Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til førtidspensionsområdet i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Førtidspensionsområdet overgår den 1. april 2018 fra Socialforvaltningen i København til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen har derfor en ledig juriststilling i Centralforvaltningens 2. kontor.  
 
Hvem er vi?  
2. kontors rolle i Centralforvaltningen er, at varetage opgaver inden for beskæftigelsesområdet, herunder:  
  • servicering og driftsunderstøttelse af jobcentre, et beskæftigelsescenter og Ydelsesservice København,  
  • politisk og ledelsesmæssig betjening af borgmester, udvalg og direktion,  
  • udarbejdelse af analyser,  
  • besvarelse og genvurdering af klagesager,  
  • udarbejdelse af arbejdsgange og udvikling af nye indsatser.  
Målgrupperne er aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og sygedagpengemodtagere samt borgere, der kan være i målgruppen for revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension. Kontoret har ca. 35 medarbejdere, primært jurister og akademiske generalister, samt to områdechefer og en kontorchef.  
 
Som ny medarbejder skal du
  • genvurdere og besvare klager, herunder særligt klager om førtidspension  
  • yde juridisk rådgivning til centret, der træffer afgørelser om førtidspension  
  • sikre en god overgang, når førtidspensionsområdet flyttes fra Socialforvaltningen til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.  
Hvem søger vi? 
Vi søger en løsningsorienteret og velformuleret jurist med særligt kendskab til lovgivningen inden for førtidspensionsområdet.  
 
Vi forventer, at du:  
  • som minimum har nogle års erhvervserfaring  
  • har kendskab til lovgivningen på området  
  • har gode skriftlige og mundtlige fremstillingsevner  
  • er serviceorienteret og har en professionel tilgang til samarbejdspartnere  
  • har evne til at arbejde selvstændigt – og i teams.  
Det tilbyder vi  
Vi tilbyder et job præget af tværfaglighed og kompetente kollegaer med store krav til kvaliteten. Der er gode muligheder for faglig udvikling og samarbejde på tværs både internt i kontoret og eksternt med jobcentre og andre relevante samarbejdspartnere. Vi tilbyder kantineordning og andre personalegoder i form af motion m.m.  
 
Løn- og ansættelsesforhold  
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglig organisation. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om Ny løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Tiltrædelse den 1. april 2018.
 
Yderligere oplysninger  
Kan fås ved henvendelse til kontorchef Inger Suppli på 2154 8227 eller chefkonsulent Charlotte Christiansen på 2339 5177.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 18. februar 2018.    
Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 8 og 9.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her