Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurister til enheden Byliv i Teknik- og Miljøforvaltningen

Vi søger en-to erfarne jurister med stærke kompetencer inden for det forvaltningsretlige, vejlovgivningen og kommunalfuldmagten samt en barselsvikar i tre-fem måneder. Du skal være med til at sikre god og korrekt sagsbehandling inden for Center for Trafik og Bylivs ansvarsområde. Det gælder særligt for myndighedsbehandling vedrørende benyttelse af vejareal til andre formål end færdsel. Enheden Byliv i Teknik- og Miljøforvaltningen står for betjeningen af de dele af erhvervs- og kulturlivet, der ønsker at bruge veje, pladser og parker til udendørsservering, vareudstilling, reklame, filmoptagelser, arrangementer, mobilt gadesalg, stadepladser og pølsevogne m.m. 
 
Byliv bevæger sig i spændingsfeltet mellem lovgivning og politik. Vi arbejder både med komplekse problemstillinger inden for bl.a. vejloven og kommunalfuldmagten, samtidig med at vi ud fra politiske dagsordner og visioner også arbejder med at påvirke lovgivningen. 
 
Derudover bidrager enheden med puljeadministration og administration af diverse lejekontrakter. 
 
Vi er en enhed bestående af 20 faste medarbejdere og seks studenter med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde – du vil indgå i et team bestående af to-tre jurister. 
 
Vi har i perioder travlt, men lægger vægt på, at der altid skal være plads til et godt grin mellem arbejdsopgaverne. 
 
Jobbet
Du skal indgå i løsning af enhedens opgaver og sager. 
 
Vi lægger stor vægt på, at vores rolle som myndighed på området forvaltes som et samarbejde mellem kommunen og ansøgerne, hvor vi ikke kun er myndighedspersoner, men også fungerer som sparringspartnere.  
 
Du vil gennem dit arbejde få et godt netværk i hele Teknik- og Miljøforvaltningen. 
 
Du får følgende daglige arbejdsopgaver
  • Sparre med enhedens sagsbehandlere og betjene direktion og politikere.
  • Udarbejde kontrakter og planlægge revision af kontrakter.  
  • Deltage i forhandling og gennemføre kontraktindgåelse af de enkelte kontrakter.  
  • Udarbejdelse af indstillinger til Teknik- og Miljøudvalget.  
  • Administration af særråden over offentlig vej.  
  • Være vidensperson på det juridiske område og holde dig opdateret om relevant lovgivning og afgørelser.
  • Andre opgaver inden for enhedens ansvarsområde efter behov.
Din profil  
Vi forestiller os, at du er jurist, erhvervsjurist eller har en lignende akademisk uddannelse med fokus på et eller flere af ovenstående områder.  
 
Forventninger 
Vi forventer, at du har interesse for bylivet på gaden og i kommunens parker. Du skal være, eller hurtigt kunne blive, fortrolig med de digitale sagsbehandlingssystemer, som bruges til at håndtere ansøgninger og dokumenter.  
 
Vi ønsker stillingerne besat af personer med et godt overblik og godt humør, der trives med en travl og udfordrende hverdag, og har lyst til at arbejde i en organisation med fokus på kvalitet og service.  
 
Du evner at analysere komplekse politiske dagsordner og visioner og om nødvendigt være med til at påvirke lovgivningen på området. 
 
Du er god til at analysere, formidle og fortolke jura til ikke-jurister og har lyst til at være sparringspartner med sagsbehandlerne i enheden. 
 
Du skal selvstændigt kunne vurdere og tilrettelægge et sagsforløb med mange interessenter og myndigheder, ofte med modstridende interesser. Vi lægger stor vægt på, at du har en servicerende og rådgivende tilgang til dialogen med borgere og virksomheder. Du ser dig selv som en effektiv og kvalitetsbevidst person, der trives med at hjælpe andre.  
 
Vi tilbyder 
  • gode fysiske arbejdsrammer og et godt fagligt miljø centralt på Islands Brygge  
  • en offentlig organisation i en spændende udvikling  
  • en arbejdsuge på gennemsnitligt 37 timer inklusive frokost 
  • en fleksibel og familievenlig arbejdsplads  
  • løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation
  • mulighed for special-/chefkonsulenttitel. 
Yderligere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte konstitueret enhedschef Sabina Zwergius Teilmann på 2014 1721.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 19. februar 2018.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 8 og 9. 
 
Om Teknik- og Miljøforvaltningen 
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.200 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4 mia. kr. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her