Gem job

Konsulent med flair og interesse for kollektiv arbejdsret til Koncernservice

I Personalejura og Forhandling søger vi en ny kollega med interesse for arbejdsret. Du kommer til at beskæftige dig indgående med kollektive aftaler og overenskomster på det kommunale område. Du skal bl.a. rådgive og vejlede kommunens syv forvaltninger om løn- og ansættelsesvilkår, herunder arbejdstidsregler og løse rådgivningsopgaver, og bistå ledere i forhandlinger med de faglige organisationer.

Vi er pt. 40 medarbejdere fordelt på tre teams, der varetager opgaver inden for det ansættelsesretlige og overenskomstmæssige område. Du vil blive en del af forhandlerteamet, der primært beskæftiger sig med kollektiv arbejdsret.

Du bliver en del af et kontor, som prioriterer læring og kollegial sparring højt og som har et godt og til tider travlt arbejdsmiljø med gode kollegaer, hvor der samtidig er gode muligheder for fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet.

Om jobbet 
Du skal arbejde tæt sammen med dine kollegaer om at varetage:

  • rådgivning og vejledning af kommunens forvaltninger og ledere om overenskomst- og arbejdstidsvilkår
  • forhandlinger om løn og arbejdstid for kommunens personale i samarbejde med forvaltningerne og de lokale ledere
  • rådgivning om større forhandlingsforløb om lokal- og forhåndsaftaler på institutions- og/eller forvaltningsniveau i tæt samarbejde med kommunens forvaltninger
  • forhandlinger af uenighedssager på vegne af kommunens forvaltninger og i samarbejde med KL, herunder deltage i sagsforberedelsen i sager, der går videre i det fagretlige system
  • undervisningsopgaver vedr. overenskomstforhold, arbejdstidsregler og forhandling i øvrigt
  • politikerbetjening, herunder besvarelse af politikerspørgsmål, udarbejdelse af notater, oplæg m.v. til drøftelse i kommunens forskellige fora, fx HR-kredsen, det centrale samarbejdsorgan m.v.
  • øvrige ad hoc-opgaver, fx analyser inden for løn- og arbejdstidsområdet, deltagelse i udviklingsopgaver mv.

Om dig 
Vi forventer og lægger vægt på, at du:

  • har en relevant længere videregående uddannelse, fx cand.jur., cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller lignende
  • er stærk i både skriftlig og mundtlig formidling
  • kan arbejde selvstændigt, ansvarligt, effektivt og struktureret og samtidig formår at samarbejde og vidensdele på tværs
  • har interesse for og gerne kendskab til offentlige overenskomster og aftaler, evt. inden for det kommunale område
  • kan og har lyst til at yde rådgivning til kommunens ledere om overenskomstforhold og ansættelsesvilkår generelt
  • evner og har erfaring med at varetage forhandlingsopgaver, fx om løn- og arbejdstidsvilkår
  • har mod på et job, hvor opgaverne er alsidige, spændende og hvor tempoet til tider kan være højt

Har du erfaring med de beskrevne opgaver fra tidligere job, fx hos en faglig organisation, arbejdsgiverorganisation eller en anden offentlig myndighed, er det et stort plus.

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst, med indplacering svarende til fuldmægtig-/specialkonsulentniveau afhængigt af din tidligere erfaring og kompetencer i øvrigt. Lønnen vil blive aftalt ud fra principperne om lokal løndannelse.
For stillingen vil arbejdstiden som udgangspunkt være gennemsnitligt 37 timer ugentligt. Tiltrædelse vil være med virkning fra den 1. juni 2021, gerne tidligere hvis muligt.

Nærmere oplysninger 
Personalejura og Forhandling er en del af Koncernservice under Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune og ligger på adressen Borups Allé i København NV.
Hvis du ønsker at vide mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Claus Burchardt Petersen på 3366 4463/2169 2968 eller kontorchef Lotte Pedersen på 3366 5230.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV, eksamensbevis og evt. andet relevant materiale.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 14. april 2021
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 16.

Om Koncernservice
Koncernservice er en professionel serviceorganisation. I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 600 medarbejdere der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.


Gem job
ellerDownload

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.