Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurister søges til Udlændingenævnets sekretariat

Kunne du tænke dig at arbejde i et stærkt juridisk, fagligt miljø inden for et område, der er genstand for stor politisk interesse og mediebevågenhed? Udlændingenævnets sekretariat i departementet søger et antal juridiske fuldmægtige, der ønsker at skabe sig et solidt fundament for en karriere som juridisk embedsmand i centraladministrationen. Der kan være tale om både midlertidige og faste stillinger.

Departementet tilbyder

  • arbejde på et område i konstant bevægelse og fokus på klassiske juridiske discipliner
  • alsidige juridiske embedsmandsopgaver, selvstændigt ansvar og åben dør til chefen
  • en lærerig og afvekslende hverdag i et fagligt stærkt miljø, hvor der lægges vægt på høj kvalitet i opgaveløsningen
  • muligheder for at opnå erfaring med internationale sager og international interessevaretagelse
  • rokering mellem forskellige fagområder inden for koncernen med henblik på at styrke den individuelle faglighed og sikre kompetencemæssig bredde i kontorerne
Vi har fokus på at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt og på at klæde dem godt på til en fortsat embedsmandskarriere. Vi lægger vægt på gensidig fleksibilitet, og selvom vi jævnligt har travlt, prioriterer vi muligheden for at opretholde en fornuftig balance mellem familie- og arbejdsliv.

Om stillingen
Udlændingenævnet er et uafhængigt kollegialt domstolslignende forvaltningsorgan, der behandler klager på udlændingeområdet over visse afgørelser truffet af Udlændingestyrelsen, Styrelsen for International Rekruttering og Integration og politiet som 1. instans. Det er blandt andet klager vedrørende familiesammenføring, tidsubegrænset opholdstilladelse, administrativ ud- og afvisning, visum, opholdstilladelse på grundlag af erhverv og beskæftigelse, studie- og au pair-ophold samt klagesager på EU-opholdsområdet.

Som jurist i Udlændingenævnets sekretariat indgår du i ét af tre teams, der skal sørge for, at de sager, som Udlændingenævnet behandler, bliver ekspederet korrekt og hurtigt, og at nævnsmøderne bliver tilrettelagt hensigtsmæssigt og effektivt. Sekretariatets hovedopgave er at forberede sagerne, således at sagerne er klar til at blive behandlet og afgjort af nævnet.

Herudover bistår sekretariatet nævnet i forbindelse med varetagelsen af en række generelle opgaver, blandt andet den løbende opdatering af nævnets praksis og baggrundsmateriale, herunder på Udlændingenævnets hjemmeside, undersøgelse af juridiske problemstillinger, bidrag til besvarelse af folketingsspørgsmål og henvendelser fra andre myndigheder samt udarbejdelse af udkast til formandskabets beretninger.

Du vil blive tilknyttet et af sekretariats tre teams, hvor vi i fælleskab arbejder tæt sammen for at nå nævnets mål. Dine primære arbejdsopgaver vil være at behandle de sagstyper, som Udlændingenævnets sekretariat har ansvaret for, og især at udarbejde udkast til afgørelser i mere komplicerede sager, f.eks. på EU-opholdsområdet, udarbejde generelle notater og forberede breve til samarbejdspartnere som f.eks. Folketingets Ombudsmand og Kammeradvokaten. Derudover vil du skulle godkende dine kollegaers afgørelsesudkast i lettere sager. Dit arbejde omfatter personlig og skriftlig kontakt med såvel ansøgere som advokater, firmaer og andre myndigheder. Du skal endvidere fungere som nævnssekretær under afholdelse af nævnsmøder i Udlændingenævnet.

I Udlændingenævnets sekretariat er vi ca. 40 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, og vores omgangstone er uformel.

Om dig
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur. og har gerne nogle års erfaring med juridiske opgaver. Det vil desuden være en fordel, men ikke et krav, hvis du har konkret erfaring med sagsbehandling på udlændingeområdet eller arbejdet i et råd eller nævn. Du er dog også velkommen til at søge, hvis du er nyuddannet.

Du bliver en del af en spændende, udfordrende og alsidig arbejdsplads, hvor vi forventer, at du har høj faglighed, engagement og selvstændighed. Du skal kunne arbejde effektivt og struktureret, og det er vigtigt, at du er velformuleret både skriftligt og mundtligt. Som person er du omgængelig, samarbejdende og bidrager til en god stemning på arbejdspladsen.

Dine ansættelsesvilkår
Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt souschef Susanne Topgaard på telefonnummer 61 98 38 04 eller på e-mail sto@uim.dk.

Det bemærkes, at der vil blive foretaget en registermæssig undersøgelse af din person af Politiets Efterretningstjeneste med henblik på, at Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Det er samtidig en forudsætning, at du løbende kan bestå en registermæssig undersøgelse under hele din ansættelse.

Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest mandag den 27. januar 2020, kl. 12.00.

Vi forventer at holde samtaler i uge 6. Der vil være en skriftlig test i forbindelse med samtalen, hvor vi tester dine skriftlige danskkundskaber. Testen tager cirka et kvarter og skal løses uden hjælpemidler.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Behandling af persondata
Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: http://uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Udbudsjurist med interesse for store it-anskaffelser

Moderniseringsstyrelsen

København K
I hjertet af København arbejder Økonomistyrelsen på nogen af de største it-udbud i staten. Vi søger en energisk it-udbudsjurist, som vil sørge for en god gennemførelse af udbuddene, agere sparringspartner for ledelsen og understøtte gode udbudsproce...
Indrykket:21. marts 2020

Persondataspecialist til Danmarks største styrelse, Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, KBH, Copenhagen Towers

København S
Brænder du for GDPR? Kan du holde overblikket i en kompleks verden, og er du en skarp jurist? Så er du måske det fyrtårn på GDPR-området, som vi leder efter. Opgaven I ledelsessekretariatet i Jura har vi ansvaret for Skattestyrelsens GDPR-arbejde. S...
Indrykket:25. marts 2020

Juridiske sagsbehandlere med interesse for miljø- og energiafgifterne til Jura, Afgifter i Skattefaglig afdeling

Skatteforvaltningen, KBH, Copenhagen Towers

København S
Vil du være en del af et område i fokus og gøre en forskel på det grønne område nu kan du få et dybtgående kendskab til miljø- og energiområdet i et afgiftsmæssigt regi. Vi skal være flere i kontoret, så søger du nye faglige udfordringer, og vil du ...
Indrykket:25. marts 2020

Skatteministeriets departement søger højt kvalificeret jurist med interesse for den grønne omstilling og EU-ret

Skatteministeriet

København K
Som jurist i kontoret Miljø, Energi og Motor er med i det juridiske værksted fra start til slut, når vi udarbejder lovforslag og folketingssvar og finder løsninger på komplekse udfordringer. Vores arbejde med den grønne omstilling har stort offentli...
Indrykket:21. marts 2020

Human Rights Adviser on Access to Justice

Institut for Menneskerettigheder -Danmarks Nationale Menneskerettighedsinstitution

København K
Access to justice, justice service provision and human rights have been part of the Danish Institute for Human Rights (DIHR) core international work for over two decades. We have adopted and developed concepts that address access to justice based up...
Indrykket:21. marts 2020