Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kapelmester for Københavns Drengekor, Det Kongelige Kantori

Ved Sankt Annæ Gymnasium, Københavns Kommunes Sangskole, er stillingen som kapelmester for Københavns Drengekor ledig til besættelse den 1. januar 2020.  
 
Københavns Drengekor er en enestående institution i dansk og internationalt musikliv som bærer af en århundrede gammel tradition for drenge- og mandskor. Koret har sin base på Sankt Annæ Gymnasium, er tilknyttet Københavns Domkirke, har en omfattende koncert- og turnévirksomhed og er som kongeligt kantori ofte involveret i officielle begivenheder.  
 
Kordrengene går i folkeskolen på Sankt Annæ Gymnasium, hvor korprøverne indgår i det daglige skoleskema. Mandskoret består for det meste af tidligere drengesangere og indgår som en integreret del af drengekoret ved aftenprøver, koncerter og andre koraktiviteter.  
 
Vi søger en kapelmester, som i respekt for Sankt Annæ Gymnasiums værdigrundlag og Københavns Drengekors hidtidige virke vil stå i spidsen for at føre koret videre i dets unikke position med vægt på såvel tradition som fornyelse.  
 
Kapelmesteren har det kunstneriske ansvar for Københavns Drengkor og har samtidig ansvar for det daglige samarbejde med de øvrige medarbejdere i drengekoret. Kapelmesteren har Sankt Annæ Gymnasiums sanginspektør som nærmeste leder og indgår i et samarbejde med skolens ledelse om drengenes samlede skoleliv. Samtidig ansættes kapelmesteren ved Vor Frue Kirke, Københavns Domkirke, som domkantor ved drengekorets tjenester i kirken.  
 
Vi forventer, at du  
  • har en musikuddannelse på konservatorie- eller universitetsniveau  
  • har professionel erfaring med ledelse af kor på et højt kunstnerisk niveau, herunder erfaring med opførelse af værker for kor og orkester  
  • har et bredt kendskab til repertoire for drenge- og mandskor  
  • har flair for den pædagogiske dimension i arbejdet med drengene  
  • er god til at planlægge indstuderingsforløb og koncertkoncepter  
  • har lyst til og flair for at arbejde i teams (både kunstnerisk og administrativt)  
  • har kendskab til folkekirkens liturgi og musikalske tradition  
  • opfatter skiftende arbejdstider som en naturlig del af arbejdet  
Stillingen som kapelmester omfatter blandt andet
  • musikalsk tilrettelæggelse og ledelse af koncerter, turnéer og kirketjenester  
  • langsigtet planlægning af drengekorets repertoire og aktiviteter (koordineret med korsangernes øvrige forpligtelser)  
  • musikalsk rådgivning i forbindelse med større begivenheder i Domkirken  
  • tilrettelæggelse af prøveforløb (i skoletiden, ved aftenprøver, korweekends mm.) 
  • forhandlinger med koncertarrangører, musikere, solister, gæstedirigenter  
  • deltagelse i økonomisk research og budgetlægning
Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen udgør ansættelse på fuld tid efter relevant overenskomst. Der er knyttet et funktionstillæg til stillingen på Sankt Annæ Gymnasium. Funktionen som Domkantor honoreres særskilt af Københavns Domkirke.  
 
Yderligere oplysninger
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte sanginspektør Mogens Halken på 2330 5225.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 23. maj 2019 
Udvalgte ansøgere indkaldes til en prøvedirektion tirsdag den 4. juni 2019, hvor en tilstillet opgave indstuderes med drengekoret. Efterfølgende indkaldes til samtale onsdag den 12. juni 2019. Ansættelsesprocessen forventes afsluttet inden den 1. juli 2019.    
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330009483Phoenix-ec40b22912019-04-18T02:00:22.907Kapelmester for Københavns Drengekor, Det Kongelige Kantori
Ved Sankt Annæ Gymnasium, Københavns Kommunes Sangskole, er stillingen som kapelmester for Københavns Drengekor ledig til besættelse den 1. januar 2020.  
 
Københavns Drengekor er en enestående institution i dansk og internationalt musikliv som bærer af en århundrede gammel tradition for drenge- og mandskor. Koret har sin base på Sankt Annæ Gymnasium, er tilknyttet Københavns Domkirke, har en omfattende koncert- og turnévirksomhed og er som kongeligt kantori ofte involveret i officielle begivenheder.  
 
Kordrengene går i folkeskolen på Sankt Annæ Gymnasium, hvor korprøverne indgår i det daglige skoleskema. Mandskoret består for det meste af tidligere drengesangere og indgår som en integreret del af drengekoret ved aftenprøver, koncerter og andre koraktiviteter.  
 
Vi søger en kapelmester, som i respekt for Sankt Annæ Gymnasiums værdigrundlag og Københavns Drengekors hidtidige virke vil stå i spidsen for at føre koret videre i dets unikke position med vægt på såvel tradition som fornyelse.  
 
Kapelmesteren har det kunstneriske ansvar for Københavns Drengkor og har samtidig ansvar for det daglige samarbejde med de øvrige medarbejdere i drengekoret. Kapelmesteren har Sankt Annæ Gymnasiums sanginspektør som nærmeste leder og indgår i et samarbejde med skolens ledelse om drengenes samlede skoleliv. Samtidig ansættes kapelmesteren ved Vor Frue Kirke, Københavns Domkirke, som domkantor ved drengekorets tjenester i kirken.  
 
Vi forventer, at du  
  • har en musikuddannelse på konservatorie- eller universitetsniveau  
  • har professionel erfaring med ledelse af kor på et højt kunstnerisk niveau, herunder erfaring med opførelse af værker for kor og orkester  
  • har et bredt kendskab til repertoire for drenge- og mandskor  
  • har flair for den pædagogiske dimension i arbejdet med drengene  
  • er god til at planlægge indstuderingsforløb og koncertkoncepter  
  • har lyst til og flair for at arbejde i teams (både kunstnerisk og administrativt)  
  • har kendskab til folkekirkens liturgi og musikalske tradition  
  • opfatter skiftende arbejdstider som en naturlig del af arbejdet  
Stillingen som kapelmester omfatter blandt andet
  • musikalsk tilrettelæggelse og ledelse af koncerter, turnéer og kirketjenester  
  • langsigtet planlægning af drengekorets repertoire og aktiviteter (koordineret med korsangernes øvrige forpligtelser)  
  • musikalsk rådgivning i forbindelse med større begivenheder i Domkirken  
  • tilrettelæggelse af prøveforløb (i skoletiden, ved aftenprøver, korweekends mm.) 
  • forhandlinger med koncertarrangører, musikere, solister, gæstedirigenter  
  • deltagelse i økonomisk research og budgetlægning
Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen udgør ansættelse på fuld tid efter relevant overenskomst. Der er knyttet et funktionstillæg til stillingen på Sankt Annæ Gymnasium. Funktionen som Domkantor honoreres særskilt af Københavns Domkirke.  
 
Yderligere oplysninger
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte sanginspektør Mogens Halken på 2330 5225.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 23. maj 2019 
Udvalgte ansøgere indkaldes til en prøvedirektion tirsdag den 4. juni 2019, hvor en tilstillet opgave indstuderes med drengekoret. Efterfølgende indkaldes til samtale onsdag den 12. juni 2019. Ansættelsesprocessen forventes afsluttet inden den 1. juli 2019.    
 
2019-05-24T00:51:20.060 Ved Sankt Annæ Gymnasium, Københavns Kommunes Sangskole, er stillingen som kapelmester for Københavns Drengekor ledig til besættelse den 1. januar 2020. Københavns Drengekor er en enestående institution i dansk og internationalt musikliv som bærer af en århundrede gammel tradition for drenge- og mandskor. Koret har sin base på Sankt Annæ Gymnasium, er tilknyttet Københavns Domkirke, har en omfattende koncert- og turnévirksomhed og er som kongeligt kantori ofte involveret i officielle begivenheder. Kordrengene går i folkeskolen på Sankt Annæ Gymnasium, hvor korprøverne indgår i det daglige skoleskema. Mandskoret består for det meste af tidligere drengesangere og indgår som en integreret del af drengekoret ved aftenprøver, koncerter og andre koraktiviteter. Vi søger en kapelmester, som i respekt for Sankt Annæ Gymnasiums værdigrundlag og Københavns Drengekors hidtidige virke vil stå i spidsen for at føre koret videre i dets unikke position med vægt på såvel tradition som fornyelse. Kapelmesteren har det kunstneriske ansvar for Københavns Drengkor og har samtidig ansvar for det daglige samarbejde med de øvrige medarbejdere i drengekoret. Kapelmesteren har Sankt Annæ Gymnasiums sanginspektør som nærmeste leder og indgår i et samarbejde med skolens ledelse om drengenes samlede skoleliv. Samtidig ansættes kapelmesteren ved Vor Frue Kirke, Københavns Domkirke, som domkantor ved drengekorets tjenester i kirken. Vi forventer, at du har en musikuddannelse på konservatorie- eller universitetsniveau har professionel erfaring med ledelse af kor på et højt kunstnerisk niveau, herunder erfaring med opførelse af værker for kor og orkester har et bredt kendskab til repertoire for drenge- og mandskor har flair for den pædagogiske dimension i arbejdet med drengene er god til at planlægge indstuderingsforløb og koncertkoncepter har lyst til og flair for at arbejde i teams (både kunstnerisk og administrativt) har kendskab til folkekirkens liturgi og musikalske tradition opfatter skiftende arbejdstider som en naturlig del af arbejdet Stillingen som kapelmester omfatter blandt andet musikalsk tilrettelæggelse og ledelse af koncerter, turnéer og kirketjenester langsigtet planlægning af drengekorets repertoire og aktiviteter (koordineret med korsangernes øvrige forpligtelser) musikalsk rådgivning i forbindelse med større begivenheder i Domkirken tilrettelæggelse af prøveforløb (i skoletiden, ved aftenprøver, korweekends mm.) forhandlinger med koncertarrangører, musikere, solister, gæstedirigenter deltagelse i økonomisk research og budgetlægning Løn- og ansættelsesforhold Stillingen udgør ansættelse på fuld tid efter relevant overenskomst. Der er knyttet et funktionstillæg til stillingen på Sankt Annæ Gymnasium. Funktionen som Domkantor honoreres særskilt af Københavns Domkirke. Yderligere oplysninger Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte sanginspektør Mogens Halken på 2330 5225. Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 23. maj 2019 Udvalgte ansøgere indkaldes til en prøvedirektion tirsdag den 4. juni 2019, hvor en tilstillet opgave indstuderes med drengekoret. Efterfølgende indkaldes til samtale onsdag den 12. juni 2019. Ansættelsesprocessen forventes afsluttet inden den 1. juli 2019.10Phoenixec40b229101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-23T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=157680&DepartmentId=19850&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3510881Sankt Annæ Gymnasium - Sangskolen11Sjælør Boulevard 1352500ValbyDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent747548KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15768000017-04-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ec40b229https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ec40b229https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ec40b229&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ec40b229&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/6.jpgEr du den nye Leder i Sankt Annæ Gymnasium - Sangskolen?12007991Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse361507589mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330060537Visionær og udviklingsorientereret pædagogisk leder til klynge A - 6 års institutionen EventyrhavenBasic Vi søger en pædagogisk leder med høj pædagogisk faglighed, som brænder for at være tæt på praksis. Eventyrhaven er en integreret institution normeret til 105 børn, hvor vi arbejder i tre aldersopdelte teams. De mindste og mellemste børn er i to teams på Vigerslev allé. De ældste børn er i vores udflytterteam i Hvidovre. Institutionen er beliggende på Vigerslev Allé, 2500 Valby. Udflytterafdelingen ligger 15 minutters kørsel herfra, i en stor villa med dejlig have i Hvidovre. Som pædagogisk leder har du ansvaret for at sikre den daglige drift i et samspil mellem faglig ledelse og personaleledelse med fokus på det gode arbejdsmiljø til gavn for børnenes trivsel og udvikling. Om VVK A og visioner Valby Vesterbro Kgs. Enghave klynge A (VVK A) er en 0-25 års klynge, der har institutioner i den del af Valby, der grænser op mod Vesterbro og det nye del af Sydhavnen. I VVK A har vi ca. 300 medarbejdere og omkring 1.900 børn og unge. I VVK A arbejder vi tæt sammen som klyngeledelse. Vi er i gang med et uddannelsesforløb af alle pædagogisk ansatte i klyngen i Low Arousal tilgangen. I ledelsesteamet arbejder vi kontinuerligt med implementering af klyngeledelsesprofilen, hvor særligt faglig ledelse er i fokus. Klyngens vision er mangfoldighed og udnyttelse af de mange ressourcer, klyngen udgøres af. Vi vægter arbejdsfællesskabet både det store, klyngen og det lille (den enkelte institution). Medarbejderinddragelse, -indflydelse og -ansvar er vigtige elementer i vores ledelse af klyngens institutioner. Som vores nye kollega og pædagogiske leder forventer vi, at du ønsker at være med til at præge en organisation i forandring. Du kan læse mere om forvaltningens klyngeledelsesprofil her. Vi søger en pædagogisk leder, som: har en pædagogfaglig uddannelse kan skabe rum og motivation, så hver eneste medarbejder udvikler sine faglige og personlige kompetencer er facilitator på videreudvikling af pædagogikken og sikre, at der skabes medejerskab for både hverdagspraksis og udviklingstiltag kan analysere faglige og ledelsesmæssige problemstillinger samt facilitere faglige dialoger mestrer dialog og forstår betydningen af god kommunikation med børn og forældre, medarbejdere og ledelseskollegaer samt tværfaglige samarbejdspartnere kan lede personalet gennem retningsvisende dialog, involvering og medbestemmelse kan arbejde med begrænsede administrative opgaver har organisatorisk overblik er nærværende, lyttende, forstående og nysgerrig kan skabe tillid og respekt ledelse og medarbejdere imellem evner at tænke praktisk og ikke kun teoretisk har en diplomuddannelse i ledelse eller er indstillet på at gennemføre en sådan Vi tilbyder: en klynge med fokus på plads til mangfoldighed sparring og samarbejde med de andre pædagogiske ledere og klyngeleder et velfungerende ledelsesteam, der er i gang med fortsat udvikling af klyngen som organisation samt ledelsesteamet samarbejde og fælles kompetenceudvikling med de andre institutioner i klyngen et ledelsesteam med plads til og respekt for forskellighed Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er til besættelse den 1. oktober 2019 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem LFS og Københavns Kommune. Der indhentes referencer samt straffeattest og børneattest ved ansættelse. Spørgsmål? Har du spørgsmål eller vil aftale et besøg, er du velkommen til at kontakte klyngeleder Pia Lund Bakke på 2630 1674. Søg via nedenstående link senest mandag den 19. august 2019 Vi afholder samtaler i uge 35, eventuelt med 2. samtale i uge 36.

Vi søger en pædagogisk leder med høj pædagogisk faglighed, som brænder for at være tæt på praksis.

Eventyrhaven er en integreret institution normeret til 105 børn, hvor vi arbejder i tre aldersopdelte teams. De mindste og mellemste børn er i to teams på Vigerslev allé. De ældste børn er i vores udflytterteam i Hvidovre.

Institutionen er beliggende på Vigerslev Allé, 2500 Valby. Udflytterafdelingen ligger 15 minutters kørsel herfra, i en stor villa med dejlig have i Hvidovre.

Som pædagogisk leder har du ansvaret for at sikre den daglige drift i et samspil mellem faglig ledelse og personaleledelse – med fokus på det gode arbejdsmiljø til gavn for børnenes trivsel og udvikling.

Om VVK A og visioner
Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave klynge A (VVK A) er en 0-25 års klynge, der har institutioner i den del af Valby, der grænser op mod Vesterbro og det nye del af Sydhavnen. I VVK A har vi ca. 300 medarbejdere og omkring 1.900 børn og unge.

I VVK A arbejder vi tæt sammen som klyngeledelse. Vi er i gang med et uddannelsesforløb af alle pædagogisk ansatte i klyngen i Low Arousal tilgangen. I ledelsesteamet arbejder vi kontinuerligt med implementering af klyngeledelsesprofilen, hvor særligt faglig ledelse er i fokus.

Klyngens vision er mangfoldighed og udnyttelse af de mange ressourcer, klyngen udgøres af.

Vi vægter arbejdsfællesskabet både det store, klyngen og det lille (den enkelte institution). Medarbejderinddragelse, -indflydelse og -ansvar er vigtige elementer i vores ledelse af klyngens institutioner.

Som vores nye kollega og pædagogiske leder forventer vi, at du ønsker at være med til at præge en organisation i forandring.

Du kan læse mere om forvaltningens klyngeledelsesprofil her.

Vi søger en pædagogisk leder, som:

  • har en pædagogfaglig uddannelse
  • kan skabe rum og motivation, så hver eneste medarbejder udvikler sine faglige og personlige kompetencer
  • er facilitator på videreudvikling af pædagogikken og sikre, at der skabes medejerskab for både hverdagspraksis og udviklingstiltag
  • kan analysere faglige og ledelsesmæssige problemstillinger samt facilitere faglige dialoger
  • mestrer dialog og forstår betydningen af god kommunikation med børn og forældre, medarbejdere og ledelseskollegaer samt tværfaglige samarbejdspartnere
  • kan lede personalet gennem retningsvisende dialog, involvering og medbestemmelse
  • kan arbejde med begrænsede administrative opgaver
  • har organisatorisk overblik
  • er nærværende, lyttende, forstående og nysgerrig
  • kan skabe tillid og respekt – ledelse og medarbejdere imellem
  • evner at tænke praktisk og ikke kun teoretisk
  • har en diplomuddannelse i ledelse eller er indstillet på at gennemføre en sådan

Vi tilbyder:

  • en klynge med fokus på plads til mangfoldighed
  • sparring og samarbejde med de andre pædagogiske ledere og klyngeleder
  • et velfungerende ledelsesteam, der er i gang med fortsat udvikling af klyngen som organisation samt ledelsesteamet
  • samarbejde og fælles kompetenceudvikling med de andre institutioner i klyngen
  • et ledelsesteam med plads til og respekt for forskellighed

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er til besættelse den 1. oktober 2019 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem LFS og Københavns Kommune. Der indhentes referencer samt straffeattest og børneattest ved ansættelse.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål eller vil aftale et besøg, er du velkommen til at kontakte klyngeleder Pia Lund Bakke på 2630 1674.

Søg via nedenstående link senest mandag den 19. august 2019
Vi afholder samtaler i uge 35, eventuelt med 2. samtale i uge 36.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngEventyrhavenValby2019-07-16T15:04:55.2432019-08-19T00:00:00
330069085Leder til omorganisering og udvikling af genoptræning i Københavns KommuneBasic Vil du stå i spidsen for at udvikle genoptræningsindsatsen i København, og har du evner for og mod på en forandringsproces? Så er du måske vores nye leder. Københavns Kommunes borgere har meget forskellige behov, også når det kommer til genoptræning. Vi vil gerne sikre, at endnu flere københavnere får den genoptræning, de har behov for, uanset hvor i byen, de bor. Vi ønsker at gøre en særlig indsats mod ulighed i sundhed og vil derfor være bedre til at levere genoptræning på en individuelt tilpasset måde, som tilgodeser borgernes hele liv og kompleksiteten i byens indbyggergrupper. Derfor har kommunen iværksat en organisationsændring af sundhedshusene, blandt andet i form af en ændret ledelsesstruktur. Vi søger en ny leder, der sammen med en nyansat kollega, vil være med til at få den endelige organisering på plads. Der forestår en omfattende organisationsudviklingsproces og en spændende ledelsesopgave, hvor drift og udvikling skal gå hånd i hånd for at opfylde kommunens strategiske mål. Opgaven bliver at styrke genoptræningsindsatsen ved at sikre mere organisatorisk robusthed, og samtidig skal der tilbydes attraktive forløb og indsatser, således at flest mulige tager imod tilbuddene. Vi tilbyder derfor en udfordrende stilling til at lede de mange dygtige og dedikerede medarbejdere, der allerede i dag arbejder med genoptræning. Hvem er du og hvad skal du lave? Som leder skal du koble de politiske målsætninger med den daglige praksis, hvor både effektdata og medarbejdernes faglige skøn inddrages. Du skal lede gennem ledere på flere lokationer og vil få ansvar for at sikre kvalitet for borgerne samt en sund drift og økonomi. Der vil være et særligt fokus på kapacitets- og ressourcestyring på tværs af genoptræningsområdet. Du har en lederuddannelse på diplom- eller masterniveau samt ledererfaring, og du har sundhedsfaglig grunduddannelse og erfaring suppleret med relevant kandidat-, diplom- eller masteruddannelse. Du har viden om genoptræning og geriatri og erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation. Du kan organisere alle medarbejderes bidrag til kerneopgaven og derigennem sikre trivsel, også i en tid hvor medarbejderne bliver udfordret på deres vante arbejdsgange. Herudover forventer vi, at du: besidder særdeles stærke planlægnings- og styringskompetencer har gode tværgående ledelseskompetencer formår at koble politiske mål og evidensbaserede retningslinjer med medarbejdernes faglige vurderinger og praksiskendskab kommunikerer meget klart og kan sætte en tydelig retning Det praktiske Genoptræning Nord og Syd hører under kommunens Sundheds- og Omsorgsforvaltning, SUF, og vil i alt få ansvaret for ca. 20.000 genoptræningsforløb årligt. Området har et budget i omegnen af 125 mio. kr., og der er p.t. omkring 250 ansatte og 10 mellemledere. De to ledere for genoptræningsområdet vil både have eget og et fælles ansvar ind i opgaven og vil skulle arbejde meget tæt sammen, ligesom de skal arbejde tæt sammen med den fremskudte forvaltning og Center for Omsorg og Rehabilitering i Centralforvaltningen. Genoptræning vil fortsat foregå på 5-6 lokationer i kommunen samt i borgers eget hjem og på plejehjemmene. Arbejdet omfatter genoptræning indenfor Sundhedslov, Udredning og Rehabilitering, Servicelov, Godt Liv med Artrose i DK (GLAD) og Rygforløb. Løn og arbejdsvilkår forhandles med den relevante faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst. Se en uddybet jobprofil her. Flere oplysninger fås ved henvendelse til lokalområdechef Jette Bolding på 2722 7755. Stillingen er ledig til besættelse snarest og gerne pr. 1. november. Den ledige stilling er til genoptræning KBH Syd. Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 1. september 2019 Den første samtale foregår i uge 37. Test foretaget af et eksternt rekrutteringsfirma samt anden samtale foregår i uge 39.

Vil du stå i spidsen for at udvikle genoptræningsindsatsen i København, og har du evner for og mod på en forandringsproces? Så er du måske vores nye leder.

Københavns Kommunes borgere har meget forskellige behov, også når det kommer til genoptræning. Vi vil gerne sikre, at endnu flere københavnere får den genoptræning, de har behov for, uanset hvor i byen, de bor. Vi ønsker at gøre en særlig indsats mod ulighed i sundhed og vil derfor være bedre til at levere genoptræning på en individuelt tilpasset måde, som tilgodeser borgernes hele liv og kompleksiteten i byens indbyggergrupper. Derfor har kommunen iværksat en organisationsændring af sundhedshusene, blandt andet i form af en ændret ledelsesstruktur.

Vi søger en ny leder, der sammen med en nyansat kollega, vil være med til at få den endelige organisering på plads. Der forestår en omfattende organisationsudviklingsproces og en spændende ledelsesopgave, hvor drift og udvikling skal gå hånd i hånd for at opfylde kommunens strategiske mål.
Opgaven bliver at styrke genoptræningsindsatsen ved at sikre mere organisatorisk robusthed, og samtidig skal der tilbydes attraktive forløb og indsatser, således at flest mulige tager imod tilbuddene.

Vi tilbyder derfor en udfordrende stilling til at lede de mange dygtige og dedikerede medarbejdere, der allerede i dag arbejder med genoptræning.

Hvem er du og hvad skal du lave?
Som leder skal du koble de politiske målsætninger med den daglige praksis, hvor både effektdata og medarbejdernes faglige skøn inddrages. Du skal lede gennem ledere på flere lokationer og vil få ansvar for at sikre kvalitet for borgerne samt en sund drift og økonomi. Der vil være et særligt fokus på kapacitets- og ressourcestyring på tværs af genoptræningsområdet.

Du har en lederuddannelse på diplom- eller masterniveau samt ledererfaring, og du har sundhedsfaglig grunduddannelse og erfaring suppleret med relevant kandidat-, diplom- eller masteruddannelse. Du har viden om genoptræning og geriatri og erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation. Du kan organisere alle medarbejderes bidrag til kerneopgaven og derigennem sikre trivsel, også i en tid hvor medarbejderne bliver udfordret på deres vante arbejdsgange.

Herudover forventer vi, at du:

  • besidder særdeles stærke planlægnings- og styringskompetencer
  • har gode tværgående ledelseskompetencer
  • formår at koble politiske mål og evidensbaserede retningslinjer med medarbejdernes faglige vurderinger og praksiskendskab
  • kommunikerer meget klart og kan sætte en tydelig retning

Det praktiske
Genoptræning Nord og Syd hører under kommunens Sundheds- og Omsorgsforvaltning, SUF, og vil i alt få ansvaret for ca. 20.000 genoptræningsforløb årligt. Området har et budget i omegnen af 125 mio. kr., og der er p.t. omkring 250 ansatte og 10 mellemledere. De to ledere for genoptræningsområdet vil både have eget og et fælles ansvar ind i opgaven og vil skulle arbejde meget tæt sammen, ligesom de skal arbejde tæt sammen med den fremskudte forvaltning og Center for Omsorg og Rehabilitering i Centralforvaltningen.
Genoptræning vil fortsat foregå på 5-6 lokationer i kommunen samt i borgers eget hjem og på plejehjemmene. Arbejdet omfatter genoptræning indenfor Sundhedslov, Udredning og Rehabilitering, Servicelov, Godt Liv med Artrose i DK (GLAD) og Rygforløb.

Løn og arbejdsvilkår forhandles med den relevante faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst.

Se en uddybet jobprofil her. Flere oplysninger fås ved henvendelse til lokalområdechef Jette Bolding på 2722 7755.

Stillingen er ledig til besættelse snarest og gerne pr. 1. november. Den ledige stilling er til genoptræning KBH Syd.

Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 1. september 2019  
Den første samtale foregår i uge 37. Test foretaget af et eksternt rekrutteringsfirma samt anden samtale foregår i uge 39.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngLokalområde Bispebjerg/NørrebroKøbenhavn N2019-08-06T19:00:14.5672019-09-01T00:00:00
330071366Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager MidtBasic Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud i Hørgården og Urbanplanen. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A og består af en fritidsklub fordelt på tre matrikler, en ungdomsklub og to væresteder, samt opsøgende medarbejdere. I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet. Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler. Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre. I Fritidscenter Midt arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag. Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver, der følger med engagement og personlig gennemslagskraft Vi tilbyder en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion en veletableret institution med mange børn og et engageret personale en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen Vi forventer, at du har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en. Ledelseserfaring, gerne fra fritids- og ungdomsklubber, er ingen hindring har erfaring med og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen forholder dig til, hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for udvikling af såvel fritidsklub, ungdomsklub som det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen herunder de pædagogiske pejlemærker at lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer at indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge, som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber ledelsen af et center med meget aftenåben Løn- og ansættelsesforhold Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn. Mere information For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og den 30. august 2019. Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37 38.

Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig!

Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud i Hørgården og Urbanplanen. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A og består af en fritidsklub fordelt på tre matrikler, en ungdomsklub og to væresteder, samt opsøgende medarbejdere.

I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet.

Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler.

Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre.

I Fritidscenter Midt arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag.

Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som

  • er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne
  • kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring
  • er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed
  • har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier
  • har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver, der følger med
  • engagement og personlig gennemslagskraft

Vi tilbyder

  • en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion
  • en veletableret institution med mange børn og et engageret personale
  • en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi
  • mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen

Vi forventer, at du

  • har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en. Ledelseserfaring, gerne fra fritids- og ungdomsklubber, er ingen hindring
  • har erfaring med og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn/unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer
  • har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler
  • lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen
  • er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen
  • forholder dig til, hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen

Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for

  • udvikling af såvel fritidsklub, ungdomsklub som det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer
  • personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere
  • udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler
  • implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen – herunder de pædagogiske pejlemærker
  • at lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer
  • at indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge, som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber
  • ledelsen af et center med meget aftenåben

Løn- og ansættelsesforhold
Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn.

Mere information
For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og den 30. august 2019.

Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37/38.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngFritidscenter Amager MidtKøbenhavn S2019-08-12T14:02:03.0632019-08-30T00:00:00
330067756Enhedsleder til heroinbehandling på Specialenheden ValmuenBasic Genindrykning Er du er motiveret af et afvekslende, udviklende og udfordrende job i en ambitiøs og dynamisk organisation med gode muligheder for at være med til at præge udviklingen på misbrugsområdet i landets største kommune? Så er her muligheden for at blive en del af et engageret lederteam bestående af kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer. Center for Rusmiddelbehandling København søger den 1. november 2019 en enhedsleder til Valmuen, der er en specialenhed for lægeordineret heroinbehandling. Enheden er en del af Center for Rusmiddelbehandling København, der hører under Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Centret er Danmarks største center for rusmiddelbehandling og behandler knap 3.000 borgere. Der er ansat ca. 330 medarbejdere og ca. 20 chefer afdelingsledere. Specialenheden Valmuen Målgruppen for behandling med lægeordineret heroin er personer, der trods konventionel substitutionsbehandling fortsat har et misbrug af heroin. En stor del af brugerne har komplekse psykosociale og medicinske problemer. Behandlingsarbejdet er helhedsorienteret og omfatter stabiliserende medikamentel behandling med heroin og metadon og psykosocial behandling efter Servicelovens §101. Der er aktuelt 63 borgere indskrevet i behandling. Personalet består af ca. 20 sundhedsfaglige og socialfaglige medarbejdere. Enheden er placeret i lyse og behagelige lokaler i Københavns Nordvestkvarter. Enheden har succes med at nå målsætningerne for den nationale heroinbehandling. Bl.a. at borgerne oplever en samlet set bedre livskvalitet, og at nogle overgår til stoffri behandling. Enheden arbejder målrettet med kerneopgaven. Kolleger fra andre kommuner kommer på besøg for at blive inspireret, og der er også en del besøg fra udlandet, som ønsker at få viden om heroinbehandling i Danmark. Stillingen som enhedsleder Som enhedsleder får du ansvaret for enhedens daglige drift herunder sikre, at der er et godt arbejdsmiljø for medarbejderne,og at det er et rart sted for borgerne at komme. Du får ansvaret for at tilrettelægge arbejdet således, at der kan ydes en struktureret indsats, der er i overensstemmelse med gældende faglige standarder. Du skal være god til at holde overblik, inspirere til udvikling og skabe resultater. Der er selvstændigt budget for enheden, som du bliver ansvarlig for, ligesom du har det overordnede ansvar for at Valmuen overholder Lægemiddelstyrelsen krav til for eksempel lager og heroinregnskab. Du vil arbejde tæt sammen med afdelingslederen og den koordinerende sygeplejerske ligesom du vil have samarbejde med den behandlingsansvarlige overlæge for heroinbehandlingen samt med afdelingslægerne, som er tilknyttet Valmuen. Enhedslederen indgår i den samlede ledergruppe i Center for Rusmiddelbehandling København og refererer til områdechefen på området. Du vil sammen med de øvrige ledere have en afgørende rolle i forhold til at sikre udvikling og implementering af nye tiltag på området. Vi forventer, at du har en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund og ledelseserfaring har erfaring eller kendskab til rusmiddelbehandling er synlig og tydelig for brugere og personale i det daglige behandlingsmiljø kan være en faglig stærk sparringspartner for personalet i forbindelse med den psykosociale og sundhedsfaglige behandling tager afsæt i en dialogbaseret og anerkendende tilgang kan bidrage til den fortsatte udvikling af tilbuddet er loyal, har gode samarbejdsevner og godt humør er rummelig i forhold til målgruppen Følgende kvalifikationer er en fordel erfaring med psykosocial rusmiddelbehandling indenfor MI eller den kognitive metode erfaring med miljøterapi erfaring med low arousal Vi kan tilbyde plads i et engageret lederteam et godt arbejdsmiljø et spændende og selvstændigt job med udstrakt kompetence og ansvar et dynamisk og udviklingsorienteret behandlingstilbud, som du er med til at præge et spændende arbejde med mange alsidige opgaver og inspirerende tværfagligt samarbejde en dynamisk personalegruppe, der har lysten og viljen til at styrke heroinbehandlingen et samarbejde med de øvrige heroinklinikker i Danmark Ansættelsesforhold Stillingen ønskes besat pr. 1. november 2019. Stillingen er på fuld tid, og ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og efter principper om Ny Løn. Mere information Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til områdechef Finn Jensen på 6146 7926 eller afdelingsleder Louise de Aquino Enevoldsen på 3045 4603. Du kan læse mere om Center for Rusmiddelbehandling København her. Søg via nedenstående link senest søndag den 8. september 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 38 og 39. Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune Som del af Danmarks største kommune er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser. Vi arbejder fokuseret med god ledelse og dialog i organisationen, og vi har et godt arbejdsmiljø og et højt engagement blandt medarbejderne.

Genindrykning

Er du er motiveret af et afvekslende, udviklende og udfordrende job i en ambitiøs og dynamisk organisation med gode muligheder for at være med til at præge udviklingen på misbrugsområdet i landets største kommune? Så er her muligheden for at blive en del af et engageret lederteam bestående af kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer.

Center for Rusmiddelbehandling København søger den 1. november 2019 en enhedsleder til Valmuen, der er en specialenhed for lægeordineret heroinbehandling.

Enheden er en del af Center for Rusmiddelbehandling København, der hører under Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Centret er Danmarks største center for rusmiddelbehandling og behandler knap 3.000 borgere. Der er ansat ca. 330 medarbejdere og ca. 20 chefer/afdelingsledere.

Specialenheden Valmuen
Målgruppen for behandling med lægeordineret heroin er personer, der trods konventionel substitutionsbehandling fortsat har et misbrug af heroin. En stor del af brugerne har komplekse psykosociale og medicinske problemer. Behandlingsarbejdet er helhedsorienteret og omfatter stabiliserende medikamentel behandling med heroin og metadon og psykosocial behandling efter Servicelovens §101.

Der er aktuelt 63 borgere indskrevet i behandling. Personalet består af ca. 20 sundhedsfaglige og socialfaglige medarbejdere. Enheden er placeret i lyse og behagelige lokaler i Københavns Nordvestkvarter.

Enheden har succes med at nå målsætningerne for den nationale heroinbehandling. Bl.a. at borgerne oplever en samlet set bedre livskvalitet, og at nogle overgår til stoffri behandling.

Enheden arbejder målrettet med kerneopgaven. Kolleger fra andre kommuner kommer på besøg for at blive inspireret, og der er også en del besøg fra udlandet, som ønsker at få viden om heroinbehandling i Danmark.

Stillingen som enhedsleder
Som enhedsleder får du ansvaret for enhedens daglige drift herunder sikre, at der er et godt arbejdsmiljø for medarbejderne,og at det er et rart sted for borgerne at komme. Du får ansvaret for at tilrettelægge arbejdet således, at der kan ydes en struktureret indsats, der er i overensstemmelse med gældende faglige standarder.

Du skal være god til at holde overblik, inspirere til udvikling og skabe resultater.

Der er selvstændigt budget for enheden, som du bliver ansvarlig for, ligesom du har det overordnede ansvar for at Valmuen overholder Lægemiddelstyrelsen krav til for eksempel lager og heroinregnskab.

Du vil arbejde tæt sammen med afdelingslederen og den koordinerende sygeplejerske ligesom du vil have samarbejde med den behandlingsansvarlige overlæge for heroinbehandlingen samt med afdelingslægerne, som er tilknyttet Valmuen.

Enhedslederen indgår i den samlede ledergruppe i Center for Rusmiddelbehandling København og refererer til områdechefen på området. Du vil sammen med de øvrige ledere have en afgørende rolle i forhold til at sikre udvikling og implementering af nye tiltag på området.

Vi forventer, at du

  • har en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund og ledelseserfaring
  • har erfaring eller kendskab til rusmiddelbehandling
  • er synlig og tydelig for brugere og personale i det daglige behandlingsmiljø
  • kan være en faglig stærk sparringspartner for personalet i forbindelse med den psykosociale og sundhedsfaglige behandling
  • tager afsæt i en dialogbaseret og anerkendende tilgang
  • kan bidrage til den fortsatte udvikling af tilbuddet
  • er loyal, har gode samarbejdsevner og godt humør
  • er rummelig i forhold til målgruppen

Følgende kvalifikationer er en fordel

  • erfaring med psykosocial rusmiddelbehandling indenfor MI eller den kognitive metode
  • erfaring med miljøterapi
  • erfaring med low arousal

Vi kan tilbyde

  • plads i et engageret lederteam
  • et godt arbejdsmiljø
  • et spændende og selvstændigt job med udstrakt kompetence og ansvar
  • et dynamisk og udviklingsorienteret behandlingstilbud, som du er med til at præge
  • et spændende arbejde med mange alsidige opgaver og inspirerende tværfagligt samarbejde
  • en dynamisk personalegruppe, der har lysten og viljen til at styrke heroinbehandlingen
  • et samarbejde med de øvrige heroinklinikker i Danmark

Ansættelsesforhold
Stillingen ønskes besat pr. 1. november 2019. Stillingen er på fuld tid, og ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og efter principper om Ny Løn.

Mere information
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til områdechef Finn Jensen på 6146 7926 eller afdelingsleder Louise de Aquino Enevoldsen på 3045 4603. Du kan læse mere om Center for Rusmiddelbehandling København her.

Søg via nedenstående link senest søndag den 8. september 2019.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 38 og 39.

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Som del af Danmarks største kommune er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser. Vi arbejder fokuseret med god ledelse og dialog i organisationen, og vi har et godt arbejdsmiljø og et højt engagement blandt medarbejderne.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngValmuenKøbenhavn NV2019-08-04T02:00:27.3602019-08-26T00:00:00
330066523Pædagogisk leder til Idrætsbørnehuset Jorn i Ørestad SydBasic Vi søger en erfaren, fagligt stærk og handlekraftig pædagogisk leder, som brænder for pædagogisk idræt. Som kommende pædagogisk leder skal du i tæt samarbejde med børn, forældre, personale og den øvrige klyngeledelse stå i spidsen for den fortsatte succesfulde etablering af Idrætsbørnehuset Jorn. Jorn åbnede i marts 2017 i pavilloner med 10 grupper. Vi er siden flyttet til nye pavilloner og forventer, at vores nye flotte institution står færdig sommeren 2021. Det glæder vi os til. Idrætsbørnehuset Jorn er en meget veletableret institution med dygtige medarbejdere og fantastiske børn, og samarbejdet mellem forældre og personale er baseret på et solidt fundament af gensidig tillid og respekt. Pædagogisk idræt er vores omdrejningspunkt, og det gennemsyrer vores pædagogiske praksis til stor glæde for alle i vores hus. Idrætsbørnehuset Jorn en del af Amanger Klynge I, der består af syv profilinstitutioner: Børnehuset 8TALLET, Børnehuset Else, Idrætsbørnehuset Jorn, Idrætsinstitutionen LilleArena, Kongeriget, M-Husets Idrætsvuggestue og Sejlhuset. Alle enheder er beliggende i tæt på Ørestad og er kendetegnet ved at være relativt nye, progressive og med forskellige profiler. På ledelsesniveau har vi et tæt og udviklende samarbejde med et fælles fokus på at udvikle klyngens vision: Fælles om det gode børneliv. Vi har en forventning om, at du vil arbejde aktivt for klyngens principper i forhold til menneskesyn, kost og pædagogisk faglighed. I forhold til stillingen vægter vi de følgende faglige og personlige kompetencer: Faglige kompetencer Erfaren leder: Du skal gerne have flere års erfaring som leder med særlig vægt på personaleledelse, pædagogisk udvikling og samarbejdet med forældre og andre interessenter. Du har relevant efteruddannelse i ledelse fx diplom. Pædagogisk inspirator: Du skal med faglig pædagogisk indsigt og viden være inspirator og igangsætter for, at institutionens børn oplever et godt børneliv og en god barndom i institutionen. Personaleledelse: Du skal kunne motivere, inspirere og anerkende personalets forskellige faglige kompetencer, og fastholde og rammesætte et tilbagevendende fokus på den pædagogiske kerneopgave. Forældreinddragelse og samarbejde med forældre: Du skal prioritere et godt samarbejde med forældre, hvor inddragelse og løbende kommunikation er nogle af nøgleordene, og hvor der åbent lyttes til ris, ros, begejstring og bekymringer, og hvor der aktivt handles på relevant kritik. Pædagogisk idrætsprofil: Du skal kunne identificere dig med institutionens idrætsprofil og kunne igangsætte og understøtte en tilbagevendende kvalificering af pædagogisk idræt som børnenes læringsrum. Personlige kompetencer Ansvarsbevidst: Du har en grundlæggende respekt for, hvad ledelsesrollen indebærer af ansvar og forpligtigelser. Du kan relativt hurtigt træffe velbegrundede og velovervejede beslutninger, når situationen byder det, og du kan handle på kritik og forslag til forbedringer. Du har taget stilling til, at du er en del af et ledelsesteam og er derfor åben overfor den øvrige ledelses indflydelse på måden at udøve ledelse og god pædagogik på i alle enhederne i Amanger Klynge I. Samarbejdsorienteret: Du har en konstruktiv og generel positiv tilgang til dine omgivelser og møder børn, forældre, personale og øvrige ledelseskollegaer med en grundlæggende tillid. Du vægter medinddragelse for relevante parter og har en grundlæggende forståelse for de forskellige processer, som dette indebærer. Anerkendende: Du har en anerkendende tilgang til børn, forældre, medarbejdere, kollegaer og til faget. Du har respekt for andres meninger og synspunkter, og du udtrykker dig generelt i positive vendinger uden at gå på kompromis med, hvad der forventes af opgaveløsningen. Udfordringsvillig: Du finder det spændende at blive udfordret på din faglighed og dine antagelser og går gerne i undersøgelsesfeltet for at kvalificere dine beslutninger. Samtidig kan du også, når det kræves, stå fast og med fagligt fokus navigere i mere komplekse udfordringer. I ledelsen i Amager Klynge I glæder vi os til at byde en ny pædagogisk leder ind i vores team. Vi har et tæt samarbejde og arbejder ud fra de følgende fem ledelsesværdier: Vi har visioner for det gode børneliv og klyngen. Vi har altid fokus på børn og pædagogik. Vi tror på ordentlig og transparent ledelse. Vi spiller hinanden gode i et stærkt fællesskab. Og vi er modige, engagerede og tager ansvar. I ledelsen har vi et særligt fokus på at være fælles om at lede alle klyngens institutioner, hvilket betyder, at der løses og varetages opgaver på tværs af institutionerne med afsæt i den enkeltes leders erfaring og kvalifikationer til gavn for alle med tilknytning til klyngen. Kan du se dig selv i ovenstående, er du meget velkommen til at besøge os og efterfølgende sende en ansøgning. Ansættelsesvilkår Stillingen er på fuld tid og løn efter gældende overenskomst med LFS FOA. Tiltrædelse den 1. november 2019. Mere information Hvis du har spørgsmål til stillingen eller vil besøge institutionen, kan du kontakte klyngeleder Heidi K. Bruun på 2494 7539. Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis. Søg via nedenstående link senest søndag den 25. august 2019. Vi forvanter at holde 1. samtaler den 5. september og 2. samtaler den 9. september begge dage fra kl. 15.00.

Vi søger en erfaren, fagligt stærk og handlekraftig pædagogisk leder, som brænder for pædagogisk idræt.

Som kommende pædagogisk leder skal du i tæt samarbejde med børn, forældre, personale og den øvrige klyngeledelse stå i spidsen for den fortsatte succesfulde etablering af Idrætsbørnehuset Jorn. Jorn åbnede i marts 2017 i pavilloner med 10 grupper. Vi er siden flyttet til nye pavilloner og forventer, at vores nye flotte institution står færdig sommeren 2021. Det glæder vi os til.

Idrætsbørnehuset Jorn er en meget veletableret institution med dygtige medarbejdere og fantastiske børn, og samarbejdet mellem forældre og personale er baseret på et solidt fundament af gensidig tillid og respekt. Pædagogisk idræt er vores omdrejningspunkt, og det gennemsyrer vores pædagogiske praksis til stor glæde for alle i vores hus.

Idrætsbørnehuset Jorn en del af Amanger Klynge I, der består af syv profilinstitutioner: Børnehuset 8TALLET, Børnehuset Else, Idrætsbørnehuset Jorn, Idrætsinstitutionen LilleArena, Kongeriget, M-Husets Idrætsvuggestue og Sejlhuset. Alle enheder er beliggende i/tæt på Ørestad og er kendetegnet ved at være relativt nye, progressive og med forskellige profiler. På ledelsesniveau har vi et tæt og udviklende samarbejde med et fælles fokus på at udvikle klyngens vision: Fælles om det gode børneliv.

Vi har en forventning om, at du vil arbejde aktivt for klyngens principper i forhold til menneskesyn, kost og pædagogisk faglighed.

I forhold til stillingen vægter vi de følgende faglige og personlige kompetencer:

Faglige kompetencer
Erfaren leder: Du skal gerne have flere års erfaring som leder med særlig vægt på personaleledelse, pædagogisk udvikling og samarbejdet med forældre og andre interessenter. Du har relevant efteruddannelse i ledelse fx diplom.

Pædagogisk inspirator: Du skal med faglig pædagogisk indsigt og viden være inspirator og igangsætter for, at institutionens børn oplever et godt børneliv og en god barndom i institutionen.

Personaleledelse: Du skal kunne motivere, inspirere og anerkende personalets forskellige faglige kompetencer, og fastholde og rammesætte et tilbagevendende fokus på den pædagogiske kerneopgave.

Forældreinddragelse og samarbejde med forældre: Du skal prioritere et godt samarbejde med forældre, hvor inddragelse og løbende kommunikation er nogle af nøgleordene, og hvor der åbent lyttes til ris, ros, begejstring og bekymringer, og hvor der aktivt handles på relevant kritik.

Pædagogisk idrætsprofil: Du skal kunne identificere dig med institutionens idrætsprofil og kunne igangsætte og understøtte en tilbagevendende kvalificering af pædagogisk idræt som børnenes læringsrum.

Personlige kompetencer
Ansvarsbevidst: Du har en grundlæggende respekt for, hvad ledelsesrollen indebærer af ansvar og forpligtigelser. Du kan relativt hurtigt træffe velbegrundede og velovervejede beslutninger, når situationen byder det, og du kan handle på kritik og forslag til forbedringer. Du har taget stilling til, at du er en del af et ledelsesteam og er derfor åben overfor den øvrige ledelses indflydelse på måden at udøve ledelse og god pædagogik på i alle enhederne i Amanger Klynge I.

Samarbejdsorienteret: Du har en konstruktiv og generel positiv tilgang til dine omgivelser og møder børn, forældre, personale og øvrige ledelseskollegaer med en grundlæggende tillid. Du vægter medinddragelse for relevante parter og har en grundlæggende forståelse for de forskellige processer, som dette indebærer.

Anerkendende: Du har en anerkendende tilgang til børn, forældre, medarbejdere, kollegaer og til faget. Du har respekt for andres meninger og synspunkter, og du udtrykker dig generelt i positive vendinger uden at gå på kompromis med, hvad der forventes af opgaveløsningen.

Udfordringsvillig: Du finder det spændende at blive udfordret på din faglighed og dine antagelser og går gerne i undersøgelsesfeltet for at kvalificere dine beslutninger. Samtidig kan du også, når det kræves, stå fast og med fagligt fokus navigere i mere komplekse udfordringer.

I ledelsen i Amager Klynge I glæder vi os til at byde en ny pædagogisk leder ind i vores team. Vi har et tæt samarbejde og arbejder ud fra de følgende fem ledelsesværdier:

  • Vi har visioner for det gode børneliv og klyngen.
  • Vi har altid fokus på børn og pædagogik.
  • Vi tror på ordentlig og transparent ledelse.
  • Vi spiller hinanden gode i et stærkt fællesskab.
  • Og vi er modige, engagerede og tager ansvar.

I ledelsen har vi et særligt fokus på at være fælles om at lede alle klyngens institutioner, hvilket betyder, at der løses og varetages opgaver på tværs af institutionerne med afsæt i den enkeltes leders erfaring og kvalifikationer til gavn for alle med tilknytning til klyngen.

Kan du se dig selv i ovenstående, er du meget velkommen til at besøge os og efterfølgende sende en ansøgning.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og løn efter gældende overenskomst med LFS/FOA. Tiltrædelse den 1. november 2019.

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller vil besøge institutionen, kan du kontakte klyngeleder Heidi K. Bruun på 2494 7539.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.

Søg via nedenstående link senest søndag den 25. august 2019.
Vi forvanter at holde 1. samtaler den 5. september og 2. samtaler den 9. september – begge dage fra kl. 15.00.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBørnehuset JornKøbenhavn S2019-08-01T03:00:48.9102019-08-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Visionær og udviklingsorientereret pædagogisk leder til klynge A - 6 års institutionen Eventyrhaven

Eventyrhaven

Valby
Vi søger en pædagogisk leder med høj pædagogisk faglighed, som brænder for at være tæt på praksis. Eventyrhaven er en integreret institution normeret til 105 børn, hvor vi arbejder i tre aldersopdelte teams. De mindste og mellemste børn er i to team...
Indrykket:16. juli 2019
Udløbsdato:19. august 2019

Leder til omorganisering og udvikling af genoptræning i Københavns Kommune

Lokalområde Bispebjerg/Nørrebro

København N
Vil du stå i spidsen for at udvikle genoptræningsindsatsen i København, og har du evner for og mod på en forandringsproces? Så er du måske vores nye leder. Københavns Kommunes borgere har meget forskellige behov, også når det kommer til genoptræning...
Indrykket:6. august 2019
Udløbsdato:1. september 2019

Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager Midt

Fritidscenter Amager Midt

København S
Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud i Hørgården og Urbanplanen. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fri...
Indrykket:12. august 2019
Udløbsdato:30. august 2019

Enhedsleder til heroinbehandling på Specialenheden Valmuen

Valmuen

København NV
Genindrykning Er du er motiveret af et afvekslende, udviklende og udfordrende job i en ambitiøs og dynamisk organisation med gode muligheder for at være med til at præge udviklingen på misbrugsområdet i landets største kommune? Så er her muligheden ...
Indrykket:4. august 2019
Udløbsdato:26. august 2019

Pædagogisk leder til Idrætsbørnehuset Jorn i Ørestad Syd

Børnehuset Jorn

København S
Vi søger en erfaren, fagligt stærk og handlekraftig pædagogisk leder, som brænder for pædagogisk idræt. Som kommende pædagogisk leder skal du i tæt samarbejde med børn, forældre, personale og den øvrige klyngeledelse stå i spidsen for den fortsatte ...
Indrykket:1. august 2019
Udløbsdato:22. august 2019