Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

jurist til konkret klagesagsbehandling i CPR-Administrationen

Økonomi- og Indenrigsministeriet søger dygtig jurist til konkret klagesagsbehandling i CPR-Administrationen 
 
Brænder du for konkret klagesagsbehandling? Er du en dygtig og skarp jurist med et højt fagligt niveau – særligt i forvaltningsret? Kan du skære det væsentlige fra det uvæsentlige i konkrete sager – selvom sagen er kompleks og omfattende? Kan du skrive klart og præcist? Kan du arbejde effektivt og struktureret for at nå dine mål? Så er du måske vores nye kollega. 
 
CPR-Administrationen er et kontor i Økonomi- og Indenrigsministeriets departement med ansvar for CPR’s drift, vedligeholdelse og udvikling. Inden for rammerne af CPR-loven leverer CPR-Administrationen data til offentlige myndigheder og private med en berettiget interesse.  
 
CPR-Administrationens juridiske sektion er ansvarlig for administrationen af CPR-lovgivningen, hvori indgår et betydeligt element af forvaltningsretlige og persondataretlige problemstillinger. Sektionen er endelig administrativ ankeinstans for kommunernes afgørelser om bopælsregistrering i CPR. Sektionen har desuden som en væsentlig opgave generel og konkret vejledning af kommunerne inden for CPR-lovgivningen. Sektionen behandler også sager om ændring af personnummer. Arbejdsopgaverne i juridisk sektion omfatter i mindre grad regeludstedelse og ministerbetjening i øvrigt. 
 
Om stillingen 
Du bliver en del af CPR-administrationens juridiske sektion, hvor din primære opgave bliver at træffe afgørelse i klagesager om bopælsregistrering efter CPR-lovgivningen. Du kommer også til at yde generel og konkret vejledning til kommunerne inden for CPR-lovgivningen.  
 
Du bliver en del af et team på fem dygtige og dedikerede jurister. Du får en grundig oplæring i sagsområdet og får ansvaret for dine egne sager.  
 
Vi er en familievenlig arbejdsplads med mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse. 
 
Om dig 
Du er jurist med erfaring i konkret sagsbehandling af mere kompleks karakter – gerne fra en klageinstans. 
 
Vi lægger vægt på, at du: 
 

  • er en dygtig og skarp jurist med høje kvalifikationer særligt i forvaltningsret 
  • motiveres af at arbejde med juridisk sagsbehandling i konkrete sager 
  • skriver klart og præcist 
  • arbejder effektivt og struktureret og overholder fastsatte frister 
  • er engageret og ansvarsbevidst 
 
Løn- og ansættelsesvilkår 
Ansættelse vil ske som fuldmægtig efter AC-overenskomsten. Stillingen er på fuld tid med gennemsnitlig 37 timer per uge.  
 
Ansættelsesområdet er Økonomi- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid hørende institutioner. Arbejdsstedet er Økonomi- og Indenrigsministeriets departement, Slotsholmsgade 10, 1216 København K.  
 
Stillingen ønskes besat snarest muligt. 
 
Vil du vide mere 
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontorchef Carsten Grage på telefon 60 89 17 44 eller chefkonsulent Grete Kongstad på telefon 72 26 97 40. 
 
Sådan søger du 
Ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) sendes elektronisk via stillingsopslaget på Økonomi- og Indenrigsministeriets hjemmeside (www.oim.dk). 
 
Vi skal modtage din ansøgning senest fredag den 2. marts 2018 kl. 12.00. 
 
Vi forventer at afholde samtaler i uge 11. 
 
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her