Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurist til Social- og Handicapcentret i Høje-Taastrup Kommune

Vil du være ansvarlig for at udvikle og sikre det juridiske niveau i sagsbehandlinger indenfor det specialiserede voksenområde? Så bliv en juridisk nøglespiller i Team Myndighed, hvor du:

  • Varetager ansvar for afdelingens juridiske niveau og underviser kolleger i ny lovgivning og områder vi kan blive endnu skarpere på.
  • Løser juridisk tunge og komplekse sager.
  • Deltager i beslutninger om konkret opgavelløsning og har en rådgivende konsulentfunktion.
  • Selvstændigt løser komplekse opgaver med eksterne samarbejdspartnere, repræsenterer afdelingen og bidrager til politiske sager.
Din opgaveportefølje er bred og du får et stort ansvar
Du bliver ansvarlig for at løfte og sikre afdelingens juridiske kompetencer ud fra den nyeste viden på området. Derfor er det vigtigt, at du finder det interessant at holde dig opdateret på ny lovgivning. Du har en igangsættende, undervisende og oplærende rolle, hvor du klæder dine kolleger på til at kunne håndtere processer og sager.

Du vil bl.a. skulle håndtere borgmesterklager, sager om magtanvendelse og tage stilling til agtindsigtssager. Du repræsenterer vores afdeling i forhandlinger med andre afdelinger.

Vær med til at skabe og præge udviklingen
Hos os kommer du til at gå i front ift. at udvikle det specialiserede voksenområde, hvor vi afprøver nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi justerer løbende og alle bidrager til at skabe de bedste forudsætninger.

Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af. I samarbejde med ledelsen kommer du til at igangsætte og drive forandringsprocesser. Der er derfor rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil.

Du træffer velovervejede beslutninger og tør at gå forrest
Du kan rumme at være i en ofte travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride. Opgaveløsningen er kompleks og kerneopgaven medfører, at du skal kende paragrafferne, men også kunne finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i, og som kræver, at du kan finde løsninger og træffe beslutninger.

Du er en eftertragtet samarbejdspartner
Hos os er du i dialog med mange forskellige kolleger og samarbejdspartnere, som du formidler juridisk viden til på en let og forståelig måde. Du er skarp på sagsbehandling af borgersager og kender sagsgangen.

Det er vigtigt for dig at stå til rådighed som sparrings- og samarbejdspartner for både sagsbehandlere og din leder, så I sammen finder løsninger eller udformer konkrete afgørelser på komplekse sager.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet cand.jur.
  • Har erfaring med serviceloven, retssikkerhedsloven og forvaltningsloven på det kommunale område.
  • Kan agere som facilitator og underviser, hvor du formidler viden og lærer fra dig.
  • Kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt.
  • Er servicemindet og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere.
  • Har gode it-kompetencer.
Vær med til at sikre høj kvalitet i myndighedsarbejdet
Vi har høj kvalitet og god sammenhæng i myndighedsarbejdet på det specialiserede voksenområde – helt fra det politiske niveau og hele vejen gennem organisationen. Det viser en rapport fra Socialstyrelsen og Ankestyrelsen fra januar 2020. Dét er vi stolte af, og vi vil gerne gøre det endnu bedre.

Du bliver en del af Team Myndighed i Social- og Handicapcentret
Som myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde vurderer, udmåler og bevilger vi støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 25 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og retfærdig sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået.

Du får nogle professionelle, ambitiøse og engagerede kolleger, der samarbejder, kommunikerer og sparrer med hinanden. Vi vender og drejer komplekse sager og finder sammen løsninger. Vi går glade på arbejde, finder det givende at være i et dynamisk miljø og nyder at løse de mange forskelligartede opgaver, som arbejdsdagene byder på.

Vi tager godt imod dig
Hos os skal du igennem et omfattende onboardingforløb i din opstartsfase, så vi er sikre på, at du kommer godt fra start. Der er rig mulighed for løbende sparring med din leder, der har en åben ledelsesstil, er lydhør og har tillid til at vi løser vores opgaver.
 
Yderligere oplysninger
Stillingen er en fast stilling på 37 timer og ønskes besat snarest muligt og senest pr. 1. november 2020. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfristen er torsdag den 17. september 2020
Der vil være første samtalerunde den 25. september og anden samtalerunde den 28. september 2020.

Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamchef Henrik Otto på 23395618.

Om Social- og Handicapcentret
Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har desuden ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.
 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.