Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kan du lide udfordringer, og er du klar til at yde en indsats? Finansministeriets Koncern søger kontorelev med speciale i offentlig administration.

Ønsker du ansvar i hverdagen - og er du moden, selvstændig, ansvarsfuld og klar på en elevuddannelse, der åbner mange døre til arbejdslivet, kan du være vores nye elev.


Vi forventer, at du:
• Har bestået eller forventer at bestå enten en EUX kontorlinje, HHX + 5 ugers introduktionsforløb,
HG2/HGS/HGV med adgang til specialet offentlig administration
eller STX/HTX/HF + 10 ugers introduktionsforløb.
• Er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt
• Tager ansvar for dine opgaver
• Er fagligt stærk og har lyst til at lære nyt inden for dit fagområde
• Er en god kollega, der leverer en engageret og stabil indsats som en del af din uddannelse

Vi tilbyder:
• En 2-årig uddannelse i et travlt, spændende og inspirerende miljø, hvor du vil få mange
forskellige opgaver
• Oplæring inden for de forskellige arbejdsområder
• Oplæring i forskellige administrative it-systemer som anvendes bredt i staten
• En spændende og afvekslende kombination af praktik og skole
• Studietur til Bruxelles

Den teoretiske del af uddannelsen foregår på Niels Brock med fire skoleperioder. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve.

Som kontorelev har du mulighed for at arbejde med:
• Fysisk kundekontakt i vores receptioner
• Generel sagsbehandling
• Telefonisk kundeekspedition
• Sekretæropgaver og øvrige administrative opgaver

Sådan ansøger du:
Søg jobbet på hjemmesiden via vores online-system på www.fm.dk under ”om os”. Vi skal have din ansøgning, afgangsbevis fra folkeskolen, terminskarakter, øvrige relevante eksamenspapirer, eventuelle anbefalinger og realkompetencevurdering senest søndag den 19. maj 2019.

Vi forventer at holde første samtaler i uge 22.

Første samtale kommer til at bestå af en skriftlig test og en samtale med ansættelsesudvalget

Har du spørgsmål, kan du kontakte elevansvarlig Mette Tønder Petersen på metop@modst.dk eller tlf.:25 40 97 74.

Løn og ansættelsesforhold
Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til OAO-S fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat.


Lønnen er opgivet i 1. april 2019-niveau:
10.960,83 kr. pr. måned for elever under 18 år og
13.745,58 kr. pr. måned for elever over 18 år
20.144,25 kr. pr. måned for voksen-elever over 25 år

Finansministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Finansministeriets koncern består af Departementet, Digitaliseringsstyrelsen, Moderniseringsstyrelsen, Statens Administration Statens It og Kompetence sekretariatet.

Du kan læse mere på vores hjemmesider:
Finansministeriet: www.fm.dk
Digitaliseringsstyrelsen: www.digst.dk
Moderniseringsstyrelsen: www.modst.dk
Statens Administration: www.statens-adm.dk
Statens It: www.statens-it.dk
Kompetencesekretariatet: www.kompetenceudvikling.dk


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330015625Phoenix-395c354612019-05-02T00:00:00Kan du lide udfordringer, og er du klar til at yde en indsats? Finansministeriets Koncern søger kontorelev med speciale i offentlig administration.Ønsker du ansvar i hverdagen - og er du moden, selvstændig, ansvarsfuld og klar på en elevuddannelse, der åbner mange døre til arbejdslivet, kan du være vores nye elev.


Vi forventer, at du:
• Har bestået eller forventer at bestå enten en EUX kontorlinje, HHX + 5 ugers introduktionsforløb,
HG2/HGS/HGV med adgang til specialet offentlig administration
eller STX/HTX/HF + 10 ugers introduktionsforløb.
• Er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt
• Tager ansvar for dine opgaver
• Er fagligt stærk og har lyst til at lære nyt inden for dit fagområde
• Er en god kollega, der leverer en engageret og stabil indsats som en del af din uddannelse

Vi tilbyder:
• En 2-årig uddannelse i et travlt, spændende og inspirerende miljø, hvor du vil få mange
forskellige opgaver
• Oplæring inden for de forskellige arbejdsområder
• Oplæring i forskellige administrative it-systemer som anvendes bredt i staten
• En spændende og afvekslende kombination af praktik og skole
• Studietur til Bruxelles

Den teoretiske del af uddannelsen foregår på Niels Brock med fire skoleperioder. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve.

Som kontorelev har du mulighed for at arbejde med:
• Fysisk kundekontakt i vores receptioner
• Generel sagsbehandling
• Telefonisk kundeekspedition
• Sekretæropgaver og øvrige administrative opgaver

Sådan ansøger du:
Søg jobbet på hjemmesiden via vores online-system på www.fm.dk under ”om os”. Vi skal have din ansøgning, afgangsbevis fra folkeskolen, terminskarakter, øvrige relevante eksamenspapirer, eventuelle anbefalinger og realkompetencevurdering senest søndag den 19. maj 2019.

Vi forventer at holde første samtaler i uge 22.

Første samtale kommer til at bestå af en skriftlig test og en samtale med ansættelsesudvalget

Har du spørgsmål, kan du kontakte elevansvarlig Mette Tønder Petersen på metop@modst.dk eller tlf.:25 40 97 74.

Løn og ansættelsesforhold
Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til OAO-S fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat.


Lønnen er opgivet i 1. april 2019-niveau:
10.960,83 kr. pr. måned for elever under 18 år og
13.745,58 kr. pr. måned for elever over 18 år
20.144,25 kr. pr. måned for voksen-elever over 25 år

Finansministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Finansministeriets koncern består af Departementet, Digitaliseringsstyrelsen, Moderniseringsstyrelsen, Statens Administration Statens It og Kompetence sekretariatet.

Du kan læse mere på vores hjemmesider:
Finansministeriet: www.fm.dk
Digitaliseringsstyrelsen: www.digst.dk
Moderniseringsstyrelsen: www.modst.dk
Statens Administration: www.statens-adm.dk
Statens It: www.statens-it.dk
Kompetencesekretariatet: www.kompetenceudvikling.dk

2019-05-20T00:50:40.017 Ønsker du ansvar i hverdagen - og er du moden, selvstændig, ansvarsfuld og klar på en elevuddannelse, der åbner mange døre til arbejdslivet, kan du være vores nye elev. Vi forventer, at du: • Har bestået eller forventer at bestå enten en EUX kontorlinje, HHX 5 ugers introduktionsforløb, HG2 HGS HGV med adgang til specialet offentlig administration eller STX HTX HF 10 ugers introduktionsforløb. • Er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt • Tager ansvar for dine opgaver • Er fagligt stærk og har lyst til at lære nyt inden for dit fagområde • Er en god kollega, der leverer en engageret og stabil indsats som en del af din uddannelse Vi tilbyder: • En 2-årig uddannelse i et travlt, spændende og inspirerende miljø, hvor du vil få mange forskellige opgaver • Oplæring inden for de forskellige arbejdsområder • Oplæring i forskellige administrative it-systemer som anvendes bredt i staten • En spændende og afvekslende kombination af praktik og skole • Studietur til Bruxelles Den teoretiske del af uddannelsen foregår på Niels Brock med fire skoleperioder. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve. Som kontorelev har du mulighed for at arbejde med: • Fysisk kundekontakt i vores receptioner • Generel sagsbehandling • Telefonisk kundeekspedition • Sekretæropgaver og øvrige administrative opgaver Sådan ansøger du: Søg jobbet på hjemmesiden via vores online-system på www.fm.dk under om os . Vi skal have din ansøgning, afgangsbevis fra folkeskolen, terminskarakter, øvrige relevante eksamenspapirer, eventuelle anbefalinger og realkompetencevurdering senest søndag den 19. maj 2019. Vi forventer at holde første samtaler i uge 22. Første samtale kommer til at bestå af en skriftlig test og en samtale med ansættelsesudvalget Har du spørgsmål, kan du kontakte elevansvarlig Mette Tønder Petersen på metop@modst.dk eller tlf.:25 40 97 74. Løn og ansættelsesforhold Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til OAO-S fællesoverenskomst samt organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK Stat. Lønnen er opgivet i 1. april 2019-niveau: 10.960,83 kr. pr. måned for elever under 18 år og 13.745,58 kr. pr. måned for elever over 18 år 20.144,25 kr. pr. måned for voksen-elever over 25 år Finansministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. Finansministeriets koncern består af Departementet, Digitaliseringsstyrelsen, Moderniseringsstyrelsen, Statens Administration Statens It og Kompetence sekretariatet. Du kan læse mere på vores hjemmesider: Finansministeriet: www.fm.dk Digitaliseringsstyrelsen: www.digst.dk Moderniseringsstyrelsen: www.modst.dk Statens Administration: www.statens-adm.dk Statens It: www.statens-it.dk Kompetencesekretariatet: www.kompetenceudvikling.dk11jobnet395c3546100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122453&DepartmentId=6045&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3518581Finansministeriets Departementet11Christiansborg Slotsplads 11218København KDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent753061JobNet4982292498229210002-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=395c3546https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=395c3546https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=395c3546&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=395c3546&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/3.jpgSom Kontorelev hos Finansministeriets Departementet bliver du en del af et godt arbejdsmiljø og bliver dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12008001Dansk3Læse/ tale915120Kontorelev5Kontor og administration361659635Mettenoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330018799Bliv kontorelev hos DGI Storkøbenhavn!Basic Elev til kontoruddannelsen i privat administration Kan du lide at være med til at yde god service? Kan du holde tungen lige i munden, når det går stærkt? Kan du tage initiativ? SÅ ER DU MÅSKE VORES NYE KONTORELEV I DGI STORKØBENHAVN Sekretariatet varetager mange typer af opgaver for alle dele af huset. Vi står for driften af kontoret og vi samarbejder med idræts-, kommune- og kommunikationskonsulenter, samt projektledere. Vi varetager driften af kursus-, skole- og stævneaktiviteter og den administrative håndtering af DGI Storkøbenhavns eksterne samarbejder som f.eks. certificeringer af daginstitutioner. Vi er her for at hjælpe, og derfor skal du være handlekraftig, imødekommende og positivt indstillet og have forståelse for, at andre i huset har andre kompetencer end de administrative.DGI Storkøbenhavn har fokus på udvikling på alle niveauer, og i sekretariatet udvikler vi løbende både arbejdsgange, snitflader og områder, som vi hjælper med. Det er derfor vigtigt, at du har gå-på-mod, at du bidrager aktivt og selvom vi arbejder efter standarder, udvikler vi også konstant disse standarder og det er du med til. Det er vigtigt at du har lyst til at samarbejde med frivillige og foreningsfolk og derfor er det også en fordel, hvis du i forvejen har kendskab til idræts- og foreningsliv. Hvis du har erfaring eller kompetence indenfor kommunikationsområdet skal du angive det i din ansøgning.Vi kan tilbyde Ansættelse som kontorelev hos DGI Storkøbenhavn giver mulighed for god personlig udvikling og du får masser af ansvar. Du vil i løbet af uddannelsen opnå kompetence indenfor det administrative arbejdsområde samt betjening af frivillige og foreninger (kundekontakt). I den forbindelse vil du blive en kompetent bruger af vores IT-systemer (hjemmeside, dokumenthåndtering, CRM, DGI Media m.v.) og der vil undervejs blive sat fokus på økonomi-, kommunikations- og administrations opgaver.Dine skoleperioder foregår på Niels Brock i København tæt på ansættelsesstedet.Vi forventer At du har bestået, eller forventer at bestå eksamen, der giver adgang til uddannelsen At du har en bred erfaring med IT på brugerniveau At du arbejder præcist og omhyggeligt At du er fleksibel og åben for nye udfordringer At du er villig til at lære nyt At du er samarbejdsorienteret og udadvendt At du kan arbejde selvstændigtPraktiske oplysninger Forventet tiltrædelse 15. august 2019. Dagligt arbejdssted i DGI Storkøbenhavn, der har kontor i Vester Voldgade 100 1. sal, 1552 Kbh. V.Ansøgning Ansøgningsfrist onsdag den 29. maj og samtaler forventes gennemført snarest derefter. DGI anvender elektronisk rekrutteringssystem. Send din ansøgning inkl. CV og eksamensbeviser standpunktskarakterer ved at klikke på Send ansøgning knappen nederst i jobannoncen. Det er din opgave at undersøge, om du opfylder adgangskravene inden start af uddannelsesaftalen. Hvis du ikke har gennemført de krævede adgangskrav, så skal du vedlægge din igangværende uddannelsesplan og seneste standpunktskarakterer.Yderligere oplysningerØnsker du at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Julie Kristina Doctor tlf. 79 40 49 00. DGI Storkøbenhavn har ca. 50 medarbejdere, 300 frivillige, 192.500 medlemmer, og dækker 11 kommuner i hovedstadsområdet.Elev til kontoruddannelsen i privat administration
 
Kan du lide at være med til at yde god service? Kan du holde tungen lige i munden, når det går stærkt? Kan du tage initiativ?
 
SÅ ER DU MÅSKE VORES NYE KONTORELEV I DGI STORKØBENHAVN
 
Sekretariatet varetager mange typer af opgaver for alle dele af huset. Vi står for driften af kontoret og vi samarbejder med idræts-, kommune- og kommunikationskonsulenter, samt projektledere. Vi varetager driften af kursus-, skole- og stævneaktiviteter og den administrative håndtering af DGI Storkøbenhavns eksterne samarbejder som f.eks. certificeringer af daginstitutioner. Vi er her for at hjælpe, og derfor skal du være handlekraftig, imødekommende og positivt indstillet og have forståelse for, at andre i huset har andre kompetencer end de administrative.

DGI Storkøbenhavn har fokus på udvikling på alle niveauer, og i sekretariatet udvikler vi løbende både arbejdsgange, snitflader og områder, som vi hjælper med. Det er derfor vigtigt, at du har gå-på-mod, at du bidrager aktivt og selvom vi arbejder efter standarder, udvikler vi også konstant disse standarder – og det er du med til. Det er vigtigt at du har lyst til at samarbejde med frivillige og foreningsfolk og derfor er det også en fordel, hvis du i forvejen har kendskab til idræts- og foreningsliv. Hvis du har erfaring eller kompetence indenfor kommunikationsområdet skal du angive det i din ansøgning.

Vi kan tilbyde…
Ansættelse som kontorelev hos DGI Storkøbenhavn giver mulighed for god personlig udvikling og du får masser af ansvar. Du vil i løbet af uddannelsen opnå kompetence indenfor det administrative arbejdsområde samt betjening af frivillige og foreninger (kundekontakt). I den forbindelse vil du blive en kompetent bruger af vores IT-systemer (hjemmeside, dokumenthåndtering, CRM, DGI Media m.v.) og der vil undervejs blive sat fokus på økonomi-, kommunikations- og administrations opgaver.
Dine skoleperioder foregår på Niels Brock i København tæt på ansættelsesstedet.

Vi forventer…
• At du har bestået, eller forventer at bestå eksamen, der giver adgang til uddannelsen
• At du har en bred erfaring med IT på brugerniveau
• At du arbejder præcist og omhyggeligt
• At du er fleksibel og åben for nye udfordringer
• At du er villig til at lære nyt
• At du er samarbejdsorienteret og udadvendt
• At du kan arbejde selvstændigt

Praktiske oplysninger
Forventet tiltrædelse 15. august 2019. 

Dagligt arbejdssted i DGI Storkøbenhavn, der har kontor i Vester Voldgade 100 1. sal, 1552 Kbh. V.

Ansøgning
Ansøgningsfrist onsdag den 29. maj og samtaler forventes gennemført snarest derefter. 

DGI anvender elektronisk rekrutteringssystem. Send din ansøgning inkl. CV og eksamensbeviser/standpunktskarakterer ved at klikke på ”Send ansøgning” knappen nederst i jobannoncen.
 
Det er din opgave at undersøge, om du opfylder adgangskravene inden start af uddannelsesaftalen. Hvis du ikke har gennemført de krævede adgangskrav, så skal du vedlægge din igangværende uddannelsesplan og seneste standpunktskarakterer.

Yderligere oplysninger
Ønsker du at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Julie Kristina Doctor tlf. 79 40 49 00.
 
DGI Storkøbenhavn har ca. 50 medarbejdere, 300 frivillige, 192.500 medlemmer, og dækker 11 kommuner i hovedstadsområdet.

DGI Storkøbenhavn SekretariatKøbenhavn V2019-05-07T16:01:01.0202019-05-29T00:00:00
330014998Kriminalforsorgen Hovedstaden søger kontoreleverRobot Kriminalforsorgen Hovedstaden søger kontorelever Kunne du tænke dig en uddannelse med speciale inden for offentlig forvaltning og blive en del af en organisation, hvor du kan gøre en samfundsmæssig forskel, og hvor du har mulighed for at skabe forandring? Så er Kriminalforsorgen Hovedstaden måske lige stedet for dig at kickstarte din karriere. Kriminalforsorgen Hovedstaden skal pr. 1. oktober 2019 bruge 3 engagerede kontorelever. Som kontorelev hos os vil du få en alsidig og bred kontoruddannelse, hvor du vil komme rundt i forskellige enheder. Vi lægger vægt på, at du trives i din elevtid, og du vil få tilknyttet en elevansvarlig, der skal guide dig i dit arbejde. Derudover får du en uddannelsesansvarlig, der bl.a. skal sørge for en god elevplan og at de aftaler, der indgås i forbindelse med din elevtid, overholdes. I Kriminalforsorgen Hovedstadens områdekontor, som står for den overordnede styring, controlling, udvikling og kvalitetssikring for områdets 5 institutioner vil du komme rundt i 3 enheder: Ledelsessekretariatet, HR og Ressource (økonomi og regnskab). Herudover vil en del af din elevtid foregå på en institution eks. et fængsel, arrest eller KiF-afdeling. Her vil du blandt andet opleve, hvad det vil sige at arbejde helt tæt på klienterne. Dine opgaver vil være mangeartede, og du vil bl.a. komme til at arbejde med ledelsesbetjening, referentskrivning, koordinerings- og serviceopgaver, kommunikation og nyhedsbreve, journalisering, personale- og regnskabsopgaver, sagsbehandling mv. På den måde vil du, når du er færdig, være godt klædt på til en ansættelse i enhver offentlig organisation. Om dig Du er videbegærlig og har lysten til at lære nyt Du ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå resultater, og tager aktivt ansvar for din læring og dit arbejde Du er god til at omgås forskellige typer mennesker Du har en frisk tilgang til dit arbejde, og lader dig ikke slå ud af udfordringer eller travlhed Du er mødestabil og indstillet på, at der vil være en del rutineprægede opgaver Du holder af også at løse akutte opgaver eller indgå i større projekter Du behersker både skriftligt og mundtligt dansk på højt niveau Du har rimelige IT-kundskaber, kender til Office-pakken og ikke mindst du har lysten til at arbejde digitalt Forudsætninger for ansættelse Vi forventer, at du har afsluttet én af disse uddannelser: EUX Business med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer STX, HF, HTX inkl. 10 ugers HGS eller EUS forløb HHX inkl. 5 ugers grundforløb HG med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer opnået før 1. august 2015 Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted. Det er også en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i Det Centrale Kriminalregister. Løn- og ansættelse Stillingen er en 2-årig uddannelsesstilling med tiltrædelse tirsdag den 1. oktober 2019. Der er tale om en fuldtidsstilling og arbejdstiden er 37 timer inkl. frokost. I flere af enhederne vil der være mulighed for flekstid. Ud over den praktiske uddannelse i Kriminalforsorgen Hovedstaden er der i alt 15 ugers skoleforløb, inkl. den afsluttende fagprøve. Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK Stat. Arbejdsstedet vil primært være: Områdekontoret i København, Sankt Kjelds Plads 11, 2100 København Ø. Herudover vil der være 1 modul, hvor dit arbejdssted vil være på én af vores institutioner, hvorfor du skal være indstillet på en vis mobilitet, da ikke al din elevtid vil foregå i Københavns kommune. Ansøgningsfrist Ansøgningsfristen er den 26. maj 2019. Der forventes at blive afholdt samtaler i uge 25. Ansøgning Du søger stillingen via knappen søg stillingen . Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt, og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling. Du skal vedlægge relevante eksamensbeviser til din ansøgning. Har du endnu ikke modtaget dit eksamensbevis, så vedlæg dine standpunktskarakterer. Har du modtaget merit for dele af adgangskravene, skal du også vedlægge disse. Er du fyldt 25 år, skal du kontakte en erhvervsskole med henblik på at få lavet en realkompetencevurdering (RKV), som skal vedlægges din ansøgning. Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til uddannelsesansvarlig Lene Kildegaard-Nielsen, tlf. 7255 4097 eller Udviklingskonsulent Helene Henties, tlf. 7255 4335. Om Kriminalforsorgen Hovedstaden Kriminalforsorgen Hovedstaden består af Områdekontoret i København, Transport og bevogtningsenheden, 1 lukket fængsel, 1 åbent fængsel, 1 udrejsecenter, 6 arresthuse, 4 afdelinger i friheden, samt 2 pensioner, som geografisk ligger i København, i Nordsjælland, på Færøerne og på Bornholm. Området har ca. 1200 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere. For yderligere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.Kriminalforsorgen.dk Alle interesserede opfordres uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingenKriminalforsorgen Hovedstaden søger kontorelever

Kunne du tænke dig en uddannelse med speciale inden for offentlig forvaltning og blive en del af en organisation, hvor du kan gøre en samfundsmæssig forskel, og hvor du har mulighed for at skabe forandring? Så er Kriminalforsorgen Hovedstaden måske lige stedet for dig at kickstarte din karriere.

Kriminalforsorgen Hovedstaden skal pr. 1. oktober 2019 bruge 3 engagerede kontorelever.

Som kontorelev hos os vil du få en alsidig og bred kontoruddannelse, hvor du vil komme rundt i forskellige enheder. Vi lægger vægt på, at du trives i din elevtid, og du vil få tilknyttet en elevansvarlig, der skal guide dig i dit arbejde.

Derudover får du en uddannelsesansvarlig, der bl.a. skal sørge for en god elevplan og at de aftaler, der indgås i forbindelse med din elevtid, overholdes.

I Kriminalforsorgen Hovedstadens områdekontor, som står for den overordnede styring, controlling, udvikling og kvalitetssikring for områdets 5 institutioner vil du komme rundt i 3 enheder: Ledelsessekretariatet, HR og Ressource (økonomi og regnskab).

Herudover vil en del af din elevtid foregå på en institution – eks. et fængsel, arrest eller KiF-afdeling. Her vil du blandt andet opleve, hvad det vil sige at arbejde helt tæt på klienterne.

Dine opgaver vil være mangeartede, og du vil bl.a. komme til at arbejde med ledelsesbetjening, referentskrivning, koordinerings- og serviceopgaver, kommunikation og nyhedsbreve, journalisering, personale- og regnskabsopgaver, sagsbehandling mv. På den måde vil du, når du er færdig, være godt klædt på til en ansættelse i enhver offentlig organisation.

Om dig
  • Du er videbegærlig og har lysten til at lære nyt
  • Du ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå resultater, og tager aktivt ansvar for din læring og dit arbejde
  • Du er god til at omgås forskellige typer mennesker
  • Du har en frisk tilgang til dit arbejde, og lader dig ikke slå ud af udfordringer eller travlhed
  • Du er mødestabil og indstillet på, at der vil være en del rutineprægede opgaver
  • Du holder af også at løse akutte opgaver eller indgå i større projekter
  • Du behersker både skriftligt og mundtligt dansk på højt niveau
  • Du har rimelige IT-kundskaber, kender til Office-pakken og ikke mindst – du har lysten til at arbejde digitalt

Forudsætninger for ansættelse
Vi forventer, at du har afsluttet én af disse uddannelser:
  • EUX Business med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer
  • STX, HF, HTX inkl. 10 ugers HGS eller EUS forløb
  • HHX inkl. 5 ugers grundforløb
  • HG med kvalifikationer til kontoruddannelse med specialer opnået før 1. august 2015

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted.

Det er også en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med en eventuel samtale giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i Det Centrale Kriminalregister.

Løn- og ansættelse
Stillingen er en 2-årig uddannelsesstilling med tiltrædelse tirsdag den 1. oktober 2019.

Der er tale om en fuldtidsstilling og arbejdstiden er 37 timer inkl. frokost. I flere af enhederne vil der være mulighed for flekstid. Ud over den praktiske uddannelse i Kriminalforsorgen Hovedstaden er der i alt 15 ugers skoleforløb, inkl. den afsluttende fagprøve.

Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Arbejdsstedet vil primært være: Områdekontoret i København, Sankt Kjelds Plads 11, 2100 København Ø. Herudover vil der være 1 modul, hvor dit arbejdssted vil være på én af vores institutioner, hvorfor du skal være indstillet på en vis mobilitet, da ikke al din elevtid vil foregå i Københavns kommune.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er den 26. maj 2019.

Der forventes at blive afholdt samtaler i uge 25.

Ansøgning
Du søger stillingen via knappen ”søg stillingen”.

Ved at søge elektronisk sikre du, at ansøgningen modtages korrekt, og at du dermed kommer i betragtning til den ledige stilling.

Du skal vedlægge relevante eksamensbeviser til din ansøgning. Har du endnu ikke modtaget dit eksamensbevis, så vedlæg dine standpunktskarakterer. Har du modtaget merit for dele af adgangskravene, skal du også vedlægge disse. Er du fyldt 25 år, skal du kontakte en erhvervsskole med henblik på at få lavet en realkompetencevurdering (RKV), som skal vedlægges din ansøgning.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til uddannelsesansvarlig Lene Kildegaard-Nielsen, tlf. 7255 4097 eller Udviklingskonsulent Helene Henties, tlf. 7255 4335.

Om Kriminalforsorgen Hovedstaden
Kriminalforsorgen Hovedstaden består af Områdekontoret i København, Transport og bevogtningsenheden, 1 lukket fængsel, 1 åbent fængsel, 1 udrejsecenter, 6 arresthuse, 4 afdelinger i friheden, samt 2 pensioner, som geografisk ligger i København, i Nordsjælland, på Færøerne og på Bornholm.

Området har ca. 1200 ansatte, fordelt på fængselsbetjente, værkmestre, socialrådgivere, lærere, sundhedsfagligt personale, pædagogiske assistenter, akademikere og administrative medarbejdere.

For yderligere information om kriminalforsorgen henvises til hjemmesiden www.Kriminalforsorgen.dk

Alle interesserede opfordres – uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold – til at søge stillingen









Områdekontor ØsterbroKøbenhavn Ø2019-05-01T00:00:002019-05-26T00:00:00
3300173963 nye kontorelever på Det Humanistiske FakultetRobot Det Humanistiske Fakultet på Søndre Campus søger 3 kontorelever til ansættelse den 1. september 2019. Vil du være med? Du bliver en del af et arbejdsmiljø med kontoradministration, undervisere, forskere og studerende. Som elev hos os får du en 2-årig elevtid i et spændende og travlt universitetsmiljø, som afsluttes med en kontoruddannelse, der har specialet offentlig administration, og som giver dig kompetencer til at arbejde i den offentlige forvaltning. Du kommer til at arbejde med Servicering af studerende, undervisere og forskere. Nogle opgaver vil eleven have et selvstændigt ansvar for og også stå for den direkte kontakt. Studieadministrative opgaver, fx planlægning af undervisning og eksamen, behandling af ansøgninger og lettere sagsbehandling. Oplæring i de elektroniske administrative systemer som universitetet bruger. Journalisering. Tilrettelæggelse af interne møder og seminarer. Opgaver inden for økonomi. Evt. opgaver med forskersupport ved ansøgningsrunder til eksterne fonde og tilrettelæggelse af internationale gæstebesøg. Det er vigtigt for os, at du får mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt. Vi vil tilrettelægge din praktiktid, så du får mulighed for at opdage, hvilke administrationsopgaver du brænder for. Desuden får du gode muligheder for at komme på kursus under din praktik, både hvis du ønsker studie- eller erhvervsrettet påbygning til din uddannelse. Vi tilbyder også studietur til Bruxelles som arrangeres af Niels Brock. Lidt om dig Du interesserer dig for administration inden for det offentlige og gerne vil være på en forskelligartet og til tider hektisk arbejdsplads Du er god til dansk retskrivning Du har kendskab til it, økonomi og engelsk Vi forventer, at du har ordenssans, er udadvendt, engageret, pligtopfyldende, stabil og serviceminded Det er et krav, at du har bestået eller vil bestå en af følgende uddannelser: EUX merkantil med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer STX, HF, HTX inkl. 10 ugers EUS HGS grundforløb HHX suppleret med et femugers EUS-forløb HG2 HGV eller HGS med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer opnået før 1. august 2015 Lidt om os Elevpladserne er fordelt på institutterne, så du er tilknyttet ét institut i hele elevperioden. Det har den fordel, at du når at blive velintegreret med instituttets administrative team og deres specialeområder. En af elevpladserne deles dog af et institut (NORS) og Økonomiafdelingen, så til den plads er det relevant med særlig interesse for økonomiadministration. Institutter og fakultetsadministration arbejder tæt sammen i dagligdagen, og du vil indgå i et netværk med de øvrige elever på fakultetet. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning følger aftalen på Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og efter organisationsaftalen mellem Finansministeriet og Handels- og Kontorfunktionærernes Forbund Stat. Er du mellem 18 og 24 år er lønnen 13.745,58 kr. pr. måned. Er du fyldt 25 år, er lønnen 20.144,25 kr. pr. måned (pr. 1. april 2019). Arbejdstiden er på 37 timer om ugen. Din ansøgning Send ansøgning, bilagt CV samt dokumentation for uddannelse ved at klikke på SØG STILLINGEN knappen i opslaget. Opslaget ligger også på hjemmesiden på https: jobportal.ku.dk administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger elever-og-praktikanter Ansøgningen skal være universitetet i hænde senest den 2. juni 2019. Vi holder ansættelsessamtaler i uge 23 og 24. Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Vores arbejdsplads Københavns Universitet er Danmarks ældste universitet, grundlagt 1479, og hører med sine 37.000 studerende og 9.000 ansatte til de største i Norden og de højest rangerende i Europa. Universitetet består af seks fakulteter, som omfatter humaniora, jura, natur- og biovidenskab, samfundsvidenskab, sundhedsvidenskab og teologi. www.ku.dk. Det Humanistiske Fakultet er med 11.000 studerende fordelt på mere end 50 forskellige fag. De humanistiske uddannelser handler om menneskets sprog, litteratur, kultur og kommunikation. Vi er ca. 800 forskere og undervisere og ca. 400 administrative medarbejdere på Fakultetet. Se vores hjemmeside www.hum.ku.dk. Vi bor ved Islands Brygge Metrostation.
Det Humanistiske Fakultet på Søndre Campus søger 3 kontorelever til ansættelse den 1. september 2019. Vil du være med?

Du bliver en del af et arbejdsmiljø med kontoradministration, undervisere, forskere og studerende. Som elev hos os får du en 2-årig elevtid i et spændende og travlt universitetsmiljø, som afsluttes med en kontoruddannelse, der har specialet offentlig administration, og som giver dig kompetencer til at arbejde i den offentlige forvaltning.

Du kommer til at arbejde med
  • Servicering af studerende, undervisere og forskere. Nogle opgaver vil eleven have et selvstændigt ansvar for og også stå for den direkte kontakt.
  • Studieadministrative opgaver, fx planlægning af undervisning og eksamen, behandling af ansøgninger og lettere sagsbehandling.
  • Oplæring i de elektroniske administrative systemer som universitetet bruger.
  • Journalisering.
  • Tilrettelæggelse af interne møder og seminarer.
  • Opgaver inden for økonomi.
  • Evt. opgaver med forskersupport ved ansøgningsrunder til eksterne fonde og tilrettelæggelse af internationale gæstebesøg.
Det er vigtigt for os, at du får mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt. Vi vil tilrettelægge din praktiktid, så du får mulighed for at opdage, hvilke administrationsopgaver du brænder for. Desuden får du gode muligheder for at komme på kursus under din praktik, både hvis du ønsker studie- eller erhvervsrettet påbygning til din uddannelse. Vi tilbyder også studietur til Bruxelles som arrangeres af Niels Brock.

Lidt om dig
  • Du interesserer dig for administration inden for det offentlige og gerne vil være på en forskelligartet – og til tider hektisk arbejdsplads
  • Du er god til dansk retskrivning
  • Du har kendskab til it, økonomi og engelsk
  • Vi forventer, at du har ordenssans, er udadvendt, engageret, pligtopfyldende, stabil og serviceminded
Det er et krav, at du har bestået eller vil bestå en af følgende uddannelser:
EUX merkantil med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer
STX, HF, HTX inkl. 10 ugers EUS/HGS grundforløb
HHX suppleret med et femugers EUS-forløb
HG2/HGV eller HGS med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer opnået før 1. august 2015

Lidt om os
Elevpladserne er fordelt på institutterne, så du er tilknyttet ét institut i hele elevperioden. Det har den fordel, at du når at blive velintegreret med instituttets administrative team og deres specialeområder. En af elevpladserne deles dog af et institut (NORS) og Økonomiafdelingen, så til den plads er det relevant med særlig interesse for økonomiadministration.
Institutter og fakultetsadministration arbejder tæt sammen i dagligdagen, og du vil indgå i et netværk med de øvrige elever på fakultetet.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning følger aftalen på Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og efter organisationsaftalen mellem Finansministeriet og Handels- og Kontorfunktionærernes Forbund/Stat. Er du mellem 18 og 24 år er lønnen 13.745,58 kr. pr. måned. Er du fyldt 25 år, er lønnen 20.144,25 kr. pr. måned (pr. 1. april 2019). Arbejdstiden er på 37 timer om ugen.

Din ansøgning
Send ansøgning, bilagt CV samt dokumentation for uddannelse ved at klikke på "SØG STILLINGEN" knappen i opslaget. Opslaget ligger også på hjemmesiden på
https://jobportal.ku.dk/administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger/elever-og-praktikanter/
Ansøgningen skal være universitetet i hænde senest den 2. juni 2019. Vi holder ansættelsessamtaler i uge 23 og 24.

Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vores arbejdsplads
Københavns Universitet er Danmarks ældste universitet, grundlagt 1479, og hører med sine 37.000 studerende og 9.000 ansatte til de største i Norden og de højest rangerende i Europa. Universitetet består af seks fakulteter, som omfatter humaniora, jura, natur- og biovidenskab, samfundsvidenskab, sundhedsvidenskab og teologi. www.ku.dk.

Det Humanistiske Fakultet er med 11.000 studerende fordelt på mere end 50 forskellige fag. De humanistiske uddannelser handler om menneskets sprog, litteratur, kultur og kommunikation. Vi er ca. 800 forskere og undervisere og ca. 400 administrative medarbejdere på Fakultetet. Se vores hjemmeside www.hum.ku.dk. Vi bor ved Islands Brygge Metrostation.

KU - HUM - FakultetetKøbenhavn S2019-05-06T00:00:002019-06-02T00:00:00
330020738Lægemiddelstyrelsen søger to engagerede og initiativrige kontoreleverRobot Drømmer du om et elevforløb i en spændende og travl hverdag, hvor du kommer tæt på beslutninger og vurderinger til gavn for det danske samfund? I Lægemiddelstyrelsen arbejder vi med blandt andet med udvikling af politik og regulering af lægemiddelområdet. Det skaber en spændende ramme for udvikling af din faglighed og kompetencer over en 2-årig periode. Vi tilbyder muligheden for at blive kontorelev i enten enheden Lægemiddelgodkendelse eller enheden for Apoteker og Medicintilskud. Om enhederne Enheden for Lægemiddelgodkendelse (GOD), som vurderer og godkender lægemidler, udsteder markedsføringstilladelser til nye lægemidler og behandler variationsansøgninger, udstiller medicinpriser samt udsteder udleveringstilladelser for ikke-godkendte lægemidler. Vi er en enhed med ca. 150 medarbejdere fordelt på 6 sektioner. Enheden for Apoteker og Medicintilskud (AOM) arbejder med administration af apotekervæsenet, herunder apoteksøkonomi, apoteksstruktur og apotekervæsenets udligningsordning, sundhedspersoners tilknytning til lægemiddel- og medicovirksomheder mv. samt vurderinger af ansøgninger om medicintilskud mm. Vi er en enhed med ca. 30 medarbejdere, der består af jurister, økonomer, farmaceuter og kontorfunktionærer. Dit elevforløb I Lægemiddelstyrelsen tilbyder vi en 2-årig uddannelse, der veksler mellem praktik og skoleperioder (12-15 ugers varighed), der som udgangspunkt foregår på Niels Brock. Som led i uddannelsen vil der også være et udlandsophold på en uge til EU s hovedsæde i Bruxelles. Praktikken tilrettelægges, så du får mulighed for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver inden for offentlig administration, bl.a.: • Journalisering • Administration og sagsbehandling • Kommunikation og korrespondance • Bogføring og regnskab • Ad hoc-opgaver. I GOD vil dit praktikforløb blive tilrettelagt med praktikperioder i sektionerne Workflow og Lægemiddeljura data. I Workflow kommer du til at varetage mange forskellige typer af opgaver, bl.a. indcheckning af sager, validering og administrativ sagsbehandling af markedsføringstilladelser til lægemidler samt supportopgaver for enheden og styrelsen. I Lægemiddeljura data kommer du primært til at deltage i lettere sagsbehandling af udleveringstilladelser til ikke-godkendte lægemidler og deltage i produktionen af medicinpriser og DKMAnet support. I AOM vil du komme til at sidde i henholdsvis Tilknytning og Apotekerteamet. Du vil i Tilknytning komme til at sagsbehande, vejlede både telefonisk og skriftligt samt behandle aktindsigter inden for sundhedsloven. I Apotekervæsenet vil du primært arbejde med økonomi, herunder apotekernes månedsindberetning (indberetning af det månedlige regnskab), ind- og udbetalinger og indberetning til Statens administration og Danmarks statistik. Praktikperioderne er fordelt, så du kommer til at sidde et år med hvert område, hvilket giver rig mulighed for fordybelse inden for områderne. Praktikken tilrettelægges med fast tilknytning til en af ovenstående enheder. Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer Du har bestået eller forventer at bestå det obligatoriske EUX (EUS) forløb eller HG HGS med adgang til kontoruddannelser med speciale i offentlig administration. Derudover forventer vi, at du: • Formulerer dig letforståeligt på dansk med din modtager for øje og har gode engelskkundskaber • Er udadvendt og serviceminded • Er dynamisk og i stand til at holde fokus på og løse en opgave sammen med mange forskellige mennesker • Har ordenssansog arbejder ansvarsbevidst med alle opgaver også de rutineprægede • Er initiativrig med gåpåmod og stor fleksibilitet. Vi lægger desuden vægt på, at du er åben og positiv af natur, samt at du er en teamplayer, der er parat til at løfte i flok i en travl hverdag. Om ansættelsen Du bliver ansat med en ugentlig arbejdstid på 37 timer efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK Stat, jf. aftalens bestemmelser vedrørende kontorfunktionærer. Om arbejdspladsen Lægemiddelstyrelsen er en røgfri arbejdsplads, der ligger på Islands Brygge. Vi har flotte åbne kontorlandskaber, god kantineordning, fælles arrangementer og en hverdag med megen aktivitet. Kontakt os gerne Du kan få mere at vide om stillingerne og elevforløb ved at kontakte de elevansvarlige Jette Bonde på tlf. 4488 9695 (GOD) eller Tina Sølberg på tlf. 9351 8774 (AOM) Er du interesseret? Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og andre relevante dokumenter. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 23.Drømmer du om et elevforløb i en spændende og travl hverdag, hvor du kommer tæt på beslutninger og vurderinger til gavn for det danske samfund? I Lægemiddelstyrelsen arbejder vi med blandt andet med udvikling af politik og regulering af lægemiddelområdet. Det skaber en spændende ramme for udvikling af din faglighed og kompetencer over en 2-årig periode. Vi tilbyder muligheden for at blive kontorelev i enten enheden Lægemiddelgodkendelse eller enheden for Apoteker og Medicintilskud.

Om enhederne
Enheden for Lægemiddelgodkendelse (GOD), som vurderer og godkender lægemidler, udsteder markedsføringstilladelser til nye lægemidler og behandler variationsansøgninger, udstiller medicinpriser samt udsteder udleveringstilladelser for ikke-godkendte lægemidler. Vi er en enhed med ca. 150 medarbejdere fordelt på 6 sektioner.

Enheden for Apoteker og Medicintilskud (AOM) arbejder med administration af apotekervæsenet, herunder apoteksøkonomi, apoteksstruktur og apotekervæsenets udligningsordning, sundhedspersoners tilknytning til lægemiddel- og medicovirksomheder mv. samt vurderinger af ansøgninger om medicintilskud mm. Vi er en enhed med ca. 30 medarbejdere, der består af jurister, økonomer, farmaceuter og kontorfunktionærer.

Dit elevforløb
I Lægemiddelstyrelsen tilbyder vi en 2-årig uddannelse, der veksler mellem praktik og skoleperioder (12-15 ugers varighed), der som udgangspunkt foregår på Niels Brock. Som led i uddannelsen vil der også være et udlandsophold på en uge til EU’s hovedsæde i Bruxelles.

Praktikken tilrettelægges, så du får mulighed for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver inden for offentlig administration, bl.a.:
• Journalisering
• Administration og sagsbehandling
• Kommunikation og korrespondance
• Bogføring og regnskab
• Ad hoc-opgaver.

I GOD vil dit praktikforløb blive tilrettelagt med praktikperioder i sektionerne Workflow og Lægemiddeljura & data. I Workflow kommer du til at varetage mange forskellige typer af opgaver, bl.a. indcheckning af sager, validering og administrativ sagsbehandling af markedsføringstilladelser til lægemidler samt supportopgaver for enheden og styrelsen. I Lægemiddeljura & data kommer du primært til at deltage i lettere sagsbehandling af udleveringstilladelser til ikke-godkendte lægemidler og deltage i produktionen af medicinpriser og DKMAnet support.

I AOM vil du komme til at sidde i henholdsvis Tilknytning og Apotekerteamet. Du vil i Tilknytning komme til at sagsbehande, vejlede både telefonisk og skriftligt samt behandle aktindsigter inden for sundhedsloven. I Apotekervæsenet vil du primært arbejde med økonomi, herunder apotekernes månedsindberetning (indberetning af det månedlige regnskab), ind- og udbetalinger og indberetning til Statens administration og Danmarks statistik. Praktikperioderne er fordelt, så du kommer til at sidde et år med hvert område, hvilket giver rig mulighed for fordybelse inden for områderne.

Praktikken tilrettelægges med fast tilknytning til en af ovenstående enheder.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har bestået eller forventer at bestå det obligatoriske EUX (EUS) forløb eller HG/HGS med adgang til kontoruddannelser med speciale i offentlig administration.

Derudover forventer vi, at du:
• Formulerer dig letforståeligt på dansk – med din modtager for øje – og har gode engelskkundskaber
• Er udadvendt og serviceminded
• Er dynamisk og i stand til at holde fokus på og løse en opgave sammen med mange forskellige mennesker
• Har ordenssansog arbejder ansvarsbevidst med alle opgaver – også de rutineprægede
• Er initiativrig med gåpåmod og stor fleksibilitet.

Vi lægger desuden vægt på, at du er åben og positiv af natur, samt at du er en teamplayer, der er parat til at løfte i flok i en travl hverdag.

Om ansættelsen
Du bliver ansat med en ugentlig arbejdstid på 37 timer efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat, jf. aftalens bestemmelser vedrørende kontorfunktionærer.

Om arbejdspladsen
Lægemiddelstyrelsen er en røgfri arbejdsplads, der ligger på Islands Brygge. Vi har flotte åbne kontorlandskaber, god kantineordning, fælles arrangementer og en hverdag med megen aktivitet.

Kontakt os gerne
Du kan få mere at vide om stillingerne og elevforløb ved at kontakte de elevansvarlige Jette Bonde på tlf. 4488 9695 (GOD) eller Tina Sølberg på tlf. 9351 8774 (AOM)

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og andre relevante dokumenter. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 23.
LægemiddelstyrelsenKøbenhavn S2019-05-09T00:00:002019-05-26T00:00:00
330024012Kontorelev i offentlig administration til Sø- og HandelsrettenRobot Kontorelev i offentlig administration til Sø- og Handelsretten Vi søger en ansvarsbevidst, opsøgende og mødestabil kontorelev med interesse for erhvervslivets forhold til Sø- og Handelsretten pr. 1. september 2019. Sø- og Handelsretten er en specialdomstol for erhvervs- og insolvensrelaterede sager og det centrale sted for konfliktløsning inden for erhvervslivet. Vi er omkring 50 ansatte fordelt i teams og lokaliseret i hjertet af København tæt på Amalienborg. Foruden en skøn tagterrasse har vi motionsrum, massageordning, frugtordning, kaffe- og teordning. Arbejdsopgaver og kvalifikationer Som kontorelev får du et indblik i den juridiske verden ved en domstol, og du vil under grundig oplæring arbejde med insolvensretlige og civilretlige sager og administration. Arbejdsopgaverne omfatter både rutineprægede og selvstændige opgaver. Du lærer bl.a. at oprette, forberede og klargøre sager, at betjene telefoner og publikum, at bogføre, at arkivere, at journalisere og udforme referater. Den teoretiske del af din uddannelse foregår på Niels Brock i København, hvor du vil møde andre elever fra domstolene. Du får desuden mulighed for at deltage i en studietur til Bruxelles af en uges varighed. Der er endvidere mulighed for at komme på udvekslingsophold hos en anden domstol. Vi forventer, at du har bestået eller forventer at bestå enten en EUX kontorlinje, HHX 5 ugers introduktionsforløb, HG2 HGS HGV med adgang til specialet offentlig administration eller STX HTX HF 10 ugers introduktionsforløb. Desuden lægger vi vægt på, at du har gode kommunikationsevner, både i tale og skrift. Du skal være skrap til dansk retskrivning, og det er også en fordel, hvis du er god til engelsk. Vi ser gerne, at du har flair for it og uden problemer arbejder i Officepakken. Du bliver en del af Sø- og Handelsretten med engagerede, dygtige og servicemindede medarbejdere. Vi lægger vægt på samarbejde og har en åben og uformel omgangstone, hvor alle kender hinanden. Det er naturligt, at alle bidrager til løsningen af de forskelligartede opgaver, da vi i perioder har meget travlt. Det vil derfor være en fordel, hvis du har haft fritidsarbejde eller anden erhvervserfaring, hvor du har været vant til omskiftelighed i dine arbejdsopgaver og til at samarbejde om konkrete opgaver og samtidig tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen. Ansættelse Din ansættelse og løn følger OAO-S fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK STAT. Der er flexordning. Vi ønsker, at du starter den 1. september 2019. Mere information Få mere at vide om stillingen hos administrationschef Anya Strøm på tlf. 9968 4600 eller elevansvarlig Claus Staffe på tlf. 9968 4600. Du kan læse mere om Sø- og Handelsretten på www.shret.dk. Ansøgning Du søger stillingen elektronisk på shret.dk under Job i retten (du bliver guidet gennem processen, når du trykker på knappen Søg stillingen nederst på siden). Du skal vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer (med karakterer), eventuelle anbefalinger og realkompetencevurdering. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest onsdag 29. maj 2019 kl. 12.00. Vi forventer at holde samtaler i uge 23 og 24. Samtalen kommer til at bestå af en samtale med ansættelsesudvalget og en skriftlig test. Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.Kontorelev i offentlig administration til Sø- og Handelsretten

Vi søger en ansvarsbevidst, opsøgende og mødestabil kontorelev med interesse for erhvervslivets forhold til Sø- og Handelsretten pr. 1. september 2019.

Sø- og Handelsretten er en specialdomstol for erhvervs- og insolvensrelaterede sager og det centrale sted for konfliktløsning inden for erhvervslivet.

Vi er omkring 50 ansatte fordelt i teams og lokaliseret i hjertet af København tæt på Amalienborg. Foruden en skøn tagterrasse har vi motionsrum, massageordning, frugtordning, kaffe- og teordning.

Arbejdsopgaver og kvalifikationer
Som kontorelev får du et indblik i den juridiske verden ved en domstol, og du vil under grundig oplæring arbejde med insolvensretlige og civilretlige sager og administration.

Arbejdsopgaverne omfatter både rutineprægede og selvstændige opgaver. Du lærer bl.a. at oprette, forberede og klargøre sager, at betjene telefoner og publikum, at bogføre, at arkivere, at journalisere og udforme referater. Den teoretiske del af din uddannelse foregår på Niels Brock i København, hvor du vil møde andre elever fra domstolene. Du får desuden mulighed for at deltage i en studietur til Bruxelles af en uges varighed. Der er endvidere mulighed for at komme på udvekslingsophold hos en anden domstol.

Vi forventer, at du har bestået eller forventer at bestå enten en EUX kontorlinje, HHX + 5 ugers introduktionsforløb, HG2/HGS/HGV med adgang til specialet offentlig administration eller STX/HTX/HF + 10 ugers introduktionsforløb.

Desuden lægger vi vægt på, at du har gode kommunikationsevner, både i tale og skrift. Du skal være skrap til dansk retskrivning, og det er også en fordel, hvis du er god til engelsk. Vi ser gerne, at du har flair for it og uden problemer arbejder i Officepakken.

Du bliver en del af Sø- og Handelsretten med engagerede, dygtige og servicemindede medarbejdere. Vi lægger vægt på samarbejde og har en åben og uformel omgangstone, hvor alle kender hinanden. Det er naturligt, at alle bidrager til løsningen af de forskelligartede opgaver, da vi i perioder har meget travlt. Det vil derfor være en fordel, hvis du har haft fritidsarbejde eller anden erhvervserfaring, hvor du har været vant til omskiftelighed i dine arbejdsopgaver og til at samarbejde om konkrete opgaver og samtidig tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen.

Ansættelse
Din ansættelse og løn følger OAO-S fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT. Der er flexordning.

Vi ønsker, at du starter den 1. september 2019.

Mere information
Få mere at vide om stillingen hos administrationschef Anya Strøm på tlf. 9968 4600 eller elevansvarlig Claus Staffe på tlf. 9968 4600. Du kan læse mere om Sø- og Handelsretten på www.shret.dk.

Ansøgning
Du søger stillingen elektronisk på shret.dk under Job i retten (du bliver guidet gennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden). Du skal vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer (med karakterer), eventuelle anbefalinger og realkompetencevurdering. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest onsdag 29. maj 2019 kl. 12.00.

Vi forventer at holde samtaler i uge 23 og 24.
Samtalen kommer til at bestå af en samtale med ansættelsesudvalget og en skriftlig test.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Sø- og HandelsrettenKøbenhavn K2019-05-14T00:00:002019-05-29T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Bliv kontorelev hos DGI Storkøbenhavn!

DGI Storkøbenhavn Sekretariat

København V
Elev til kontoruddannelsen i privat administration Kan du lide at være med til at yde god service? Kan du holde tungen lige i munden, når det går stærkt? Kan du tage initiativ? SÅ ER DU MÅSKE VORES NYE KONTORELEV I DGI STORKØBENHAVN Sekretariatet va...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:29. maj 2019

Kriminalforsorgen Hovedstaden søger kontorelever

Områdekontor Østerbro

København Ø
Kriminalforsorgen Hovedstaden søger kontorelever Kunne du tænke dig en uddannelse med speciale inden for offentlig forvaltning og blive en del af en organisation, hvor du kan gøre en samfundsmæssig forskel, og hvor du har mulighed for at skabe foran...
Indrykket:1. maj 2019
Udløbsdato:26. maj 2019

3 nye kontorelever på Det Humanistiske Fakultet

KU - HUM - Fakultetet

København S
Det Humanistiske Fakultet på Søndre Campus søger 3 kontorelever til ansættelse den 1. september 2019. Vil du være med? Du bliver en del af et arbejdsmiljø med kontoradministration, undervisere, forskere og studerende. Som elev hos os får du en 2-åri...
Indrykket:6. maj 2019
Udløbsdato:2. juni 2019

Lægemiddelstyrelsen søger to engagerede og initiativrige kontorelever

Lægemiddelstyrelsen

København S
Drømmer du om et elevforløb i en spændende og travl hverdag, hvor du kommer tæt på beslutninger og vurderinger til gavn for det danske samfund? I Lægemiddelstyrelsen arbejder vi med blandt andet med udvikling af politik og regulering af lægemiddelom...
Indrykket:9. maj 2019
Udløbsdato:26. maj 2019

Kontorelev i offentlig administration til Sø- og Handelsretten

Sø- og Handelsretten

København K
Kontorelev i offentlig administration til Sø- og Handelsretten Vi søger en ansvarsbevidst, opsøgende og mødestabil kontorelev med interesse for erhvervslivets forhold til Sø- og Handelsretten pr. 1. september 2019. Sø- og Handelsretten er en special...
Indrykket:14. maj 2019
Udløbsdato:29. maj 2019