Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til Økonomi og Stab

Jurist med speciale i socialret og velfærd til Albertslund Kommune
 
Har du lyst til at arbejde i en mindre kommune med store ambitioner, engagerede medarbejdere og en samarbejdskultur der går på tværs af områder og niveauer? Vil du være en del af et jura-team der tilsammen løser et bredt spektrum af opgaver?

Som jurist vil du være en del af et jura team, som består af 3 medarbejdere: 1 medarbejder, som dækker velfærdsområderne, 1 medarbejder som dækker bolig- og det tekniske område og 1 medarbejder, som dækker det generelle kommunalretlige og persondataretlige område. Dine opgaver vil være at dække velfærdsområderne, herunder socialret og sundhedsret.
 
Jurateamet er en del af Økonomi og Stab. I alt er vi 65 medarbejdere, der tilsammen varetager økonomidrift- og styring, IT-support- og drift, tværgående digitaliseringstræk, løn, HR drift og udvikling samt juridisk bistand. Det er Økonomi og Stabs kerneopgave at drive, understøtte og udvikle organisationen, så den øvrige organisation kan koncentrere sig om at understøtte og udvikle rammerne om det gode liv i Albertslund.
 
Vi drømmer om en jurist, der brænder for socialret, sundhedsret, forvaltningsret og kommunalret, trives i rollen som sparringspartner og byder ind på de opgaver, vi løser. For at ”passe ind” skal du arbejde systematisk, holde af dagsordner der skifter, opgaver der er i konstant udvikling og ikke mindst kunne lide en munter og imødekommende atmosfære. Som person ønsker vi os en kollega med gennemslagskraft og rummelighed, og som ubesværet formår at indgå i dialog med såvel direktører, chefer, ledere og medarbejdere.
 
Vi kan tilbyde:

  • et udfordrende job i en by for børnene, det grønne og fællesskabet
  • nogle fantastiske kolleger, som venter på at byde dig velkommen
  • spændende opgaver, som fx kan være tæt på Borgmester, Direktør- og Chefforum
  • en organisation, hvor netværk og partnerskaber er en naturlig del af opgaveløsningen
  • gode muligheder for at præge jobindholdet og sætte dine kompetencer i spil - og over tid udvikle dig ind i nye opgaveområder
Dit arbejde vil være konkret sagsbehandling og juridisk rådgivning, som især omfatter:
  • Generel vejledning og fortolkning af lovgivning, herunder især i sager indenfor socialområdet, sundheds-, skole-, dagstilbuds – og folkeoplysningsloven
  • Rådgivning, servicering og udarbejdelse af notater m.m. til Borgmesteren, Økonomiudvalget, KommuneMED og Direktør- og Chefforum
  • Udarbejdelse af vejledninger og arbejdsgange samt klagesvar og høringssvar
  • Drive processer i samarbejde med andre afdelinger og andre fagligheder, hvor fx en ny best practice skal implementeres
Vi ønsker, at du er/har:
  • Cand.jur. eller har tilsvarende uddannelse/efteruddannelse, gerne med speciale inden for socialret og sundhedsret
  • kendskab til eller interesse for kommunale forhold og samspillet i en politisk ledet organisation vil være en fordel, men ingen betingelse  
  • Fleksibel, fuld af initiativ, engageret og åben over for nye opgaver og måder at organisere arbejdet på
  • I stand til at arbejde selvstændigt, og kan ”gå alene med bolden”
  • Konstruktiv, når du møder modstand og/eller dine ideer ikke nødvendigvis ender med en beslutning
  • At du er i stand til at tænke rundt om en problemstilling, og at bruge rammerne i lovgivningen som afsæt, når der er behov for at tænkte nyt
Alt det praktiske
Stillingen er på fuld tid og på overenskomstvilkår. Lønindplacering sker efter forhandling mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation.
 
Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldighed og ligestilling.
 
Samtaler afholdes den 23. januar og den 25. januar 2018. Tiltrædelse 1. marts 2018. Ansøgningsfristen er den 15. januar 2018 kl. 9.00. Du søger stillingen via linket ”Send ansøgning” nedenfor.
  
Du kan blive klogere på Albertslund, som by og arbejdsplads på www.albertslund.dk. og http://medarbejdersiden.albertslund.dk/ Du er velkommen til at kontakte teamkoordinator Majken Kondrup på 43 68 60 91.  Alternativt kan du kontakte afdelingschef Helle Wagner Gehlert på 43 68 60 10.
 
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329723340Phoenix-adee026c12017-12-12T11:00:13.373Jurist til Økonomi og StabJurist med speciale i socialret og velfærd til Albertslund Kommune
 
Har du lyst til at arbejde i en mindre kommune med store ambitioner, engagerede medarbejdere og en samarbejdskultur der går på tværs af områder og niveauer? Vil du være en del af et jura-team der tilsammen løser et bredt spektrum af opgaver?

Som jurist vil du være en del af et jura team, som består af 3 medarbejdere: 1 medarbejder, som dækker velfærdsområderne, 1 medarbejder som dækker bolig- og det tekniske område og 1 medarbejder, som dækker det generelle kommunalretlige og persondataretlige område. Dine opgaver vil være at dække velfærdsområderne, herunder socialret og sundhedsret.
 
Jurateamet er en del af Økonomi og Stab. I alt er vi 65 medarbejdere, der tilsammen varetager økonomidrift- og styring, IT-support- og drift, tværgående digitaliseringstræk, løn, HR drift og udvikling samt juridisk bistand. Det er Økonomi og Stabs kerneopgave at drive, understøtte og udvikle organisationen, så den øvrige organisation kan koncentrere sig om at understøtte og udvikle rammerne om det gode liv i Albertslund.
 
Vi drømmer om en jurist, der brænder for socialret, sundhedsret, forvaltningsret og kommunalret, trives i rollen som sparringspartner og byder ind på de opgaver, vi løser. For at ”passe ind” skal du arbejde systematisk, holde af dagsordner der skifter, opgaver der er i konstant udvikling og ikke mindst kunne lide en munter og imødekommende atmosfære. Som person ønsker vi os en kollega med gennemslagskraft og rummelighed, og som ubesværet formår at indgå i dialog med såvel direktører, chefer, ledere og medarbejdere.
 
Vi kan tilbyde:
  • et udfordrende job i en by for børnene, det grønne og fællesskabet
  • nogle fantastiske kolleger, som venter på at byde dig velkommen
  • spændende opgaver, som fx kan være tæt på Borgmester, Direktør- og Chefforum
  • en organisation, hvor netværk og partnerskaber er en naturlig del af opgaveløsningen
  • gode muligheder for at præge jobindholdet og sætte dine kompetencer i spil - og over tid udvikle dig ind i nye opgaveområder
Dit arbejde vil være konkret sagsbehandling og juridisk rådgivning, som især omfatter:
  • Generel vejledning og fortolkning af lovgivning, herunder især i sager indenfor socialområdet, sundheds-, skole-, dagstilbuds – og folkeoplysningsloven
  • Rådgivning, servicering og udarbejdelse af notater m.m. til Borgmesteren, Økonomiudvalget, KommuneMED og Direktør- og Chefforum
  • Udarbejdelse af vejledninger og arbejdsgange samt klagesvar og høringssvar
  • Drive processer i samarbejde med andre afdelinger og andre fagligheder, hvor fx en ny best practice skal implementeres
Vi ønsker, at du er/har:
  • Cand.jur. eller har tilsvarende uddannelse/efteruddannelse, gerne med speciale inden for socialret og sundhedsret
  • kendskab til eller interesse for kommunale forhold og samspillet i en politisk ledet organisation vil være en fordel, men ingen betingelse  
  • Fleksibel, fuld af initiativ, engageret og åben over for nye opgaver og måder at organisere arbejdet på
  • I stand til at arbejde selvstændigt, og kan ”gå alene med bolden”
  • Konstruktiv, når du møder modstand og/eller dine ideer ikke nødvendigvis ender med en beslutning
  • At du er i stand til at tænke rundt om en problemstilling, og at bruge rammerne i lovgivningen som afsæt, når der er behov for at tænkte nyt
Alt det praktiske
Stillingen er på fuld tid og på overenskomstvilkår. Lønindplacering sker efter forhandling mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation.
 
Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldighed og ligestilling.
 
Samtaler afholdes den 23. januar og den 25. januar 2018. Tiltrædelse 1. marts 2018. Ansøgningsfristen er den 15. januar 2018 kl. 9.00. Du søger stillingen via linket ”Send ansøgning” nedenfor.
  
Du kan blive klogere på Albertslund, som by og arbejdsplads på www.albertslund.dk. og http://medarbejdersiden.albertslund.dk/ Du er velkommen til at kontakte teamkoordinator Majken Kondrup på 43 68 60 91.  Alternativt kan du kontakte afdelingschef Helle Wagner Gehlert på 43 68 60 10.
 
 
 
2018-01-15T09:55:10.377 Jurist med speciale i socialret og velfærd til Albertslund Kommune Har du lyst til at arbejde i en mindre kommune med store ambitioner, engagerede medarbejdere og en samarbejdskultur der går på tværs af områder og niveauer? Vil du være en del af et jura-team der tilsammen løser et bredt spektrum af opgaver? Som jurist vil du være en del af et jura team, som består af 3 medarbejdere: 1 medarbejder, som dækker velfærdsområderne, 1 medarbejder som dækker bolig- og det tekniske område og 1 medarbejder, som dækker det generelle kommunalretlige og persondataretlige område. Dine opgaver vil være at dække velfærdsområderne, herunder socialret og sundhedsret. Jurateamet er en del af Økonomi og Stab. I alt er vi 65 medarbejdere, der tilsammen varetager økonomidrift- og styring, IT-support- og drift, tværgående digitaliseringstræk, løn, HR drift og udvikling samt juridisk bistand. Det er Økonomi og Stabs kerneopgave at drive, understøtte og udvikle organisationen, så den øvrige organisation kan koncentrere sig om at understøtte og udvikle rammerne om det gode liv i Albertslund. Vi drømmer om en jurist, der brænder for socialret, sundhedsret, forvaltningsret og kommunalret, trives i rollen som sparringspartner og byder ind på de opgaver, vi løser. For at passe ind skal du arbejde systematisk, holde af dagsordner der skifter, opgaver der er i konstant udvikling og ikke mindst kunne lide en munter og imødekommende atmosfære. Som person ønsker vi os en kollega med gennemslagskraft og rummelighed, og som ubesværet formår at indgå i dialog med såvel direktører, chefer, ledere og medarbejdere. Vi kan tilbyde: et udfordrende job i en by for børnene, det grønne og fællesskabet nogle fantastiske kolleger, som venter på at byde dig velkommen spændende opgaver, som fx kan være tæt på Borgmester, Direktør- og Chefforum en organisation, hvor netværk og partnerskaber er en naturlig del af opgaveløsningen gode muligheder for at præge jobindholdet og sætte dine kompetencer i spil - og over tid udvikle dig ind i nye opgaveområder Dit arbejde vil være konkret sagsbehandling og juridisk rådgivning, som især omfatter: Generel vejledning og fortolkning af lovgivning, herunder især i sager indenfor socialområdet, sundheds-, skole-, dagstilbuds og folkeoplysningsloven Rådgivning, servicering og udarbejdelse af notater m.m. til Borgmesteren, Økonomiudvalget, KommuneMED og Direktør- og Chefforum Udarbejdelse af vejledninger og arbejdsgange samt klagesvar og høringssvar Drive processer i samarbejde med andre afdelinger og andre fagligheder, hvor fx en ny best practice skal implementeres Vi ønsker, at du er har: Cand.jur. eller har tilsvarende uddannelse efteruddannelse, gerne med speciale inden for socialret og sundhedsret kendskab til eller interesse for kommunale forhold og samspillet i en politisk ledet organisation vil være en fordel, men ingen betingelse Fleksibel, fuld af initiativ, engageret og åben over for nye opgaver og måder at organisere arbejdet på I stand til at arbejde selvstændigt, og kan gå alene med bolden Konstruktiv, når du møder modstand og eller dine ideer ikke nødvendigvis ender med en beslutning At du er i stand til at tænke rundt om en problemstilling, og at bruge rammerne i lovgivningen som afsæt, når der er behov for at tænkte nyt Alt det praktiskeStillingen er på fuld tid og på overenskomstvilkår. Lønindplacering sker efter forhandling mellem kommunen og den forhandlingsberettigede organisation. Det er en del af Albertslund Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldighed og ligestilling. Samtaler afholdes den 23. januar og den 25. januar 2018. Tiltrædelse 1. marts 2018. Ansøgningsfristen er den 15. januar 2018 kl. 9.00. Du søger stillingen via linket Send ansøgning nedenfor. Du kan blive klogere på Albertslund, som by og arbejdsplads på www.albertslund.dk. og http: medarbejdersiden.albertslund.dk Du er velkommen til at kontakte teamkoordinator Majken Kondrup på 43 68 60 91. Alternativt kan du kontakte afdelingschef Helle Wagner Gehlert på 43 68 60 10.10Phoenixadee026c101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-01-15T00:00:000010https://albertslund.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=5f3034b2-62dd-49a4-a3db-fb33c6ab3c4d0EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndbyEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnAlbertslund3046474Økonomi og Stab11Nordmarks Alle 12620AlbertslundDKDanmarkORS/adee026c_logo.gifORS/Small/adee026c_logo.gif155.6569190012.35784300
Pernille.carlsen@albertslund.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent499753EmplyMinimum pakken - 35 dage0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=adee026chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=adee026chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=adee026c&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=adee026c&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/2.jpgMed et job indenfor Kontor og administration får du en spændende hverdag, der byder på mange nye udfordringer. 12008071Dansk3Læse/ tale242910Jurist5Kontor og administration8Jura og retsvæsen25Offentlig administration351681807Pernille CarlsenPernille.carlsen@albertslund.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK