Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kong Frederik d. lX's Hjem søger afdelingsleder med sundhedsfaglig baggrund

Kong Frederik den IX’s Hjem søger afdelingsleder til et hjem, hvor tryghed, trivsel og tillid er skabt gennem lydhørhed.
 
Et hjem, hvor maden er i højsædet. Lavet fra bunden og med lækre økologiske råvarer.
Et hjem med hygge og omsorg, hånd i hånd med høj faglighed.

Se om dét her, måske kunne være noget for dig. 
  
Du ønsker:
 

  • et ledelsesrum, hvor der er frihed, opbakning og højt til loftet – hvor vi går sammen, men ikke i takt
  • en hverdag, hvor du ikke behøver være bange for at fejle, hvor vi i fællesskab og dialog lærer af de erfaringer, vi gør sammen
  • et lederteam som er trygt og udviklende, hvor vi har hinandens ryg – også når det er svært
  • en arbejdsplads som er uhøjtidelig, hvor vi tror på værdien af at lytte til hinanden 
  • at mennesker – beboere, pårørende og medarbejdere – kan forfølge deres drømme og leve livet – hele livet.   
     
Du er menneske og leder som: 
 
  • har tålmodighed, som kan lytte, spørge og være nysgerrig, men også ved, hvornår en situation kræver handlekraft
  • bruger de gode historier, som værktøj til at skabe udvikling og forandring 
  • har rummelighed, anerkender og ser værdien i forskellighed
  • er optaget af ledelse – og ved at det er en forandringsproces, der aldrig stopper, hverken for dig selv eller dine omgivelser
  • med klare værdier, evner at formidle dem og har erfaringer med at udleve dem 
  • ved, at du ikke altid skal vide bedst, men har blik for andres kompetencer, motivation og potentiale. Sætter de rette på opgaverne og begejstres ved at lykkes gennem andre 
  • er nærværende i relationer og opgaver. Ved om du skal uddelegere, vurdere, give feed-back eller coache
     
Du kan se dig selv:
 
  • have ansvaret for den daglige personaleledelse for 2 teams. Ca. 20 medarbejdere
  • tilrettelægge en travl hverdag, hvor du skal bidrage til at afdelingernes kompetencer og ressourcer bliver brugt bedst muligt     
  • være medansvarlig for den daglige drift, og blandt andet stå for; ansættelser og nødvendige personale samtaler, personalemøder/summemøder, udviklingssamtaler med personalet i egne teams og planlægning af triagering på etagerne.
  • være nærværende i den daglige kontakt med beboere og pårørende, samt deltage i arrangementer for beboere og pårørende.
  • være synlig i hverdagen, og træde til (gå med i plejen) når situationen en sjælden gang kræver det.
  • være medansvarlig for at sundheds- og sygeplejeopgaver samt øvrige pleje-, aktivitets-, rehabiliterings-, palliations- og omsorgsopgaver udføres på et højt fagligt niveau
  • have fokus på kompetenceudvikling og implementering af standarder og procedure i henhold til service- og sundhedsloven
  • skabe rum og mulighed for at udvikle refleksion, faglighed og kvalitet hos de plejefaglige medarbejdere på Kong Frederik lX’s Hjem
  • Være rollemodel for vores kerneopgave og OK-Fondens værdier

Du bliver motiveret af at:
 
  • være del af en kultur, hvor vi arbejder på det løsningsfokuserede, som fælles ledelsesteoretisk fundament, hvilket i praksis betyder, at vi i handling og tanke trækker på de systemiske, narrative og anerkendende tilgange, metoder og redskaber.
  • blive del af et netværk af ledere på tværs af OK-Fondens øvrige enheder indenfor pleje, hospice og psykiatriske bo- og behandlingssteder, hvor der er mulighed for at dele viden, erfaring og visioner
  • blive en del af OK-Fondens kompetence- og lederudviklings initiativer og projekter, blandt andet indenfor demens, mad og måltider mm.

Du har også:
 
  • sundhedsfaglig uddannelse 
  • ledelseserfaring evt. ledelsesuddannelse eller ønsker om at udvikle dig som leder

Vi håber du vil sende os en motiveret ansøgning, hvor du bl.a. uddyber, hvordan du, i din ledelse, vil bringe vores værdier i spil og at sætte fokus på vores kerneopgave.
Hvor du fortæller om dine kompetencer såvel faglige som personlige, eksempelvis hvad der motiverer dig og giver dig energi.

Hvis du stadig er nysgerrig og vil vide lidt mere, så tøv ikke med at kontakte
Jeannette Gundelund souschef, tlf. 22 97 26 91 eller Helle Bagger Chef 36 46 41 11

Vi håber meget at høre fra dig.

Læs mere om os og vores værdier på http://www.ok-fonden.dk/
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330008809Phoenix-9b5ff9c512019-04-16T20:00:00.617Kong Frederik d. lX's Hjem søger afdelingsleder med sundhedsfaglig baggrundKong Frederik den IX’s Hjem søger afdelingsleder til et hjem, hvor tryghed, trivsel og tillid er skabt gennem lydhørhed.
 
Et hjem, hvor maden er i højsædet. Lavet fra bunden og med lækre økologiske råvarer.
Et hjem med hygge og omsorg, hånd i hånd med høj faglighed.

Se om dét her, måske kunne være noget for dig. 
  
Du ønsker:
 
  • et ledelsesrum, hvor der er frihed, opbakning og højt til loftet – hvor vi går sammen, men ikke i takt
  • en hverdag, hvor du ikke behøver være bange for at fejle, hvor vi i fællesskab og dialog lærer af de erfaringer, vi gør sammen
  • et lederteam som er trygt og udviklende, hvor vi har hinandens ryg – også når det er svært
  • en arbejdsplads som er uhøjtidelig, hvor vi tror på værdien af at lytte til hinanden 
  • at mennesker – beboere, pårørende og medarbejdere – kan forfølge deres drømme og leve livet – hele livet.   
     
Du er menneske og leder som: 
 
  • har tålmodighed, som kan lytte, spørge og være nysgerrig, men også ved, hvornår en situation kræver handlekraft
  • bruger de gode historier, som værktøj til at skabe udvikling og forandring 
  • har rummelighed, anerkender og ser værdien i forskellighed
  • er optaget af ledelse – og ved at det er en forandringsproces, der aldrig stopper, hverken for dig selv eller dine omgivelser
  • med klare værdier, evner at formidle dem og har erfaringer med at udleve dem 
  • ved, at du ikke altid skal vide bedst, men har blik for andres kompetencer, motivation og potentiale. Sætter de rette på opgaverne og begejstres ved at lykkes gennem andre 
  • er nærværende i relationer og opgaver. Ved om du skal uddelegere, vurdere, give feed-back eller coache
     
Du kan se dig selv:
 
  • have ansvaret for den daglige personaleledelse for 2 teams. Ca. 20 medarbejdere
  • tilrettelægge en travl hverdag, hvor du skal bidrage til at afdelingernes kompetencer og ressourcer bliver brugt bedst muligt     
  • være medansvarlig for den daglige drift, og blandt andet stå for; ansættelser og nødvendige personale samtaler, personalemøder/summemøder, udviklingssamtaler med personalet i egne teams og planlægning af triagering på etagerne.
  • være nærværende i den daglige kontakt med beboere og pårørende, samt deltage i arrangementer for beboere og pårørende.
  • være synlig i hverdagen, og træde til (gå med i plejen) når situationen en sjælden gang kræver det.
  • være medansvarlig for at sundheds- og sygeplejeopgaver samt øvrige pleje-, aktivitets-, rehabiliterings-, palliations- og omsorgsopgaver udføres på et højt fagligt niveau
  • have fokus på kompetenceudvikling og implementering af standarder og procedure i henhold til service- og sundhedsloven
  • skabe rum og mulighed for at udvikle refleksion, faglighed og kvalitet hos de plejefaglige medarbejdere på Kong Frederik lX’s Hjem
  • Være rollemodel for vores kerneopgave og OK-Fondens værdier

Du bliver motiveret af at:
 
  • være del af en kultur, hvor vi arbejder på det løsningsfokuserede, som fælles ledelsesteoretisk fundament, hvilket i praksis betyder, at vi i handling og tanke trækker på de systemiske, narrative og anerkendende tilgange, metoder og redskaber.
  • blive del af et netværk af ledere på tværs af OK-Fondens øvrige enheder indenfor pleje, hospice og psykiatriske bo- og behandlingssteder, hvor der er mulighed for at dele viden, erfaring og visioner
  • blive en del af OK-Fondens kompetence- og lederudviklings initiativer og projekter, blandt andet indenfor demens, mad og måltider mm.

Du har også:
 
  • sundhedsfaglig uddannelse 
  • ledelseserfaring evt. ledelsesuddannelse eller ønsker om at udvikle dig som leder

Vi håber du vil sende os en motiveret ansøgning, hvor du bl.a. uddyber, hvordan du, i din ledelse, vil bringe vores værdier i spil og at sætte fokus på vores kerneopgave.
Hvor du fortæller om dine kompetencer såvel faglige som personlige, eksempelvis hvad der motiverer dig og giver dig energi.

Hvis du stadig er nysgerrig og vil vide lidt mere, så tøv ikke med at kontakte
Jeannette Gundelund souschef, tlf. 22 97 26 91 eller Helle Bagger Chef 36 46 41 11

Vi håber meget at høre fra dig.

Læs mere om os og vores værdier på http://www.ok-fonden.dk/
 

2019-05-20T08:50:04.260 Kong Frederik den IX s Hjem søger afdelingsleder til et hjem, hvor tryghed, trivsel og tillid er skabt gennem lydhørhed. Et hjem, hvor maden er i højsædet. Lavet fra bunden og med lækre økologiske råvarer.Et hjem med hygge og omsorg, hånd i hånd med høj faglighed.Se om d t her, måske kunne være noget for dig. Du ønsker: et ledelsesrum, hvor der er frihed, opbakning og højt til loftet hvor vi går sammen, men ikke i takt en hverdag, hvor du ikke behøver være bange for at fejle, hvor vi i fællesskab og dialog lærer af de erfaringer, vi gør sammen et lederteam som er trygt og udviklende, hvor vi har hinandens ryg også når det er svært en arbejdsplads som er uhøjtidelig, hvor vi tror på værdien af at lytte til hinanden at mennesker beboere, pårørende og medarbejdere kan forfølge deres drømme og leve livet hele livet. Du er menneske og leder som: har tålmodighed, som kan lytte, spørge og være nysgerrig, men også ved, hvornår en situation kræver handlekraft bruger de gode historier, som værktøj til at skabe udvikling og forandring har rummelighed, anerkender og ser værdien i forskellighed er optaget af ledelse og ved at det er en forandringsproces, der aldrig stopper, hverken for dig selv eller dine omgivelser med klare værdier, evner at formidle dem og har erfaringer med at udleve dem ved, at du ikke altid skal vide bedst, men har blik for andres kompetencer, motivation og potentiale. Sætter de rette på opgaverne og begejstres ved at lykkes gennem andre er nærværende i relationer og opgaver. Ved om du skal uddelegere, vurdere, give feed-back eller coache Du kan se dig selv: have ansvaret for den daglige personaleledelse for 2 teams. Ca. 20 medarbejdere tilrettelægge en travl hverdag, hvor du skal bidrage til at afdelingernes kompetencer og ressourcer bliver brugt bedst muligt være medansvarlig for den daglige drift, og blandt andet stå for ansættelser og nødvendige personale samtaler, personalemøder summemøder, udviklingssamtaler med personalet i egne teams og planlægning af triagering på etagerne. være nærværende i den daglige kontakt med beboere og pårørende, samt deltage i arrangementer for beboere og pårørende. være synlig i hverdagen, og træde til (gå med i plejen) når situationen en sjælden gang kræver det. være medansvarlig for at sundheds- og sygeplejeopgaver samt øvrige pleje-, aktivitets-, rehabiliterings-, palliations- og omsorgsopgaver udføres på et højt fagligt niveau have fokus på kompetenceudvikling og implementering af standarder og procedure i henhold til service- og sundhedsloven skabe rum og mulighed for at udvikle refleksion, faglighed og kvalitet hos de plejefaglige medarbejdere på Kong Frederik lX s Hjem Være rollemodel for vores kerneopgave og OK-Fondens værdier Du bliver motiveret af at: være del af en kultur, hvor vi arbejder på det løsningsfokuserede, som fælles ledelsesteoretisk fundament, hvilket i praksis betyder, at vi i handling og tanke trækker på de systemiske, narrative og anerkendende tilgange, metoder og redskaber. blive del af et netværk af ledere på tværs af OK-Fondens øvrige enheder indenfor pleje, hospice og psykiatriske bo- og behandlingssteder, hvor der er mulighed for at dele viden, erfaring og visioner blive en del af OK-Fondens kompetence- og lederudviklings initiativer og projekter, blandt andet indenfor demens, mad og måltider mm. Du har også: sundhedsfaglig uddannelse ledelseserfaring evt. ledelsesuddannelse eller ønsker om at udvikle dig som leder Vi håber du vil sende os en motiveret ansøgning, hvor du bl.a. uddyber, hvordan du, i din ledelse, vil bringe vores værdier i spil og at sætte fokus på vores kerneopgave.Hvor du fortæller om dine kompetencer såvel faglige som personlige, eksempelvis hvad der motiverer dig og giver dig energi.Hvis du stadig er nysgerrig og vil vide lidt mere, så tøv ikke med at kontakteJeannette Gundelund souschef, tlf. 22 97 26 91 eller Helle Bagger Chef 36 46 41 11Vi håber meget at høre fra dig.Læs mere om os og vores værdier på http: www.ok-fonden.dk10Phoenix9b5ff9c5101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-20T00:00:000010https://ok-fonden.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=48ccbc73-ba6f-4210-8a14-8696b5d62eb10EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3510056Kong Frederik IX's Hjem11Kirstinedalsvej 112000FrederiksbergDKDanmarkORS/9b5ff9c5_logo.jpegORS/Small/9b5ff9c5_logo.jpeg0hba@ok-fonden.dkDKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent747007EmplyPremium pakken - 45 dageb65b4e21-c148-4703-92db-8f5e4d993851_189801116-04-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9b5ff9c5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=9b5ff9c5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9b5ff9c5&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9b5ff9c5&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/6.jpgEr du en dygtig leder? Som Afdelingsleder bliver du jævnligt mødt af spændende ledelsesrelaterede opgaver.12007991Dansk3Læse/ tale343901Afdelingsleder6Ledelse361493893Helle Baggerhba@ok-fonden.dkDanmarkDanmark330061468Afdelingsleder til Styrket Modtagelse i Borgercenter Børn og Unge AmagerBasic Vil du være med til at udvikle Borgercenter Børn og Unge (BBU) Amagers Styrket Modtagelse i fællesskab med 16 engagerede medarbejdere? Har du lyst til at blive en del af en samlet og stærk ledergruppe, hvor lysten til at gå nye veje, skabe gode resultater og have høje ambitioner for udsatte børn og unge driver værket? Socialforvaltningen i Københavns Kommune er som landets største socialforvaltning ambitiøs og går foran på det specialiserede børne- og ungeområde. På Amager har vi siden slutningen af 2018 arbejdet med konceptet Styrket (borger) Modtagelse. Vores ønske er at handle hurtigere og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie hurtigere og mere målrettet råd og vejledning. Vi er i arbejdet i Styrket Modtagelse optaget af at bruge almensektor som løftestang. Det betyder NGO erne, de boligsociale indsatser, folkeskolerne, klubberne og alle de andre superkræfter, der findes lokalt. Amager er en bydel i udvikling med samarbejdsprojekter og velfungerende boligsociale indsatser. Indbyggertallet på 125.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og BBU Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os. Om opgaven BBU Amager er en af de største af Borgercenter Børn og Unges fem børnefamilieenheder med ca. 165 medarbejdere, som på tværs af faglighed løser opgaver indenfor sagsbehandling, støtteforanstaltninger, rådgivning og administration. BBU Amager har som led i et fremadskuende udviklingsspor besluttet at styrke den samlede borgermodtagelse. Ønsket er at skabe hurtigere handling i forbindelse med modtagelser af underretninger på børn og unge. Det betyder, at BBU Amager med Styrket Modtagelse skaber et endnu stærkere fokus for de børn og unge og deres forældre, som BBU Amager servicerer. Til den opgave har vi brug for en lederkollega, der i samarbejde med 16 medarbejdere kan drive og udvikle og derigennem forme en styrket modtagelse. Nøgleord i den sammenhæng er rettidighed, udvikling, samtidighed, fleksibilitet, hurtig handling og inddragelse af netværk. Du vil blive leder for en gruppe engagerede medarbejdere (vagtgruppe, myndighedssagsbehandlere og sikkerhedsplansmedarbejdere), der har klare metodiske holdninger til de arbejdsopgaver, de udfører i hverdagen, og som arbejder sammen hver dag på at skabe en fælles afdeling, der løser opgaver på forskellig vis. Vores Familierådgivningssatellit i Holmbladsgade, der har fokus på råd og vejledning (§11,2), hører også til i Styrket Modtagelse. Du vil indgå som holdspiller i en stærk ledergruppe, og med dine evner og din viden supplerer du os i forhold til ledelsesopgaver på tværs af BBU Amager. Vi er en ledergruppe med trivsel, mod, stor erfaring og villighed til at hjælpe hinanden. Vi stiller også krav til, at du ønsker at indgå i vores gruppe på en måde, hvor du prioriterer sammenhold, en god diskussion og evnen til at tage et forpligtende ansvar. Hvad kommer du med? Du er dygtig, ambitiøs, talentfuld og tålmodig. Du har måske en akademisk baggrund eller en relevant socialfaglig uddannelse gerne med overbygning lederuddannelse. Du har viden om og erfaring med børnefamilier i udsatte positioner samt indgående kendskab til Servicelovens bestemmelser, og hvad der karakteriserer god forvaltningsskik. Du har god erfaring med personaleledelse, og du ved, at du gennem tydelighed og empati kan understøtte et fagligt og personligt udviklende arbejdsmiljø med høj trivsel. Hvordan opnår du succes i stillingen? En helt central faktor er, at du kan overskue den sammensatte opgaveportefølje, som Styrket Modtagelse er. Du skal ikke kunne løse opgaverne, men du skal have indgående kendskab til lovgivningen samt have et overblik, der kan iværksættes i akutte sager, særligt i vagtsager og sikkerhedsplanssager. Det er vigtigt, at du kan udvise tillid til, at de medarbejdere, der sammen med dig udgør Styrket Modtagelse, kan løse opgaven. Sammen med afdelingens socialfaglige koordinator arbejder du struktureret og kan holde fokus på opgaveløsning og resultater og kan skabe overblik i forhold til at håndtere de kompleksiteter, dilemmaer og udfordringer og muligheder, der præger en Styrket Modtagelse på Børne- og Ungeområdet. Du får bl.a. mulighed for at præge et projekt, der er unikt, og som har positiv bevågenhed i resten af BBU-organisationen at blive leder for en dedikeret afdeling, hvor der qua de forskellige faggrupper er en mængde blandede opgaver og samtidig et stærkt ønske om at arbejde tæt om et fælles mål at blive del af et lederteam, der komplementerer hinanden og samarbejder i en uformel omgangstone at få en lederstilling i en organisation, hvor vi på tværs af enheder arbejder med udviklingen af professionel ledelse i en kompleks velfærdskontekst høj grad af indflydelse og ansvar for din egen opgaveportefølje at grine højt mange gange i løbet af dagen Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Stillingen er med tiltrædelse den 1. oktober 2019. Stillingen er normeret til 37 timer uden fastsat højeste arbejdstid. Vi indhenter referencer og udvidet straffe- og børneattester i forbindelse med ansættelsen. Mere information Du kan få yderligere oplysninger om Styrket Modtagelse og få indblik i forventningerne til vores kommende kollega og afdelingsleder ved at kontakte sikkerhedsplanssagsbehandler Nanna Auken på 5162 5958 eller områdechef Tine Michael-Lindhard på 2977 5052. Du kan også få tilsendt baggrundsmateriale ved at rette henvendelse til socialfaglig koordinator Simone Kjær på 5171 7022. For oplysninger om Børnefamiliecenter København henviser vi til www.kk.dk. Søg via nedenstående link senest torsdag den 22. august 2019 Vi udvælger kandidater fredag den 23. august 2019 og afholder første runde samtaler den 26. august 2019. Anden runde samtaler er den 28. august. 2019. Der vil indgå case og evt. test i forløbet for dig, der går videre til 2. runde.

Vil du være med til at udvikle Borgercenter Børn og Unge (BBU) Amagers Styrket Modtagelse i fællesskab med 16 engagerede medarbejdere? Har du lyst til at blive en del af en samlet og stærk ledergruppe, hvor lysten til at gå nye veje, skabe gode resultater og have høje ambitioner for udsatte børn og unge driver værket?

Socialforvaltningen i Københavns Kommune er som landets største socialforvaltning ambitiøs og går foran på det specialiserede børne- og ungeområde. På Amager har vi siden slutningen af 2018 arbejdet med konceptet Styrket (borger) Modtagelse. Vores ønske er at handle hurtigere og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie hurtigere og mere målrettet råd og vejledning. Vi er i arbejdet i Styrket Modtagelse optaget af at bruge almensektor som løftestang. Det betyder NGO’erne, de boligsociale indsatser, folkeskolerne, klubberne og alle de andre superkræfter, der findes lokalt.

Amager er en bydel i udvikling med samarbejdsprojekter og velfungerende boligsociale indsatser. Indbyggertallet på 125.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og BBU Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os.

Om opgaven
BBU Amager er en af de største af Borgercenter Børn og Unges fem børnefamilieenheder med ca. 165 medarbejdere, som på tværs af faglighed løser opgaver indenfor sagsbehandling, støtteforanstaltninger, rådgivning og administration.

BBU Amager har som led i et fremadskuende udviklingsspor besluttet at styrke den samlede borgermodtagelse. Ønsket er at skabe hurtigere handling i forbindelse med modtagelser af underretninger på børn og unge. Det betyder, at BBU Amager med Styrket Modtagelse skaber et endnu stærkere fokus for de børn og unge og deres forældre, som BBU Amager servicerer. Til den opgave har vi brug for en lederkollega, der i samarbejde med 16 medarbejdere kan drive og udvikle og derigennem forme en styrket modtagelse. Nøgleord i den sammenhæng er rettidighed, udvikling, samtidighed, fleksibilitet, hurtig handling og inddragelse af netværk.

Du vil blive leder for en gruppe engagerede medarbejdere (vagtgruppe, myndighedssagsbehandlere og sikkerhedsplansmedarbejdere), der har klare metodiske holdninger til de arbejdsopgaver, de udfører i hverdagen, og som arbejder sammen hver dag på at skabe en fælles afdeling, der løser opgaver på forskellig vis. Vores Familierådgivningssatellit i Holmbladsgade, der har fokus på råd og vejledning (§11,2), hører også til i Styrket Modtagelse.

Du vil indgå som holdspiller i en stærk ledergruppe, og med dine evner og din viden supplerer du os i forhold til ledelsesopgaver på tværs af BBU Amager. Vi er en ledergruppe med trivsel, mod, stor erfaring og villighed til at hjælpe hinanden. Vi stiller også krav til, at du ønsker at indgå i vores gruppe på en måde, hvor du prioriterer sammenhold, en god diskussion og evnen til at tage et forpligtende ansvar.

Hvad kommer du med?
Du er dygtig, ambitiøs, talentfuld og tålmodig. Du har måske en  akademisk baggrund eller en relevant socialfaglig uddannelse gerne med overbygning/lederuddannelse. Du har viden om og erfaring med børnefamilier i udsatte positioner samt indgående kendskab til Servicelovens bestemmelser, og hvad der karakteriserer god forvaltningsskik. Du har god erfaring med personaleledelse, og du ved, at du gennem tydelighed og empati kan understøtte et fagligt og personligt udviklende arbejdsmiljø med høj trivsel.

Hvordan opnår du succes i stillingen?
En helt central faktor er, at du kan overskue den sammensatte opgaveportefølje, som Styrket Modtagelse er. Du skal ikke kunne løse opgaverne, men du skal have indgående kendskab til lovgivningen samt have et overblik, der kan iværksættes i akutte sager, særligt i vagtsager og sikkerhedsplanssager. Det er vigtigt, at du kan udvise tillid til, at de medarbejdere, der sammen med dig udgør Styrket Modtagelse, kan løse opgaven. Sammen med afdelingens socialfaglige koordinator arbejder du struktureret og kan holde fokus på opgaveløsning og resultater og kan skabe overblik i forhold til at håndtere de kompleksiteter, dilemmaer og udfordringer og muligheder, der præger en Styrket Modtagelse på Børne- og Ungeområdet.

Du får bl.a. mulighed for 

  • at præge et projekt, der er unikt, og som har positiv bevågenhed i resten af BBU-organisationen
  • at blive leder for en dedikeret afdeling, hvor der qua de forskellige faggrupper er en mængde blandede opgaver og samtidig et stærkt ønske om at arbejde tæt om et fælles mål
  • at blive del af et lederteam, der komplementerer hinanden og samarbejder i en uformel omgangstone
  • at få en lederstilling i en organisation, hvor vi på tværs af enheder arbejder med udviklingen af professionel ledelse i en kompleks velfærdskontekst
  • høj grad af indflydelse og ansvar for din egen opgaveportefølje
  • at grine højt mange gange i løbet af dagen

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Stillingen er med tiltrædelse den 1. oktober 2019.

Stillingen er normeret til 37 timer uden fastsat højeste arbejdstid.

Vi indhenter referencer og udvidet straffe- og børneattester i forbindelse med ansættelsen.

Mere information
Du kan få yderligere oplysninger om Styrket Modtagelse og få indblik i forventningerne til vores kommende kollega og afdelingsleder ved at kontakte sikkerhedsplanssagsbehandler Nanna Auken på 5162 5958 eller områdechef Tine Michael-Lindhard på 2977 5052.

Du kan også få tilsendt baggrundsmateriale ved at rette henvendelse til socialfaglig koordinator Simone Kjær på 5171 7022.

For oplysninger om Børnefamiliecenter København henviser vi til www.kk.dk.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 22. august 2019
Vi udvælger kandidater fredag den 23. august 2019 og afholder første runde samtaler den 26. august 2019. Anden runde samtaler er den 28. august. 2019. Der vil indgå case og evt. test i forløbet for dig, der går videre til 2. runde.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Amager - AdministrationKøbenhavn S2019-07-18T02:00:21.3802019-08-22T00:00:00
330065766Afdelingsleder til Østerfælled Børnehus' udflytterbørnehave EllingehusBasic Østerfælled Børnehus søger en ny afdelingsleder (uddannet pædagog), der skal være daglig leder i vores udflytterafdeling Ellingehus. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Tiltrædelse den 1. oktober 2019 eller snarest muligt. Generelt om Østerfælled børnehus Vi er en stor, integreret, selvejende institution med to afdelinger: en afdeling på Østerbro og en udflytterafdeling i Nordsjælland. I alt har vi ca. 160 børn i alderen fra 0 til 6 år. Børnehuset på Østerbro fylder 24 år, og vores udflytterafdeling Ellingehus har eksisteret i 17 år. Vi har et velfunderet pædagogisk grundlag, som vi alle arbejder ud fra. Ellingehus ligger imellem Frederiksværk og Hundested og har 52 børnehavebørn. Vi har et dejligt stort hus med værksted, kæmpe have med udsigt til fjorden og generelt rigtige gode udefaciliteter for børnene. Vi er en blandet personalegruppe, herunder fire pædagoger, tre medhjælpere, en køkkenleder og en rengøringsassistent, i forskellige aldre og køn. Vi er et ledelsesteam bestående af en leder og souschef samt den kommende afdelingsleder for Ellingehus. Leder og souschef vil til dagligt være i Børnehuset på Østerbro. Ledelsesteamet vil have faste ledelsesdage både i Ellingehus og på Østerbro. I udgangspunktet vil fordelingen af den ugentlige arbejdstid være to ledelsesdage, to dage med børnetid og en ugentlig fridag. Vi søger en faglig dygtig og kompetent afdelingsleder, der har nogle af følgende kompetencer. Særligt i forhold til samarbejde med ledelsen Teamplayer, som vil vægte et tæt samarbejde mellem leder og souschef højt Spydspids for implementering af husets vision, værdier og pædagogik Formå at lede og facilitere relevante møder, herunder afdelingsmøder, forældremøder samt forældresamtaler, individuelt eller i samarbejde med souschef eller leder Kan udarbejde årshjul og strategier i fht. til den nye styrkede læreplan etc. Kan igangsætte og vedligeholde pædagogiske tiltag Særligt i forhold til rollen som afdelingsleder Glad, lyttende og empatisk, men samtidig handlekraftig og retningsanvisende Kan arbejde systematisk og struktureret i hverdagen Kan bevare helikopterperspektiv i en travl hverdag Ser fællesskabet som en vigtig værdi Kan bevare overblikket i pressede situationer Evne til at få medarbejdere til at samarbejde Er en god kommunikator og god til konflikthåndtering Særligt i forhold til timer med børnene Er nærværende og møder børnene på en anerkendende og respektfuld måde Har fokus på børnenes behov og planlægger aktiviteter med det pædagogiske personale Da størstedelen af børnenes hverdag foregår udendørs i al slags vejr hele året rundt, skal man være glad for natur og udeliv, have sans for det kreative og kunne omsætte teorier og idéer i pædagogisk praksis. Vi kan tilbyde et velfungerende ledelsesteam med en klar rollefordeling, hvor vi giver hinanden sparring og rådgivning et hus, som er i stadig pædagogisk udvikling og stræber efter en høj faglig kvalitet til glæde for børnene og det pædagogiske personale et sundt arbejdsmiljø og et godt arbejdsfællesskab planlagte reflektionsrum med ledelsen og andre kollegaer systematisk opfølgning og evaluering på pædagogiske tiltag en god trivselsrapport for Østerfælled Børnehus samt de øvrige institutioner i vores netværk en god tilsynsrapport, hvor vi arbejder kontinuerligt og systematisk med at vedligeholde og udvikle den pædagogiske kvalitet et godt samarbejde med bestyrelsen Det vil være en fordel med ledelseserfaring eller relevant uddannelse, men det er ikke en forudsætning for at søge stillingen. Løn efter overenskomst med BUPL. Mere information Ring til souschef Sanne Søyland på 3543 1074 (lokal 10) for et besøg i Ellingehus den 7. eller den 15. august 2019 eller hvis du har spørgsmål. Søg via nedenstående link senest mandag den 19. august 2019 Ansættelsessamtaler afholdes den 22. august i tidsrummet fra kl. 8.00-16.00 og muligvis 2. samtalerunde den 23. august 2019.

Østerfælled Børnehus søger en ny afdelingsleder (uddannet pædagog), der skal være daglig leder i vores udflytterafdeling Ellingehus. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Tiltrædelse den 1. oktober 2019 eller snarest muligt.

Generelt om Østerfælled børnehus
Vi er en stor, integreret, selvejende institution med to afdelinger: en afdeling på Østerbro og en udflytterafdeling i Nordsjælland. I alt har vi ca. 160 børn i alderen fra 0 til 6 år. Børnehuset på Østerbro fylder 24 år, og vores udflytterafdeling Ellingehus har eksisteret i 17 år. Vi har et velfunderet pædagogisk grundlag, som vi alle arbejder ud fra.

Ellingehus ligger imellem Frederiksværk og Hundested og har 52 børnehavebørn. Vi har et dejligt stort hus med værksted, kæmpe have med udsigt til fjorden og generelt rigtige gode udefaciliteter for børnene. Vi er en blandet personalegruppe, herunder fire pædagoger, tre medhjælpere, en køkkenleder og en rengøringsassistent, i forskellige aldre og køn.

Vi er et ledelsesteam bestående af en leder og souschef samt den kommende afdelingsleder for Ellingehus. Leder og souschef vil til dagligt være i Børnehuset på Østerbro. Ledelsesteamet vil have faste ledelsesdage både i Ellingehus og på Østerbro.

I udgangspunktet vil fordelingen af den ugentlige arbejdstid være to ledelsesdage, to dage med børnetid og en ugentlig fridag.

Vi søger en faglig dygtig og kompetent afdelingsleder, der har nogle af følgende kompetencer.

Særligt i forhold til samarbejde med ledelsen

  • Teamplayer, som vil vægte et tæt samarbejde mellem leder og souschef højt
  • Spydspids for implementering af husets vision, værdier og pædagogik
  • Formå at lede og facilitere relevante møder, herunder afdelingsmøder, forældremøder samt forældresamtaler, individuelt eller i samarbejde med souschef eller leder
  • Kan udarbejde årshjul og strategier i fht. til den nye styrkede læreplan etc.
  • Kan igangsætte og vedligeholde pædagogiske tiltag

Særligt i forhold til rollen som afdelingsleder

  • Glad, lyttende og empatisk, men samtidig handlekraftig og retningsanvisende
  • Kan arbejde systematisk og struktureret i hverdagen
  • Kan bevare helikopterperspektiv i en travl hverdag
  • Ser fællesskabet som en vigtig værdi
  • Kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Evne til at få medarbejdere til at samarbejde
  • Er en god kommunikator og god til konflikthåndtering

Særligt i forhold til timer med børnene

  • Er nærværende og møder børnene på en anerkendende og respektfuld måde
  • Har fokus på børnenes behov og planlægger aktiviteter med det pædagogiske personale

Da størstedelen af børnenes hverdag foregår udendørs i al slags vejr hele året rundt, skal man være glad for natur og udeliv, have sans for det kreative og kunne omsætte teorier og idéer i pædagogisk praksis.

Vi kan tilbyde

  • et velfungerende ledelsesteam med en klar rollefordeling, hvor vi giver hinanden sparring og rådgivning
  • et hus, som er i stadig pædagogisk udvikling og stræber efter en høj faglig kvalitet til glæde for børnene og det pædagogiske personale
  • et sundt arbejdsmiljø og et godt arbejdsfællesskab
  • planlagte reflektionsrum med ledelsen og andre kollegaer
  • systematisk opfølgning og evaluering på pædagogiske tiltag
  • en god trivselsrapport for Østerfælled Børnehus samt de øvrige institutioner i vores netværk
  • en god tilsynsrapport, hvor vi arbejder kontinuerligt og systematisk med at vedligeholde og udvikle den pædagogiske kvalitet
  • et godt samarbejde med bestyrelsen

Det vil være en fordel med ledelseserfaring eller relevant uddannelse, men det er ikke en forudsætning for at søge stillingen.

Løn efter overenskomst med BUPL.

Mere information
Ring til souschef Sanne Søyland på 3543 1074 (lokal 10) for et besøg i Ellingehus den 7. eller den 15. august 2019  eller hvis du har spørgsmål.

Søg via nedenstående link senest mandag den 19. august 2019
Ansættelsessamtaler afholdes den 22. august i tidsrummet fra kl. 8.00-16.00 og muligvis 2. samtalerunde den 23. august 2019.

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngØsterfælled BørnehusKøbenhavn Ø2019-07-30T16:00:33.7472019-08-19T00:00:00
330064796Afdelingsleder til HjemløseenhedenBasic Hjemløseenheden søger en skarp afdelingsleder til vores bostøtte, fælles visitation og ungeindsats. Hjemløseenheden er arbejdsplads for 90-100 engagerede medarbejdere for hvem socialt udsatte og hjemløse er en vigtig prioritet i deres arbejdsliv. Hjemløseområdet er konstant udfordret og der er en vis politisk bevågenhed om området af såvel medier, NGO`ere og politikere. Hjemløseenheden varetager forskellige opgaver inden for hjemløseområdet i Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Herunder en væsentlig indsats i forhold til at yde hjælp til tidligere hjemløse, der er kommet i bolig. Vi arbejder her efter de såkaldte Housing First metoder (ACT, CTI, ICM). Derudover har vi specialiserede indsatser i forhold til Skæve boliger og unge hjemløse og endelig vil du være leder for vores Fællesvisitation, der visiterer til SEL §107, 108 og særboliger. I alt vil du blive chef for mere end 30 medarbejdere fordelt på en række vigtige og spændende delområder. Vi har de seneste måneder haft en konstitueret afdelingsleder i funktionen. I forbindelse med flytning og samling af enheden på Sundholm i oktober 2019, skal vi have funktionen permanent besat. Som afdelingsleder vil du indgå i et stærkt ledelsesteam bestående af to andre afdelingsledere for henholdsvis gadeplansarbejde og myndighedsområdet samt områdechef. Som afdelingsleder skal du være med til at sikre god og nærværende personaleledelse med fokus på trivsel, udvikling og kvalitetssikring og effektiv drift i Hjemløseenheden. Derudover skal du være indstillet på at arbejde videre med T-formet og tværgående ledelsesfunktioner på tværs af Borgercenter Voksne, som Hjemløseenheden er en del af. En af dine primære opgaver vil være i samarbejde med den øvrige ledelse og medarbejderne at sikre Socialforvaltningens serviceforpligtelse på botilbudsområdet (udsatteområdet), at videreudvikle vores Housing First metoder, at drifts- og kvalitetssikre vores nye matrikler med Skæve boliger. Derudover skal vi videreføre vores særlige indsats for Unge Hjemløse i koordinering med det kommende KUI samarbejde i kommunen. Til at understøtte afdelingslederen er der i foråret 2019 etableret en funktion som faglig koordinator. Vi forventer, at du: har en videregående uddannelse indenfor det sociale eller samfundsmæssige område gerne med erhvervserfaring og forståelse for det sociale område. Ydermere skal du være motiveret for løbende at udvikle dig i overensstemmelse med organisationens behov og krav. kan arbejde selvstændigt og samtidig bidrage til en fælles ledelsesgruppe har gode samarbejdsevner og kan håndtere en stor og forskelligartet personalegruppe (pædagoger, ergoterapeuter, sygeplejersker, socialrådgivere) ser muligheder og kreative løsninger fremfor begrænsninger trives ved rollen som formidler og informator af Hjemløseenhedens virksomhed både internt og eksternt, herunder kontakt med medier og udenlandske samarbejdspartnere formår at navigere i de politiske og økonomiske prioriteringer, der er forbundet med ledelsesrollen gerne har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation og personaleledelse herunder diplomuddannelse i ledelse. Øvrige opgaver kan bl.a. være: Gennemføre MUS og sygefraværssamtaler Kompetenceudvikling af medarbejdere Optimering af ressourceudnyttelsen Ansvarlig for ansættelse af nye medarbejdere i afdelingen Sikre et godt arbejdsmiljø og godt samarbejde med medarbejderrepræsentanter. Til gengæld tilbyder vi en af de mest spændende arbejdspladser på det sociale område, hvor vi har fokus på at forbedre udsatte borgers liv og tilværelse og hvor værdierne er ordentlighed, tillid og rummelighed. Ansættelsesforhold Løn i henhold til gældende overenskomst, herunder løn efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er som udgangspunkt 37 timer ugentligt, primært i dagsarbejdstiden, men som leder er du ansat uden højeste tjenestetid. I forbindelse med ansættelse vil der blive gennemført test og der vil blive anmodet om straffeattest. Stillingen ønskes besat fra den 1. oktober 2019. Yderligere oplysninger Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Ida Nissen på 3060 3733. Søg via nedenstående link senest torsdag den 22. august 2019

Hjemløseenheden søger en skarp afdelingsleder til vores bostøtte, fælles visitation og ungeindsats. 

Hjemløseenheden er arbejdsplads for 90-100 engagerede medarbejdere for hvem socialt udsatte og hjemløse er en vigtig prioritet i deres arbejdsliv. Hjemløseområdet er konstant udfordret og der er en vis politisk bevågenhed om området af såvel medier, NGO`ere og politikere.

Hjemløseenheden varetager forskellige opgaver inden for hjemløseområdet i Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Herunder en væsentlig indsats i forhold til at yde hjælp til tidligere hjemløse, der er kommet i bolig. Vi arbejder her efter de såkaldte ”Housing First” metoder (ACT, CTI, ICM). Derudover har vi specialiserede indsatser i forhold til Skæve boliger og unge hjemløse og endelig vil du være leder for vores Fællesvisitation, der visiterer til SEL §107, 108 og særboliger. I alt vil du blive chef for mere end 30 medarbejdere fordelt på en række vigtige og spændende delområder.

Vi har de seneste måneder haft en konstitueret afdelingsleder i funktionen. I forbindelse med flytning og samling af enheden på Sundholm i oktober 2019, skal vi have funktionen permanent besat.

Som afdelingsleder vil du indgå i et stærkt ledelsesteam bestående af to andre afdelingsledere for henholdsvis gadeplansarbejde og myndighedsområdet samt områdechef. Som afdelingsleder skal du være med til at sikre god og nærværende personaleledelse med fokus på trivsel, udvikling og kvalitetssikring og effektiv drift i Hjemløseenheden. Derudover skal du være indstillet på at arbejde videre med T-formet og tværgående ledelsesfunktioner på tværs af Borgercenter Voksne, som Hjemløseenheden er en del af.

En af dine primære opgaver vil være – i samarbejde med den øvrige ledelse og medarbejderne – at sikre Socialforvaltningens serviceforpligtelse på botilbudsområdet (udsatteområdet), at videreudvikle vores "Housing First" metoder, at drifts- og kvalitetssikre vores nye matrikler med Skæve boliger. Derudover skal vi videreføre vores særlige indsats for Unge Hjemløse i koordinering med det kommende KUI samarbejde i kommunen. Til at understøtte afdelingslederen er der i foråret 2019 etableret en funktion som faglig koordinator.

Vi forventer, at du:

  • har en videregående uddannelse indenfor det sociale eller samfundsmæssige område – gerne med erhvervserfaring og forståelse for det sociale område. Ydermere skal du være motiveret for løbende at udvikle dig i overensstemmelse med organisationens behov og krav.
  • kan arbejde selvstændigt og samtidig bidrage til en fælles ledelsesgruppe
  • har gode samarbejdsevner og kan håndtere en stor og forskelligartet personalegruppe (pædagoger, ergoterapeuter, sygeplejersker, socialrådgivere)
  • ser muligheder og kreative løsninger fremfor begrænsninger
  • trives ved rollen som formidler og informator af Hjemløseenhedens virksomhed både internt og eksternt, herunder kontakt med medier og udenlandske samarbejdspartnere
  • formår at navigere i de politiske og økonomiske prioriteringer, der er forbundet med ledelsesrollen
  • gerne har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation og personaleledelse – herunder diplomuddannelse i ledelse.

Øvrige opgaver kan bl.a. være:

  • Gennemføre MUS og sygefraværssamtaler
  • Kompetenceudvikling af medarbejdere
  • Optimering af ressourceudnyttelsen
  • Ansvarlig for ansættelse af nye medarbejdere i afdelingen
  • Sikre et godt arbejdsmiljø og godt samarbejde med medarbejderrepræsentanter.

Til gengæld tilbyder vi en af de mest spændende arbejdspladser på det sociale område, hvor vi har fokus på at forbedre udsatte borgers liv og tilværelse – og hvor værdierne er ordentlighed, tillid og rummelighed.

Ansættelsesforhold
Løn i henhold til gældende overenskomst, herunder løn efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er som udgangspunkt 37 timer ugentligt, primært i dagsarbejdstiden, men som leder er du ansat uden højeste tjenestetid. I forbindelse med ansættelse vil der blive gennemført test og der vil blive anmodet om straffeattest. Stillingen ønskes besat fra den 1. oktober 2019.

Yderligere oplysninger
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Ida Nissen på 3060 3733.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 22. august 2019

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngHjemløseenhedenKøbenhavn N2019-07-26T16:01:09.6172019-08-22T00:00:00
330067291Faglig stærk afdelingsleder til Bostedet RingertoftenBasic Er du faglig stærk, og har du erfaring med specialpædagogik? Er du en dygtig formidler, og arbejder du både procesorienteret og målrettet med de visioner, vi skaber sammen? Kan du gå foran i implementeringsprocesser, og vil du være med til at skabe fælles retning? Har du flair for personale- og teamudvikling, og har du mod på drifts- og administrative opgaver? Hvis du kan se dig selv i ovenstående profil, så er du måske vores nye afdelingsleder. Om Bostedet Ringertoften Bostedet Ringertoften er en del af Center for Omsorg og Specialpædagogik (COS) under Socialforvaltningen, Borgercenter Handicap, i Københavns Kommune. Her bor der 28 voksne borgere med udviklingshæmning, psykiatrisk overbygning, sociale udfordringer m.m. Borgerne bor i egne boliger og er fordelt på etager med fællesarealer. De fleste borgere er i dagbeskæftigelse, og det pædagogiske arbejde tilrettelægges med øje for den enkelte borgers livskvalitet og selvstændighed. Om lederteamet Vi tilbyder et velfungerende og engageret lederteam bestående af tre afdelingsledere og en botilbudsleder. Lederteamet arbejder tværgående med opgaver på Ringertoften, Bostedet Ny Ellebjerg og Specialfysioterapien. Endvidere bliver du en del af et stort fælles lederteam på tværs af COS, så der er rig mulighed for sparring i forbindelse med opgaver og udfordringer. Samarbejdet i ledelsen bygger på respekt og reflekteret tillid, og vi skaber ledelse sammen og i dialog med hinanden. Vi lægger vægt på, at vi som ledere udviser nærvær og tilstedeværelse og kommunikerer autentisk og tydeligt. Vi prioriterer sparring, fælles retning og udvikling og holder lokale ledermøder hver 3. uge. Derudover holder vi lokale lederdage, hvor vi gør status, udvikler visioner og strategi og sætter mål for det kommende år. Der er mulighed for ledelsessupervision. I 2019 har vi fokus på den neuropædagogiske tilgang. Erfaring med neuropædagogik er derfor en fordel, men ikke et krav. I løbet af 2019-2020 gennemfører alle afdelingsledere og medarbejdere i COS et diplommodul i neuropædagogik, så vi har et fælles fagligt udgangspunkt. I det daglige vil du være leder for to teams med socialpædagogisk og sundhedsfaglig baggrund samt nattevagter og et antal tilkaldevikarer. Som afdelingsleder vil du få ansvar for tillidsbaseret ledelse af arbejdsfællesskaber og netværk udviklings- og implementeringsprocesser at understøtte implementeringen af den neuropædagogiske referenceramme i det faglige arbejde sparring med medarbejderne i faglige udfordringer at deltage aktivt i det lokale pårørendesamarbejde at støtte og guide medarbejderne i den fortsatte udvikling af den daglige dokumentation omkring borgerne med særligt fokus på løbende læring driftsopgaver som vagtplanlægning, ledelsestilsyn mv. Om COS Center for Omsorg og Special pædagogik er et center i Københavns Kommune for udviklingshæmmede borgere med fysiske mobilitetsnedsættelser og i nogle tilfælde psykiatriske diagnoser. Vi er et stort center med otte botilbud med omkring 380 borgere og 400 fastansatte medarbejdere. Vi har også en specialfysioterapi og enkelte dagtilbud. Vi yder et socialpædagogisk tilbud til borgerne med udgangspunkt i, at den enkelte borger skal opleve højest mulig livskvalitet. Vi arbejder ud fra et fælles værdigrundlag og tydelige ledelsesværdier. COS er kendetegnet ved en høj faglighed med fokus på videndeling og udvikling af netværk og arbejdsfællesskaber. COS indsatsområder er blandt andet fokus på neuropædagogik, dokumentation, sundhed, arbejdsfællesskaber, velfærdsteknologi og digitalisering. Læs mere om COS på www.cossof.kk.dk, hvor du her kan finde billeder, vores værdigrundlag osv. Der indhentes referencer og straffeattest i forbindelse med ansættelse. Tiltrædelse snarest muligt. Mere information Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte botilbudsleder Connie Ebba Cramer Jensen på 2331 2232 i hverdagene mellem klokken 9.00-16.00. Søg via nedenstående link senest mandag 19. august 2019 Samtaler afholdes den 23. august 2019.

Er du faglig stærk, og har du erfaring med specialpædagogik? Er du en dygtig formidler, og arbejder du både procesorienteret og målrettet med de visioner, vi skaber sammen? Kan du gå foran i implementeringsprocesser, og vil du være med til at skabe fælles retning? Har du flair for personale- og teamudvikling, og har du mod på drifts- og administrative opgaver?

Hvis du kan se dig selv i ovenstående profil, så er du måske vores nye afdelingsleder.

Om Bostedet Ringertoften
Bostedet Ringertoften er en del af Center for Omsorg og Specialpædagogik (COS) under Socialforvaltningen, Borgercenter Handicap, i Københavns Kommune.

Her bor der 28 voksne borgere med udviklingshæmning, psykiatrisk overbygning, sociale udfordringer m.m. Borgerne bor i egne boliger og er fordelt på etager med fællesarealer. De fleste borgere er i dagbeskæftigelse, og det pædagogiske arbejde tilrettelægges med øje for den enkelte borgers livskvalitet og selvstændighed.

Om lederteamet
Vi tilbyder et velfungerende og engageret lederteam bestående af tre afdelingsledere og en botilbudsleder. Lederteamet arbejder tværgående med opgaver på Ringertoften, Bostedet Ny Ellebjerg og Specialfysioterapien. Endvidere bliver du en del af et stort fælles lederteam på tværs af COS, så der er rig mulighed for sparring i forbindelse med opgaver og udfordringer.

Samarbejdet i ledelsen bygger på respekt og reflekteret tillid, og vi skaber ledelse sammen – og i dialog med hinanden. Vi lægger vægt på, at vi som ledere udviser nærvær og tilstedeværelse og kommunikerer autentisk og tydeligt.

Vi prioriterer sparring, fælles retning og udvikling og holder lokale ledermøder hver 3. uge. Derudover holder vi lokale lederdage, hvor vi gør status, udvikler visioner og strategi og sætter mål for det kommende år. Der er mulighed for ledelsessupervision.

I 2019 har vi fokus på den neuropædagogiske tilgang. Erfaring med neuropædagogik er derfor en fordel, men ikke et krav. I løbet af 2019-2020 gennemfører alle afdelingsledere og medarbejdere i COS et diplommodul i neuropædagogik, så vi har et fælles fagligt udgangspunkt.

I det daglige vil du være leder for to teams med socialpædagogisk og sundhedsfaglig baggrund samt nattevagter og et antal tilkaldevikarer.

Som afdelingsleder vil du få ansvar for

  • tillidsbaseret ledelse af arbejdsfællesskaber og netværk
  • udviklings- og implementeringsprocesser
  • at understøtte implementeringen af den neuropædagogiske referenceramme i det faglige arbejde
  • sparring med medarbejderne i faglige udfordringer
  • at deltage aktivt i det lokale pårørendesamarbejde
  • at støtte og guide medarbejderne i den fortsatte udvikling af den daglige dokumentation omkring borgerne med særligt fokus på løbende læring
  • driftsopgaver som vagtplanlægning, ledelsestilsyn mv.

Om COS
Center for Omsorg og Special pædagogik er et center i Københavns Kommune for udviklingshæmmede borgere med fysiske mobilitetsnedsættelser og i nogle tilfælde psykiatriske diagnoser. Vi er et stort center med otte botilbud med omkring 380 borgere og 400 fastansatte medarbejdere. Vi har også en specialfysioterapi og enkelte dagtilbud.

Vi yder et socialpædagogisk tilbud til borgerne med udgangspunkt i, at den enkelte borger skal opleve højest mulig livskvalitet. Vi arbejder ud fra et fælles værdigrundlag og tydelige ledelsesværdier. COS er kendetegnet ved en høj faglighed med fokus på videndeling og udvikling af netværk og arbejdsfællesskaber. COS' indsatsområder er blandt andet fokus på neuropædagogik, dokumentation, sundhed, arbejdsfællesskaber, velfærdsteknologi og digitalisering.

Læs mere om COS på www.cossof.kk.dk, hvor du her kan finde billeder, vores værdigrundlag osv.

Der indhentes referencer og straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Tiltrædelse snarest muligt.

Mere information
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte botilbudsleder Connie Ebba Cramer Jensen på 2331 2232 i hverdagene mellem klokken 9.00-16.00.

Søg via nedenstående link senest mandag 19. august 2019 
Samtaler afholdes den 23. august 2019.

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBostedet RingertoftenKøbenhavn NV2019-08-02T13:00:15.6172019-08-19T00:00:00
330069355Ny afdelingsleder til Den Særligt Tilrettelagte Ungdomsuddannelse på Center for Specialundervisning for VoksneBasic Vi søger en ny kompetent og erfaren leder på fuld tid fra den 1. september 2019 eller snarest derefter, da vores dygtige afdelingsleder gennem otte år har søgt nye udfordringer. Som afdelingsleder skal du stå i spidsen for driften og den fortsatte udvikling af vores Særligt Tilrettelagte Ungdomsuddannelse (STU). Udover ledelsen af STU skal du være leder for afdelingen Læring og Udvikling i specialundervisningsdelen på Center for Specialundervisning for Voksne (CSV). Begge afdelinger har til huse i Bystævneparken i Brønshøj. I STU er der ansat 19 medarbejdere, og i afdelingen Læring og Udvikling er der ansat fem medarbejdere. Begge afdelinger supporteres af CSV s samlede administration og serviceafdeling. Der er ca. 95 ansatte på det samlede CSV. Du kan læse mere om CSV på www.csv.kk.dk, og på www.stucsv.kk.dk Særligt om STU STU er et tilbud til unge op til 25 år, der ikke vil kunne gennemføre en ordinær ungdomsuddannelse. Vores STU henvender sig til unge, som har generelle indlæringsvanskeligheder. En del af de unge har derudover andre vanskeligheder, som eksempelvis ADHD og autismespektrumforstyrrelser. STU en har pr. 1. august 2019 70 studerende fordelt på tre årgange og med to spor på hver årgang. Vi har et bredt tilbud af fag og valgfag, som tilpasses den enkelte studerende. Vi arbejder med det faglige, sociale og personlige aspekt gennem den tid, de studerende er hos os. En væsentlig del af forløbet er tillige virksomhedspraktikken, som i samspil med undervisningen har til formål at afklare mulighederne og forberede den unge på tiden efter STU. Særligt om Læring og Udvikling Denne afdeling tilbyder voksenspecialundervisning til borgere med ADHD ADD, sent udviklede, udviklingshæmmede, psykiske vanskeligheder, autismespektrumforstyrrelser og dyskalkuli. Undervisningen er individuelt tilrettelagt og foregår som eneundervisning og eller på hold med 4-8 deltagere. Vi er aktuelt i en proces, hvor vi arbejder med at omlægge fra eneundervisning til holdundervisning i den udstrækning, det fagligt giver god mening. Vi søger en afdelingsleder, der kan fastholde og udvikle det høje faglige og specialiserede niveau på STU og Læring og Udvikling evner at skabe samarbejdsrelationer til et bredt spekter af samarbejdspartnere kan varetage personaleledelse af forskellige faggrupper, herunder organisering, koordinering og samspillet i arbejdsfællesskabet er fremsynet i forhold til at vedligeholde og udbygge efterspørgslen af pladser på vores STU kan reflektere over egen ledelsespraksis og skabe rammer for eget ledelsesrum er aktivt bidragende i ledelsesteamet effektivt leder i overensstemmelse med lovgivning, politiske målsætninger, budget og aftaler Personlige kvalifikationer Vi ønsker stillingen besat med en person, der har en videregående uddannelse på det pædagogiske område, viden og erfaring fra specialområdet, ledererfaring på et tilsvarende niveau suppleret med en lederuddannelse og meget gerne erfaring med planlægning af undervisning. Vi ønsker en afdelingsleder, der har gode relationelle kompetencer og vil kan bedrive faglig ledelse tæt på opgaven tænker ud af boksen, er kreativ og nyskabende i proces og indhold kan skabe begejstring og motivation hos medarbejderne er autentisk, lydhør, tillidsskabende og afbalanceret i sin fremtoning og skaber rum for sparring kan stå fast også når vinden blæser Som afdelingsleder refererer du direkte til centerchefen for CSV. Du vil indgå i et dynamisk lederteam bestående af centerchefen og tre afdelingsledere få frihed under ansvar få plads i en organisation i stadig vækst og forandring blive del af et lederteam, der arbejder systemisk og anerkendende få et spændende og udfordrende lederjob i et undervisningsmiljø med engagerede, ansvarsfulde og ambitiøse medarbejdere Løn- og ansættelsesforhold Ansættelse og aflønning i henhold til overenskomst. Københavns Kommune har en ligestillingspolitik, der skal sikre, at arbejdspladserne afspejler befolkningssammensætningen i kommunen samt, at ligestilling mellem mænd og kvinder fremmes. Mere information Yderligere oplysninger fås hos centerchef Anne Leth på 2045 6006. Søg via nedenstående link senest torsdag den 22. august 2019 Vi holder ansættelsessamtaler den 27. august 2019 og eventuel anden samtale den 29. august 2019.

Vi søger en ny kompetent og erfaren leder på fuld tid fra den 1. september 2019 eller snarest derefter, da vores dygtige afdelingsleder gennem otte år har søgt nye udfordringer.

Som afdelingsleder skal du stå i spidsen for driften og den fortsatte udvikling af vores Særligt Tilrettelagte Ungdomsuddannelse (STU). Udover ledelsen af STU skal du være leder for afdelingen Læring og Udvikling i specialundervisningsdelen på Center for Specialundervisning for Voksne (CSV). Begge afdelinger har til huse i Bystævneparken i Brønshøj.

I STU er der ansat 19 medarbejdere, og i afdelingen Læring og Udvikling er der ansat fem medarbejdere. Begge afdelinger supporteres af CSV’s samlede administration og serviceafdeling. Der er ca. 95 ansatte på det samlede CSV. Du kan læse mere om CSV på www.csv.kk.dk, og på www.stucsv.kk.dk

Særligt om STU
STU er et tilbud til unge op til 25 år, der ikke vil kunne gennemføre en ordinær ungdomsuddannelse. Vores STU henvender sig til unge, som har generelle indlæringsvanskeligheder. En del af de unge har derudover andre vanskeligheder, som eksempelvis ADHD og autismespektrumforstyrrelser.

STU’en har pr. 1. august 2019 70 studerende fordelt på tre årgange og med to spor på hver årgang. Vi har et bredt tilbud af fag og valgfag, som tilpasses den enkelte studerende. Vi arbejder med det faglige, sociale og personlige aspekt gennem den tid, de studerende er hos os. En væsentlig del af forløbet er tillige virksomhedspraktikken, som – i samspil med undervisningen – har til formål at afklare mulighederne og forberede den unge på tiden efter STU.

Særligt om Læring og Udvikling
Denne afdeling tilbyder voksenspecialundervisning til borgere med ADHD/ADD, sent udviklede, udviklingshæmmede, psykiske vanskeligheder, autismespektrumforstyrrelser og dyskalkuli. Undervisningen er individuelt tilrettelagt og foregår som eneundervisning og/eller på hold med 4-8 deltagere. Vi er aktuelt i en proces, hvor vi arbejder med at omlægge fra eneundervisning til holdundervisning i den udstrækning, det fagligt giver god mening.

Vi søger en afdelingsleder, der

  • kan fastholde og udvikle det høje faglige og specialiserede niveau på STU og Læring og Udvikling
  • evner at skabe samarbejdsrelationer til et bredt spekter af samarbejdspartnere
  • kan varetage personaleledelse af forskellige faggrupper, herunder organisering, koordinering og samspillet i arbejdsfællesskabet
  • er fremsynet i forhold til at vedligeholde og udbygge efterspørgslen af pladser på vores STU
  • kan reflektere over egen ledelsespraksis og skabe rammer for eget ledelsesrum
  • er aktivt bidragende i ledelsesteamet
  • effektivt leder i overensstemmelse med lovgivning, politiske målsætninger, budget og aftaler

Personlige kvalifikationer
Vi ønsker stillingen besat med en person, der har en videregående uddannelse på det pædagogiske område, viden og erfaring fra specialområdet, ledererfaring på et tilsvarende niveau – suppleret med en lederuddannelse – og meget gerne erfaring med planlægning af undervisning.

Vi ønsker en afdelingsleder, der

  • har gode relationelle kompetencer og vil/kan bedrive faglig ledelse tæt på opgaven
  • tænker ud af boksen, er kreativ og nyskabende i proces og indhold
  • kan skabe begejstring og motivation hos medarbejderne
  • er autentisk, lydhør, tillidsskabende og afbalanceret i sin fremtoning og skaber rum for sparring
  • kan stå fast – også når vinden blæser

Som afdelingsleder refererer du direkte til centerchefen for CSV. Du vil

  • indgå i et dynamisk lederteam bestående af centerchefen og tre afdelingsledere
  • få frihed under ansvar
  • få plads i en organisation i stadig vækst og forandring
  • blive del af et lederteam, der arbejder systemisk og anerkendende
  • få et spændende og udfordrende lederjob i et undervisningsmiljø med engagerede, ansvarsfulde og ambitiøse medarbejdere

Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelse og aflønning i henhold til overenskomst.

Københavns Kommune har en ligestillingspolitik, der skal sikre, at arbejdspladserne afspejler befolkningssammensætningen i kommunen samt, at ligestilling mellem mænd og kvinder fremmes.

Mere information
Yderligere oplysninger fås hos centerchef Anne Leth på 2045 6006.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 22. august 2019
Vi holder ansættelsessamtaler den 27. august 2019 og eventuel anden samtale den 29. august 2019. 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngSTU og Psykiske VanskelighederBrønshøj2019-08-07T11:00:10.6902019-08-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder til Styrket Modtagelse i Borgercenter Børn og Unge Amager

BBU Amager - Administration

København S
Vil du være med til at udvikle Borgercenter Børn og Unge (BBU) Amagers Styrket Modtagelse i fællesskab med 16 engagerede medarbejdere? Har du lyst til at blive en del af en samlet og stærk ledergruppe, hvor lysten til at gå nye veje, skabe gode resu...
Indrykket:18. juli 2019
Udløbsdato:22. august 2019

Afdelingsleder til Østerfælled Børnehus' udflytterbørnehave Ellingehus

Østerfælled Børnehus

København Ø
Østerfælled Børnehus søger en ny afdelingsleder (uddannet pædagog), der skal være daglig leder i vores udflytterafdeling Ellingehus. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Tiltrædelse den 1. oktober 2019 eller snarest muligt. Generelt om Østerfælled børn...
Indrykket:30. juli 2019
Udløbsdato:19. august 2019

Afdelingsleder til Hjemløseenheden

Hjemløseenheden

København N
Hjemløseenheden søger en skarp afdelingsleder til vores bostøtte, fælles visitation og ungeindsats. Hjemløseenheden er arbejdsplads for 90-100 engagerede medarbejdere for hvem socialt udsatte og hjemløse er en vigtig prioritet i deres arbejdsliv. Hj...
Indrykket:26. juli 2019
Udløbsdato:22. august 2019

Faglig stærk afdelingsleder til Bostedet Ringertoften

Bostedet Ringertoften

København NV
Er du faglig stærk, og har du erfaring med specialpædagogik? Er du en dygtig formidler, og arbejder du både procesorienteret og målrettet med de visioner, vi skaber sammen? Kan du gå foran i implementeringsprocesser, og vil du være med til at skabe ...
Indrykket:2. august 2019
Udløbsdato:19. august 2019

Ny afdelingsleder til Den Særligt Tilrettelagte Ungdomsuddannelse på Center for Specialundervisning for Voksne

STU og Psykiske Vanskeligheder

Brønshøj
Vi søger en ny kompetent og erfaren leder på fuld tid fra den 1. september 2019 eller snarest derefter, da vores dygtige afdelingsleder gennem otte år har søgt nye udfordringer. Som afdelingsleder skal du stå i spidsen for driften og den fortsatte u...
Indrykket:7. august 2019
Udløbsdato:22. august 2019