Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Jurister til huslejenævnene og beboerklagenævnet i København

Vi søger jurister med erfaring med boliglejeretten til huslejenævnene og beboerklagenævnet i København.

Der er tale om to faste stillinger og to barselsvikariater.

Om jobbet
I stillingerne skal du forberede sager til huslejenævnene. Arbejdet består i at udarbejde indstillinger i sager til huslejenævnenes og beboerklagenævnets møder, deltagelse i nævnsmøder og besigtigelser, efterfølgende formulering af udkast til afgørelser samt løbende kontakt med lejere og udlejere.

Som arbejdsplads lægger vi vægt på, at medarbejdernes juridiske arbejde er af høj kvalitet, og at alle deltager i faglig sparring samt løbende opnår kompetenceudvikling og opdatering inden for relevante fagområder.

Er det dig?
Du er jurist med indgående kendskab til og praktisk erfaring med boliglejeretten. Det er en fordel, hvis du også har kendskab til almenlejeretten samt til nævnsbetjening. Du har kendskab til forvaltningsrettens regler om sagsbehandling og har gode skriftlige formuleringsevner. Du kan strukturere og prioritere dit arbejde.

Som person er du proaktiv og i stand til at arbejde selvstændigt. Du har gode samarbejdsevner, og du besidder den fleksibilitet og imødekommenhed, der er en forudsætning i en offentlig organisation, hvor lejere og udlejere er vores kunder.

Kvalifikationer

  • Juridisk kandidateksamen
  • Kendskab til boliglejeret
  • Kendskab til nævnsbetjening
  • Gode analytiske evner
  • God til at strukturere og prioritere dit arbejde
  • Gode formuleringsevner på skrift

Om huslejenævnene
I Københavns Kommune er der fem huslejenævn og et beboerklagenævn. Hvert nævn består af en formand og to medlemmer. Formanden er byretsdommer.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomsten og kvalifikationer. Der er mulighed for ansættelse som specialkonsulent. Tiltrædelse snarest muligt.

Yderligere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Mari Bech på 2331 3965.

Sammen med ansøgningen skal du uploade CV og karakterudskrift.

Søg via nedenstående link senest søndag den 20. september 2020

Kultur- og Fritidsforvaltningen

I Kultur- og Fritidsforvaltningen tror vi på, at tillid og samarbejde både øger medarbejdernes trivsel og højner kvaliteten, produktiviteten og vores evne til at gå nye veje.

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.