Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kommunikations- og presseansvarlig til Danske Maritime

Danske Maritime har brug for en dygtig kommunikations- og presseansvarlig, som kan arbejde selvstændigt, er i stand til at udvikle de gode historier og ønsker at bidrage til den fortsatte udvikling af Foreningens kommunikation.

Danske Maritime er brancheforening for den maritime industri i Danmark og har 125 medlemmer. Den maritime industri er en af Danmarks styrkepositioner og en central del af Det Blå Danmark.

Danske Maritime repræsenterer et erhverv i hastig udvikling. Den maritime industri beskæftiger direkte og indirekte ca. 40.000 medarbejdere over hele Danmark og producerer årligt for ca. 85 mia. kr. De mange maritime industrivirksomheder har et betydeligt fokus på forskning, udvikling og innovation, kompetencer og eksport. Kommunikation er absolut centralt element i erhvervets synliggørelse og i arbejdet med vores engagement i erhvervsdebatten og rammebetingelserne for de maritime virksomheder i Danmark.

Som Danske Maritimes nye kommunikations- og presseansvarlige forventer vi, at du kan bidrage positivt til at øge opmærksomheden om den maritime industri både gennem presse, nyhedsbreve, hjemmeside og SoMe. Desuden forventer vi, at du medvirker til at videre udvikle vores udtryk såvel skriftlig som grafisk.

Det er vigtigt, at du har en stærk personlig drivkraft, og at du både ønsker at bidrage med ideerne og ikke mindst at transformere dem til virkelighed. 

Som kommunikations-og presseansvarlig hos Danske Maritime er det vigtigt, at du favner bredt, så områder som teknologi, beskæftigelse og regeludvikling blandt meget andet bliver dækket godt og sagligt.

Det er en forudsætning, at du er udadvendt, initiativrig og samarbejdsorienteret – såvel i forhold til dine kolleger som vores medlemsvirksomheder og gode samarbejdspartnere.

Det centrale i jobbet vil være pressearbejdet, men som brancheorganisation er det vigtigt for os, at du har forståelse for både kommunikation og politisk interessevaretagelse, da det ene afspejles direkte i det andet.

Vi forestiller os, at du:

  • er uddannet journalist med flere års erfaring med pressearbejde.
  • har erfaring med politisk kommunikation.
  • kan kommunikere på fejlfrit dansk og gerne engelsk.
  • har erfaring med flere typer kommunikationsopgaver.
  • er opsøgende, initiativrig og god til at finde den gode historie og underbygge den.
  • brænder for dit arbejde og gerne bidrager lidt ekstra, når der er brug for det.
  • arbejder selvstændig, men er god til at samarbejde med dine kollegaer og omverdenen.
  • har øje for ideer og nye muligheder, og at du forstår at omsætte dem til virkelighed.
  • har en passioneret tilgang til dit arbejde.

Vi kan til gengæld tilbyde:

  • spændende opgaver i et politisk miljø, hvor det er vigtigt at forstå og formidle den rigtige historie på det rigtige tidspunkt og samtidighed kunne holde fokus på opgaven.
  • et arbejdsmiljø med gode og passionerede kolleger inden for mange forskellige fagområder. Det bliver din opgave at samarbejde på tværs i organisationen og sikre helheden i historien.
  • gode muligheder for at sætte dit præg på videreudviklingen af Danske Maritimes kommunikationsstrategi i tæt samarbejde med gode kolleger inden for bl.a. kommunikation og grafisk arbejde.
  • et udadvendt job med en bred kontaktflade med kolleger, medlemsvirksomheder og en lang række samarbejdspartnere.
  • spændende kommunikationsopgaver ikke kun nationalt, men også internationalt, da den maritime industri er et globalt erhverv.
  • løn efter kvalifikationer.

Lyder jobbet som noget for dig? Så send din ansøgning sammen med dit cv til Bente Hansen på beh@danskemaritime.dk. Og vent ikke for længe, for vi holder samtaler løbende og ansætter den rette, når han eller hun dukker op. Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til underdirektør Cecilie Lykkegaard på telefon 31 60 85 91.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330057514Phoenix-f3217f4e12019-07-10T00:00:00Kommunikations- og presseansvarlig til Danske Maritime

Danske Maritime har brug for en dygtig kommunikations- og presseansvarlig, som kan arbejde selvstændigt, er i stand til at udvikle de gode historier og ønsker at bidrage til den fortsatte udvikling af Foreningens kommunikation.

Danske Maritime er brancheforening for den maritime industri i Danmark og har 125 medlemmer. Den maritime industri er en af Danmarks styrkepositioner og en central del af Det Blå Danmark.

Danske Maritime repræsenterer et erhverv i hastig udvikling. Den maritime industri beskæftiger direkte og indirekte ca. 40.000 medarbejdere over hele Danmark og producerer årligt for ca. 85 mia. kr. De mange maritime industrivirksomheder har et betydeligt fokus på forskning, udvikling og innovation, kompetencer og eksport. Kommunikation er absolut centralt element i erhvervets synliggørelse og i arbejdet med vores engagement i erhvervsdebatten og rammebetingelserne for de maritime virksomheder i Danmark.

Som Danske Maritimes nye kommunikations- og presseansvarlige forventer vi, at du kan bidrage positivt til at øge opmærksomheden om den maritime industri både gennem presse, nyhedsbreve, hjemmeside og SoMe. Desuden forventer vi, at du medvirker til at videre udvikle vores udtryk såvel skriftlig som grafisk.

Det er vigtigt, at du har en stærk personlig drivkraft, og at du både ønsker at bidrage med ideerne og ikke mindst at transformere dem til virkelighed. 

Som kommunikations-og presseansvarlig hos Danske Maritime er det vigtigt, at du favner bredt, så områder som teknologi, beskæftigelse og regeludvikling blandt meget andet bliver dækket godt og sagligt.

Det er en forudsætning, at du er udadvendt, initiativrig og samarbejdsorienteret – såvel i forhold til dine kolleger som vores medlemsvirksomheder og gode samarbejdspartnere.

Det centrale i jobbet vil være pressearbejdet, men som brancheorganisation er det vigtigt for os, at du har forståelse for både kommunikation og politisk interessevaretagelse, da det ene afspejles direkte i det andet.

Vi forestiller os, at du:

  • er uddannet journalist med flere års erfaring med pressearbejde.
  • har erfaring med politisk kommunikation.
  • kan kommunikere på fejlfrit dansk og gerne engelsk.
  • har erfaring med flere typer kommunikationsopgaver.
  • er opsøgende, initiativrig og god til at finde den gode historie og underbygge den.
  • brænder for dit arbejde og gerne bidrager lidt ekstra, når der er brug for det.
  • arbejder selvstændig, men er god til at samarbejde med dine kollegaer og omverdenen.
  • har øje for ideer og nye muligheder, og at du forstår at omsætte dem til virkelighed.
  • har en passioneret tilgang til dit arbejde.

Vi kan til gengæld tilbyde:

  • spændende opgaver i et politisk miljø, hvor det er vigtigt at forstå og formidle den rigtige historie på det rigtige tidspunkt og samtidighed kunne holde fokus på opgaven.
  • et arbejdsmiljø med gode og passionerede kolleger inden for mange forskellige fagområder. Det bliver din opgave at samarbejde på tværs i organisationen og sikre helheden i historien.
  • gode muligheder for at sætte dit præg på videreudviklingen af Danske Maritimes kommunikationsstrategi i tæt samarbejde med gode kolleger inden for bl.a. kommunikation og grafisk arbejde.
  • et udadvendt job med en bred kontaktflade med kolleger, medlemsvirksomheder og en lang række samarbejdspartnere.
  • spændende kommunikationsopgaver ikke kun nationalt, men også internationalt, da den maritime industri er et globalt erhverv.
  • løn efter kvalifikationer.

Lyder jobbet som noget for dig? Så send din ansøgning sammen med dit cv til Bente Hansen på beh@danskemaritime.dk. Og vent ikke for længe, for vi holder samtaler løbende og ansætter den rette, når han eller hun dukker op. Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til underdirektør Cecilie Lykkegaard på telefon 31 60 85 91.

2019-08-16T00:51:58.120 Danske Maritime har brug for en dygtig kommunikations- og presseansvarlig, som kan arbejde selvstændigt, er i stand til at udvikle de gode historier og ønsker at bidrage til den fortsatte udvikling af Foreningens kommunikation. Danske Maritime er brancheforening for den maritime industri i Danmark og har 125 medlemmer. Den maritime industri er en af Danmarks styrkepositioner og en central del af Det Blå Danmark. Danske Maritime repræsenterer et erhverv i hastig udvikling. Den maritime industri beskæftiger direkte og indirekte ca. 40.000 medarbejdere over hele Danmark og producerer årligt for ca. 85 mia. kr. De mange maritime industrivirksomheder har et betydeligt fokus på forskning, udvikling og innovation, kompetencer og eksport. Kommunikation er absolut centralt element i erhvervets synliggørelse og i arbejdet med vores engagement i erhvervsdebatten og rammebetingelserne for de maritime virksomheder i Danmark. Som Danske Maritimes nye kommunikations- og presseansvarlige forventer vi, at du kan bidrage positivt til at øge opmærksomheden om den maritime industri både gennem presse, nyhedsbreve, hjemmeside og SoMe. Desuden forventer vi, at du medvirker til at videre udvikle vores udtryk såvel skriftlig som grafisk. Det er vigtigt, at du har en stærk personlig drivkraft, og at du både ønsker at bidrage med ideerne og ikke mindst at transformere dem til virkelighed. Som kommunikations-og presseansvarlig hos Danske Maritime er det vigtigt, at du favner bredt, så områder som teknologi, beskæftigelse og regeludvikling blandt meget andet bliver dækket godt og sagligt. Det er en forudsætning, at du er udadvendt, initiativrig og samarbejdsorienteret såvel i forhold til dine kolleger som vores medlemsvirksomheder og gode samarbejdspartnere. Det centrale i jobbet vil være pressearbejdet, men som brancheorganisation er det vigtigt for os, at du har forståelse for både kommunikation og politisk interessevaretagelse, da det ene afspejles direkte i det andet. Vi forestiller os, at du: er uddannet journalist med flere års erfaring med pressearbejde. har erfaring med politisk kommunikation. kan kommunikere på fejlfrit dansk og gerne engelsk. har erfaring med flere typer kommunikationsopgaver. er opsøgende, initiativrig og god til at finde den gode historie og underbygge den. brænder for dit arbejde og gerne bidrager lidt ekstra, når der er brug for det. arbejder selvstændig, men er god til at samarbejde med dine kollegaer og omverdenen. har øje for ideer og nye muligheder, og at du forstår at omsætte dem til virkelighed. har en passioneret tilgang til dit arbejde. Vi kan til gengæld tilbyde: spændende opgaver i et politisk miljø, hvor det er vigtigt at forstå og formidle den rigtige historie på det rigtige tidspunkt og samtidighed kunne holde fokus på opgaven. et arbejdsmiljø med gode og passionerede kolleger inden for mange forskellige fagområder. Det bliver din opgave at samarbejde på tværs i organisationen og sikre helheden i historien. gode muligheder for at sætte dit præg på videreudviklingen af Danske Maritimes kommunikationsstrategi i tæt samarbejde med gode kolleger inden for bl.a. kommunikation og grafisk arbejde. et udadvendt job med en bred kontaktflade med kolleger, medlemsvirksomheder og en lang række samarbejdspartnere. spændende kommunikationsopgaver ikke kun nationalt, men også internationalt, da den maritime industri er et globalt erhverv. løn efter kvalifikationer. Lyder jobbet som noget for dig? Så send din ansøgning sammen med dit cv til Bente Hansen på beh@danskemaritime.dk. Og vent ikke for længe, for vi holder samtaler løbende og ansætter den rette, når han eller hun dukker op. Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til underdirektør Cecilie Lykkegaard på telefon 31 60 85 91.11jobnetf3217f4e100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-15T00:00:0000010EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHerlev3560401Danske Maritime11Symfonivej 182730HerlevDKDanmark0
beh@danskemaritime.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent790233JobNet5015929501592910006-07-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f3217f4ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f3217f4ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f3217f4e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f3217f4e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Salg_marketing_og_kommunikation/Media/1.jpgMed et job indenfor Media bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som Journalist lige noget for dig.12008661Dansk3Læse/ tale245108Journalist14Media362186871beh@danskemaritime.dkbeh@danskemaritime.dkDKDanmarkDKDanmark330074612Dyrenes Beskyttelse søger journalist / kommunikationsmedarbejderRobot Vi søger en journalist kommunikationsmedarbejder til agendateamet i vores kommunikationsafdeling. Dit hovedområde bliver at indsamle, producere og koordinere vedkommende og medfølende historier især om vores arbejde med dyrene på vores internater, vores arbejde for vilde dyr i naturen, dyreredning og formidlingen af dyr til nye familier. Derudover vil du få medansvar for en del af vores pressearbejde, medansvar for vores pressetelefon og udarbejdelse af pressehistorier. Dyrenes Beskyttelse har et stærkt fokus på at give danskerne relevant og faglig viden om og øge ansvarligheden overfor dyrene i Danmark, og det skal den kommende journalist tage dedikeret del i at producere historier om, og være med til at videreudvikle indhold omkring. Du skal kunne skrive godt, korrekt og medrivende, og have flair for kommunikere til og med vores mange tusinde støtter på alle platforme. Vi søger derfor en person, som både kan levere historier af høj kvalitet i et til tider hektisk, dagligt produktion, og yde en god service i vores store interne netværk af frivillige og medarbejdere. Og som kan omsætte historier til stigende omtaler i pressen og en høj brand building effect for organisationen. Som journalist i Dyrenes Beskyttelse bliver du en del af agendateamet, der i øvrigt består af en presseansvarlig, en redaktør og en kommunikationsmedarbejder, som dagligt producerer og researcher historier. Jobbet er pt. en tidsbegrænset stilling frem til 31.12 2019. Dine opgaver vil bl.a. være Producere diverse artikler, posts m.v. dagligt. Researche og skrive artikler til vores medlemsmagasin. Skrive, udsende og indsælge pressehistorier. Dagligt passe pressetelefonen. Have kontakt til og vedligeholde et godt samarbejde med Dyrenes Beskyttelses landsdækkende netværk af frivillige og medarbejdere. Opsamle og researche de gode historier hos vores frivillige kommunikationsrepræsentanter. Indsalg af historier til de lokale og regionale medier og sørge for, at historien bliver vinklet rigtigt med de rette talspersoner. Bidrage til id udvikling, planlægning og produktion af journalistisk og pressemæssigt indhold til diverse platforme. Ansvarlig for to-tre årlige ERFA-møder med frivillige kommunikationsrepræsentanter. For at løfte disse opgaver skal du Have en uddannelse som journalist eller indenfor skriftlig kommunikation. Skrive godt og kunne vinkle en artikel, så den rammer den helt rigtige nerve hos læseren. Have en stærk social og kollegial personlighed, der kan samarbejde med vores dygtige og dedikerede frivillige og internatsmedarbejdere. Kunne tale med og hjælpe journalister og forstå produktionsvilkårene for pressen. Tage naturligt initiativ til at afprøve nye id er med henblik på at skabe større effekt i pressen. Være vant til at arbejde selvstændigt og drive dine egne projekter og områder. Have digitalt flair og erfaring med at arbejde på diverse, digitale platforme. Hvis du også har en god personlig passion omkring at arbejde for dyrene er det bestemt en fordel! Hos Dyrenes Beskyttelse tilbyder vi dig et udfordrende og afvekslende job, hvor du vil blive en del af et team i høj fart, med store ambitioner og en kæmpe passion for vores arbejde. Dyrenes Beskyttelse er også en arbejdsplads og en organisation med en god, åben, hyggelig og kollegial kultur. Du bliver en del af kommunikationsafdelingen med 10 medarbejdere i Danmarks førende dyrevelfærdsorganisation med 143 års erfaring i at hjælpe dyr i nød og sikre dem de bedste betingelser. Vi har 70.000 faste støtter og et stort, landsdækkende netværk af internater og frivillige. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles individuelt, arbejdssted er i vores sekretariat på Buddingevej 308, 2860 Søborg. Konkrete spørgsmål til stillingen rettes til Kommunikationschef Tina Christel Kristensen på mail: tck@dyrenesbeskyttelse.dk. SØG NU Ansøgning og CV sendes via dette link senest den 30.8 2019 vi holder samtaler løbende. Læs mere om hvordan vi behandler dine data i forbindelse med rekruttering her.

Vi søger en journalist/kommunikationsmedarbejder til agendateamet i vores kommunikationsafdeling. Dit hovedområde bliver at indsamle, producere og koordinere vedkommende og medfølende historier især om vores arbejde med dyrene på vores internater, vores arbejde for vilde dyr i naturen, dyreredning og formidlingen af dyr til nye familier. Derudover vil du få medansvar for en del af vores pressearbejde, medansvar for vores pressetelefon og udarbejdelse af pressehistorier.

Dyrenes Beskyttelse har et stærkt fokus på at give danskerne relevant og faglig viden om og øge ansvarligheden overfor dyrene i Danmark, og det skal den kommende journalist tage dedikeret del i at producere historier om, og være med til at videreudvikle indhold omkring.

Du skal kunne skrive godt, korrekt og medrivende, og have flair for kommunikere til og med vores mange tusinde støtter på alle platforme. Vi søger derfor en person, som både kan levere historier af høj kvalitet i et til tider hektisk, dagligt produktion, og yde en god service i vores store interne netværk af frivillige og medarbejdere. Og som kan omsætte historier til stigende omtaler i pressen og en høj brand building effect for organisationen.

Som journalist i Dyrenes Beskyttelse bliver du en del af agendateamet, der i øvrigt består af en presseansvarlig, en redaktør og en kommunikationsmedarbejder, som dagligt producerer og researcher historier.

Jobbet er pt. en tidsbegrænset stilling frem til 31.12 2019.

Dine opgaver vil bl.a. være

  • Producere diverse artikler, posts m.v. dagligt.
  • Researche og skrive artikler til vores medlemsmagasin.
  • Skrive, udsende og ”indsælge” pressehistorier.
  • Dagligt passe pressetelefonen.
  • Have kontakt til og vedligeholde et godt samarbejde med Dyrenes Beskyttelses landsdækkende netværk af frivillige og medarbejdere.
  • Opsamle og researche de gode historier hos vores frivillige kommunikationsrepræsentanter. 
  • ”Indsalg” af historier til de lokale og regionale medier og sørge for, at historien bliver vinklet rigtigt med de rette talspersoner.
  • Bidrage til idéudvikling, planlægning og produktion af journalistisk og pressemæssigt indhold til diverse platforme.
  • Ansvarlig for to-tre årlige ERFA-møder med frivillige kommunikationsrepræsentanter. 

 

For at løfte disse opgaver skal du

  • Have en uddannelse som journalist eller indenfor skriftlig kommunikation.
  • Skrive godt og kunne vinkle en artikel, så den rammer den helt rigtige nerve hos læseren.
  • Have en stærk social og kollegial personlighed, der kan samarbejde med vores dygtige og dedikerede frivillige og internatsmedarbejdere.
  • Kunne tale med og hjælpe journalister og forstå produktionsvilkårene for pressen.
  • Tage naturligt initiativ til at afprøve nye idéer med henblik på at skabe større effekt i pressen.
  • Være vant til at arbejde selvstændigt og drive dine egne projekter og områder.
  • Have digitalt flair og erfaring med at arbejde på diverse, digitale platforme.

Hvis du også har en god personlig passion omkring at arbejde for dyrene er det bestemt en fordel!

Hos Dyrenes Beskyttelse tilbyder vi dig et udfordrende og afvekslende job, hvor du vil blive en del af et team i høj fart, med store ambitioner og en kæmpe passion for vores arbejde. Dyrenes Beskyttelse er også en arbejdsplads og en organisation med en god, åben, hyggelig og kollegial kultur.

Du bliver en del af kommunikationsafdelingen med 10 medarbejdere i Danmarks førende dyrevelfærdsorganisation med 143 års erfaring i at hjælpe dyr i nød og sikre dem de bedste betingelser. Vi har 70.000 faste støtter og et stort, landsdækkende netværk af internater og frivillige.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles individuelt, arbejdssted er i vores sekretariat på Buddingevej 308, 2860 Søborg.

Konkrete spørgsmål til stillingen rettes til Kommunikationschef Tina Christel Kristensen på mail: tck@dyrenesbeskyttelse.dk.

SØG NU

Ansøgning og CV sendes via dette link senest den 30.8 2019 – vi holder samtaler løbende.

Læs mere om hvordan vi behandler dine data i forbindelse med rekruttering her.

DYRENES BESKYTTELSE I DANMARKSøborg2019-08-20T00:00:002019-08-30T00:00:00
330075052Editorial Planner and Copy WriterRobot Do you want to make the world a little bit safer? Are you excited about the possibilities of video technology? Do you want to work for a company that invests in professional development as well as personal well-being? Then we d love to hear from you. A BETTER WORLD THROUGH VIDEO TECHNOLOGY Milestone Systems is a leading supplier of video management solutions (VMS). We ve designed and developed VMS software since 1998, when we were founded in a basement in Copenhagen. Today, we re around 800 people across 25 countries, with a partner count exceeding the 8,000 mark. We ve become a global heavyweight because we have the best products and the best people. Milestone VMS is used to keep cities and people safe. It s used to monitor endangered species. And it s used to protect the environment. This is how we make a difference, and the story we need your help to bring to life. HELP US MAKE THE WORLD SEE Because we constantly push the envelope of what we do, not two days are the same at Milestone. We re an ambitious group of engineers, developers, designers, testers, marketeers, and salespeople. We care deeply about our work and each other. And we re out to change the world. After all, our purpose is to make the world see . YOUR MISSION, SHOULD YOU CHOOSE TO ACCEPT IT As a member of the Global Communications team, you ll be responsible for researching, finding, planning, creating, writing and publishing content across all our platforms, in other words you will work as an in-house journalist. You ll be our Editor in Chief of our global editorial calendar, and you ll make sure that we have fresh stories to tell. Every day. In a normal week we publish 5 times. You ll liaise with the entire Milestone organization and can expect strong support from your fellow storytellers in Global Communications. You will: Monitor and analyze our activities on social media Ensure balance and diversity in our story mix - from feel good stories to strategic opinion pieces Participate in and report from events Interview partners and customer Give input to social media strategies and ensure alignment with editorial media strategies. As our department copy writer: Pen thought leader articles on platform economy, innovation, video technology, and company culture but also do copy at everyday social media activities Perform close collaborations with Marketing on long term (strategic and tactic) planning and executing on partner communications activities Copy and translate our Employer Value Proposition into engaging stories that convey what it is we offer new colleagues Drive, engage, and publish our monthly newsletter to tens of thousands of partners worldwide the Partner Business Update. Work across our entire marcom group, interfacing and aligning projects with a wide range of functions and stakeholders. Proof reading of copy that is generated in Global Communications Be a part of building our new Newsroom, an online media portal PLEASED TO MEET YOU We ll be spending a lot of time together, so it s vital that you share our vision and embrace our culture. If we were to profile you, we d say that you have: Minimum 10 years of experience working for international companies Experience in the high-tech industry A background in communications or journalism Excellent business and creative writing skills Excellent communication skills in English, both written and oral Outstanding digital and social media skills You re a fast thinker with an abundance of ideas. You love to create, you have your ducks in a row, and you know how to roll with the punches. And of course, a reliable team player. You ll report to the Communications Manager, responsible for Social Media and Internal Communications, and work out of Greater Copenhagen, Denmark. Global Communications is responsible for corporate PR, product PR, public affairs, executive communications, internal communications, B2B communications with our business partners, and social media. With regional Global Communications offices in Portland and Singapore and a time difference of 16 hours from East to West, some days might require you to rise before the sun and others that you burn the midnight oil in order to entertain media requests or participate in Skype meetings. You can expect around 40 travel days a year. Please note that we expect you to have a valid Danish work permit and be willing to be based in Copenhagen in order to apply for this position. If you can tick the boxes above, don t hesitate to hit the Apply now button. We can t wait to get to know you.

Do you want to make the world a little bit safer? Are you excited about the possibilities of video technology? Do you want to work for a company that invests in professional development as well as personal well-being?

Then we’d love to hear from you.

A BETTER WORLD THROUGH VIDEO TECHNOLOGY

 Milestone Systems is a leading supplier of video management solutions (VMS). We’ve designed and developed VMS software since 1998, when we were founded in a basement in Copenhagen. Today, we’re around 800 people across 25 countries, with a partner count exceeding the 8,000 mark. We’ve become a global heavyweight because we have the best products and the best people.

Milestone VMS is used to keep cities and people safe. It’s used to monitor endangered species. And it’s used to protect the environment. This is how we make a difference, and the story we need your help to bring to life.

HELP US MAKE THE WORLD SEE

Because we constantly push the envelope of what we do, not two days are the same at Milestone. We’re an ambitious group of engineers, developers, designers, testers, marketeers, and salespeople. We care deeply about our work and each other. And we’re out to change the world. After all, our purpose is to “make the world see”.

YOUR MISSION, SHOULD YOU CHOOSE TO ACCEPT IT

As a member of the Global Communications team, you’ll be responsible for researching, finding, planning, creating, writing and publishing content across all our platforms, in other words you will work as an in-house journalist. You’ll be our Editor in Chief of our global editorial calendar, and you’ll make sure that we have fresh stories to tell. Every day. In a normal week we publish 5+ times.

You’ll liaise with the entire Milestone organization and can expect strong support from your fellow storytellers in Global Communications.

You will:

  • Monitor and analyze our activities on social media
  • Ensure balance and diversity in our story mix - from feel good stories to strategic opinion pieces
  • Participate in and report from events
  • Interview partners and customer
  • Give input to social media strategies and ensure alignment with editorial media strategies.
  • As our department copy writer: Pen thought leader articles on platform economy, innovation, video technology, and company culture – but also do copy at everyday social media activities
  • Perform close collaborations with Marketing on long term (strategic and tactic) planning and executing on partner communications activities
  • Copy and translate our Employer Value Proposition into engaging stories that convey what it is we offer new colleagues
  • Drive, engage, and publish our monthly newsletter to tens of thousands of partners worldwide; the Partner Business Update.
  • Work across our entire marcom group, interfacing and aligning projects with a wide range of functions and stakeholders.
  • Proof reading of copy that is generated in Global Communications
  • Be a part of building our new Newsroom, an online media portal

PLEASED TO MEET YOU

We’ll be spending a lot of time together, so it's vital that you share our vision and embrace our culture. If we were to profile you, we’d say that you have:

  • Minimum 10+ years of experience working for international companies
  • Experience in the high-tech industry
  • A background in communications or journalism
  • Excellent business and creative writing skills
  • Excellent communication skills in English, both written and oral
  • Outstanding digital and social media skills

You’re a fast thinker with an abundance of ideas. You love to create, you have your ducks in a row, and you know how to roll with the punches. And of course, a reliable team player.

You’ll report to the Communications Manager, responsible for Social Media and Internal Communications, and work out of Greater Copenhagen, Denmark.

Global Communications is responsible for corporate PR, product PR, public affairs, executive communications, internal communications, B2B communications with our business partners, and social media. With regional Global Communications offices in Portland and Singapore and a time difference of 16 hours from East to West, some days might require you to rise before the sun and others that you burn the midnight oil in order to entertain media requests or participate in Skype meetings. You can expect around 40 travel days a year.

Please note that we expect you to have a valid Danish work permit and be willing to be based in Copenhagen in order to apply for this position.

If you can tick the boxes above, don’t hesitate to hit the “Apply now” button. We can’t wait to get to know you.

MILESTONE SYSTEMS A/SBrøndby2019-08-19T00:00:002019-08-30T00:00:00
330071258Videojournalist til Miljø- og Fødevareministeriets departement, id 85613Robot Danmark skal tilbage i den grønne førertrøje, og du kan komme med på holdet, hvis du kan sætte billeder og lyd på den grønne omstilling, naturen, havet, markerne og fødevareindustrien.I Miljø- og Fødevareministeriet er vi flittige fortællere på koncernens sociale medieplatforme, fordi vi gerne vil fortælle danskerne om alt lige fra et nyt lovforslag fra regeringen over skrotpræmier for gamle brændeovne til tips til søndagsturen ud i det blå.Vi søger nu en professionel visuel historiefortæller, der både kan producere små 30 sekunders videoer til sociale medier såvel som længere videohistorier til YouTube mm. Du bliver en del af et hold på ca. 10 presse- og kommunikationsfolk, der hver dag varetager pressebetjening, taleskrivning, sociale medier og andre kommunikationsopgaver. Du vil få en hverdag helt tæt på ministrene - og ude i felten - da vi også samarbejder med koncernens fem styrelser, der har hovedsæder rundt om i landet og ansvaret for landbrug, fiskeri, miljø, kyster, natur m.m.Du behøver ikke at kende vores verden på forhånd, men du skal være indstillet på at samarbejde med mange forskellige fagpersoner og fagligheder. Du skal være bærer af den journalistiske fane, men også kunne indgå kompromiser og leve kreativt i et hierarki med godkendelsesprocedurer.Stillingen er nyoprettet, og du kan selv være med til at præge jobbets indhold. Vi ser gerne, at du også er frisk på at varetage pressebetjening og kan skrive pressemeddelelser, indlæg m.m.Kvalifikationer:Har en relevant uddannelse som eks. videojournalistHar styr på det journalistiske håndværkHar arbejdet professionelt med et eller flere sociale medieplatformeEr dygtig til Final Cut og IMovieKan tage billeder og redigere i PhotoshopSkriver fejlfrit danskHar kørekortLøn- og ansættelsesvilkårStillingen aflønnes i henhold til gældende relevante overenskomst i staten. Der vil være mulighed for at forhandle individuelt tillæg alt efter kvalifikationer.Stillingen er på fuld tid.Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K.Yderligere oplysningerHvis du vil vide mere om stillingen, kan du ringe til kontorchef Mette Thorn tlf. 2561 7170.Du kan læse mere om Miljø- og Fødevareministeriet på vores hjemmesideAnsøgningDu søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest søndag den 25. august 2019. Medsend gerne links til videofilm, stories el.lign., som du selv har produceret.Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 27. august 2019.Vi vil meget gerne besætte stillingen senest den 1. oktober 2019.Vi ser frem til at høre fra dig.Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.Danmark skal tilbage i den grønne førertrøje, og du kan komme med på holdet, hvis du kan sætte billeder og lyd på den grønne omstilling, naturen, havet, markerne og fødevareindustrien.

I Miljø- og Fødevareministeriet er vi flittige fortællere på koncernens sociale medieplatforme, fordi vi gerne vil fortælle danskerne om alt lige fra et nyt lovforslag fra regeringen over skrotpræmier for gamle brændeovne til tips til søndagsturen ud i det blå.

Vi søger nu en professionel visuel historiefortæller, der både kan producere små 30 sekunders videoer til sociale medier såvel som længere videohistorier til YouTube mm. Du bliver en del af et hold på ca. 10 presse- og kommunikationsfolk, der hver dag varetager pressebetjening, taleskrivning, sociale medier og andre kommunikationsopgaver. Du vil få en hverdag helt tæt på ministrene - og ude i felten - da vi også samarbejder med koncernens fem styrelser, der har hovedsæder rundt om i landet og ansvaret for landbrug, fiskeri, miljø, kyster, natur m.m.

Du behøver ikke at kende vores verden på forhånd, men du skal være indstillet på at samarbejde med mange forskellige fagpersoner og fagligheder. Du skal være bærer af den journalistiske fane, men også kunne indgå kompromiser og leve kreativt i et hierarki med godkendelsesprocedurer.
Stillingen er nyoprettet, og du kan selv være med til at præge jobbets indhold. Vi ser gerne, at du også er frisk på at varetage pressebetjening og kan skrive pressemeddelelser, indlæg m.m.

Kvalifikationer:
  • Har en relevant uddannelse som eks. videojournalist
  • Har styr på det journalistiske håndværk
  • Har arbejdet professionelt med et eller flere sociale medieplatforme
  • Er dygtig til Final Cut og IMovie
  • Kan tage billeder og redigere i Photoshop
  • Skriver fejlfrit dansk
  • Har kørekort

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen aflønnes i henhold til gældende relevante overenskomst i staten. Der vil være mulighed for at forhandle individuelt tillæg alt efter kvalifikationer.
Stillingen er på fuld tid.

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du ringe til kontorchef Mette Thorn tlf. 2561 7170.
Du kan læse mere om Miljø- og Fødevareministeriet på vores hjemmeside

Ansøgning
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest søndag den 25. august 2019. Medsend gerne links til videofilm, stories el.lign., som du selv har produceret.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 27. august 2019.

Vi vil meget gerne besætte stillingen senest den 1. oktober 2019.

Vi ser frem til at høre fra dig.
Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

 

Miljø- og Fødevareministeriet DepartementetKøbenhavn K2019-08-12T00:00:002019-08-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Dyrenes Beskyttelse søger journalist / kommunikationsmedarbejder

DYRENES BESKYTTELSE I DANMARK

Søborg
Vi søger en journalist kommunikationsmedarbejder til agendateamet i vores kommunikationsafdeling. Dit hovedområde bliver at indsamle, producere og koordinere vedkommende og medfølende historier især om vores arbejde med dyrene på vores internater, v...
Indrykket:20. august 2019
Udløbsdato:30. august 2019

Editorial Planner and Copy Writer

MILESTONE SYSTEMS A/S

Brøndby
Do you want to make the world a little bit safer? Are you excited about the possibilities of video technology? Do you want to work for a company that invests in professional development as well as personal well-being? Then we d love to hear from you...
Indrykket:19. august 2019
Udløbsdato:30. august 2019

Videojournalist til Miljø- og Fødevareministeriets departement, id 85613

Miljø- og Fødevareministeriet Departementet

København K
Danmark skal tilbage i den grønne førertrøje, og du kan komme med på holdet, hvis du kan sætte billeder og lyd på den grønne omstilling, naturen, havet, markerne og fødevareindustrien.I Miljø- og Fødevareministeriet er vi flittige fortællere på konc...
Indrykket:12. august 2019
Udløbsdato:25. august 2019