Jurist/akademisk medarbejder til Kontrol, Jura og IT-sikkerhed

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du med på holdet i kontoret for Kontrol, Jura og IT-sikkerhed i Københavns Kommune? Er du en engageret, arbejdsom og faglig stærk teamspiller, som gerne vil være med til at gøre en forskel? Så søg denne stilling, hvor du vil få selvstændigt ansvar for opgaver inden for kontrol med offentlige ydelser, GDPR compliance og IT-udvikling samt andre juridiske opgaver.

Cand.jur. ell. lign. til kontoret for Kontrol, Jura og IT-sikkerhed i Københavns Kommune
Kontoret for Kontrol, Jura og IT-sikkerhed i Københavns Kommune er i rivende udvikling og søger to dygtige og effektive akademiske medarbejdere fx cand.jur./cand.merc.jur./cand.soc.jur. eller andet, der har mod på at virke som sagsbehandlere, rådgivere og sparringspartnere i forhold til kontrolsager samt administrative og juridiske forhold bl.a. vedrørende compliance inden for persondatabeskyttelse og informationssikkerhed.

Kontoret tilbyder en spændende arbejdsplads, hvor intet står stille, og hvor du får mulighed for at få en solid faglig udvikling inden for flere fagområder sammen med en masse dygtige og ambitiøse kolleger.

Kontoret har bl.a. ansvaret for processer til sikring af compliance inden for persondatabeskyttelse og informationssikkerhed. Kontoret er også i fuld gang med at udvikle en ny digital løsning til kontorets primære kontrolopgave. Herudover rådgiver kontoret andre enheder og afdelinger på centerniveau om juridiske spørgsmål.

Du får således en alsidig hverdag med mange forskellige opgaver, der kan involvere både borgerne og interne interessenter.

Mere om os
Kontrol, Jura og IT-sikkerhed fører kontrol med bopælsregistreringer, hvor borgeren samtidig får udbetalt offentlige ydelser (kontanthjælp, forhøjede børneydelser mv.). Underretninger modtages primært fra kommunens øvrige forvaltninger, Udbetaling Danmark, Skatteforvaltningen og politiet. Kontrolopgaven forudsætter borgerkontakt både telefonisk og ved personlige samtaler samt kompleks sagsbehandling i form af afgørelsessager.

Herudover beskæftiger kontoret sig med generelle juridiske opgaver i Center for Internationalisering, Borgerservice og Bæredygtighed. Det kan f.eks. være opgaver i relation til kommunalfuldmagtens grænser, herunder i forhold til privatretlige dispositioner samt anden offentlig ret. Kontoret er også tæt involveret i den digitale udvikling i forvaltningen og i kommunen generelt. Det vil bl.a. også være her, at man kan komme i spil som en drivende kraft – både i forhold til forretningen og i samspillet mellem det juridiske, sikkerhedsmæssige og tekniske.

Vores arbejdsklima er uformelt med en åben og ærlig omgangstone – vi arbejder i en flad struktur med fokus på ordentlighed og professionalisme. Vi prioriterer stabilitet og tværgående samarbejde højt, og er en del af et center i Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsforvaltning, der har fokus på resultater, engagement og gode ansættelsesvilkår.  

Forventninger mv.
Vi forventer et kendskab til og interesse for forvaltnings- og persondataretlige love og regler samt reglernes anvendelse i den daglige sagsbehandling, herunder i relation til compliance inden for persondatabeskyttelse og informationssikkerhed. En af dine opgaver vil bl.a. være at indgå som et integreret og styrende led i sagsbehandlingen af konkrete kontroller, der udføres efter lov om Det Centrale Personregister (CPR). Vi forventer fokus på effektivitet og ordentlighed, hvor borgeren er i centrum. Derfor er det også et krav, at du har gode mundtlige og skriftlige sproglige evner. Endelig forventer vi, at du har gode samarbejdsevner og kan tænke på tværs af organisationen og kan udvise den fornødne fleksibilitet i den daglige drift, som til tider kan være hektisk.

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har faglig viden om reglerne for offentlig forvaltning, persondatabeskyttelse, om IT-systemer, digitalisering og datasammenhænge, inkl. informationssikkerhed og risikostyring, samt om, hvordan en politisk ledet offentlig organisation fungerer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Heiberg på 2527 4459. 

Det er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt.  

Du bedes vedlægge motiveret ansøgning, CV, uddannelsesbevis og eventuelle andre relevante dokumenter.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 21. september 2021
Vi forventer at afholde samtaler i uge 39.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
I Kultur- og Fritidsforvaltningen tror vi på, at tillid og samarbejde både øger medarbejdernes trivsel og højner kvaliteten, produktiviteten og vores evne til at gå nye veje.
Læs mere om Kultur- og Fritidsforvaltningen på Københavns Kommunes hjemmeside: https://www.kk.dk/kff.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Jurist/akademisk medarbejder til Kontrol, Jura og IT-sikkerhed

Vil du med på holdet i kontoret for Kontrol, Jura og IT-sikkerhed i Københavns Kommune? Er du en engageret, arbejdsom og faglig stærk teamspiller, som gerne vil være med til at gøre en forskel? Så søg denne stilling, hvor du vil få selvstændigt ansvar for opgaver inden for kontrol med offentlige ydelser, GDPR compliance og IT-udvikling samt andre juridiske opgaver.

Cand.jur. ell. lign. til kontoret for Kontrol, Jura og IT-sikkerhed i Københavns Kommune
Kontoret for Kontrol, Jura og IT-sikkerhed i Københavns Kommune er i rivende udvikling og søger to dygtige og effektive akademiske medarbejdere fx cand.jur./cand.merc.jur./cand.soc.jur. eller andet, der har mod på at virke som sagsbehandlere, rådgivere og sparringspartnere i forhold til kontrolsager samt administrative og juridiske forhold bl.a. vedrørende compliance inden for persondatabeskyttelse og informationssikkerhed.

Kontoret tilbyder en spændende arbejdsplads, hvor intet står stille, og hvor du får mulighed for at få en solid faglig udvikling inden for flere fagområder sammen med en masse dygtige og ambitiøse kolleger.

Kontoret har bl.a. ansvaret for processer til sikring af compliance inden for persondatabeskyttelse og informationssikkerhed. Kontoret er også i fuld gang med at udvikle en ny digital løsning til kontorets primære kontrolopgave. Herudover rådgiver kontoret andre enheder og afdelinger på centerniveau om juridiske spørgsmål.

Du får således en alsidig hverdag med mange forskellige opgaver, der kan involvere både borgerne og interne interessenter.

Mere om os
Kontrol, Jura og IT-sikkerhed fører kontrol med bopælsregistreringer, hvor borgeren samtidig får udbetalt offentlige ydelser (kontanthjælp, forhøjede børneydelser mv.). Underretninger modtages primært fra kommunens øvrige forvaltninger, Udbetaling Danmark, Skatteforvaltningen og politiet. Kontrolopgaven forudsætter borgerkontakt både telefonisk og ved personlige samtaler samt kompleks sagsbehandling i form af afgørelsessager.

Herudover beskæftiger kontoret sig med generelle juridiske opgaver i Center for Internationalisering, Borgerservice og Bæredygtighed. Det kan f.eks. være opgaver i relation til kommunalfuldmagtens grænser, herunder i forhold til privatretlige dispositioner samt anden offentlig ret. Kontoret er også tæt involveret i den digitale udvikling i forvaltningen og i kommunen generelt. Det vil bl.a. også være her, at man kan komme i spil som en drivende kraft – både i forhold til forretningen og i samspillet mellem det juridiske, sikkerhedsmæssige og tekniske.

Vores arbejdsklima er uformelt med en åben og ærlig omgangstone – vi arbejder i en flad struktur med fokus på ordentlighed og professionalisme. Vi prioriterer stabilitet og tværgående samarbejde højt, og er en del af et center i Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsforvaltning, der har fokus på resultater, engagement og gode ansættelsesvilkår.  

Forventninger mv.
Vi forventer et kendskab til og interesse for forvaltnings- og persondataretlige love og regler samt reglernes anvendelse i den daglige sagsbehandling, herunder i relation til compliance inden for persondatabeskyttelse og informationssikkerhed. En af dine opgaver vil bl.a. være at indgå som et integreret og styrende led i sagsbehandlingen af konkrete kontroller, der udføres efter lov om Det Centrale Personregister (CPR). Vi forventer fokus på effektivitet og ordentlighed, hvor borgeren er i centrum. Derfor er det også et krav, at du har gode mundtlige og skriftlige sproglige evner. Endelig forventer vi, at du har gode samarbejdsevner og kan tænke på tværs af organisationen og kan udvise den fornødne fleksibilitet i den daglige drift, som til tider kan være hektisk.

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har faglig viden om reglerne for offentlig forvaltning, persondatabeskyttelse, om IT-systemer, digitalisering og datasammenhænge, inkl. informationssikkerhed og risikostyring, samt om, hvordan en politisk ledet offentlig organisation fungerer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Heiberg på 2527 4459. 

Det er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt.  

Du bedes vedlægge motiveret ansøgning, CV, uddannelsesbevis og eventuelle andre relevante dokumenter.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 21. september 2021
Vi forventer at afholde samtaler i uge 39.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
I Kultur- og Fritidsforvaltningen tror vi på, at tillid og samarbejde både øger medarbejdernes trivsel og højner kvaliteten, produktiviteten og vores evne til at gå nye veje.
Læs mere om Kultur- og Fritidsforvaltningen på Københavns Kommunes hjemmeside: https://www.kk.dk/kff.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.