er vi?  
2. kontors rolle i Centralforvaltningen er, at varetage opgaver inden for beskæftigelsesområdet, herunder:  
  • servicering og driftsunderstøttelse af jobcentre, et beskæftigelsescenter og Ydelsesservice København,  
  • politisk og ledelsesmæssig betjening af borgmester, udvalg og direktion,  
  • udarbejdelse af analyser,  
  • besvarelse og genvurdering af klagesager,  
  • udarbejdelse af arbejdsgange og udvikling af nye indsatser.  
Målgrupperne er aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og sygedagpengemodtagere samt borgere, der kan være i målgruppen for revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension. Kontoret har ca. 35 medarbejdere, primært jurister og akademiske generalister, samt to områdechefer og en kontorchef.  
 
Som ny medarbejder skal du
  • genvurdere og besvare klager, herunder særligt klager om førtidspension  
  • yde juridisk rådgivning til centret, der træffer afgørelser om førtidspension  
  • sikre en god overgang, når førtidspensionsområdet flyttes fra Socialforvaltningen til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.  
Hvem søger vi? 
Vi søger en løsningsorienteret og velformuleret jurist med særligt kendskab til lovgivningen inden for førtidspensionsområdet.  
 
Vi forventer, at du:  
  • som minimum har nogle års erhvervserfaring  
  • har kendskab til lovgivningen på området  
  • har gode skriftlige og mundtlige fremstillingsevner  
  • er serviceorienteret og har en professionel tilgang til samarbejdspartnere  
  • har evne til at arbejde selvstændigt – og i teams.  
Det tilbyder vi  
Vi tilbyder et job præget af tværfaglighed og kompetente kollegaer med store krav til kvaliteten. Der er gode muligheder for faglig udvikling og samarbejde på tværs både internt i kontoret og eksternt med jobcentre og andre relevante samarbejdspartnere. Vi tilbyder kantineordning og andre personalegoder i form af motion m.m.  
 
Løn- og ansættelsesforhold  
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglig organisation. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om Ny løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Tiltrædelse den 1. april 2018.
 
Yderligere oplysninger  
Kan fås ved henvendelse til kontorchef Inger Suppli på 2154 8227 eller chefkonsulent Charlotte Christiansen på 2339 5177.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 18. februar 2018.    
Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 8 og 9.
2018-02-19T00:01:16.370 Førtidspensionsområdet overgår den 1. april 2018 fra Socialforvaltningen i København til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen har derfor en ledig juriststilling i Centralforvaltningens 2. kontor. Hvem er vi? 2. kontors rolle i Centralforvaltningen er, at varetage opgaver inden for beskæftigelsesområdet, herunder: servicering og driftsunderstøttelse af jobcentre, et beskæftigelsescenter og Ydelsesservice København, politisk og ledelsesmæssig betjening af borgmester, udvalg og direktion, udarbejdelse af analyser, besvarelse og genvurdering af klagesager, udarbejdelse af arbejdsgange og udvikling af nye indsatser. Målgrupperne er aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og sygedagpengemodtagere samt borgere, der kan være i målgruppen for revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension. Kontoret har ca. 35 medarbejdere, primært jurister og akademiske generalister, samt to områdechefer og en kontorchef. Som ny medarbejder skal du genvurdere og besvare klager, herunder særligt klager om førtidspension yde juridisk rådgivning til centret, der træffer afgørelser om førtidspension sikre en god overgang, når førtidspensionsområdet flyttes fra Socialforvaltningen til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Hvem søger vi? Vi søger en løsningsorienteret og velformuleret jurist med særligt kendskab til lovgivningen inden for førtidspensionsområdet. Vi forventer, at du: som minimum har nogle års erhvervserfaring har kendskab til lovgivningen på området har gode skriftlige og mundtlige fremstillingsevner er serviceorienteret og har en professionel tilgang til samarbejdspartnere har evne til at arbejde selvstændigt og i teams. Det tilbyder vi Vi tilbyder et job præget af tværfaglighed og kompetente kollegaer med store krav til kvaliteten. Der er gode muligheder for faglig udvikling og samarbejde på tværs både internt i kontoret og eksternt med jobcentre og andre relevante samarbejdspartnere. Vi tilbyder kantineordning og andre personalegoder i form af motion m.m. Løn- og ansættelsesforhold Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglig organisation. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om Ny løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Tiltrædelse den 1. april 2018. Yderligere oplysninger Kan fås ved henvendelse til kontorchef Inger Suppli på 2154 8227 eller chefkonsulent Charlotte Christiansen på 2339 5177. Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 18. februar 2018. Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 8 og 9.10Phoenix88b259dd101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-18T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=148946&DepartmentId=19676&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3096608CF 2. kontor, område 111Bernstorffsgade 171577København VDKDanmarkORS/88b259dd_logo.pngORS/Small/88b259dd_logo.png0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent518728KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=88b259ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=88b259ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=88b259dd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=88b259dd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/4.jpgMed et job indenfor Jura og retsvæsen bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som Jurist lige noget for dig.12007991Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen352695046importimport_88b259ddDKDanmarkDKDanmarkda-DK