Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til kontoret 'Kvalitet og styring' i Vurderingsstyrelsen i Haderslev

Vil du være med til at sikre et stærkt juridisk fundament under de nye ejendomsvurderinger og overgangen til dette? Brænder du for opgaver, der kræver tværgående koordinering, høj faglighed samt stærke forvaltningsretlige og processuelle kompetencer? Så er du måske vores nye jurist i kontoret ’Kvalitet og styring’ i Haderslev.

Implementering af nyt ejendomsvurderingssystem og ny lovgivning
Vi søger en erfaren jurist, der med gode analytiske evner kan indgå i arbejdet med at sikre kvaliteten i de nye ejendomsvurderinger. Du vil sammen med dine kollegaer i kontoret, være med til at sikre implementeringen af det nye ejendomsvurderingssystem og implementeringen af ny lovgivning.

Vi søger en proaktiv og engageret kollega, der blandt andet skal indgå i følgende opgaver:

  • juridisk rådgivning og sparring til sagsbehandlere og ledere samt tværgående kontorer
  • juridiske og faglige afklaringer til Vurderingsstyrelsens løbende administration og overgangen til det nye vurderingssystem
  • håndtering, afklaring og kvalitetssikring på ordinære vurderinger og klagesager
  • løbende samarbejde med Stabskontorerne om bidrag til lovgivningsarbejde og implementering af ny lovgivning
  • anvendelse af reglerne i ejendomsvurderingsloven, skatteforvaltningsloven, forvaltningsloven og anden relevant lovgivning af betydning for Vurderingsstyrelsens forvaltningsområde


Du vil komme til at arbejde med komplicerede juridiske og vurderingsfaglige problemstillinger med vedvarende fokus på at sikre ensartethed og sammenhæng i opgavevaretagelsen på tværs af Vurderingsstyrelsen. Vi lægger stor vægt på faglighed, tværgående samarbejde og god forretningsforståelse.

Hos os får du en stejl læringskurve, med gode muligheder for at sætte dit eget præg på både din faglige og personlige udvikling.

Juridiske afklaringer og klar kommunikation
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller lign., der har givet dig gode forudsætninger for at arbejde på det juridiske område. Det er en fordel, hvis du har erfaring med juridiske afklaringer, gerne fra andre offentlige myndigheder, men det er ikke et krav.

Med din juridiske tilgang, høje faglighed og selvstændighed, formår du at understøtte driften og tværgående kontorer, med et højt fagligt niveau i opgaveløsningen. Du kan lide at have ansvar, både for egne opgaver, men også for at vi lykkes som team og kommer i mål med opgaverne indenfor de fastsatte rammer og deadlines.

Du er en dygtig formidler og kan kommunikere klart og forståeligt til forskellige målgrupper, både mundtligt og på skrift. Du forstår vigtigheden af at kunne give feedback til alle niveauer, både medarbejdere, ledere og øvrige samarbejdspartnere.

Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med:

  • projektledelse
  • lovfortolkning og formidling heraf
  • proces og styring i forhold til at sikre understøttelse af korrekt og effektiv sagsbehandling
  • rollen som sparringspartner og ”problemknuser” i forhold til vurderingen af komplicerede faglige og juridiske afklaringer
  • ejendomsvurdering og processuelle regler.

Vi har et travlt år foran os, hvor vi samtidig med, at vi er i gang med at implementere et nyt ejendomsvurderingssystem (E&G), også skal sikre en stabil drift. Det er derfor vigtigt, at du kan lide en til tider omskiftelig hverdag, og at du ikke lader dig slå ud af forandringer.


Kontoret ’Kvalitet og styring
Du bliver en del af et kontor, hvor vi er 10 medarbejdere og en kontorchef. Vi løser mange forskellige opgaver indenfor juridiske og vurderingsfaglige afklaringer, driftsstyring og HR, men fælles for os alle er, at vi er engagerede og ambitiøse, og vi trives med en travl og udfordrende hverdag. Vi har en uformel omgangstone, og vi værdsætter videndeling og samarbejde højt.

Lovlige, forståelige og ensartede ejendomsvurderinger
Vurderingsstyrelsen har ansvaret for at vurdere alle landets ejendomme og dermed et bredt spænd af opgaver, som indebærer lovfortolkning, skøn, værdiansættelse, formidling og ikke mindst et godt samarbejde med omverdenen.

Sammen med dine kommende kolleger er du med til at sætte en høj standard, som har stor samfundsmæssig betydning. Du bliver en del af vores ambition om altid at lave korrekte ejendomsvurderinger, som står på tre ben – de skal være lovlige, forståelige og ensartede.

Derudover skal du være med til at sikre, at vores sagsbehandling er gennemskuelig for borgere og virksomheder, og bidrage til vores vision om retvisende og ensartede ejendomsvurderinger.

Ansøgning, kontakt og løn
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via linket ”Søg stillingen” senest den 25. april 2021.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette G Thomsen på telefonnr. 72 38 88 26 eller rekrutteringsansvarlig Sanne Vinther telefonnr. 72 37 78 49.

Første samtaler forventes afholdt i uge 18. Anden samtaler forventes afholdt i uge 20.

Der kan indgå test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest. Tiltrædelse efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Christian X’s Vej 22, 6100 Haderslev.

Om Vurderingsstyrelsen
’Vi sikrer, at boligejerne får en mere retvisende og gennemskuelig ejendomsvurdering’

Vurderingsstyrelsens opgave er at udarbejde mere retvisende og gennemskuelige offentlige vurderinger af grunde og ejendomme. Fremtidens vurderinger bliver baseret på nye og detaljerede data. Det skal sikre, at borgere og virksomheder kan have tillid til, at de bliver beskattet på et korrekt grundlag. Vores værdier er ansvar, udsyn, faglighed og samarbejde.

Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder. De er alle i spil i dagligdagen, hvor vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og en stærk samarbejdskultur, hvor alle trives, tager ansvar og bidrager til den fælles opgave. Vi har et godt kollegaskab med en uformel omgangstone og vi tror på, at en fornuftig balance mellem arbejdsliv og privatliv giver motiverede og tilfredse medarbejdere.

Vurderingsstyrelsen er en arbejdsplads i vækst, og vi har derfor løbende brug for nye, engagerede kolleger.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.