Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Klar, Parat....Kontorelev

Drømmer du om at uddanne dig og få løn samtidigt? Vil du arbejde med mennesker og opgaver inden for service, administration, sagsbehandling samt økonomi? Og har du lyst til at blive en del af Årets Fynske Læreplads? Så bliv kontorelev i Assens Kommune og vær med til at præge din uddannelse!

Hos Assens Kommune søger vi pr. 1. september 2020 to engagerede og ambitiøse kontorelever, der vil være med til at gøre en forskel i en stor politisk organisation, hvor ikke to dage er ens.  

Et attraktivt uddannelsessted 

Assens Kommune er kåret som Årets Fynske Læreplads inden for offentlig administration af Tietgen Business. Det er vi naturligvis meget stolte af – særligt fordi det er vores kontorelever, der for tredje gang har indstillet os til den fornemme pris. Eleverne udtaler:  

"Vi bliver inddraget som en helt almindelig medarbejder, og der bliver altid lyttet til vores ønsker. Jeg har aldrig oplevet at få et nej til noget, der kunne være relevant for min uddannelse." - Rikke

"Jeg får støtte og anerkendelse fra både vejleder og kollegaer. Her er en kultur, hvor det er normalt at spørge om hjælp, og man får den hjælp, man behøver." - Birgitte

“Vi har medindflydelse på vores arbejdsopgaver og får indblik i mange forskellige områder. Vi får bl.a. lov til at deltage på valgsteder ved valg, og vi bliver inddraget i ansættelse af nye elever. Alt sammen er meget lærerigt” - Tasja

Medindflydelse på uddannelsesforløbet  

Uddannelsen som kontorelev med speciale i offentlig administration tager to år og veksler mellem teori på Tietgen KompetenceCenter og praksis på arbejdspladsen.

Som kontorelev har du base på Assens Rådhus, hvor du kommer i praktik i tre forskellige afdelinger af hver 8 måneders varighed. En af afdelingerne skal være Løn og Personale eller Økonomi, og de sidste to afdelinger er valgfrie og kan fx være By, Land og Kultur, Borgerservice, Børn og Familie eller Byrådssekretariatet. Du har dermed en unik mulighed for selv at præge din uddannelse og prøve kræfter med mange forskellige arbejdsopgaver, så du efterfølgende står med gode kort på hånden.

Under uddannelsen får du ansvar og indflydelse på egen hverdag, og du kommer til at arbejde med mennesker og en bred vifte af opgaver inden for administration, service, sagsbehandling samt økonomi og regnskab – alt sammen i selskab med dygtige, ambitiøse og engagerede kollegaer.

Hvis du er rejselysten, har du også mulighed for at søge om praktikophold i Wales i ni uger under din uddannelse, og du deltager i en studietur til Bruxelles med din klasse på Tietgen KompetenceCenter.  

Du er aldrig alene

I hver afdeling har du en praktikansvarlig, der står for din daglige oplæring, giver dig opgaver samt generelt hjælper dig i dagligdagen. Den uddannelsesansvarlige for alle kontorelever følger og støtter dig også under hele uddannelsesforløbet.

Samtidig bliver du en del af vores elevnetværk på rådhuset, hvor du er sammen med andre 1. og 2. års elever. Vores nuværende og tidligere elever giver udtryk for, at de har et særligt fagligt og socialt fællesskab i netværket, hvor de bl.a. sparrer, udveksler erfaringer og spiser frokost sammen i faste intervaller.  

Hvem er du

Vi lægger vægt på, at du er:  

  • nysgerrig og initiativrig  
  • imødekommende og serviceminded  
  • god til at samarbejde og har en positiv tilgang til både opgaver og andre mennesker
  • frisk på nye udfordringer og trives med forandringer, men du er også klar på de mere rutineprægede opgaver
  • fleksibel, ansvarsbevidst og selvstændig  
  • i stand til at give og modtage konstruktiv feedback
  • god til at formulere dig – både mundtligt og skriftligt  
  • fortrolig med IT og har kendskab til Office-pakken.   

Desuden forventer vi, at du aktivt og engageret tager ansvar for din egen uddannelse.  

Adgangskrav  

Du har bestået eller forventer at bestå en af følgende uddannelser med adgangsgivende niveauer til offentlig administration:  

  • EUX
  • HHX
  • HTX, HF eller STX suppleret med 5 ugers tillægsuddannelse rettet mod kontor     
  • HG, HGV eller HGS med adgang til at påbegynde kontor med speciale i administration (står øverst på eksamensbeviset).      

Hvis du er fyldt 25 år inden grundforløbets start (EUX/EUS), skal du kontakte en erhvervsskole for at få lavet en realkompetencevurdering (RKV), som skal vedlægges din ansøgning.  

Du bedes kontakte en erhvervsskole, hvis du er i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene.  

Løn og ansættelsesforhold  

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og vi har flextid. Du aflønnes efter overenskomsten mellem KL og HK/Kommunal. Er du under 25 år, er lønnen 13.901 kr/mdr., mens lønnen er 20.952 kr./mdr., hvis du er over 25 år.

Vil du vide mere

Du kan finde yderligere information om uddannelsen og møde vores elever på www.assens.dk/elev. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte uddannelsesansvarlig Katja Mickley på tlf. 64 74 74 25, kontorelev Rikke Pedersen på tlf. 64 74 71 96 eller praktikansvarlig Morten Skytte på tlf. 64 74 74 30.    

Din ansøgning

I din ansøgning skal du begrunde, hvorfor du ønsker at blive elev i netop Assens Kommune, og hvorfor vi skal vælge dig. Desuden skal du vedlægge relevante eksamensbeviser/standpunktskarakterer.

Ansøgningsfristen er den 17. februar 2020, og ansættelsessamtaler afholdes den 27. februar 2020. Der vil indgå en mindre skriftlig opgave i forbindelse med samtalen.

Vi glæder os til at høre fra dig!  


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.