Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til rådgivning om indkøb og kontraktstyring

Er du en metodisk og analytisk dygtig jurist, og vil du være med til at understøtte digitaliseringen af den offentlige sektor med solid rådgivning om indkøb og kontraktstyring? Så tilbyder vi dig et udfordrende job i en dynamisk og projektstærk organisation.



Om stillingen
Du bliver en del af Digitaliseringsstyrelsens centrale Kontraktstyringsenhed, som arbejder tværgående med juridisk rådgivning af resten af styrelsen. Hos os vil du sammen med seks kolleger få en central rolle i at hjælpe hele styrelsen med opgaver inden for indkøb, udbud og kontraktstyring.
Du vil blandt andet komme til at arbejde med at:

• planlægge, tilrettelægge og gennemføre udbud i samarbejde med projektledere eller selv være projektleder
• rådgive dine kolleger på tværs af styrelsen om at indgå og udforme kontrakter
• rådgive om kontraktstyring og udvikle principper for brugen af styrelsens contract management-system.

Om dig
Du har en akademisk uddannelse som fx cand.jur., cand.merc.jur., eller lignende. Du må gerne have erfaring med at rådgive om og udarbejde it-kontrakter, både udviklings- og driftskontrakter og den efterfølgende kontraktstyring. Desuden har du prøvet kræfter med eller lyst til at arbejde med elektronisk understøttet kontraktstyring. Endelig er det vigtigt for os, at du videndeler med og selv opsøger sparring hos dine kollegaer.

Derudover lægger vi vægt på, at du:
• er metodisk og analytisk stærk
• er struktureret, løsningsorienteret og kvalitetsbevidst
• arbejder selvstændigt og tager ansvar for opgaveløsningen, samtidig med at du er en loyal og samarbejdsorienteret kollega med en stærk team-ånd
• er god til at formidle komplicerede problemstillinger både skriftligt og mundtligt
• har politisk tæft og kendskab til den offentlige sektor.

Om os
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 240 ansatte, der hver dag går på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte dansker. Vi har et internt mål om at blive Danmarks bedste styrelse i den betydning, at vi fagligt sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling.

Du bliver en del af Kontor for jura og internationale forhold i Digitaliseringsstyrelsens centrale Kontraktstyringsenhed. Vi er med til at gennemføre alle Digitaliseringsstyrelsens store it-udbud og hjælper hele styrelsen med at udforme og indgå kontrakter samt kontraktstyring.
Læs mere om os og vores arbejde på www.digst.dk

Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten.

Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte din kommende kontorchef, Marlene Wiese Svanberg, på tlf. 2540 9773 eller marwi@digst.dk eller chefkonsulent Dorte Helsberg på 22505827 eller dor@digst.dk.

Ansøgning
Send din ansøgning med cv, eksamensbeviser og eventuelle bilag via vores online-system senest d. 30. april. Vi forventer at holde samtaler i uge 19 og 20. Grundet den varslede konflikt i staten, tages der dog forbehold for ændringer i den planlagte rekrutteringsproces, herunder ansættelsesdato.

Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her