Københavns Kommune søger to erfarne profiler/generalister til udvikling af byens udsatte byområder

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

I enheden Almene boliger har vi ansvar for at styrke Københavns sociale balance. Vi arbejder for at skabe en sammenhængende og mangfoldig by med plads til alle. Vi løfter de udsatte byområder i København blandt andet igennem arbejdet med 'boligsociale helhedsplaner' og strategisk byudvikling i samarbejde med de almene boligorganisationer.

Vi søger to medarbejdere, der kan bidrage til enhedens arbejde og udviklingen af de udsatte byområder.

Væsentligste opgaver
Begge stillinger har koordineringen af det boligsociale arbejde som omdrejningspunkt. I den forbindelse er de væsentligste opgaver:

  • Strategisk udvikling af boligsociale indsatser i udsatte byområder i samarbejde med boligorganisationer og de øvrige forvaltninger
  • Godkendelse af boligsociale helhedsplaner i dialog med almene boligorganisationer samt tilsagn ifm. og løbende tilsyn af helhedsplanerne
  • Politisk betjening, fx udvalgsindstillinger og mødeforberedelse til boligsociale bydelsbestyrelser

De to stillinger har udover det boligsociale forskellige ansvarsområder.

Stilling 1: Politikudvikling og dataunderstøttelse

  • Videreudvikling og understøttelse af Politik for Udsatte Byområder, herunder tilrettelæggelse af faglige og politiske drøftelser og dialog på tværs af kommunens forvaltninger
  • Udvikling og anvendelse af data til understøttelse af arbejdet med de udsatte byområder

Stilling 2: Tværkommunalt samarbejde og strategiske udviklingsplaner

  • Udvikling af bystrategiske forandringsplaner, fx igennem tilrettelæggelse af lokale inddragelsesprocesser i boligområderne
  • Tovholder på dialoger med de øvrige forvaltninger fx om nye funktioner i boligområderne
  • Tekstforfatter til generelle beskrivelser af boligområdernes udfordringer, potentialer mv. og projektbeskrivelser i forandringsplanerne

Vi forventer, at begge profiler

  • Har solid viden om sociale og fysiske indsatser i udsatte byområder – meget gerne specifikt kendskab til Københavns Kommunes arbejde på området
  • Har gode samarbejdsevner og trives med at arbejde projektorienteret på et område med mange forskellige interessenter og interesser
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og systematisk
  • Er udadvendte og løsningsorienterede
  • Har mod på både drifts- og udviklingsopgaver

Baggrund for begge profiler

  • Begge profiler har relevant akademisk uddannelse, fx samfundsvidenskabelig, sociologisk eller antropologisk baggrund
  • Erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation, herunder politisk betjening og myndighedsopgaver
  • Erfaring med at arbejde på tværs af aktører og interessenter
  • Kendskab til den almene boligsektor samt dens muligheder og udfordringer

Baggrund stilling 1: Politikudvikling og dataunderstøttelse

  • Det er en fordel, hvis du har indgående viden om de teoretiske og historiske dimensioner i arbejdet med udsatte byområder både nationalt og internationalt, fx via erfaring fra forskningsverdenen
  • Erfaring med at anvende relevant data i politikudvikling og formidle kompliceret viden, fx ved hjælp af PowerBI og lignende redskaber

Baggrund stilling 2: Tværkommunalt samarbejde og strategiske udviklingsplaner

  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til – og erfaring med – samarbejdet på tværs af forvaltninger om udsatte byområder, fx om nye kommunale funktioner – meget gerne fra København
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med at udvikle bystrategiske udviklingsplaner, fx forandringsplaner

Vi kan tilbyde dig

  • Et alsidigt job i en dynamisk organisation med gode kolleger og et område i rivende udvikling, hvor de faglige og personlige udfordringer og muligheder går hånd i hånd
  • Stor indflydelse på eget arbejde og god ledelsesmæssig og kollegial sparring

Om enheden for Almene boliger 
Enheden for Almene boliger i Teknik- og Miljøforvaltningen er kommunens primære indgang til arbejdet med de udsatte by- og boligområder og samarbejdet med byens almene boligsektor. I enheden arbejder vi også med nybyggeri og renovering af almene boliger, og vi har tilsynet med de almene boligorganisationer i København. Enheden er organiseret i fire teams, og stillingerne er forankret i team Udsat By.

Kollegerne i kontoret har primært juridisk eller samfundsvidenskabelig baggrund eller er arkitektuddannede.  

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er generaliststillinger, og vi forventer at besætte stillingerne 1. januar 2022 eller snarest herefter.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. 
 
Spørgsmål
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Stine Kofod på 2175 4858 eller enhedschef Hanne Lind Mortensen på 4012 4960.
 
Søg via nedenstående link senest mandag den 25. oktober 2021
Vi forventer at holde samtaler i uge 43.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Andre job der minder om dette

Operations Coordinators - Spanish Market

VOS ApS

København Ø
We are looking for more people to join our Spanish team. YOUR ROLE The main functions of this role will be achieving successful operations of groups. RESPONSIBILITIES Book and operate groups, in close cooperation with our suppliers. Create relevant,...
Indrykket:16. oktober 2021

Operations Coordinators - Italian Market

VOS ApS

København Ø
We are looking for more people to join our Italian team. YOUR ROLEThe main functions of this role will be achieving successful operations of groups. RESPONSIBILITIES Book and operate groups, in close cooperation with our suppliers. Create relevant, ...
Indrykket:16. oktober 2021

Kundeservicemedarbejder

ipnordic A/S

København S
Kundeservicemedarbejder til vores kontor i København Vil du være med til at give vores kunder fremragende kundeservice og markedets bedste telefoniløsning? Så er du lige den, vi søger! Hos ipnordic vil vi være førende inden for kundeservice i vores ...
Indrykket:16. oktober 2021

Norsktalende sagsbehandler med stærke kommunikative evner

ParkZone A/S

Rødovre
Norsktalende sagsbehandler med stærke kommunikative evner Kan du flydende norsk, har erfaring med sagsbehandling og brænder du for at sikre en god kundekommunikation? Så er det måske dig, vi søger. Om ParkZone ParkZone er en danskejet servicevirksom...
Indrykket:15. oktober 2021

Serviceminded studerende til kundeservice

ParkZone A/S

Rødovre
Studentermedhjælper til kundeservice Er du serviceminded og kunne du tænke dig et job, hvor du får mulighed for at arbejde selvstændigt? Om ParkZone ParkZone er en danskejet servicevirksomhed med speciale i digitale parkeringsløsninger. Vi tilbyder ...
Indrykket:15. oktober 2021

Københavns Kommune søger to erfarne profiler/generalister til udvikling af byens udsatte byområder

I enheden Almene boliger har vi ansvar for at styrke Københavns sociale balance. Vi arbejder for at skabe en sammenhængende og mangfoldig by med plads til alle. Vi løfter de udsatte byområder i København blandt andet igennem arbejdet med 'boligsociale helhedsplaner' og strategisk byudvikling i samarbejde med de almene boligorganisationer.

Vi søger to medarbejdere, der kan bidrage til enhedens arbejde og udviklingen af de udsatte byområder.

Væsentligste opgaver
Begge stillinger har koordineringen af det boligsociale arbejde som omdrejningspunkt. I den forbindelse er de væsentligste opgaver:

  • Strategisk udvikling af boligsociale indsatser i udsatte byområder i samarbejde med boligorganisationer og de øvrige forvaltninger
  • Godkendelse af boligsociale helhedsplaner i dialog med almene boligorganisationer samt tilsagn ifm. og løbende tilsyn af helhedsplanerne
  • Politisk betjening, fx udvalgsindstillinger og mødeforberedelse til boligsociale bydelsbestyrelser

De to stillinger har udover det boligsociale forskellige ansvarsområder.

Stilling 1: Politikudvikling og dataunderstøttelse

  • Videreudvikling og understøttelse af Politik for Udsatte Byområder, herunder tilrettelæggelse af faglige og politiske drøftelser og dialog på tværs af kommunens forvaltninger
  • Udvikling og anvendelse af data til understøttelse af arbejdet med de udsatte byområder

Stilling 2: Tværkommunalt samarbejde og strategiske udviklingsplaner

  • Udvikling af bystrategiske forandringsplaner, fx igennem tilrettelæggelse af lokale inddragelsesprocesser i boligområderne
  • Tovholder på dialoger med de øvrige forvaltninger fx om nye funktioner i boligområderne
  • Tekstforfatter til generelle beskrivelser af boligområdernes udfordringer, potentialer mv. og projektbeskrivelser i forandringsplanerne

Vi forventer, at begge profiler

  • Har solid viden om sociale og fysiske indsatser i udsatte byområder – meget gerne specifikt kendskab til Københavns Kommunes arbejde på området
  • Har gode samarbejdsevner og trives med at arbejde projektorienteret på et område med mange forskellige interessenter og interesser
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og systematisk
  • Er udadvendte og løsningsorienterede
  • Har mod på både drifts- og udviklingsopgaver

Baggrund for begge profiler

  • Begge profiler har relevant akademisk uddannelse, fx samfundsvidenskabelig, sociologisk eller antropologisk baggrund
  • Erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation, herunder politisk betjening og myndighedsopgaver
  • Erfaring med at arbejde på tværs af aktører og interessenter
  • Kendskab til den almene boligsektor samt dens muligheder og udfordringer

Baggrund stilling 1: Politikudvikling og dataunderstøttelse

  • Det er en fordel, hvis du har indgående viden om de teoretiske og historiske dimensioner i arbejdet med udsatte byområder både nationalt og internationalt, fx via erfaring fra forskningsverdenen
  • Erfaring med at anvende relevant data i politikudvikling og formidle kompliceret viden, fx ved hjælp af PowerBI og lignende redskaber

Baggrund stilling 2: Tværkommunalt samarbejde og strategiske udviklingsplaner

  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til – og erfaring med – samarbejdet på tværs af forvaltninger om udsatte byområder, fx om nye kommunale funktioner – meget gerne fra København
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med at udvikle bystrategiske udviklingsplaner, fx forandringsplaner

Vi kan tilbyde dig

  • Et alsidigt job i en dynamisk organisation med gode kolleger og et område i rivende udvikling, hvor de faglige og personlige udfordringer og muligheder går hånd i hånd
  • Stor indflydelse på eget arbejde og god ledelsesmæssig og kollegial sparring

Om enheden for Almene boliger 
Enheden for Almene boliger i Teknik- og Miljøforvaltningen er kommunens primære indgang til arbejdet med de udsatte by- og boligområder og samarbejdet med byens almene boligsektor. I enheden arbejder vi også med nybyggeri og renovering af almene boliger, og vi har tilsynet med de almene boligorganisationer i København. Enheden er organiseret i fire teams, og stillingerne er forankret i team Udsat By.

Kollegerne i kontoret har primært juridisk eller samfundsvidenskabelig baggrund eller er arkitektuddannede.  

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er generaliststillinger, og vi forventer at besætte stillingerne 1. januar 2022 eller snarest herefter.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. 
 
Spørgsmål
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Stine Kofod på 2175 4858 eller enhedschef Hanne Lind Mortensen på 4012 4960.
 
Søg via nedenstående link senest mandag den 25. oktober 2021
Vi forventer at holde samtaler i uge 43.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Operations Coordinators - Spanish Market

VOS ApS

København Ø
We are looking for more people to join our Spanish team. YOUR ROLE The main functions of this role will be achieving successful operations of groups. RESPONSIBILITIES Book and operate groups, in close cooperation with our suppliers. Create relevant,...
Indrykket:16. oktober 2021

Operations Coordinators - Italian Market

VOS ApS

København Ø
We are looking for more people to join our Italian team. YOUR ROLEThe main functions of this role will be achieving successful operations of groups. RESPONSIBILITIES Book and operate groups, in close cooperation with our suppliers. Create relevant, ...
Indrykket:16. oktober 2021

Kundeservicemedarbejder

ipnordic A/S

København S
Kundeservicemedarbejder til vores kontor i København Vil du være med til at give vores kunder fremragende kundeservice og markedets bedste telefoniløsning? Så er du lige den, vi søger! Hos ipnordic vil vi være førende inden for kundeservice i vores ...
Indrykket:16. oktober 2021

Norsktalende sagsbehandler med stærke kommunikative evner

ParkZone A/S

Rødovre
Norsktalende sagsbehandler med stærke kommunikative evner Kan du flydende norsk, har erfaring med sagsbehandling og brænder du for at sikre en god kundekommunikation? Så er det måske dig, vi søger. Om ParkZone ParkZone er en danskejet servicevirksom...
Indrykket:15. oktober 2021

Serviceminded studerende til kundeservice

ParkZone A/S

Rødovre
Studentermedhjælper til kundeservice Er du serviceminded og kunne du tænke dig et job, hvor du får mulighed for at arbejde selvstændigt? Om ParkZone ParkZone er en danskejet servicevirksomhed med speciale i digitale parkeringsløsninger. Vi tilbyder ...
Indrykket:15. oktober 2021