Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kommende specialist til transfer pricing

Vil du arbejde med revision af transfer pricing-forhold i store, internationale koncerner? Så har du muligheden for at blive en del af Skattestyrelsens transfer pricing-kontor i København.

Komplekse kontrolopgaver i internationale koncerner
Din primære arbejdsopgave er vurdering og revision af koncernernes transfer pricing-forhold, hvor du bidrager til Skattestyrelsens vurdering af, om selskaberne har handlet i overensstemmelse med det skattemæssige armslængdeprincip – det vil sige til markedspriser. Du vil være med i sagsforløbet fra start til slut, dvs. fra udvælgelse af selskaber til kontrol til den endelige afgørelse. Kontrolopgaven kan være kompleks, hvorfor gennemførelsen af en transfer pricing-kontrol kan strække sig over en længere periode.

I sagsforløbet arbejder vi som udgangspunkt sammen i mindre teams, hvor I ofte er to kolleger på samme opgave. I udarbejder sagsnotater, -rapporter og sagsfremstillinger med henblik på at kunne træffe afgørelser i transfer pricing-revisioner, og du har derfor et stort ansvar for at sikre en høj kvalitet i hele sagsforløbet.


Du får en stor kontaktflade og vil samarbejde omkring transfer pricing-spørgsmål med både interne og eksterne samarbejdspartnere, såsom andre transfer pricing-revisionsenheder i Skattestyrelsen, rådgivere og skatteansvarlige for de største selskaber i landet.

Kom ombord – erfaren eller nyuddannet
Du har formentligt en videregående uddannelse som f.eks. cand.merc. jur., cand.oecon. eller cand.merc.aud. Du kan også have erhvervet de faglige kompetencer på anden vis f.eks. med en teoretisk uddannelse inden for skat og/eller praktisk erfaring hermed. Det er en fordel, hvis du har kendskab til (f.eks. skrevet speciale inden for transfer pricing) eller har erfaring med transfer pricing. Du bliver en del af et stærkt fagligt kontor, som kan give dig yderligere faglig ballast. Du kan derfor også være nyuddannet.

Du er ligeledes interesseret i at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvaliteten af dit arbejde. Du skal have evnen og viljen til at sætte dig ind i et globaliseret skatteområde, der er under konstant udvikling og forandring. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt og påtager dig ansvaret for egne opgaver.

Din nye enhed – transfer pricing i hele Danmark
Afdelingen Store Selskaber, som transfer pricing-kontoret er en del af, er organisatorisk placeret under fagområdet Selskaber i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største selskaber i Danmark. På transfer pricing-området har vi ansvaret for, at alle koncernforbundne selskaber handler i overensstemmelse med armslængdeprincippet ved kontrollerede transaktioner.

Vi stræber efter at kombinere vores viden om forretning, revision, regnskab og skatteregler, og vi værdsætter faglig udvikling og sparring. Kollegerne i enheden har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og har erfaring med de forskellige aspekter inden for transfer pricing.

Vi har en åben tone og er gode til at udfordre hinanden fagligt. Vi mener, at en positiv tilgang til opgaverne og selskaberne giver det bedste resultat.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, cv, uddannelsespapirer samt eventuelt yderligere materiale via linket senest 14. juni 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Sune Lauritzen på tlf. 7237 6516 eller chefkonsulent Niels Jensen på tlf. 7237 5510.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 26.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre være Sluseholmen 8B, 2450 København SV. I løbet af efteråret 2019 vil arbejdsstedet blive Ørestads Blvd. 114-118, 2300 København S.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330021142Phoenix-9360205b12019-06-04T00:00:00Kommende specialist til transfer pricingVil du arbejde med revision af transfer pricing-forhold i store, internationale koncerner? Så har du muligheden for at blive en del af Skattestyrelsens transfer pricing-kontor i København.

Komplekse kontrolopgaver i internationale koncerner
Din primære arbejdsopgave er vurdering og revision af koncernernes transfer pricing-forhold, hvor du bidrager til Skattestyrelsens vurdering af, om selskaberne har handlet i overensstemmelse med det skattemæssige armslængdeprincip – det vil sige til markedspriser. Du vil være med i sagsforløbet fra start til slut, dvs. fra udvælgelse af selskaber til kontrol til den endelige afgørelse. Kontrolopgaven kan være kompleks, hvorfor gennemførelsen af en transfer pricing-kontrol kan strække sig over en længere periode.

I sagsforløbet arbejder vi som udgangspunkt sammen i mindre teams, hvor I ofte er to kolleger på samme opgave. I udarbejder sagsnotater, -rapporter og sagsfremstillinger med henblik på at kunne træffe afgørelser i transfer pricing-revisioner, og du har derfor et stort ansvar for at sikre en høj kvalitet i hele sagsforløbet.


Du får en stor kontaktflade og vil samarbejde omkring transfer pricing-spørgsmål med både interne og eksterne samarbejdspartnere, såsom andre transfer pricing-revisionsenheder i Skattestyrelsen, rådgivere og skatteansvarlige for de største selskaber i landet.

Kom ombord – erfaren eller nyuddannet
Du har formentligt en videregående uddannelse som f.eks. cand.merc. jur., cand.oecon. eller cand.merc.aud. Du kan også have erhvervet de faglige kompetencer på anden vis f.eks. med en teoretisk uddannelse inden for skat og/eller praktisk erfaring hermed. Det er en fordel, hvis du har kendskab til (f.eks. skrevet speciale inden for transfer pricing) eller har erfaring med transfer pricing. Du bliver en del af et stærkt fagligt kontor, som kan give dig yderligere faglig ballast. Du kan derfor også være nyuddannet.

Du er ligeledes interesseret i at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvaliteten af dit arbejde. Du skal have evnen og viljen til at sætte dig ind i et globaliseret skatteområde, der er under konstant udvikling og forandring. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt og påtager dig ansvaret for egne opgaver.

Din nye enhed – transfer pricing i hele Danmark
Afdelingen Store Selskaber, som transfer pricing-kontoret er en del af, er organisatorisk placeret under fagområdet Selskaber i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største selskaber i Danmark. På transfer pricing-området har vi ansvaret for, at alle koncernforbundne selskaber handler i overensstemmelse med armslængdeprincippet ved kontrollerede transaktioner.

Vi stræber efter at kombinere vores viden om forretning, revision, regnskab og skatteregler, og vi værdsætter faglig udvikling og sparring. Kollegerne i enheden har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og har erfaring med de forskellige aspekter inden for transfer pricing.

Vi har en åben tone og er gode til at udfordre hinanden fagligt. Vi mener, at en positiv tilgang til opgaverne og selskaberne giver det bedste resultat.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, cv, uddannelsespapirer samt eventuelt yderligere materiale via linket senest 14. juni 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Sune Lauritzen på tlf. 7237 6516 eller chefkonsulent Niels Jensen på tlf. 7237 5510.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 26.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre være Sluseholmen 8B, 2450 København SV. I løbet af efteråret 2019 vil arbejdsstedet blive Ørestads Blvd. 114-118, 2300 København S.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

2019-06-15T00:59:35.810 Vil du arbejde med revision af transfer pricing-forhold i store, internationale koncerner? Så har du muligheden for at blive en del af Skattestyrelsens transfer pricing-kontor i København. Komplekse kontrolopgaver i internationale koncerner Din primære arbejdsopgave er vurdering og revision af koncernernes transfer pricing-forhold, hvor du bidrager til Skattestyrelsens vurdering af, om selskaberne har handlet i overensstemmelse med det skattemæssige armslængdeprincip det vil sige til markedspriser. Du vil være med i sagsforløbet fra start til slut, dvs. fra udvælgelse af selskaber til kontrol til den endelige afgørelse. Kontrolopgaven kan være kompleks, hvorfor gennemførelsen af en transfer pricing-kontrol kan strække sig over en længere periode. I sagsforløbet arbejder vi som udgangspunkt sammen i mindre teams, hvor I ofte er to kolleger på samme opgave. I udarbejder sagsnotater, -rapporter og sagsfremstillinger med henblik på at kunne træffe afgørelser i transfer pricing-revisioner, og du har derfor et stort ansvar for at sikre en høj kvalitet i hele sagsforløbet. Du får en stor kontaktflade og vil samarbejde omkring transfer pricing-spørgsmål med både interne og eksterne samarbejdspartnere, såsom andre transfer pricing-revisionsenheder i Skattestyrelsen, rådgivere og skatteansvarlige for de største selskaber i landet. Kom ombord erfaren eller nyuddannet Du har formentligt en videregående uddannelse som f.eks. cand.merc. jur., cand.oecon. eller cand.merc.aud. Du kan også have erhvervet de faglige kompetencer på anden vis f.eks. med en teoretisk uddannelse inden for skat og eller praktisk erfaring hermed. Det er en fordel, hvis du har kendskab til (f.eks. skrevet speciale inden for transfer pricing) eller har erfaring med transfer pricing. Du bliver en del af et stærkt fagligt kontor, som kan give dig yderligere faglig ballast. Du kan derfor også være nyuddannet. Du er ligeledes interesseret i at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvaliteten af dit arbejde. Du skal have evnen og viljen til at sætte dig ind i et globaliseret skatteområde, der er under konstant udvikling og forandring. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt og påtager dig ansvaret for egne opgaver. Din nye enhed transfer pricing i hele Danmark Afdelingen Store Selskaber, som transfer pricing-kontoret er en del af, er organisatorisk placeret under fagområdet Selskaber i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største selskaber i Danmark. På transfer pricing-området har vi ansvaret for, at alle koncernforbundne selskaber handler i overensstemmelse med armslængdeprincippet ved kontrollerede transaktioner. Vi stræber efter at kombinere vores viden om forretning, revision, regnskab og skatteregler, og vi værdsætter faglig udvikling og sparring. Kollegerne i enheden har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og har erfaring med de forskellige aspekter inden for transfer pricing. Vi har en åben tone og er gode til at udfordre hinanden fagligt. Vi mener, at en positiv tilgang til opgaverne og selskaberne giver det bedste resultat. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, cv, uddannelsespapirer samt eventuelt yderligere materiale via linket senest 14. juni 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Sune Lauritzen på tlf. 7237 6516 eller chefkonsulent Niels Jensen på tlf. 7237 5510. Vi forventer at afholde samtaler i uge 26. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre være Sluseholmen 8B, 2450 København SV. I løbet af efteråret 2019 vil arbejdsstedet blive Ørestads Blvd. 114-118, 2300 København S. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Om Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnet9360205b100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122655&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3524169Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen11Sluseholmen 8 B2450København SV72376516DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent758074JobNet4986573498657310009-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9360205bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=9360205bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9360205b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9360205b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Produktion_haandvaerk_og_transport/Industri/2.jpgØnsker du et spændende job som medarbejder? Hos Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen tilbyder vi arbejdsplads med fokus på den enkelte medarbejder.12007991Dansk3Læse/ tale28Industri361746657noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK