Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Klinisk uddannelsesansvarlig sygeplejerske, 3-årig projektstilling i Neonatal og Barsel, Sygehus Sønderjylland

Brænder du for at medvirke til at sikre et højt fagligt kompetenceniveau og forme en spændende stilling? Så har vi jobbet til dig. 

Vi søger en sygeplejerske til en nyoprettet funktion som klinisk uddannelsesansvarlig sygeplejerske, med ansvar for kompetenceudvikling af afsnittets sygeplejersker. Stillingen er tidsbegrænset og ønskes besat fra 1. januar 2021 til 31. december 2023 på 37 timer pr. uge.

I Neonatal og Barsel står vi over for et stort generationsskifte i personalegruppen, hvor vi over de kommende 3 år skal sige farvel til 10 kollegaer. Dette er også et farvel til mange specialkompetencer, og derfor har vi brug for dig til at hjælpe med at styre os sikkert igennem planlægning af oplæring, uddannelse og udvikling af de sygeplejefaglige kompetencer.

Arbejdstiden er på hverdage fra kl. 7-15.10. Du vil gennemgå et oplæringsforløb i 3 måneder for at få kendskab til vores afsnit. Det forventes, at du efter endt oplæring vil deltage cirka 25% i den kliniske hverdag i forbindelse med kompetenceudviklingsmuligheder, hvor du følger de sygeplejersker, der er tilknyttet udviklingsforløbet, og sammen med dem varetager plejen af familien.

Om dig:

  • Du er uddannet sygeplejerske med dansk autorisation og har minimum 5 års klinisk erfaring fra sekundær sundhedsvæsen.
  • Du har specialeerfaring fra Neonatal og Barsel eller anden relevant erfaring fra akutafsnit.
  • Du har en pædagogisk efteruddannelse på minimum diplomniveau og erfaring med undervisning og formidling.
  • Du har kendskab til at arbejde med familiecentreret pleje og behandling.
  • Du har kendskab til og erfaring med at arbejde med ”Problembaseret Læring”.
  • Du har kendskab til at arbejde med kompetencekort som læringsredskab.
  • Du har lyst og evne til at skabe et motiverende og anerkendende læringsmiljø med plads til individualitet og differentieret læring.
  • Du er dygtig til at reflektere sammen med andre og motiveres af at få den enkelte til at vokse.
  • Du evner at samarbejde tæt med afsnittets nøglepersoner, vejlederteam og ledelse.
  • Du trives med at planlægge, organisere og få ting til at ske.

Hvem er vi?

Vi er 43 sygeplejersker og social og sundhedsassistenter, der brænder for vores speciale. Vi har et meget højt fagligt fokus og stor stolthed for vores sygepleje. Vi arbejder blandt andet med simulationstræning og struktureret kompetenceudvikling. Vi har udarbejdet 15 kompetencekort, som er vores styringsredskab for udvikling af kompetencer hos nyansatte sygeplejersker i afsnittet. Vi har et stærkt, men nyetableret vejlederteam af bestående af 6 fagligt meget kompetente sygeplejersker, der sammen med dig skal sikre kompetenceudvikling af såvel nye kollegaer, som de sygeplejersker, der har 1 – 3 års erfaring i specialerne. Vores trivsel er høj og vi vægter det gode og respektfulde samarbejde. Vi har en anerkendende tilgang i vores relation med hinanden.

I Neonatal og Barsel modtager vi patienter indenfor 2 spændende specialer: Barselsspecialet og Neonatologien.

I Barsel indlægges alle patienter, der ikke kan føde ambulant. Det kan være på grund af sectio, ammeplan eller behov for særlig støtte. Derudover tilbyder vi barselsambulatorium, hvor familien kan kontakte os døgnet rundt i 7 dage efter udskrivelsen. Vi har et amme-ambulatorium, hvor kvinder med tidligere komplicerede ammeforløb tilbydes en samtale inden fødslen, med uddannede amme-konsulenter.

I Neonatal modtager vi præmature børn fra 28. graviditetsuge, samt syge nyfødte. Derudover modtager vi børn op til en måned gamle, som indlægges fra hjemmet. Vi tilbyder også tidligt hjemmeophold, hvor familien kommer på orlov i eget hjem, og her får besøg af en sygeplejerske fra afsnittet.

Alle vores patienter indlægges på familiestuer og plejen er familiecentreret.

Vi uddanner sygeplejestuderende, SSA-elever og jordemoderstuderende.

Du er meget velkommen til at kontakte:

Afdelingssygeplejerske Birgitte Mikkelsen på tlf. 2913 4668 eller mail bimi@rsyd.dk for yderligere oplysninger. Du er også velkommen til at komme på et uforpligtende besøg og se, om vi er noget for dig. Funktionsbeskrivelse kan rekvireres ved henvendelse til bimi@rsyd.dk

Ansøgning, dokumentation af tidligere ansættelsesforløb og kopi af dansk autorisation fremsendes elektronisk senest 22. november 2020. Der vil blive indhentet referencer inden ansættelse. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag 26. november 2020.

Løn og ansættelsesvilkår ifølge overenskomst, med tillæg for atypisk stilling for personale på Sundhedskartellets område, herunder DSR.

Vi glæder os meget til at høre fra dig.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.