Gem job

KEY ACCOUNT MANAGER - Anerkendt International Orienteret Møbelvirksomhed

  • med reference til Sales Manager

Web: https://www.uniquefurniture.dk/

VIRKSOMHEDEN

Unique Furniture A/S er en international orienteret virksomhed med base i Kolding / Danmark samt afdelinger i Kina, Indonesien, Malaysia og Vietnam. Unique Furniture A/S er desuden også repræsenteret i Storbritannien og Tyskland.

Virksomheden har desuden eget datterselskab i USA.

Virksomheden beskæftiger i alt ca. 100 medarbejdere heraf ca. 20 i Kolding.

Unique Furniture A/S er specialiseret i at designe, producere og distribuere møbler ud til en bred vifte af internationale forhandlere på alle kontinenter, baseret på såvel egne og vores kunders ideer og ønsker.

PRODUKTER

Produktporteføljen indeholder hovedsageligt møbler til hjemmets vigtigste rum:
Spisestuen, opholdsstuen og soveværelset.

Produkterne er fremstillet af en række forskellige materialer såvel som eg, fyr træ, lakeret MDF, glas, metal og polsteret møbler.

Virksomheden bestræber sig på, konstant at udvikle sortiment og brug af nye materialer for at imødekomme nye trends og tendenser på markedet.

KOMPETENCER

Virksomhedens organisations- og forretnings setup giver dem mulighed for at tilbyde kunderne møbler af høj kvalitet til konkurrencedygtige priser kombineret med høj leverings sikkerhed og god service.

Virksomhedens leverandører, som de har gjort forretning med igennem flere år, er nøje udvalgt ud fra kriterier som kvalitet, etik og logistikforhold.

For at styrke salgsorganisationen leder vi efter en talentfuld Key Account Manager (KAM), der også vil skulle understøtte og arbejde tæt sammen med den nuværende Sales Manager.

STILLINGEN

Stillingen som KAM er nyoprettet i (Salgs-) organisationen.

Den nye KAM vil referere til CEO og vil indgå i salgsgruppen, og vil i opstartsperioden blive tæt tilknyttet til den nuværende Sales Manager.

Den nye KAM skal være resultat- og forretningsorienteret og dermed også være en god sparring til Sales Manager og salgsorganisationen generelt på daglig basis.

OPGAVEN

KAM får en yderst vigtig rolle efter introduktion og indsigt i virksomheden, på sigt medansvaret for udvalgte markeder hovedsageligt i Europa - herunder specielt Frankrig, men også for andre udvalgte lande og dermed også bidrage til videreudviklingen af virksomheden.

Den væsentligste parameter for succes i stillingen vil ligeledes på sigt være at få vedligeholdt og opdyrket nye markeder og kunder.

Der er mange muligheder for ekspansion og for den rette person vil der være gode muligheder for såvel personlig som faglig udvikling.

Stillingen ligger kraftigt op til, at den nye KAM selvstændigt skal kunne danne rammerne for denne del af forretningen. Den nye KAM er kun begrænset af sin egen kreative indsats og købmandskab for at få succesen i hus.

Nøgleopgaverne vil være:

  • Produktudvikling
  • Opfølgning på projekter indenfor produktprogrammet
  • Kompetent sparring med Sales Manager.
  • Vedligeholdelse og opdyrkning af nye kunder på sigt.
  • På sigt medansvarlig for salget og kunderne på udvalgte geografiske områder.
  • Deltagelse på messer.

Målet for forretningsområdet er sat - herom nærmere under samtalerne.

KANDIDATEN

Den ideelle kandidat har en relevant baggrund gerne fra branchen, men dette er ikke noget must. Du kan i dag sidde i en lignende stilling, men mangler udfordringer og udviklingsmuligheder.

Der er ingen decideret krav om en konkret teoretisk uddannelse, idet de menneskelige egenskaber vægter højest, samt din dokumentation for præsteret salg og købmandskab i din hidtidige karriere.

Vi forestiller os derudover, at du har følgende profil:

  • Nysgerrig
  • Besiddelse af et godt købmandskab.
  • Som person har du humor og på samme tid i stand til at skabe respekt.
  • God organisator.
  • God indlevelsesevne og forstår at motivere dine omgivelser via dit naturlige engagement.
  • Ser muligheder frem for begrænsninger og er initiativrig samt handlekraftig.
  • Skaber gode samarbejdsrelationer og er i stand til at håndtere og bevare overblikket i pressede situationer.
  • Vedholdende og følger de planlagte strategier – holder fokus.
  • Tør tage en beslutning, når det er påkrævet.

ØVRIGE FORHOLD

Der tilbydes en særdeles udfordrende stilling med en fast gage, pension, telefon og pc.

REJSEAKTIVITET

60-70 dage om året.

UDDANNELSE

Gerne en Kommerciel teoretisk baggrund som Eksporttekniker, HA, HD (A), Cand. Merc. eller lignende uddannelse - erfaring fra en lignende stilling. Solid international erfaring indenfor møbelbranchen kan dog kompensere for uddannelsesniveauet.

BOPÆL

Gerne i trekantområdet – i rimelig kørselsafstand til Kolding.

SPROG

Dansk og engelsk - meget gerne et 3. sprog som fransk.

IT

MS Office pakken, rapporterings-værktøjer.

VIRKSOMHEDEN TILBYDER

En spændende udfordring i en stærk international orienteret virksomhed, hvor udviklingen i høj grad bærer præg af egne kompetencer og bestræbelser på at udvikle salget såvel indenlandsk, som udenfor og på den måde være med til at præge og udvikle både stillingen og virksomheden.

STARTTIDSPUNKT

Gerne med start snarest eller pr. den 1. juni 2021.


Gem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.