Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kollegaer søges til personalejura-team i den kommende Administrations- og Servicestyrelse

Vi søger dygtige, fleksible og helhedsorienteret kollegaer, der sammen med vores øvrige medarbejdere kan bidrage til at løse mange forskelligartede opgaver inden for det personalejuridiske felt, både inden for individuel og kollektiv arbejdsret.  
 
Dine arbejdsopgaver  
Opgaverne omfatter både rådgivning og sagsbehandling i forhold til konkrete sager og bidrag til den generelle udvikling af kontorets ansvarsområder. Dine opgaver kommer til at spænde bredt inden for det personalejuridiske område og kan f.eks. være at: 
 

  • rådgive om og udarbejde skriftlige oplæg om ansættelsesretlige og personalejuridiske spørgsmål, udarbejdelse af chefansættelser, besvarelser af spørgsmål vedrørende arbejdstidsregler og udarbejdelse af oplæg vedrørende politikker og aftaler 
 
  • udarbejdelse af aktindsigtssager, håndtering og løsning af personalesager samt vejlede i persondataloven 
 
  • fungere som sagsbehandler, rådgiver og sparringspartner for ledere inden for kontorets ansvarsområder og samarbejde med sekretariater mv. i de nye styrelser 
 
  • løse tværgående opgaver og deltage i processen med etablering af  Administrations- og Servicestyrelsen den nye Skatteforvaltning frem til 2021. 
 
Opgaverne i kontoret vil variere, hvilket giver dig en afvekslende hverdag.  Du får et alsidigt job med faglige udfordringer inden for alt, hvad der har med personale, ansættelse og afsked at gøre.   
 
Dine kompetencer    
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, fx cand. scient. adm., cand.jur., cand.merc.jur. eller har en intern uddannelse, gerne kombineret med erfaring fra en lignende stilling  – og meget gerne fra en statslig styrelse. Du har erfaring med både individuel og kollektiv arbejdsret og har lyst til at arbejde inden for begge fagområder.  
 
Jobbet kræver stor fleksibilitet og omstillingsparathed, da arbejdsdagene ofte er travle og med mange varierende opgaver. Samarbejdsevne og evne til at skabe gode relationer er afgørende for at lykkes i jobbet. Desuden er det vigtigt, at du både interesserer dig for det personalejuridiske og personalepolitiske felt. 
 
Derudover lægger vi vægt på at:  
 
  • du arbejder resultatorienteret, hurtigt og trives under tidspres, da kontoret har mange ad hoc opgaver med korte deadlines  
  • du bevarer humøret højt og har en fleksibel og positiv indstilling til dine opgaver 
  • du har gode skriftlige evner. Du er en dygtig formidler, der er i stand til at formidle kompliceret materiale på en letforståelig måde  
  • du er villig til at påtage dig forskelligartede opgaver 
  • du er god til at samarbejde bredt  
 
Center for Rekruttering og Personalejura – din enhed   
Du bliver en del af Center for Rekruttering og Personalejura i teamet Personalejura. Vi har det strategiske og aftalemæssige ansvar inden for det personalejuridiske område, herunder rådgivning og betjening af samarbejdspartnere og ledere samt håndtering af personalesager, ansættelse af chefer mv. 
 
Vi supporterer hele Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Endvidere løser centeret opgaver i forbindelse med rådgivning og vejledning af SKATs ledere i alle slags spørgsmål inden for det faglige område, herunder ansættelsesretlige og overenskomstmæssige spørgsmål og forestår sagsbehandlingen i afskedigelses- og disciplinærsager. Endelig er kontoret bindeled til Kammeradvokaten i forbindelse med ansættelsesretlige sager ved domstolene og Ligebehandlingsnævnet mv.  
 
Kontakt og ansøgning  
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer senest den 4. marts 2018 via linket ’Søg jobbet’. Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt kontorchef Helle Skytte på 72 37 26 33. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 
 
Arbejdsstedet er indtil videre Præstøgade 20, 2100 København Ø. Center for Rekruttering og Personalejura flytter til Høje Taastrup i 2. kvartal i 2019.  
 
Du bliver ansat med løn og overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.   
 
Administration og Servicestyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Administrations- og Servicestyrelsens kerneopgave bliver at understøtte skatteforvaltningen med effektiv administration og serviceydelser af høj kvalitet. Styrelsen forventes bemandet med ca. 300-350 medarbejdere og får kontorer i Herning og Høje Taastrup. Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.  
 
Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her