Kollegaer søges til personalejura-team i den kommende Administrations- og Servicestyrelse

Vi søger dygtige, fleksible og helhedsorienteret kollegaer, der sammen med vores øvrige medarbejdere kan bidrage til at løse mange forskelligartede opgaver inden for det personalejuridiske felt, både inden for individuel og kollektiv arbejdsret.  
 
Dine arbejdsopgaver  
Opgaverne omfatter både rådgivning og sagsbehandling i forhold til konkrete sager og bidrag til den generelle udvikling af kontorets ansvarsområder. Dine opgaver kommer til at spænde bredt inden for det personalejuridiske område og kan f.eks. være at: 
 

  • rådgive om og udarbejde skriftlige oplæg om ansættelsesretlige og personalejuridiske spørgsmål, udarbejdelse af chefansættelser, besvarelser af spørgsmål vedrørende arbejdstidsregler og udarbejdelse af oplæg vedrørende politikker og aftaler 
 
  • udarbejdelse af aktindsigtssager, håndtering og løsning af personalesager samt vejlede i persondataloven 
 
  • fungere som sagsbehandler, rådgiver og sparringspartner for ledere inden for kontorets ansvarsområder og samarbejde med sekretariater mv. i de nye styrelser 
 
  • løse tværgående opgaver og deltage i processen med etablering af  Administrations- og Servicestyrelsen den nye Skatteforvaltning frem til 2021. 
 
Opgaverne i kontoret vil variere, hvilket giver dig en afvekslende hverdag.  Du får et alsidigt job med faglige udfordringer inden for alt, hvad der har med personale, ansættelse og afsked at gøre.   
 
Dine kompetencer    
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, fx cand. scient. adm., cand.jur., cand.merc.jur. eller har en intern uddannelse, gerne kombineret med erfaring fra en lignende stilling  – og meget gerne fra en statslig styrelse. Du har erfaring med både individuel og kollektiv arbejdsret og har lyst til at arbejde inden for begge fagområder.  
 
Jobbet kræver stor fleksibilitet og omstillingsparathed, da arbejdsdagene ofte er travle og med mange varierende opgaver. Samarbejdsevne og evne til at skabe gode relationer er afgørende for at lykkes i jobbet. Desuden er det vigtigt, at du både interesserer dig for det personalejuridiske og personalepolitiske felt. 
 
Derudover lægger vi vægt på at:  
 
  • du arbejder resultatorienteret, hurtigt og trives under tidspres, da kontoret har mange ad hoc opgaver med korte deadlines  
  • du bevarer humøret højt og har en fleksibel og positiv indstilling til dine opgaver 
  • du har gode skriftlige evner. Du er en dygtig formidler, der er i stand til at formidle kompliceret materiale på en letforståelig måde  
  • du er villig til at påtage dig forskelligartede opgaver 
  • du er god til at samarbejde bredt  
 
Center for Rekruttering og Personalejura – din enhed   
Du bliver en del af Center for Rekruttering og Personalejura i teamet Personalejura. Vi har det strategiske og aftalemæssige ansvar inden for det personalejuridiske område, herunder rådgivning og betjening af samarbejdspartnere og ledere samt håndtering af personalesager, ansættelse af chefer mv. 
 
Vi supporterer hele Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Endvidere løser centeret opgaver i forbindelse med rådgivning og vejledning af SKATs ledere i alle slags spørgsmål inden for det faglige område, herunder ansættelsesretlige og overenskomstmæssige spørgsmål og forestår sagsbehandlingen i afskedigelses- og disciplinærsager. Endelig er kontoret bindeled til Kammeradvokaten i forbindelse med ansættelsesretlige sager ved domstolene og Ligebehandlingsnævnet mv.  
 
Kontakt og ansøgning  
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer senest den 4. marts 2018 via linket ’Søg jobbet’. Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt kontorchef Helle Skytte på 72 37 26 33. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 
 
Arbejdsstedet er indtil videre Præstøgade 20, 2100 København Ø. Center for Rekruttering og Personalejura flytter til Høje Taastrup i 2. kvartal i 2019.  
 
Du bliver ansat med løn og overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.   
 
Administration og Servicestyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Administrations- og Servicestyrelsens kerneopgave bliver at understøtte skatteforvaltningen med effektiv administration og serviceydelser af høj kvalitet. Styrelsen forventes bemandet med ca. 300-350 medarbejdere og får kontorer i Herning og Høje Taastrup. Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.  
 
Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:9. januar 2018
Udløbsdato:18. februar 2018

To engagerede jurister til Center for IT, Medico og Telefoni

Center for It, Medico og Telefoni

Har du lyst til at arbejde med fagligt udfordrende It- juridiske opgaver i en stor og dynamisk offentlig organisation? Har du potentiale og interesse for at udvikle dig videre inden for It- & persondataområdet? Så er det måske dig der er en af vores...
Indrykket:25. januar 2018
Udløbsdato:19. februar 2018

Jurister til tilsyn med og regulering af energiselskaber

Energitilsynet

Center for Varme søger flere jurister til at varetage og udvikle tilsynet og reguleringen af ca. 600 energiselskaber, der er aktive på markedet for fjernvarme. Vi har fået tilført flere ressourcer til løsning af nye og eksisterende opgaver og derfor...
Indrykket:25. januar 2018
Udløbsdato:19. februar 2018

Cand.merc.aud./jur.'ere til regnskabsmæssig kontrol og vejledning af virksomheder i energisektoren

Energitilsynet

Center for Varme søger flere cand.merc.aud. jur ere. til regnskabsmæssig kontrol og vejledning af ca. 600 energiselskaber, der er aktive på markedet for fjernvarme. Vi har fået tilført flere ressourcer til løsning af nye og eksisterende opgaver og d...
Indrykket:26. januar 2018
Udløbsdato:25. februar 2018

Jurist til research om voldtægt

Sekretariat

Jurist til research om voldtægt (med start hurtigst muligt) ________________________________________________________________________________ Amnesty International Danmark søger jurist til research om voldtægt Amnestys danske afdeling søger en jurist...
Indrykket:30. januar 2018
Udløbsdato:20. februar 2018

Energitilsynet søger en dygtig jurist med interesse i energijura

Energitilsynet

Energitilsynet søger en dygtig jurist med interesse i energijura Kunne du tænke dig at blive en del af vores team, der fører tilsyn med el- og gasvirksomheder? Ønsker du en stilling med dynamik, opgaver der kræver høj faglighed, forvaltningsret og m...