Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kommende specialist til eKapitalområdet

Vil du bidrage til kontrol af de indberetningspligtige virksomheder inden for den finansielle sektor?  
Brænder du for at analysere kompliceret data og afdække risikoområder?  
Går du engageret ind i opgaven, og motiveres du af at indgå i et af Skattestyrelsens fagligt kompetente teams? 
 
Opgørelsen af skatter via årsopgørelsen er i dag helt overvejende baseret på data, som Skattestyrelsen modtager fra tredjeparter (arbejdsgivere, penge- og pensionsinstitutter, fagforeninger med flere). I forhold til eKapital modtager SKAT over 90 mio. indberetninger fordelt på ca.  2.700 ind berettere. 
 
Udgående kontroller i finansielle virksomheder 
Som medarbejder i Skattestyrelsens Persondataafdeling, bliver du en del af et team på 12 til 15 medarbejdere. I arbejder sammen i mindre teams om at løse opgaven med at sikre kvaliteten af tredjepartsindberetninger.  
 
I har ansvaret for de udgående kontroller fra start til slut og bidrager alle til hele processen: 
 

  • Analyse af virksomhedens indberetninger samt opstartsfase med virksomheden hvor kontrollens videre forløb planlægges. 
  • Kontrol i virksomheden af grundlaget for indberetningsdataene. 
  • Udarbejdelse af forslag og efterfølgende afgørelse med pålæg om eventuelle ændringer af indberetningsgrundlaget. 
  • Opfølgningskontrol efter en ca. 2 årig periode. 
 
Der er fokus på korrekt datakvalitet, selv om datakvalitet ikke eksakt kan gøres op i kroner og øre, og derved heller ikke har direkte påvirkning af skattegabet. Det har den dog indirekte, idet dårlig datakvalitet i fx kunderegistreringer, beholdningsoplysninger mv. medfører forkerte årsopgørelser og et forkert beslutningsgrundlag for SKAT 
 
Afledte konsekvenser kan være forkerte udbetalinger af sociale ydelser mv. Herudover har datakvalitet betydning for Skattestyrelsens opfyldelse af internationale udvekslingsforpligtelser, hvor manglende eller forkerte data reelt kan få Danmark til at agere ”skattelyland”. Datakvalitet har således en stor samfundsmæssig betydning. 
 
Engageret teamplayer med stærke revisionskompetencer 
Du har en teoretisk baggrund som cand.merc. (aud), HD-R, skatterevisor eller lignende. Du har en solid IT-mæssig baggrund, gerne med erfaring inden for Web Intelligence (Business Objects) og Excel. Du bliver en del af et stærkt fagligt team, som kan give dig yderligere faglig ballast samt sparring på opgaverne. 
 
Du har en konstruktiv tilgang til problemstillinger og arbejder løsningsorienteret. Du skal sammen med dit team kunne levere de bedst mulige resultater. Det er afgørende, at du har gode kommunikationsevner. Du skal kunne udtrykke dig klart og præcist i både skrift og tale, da du ofte skal formidle komplicerede indberetningsdata på en forståelig måde til de indberetningspligtige virksomheder.  
 
Du bliver Skattestyrelsens repræsentant i virksomhederne, hvorfor det er afgørende, at du kan håndtere enhver situation selvstændigt med et højt fagligt niveau og med udgangspunkt i Skattestyrelsens strategi om ”Kunden i centrum”. 
 
Kontrolbesøgene foregår i virksomhederne og strækker sig typisk over en længere periode, hvorfor du kan forvente, at du får rejsedage med overnatning. 
 
Din nye arbejdsplads 
Enheden er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Person, Persondata, som er et forretningsområde med ca. 200 medarbejdere, der alle målrettet arbejder for at sikre en korrekt skatteansættelse. 
 
Vi værdsætter sparring og tæt samarbejde.  
Vi søger indflydelse på de opgaver, hvortil vi kan tilføre viden og kompetence. Vi bidrager blandt andet til ny lovgivning, som forbedrer vores kontrol af indberetninger på eKapitalområdet. Vi går engageret ind i opgaverne, og går fælles efter vores mål. 
 
Ansøgning og kontakt 
Send din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest torsdag den 1. marts 2018. 
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Ole B. Sørensen på telefon 72 37 74 56. 
 
Vi forventer at afholde samtaler i uge 11. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Dit fysiske arbejdssted bliver indtil 30. september 2018, Skattecenter Herning, Brændgårdvej 10, Herning. Fra 1. oktober 2018 vil du sammen med enheden Mellemstore Virksomheder 8, flytte til Skattecenter Struer, Fabriksvej 13, Struer. 
 
Om Skattestyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.  
 
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her