Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Klyngeleder, der brænder for børns trivsel, læring, udvikling og dannelse til Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave Klynge D

 Er du drivkraften for faglig ledelse af velkvalificerede pædagogiske ledere, og har du høje ambitioner for børns trivsel og læring? Så er klyngelederstillingen i klynge D på Vesterbro måske noget for dig.

Vi søger en faglig visionær og empatisk klyngeleder til en klynge af daginstitutioner i klynge D i Område Valby/Vesterbro og Kgs. Enghave i Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune.

Klyngen er en klynge midt på det pulserende Vesterbro, hvor der bor mangfoldige børnefamilier, og hvor forældrene er optaget af at være en del af deres barns dagligdag i institutionen.

Vi søger en klyngeleder, som

  • har solid ledererfaring og evner at lede fagligt, strategisk og professionelt i sit daglige virke
  • har en pædagogisk baggrund med en relevant lederuddannelse
  • kan lede og udvikle kvaliteten i den pædagogiske praksis gennem ledelse af de pædagogiske ledere
  • kan stå i spidsen for ledelsesteamet, er stærk i procesledelse og kan inspirere og motivere teamet
  • kan skabe et professionelt og trygt arbejdsfællesskab ved at lytte til og inddrage medarbejderne med fokus på kerneydelsen
  • kan sikre det gode samarbejde gennem en tydelig, anerkendende og løsningsorienteret kommunikation med MED-udvalget via MED-aftalen, i forældrebestyrelsen og med andre samarbejdspartnere herunder skolen
  • arbejder ud fra, at klyngeledelsesteamet er den primære drivkraft for klyngens udvikling med en tydelig retning og mål for forandringsprocesser
  • kan videreudvikle en proces for udfoldelse af klyngens definition af kerneopgaven med fokus på stærke arbejdsfællesskaber i alle institutionerne i klyngen
  • kan arbejde strategisk med klyngens ressourcer, så både økonomi og vidensressourcer understøtter klyngens drift og pædagogiske udvikling
  • er energisk, konkret og løsningsorienteret i sin opgaveløsning

I København har vi store forventninger til, at ledelsen af vores klynger foregår med et tydeligt fokus på udviklingen af klyngen og med fokus på mål og resultater. Det kræver en tydelig og stærk ledelse, som kan arbejde med klare mål og forventninger i dagligdagen, og som kan sikre, at alle klyngens medarbejdere arbejder i fælles retning.

Vi har klare forventninger til, hvilke kompetencer vore klyngeledelsesteam skal besidde, og hvilke indsatsområder klyngeledelsen skal prioritere, for at det har en god effekt på børnenes udvikling. Forventningerne er beskrevet i denne klyngeledelsesprofilen for de københavnske klyngeledelser.

Vi tilbyder
Som kommende klyngeleder bliver du en del af ledelsesteamet, der består af seks pædagogiske ledere på nuværende tidspunkt. Du vil have klyngekontor centralt i klyngen på Vesterbro. Du bliver en del af et kollegialt arbejdsfællesskab med områdets seks andre klyngeledere i VVK, et fagligt fællesskab med 39 klynger i København og et tæt samarbejde med områdets skoler og fritidsinstitutioner. Som klyngeleder refererer du til områdechefen, som står til rådighed med sparring om ledelsesopgaven og med tværfaglig support til klyngen. Klyngen består p.t. af seks daginstitutioner.

Ansættelsesvilkår
Tiltrædelse den 1. oktober 2019. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og forhåndsaftale og aflønnes på trin 50.

Yderligere information
Vil du høre mere om stillingen og om klyngen, er du velkommen til at kontakte områdechef Kate Obeid på 2777 0335.

Søg via nedenstående link senest lørdag den 3. august 2019.
Vi holder første ansættelsessamtaler den 12. august kl. 17-21.00 og anden samtaler den 26. august. Der vil være test af kandidater inden anden samtalerunde.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330058756Phoenix-c49b374e12019-07-11T18:01:07.450Klyngeleder, der brænder for børns trivsel, læring, udvikling og dannelse til Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave Klynge D

 Er du drivkraften for faglig ledelse af velkvalificerede pædagogiske ledere, og har du høje ambitioner for børns trivsel og læring? Så er klyngelederstillingen i klynge D på Vesterbro måske noget for dig.

Vi søger en faglig visionær og empatisk klyngeleder til en klynge af daginstitutioner i klynge D i Område Valby/Vesterbro og Kgs. Enghave i Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune.

Klyngen er en klynge midt på det pulserende Vesterbro, hvor der bor mangfoldige børnefamilier, og hvor forældrene er optaget af at være en del af deres barns dagligdag i institutionen.

Vi søger en klyngeleder, som

  • har solid ledererfaring og evner at lede fagligt, strategisk og professionelt i sit daglige virke
  • har en pædagogisk baggrund med en relevant lederuddannelse
  • kan lede og udvikle kvaliteten i den pædagogiske praksis gennem ledelse af de pædagogiske ledere
  • kan stå i spidsen for ledelsesteamet, er stærk i procesledelse og kan inspirere og motivere teamet
  • kan skabe et professionelt og trygt arbejdsfællesskab ved at lytte til og inddrage medarbejderne med fokus på kerneydelsen
  • kan sikre det gode samarbejde gennem en tydelig, anerkendende og løsningsorienteret kommunikation med MED-udvalget via MED-aftalen, i forældrebestyrelsen og med andre samarbejdspartnere herunder skolen
  • arbejder ud fra, at klyngeledelsesteamet er den primære drivkraft for klyngens udvikling med en tydelig retning og mål for forandringsprocesser
  • kan videreudvikle en proces for udfoldelse af klyngens definition af kerneopgaven med fokus på stærke arbejdsfællesskaber i alle institutionerne i klyngen
  • kan arbejde strategisk med klyngens ressourcer, så både økonomi og vidensressourcer understøtter klyngens drift og pædagogiske udvikling
  • er energisk, konkret og løsningsorienteret i sin opgaveløsning

I København har vi store forventninger til, at ledelsen af vores klynger foregår med et tydeligt fokus på udviklingen af klyngen og med fokus på mål og resultater. Det kræver en tydelig og stærk ledelse, som kan arbejde med klare mål og forventninger i dagligdagen, og som kan sikre, at alle klyngens medarbejdere arbejder i fælles retning.

Vi har klare forventninger til, hvilke kompetencer vore klyngeledelsesteam skal besidde, og hvilke indsatsområder klyngeledelsen skal prioritere, for at det har en god effekt på børnenes udvikling. Forventningerne er beskrevet i denne klyngeledelsesprofilen for de københavnske klyngeledelser.

Vi tilbyder
Som kommende klyngeleder bliver du en del af ledelsesteamet, der består af seks pædagogiske ledere på nuværende tidspunkt. Du vil have klyngekontor centralt i klyngen på Vesterbro. Du bliver en del af et kollegialt arbejdsfællesskab med områdets seks andre klyngeledere i VVK, et fagligt fællesskab med 39 klynger i København og et tæt samarbejde med områdets skoler og fritidsinstitutioner. Som klyngeleder refererer du til områdechefen, som står til rådighed med sparring om ledelsesopgaven og med tværfaglig support til klyngen. Klyngen består p.t. af seks daginstitutioner.

Ansættelsesvilkår
Tiltrædelse den 1. oktober 2019. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og forhåndsaftale og aflønnes på trin 50.

Yderligere information
Vil du høre mere om stillingen og om klyngen, er du velkommen til at kontakte områdechef Kate Obeid på 2777 0335.

Søg via nedenstående link senest lørdag den 3. august 2019.
Vi holder første ansættelsessamtaler den 12. august kl. 17-21.00 og anden samtaler den 26. august. Der vil være test af kandidater inden anden samtalerunde.

2019-08-04T00:54:55.820 Er du drivkraften for faglig ledelse af velkvalificerede pædagogiske ledere, og har du høje ambitioner for børns trivsel og læring? Så er klyngelederstillingen i klynge D på Vesterbro måske noget for dig. Vi søger en faglig visionær og empatisk klyngeleder til en klynge af daginstitutioner i klynge D i Område Valby Vesterbro og Kgs. Enghave i Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune. Klyngen er en klynge midt på det pulserende Vesterbro, hvor der bor mangfoldige børnefamilier, og hvor forældrene er optaget af at være en del af deres barns dagligdag i institutionen. Vi søger en klyngeleder, som har solid ledererfaring og evner at lede fagligt, strategisk og professionelt i sit daglige virke har en pædagogisk baggrund med en relevant lederuddannelse kan lede og udvikle kvaliteten i den pædagogiske praksis gennem ledelse af de pædagogiske ledere kan stå i spidsen for ledelsesteamet, er stærk i procesledelse og kan inspirere og motivere teamet kan skabe et professionelt og trygt arbejdsfællesskab ved at lytte til og inddrage medarbejderne med fokus på kerneydelsen kan sikre det gode samarbejde gennem en tydelig, anerkendende og løsningsorienteret kommunikation med MED-udvalget via MED-aftalen, i forældrebestyrelsen og med andre samarbejdspartnere herunder skolen arbejder ud fra, at klyngeledelsesteamet er den primære drivkraft for klyngens udvikling med en tydelig retning og mål for forandringsprocesser kan videreudvikle en proces for udfoldelse af klyngens definition af kerneopgaven med fokus på stærke arbejdsfællesskaber i alle institutionerne i klyngen kan arbejde strategisk med klyngens ressourcer, så både økonomi og vidensressourcer understøtter klyngens drift og pædagogiske udvikling er energisk, konkret og løsningsorienteret i sin opgaveløsning I København har vi store forventninger til, at ledelsen af vores klynger foregår med et tydeligt fokus på udviklingen af klyngen og med fokus på mål og resultater. Det kræver en tydelig og stærk ledelse, som kan arbejde med klare mål og forventninger i dagligdagen, og som kan sikre, at alle klyngens medarbejdere arbejder i fælles retning. Vi har klare forventninger til, hvilke kompetencer vore klyngeledelsesteam skal besidde, og hvilke indsatsområder klyngeledelsen skal prioritere, for at det har en god effekt på børnenes udvikling. Forventningerne er beskrevet i denne klyngeledelsesprofilen for de københavnske klyngeledelser. Vi tilbyder Som kommende klyngeleder bliver du en del af ledelsesteamet, der består af seks pædagogiske ledere på nuværende tidspunkt. Du vil have klyngekontor centralt i klyngen på Vesterbro. Du bliver en del af et kollegialt arbejdsfællesskab med områdets seks andre klyngeledere i VVK, et fagligt fællesskab med 39 klynger i København og et tæt samarbejde med områdets skoler og fritidsinstitutioner. Som klyngeleder refererer du til områdechefen, som står til rådighed med sparring om ledelsesopgaven og med tværfaglig support til klyngen. Klyngen består p.t. af seks daginstitutioner. Ansættelsesvilkår Tiltrædelse den 1. oktober 2019. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og forhåndsaftale og aflønnes på trin 50. Yderligere information Vil du høre mere om stillingen og om klyngen, er du velkommen til at kontakte områdechef Kate Obeid på 2777 0335. Søg via nedenstående link senest lørdag den 3. august 2019. Vi holder første ansættelsessamtaler den 12. august kl. 17-21.00 og anden samtaler den 26. august. Der vil være test af kandidater inden anden samtalerunde.10Phoenixc49b374e101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-03T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=159644&DepartmentId=19101&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3561463Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave Klynge D11Estlandsgade 41724København VDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent792788KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15964400011-07-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c49b374ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=c49b374ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c49b374e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c49b374e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse362191755mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330067756Enhedsleder til heroinbehandling på Specialenheden ValmuenBasic Genindrykning Er du er motiveret af et afvekslende, udviklende og udfordrende job i en ambitiøs og dynamisk organisation med gode muligheder for at være med til at præge udviklingen på misbrugsområdet i landets største kommune? Så er her muligheden for at blive en del af et engageret lederteam bestående af kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer. Center for Rusmiddelbehandling København søger den 1. november 2019 en enhedsleder til Valmuen, der er en specialenhed for lægeordineret heroinbehandling. Enheden er en del af Center for Rusmiddelbehandling København, der hører under Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Centret er Danmarks største center for rusmiddelbehandling og behandler knap 3.000 borgere. Der er ansat ca. 330 medarbejdere og ca. 20 chefer afdelingsledere. Specialenheden Valmuen Målgruppen for behandling med lægeordineret heroin er personer, der trods konventionel substitutionsbehandling fortsat har et misbrug af heroin. En stor del af brugerne har komplekse psykosociale og medicinske problemer. Behandlingsarbejdet er helhedsorienteret og omfatter stabiliserende medikamentel behandling med heroin og metadon og psykosocial behandling efter Servicelovens §101. Der er aktuelt 63 borgere indskrevet i behandling. Personalet består af ca. 20 sundhedsfaglige og socialfaglige medarbejdere. Enheden er placeret i lyse og behagelige lokaler i Københavns Nordvestkvarter. Enheden har succes med at nå målsætningerne for den nationale heroinbehandling. Bl.a. at borgerne oplever en samlet set bedre livskvalitet, og at nogle overgår til stoffri behandling. Enheden arbejder målrettet med kerneopgaven. Kolleger fra andre kommuner kommer på besøg for at blive inspireret, og der er også en del besøg fra udlandet, som ønsker at få viden om heroinbehandling i Danmark. Stillingen som enhedsleder Som enhedsleder får du ansvaret for enhedens daglige drift herunder sikre, at der er et godt arbejdsmiljø for medarbejderne,og at det er et rart sted for borgerne at komme. Du får ansvaret for at tilrettelægge arbejdet således, at der kan ydes en struktureret indsats, der er i overensstemmelse med gældende faglige standarder. Du skal være god til at holde overblik, inspirere til udvikling og skabe resultater. Der er selvstændigt budget for enheden, som du bliver ansvarlig for, ligesom du har det overordnede ansvar for at Valmuen overholder Lægemiddelstyrelsen krav til for eksempel lager og heroinregnskab. Du vil arbejde tæt sammen med afdelingslederen og den koordinerende sygeplejerske ligesom du vil have samarbejde med den behandlingsansvarlige overlæge for heroinbehandlingen samt med afdelingslægerne, som er tilknyttet Valmuen. Enhedslederen indgår i den samlede ledergruppe i Center for Rusmiddelbehandling København og refererer til områdechefen på området. Du vil sammen med de øvrige ledere have en afgørende rolle i forhold til at sikre udvikling og implementering af nye tiltag på området. Vi forventer, at du har en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund og ledelseserfaring har erfaring eller kendskab til rusmiddelbehandling er synlig og tydelig for brugere og personale i det daglige behandlingsmiljø kan være en faglig stærk sparringspartner for personalet i forbindelse med den psykosociale og sundhedsfaglige behandling tager afsæt i en dialogbaseret og anerkendende tilgang kan bidrage til den fortsatte udvikling af tilbuddet er loyal, har gode samarbejdsevner og godt humør er rummelig i forhold til målgruppen Følgende kvalifikationer er en fordel erfaring med psykosocial rusmiddelbehandling indenfor MI eller den kognitive metode erfaring med miljøterapi erfaring med low arousal Vi kan tilbyde plads i et engageret lederteam et godt arbejdsmiljø et spændende og selvstændigt job med udstrakt kompetence og ansvar et dynamisk og udviklingsorienteret behandlingstilbud, som du er med til at præge et spændende arbejde med mange alsidige opgaver og inspirerende tværfagligt samarbejde en dynamisk personalegruppe, der har lysten og viljen til at styrke heroinbehandlingen et samarbejde med de øvrige heroinklinikker i Danmark Ansættelsesforhold Stillingen ønskes besat pr. 1. november 2019. Stillingen er på fuld tid, og ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og efter principper om Ny Løn. Mere information Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til områdechef Finn Jensen på 6146 7926 eller afdelingsleder Louise de Aquino Enevoldsen på 3045 4603. Du kan læse mere om Center for Rusmiddelbehandling København her. Søg via nedenstående link senest søndag den 8. september 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 38 og 39. Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune Som del af Danmarks største kommune er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser. Vi arbejder fokuseret med god ledelse og dialog i organisationen, og vi har et godt arbejdsmiljø og et højt engagement blandt medarbejderne.

Genindrykning

Er du er motiveret af et afvekslende, udviklende og udfordrende job i en ambitiøs og dynamisk organisation med gode muligheder for at være med til at præge udviklingen på misbrugsområdet i landets største kommune? Så er her muligheden for at blive en del af et engageret lederteam bestående af kvalificerede og tværfagligt orienterede kollegaer.

Center for Rusmiddelbehandling København søger den 1. november 2019 en enhedsleder til Valmuen, der er en specialenhed for lægeordineret heroinbehandling.

Enheden er en del af Center for Rusmiddelbehandling København, der hører under Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Centret er Danmarks største center for rusmiddelbehandling og behandler knap 3.000 borgere. Der er ansat ca. 330 medarbejdere og ca. 20 chefer/afdelingsledere.

Specialenheden Valmuen
Målgruppen for behandling med lægeordineret heroin er personer, der trods konventionel substitutionsbehandling fortsat har et misbrug af heroin. En stor del af brugerne har komplekse psykosociale og medicinske problemer. Behandlingsarbejdet er helhedsorienteret og omfatter stabiliserende medikamentel behandling med heroin og metadon og psykosocial behandling efter Servicelovens §101.

Der er aktuelt 63 borgere indskrevet i behandling. Personalet består af ca. 20 sundhedsfaglige og socialfaglige medarbejdere. Enheden er placeret i lyse og behagelige lokaler i Københavns Nordvestkvarter.

Enheden har succes med at nå målsætningerne for den nationale heroinbehandling. Bl.a. at borgerne oplever en samlet set bedre livskvalitet, og at nogle overgår til stoffri behandling.

Enheden arbejder målrettet med kerneopgaven. Kolleger fra andre kommuner kommer på besøg for at blive inspireret, og der er også en del besøg fra udlandet, som ønsker at få viden om heroinbehandling i Danmark.

Stillingen som enhedsleder
Som enhedsleder får du ansvaret for enhedens daglige drift herunder sikre, at der er et godt arbejdsmiljø for medarbejderne,og at det er et rart sted for borgerne at komme. Du får ansvaret for at tilrettelægge arbejdet således, at der kan ydes en struktureret indsats, der er i overensstemmelse med gældende faglige standarder.

Du skal være god til at holde overblik, inspirere til udvikling og skabe resultater.

Der er selvstændigt budget for enheden, som du bliver ansvarlig for, ligesom du har det overordnede ansvar for at Valmuen overholder Lægemiddelstyrelsen krav til for eksempel lager og heroinregnskab.

Du vil arbejde tæt sammen med afdelingslederen og den koordinerende sygeplejerske ligesom du vil have samarbejde med den behandlingsansvarlige overlæge for heroinbehandlingen samt med afdelingslægerne, som er tilknyttet Valmuen.

Enhedslederen indgår i den samlede ledergruppe i Center for Rusmiddelbehandling København og refererer til områdechefen på området. Du vil sammen med de øvrige ledere have en afgørende rolle i forhold til at sikre udvikling og implementering af nye tiltag på området.

Vi forventer, at du

  • har en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund og ledelseserfaring
  • har erfaring eller kendskab til rusmiddelbehandling
  • er synlig og tydelig for brugere og personale i det daglige behandlingsmiljø
  • kan være en faglig stærk sparringspartner for personalet i forbindelse med den psykosociale og sundhedsfaglige behandling
  • tager afsæt i en dialogbaseret og anerkendende tilgang
  • kan bidrage til den fortsatte udvikling af tilbuddet
  • er loyal, har gode samarbejdsevner og godt humør
  • er rummelig i forhold til målgruppen

Følgende kvalifikationer er en fordel

  • erfaring med psykosocial rusmiddelbehandling indenfor MI eller den kognitive metode
  • erfaring med miljøterapi
  • erfaring med low arousal

Vi kan tilbyde

  • plads i et engageret lederteam
  • et godt arbejdsmiljø
  • et spændende og selvstændigt job med udstrakt kompetence og ansvar
  • et dynamisk og udviklingsorienteret behandlingstilbud, som du er med til at præge
  • et spændende arbejde med mange alsidige opgaver og inspirerende tværfagligt samarbejde
  • en dynamisk personalegruppe, der har lysten og viljen til at styrke heroinbehandlingen
  • et samarbejde med de øvrige heroinklinikker i Danmark

Ansættelsesforhold
Stillingen ønskes besat pr. 1. november 2019. Stillingen er på fuld tid, og ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og efter principper om Ny Løn.

Mere information
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til områdechef Finn Jensen på 6146 7926 eller afdelingsleder Louise de Aquino Enevoldsen på 3045 4603. Du kan læse mere om Center for Rusmiddelbehandling København her.

Søg via nedenstående link senest søndag den 8. september 2019.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 38 og 39.

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Som del af Danmarks største kommune er det naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser. Vi arbejder fokuseret med god ledelse og dialog i organisationen, og vi har et godt arbejdsmiljø og et højt engagement blandt medarbejderne.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngValmuenKøbenhavn NV2019-08-04T02:00:27.3602019-08-26T00:00:00
330066523Pædagogisk leder til Idrætsbørnehuset Jorn i Ørestad SydBasic Vi søger en erfaren, fagligt stærk og handlekraftig pædagogisk leder, som brænder for pædagogisk idræt. Som kommende pædagogisk leder skal du i tæt samarbejde med børn, forældre, personale og den øvrige klyngeledelse stå i spidsen for den fortsatte succesfulde etablering af Idrætsbørnehuset Jorn. Jorn åbnede i marts 2017 i pavilloner med 10 grupper. Vi er siden flyttet til nye pavilloner og forventer, at vores nye flotte institution står færdig sommeren 2021. Det glæder vi os til. Idrætsbørnehuset Jorn er en meget veletableret institution med dygtige medarbejdere og fantastiske børn, og samarbejdet mellem forældre og personale er baseret på et solidt fundament af gensidig tillid og respekt. Pædagogisk idræt er vores omdrejningspunkt, og det gennemsyrer vores pædagogiske praksis til stor glæde for alle i vores hus. Idrætsbørnehuset Jorn en del af Amanger Klynge I, der består af syv profilinstitutioner: Børnehuset 8TALLET, Børnehuset Else, Idrætsbørnehuset Jorn, Idrætsinstitutionen LilleArena, Kongeriget, M-Husets Idrætsvuggestue og Sejlhuset. Alle enheder er beliggende i tæt på Ørestad og er kendetegnet ved at være relativt nye, progressive og med forskellige profiler. På ledelsesniveau har vi et tæt og udviklende samarbejde med et fælles fokus på at udvikle klyngens vision: Fælles om det gode børneliv. Vi har en forventning om, at du vil arbejde aktivt for klyngens principper i forhold til menneskesyn, kost og pædagogisk faglighed. I forhold til stillingen vægter vi de følgende faglige og personlige kompetencer: Faglige kompetencer Erfaren leder: Du skal gerne have flere års erfaring som leder med særlig vægt på personaleledelse, pædagogisk udvikling og samarbejdet med forældre og andre interessenter. Du har relevant efteruddannelse i ledelse fx diplom. Pædagogisk inspirator: Du skal med faglig pædagogisk indsigt og viden være inspirator og igangsætter for, at institutionens børn oplever et godt børneliv og en god barndom i institutionen. Personaleledelse: Du skal kunne motivere, inspirere og anerkende personalets forskellige faglige kompetencer, og fastholde og rammesætte et tilbagevendende fokus på den pædagogiske kerneopgave. Forældreinddragelse og samarbejde med forældre: Du skal prioritere et godt samarbejde med forældre, hvor inddragelse og løbende kommunikation er nogle af nøgleordene, og hvor der åbent lyttes til ris, ros, begejstring og bekymringer, og hvor der aktivt handles på relevant kritik. Pædagogisk idrætsprofil: Du skal kunne identificere dig med institutionens idrætsprofil og kunne igangsætte og understøtte en tilbagevendende kvalificering af pædagogisk idræt som børnenes læringsrum. Personlige kompetencer Ansvarsbevidst: Du har en grundlæggende respekt for, hvad ledelsesrollen indebærer af ansvar og forpligtigelser. Du kan relativt hurtigt træffe velbegrundede og velovervejede beslutninger, når situationen byder det, og du kan handle på kritik og forslag til forbedringer. Du har taget stilling til, at du er en del af et ledelsesteam og er derfor åben overfor den øvrige ledelses indflydelse på måden at udøve ledelse og god pædagogik på i alle enhederne i Amanger Klynge I. Samarbejdsorienteret: Du har en konstruktiv og generel positiv tilgang til dine omgivelser og møder børn, forældre, personale og øvrige ledelseskollegaer med en grundlæggende tillid. Du vægter medinddragelse for relevante parter og har en grundlæggende forståelse for de forskellige processer, som dette indebærer. Anerkendende: Du har en anerkendende tilgang til børn, forældre, medarbejdere, kollegaer og til faget. Du har respekt for andres meninger og synspunkter, og du udtrykker dig generelt i positive vendinger uden at gå på kompromis med, hvad der forventes af opgaveløsningen. Udfordringsvillig: Du finder det spændende at blive udfordret på din faglighed og dine antagelser og går gerne i undersøgelsesfeltet for at kvalificere dine beslutninger. Samtidig kan du også, når det kræves, stå fast og med fagligt fokus navigere i mere komplekse udfordringer. I ledelsen i Amager Klynge I glæder vi os til at byde en ny pædagogisk leder ind i vores team. Vi har et tæt samarbejde og arbejder ud fra de følgende fem ledelsesværdier: Vi har visioner for det gode børneliv og klyngen. Vi har altid fokus på børn og pædagogik. Vi tror på ordentlig og transparent ledelse. Vi spiller hinanden gode i et stærkt fællesskab. Og vi er modige, engagerede og tager ansvar. I ledelsen har vi et særligt fokus på at være fælles om at lede alle klyngens institutioner, hvilket betyder, at der løses og varetages opgaver på tværs af institutionerne med afsæt i den enkeltes leders erfaring og kvalifikationer til gavn for alle med tilknytning til klyngen. Kan du se dig selv i ovenstående, er du meget velkommen til at besøge os og efterfølgende sende en ansøgning. Ansættelsesvilkår Stillingen er på fuld tid og løn efter gældende overenskomst med LFS FOA. Tiltrædelse den 1. november 2019. Mere information Hvis du har spørgsmål til stillingen eller vil besøge institutionen, kan du kontakte klyngeleder Heidi K. Bruun på 2494 7539. Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis. Søg via nedenstående link senest søndag den 25. august 2019. Vi forvanter at holde 1. samtaler den 5. september og 2. samtaler den 9. september begge dage fra kl. 15.00.

Vi søger en erfaren, fagligt stærk og handlekraftig pædagogisk leder, som brænder for pædagogisk idræt.

Som kommende pædagogisk leder skal du i tæt samarbejde med børn, forældre, personale og den øvrige klyngeledelse stå i spidsen for den fortsatte succesfulde etablering af Idrætsbørnehuset Jorn. Jorn åbnede i marts 2017 i pavilloner med 10 grupper. Vi er siden flyttet til nye pavilloner og forventer, at vores nye flotte institution står færdig sommeren 2021. Det glæder vi os til.

Idrætsbørnehuset Jorn er en meget veletableret institution med dygtige medarbejdere og fantastiske børn, og samarbejdet mellem forældre og personale er baseret på et solidt fundament af gensidig tillid og respekt. Pædagogisk idræt er vores omdrejningspunkt, og det gennemsyrer vores pædagogiske praksis til stor glæde for alle i vores hus.

Idrætsbørnehuset Jorn en del af Amanger Klynge I, der består af syv profilinstitutioner: Børnehuset 8TALLET, Børnehuset Else, Idrætsbørnehuset Jorn, Idrætsinstitutionen LilleArena, Kongeriget, M-Husets Idrætsvuggestue og Sejlhuset. Alle enheder er beliggende i/tæt på Ørestad og er kendetegnet ved at være relativt nye, progressive og med forskellige profiler. På ledelsesniveau har vi et tæt og udviklende samarbejde med et fælles fokus på at udvikle klyngens vision: Fælles om det gode børneliv.

Vi har en forventning om, at du vil arbejde aktivt for klyngens principper i forhold til menneskesyn, kost og pædagogisk faglighed.

I forhold til stillingen vægter vi de følgende faglige og personlige kompetencer:

Faglige kompetencer
Erfaren leder: Du skal gerne have flere års erfaring som leder med særlig vægt på personaleledelse, pædagogisk udvikling og samarbejdet med forældre og andre interessenter. Du har relevant efteruddannelse i ledelse fx diplom.

Pædagogisk inspirator: Du skal med faglig pædagogisk indsigt og viden være inspirator og igangsætter for, at institutionens børn oplever et godt børneliv og en god barndom i institutionen.

Personaleledelse: Du skal kunne motivere, inspirere og anerkende personalets forskellige faglige kompetencer, og fastholde og rammesætte et tilbagevendende fokus på den pædagogiske kerneopgave.

Forældreinddragelse og samarbejde med forældre: Du skal prioritere et godt samarbejde med forældre, hvor inddragelse og løbende kommunikation er nogle af nøgleordene, og hvor der åbent lyttes til ris, ros, begejstring og bekymringer, og hvor der aktivt handles på relevant kritik.

Pædagogisk idrætsprofil: Du skal kunne identificere dig med institutionens idrætsprofil og kunne igangsætte og understøtte en tilbagevendende kvalificering af pædagogisk idræt som børnenes læringsrum.

Personlige kompetencer
Ansvarsbevidst: Du har en grundlæggende respekt for, hvad ledelsesrollen indebærer af ansvar og forpligtigelser. Du kan relativt hurtigt træffe velbegrundede og velovervejede beslutninger, når situationen byder det, og du kan handle på kritik og forslag til forbedringer. Du har taget stilling til, at du er en del af et ledelsesteam og er derfor åben overfor den øvrige ledelses indflydelse på måden at udøve ledelse og god pædagogik på i alle enhederne i Amanger Klynge I.

Samarbejdsorienteret: Du har en konstruktiv og generel positiv tilgang til dine omgivelser og møder børn, forældre, personale og øvrige ledelseskollegaer med en grundlæggende tillid. Du vægter medinddragelse for relevante parter og har en grundlæggende forståelse for de forskellige processer, som dette indebærer.

Anerkendende: Du har en anerkendende tilgang til børn, forældre, medarbejdere, kollegaer og til faget. Du har respekt for andres meninger og synspunkter, og du udtrykker dig generelt i positive vendinger uden at gå på kompromis med, hvad der forventes af opgaveløsningen.

Udfordringsvillig: Du finder det spændende at blive udfordret på din faglighed og dine antagelser og går gerne i undersøgelsesfeltet for at kvalificere dine beslutninger. Samtidig kan du også, når det kræves, stå fast og med fagligt fokus navigere i mere komplekse udfordringer.

I ledelsen i Amager Klynge I glæder vi os til at byde en ny pædagogisk leder ind i vores team. Vi har et tæt samarbejde og arbejder ud fra de følgende fem ledelsesværdier:

  • Vi har visioner for det gode børneliv og klyngen.
  • Vi har altid fokus på børn og pædagogik.
  • Vi tror på ordentlig og transparent ledelse.
  • Vi spiller hinanden gode i et stærkt fællesskab.
  • Og vi er modige, engagerede og tager ansvar.

I ledelsen har vi et særligt fokus på at være fælles om at lede alle klyngens institutioner, hvilket betyder, at der løses og varetages opgaver på tværs af institutionerne med afsæt i den enkeltes leders erfaring og kvalifikationer til gavn for alle med tilknytning til klyngen.

Kan du se dig selv i ovenstående, er du meget velkommen til at besøge os og efterfølgende sende en ansøgning.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og løn efter gældende overenskomst med LFS/FOA. Tiltrædelse den 1. november 2019.

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller vil besøge institutionen, kan du kontakte klyngeleder Heidi K. Bruun på 2494 7539.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.

Søg via nedenstående link senest søndag den 25. august 2019.
Vi forvanter at holde 1. samtaler den 5. september og 2. samtaler den 9. september – begge dage fra kl. 15.00.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBørnehuset JornKøbenhavn S2019-08-01T03:00:48.9102019-08-22T00:00:00
330071372Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager NordøstBasic Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud omkring Holmbladskvarteret. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A , og består af en fritidsklub, to kombinerede fritids- og ungdomsklubber, et idræts-gadeprojekt (Buret) og et gadeplansmødested samt opsøgende medarbejdere. I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet. Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler. Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre. I Fritidscenter Nordøst arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag. Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne. Det er en leder, som kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver der følger med engagement og personlig gennemslagskraft Vi tilbyder en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion en veletableret institution med mange børn og et engageret personale en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen Vi forventer, at du har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en ledelseserfaring, gerne fra fritids- & ungdomsklubber, er ingen hindring har erfaring med- og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen forholder dig til hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for udvikling af både fritidsklub, ungdomsklub og det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen herunder de pædagogiske pejlemærker lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber Ledelsen et center med meget aftenåben. Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn. Mere information For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og 6. september 2019. Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37 38.

Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig!

Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud omkring Holmbladskvarteret. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A , og består af en fritidsklub, to kombinerede fritids- og ungdomsklubber, et idræts-gadeprojekt (Buret) og et gadeplansmødested samt opsøgende medarbejdere.

I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet.

Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler.

Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre.

I Fritidscenter Nordøst arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag.

Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som

  • er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne. Det er en leder, som kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring
  • er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed
  • har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier
  • har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver der følger med
  • engagement og personlig gennemslagskraft

Vi tilbyder

  • en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion
  • en veletableret institution med mange børn og et engageret personale
  • en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi
  • mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen

Vi forventer, at du

  • har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en
  • ledelseserfaring, gerne fra fritids- & ungdomsklubber, er ingen hindring
  • har erfaring med- og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn/unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer
  • har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler
  • lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen
  • er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen
  • forholder dig til hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen

Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for

  • udvikling af både fritidsklub, ungdomsklub og det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer
  • personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere
  • udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler
  • implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen – herunder de pædagogiske pejlemærker
  • lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer
  • indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber

Ledelsen et center med meget aftenåben.

Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn.

Mere information
For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og 6. september 2019.

Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37/38.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngFritidscenter Amager NordøstKøbenhavn S2019-08-12T14:02:26.9702019-08-30T00:00:00
330071366Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager MidtBasic Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud i Hørgården og Urbanplanen. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A og består af en fritidsklub fordelt på tre matrikler, en ungdomsklub og to væresteder, samt opsøgende medarbejdere. I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet. Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler. Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre. I Fritidscenter Midt arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag. Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver, der følger med engagement og personlig gennemslagskraft Vi tilbyder en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion en veletableret institution med mange børn og et engageret personale en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen Vi forventer, at du har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en. Ledelseserfaring, gerne fra fritids- og ungdomsklubber, er ingen hindring har erfaring med og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen forholder dig til, hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for udvikling af såvel fritidsklub, ungdomsklub som det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen herunder de pædagogiske pejlemærker at lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer at indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge, som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber ledelsen af et center med meget aftenåben Løn- og ansættelsesforhold Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn. Mere information For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og den 30. august 2019. Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37 38.

Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig!

Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud i Hørgården og Urbanplanen. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fritidscentret er en del af Amager Klynge A og består af en fritidsklub fordelt på tre matrikler, en ungdomsklub og to væresteder, samt opsøgende medarbejdere.

I Amager Klynge A understøtter vi børn og unges trivsel og læring, så de bliver livsduelige medspillere i samfundet.

Vi søger en pædagogisk leder, der både strategisk og visionært kan lede Fritidscenter Midt i et samarbejde med klyngeledelsesteamet. Vi søger en pædagogisk leder, som i hverdagen varetager den faglige, administrative og personalemæssige ledelse i fritidscentret. Den pædagogiske leder sparrer dagligt med Trioen og de teamkoordinatorer, som er tilknyttet de enkelte matrikler.

Amager Klynge A består af fire fritidscentre og en fritidsinstitution. Som pædagogisk leder indgår du i et velfungerende klyngeledelsesteam, som består af en klyngeleder og fem pædagogiske ledere, og vi har en tradition for at hjælpe og støtte hinanden. Vi arbejder både med det fælles ledelsesrum og de opgaver, der ligger i de enkelte centre.

I Fritidscenter Midt arbejder vi med mange forskellige målgrupper fra mange forskellige sociale lag.

Egenskaber som bliver efterspurgt hos vores kommende leder, er en som

  • er empatisk, lyttende og kan skabe motivation og arbejdsglæde blandt medarbejderne
  • kan skabe demokratiske processer, er lydhør over for kritik, og som er i stand til at implementere og forsvare vedtagne beslutninger. Humor er absolut ingen hindring
  • er fleksibel og omstillingsparat til at agere i en politisk styret virkelighed
  • har erfaring med at arbejde med udsatte børne- og ungegrupperinger og deres familier
  • har et godt overblik over en kompleks organisation og de administrative opgaver, der følger med
  • engagement og personlig gennemslagskraft

Vi tilbyder

  • en institution med fokus på trivsel, læring, udvikling og inklusion
  • en veletableret institution med mange børn og et engageret personale
  • en institution med teamorganisering og uddelegeret kompetence og økonomi
  • mulighed for at være med til at etablere nye tiltag og skabe udvikling både i institutionen og i klyngen

Vi forventer, at du

  • har en pædagogisk uddannelse og diplom i ledelse eller er indstillet på at tage en. Ledelseserfaring, gerne fra fritids- og ungdomsklubber, er ingen hindring
  • har erfaring med og brænder for at arbejde med flerkulturelle børn/unge og deres familier og er i stand til at skabe attraktive og dynamiske børnemiljøer
  • har en løsningsfokuseret tilgang til konflikter og svære samtaler
  • lægger vægt på en anerkendende ledelsesstil og er synlig i hverdagen
  • er i stand til at arbejde systematisk og kan skabe struktur i dagligdagen
  • forholder dig til, hvordan du kan være en synlig leder for hele personalegruppen

Du skal ligeledes have mod på at stå i spidsen for

  • udvikling af såvel fritidsklub, ungdomsklub som det opsøgende, udgående arbejde i en tid med fysiske omstruktureringer
  • personaleudvikling for ca. 30 engagerede medarbejdere
  • udvikling af pædagogisk kvalitet i samspil med pædagogiske tilsyn, herunder afholdelse af MUS-samtaler
  • implementering af pædagogiske målsætninger samt politisk besluttede tiltag fra Børne- og Ungeforvaltningen – herunder de pædagogiske pejlemærker
  • at lede personalet indenfor vedtagne værdier og mål, med respekt og anerkendelse af personalets forskelligheder samt kompetencer
  • at indgå i og brobygge til relevante netværk og tværfaglige sammenhænge, som en del af et velfungerende netværk, og samarbejde med forældre, SSP, skoler, boligsocialt arbejde, andre klubber og fritidshjem, foreninger og sportsklubber
  • ledelsen af et center med meget aftenåben

Løn- og ansættelsesforhold
Der er i klyngen opslået to lederstillinger, og det er muligt at søge dem begge.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i overensstemmelse med gældende overenskomst og i henhold til Ny Løn.

Mere information
For spørgsmål omkring stillingen, kontakt klyngeleder Rasmus Schmidt på 2673 0085 mellem den 26. august og den 30. august 2019.

Søg via nedenstående link senest fredag den 30. august 2019
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 37/38.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngFritidscenter Amager MidtKøbenhavn S2019-08-12T14:02:03.0632019-08-30T00:00:00
330074107Leder for ergonomisk og teknisk arbejdsmiljørådgivning til Arbejdsmiljø KøbenhavnBasic Vil du være med til at indfri en ambition om en synlig og dagsordensættende rolle i Københavns Kommune, når det handler om at skabe sunde og holdbare arbejdsliv. Så er stillingen som leder i Arbejdsmiljø København måske noget for dig? Arbejdsmiljø København (AMK) er Københavns Kommunes interne konsulentvirksomhed, der rådgiver kommunens arbejdspladser om arbejdsmiljø og arbejdsliv Om stillingen Som leder af vores ergonomiske og tekniske arbejdsmiljørådgivning bliver din primære opgave at være en nærværende, tillidsfuld og synlig personaleleder for ca. 13 fagligt ambitiøse medarbejdere fordelt på to teams: Ergonomiteamet og Teknikerteamet. Du skal have overblik over teamenes opgaver og ressourcer, blik for effekten af rådgivningen samt evne til at prioritere, hvor det er vigtigst at sætte ind. Som leder af området skal du kunne sparre med fagligt kompetente konsulenter om deres fagområde, konsulentopgaver og prioriteringer. Opgavefeltet er bredt og du må gerne have blik for de tværfaglige potentialer i huset, når opgaven kalder på det. Vi er kendetegnet ved et meget højt fagligt niveau og tilfredse kunder, der forventer, at vi hele tiden udvikle vores leverancer. En del af din ledelsesopgave vil derfor også være at udvikle det ergonomiske og tekniske arbejdsmiljøområde samtidig med, at du sikrer en effektiv løsning af kerneopgaven. Du skal tænke og handle visionært og bruge det til at løfte området, både internt i AMK og i Københavns Kommune. I samarbejde med en række fagligt ambitiøse medarbejdere og Københavns Kommunes forvaltninger skal du prioritere og dyrke uindfriede potentialer samt rammesætte arbejdet med at få dem omsat til nye ydelser, der er relevante for kommunens arbejdspladser og forvaltninger. Det kan fx handle om områder som forebyggelse af fysisk nedslidning, muskel-skelet-besvær og smerter eller forebyggelse og nedbringelse af arbejdsulykker. Du skal i dialog med medarbejderne kunne sætte retningen på de faglige områder. Du må gerne være den, der både kan lytte og tør udfordre på retningen og som bakker op, når retningen er lagt. Som leder af den ergonomiske og tekniske arbejdsmiljørådgivning skal du kunne håndtere et komplekst interessentlandskab og dialogen med nøglepersoner og samarbejdspartnere i kommunens syv forvaltninger samt eksterne samarbejdspartnere, fx fra forskningsinstitutioner. Du vil få et tæt samspil med chefen for Arbejdsmiljø København og dine tre mellemlederkolleger. Vi har et tillidsfuldt samarbejde, hvor vi er ambitiøse om vores fælles opgave. Om dig Du har en relevant videregående uddannelse og ledelseserfaring. Du har indsigt i arbejdsmiljøområdet og ser arbejdsmiljøarbejdet som en integreret del af kerneopgaven. Du kan sikre velfungerende arbejdsprocesser og god ressourcestyring i det daglige. Du er innovativ og idérig og kan rammesætte, at idéer omsættes til konkrete handlinger og initiativer. Du kan navigere i en kompleks, politisk styret organisation Du arbejder tillidsbaseret og er nærværende og synlig i din ledelsesstil. Du indgår i et ledelsesteam som et fællesskab, der arbejder i samme retning og med samme formål. Yderligere oplysninger Stillingen er til besættelse 1. november 2019 og er en afdelingslederstilling. Løn og ansættelsesvilkår forhandles med den relevante, faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst. Du kan læse mere om stillingen og Arbejdsmiljø København i jobprofilen, som du finder her og på vores hjemmeside: www.amk.kk.dk Overvejer du at søge stillingen, er du velkommen til at kontakte: Chef for Arbejdsmiljø København Karsten Refsgård på 2327 3445 eller leder af AMK-Rådgivning Nete Veje på 2835 2485. Søg via nedenstående link senest onsdag den 4. september 2019 Der vil blive holdt to samtaler. Første samtale holdes den 11. eller 12. september. Anden samtale holdes den 20. september. Kandidater, der går videre til anden samtale, kommer til at gennemgå en personlighedstest forud for anden samtale.

Vil du være med til at indfri en ambition om en synlig og dagsordensættende rolle i Københavns Kommune, når det handler om at skabe sunde og holdbare arbejdsliv. Så er stillingen som leder i Arbejdsmiljø København måske noget for dig?

Arbejdsmiljø København (AMK) er Københavns Kommunes interne konsulentvirksomhed, der rådgiver kommunens arbejdspladser om arbejdsmiljø og arbejdsliv

Om stillingen
Som leder af vores ergonomiske og tekniske arbejdsmiljørådgivning bliver din primære opgave at være en nærværende, tillidsfuld og synlig personaleleder for ca. 13 fagligt ambitiøse medarbejdere fordelt på to teams: Ergonomiteamet og Teknikerteamet. Du skal have overblik over teamenes opgaver og ressourcer, blik for effekten af rådgivningen samt evne til at prioritere, hvor det er vigtigst at sætte ind.

Som leder af området skal du kunne sparre med fagligt kompetente konsulenter om deres fagområde, konsulentopgaver og prioriteringer. Opgavefeltet er bredt – og du må gerne have blik for de tværfaglige potentialer i huset, når opgaven kalder på det.

Vi er kendetegnet ved et meget højt fagligt niveau og tilfredse kunder, der forventer, at vi hele tiden udvikle vores leverancer.

En del af din ledelsesopgave vil derfor også være at udvikle det ergonomiske og tekniske arbejdsmiljøområde samtidig med, at du sikrer en effektiv løsning af kerneopgaven. Du skal tænke og handle visionært og bruge det til at løfte området, både internt i AMK og i Københavns Kommune.

I samarbejde med en række fagligt ambitiøse medarbejdere og Københavns Kommunes forvaltninger skal du prioritere og dyrke uindfriede potentialer samt rammesætte arbejdet med at få dem omsat til nye ydelser, der er relevante for kommunens arbejdspladser og forvaltninger. Det kan fx handle om områder som forebyggelse af fysisk nedslidning, muskel-skelet-besvær og smerter eller forebyggelse og nedbringelse af arbejdsulykker.

Du skal – i dialog med medarbejderne – kunne sætte retningen på de faglige områder. Du må gerne være den, der både kan lytte og tør udfordre på retningen – og som bakker op, når retningen er lagt.

Som leder af den ergonomiske og tekniske arbejdsmiljørådgivning skal du kunne håndtere et komplekst interessentlandskab og dialogen med nøglepersoner og samarbejdspartnere i kommunens syv forvaltninger samt eksterne samarbejdspartnere, fx fra forskningsinstitutioner.

Du vil få et tæt samspil med chefen for Arbejdsmiljø København og dine tre mellemlederkolleger. Vi har et tillidsfuldt samarbejde, hvor vi er ambitiøse om vores fælles opgave.

Om dig

  • Du har en relevant videregående uddannelse og ledelseserfaring.
  • Du har indsigt i arbejdsmiljøområdet og ser arbejdsmiljøarbejdet som en integreret del af kerneopgaven.
  • Du kan sikre velfungerende arbejdsprocesser og god ressourcestyring i det daglige.
  • Du er innovativ og idérig og kan rammesætte, at idéer omsættes til konkrete handlinger og initiativer.
  • Du kan navigere i en kompleks, politisk styret organisation
  • Du arbejder tillidsbaseret og er nærværende og synlig i din ledelsesstil.
  • Du indgår i et ledelsesteam som et fællesskab, der arbejder i samme retning og med samme formål.

Yderligere oplysninger
Stillingen er til besættelse 1. november 2019 og er en afdelingslederstilling.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles med den relevante, faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst.

Du kan læse mere om stillingen og Arbejdsmiljø København i jobprofilen, som du finder her og på vores hjemmeside: www.amk.kk.dk

Overvejer du at søge stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Chef for Arbejdsmiljø København Karsten Refsgård på 2327 3445 eller leder af AMK-Rådgivning Nete Veje på 2835 2485.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 4. september 2019

Der vil blive holdt to samtaler. Første samtale holdes den 11. eller 12. september. Anden samtale holdes den 20. september. Kandidater, der går videre til anden samtale, kommer til at gennemgå en personlighedstest forud for anden samtale.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngArbejdsmiljø KøbenhavnKøbenhavn SV2019-08-16T15:02:42.3772019-09-04T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Enhedsleder til heroinbehandling på Specialenheden Valmuen

Valmuen

København NV
Genindrykning Er du er motiveret af et afvekslende, udviklende og udfordrende job i en ambitiøs og dynamisk organisation med gode muligheder for at være med til at præge udviklingen på misbrugsområdet i landets største kommune? Så er her muligheden ...
Indrykket:4. august 2019
Udløbsdato:26. august 2019

Pædagogisk leder til Idrætsbørnehuset Jorn i Ørestad Syd

Børnehuset Jorn

København S
Vi søger en erfaren, fagligt stærk og handlekraftig pædagogisk leder, som brænder for pædagogisk idræt. Som kommende pædagogisk leder skal du i tæt samarbejde med børn, forældre, personale og den øvrige klyngeledelse stå i spidsen for den fortsatte ...
Indrykket:1. august 2019
Udløbsdato:22. august 2019

Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager Nordøst

Fritidscenter Amager Nordøst

København S
Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud omkring Holmbladskvarteret. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fri...
Indrykket:12. august 2019
Udløbsdato:30. august 2019

Pædagogisk leder til Fritidscenter Amager Midt

Fritidscenter Amager Midt

København S
Brænder du for arbejdet med ledelse og fritids- og ungdomspædagogik, så er denne stilling noget for dig! Fritidscentret dækker 10-18 års fritidstilbud i Hørgården og Urbanplanen. Åbningstider i fritidscentret er typisk mellem kl. 14.00 og 22.00. Fri...
Indrykket:12. august 2019
Udløbsdato:30. august 2019

Leder for ergonomisk og teknisk arbejdsmiljørådgivning til Arbejdsmiljø København

Arbejdsmiljø København

København SV
Vil du være med til at indfri en ambition om en synlig og dagsordensættende rolle i Københavns Kommune, når det handler om at skabe sunde og holdbare arbejdsliv. Så er stillingen som leder i Arbejdsmiljø København måske noget for dig? Arbejdsmiljø K...
Indrykket:16. august 2019
Udløbsdato:4. september 2019