Jurist til krydsfeltet mellem forbrugerpolitik og jura

Er du en dygtig jurist, der, ligesom os, brænder for at gøre en forskel? Så vælg en karriere i Forbrugerpolitisk Center i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Her støber vi kuglerne til fremtidens forbrugerpolitik. Vi betjener minister, departement og Folketinget med besvarelsen af konkrete forbrugerjuridiske spørgsmål og sikrer en effektiv dansk interessevaretagelse på forbrugerområdet i EU. Forbrugerpolitisk Center (FORCE) varetager Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens forbrugerrettede aktiviteter gennem politikoplæg, lovforslag og regeludstedelse på forbrugerområdet. Sammen med styrelsens 300 engagerede kolleger arbejder vi for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj velfærd for forbrugerne. Vi hjælper derudover med at nytænke forbrugerreguleringen på tværs af de ansvarlige ministerområder. Da forbrugerne i stigende grad handler online og via platforme, er vi bl.a. ved at gennemføre en analyse af online platformes markedsføringsmæssige virkemidler over for forbrugerne, ligesom vi er at ved undersøge, om reglerne for e-handel er tilpasset nye digitale markedsføringsmetoder. Vi lægger stor vægt på at styrke styrelsens arbejde med evidensbaseret politikudvikling fx gennem konkrete adfærdsvidenskabelige test, både som felteksperimenter og i vores eget LAB.

Arbejdsopgaver
Som jurist i FORCE skal du være med til at løfte:
- Betjening af ministeren, departementet og Folketinget på forbrugerområdet.
- Udarbejdelse og fortolkning af lovgivning på forbrugerområdet, særligt vedrørende markedsføringsloven og e-handelsloven.
- Deltagelse i diverse internationale fora blandt andet i EU og OECD-regi.
- Deltagelse i forhandlinger om EU-lovgivning på forbrugerområdet.
- Udarbejdelse af undersøgelser og analyser, der understøtter tidssvarende og effektiv forbrugerreguleringen.
- Nytænkning af forbrugerpolitikken på tværs af ministerområder og udvikle nye politiske initiativer.

Der vil være mulighed for en del rejseaktivitet i forbindelse med stillingen.

Du
Du har en relevant kandidatuddannelse (fx cand.jur. eller cand.merc.jur.), og gerne erfaring fra lignende stilling eller opgaveløsning i centraladministrationen.

Vi lægger derudover vægt på, at du:
- Er en faglig stærk jurist, der gerne har kendskab til både markedsføringslovgivningen og e-handelsloven. Det vil desuden være en fordel, hvis du har kendskab til og/eller interesse for internetret.
- Har mod på at arbejde i en politisk styret organisation.
- Vil være med til at nytænke forbrugerreguleringen og udvikle nye politiske initiativer.
- Har gode samarbejdsevner både med kollegaer og med aktører på tværs af myndigheder og brancheorganisationer.
- Trives med at arbejde i et stærkt tværfagligt miljø med mange udfordrende opgaver.
- Har fokus på at skabe resultater og tager ansvar for at nå i mål med opgaver.
- Er god i skrift og tale både på dansk og engelsk.

Vi
I FORCE vil du i alt få 22 nye kollegaer. Ud over jurister huser centeret også en række adfærdsrådgivere, der i samarbejde med centerets øvrige medarbejdere blandt andet arbejder med at udpege potentialer for at styrke forbrugernes aktive valg og derigennem styrke konkurrencen på markederne. FORCE omfatter også Forbruger Europa, som er det danske kontor i det EU-netværk, der hjælper forbrugere i Europa med at klage over grænser i EU.

Vores hverdag er præget af højt engagement, stor arbejdsglæde samt en positiv tilgang til vores kolleger og de udfordringer, vi støder på. Vi er ambitiøse, nysgerrige og undersøgende. Vi bestræber os på at tale ligefremt og åbent med hinanden, og vi vil lægge stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt.

Du kan læse mere om styrelsen på kfst.dk, se en kort profilfilm om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen.

Generelt
Du vil blive ansat som fuldmægtig, special- eller chefkonsulent efter gældende AC-overenskomst afhængigt af dine erfaringer og kvalifikationer. Du søger stillingen ved at klikke på ’Søg stilling’-knappen nederst i annoncen eller via vores elektroniske ansøgningsmodul på kfst.dk/om-os/job/ledige-stillinger/. Din ansøgning med CV og eksamensbevis skal være modtaget senest fredag den 21. juni 2019 klokken 12.00. Samtaler til stillingen forventes gennemført i slutningen af juni.

Tiltrædelse pr. 1. august 2019.

For yderligere oplysninger om stillingen kontakt forbrugerjuridisk chef Susanne Aamann på saa@kfst.dk / 41 71 52 85 eller forbrugerpolitisk chef Flemming Steen Nielsen på flsn@kfst.dk / 23 24 27 17.

Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034147Phoenix-e61ea41812019-06-04T00:00:00Jurist til krydsfeltet mellem forbrugerpolitik og juraEr du en dygtig jurist, der, ligesom os, brænder for at gøre en forskel? Så vælg en karriere i Forbrugerpolitisk Center i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Her støber vi kuglerne til fremtidens forbrugerpolitik. Vi betjener minister, departement og Folketinget med besvarelsen af konkrete forbrugerjuridiske spørgsmål og sikrer en effektiv dansk interessevaretagelse på forbrugerområdet i EU. Forbrugerpolitisk Center (FORCE) varetager Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens forbrugerrettede aktiviteter gennem politikoplæg, lovforslag og regeludstedelse på forbrugerområdet. Sammen med styrelsens 300 engagerede kolleger arbejder vi for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj velfærd for forbrugerne. Vi hjælper derudover med at nytænke forbrugerreguleringen på tværs af de ansvarlige ministerområder. Da forbrugerne i stigende grad handler online og via platforme, er vi bl.a. ved at gennemføre en analyse af online platformes markedsføringsmæssige virkemidler over for forbrugerne, ligesom vi er at ved undersøge, om reglerne for e-handel er tilpasset nye digitale markedsføringsmetoder. Vi lægger stor vægt på at styrke styrelsens arbejde med evidensbaseret politikudvikling fx gennem konkrete adfærdsvidenskabelige test, både som felteksperimenter og i vores eget LAB.

Arbejdsopgaver
Som jurist i FORCE skal du være med til at løfte:
- Betjening af ministeren, departementet og Folketinget på forbrugerområdet.
- Udarbejdelse og fortolkning af lovgivning på forbrugerområdet, særligt vedrørende markedsføringsloven og e-handelsloven.
- Deltagelse i diverse internationale fora blandt andet i EU og OECD-regi.
- Deltagelse i forhandlinger om EU-lovgivning på forbrugerområdet.
- Udarbejdelse af undersøgelser og analyser, der understøtter tidssvarende og effektiv forbrugerreguleringen.
- Nytænkning af forbrugerpolitikken på tværs af ministerområder og udvikle nye politiske initiativer.

Der vil være mulighed for en del rejseaktivitet i forbindelse med stillingen.

Du
Du har en relevant kandidatuddannelse (fx cand.jur. eller cand.merc.jur.), og gerne erfaring fra lignende stilling eller opgaveløsning i centraladministrationen.

Vi lægger derudover vægt på, at du:
- Er en faglig stærk jurist, der gerne har kendskab til både markedsføringslovgivningen og e-handelsloven. Det vil desuden være en fordel, hvis du har kendskab til og/eller interesse for internetret.
- Har mod på at arbejde i en politisk styret organisation.
- Vil være med til at nytænke forbrugerreguleringen og udvikle nye politiske initiativer.
- Har gode samarbejdsevner både med kollegaer og med aktører på tværs af myndigheder og brancheorganisationer.
- Trives med at arbejde i et stærkt tværfagligt miljø med mange udfordrende opgaver.
- Har fokus på at skabe resultater og tager ansvar for at nå i mål med opgaver.
- Er god i skrift og tale både på dansk og engelsk.

Vi
I FORCE vil du i alt få 22 nye kollegaer. Ud over jurister huser centeret også en række adfærdsrådgivere, der i samarbejde med centerets øvrige medarbejdere blandt andet arbejder med at udpege potentialer for at styrke forbrugernes aktive valg og derigennem styrke konkurrencen på markederne. FORCE omfatter også Forbruger Europa, som er det danske kontor i det EU-netværk, der hjælper forbrugere i Europa med at klage over grænser i EU.

Vores hverdag er præget af højt engagement, stor arbejdsglæde samt en positiv tilgang til vores kolleger og de udfordringer, vi støder på. Vi er ambitiøse, nysgerrige og undersøgende. Vi bestræber os på at tale ligefremt og åbent med hinanden, og vi vil lægge stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt.

Du kan læse mere om styrelsen på kfst.dk, se en kort profilfilm om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen.

Generelt
Du vil blive ansat som fuldmægtig, special- eller chefkonsulent efter gældende AC-overenskomst afhængigt af dine erfaringer og kvalifikationer. Du søger stillingen ved at klikke på ’Søg stilling’-knappen nederst i annoncen eller via vores elektroniske ansøgningsmodul på kfst.dk/om-os/job/ledige-stillinger/. Din ansøgning med CV og eksamensbevis skal være modtaget senest fredag den 21. juni 2019 klokken 12.00. Samtaler til stillingen forventes gennemført i slutningen af juni.

Tiltrædelse pr. 1. august 2019.

For yderligere oplysninger om stillingen kontakt forbrugerjuridisk chef Susanne Aamann på saa@kfst.dk / 41 71 52 85 eller forbrugerpolitisk chef Flemming Steen Nielsen på flsn@kfst.dk / 23 24 27 17.

Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.

Er du en dygtig jurist, der, ligesom os, brænder for at gøre en forskel? Så vælg en karriere i Forbrugerpolitisk Center i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Her støber vi kuglerne til fremtidens forbrugerpolitik. Vi betjener minister, departement og Folketinget med besvarelsen af konkrete forbrugerjuridiske spørgsmål og sikrer en effektiv dansk interessevaretagelse på forbrugerområdet i EU. Forbrugerpolitisk Center (FORCE) varetager Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens forbrugerrettede aktiviteter gennem politikoplæg, lovforslag og regeludstedelse på forbrugerområdet. Sammen med styrelsens 300 engagerede kolleger arbejder vi for velfungerende markeder, der skaber vækst og høj velfærd for forbrugerne. Vi hjælper derudover med at nytænke forbrugerreguleringen på tværs af de ansvarlige ministerområder. Da forbrugerne i stigende grad handler online og via platforme, er vi bl.a. ved at gennemføre en analyse af online platformes markedsføringsmæssige virkemidler over for forbrugerne, ligesom vi er at ved undersøge, om reglerne for e-handel er tilpasset nye digitale markedsføringsmetoder. Vi lægger stor vægt på at styrke styrelsens arbejde med evidensbaseret politikudvikling fx gennem konkrete adfærdsvidenskabelige test, både som felteksperimenter og i vores eget LAB. Arbejdsopgaver Som jurist i FORCE skal du være med til at løfte: - Betjening af ministeren, departementet og Folketinget på forbrugerområdet. - Udarbejdelse og fortolkning af lovgivning på forbrugerområdet, særligt vedrørende markedsføringsloven og e-handelsloven. - Deltagelse i diverse internationale fora blandt andet i EU og OECD-regi. - Deltagelse i forhandlinger om EU-lovgivning på forbrugerområdet. - Udarbejdelse af undersøgelser og analyser, der understøtter tidssvarende og effektiv forbrugerreguleringen. - Nytænkning af forbrugerpolitikken på tværs af ministerområder og udvikle nye politiske initiativer. Der vil være mulighed for en del rejseaktivitet i forbindelse med stillingen. Du Du har en relevant kandidatuddannelse (fx cand.jur. eller cand.merc.jur.), og gerne erfaring fra lignende stilling eller opgaveløsning i centraladministrationen. Vi lægger derudover vægt på, at du: - Er en faglig stærk jurist, der gerne har kendskab til både markedsføringslovgivningen og e-handelsloven. Det vil desuden være en fordel, hvis du har kendskab til og eller interesse for internetret. - Har mod på at arbejde i en politisk styret organisation. - Vil være med til at nytænke forbrugerreguleringen og udvikle nye politiske initiativer. - Har gode samarbejdsevner både med kollegaer og med aktører på tværs af myndigheder og brancheorganisationer. - Trives med at arbejde i et stærkt tværfagligt miljø med mange udfordrende opgaver. - Har fokus på at skabe resultater og tager ansvar for at nå i mål med opgaver. - Er god i skrift og tale både på dansk og engelsk. Vi I FORCE vil du i alt få 22 nye kollegaer. Ud over jurister huser centeret også en række adfærdsrådgivere, der i samarbejde med centerets øvrige medarbejdere blandt andet arbejder med at udpege potentialer for at styrke forbrugernes aktive valg og derigennem styrke konkurrencen på markederne. FORCE omfatter også Forbruger Europa, som er det danske kontor i det EU-netværk, der hjælper forbrugere i Europa med at klage over grænser i EU. Vores hverdag er præget af højt engagement, stor arbejdsglæde samt en positiv tilgang til vores kolleger og de udfordringer, vi støder på. Vi er ambitiøse, nysgerrige og undersøgende. Vi bestræber os på at tale ligefremt og åbent med hinanden, og vi vil lægge stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt. Du kan læse mere om styrelsen på kfst.dk, se en kort profilfilm om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder eller se en film om, hvordan det er at være medarbejder i styrelsen. Generelt Du vil blive ansat som fuldmægtig, special- eller chefkonsulent efter gældende AC-overenskomst afhængigt af dine erfaringer og kvalifikationer. Du søger stillingen ved at klikke på Søg stilling -knappen nederst i annoncen eller via vores elektroniske ansøgningsmodul på kfst.dk om-os job ledige-stillinger . Din ansøgning med CV og eksamensbevis skal være modtaget senest fredag den 21. juni 2019 klokken 12.00. Samtaler til stillingen forventes gennemført i slutningen af juni. Tiltrædelse pr. 1. august 2019. For yderligere oplysninger om stillingen kontakt forbrugerjuridisk chef Susanne Aamann på saa@kfst.dk 41 71 52 85 eller forbrugerpolitisk chef Flemming Steen Nielsen på flsn@kfst.dk 23 24 27 17. Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.11jobnete61ea418100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-21T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123263&DepartmentId=6208&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3537252Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen11Carl Jacobsens Vej 352500ValbyDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769875JobNet4997241499724110029-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e61ea418https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e61ea418https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e61ea418&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e61ea418&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/1.jpgMed et job indenfor Jura og retsvæsen får du en spændende hverdag, der byder på mange nye udfordringer. 12007991Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen361950847noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330041750Personalejurist til HRRobot Kan du understøtte ledere med en stærk faglig bistand inden for juridiske og arbejdsretlige forhold? Og trives du i en omskiftelig hverdag med en høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen? Så kan du blive vores nye personalejurist i HR på TEC - Technical Education Copenhagen. HR afdelingen har ansvar for personalejuridisk- og administrativ sagsbehandling, GDPR, personalepolitikker, lønforhandling, ansættelser, ledelsesudvikling, rekruttering m.v. Vi er en mindre afdeling med mange bolde i luften. Det kræver, at vi er gode til at hjælpe hinanden og kan arbejde ud fra et helhedssyn, der rækker ud over egne opgaver. Opgaver Du vil få selvstændigt ansvar for personalesager, herunder forhandling med faglige organisationer Du forventes at kunne yde juridisk rådgivning og vejledning til chefer og ledere om løn- og personalespørgsmål, herunder om GDPR, arbejdstidsregler mm. Du forventes at kunne udarbejde vejledninger om nye regler, politikker og retningslinjer indenfor HR området Du kommer herudover til at arbejde med ad hoc opgaver og bidrage indenfor den samlede opgaveportefølje i HR Profil Vi forventer, at du: har en relevant uddannelse (cand.jur, cand.merc.jur. eller tilsvarende) er serviceminded, struktureret og formår både at arbejde selvstændigt og som en del af teamet har minimum 3 - 5 års erfaring indenfor HR - gerne indenfor den offentlige sektor er fortrolig med IT og office-pakken og har mod på at arbejde med HR data formår at få noget fra hånden uden at gå på kompromis med kvaliteten er fleksibel og har forståelse for at der er perioder med spidsbelastning er tålmodig, empatisk og kan skabe relationer såvel internt som eksternt motiveres af at få indflydelse på egen hverdag, og være med til at skabe et godt arbejdsmiljø Vi tilbyder En spændende hverdag med mange forskellige opgaver og udfordringer, der løses i tæt samarbejde med ambitiøse og engagerede kollegaer. Du må være indstillet på, at opgaverne løbende kan ændre sig, da vi hele tiden tilpasser os samfundet og ny lovgivning. Vi gør en ekstra indsats for vores elever, lærlinge og kursister. Vi samarbejder tæt med virksomheder og brancher og understøtter bæredygtig vækst og udvikling. Med engagement samarbejder vi om at løfte elever, lærlinge og kursister, så de flytter sig fagligt mest muligt. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i Staten eller Finansministeriet og HK Stat. Stillingen er på fuldtid Ansættelse 1. september 2019 til 30. juni 2020 Du ansættes på TEC med tjenestested på skolen på Frederiksberg Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos Tina Schultz på 2545 3165 Ansøgning Send ansøgning, cv, uddannelsesbeviser og relevante bilag via ansøgerlinket i stillingsannoncen. Ansøgningsfrist den 26. juni 2019 Samtaler afholdes i uge 27 fra d. 2.-5.juli. Vi er en mangfoldig arbejdsplads og opfordrer alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn eller alder til at søge stillingen. Du kan læse mere om TEC på www.tec.dk.Kan du understøtte ledere med en stærk faglig bistand inden for juridiske og arbejdsretlige forhold? Og trives du i en omskiftelig hverdag med en høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen? Så kan du blive vores nye personalejurist i HR på TEC - Technical Education Copenhagen. HR afdelingen har ansvar for personalejuridisk- og administrativ sagsbehandling, GDPR, personalepolitikker, lønforhandling, ansættelser, ledelsesudvikling, rekruttering m.v. Vi er en mindre afdeling med mange bolde i luften. Det kræver, at vi er gode til at hjælpe hinanden og kan arbejde ud fra et helhedssyn, der rækker ud over egne opgaver.

Opgaver

  • Du vil få selvstændigt ansvar for personalesager, herunder forhandling med faglige organisationer
  • Du forventes at kunne yde juridisk rådgivning og vejledning til chefer og ledere om løn- og personalespørgsmål, herunder om GDPR, arbejdstidsregler mm.
  • Du forventes at kunne udarbejde vejledninger om nye regler, politikker og retningslinjer indenfor HR området
  • Du kommer herudover til at arbejde med ad hoc opgaver og bidrage indenfor den samlede opgaveportefølje i HR
Profil

Vi forventer, at du:

  • har en relevant uddannelse (cand.jur, cand.merc.jur. eller tilsvarende)
  • er serviceminded, struktureret og formår både at arbejde selvstændigt og som en del af teamet
  • har minimum 3 - 5 års erfaring indenfor HR - gerne indenfor den offentlige sektor
  • er fortrolig med IT og office-pakken og har mod på at arbejde med HR data
  • formår at få noget fra hånden uden at gå på kompromis med kvaliteten
  • er fleksibel og har forståelse for at der er perioder med spidsbelastning
  • er tålmodig, empatisk og kan skabe relationer såvel internt som eksternt
  • motiveres af at få indflydelse på egen hverdag, og være med til at skabe et godt arbejdsmiljø
Vi tilbyder

En spændende hverdag med mange forskellige opgaver og udfordringer, der løses i tæt samarbejde med ambitiøse og engagerede kollegaer.

Du må være indstillet på, at opgaverne løbende kan ændre sig, da vi hele tiden tilpasser os samfundet og ny lovgivning. Vi gør en ekstra indsats for vores elever, lærlinge og kursister. Vi samarbejder tæt med virksomheder og brancher og understøtter bæredygtig vækst og udvikling. Med engagement samarbejder vi om at løfte elever, lærlinge og kursister, så de flytter sig fagligt mest muligt.

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og akademikere i Staten eller Finansministeriet og HK/Stat.

Stillingen er på fuldtid

Ansættelse 1. september 2019 til 30. juni 2020

Du ansættes på TEC med tjenestested på skolen på Frederiksberg

Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos Tina Schultz på 2545 3165

Ansøgning

Send ansøgning, cv, uddannelsesbeviser og relevante bilag via ansøgerlinket i stillingsannoncen.

Ansøgningsfrist den 26. juni 2019

Samtaler afholdes i uge 27 fra d. 2.-5.juli.

Vi er en mangfoldig arbejdsplads og opfordrer alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn eller alder til at søge stillingen.



Du kan læse mere om TEC på www.tec.dk.



Teknisk Erhvervsskole Center FrederiksbergFrederiksberg2019-06-14T00:00:002019-07-26T00:00:00
330039968Stærk jurist med politisk forståelse søges til Danske MaritimeRobot Danske Maritime søger en stærk jurist, som kan arbejde med både dansk, europæisk og international lovgivning, og som har forståelse for teknisk-juridiske problemstillinger. Danske Maritime er brancheorganisation for den danske maritime industri og har 120 medlemsvirksomheder, som er beliggende i hele landet. Den maritime industri beskæftiger direkte og indirekte ca. 40.000 medarbejdere i Danmark og producerer årligt for ca. 85 mia. kr. De mange maritime industrivirksomheder har et betydeligt fokus på forskning, udvikling og innovation, kompetencer og eksport. Som jurist hos Danske Maritime bliver du en del af et stærkt og engageret team af medarbejdere. Vi forventer, at du har ca. 5-10 års erfaring, gerne fra en politisk organisation eller offentlig myndighed. Det er en fordel, hvis du har interesse i og gerne erfaring med politisk interessevaretagelse. Du vil i samarbejde med dine kolleger skulle medvirke til at sætte fokus på den maritime industri i Danmark, herunder udarbejde lobby- og policy-strategier til gavn for den maritime industri i Danmark. Du vil få ansvaret for at arbejde på sager vedrørende statsstøtte, udbud, høringssvar og virksomheders muligheder og rettigheder i Danmark, EU og globalt. Du vil endvidere, i tæt samarbejde med vores tekniske chef, repræsentere den maritime industri i FN s internationale maritime organisation, IMO. Det er vigtigt, at du kan samarbejde med flere faggrupper, og at du evner at sætte dig ind i komplicerede sager og omsætte dem til klare problemstillinger. Du skal kunne analysere komplekse juridiske problemstillinger og udføre strategiske og taktiske analyser. Du skal have gode samarbejdsevner samt lysten og evnen til at indgå i tværfagligt samarbejde med eksterne og interne parter. Du vil skulle repræsentere Danske Maritime i en række sager, hvor det er vigtigt at danne og fastholde gode relationer til medlemsvirksomheder, andre interesseorganisationer, myndigheder og beslutningstagere. Du skal kunne arbejde ansvarligt og selvstændigt og sikre fremdrift i en bred vifte af opgaver. Det er vigtigt, at du formår at se en problemstilling fra flere sider, og at du altid arbejder løsningsorienteret. Du skal have gode formidlingsevner i både skrift og tale på såvel dansk som engelsk. Løn efter kvalifikationer. Hvis du er interesseret i stillingen, skal du sende os din ansøgning senest den 15. juni 2019. Stillingen søges besat den 1. august 2019 eller snarest muligt derefter. Ansøgninger og spørgsmål kan sendes til Bente Hansen på beh@danskemaritime.dk

Danske Maritime søger en stærk jurist, som kan arbejde med både dansk, europæisk og international lovgivning, og som har forståelse for teknisk-juridiske problemstillinger.

Danske Maritime er brancheorganisation for den danske maritime industri og har 120 medlemsvirksomheder, som er beliggende i hele landet. Den maritime industri beskæftiger direkte og indirekte ca. 40.000 medarbejdere i Danmark og producerer årligt for ca. 85 mia. kr. De mange maritime industrivirksomheder har et betydeligt fokus på forskning, udvikling og innovation, kompetencer og eksport.

Som jurist hos Danske Maritime bliver du en del af et stærkt og engageret team af medarbejdere. Vi forventer, at du har ca. 5-10 års erfaring, gerne fra en politisk organisation eller offentlig myndighed. Det er en fordel, hvis du har interesse i og gerne erfaring med politisk interessevaretagelse.

Du vil i samarbejde med dine kolleger skulle medvirke til at sætte fokus på den maritime industri i Danmark, herunder udarbejde lobby- og policy-strategier til gavn for den maritime industri i Danmark.

Du vil få ansvaret for at arbejde på sager vedrørende statsstøtte, udbud, høringssvar og virksomheders muligheder og rettigheder i Danmark, EU og globalt. Du vil endvidere, i tæt samarbejde med vores tekniske chef, repræsentere den maritime industri i FN’s internationale maritime organisation, IMO.

Det er vigtigt, at du kan samarbejde med flere faggrupper, og at du evner at sætte dig ind i komplicerede sager og omsætte dem til klare problemstillinger. Du skal kunne analysere komplekse juridiske problemstillinger og udføre strategiske og taktiske analyser.

Du skal have gode samarbejdsevner samt lysten og evnen til at indgå i tværfagligt samarbejde med eksterne og interne parter. Du vil skulle repræsentere Danske Maritime i en række sager, hvor det er vigtigt at danne og fastholde gode relationer til medlemsvirksomheder, andre interesseorganisationer, myndigheder og beslutningstagere.

Du skal kunne arbejde ansvarligt og selvstændigt og sikre fremdrift i en bred vifte af opgaver. Det er vigtigt, at du formår at se en problemstilling fra flere sider, og at du altid arbejder løsningsorienteret.

Du skal have gode formidlingsevner i både skrift og tale på såvel dansk som engelsk.

Løn efter kvalifikationer.

Hvis du er interesseret i stillingen, skal du sende os din ansøgning senest den 15. juni 2019. Stillingen søges besat den 1. august 2019 eller snarest muligt derefter.

Ansøgninger og spørgsmål kan sendes til Bente Hansen på beh@danskemaritime.dk


 

Danske MaritimeKøbenhavn K2019-06-07T00:00:002019-08-02T00:00:00
330039029Er du videnbegærlig og kunne du tænke dig at kickstarte din juridiske karriere i Jura, Person i Skattefaglig afdeling?Robot Vi tilbyder en stejl læringskurve og en arbejdsdag fyldt med spændende opgaver, hvor faglighed og samarbejde er i højsædet. Så hvis du har lyst til at bidrage aktivt til afklaringen af principielle spørgsmål indenfor personskat, er du måske vores nye kollega. I Danmark udgør personskatter over halvdelen af de samlede skatter og afgifter, som udgør næsten 1000 mia. kr. Personskat er derfor et område, som berører alle og har stor bevågenhed. I Skattestyrelsen er vi er tæt på udviklingen i vores samfund, fx når det gælder afklaring af den skattemæssige behandling af deleøkonomi i utallige former og nye former for arbejde som fx digitale nomader. Dine arbejdsopgaver en bred vifte af muligheder Som jurist hos os kommer du til at få en bred opgaveportefølje. Dine opgaver kan bl.a. være at: behandle sager og møde i principielle Skatteråds- og landsskatteretssager opdatere juridiske vejledninger agere som sparringspartner ved indsatsprojekter mv i Skattestyrelsen understøtte videndeling i Skattestyrelsen på de juridiske områder overvågning af retssager, som verserer ved domstolene på personskatteområdet. I takt med din udvikling og erfaring, vil der være mulighed for en række yderligere arbejdsopgaver: deltage i besvarelsen af spørgsmål til Skatteministeren og til Folketingets skatteudvalg i samarbejde med Skatteministeriets departement medvirke i det lovforberedende arbejde i samarbejde med Skatteministeriets departement bidrage til besvarelse af spørgsmål fra pressen udarbejde styresignaler afholde instruktioner for Skattestyrelsens medarbejdere. I gennem arbejdet med fastlæggelse af praksis i bindende svar og som sparringspartner for øvrige afdelinger i Skattestyrelsen, vil du få god mulighed for faglig fordybelse og udvikling. Møderne i Skatterådet og Landsskatteretten vil udfordre og udvikle dine evner, så du kan fremlægge de relevante juridiske argumenter i en sag. Vi tilbyder mange muligheder for faglige udfordringer du skal bare gribe dem! Dig og din faglighed Vi forestiller os, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Du kan også have uddannet dig indenfor Skatteforvaltningen, og på den måde have tilegnet dig den nødvendige faglige indsigt. Derudover er det vigtigt, at du har en interesse for skatteretten og praktisk erfaring med området vil være en fordel, men ikke et krav. Som personlægger vi vægt på, at du: er resultatorienteret, nysgerrig og har fokus på retssikkerhed ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kolleger er i stand til at arbejde fleksibelt og selvstændigt er en stærk kommunikator både i skrift og tale - og udtrykker dig præcist, så dit budskab altid går klart igennem. Skattefaglig afdeling, Person dit kontor Du bliver en del af Skattefaglig afdeling, Person, hvor vi pt. er 16 medarbejdere. Vi er inddelt i 3 teams, men sammenarbejder på tværs. I Skattefaglig afdeling er der yderligere 5 kontorer. Vi dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter. Stemningen i kontoret er god både fagligt og socialt, og vi lægger vægt på godt kollegialt sammenhold med masser af plads til sparring og videndeling. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket Søg stillingen senest 20. juni 2019. Samtaler forventes afholdt i løbende og tiltrædelse i august eller september. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Tronborg Petersen på tlf. 7237 0301. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet restanceoplysninger og straffeattest. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager. Om Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden . Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vi tilbyder en stejl læringskurve og en arbejdsdag fyldt med spændende opgaver, hvor faglighed og samarbejde er i højsædet. Så hvis du har lyst til at bidrage aktivt til afklaringen af principielle spørgsmål indenfor personskat, er du måske vores nye kollega.

I Danmark udgør personskatter over halvdelen af de samlede skatter og afgifter, som udgør næsten 1000 mia. kr. Personskat er derfor et område, som berører alle og har stor bevågenhed. I Skattestyrelsen er vi er tæt på udviklingen i vores samfund, fx når det gælder afklaring af den skattemæssige behandling af deleøkonomi i utallige former og nye former for arbejde som fx digitale nomader.

Dine arbejdsopgaver – en bred vifte af muligheder

Som jurist hos os kommer du til at få en bred opgaveportefølje. Dine opgaver kan bl.a. være at:

  • behandle sager og møde i principielle Skatteråds- og landsskatteretssager
  • opdatere juridiske vejledninger
  • agere som sparringspartner ved indsatsprojekter mv i Skattestyrelsen
  • understøtte videndeling i Skattestyrelsen på de juridiske områder
  • overvågning af retssager, som verserer ved domstolene på personskatteområdet.


I takt med din udvikling og erfaring, vil der være mulighed for en række yderligere arbejdsopgaver:

  • deltage i besvarelsen af spørgsmål til Skatteministeren og til Folketingets skatteudvalg i samarbejde med Skatteministeriets departement
  • medvirke i det lovforberedende arbejde i samarbejde med Skatteministeriets departement
  • bidrage til besvarelse af spørgsmål fra pressen
  • udarbejde styresignaler
  • afholde instruktioner for Skattestyrelsens medarbejdere.


I gennem arbejdet med fastlæggelse af praksis i bindende svar og som sparringspartner for øvrige afdelinger i Skattestyrelsen, vil du få god mulighed for faglig fordybelse og udvikling. Møderne i Skatterådet og Landsskatteretten vil udfordre og udvikle dine evner, så du kan fremlægge de relevante juridiske argumenter i en sag.

Vi tilbyder mange muligheder for faglige udfordringer – du skal bare gribe dem!


Dig og din faglighed

Vi forestiller os, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende.

Du kan også have uddannet dig indenfor Skatteforvaltningen, og på den måde have tilegnet dig den nødvendige faglige indsigt. Derudover er det vigtigt, at du har en interesse for skatteretten og praktisk erfaring med området vil være en fordel, men ikke et krav.

Som personlægger vi vægt på, at du:

  • er resultatorienteret, nysgerrig og har fokus på retssikkerhed
  • ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kolleger
  • er i stand til at arbejde fleksibelt og selvstændigt
  • er en stærk kommunikator både i skrift og tale - og udtrykker dig præcist, så dit budskab altid går klart igennem.


Skattefaglig afdeling, Person– dit kontor

Du bliver en del af Skattefaglig afdeling, Person, hvor vi pt. er 16 medarbejdere. Vi er inddelt i 3 teams, men sammenarbejder på tværs. I Skattefaglig afdeling er der yderligere 5 kontorer. Vi dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter.

Stemningen i kontoret er god både fagligt og socialt, og vi lægger vægt på godt kollegialt sammenhold med masser af plads til sparring og videndeling.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket 'Søg stillingen' senest 20. juni 2019. Samtaler forventes afholdt i løbende og tiltrædelse i august eller september.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Tronborg Petersen på tlf. 7237 0301.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet restanceoplysninger og straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’.

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Skatteforvaltningen, KBH, ØstbanegadeKøbenhavn Ø2019-06-06T00:00:002019-06-20T00:00:00
330038618Erfaren jurist med interesse for skatteret til Jura, Person i Skattefaglig afdelingRobot Motiveres du af en arbejdsdag fyldt med faglige spændende opgaver, hvor du får lov til at udvikle og forme praksis indenfor skatteretten? Og kunne du tænke dig at have mere fokus på det faglige indhold i din arbejdsdag? Vi er netop nu på udkig efter en dygtig medarbejder, der søger høje faglige udfordringer kombineret med en fleksibel hverdag med mulighed for selv at planlægge opgaver. I Danmark udgør personskatter over halvdelen af de samlede skatter og afgifter, som udgør næsten 1000 mia. kr. Personskat er derfor et område, som berører alle og har stor bevågenhed. I Skattestyrelsen er vi tæt på udviklingen i vores samfund, fx når det gælder afklaring af den skattemæssige behandling af deleøkonomi i utallige former og nye former for arbejde som fx digitale nomader. Som jurist hos os vil du blive en del af et stærkt juridisk hold, der vægter videndeling, faglig fordybelse og samarbejde højt. Dine arbejdsopgaver en bred vifte af muligheder Du kommer til at få en bred opgaveportefølje. Dine opgaver kan bl.a. være at: behandle sager og møde i principielle Skatteråds- og landsskatteretssager deltage i lovforberedende arbejde i samarbejde med Skatteministeriets departement deltage i besvarelsen af spørgsmål til Skatteministeren og spørgsmål til Folketingets skatteudvalg i samarbejde med Skatteministeriets departement bidrage til besvarelse af spørgsmål fra pressen udarbejde styresignaler og opdatere juridiske vejledninger afholde instruktioner for Skattestyrelsens medarbejdere agere som sparringspartner ved indsatsprojekter mv i Skattestyrelsen. understøtte videndeling i Skattestyrelsen på de juridiske områder. Du vil gennem arbejdet med fastlæggelse af praksis i bindende svar og styresignaler få god mulighed for faglig fordybelse og udvikling. Møderne i Skatterådet og Landsskatteretten vil give dig mulighed for at udfordre og udvikle dine evner, så du kan fremlægge de relevante juridiske argumenter i en sag. En vigtig opgave for dig vil være at rådgive Skattestyrelsens øvrige medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål indenfor personbeskatning. Det gælder uanset, om det er i forbindelse med en konkret afgørelse, en kontrol, udvikling af en ny app eller et IT-system. Herudover kommer du med i vores landsdækkende faglige netværk, og du vil blive inddraget i behandlingen af de retssager, som verserer ved domstolene på personskatteområdet. Vi tilbyder mange muligheder for faglige udfordringer du skal bare gribe dem! Dig og din faglighed Som jurist er du oplagt til området, men vi har også brug for kollegaer med anden uddannelsesmæssig baggrund som fx cand.merc.jur. eller lignende. Du kan også have uddannet dig indenfor Skatteforvaltningen, og på den måde have tilegnet dig den nødvendige faglige indsigt. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med Skatteretten fx som rådgiver eller skatterevisor. Alternativt kan du have erfaring som juridisk sagsbehandler med stærke juridiske og skriftlige egenskaber. For at få succes i stillingen, er det vigtigt, at du: er resultatorienteret, nysgerrig og har fokus på retssikkerhed ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kolleger er i stand til at arbejde fleksibelt og selvstændigt er en stærk kommunikator både i skrift og tale - og udtrykker dig præcist, så dit budskab altid går klart igennem. Skattefaglig afdeling, Person dit kontor Du bliver en del af Skattefaglig afdeling, Person, hvor vi pt. er 16 medarbejdere. Vi er inddelt i 3 teams, men sammenarbejder på tværs. I Skattefaglig afdeling er der yderligere 5 kontorer. Vi dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter. Stemningen i kontoret er god både fagligt og socialt, og vi lægger vægt på godt kollegialt sammenhold med masser af plads til sparring og videndeling. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket Søg stillingen senest 20. juni 2019. Samtaler forventes afholdt i løbende og tiltrædelse ønskes snarest muligt. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Tronborg Petersen på tlf. 7237 0301. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du vil blive indplaceret som enten special- eller chefkonsulent afhængig af kompetencer. Evt. tillæg kan aftales. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet restanceoplysninger og straffeattest. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager. Om Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden . Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Motiveres du af en arbejdsdag fyldt med faglige spændende opgaver, hvor du får lov til at udvikle og forme praksis indenfor skatteretten? Og kunne du tænke dig at have mere fokus på det faglige indhold i din arbejdsdag? Vi er netop nu på udkig efter en dygtig medarbejder, der søger høje faglige udfordringer kombineret med en fleksibel hverdag med mulighed for selv at planlægge opgaver.

I Danmark udgør personskatter over halvdelen af de samlede skatter og afgifter, som udgør næsten 1000 mia. kr. Personskat er derfor et område, som berører alle og har stor bevågenhed. I Skattestyrelsen er vi tæt på udviklingen i vores samfund, fx når det gælder afklaring af den skattemæssige behandling af deleøkonomi i utallige former og nye former for arbejde som fx digitale nomader.

Som jurist hos os vil du blive en del af et stærkt juridisk hold, der vægter videndeling, faglig fordybelse og samarbejde højt.

Dine arbejdsopgaver – en bred vifte af muligheder

Du kommer til at få en bred opgaveportefølje. Dine opgaver kan bl.a. være at:

  • behandle sager og møde i principielle Skatteråds- og landsskatteretssager
  • deltage i lovforberedende arbejde i samarbejde med Skatteministeriets departement
  • deltage i besvarelsen af spørgsmål til Skatteministeren og spørgsmål til Folketingets skatteudvalg i samarbejde med Skatteministeriets departement
  • bidrage til besvarelse af spørgsmål fra pressen
  • udarbejde styresignaler og opdatere juridiske vejledninger
  • afholde instruktioner for Skattestyrelsens medarbejdere
  • agere som sparringspartner ved indsatsprojekter mv i Skattestyrelsen.
  • understøtte videndeling i Skattestyrelsen på de juridiske områder.


Du vil gennem arbejdet med fastlæggelse af praksis i bindende svar og styresignaler få god mulighed for faglig fordybelse og udvikling. Møderne i Skatterådet og Landsskatteretten vil give dig mulighed for at udfordre og udvikle dine evner, så du kan fremlægge de relevante juridiske argumenter i en sag.

En vigtig opgave for dig vil være at rådgive Skattestyrelsens øvrige medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål indenfor personbeskatning. Det gælder uanset, om det er i forbindelse med en konkret afgørelse, en kontrol, udvikling af en ny app eller et IT-system.

Herudover kommer du med i vores landsdækkende faglige netværk, og du vil blive inddraget i behandlingen af de retssager, som verserer ved domstolene på personskatteområdet.

Vi tilbyder mange muligheder for faglige udfordringer – du skal bare gribe dem!


Dig og din faglighed

Som jurist er du oplagt til området, men vi har også brug for kollegaer med anden uddannelsesmæssig baggrund som fx cand.merc.jur. eller lignende. Du kan også have uddannet dig indenfor Skatteforvaltningen, og på den måde have tilegnet dig den nødvendige faglige indsigt.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med Skatteretten fx som rådgiver eller skatterevisor. Alternativt kan du have erfaring som juridisk sagsbehandler med stærke juridiske og skriftlige egenskaber.

For at få succes i stillingen, er det vigtigt, at du:

  • er resultatorienteret, nysgerrig og har fokus på retssikkerhed
  • ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kolleger
  • er i stand til at arbejde fleksibelt og selvstændigt
  • er en stærk kommunikator både i skrift og tale - og udtrykker dig præcist, så dit budskab altid går klart igennem.


Skattefaglig afdeling, Person – dit kontor

Du bliver en del af Skattefaglig afdeling, Person, hvor vi pt. er 16 medarbejdere. Vi er inddelt i 3 teams, men sammenarbejder på tværs. I Skattefaglig afdeling er der yderligere 5 kontorer. Vi dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter.

Stemningen i kontoret er god både fagligt og socialt, og vi lægger vægt på godt kollegialt sammenhold med masser af plads til sparring og videndeling.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket 'Søg stillingen' senest 20. juni 2019. Samtaler forventes afholdt i løbende og tiltrædelse ønskes snarest muligt.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Tronborg Petersen på tlf. 7237 0301.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du vil blive indplaceret som enten special- eller chefkonsulent afhængig af kompetencer. Evt. tillæg kan aftales.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet restanceoplysninger og straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. I tredje kvartal 2019 vil arbejdsstedet flytte til Copenhagen Towers i Ørestaden på Amager.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’.

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Skatteforvaltningen, KBH, ØstbanegadeKøbenhavn Ø2019-06-06T00:00:002019-06-20T00:00:00
330038215Erfaren jurist til Personalejuridisk CenterRobot København, Rigspolitiet, Koncern HR Rigspolitiet søger en erfaren jurist med kendskab til arbejdsret til Personalejuridisk Center, som er en del af Rigspolitiets Koncern HR. Som jurist får du en central rolle i forhold til at understøtte hele Koncern HR som arbejdsområde. Dit job er kendetegnet ved en høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen, faglige udfordringer og en omskiftelig hverdag, hvor opgaver med kort varsel kræver din bistand.Rigspolitiet er en stor statslig arbejdsplads med mange medarbejdere og mange forskellige faggrupper. Det afføder naturligt en lang række opgaver inden for området af individuel og kollektiv arbejdsret. Du bliver en del af sektionen HR Forhandling, hvor du sammen med dine kolleger beskæftiger dig med en bred vifte af arbejdsretlige problemstillinger.En varieret hverdagOverordnet arbejder du med fortolkning og formidling af regler og problemstillinger relateret til overenskomster og aftaler for ansatte i politiet. Skriftlig formidling er en stor del af dit arbejde, og du formidler klart og præcist essensen af juridiske forhold, så det er forståeligt for modtageren. Eksempelvis udarbejder du vejledninger til aftaler og overenskomster, beslutningsoplæg med henblik på indhentning af mandat til en forhandling eller for at klæde ledelsen på til at træffe de rette beslutninger, samt skriver notater og folketingsbesvarelser. Modtageren er ofte den øverste ledelse i Koncern HR eller direktionen i Rigspolitiet. Du agerer også som faglig specialist og sparringspartner for bl.a. HR-chefer i politikredsene, når de har brug for sparring eller hjælp til fortolkning af regler og overenskomster. Ligeledes indhenter du konkret viden hos dem og sikrer derigennem, at reglerne anvendes korrekt i praksis. Derudover vil du løbende deltage i forhandlinger om lokale løn- og ansættelsesvilkår for ansatte i politiet. Her skriver du notater, indhenter mandat, udfærdiger aftaler, kommunikerer aftalerne videre til politikredsene, og sikrer, at de bliver korrekt implementeret. Endelig understøtter du - sammen med dine kolleger - ledere på tværs af Koncern HR med juridiske og akademiske opgaver. Det kan fx være i forbindelse med forskellige forvaltningsretlige spørgsmål eller bistand til notatskrivning og beslutningsoplæg.Om osDu bliver en del af HR Forhandling, som er n af tre sektioner i Koncern HR s Personalejuridiske Center. Vi er 11 medarbejdere i afdelingen både akademikere, politifolk og administrative medarbejdere. Vi har en uformel omgangstone og vægter faglig sparring og vidensdeling højt. I hverdagen er du i tæt dialog med dine kolleger om fortolkninger, faglige vinkler og vidensdeling, men derudover arbejder du med en høj grad af selvledelse.Vores nye medarbejder er kendetegnet vedDu er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Det er afgørende, at du har et godt kendskab til individuel og kollektiv arbejdsret, og du er vant til at forholde dig til lovstof og fortolke herpå. Vi forestiller os, at du har 3-5 års erfaring fra en lignende stilling. Din faglighed er i top, og du formår på skrift såvel som mundtligt at formidle essensen af dine budskaber til andre faggrupper på en klar og kortfattet måde.Du motiveres af at sætte dig ind i nye regler og fagområder, er hurtig til at gennemskue problemstillinger og har en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen. Det kendetegner din arbejdsstil, at du er struktureret samt initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og træffe egne beslutninger.Som person fungerer du godt i vekselvirkningen mellem selvstændigt at dykke ned i fagstof og samarbejde tværfagligt med andre kolleger. Du trives i en stor organisation, som hele tiden påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at tænke og handle ud fra et helhedssyn. AnsættelsesforholdDu bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du bliver indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent på baggrund af kvalifikationer.Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Polititorvet 14, 1780 København V. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse. KontaktHar du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Birgitte Wenckheim på telefon 2516 09 83. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk.Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.Vi forventer at afholde 1. samtaler den 27.-28. juni 2019, samt 2. samtaler den 2. juli 2019. Koncern HRVi formulerer HR-strategier og koordinerer og understøtter HR-arbejdet i politikredsene. Koncern HR har ansvaret for rekruttering til hele politiet, for uddannelse af fremtidens politistyrke og for efter-, videre- og lederuddannelse af politiets cirka 15.000 ansatte. Desuden løser vi en række HR-opgaver inden for administration, personaleudvikling, løn og personalejura.Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen. Sikkerhedsbevidstheden i politiet er høj og ansvaret for politiets informationssikkerhed påhviler alle ansatte i politiet. Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

København, Rigspolitiet, Koncern HR

Rigspolitiet søger en erfaren jurist med kendskab til arbejdsret til Personalejuridisk Center, som er en del af Rigspolitiets Koncern HR. Som jurist får du en central rolle i forhold til at understøtte hele Koncern HR som arbejdsområde. Dit job er kendetegnet ved en høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen, faglige udfordringer og en omskiftelig hverdag, hvor opgaver med kort varsel kræver din bistand.

Rigspolitiet er en stor statslig arbejdsplads med mange medarbejdere og mange forskellige faggrupper. Det afføder naturligt en lang række opgaver inden for området af individuel og kollektiv arbejdsret. Du bliver en del af sektionen HR Forhandling, hvor du sammen med dine kolleger beskæftiger dig med en bred vifte af arbejdsretlige problemstillinger.

En varieret hverdag
Overordnet arbejder du med fortolkning og formidling af regler og problemstillinger relateret til overenskomster og aftaler for ansatte i politiet.

Skriftlig formidling er en stor del af dit arbejde, og du formidler klart og præcist essensen af juridiske forhold, så det er forståeligt for modtageren. Eksempelvis udarbejder du vejledninger til aftaler og overenskomster, beslutningsoplæg med henblik på indhentning af mandat til en forhandling eller for at klæde ledelsen på til at træffe de rette beslutninger, samt skriver notater og folketingsbesvarelser. Modtageren er ofte den øverste ledelse i Koncern HR eller direktionen i Rigspolitiet.

Du agerer også som faglig specialist og sparringspartner for bl.a. HR-chefer i politikredsene, når de har brug for sparring eller hjælp til fortolkning af regler og overenskomster. Ligeledes indhenter du konkret viden hos dem og sikrer derigennem, at reglerne anvendes korrekt i praksis.

Derudover vil du løbende deltage i forhandlinger om lokale løn- og ansættelsesvilkår for ansatte i politiet. Her skriver du notater, indhenter mandat, udfærdiger aftaler, kommunikerer aftalerne videre til politikredsene, og sikrer, at de bliver korrekt implementeret.

Endelig understøtter du - sammen med dine kolleger - ledere på tværs af Koncern HR med juridiske og akademiske opgaver. Det kan fx være i forbindelse med forskellige forvaltningsretlige spørgsmål eller bistand til notatskrivning og beslutningsoplæg.

Om os
Du bliver en del af HR Forhandling, som er én af tre sektioner i Koncern HR’s Personalejuridiske Center. Vi er 11 medarbejdere i afdelingen – både akademikere, politifolk og administrative medarbejdere. Vi har en uformel omgangstone og vægter faglig sparring og vidensdeling højt. I hverdagen er du i tæt dialog med dine kolleger om fortolkninger, faglige vinkler og vidensdeling, men derudover arbejder du med en høj grad af selvledelse.

Vores nye medarbejder er kendetegnet ved
Du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Det er afgørende, at du har et godt kendskab til individuel og kollektiv arbejdsret, og du er vant til at forholde dig til lovstof og fortolke herpå. Vi forestiller os, at du har 3-5 års erfaring fra en lignende stilling.

Din faglighed er i top, og du formår på skrift såvel som mundtligt at formidle essensen af dine budskaber til andre faggrupper på en klar og kortfattet måde.

Du motiveres af at sætte dig ind i nye regler og fagområder, er hurtig til at gennemskue problemstillinger og har en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen. Det kendetegner din arbejdsstil, at du er struktureret samt initiativrig og selvstændig i forhold til at opsøge viden og træffe egne beslutninger.

Som person fungerer du godt i vekselvirkningen mellem selvstændigt at dykke ned i fagstof og samarbejde tværfagligt med andre kolleger. Du trives i en stor organisation, som hele tiden påvirkes af politiske beslutninger, og du forstår at tænke og handle ud fra et helhedssyn.

Ansættelsesforhold
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du bliver indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent på baggrund af kvalifikationer.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Polititorvet 14, 1780 København V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Birgitte Wenckheim på telefon 2516 09 83.

Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger.

Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler den 27.-28. juni 2019, samt 2. samtaler den 2. juli 2019.

 

Koncern HR
Vi formulerer HR-strategier og koordinerer og understøtter HR-arbejdet i politikredsene. Koncern HR har ansvaret for rekruttering til hele politiet, for uddannelse af fremtidens politistyrke og for efter-, videre- og lederuddannelse af politiets cirka 15.000 ansatte. Desuden løser vi en række HR-opgaver inden for administration, personaleudvikling, løn og personalejura.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Sikkerhedsbevidstheden i politiet er høj og ansvaret for politiets informationssikkerhed påhviler alle ansatte i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

 

RIGSPOLITIET. AFDELING.København V2019-06-05T00:00:002019-06-23T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Personalejurist til HR

Teknisk Erhvervsskole Center Frederiksberg

Frederiksberg
Kan du understøtte ledere med en stærk faglig bistand inden for juridiske og arbejdsretlige forhold? Og trives du i en omskiftelig hverdag med en høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen? Så kan du blive vores nye personalejurist i HR på TEC - T...
Indrykket:14. juni 2019
Udløbsdato:26. juli 2019

Stærk jurist med politisk forståelse søges til Danske Maritime

Danske Maritime

København K
Danske Maritime søger en stærk jurist, som kan arbejde med både dansk, europæisk og international lovgivning, og som har forståelse for teknisk-juridiske problemstillinger. Danske Maritime er brancheorganisation for den danske maritime industri og h...
Indrykket:7. juni 2019
Udløbsdato:2. august 2019

Er du videnbegærlig og kunne du tænke dig at kickstarte din juridiske karriere i Jura, Person i Skattefaglig afdeling?

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

København Ø
Vi tilbyder en stejl læringskurve og en arbejdsdag fyldt med spændende opgaver, hvor faglighed og samarbejde er i højsædet. Så hvis du har lyst til at bidrage aktivt til afklaringen af principielle spørgsmål indenfor personskat, er du måske vores ny...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019

Erfaren jurist med interesse for skatteret til Jura, Person i Skattefaglig afdeling

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

København Ø
Motiveres du af en arbejdsdag fyldt med faglige spændende opgaver, hvor du får lov til at udvikle og forme praksis indenfor skatteretten? Og kunne du tænke dig at have mere fokus på det faglige indhold i din arbejdsdag? Vi er netop nu på udkig efter...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019

Erfaren jurist til Personalejuridisk Center

RIGSPOLITIET. AFDELING.

København V
København, Rigspolitiet, Koncern HR Rigspolitiet søger en erfaren jurist med kendskab til arbejdsret til Personalejuridisk Center, som er en del af Rigspolitiets Koncern HR. Som jurist får du en central rolle i forhold til at understøtte hele Koncer...
Indrykket:5. juni 2019
Udløbsdato:23. juni 2019