Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent med juridisk baggrund til projektledelse og ledelsesstøtte

København, Rigspolitiet, Koncernservice
Har du dit juridiske fundament i orden, skarpe analytiske evner og erfaring med projektledelse samt ledelsesstøtte af forskellig art, så er du muligvis vores nye kollega i analyse- og styringsenheden i Center for Flåde– og Materielstyring i Rigspolitiet.

Din nye arbejdsplads
Rigspolitiets Koncernservice har til formål at professionalisere og drive politiets koncernfælles funktioner vedrørende køretøjer og andet beredskabsmateriel samt facility management. Center for Flåde- og Materielstyring, der består af 95 medarbejdere, har ansvaret for at sikre, at politiet altid har de rette køretøjer og det rette beredskabsmateriel til rådighed for løsning af de mangeartede operative opgaver. Vores er mål at yde den bedst mulige operative støtte til landets politikredse.

Du bliver en del af analyse- og styringsenheden i Center for Flåde- og Materielstyring, der består af fire medarbejdere, med forskellig akademisk baggrund. Som medarbejder bidrager du sammen med dine kollegaer til den fortsatte udvikling og optimering af centerets driftsopgaver og projekter samt medvirker til at yde støtte til centrets ledelse i forhold til styring og koordinering af de mangeartede opgaver, som er en del af centrets opgaveportefølje.

Vi er en dynamisk organisation, hvor dagligdagen er udfordrende. Du oplever en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af aktivitet, arbejdsglæde, faglig sparring og ikke mindst godt humør.

Dine arbejdsopgaver
Dine primære opgaver er at varetage kvalitetssikring af indstillinger, notater, rapporter og øvrigt skriftligt materiale fra centret samt understøtter udarbejdelsen af dette i samarbejde med relevante fagpersoner. Derudover står du for koordinering i forhold til aktindsigtsbegæringer, folketingsspørgsmål, høringer mv. Du udarbejder og vedligeholder cirkulærer og instrukser indenfor centrets ansvarsområder samt står for rapportering på særlige indsatser samt generelle sager på centrets fagområder.

Ydermere varetager du projektledelsen på udvalgte projekter. Der er ofte tale om projekter, der skal til-vejebringe nye rammeaftaler eller forny eksisterende rammeaftaler inden for en bred vifte af områder. Som projektleder har du ansvar for at planlægge og gennemføre projekterne i samspil med bl.a. politi-faglige sagsbehandlere. Du skal være med til at sikre, at projekterne bliver gennemført til aftalt tid, kvalitet, økonomi samt søger for at koordinere andre sektioners og afdelingers leverancer til projektet. Du sikrer ligeledes en smidig aflevering af projekterne til drift. Derudover bidrager du til udvikling og implementering af vores projektmodel.

En væsentlig del af arbejdsopgaverne kræver stor grad af selvstændighed i forbindelse med gennemførsel af analyser, vurdering og valg af fremgangsmåde. Det er derudover vigtigt, at du selvstændigt kan udarbejde præcise beslutningsoplæg, der gør det muligt at træffe beslutninger på et veloplyst grundlag.

Derudover understøtter du sektionerne i centret med bl.a. udarbejdelse af kravspecifikationer og dermed udbudsmateriale i samspil med politifaglige sagsbehandlere. Du har derfor megen kontakt med brugergrupper, leverandører og de personer, der støtter med indkøb og jura.

Dine kompetencer
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrunde som eksempelvis cand.jur. eller cand.merc.jur. Det vigtigste er at dit juridiske fundament er i orden, samtidig med at du har solid erhvervserfaring med le-delsesstøtte og projektledelse i komplekse sammenhænge, gerne fra en politisk styret organisation. Vi ser gerne at du erfaring med gennemførelse af indkøb i det offentlige eller interesse herfor, da stillingen indebærer et tæt samarbejde med vores indkøbsfunktion. Det er ligeledes en fordel, hvis du har erfaring med eller kendskab til PRINCE2 og Excel (pivottabeller).

Det er vigtigt for os er, at du er en god holdspiller og at det falder dig naturligt at skabe positive relationer på forskellige niveauer i en organisation. Din arbejdsstil kendetegnes ved, at du er struktureret, initiativrig og selvstændig i udførelsen af dine opgaver. Du har stærke analytiske evner, er god til at skabe overblik, følger op på fremdriften i projekterne og kan se ny muligheder når det kæves. Desuden har du fokus på målet i dit arbejde og kan lide at kæmpe for at få tingene gennemført. Som person fungerer du godt i vekselvirkningen mellem selvstændigt at dykke ned i fagstof og samarbejde tværfagligt med dine kollaeger i hele organisationen.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Alt afhængig af dine faglige kvalifikationer bliver du indplaceret som special- eller chefkonsulent.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Flåde- og Materielstyring med adresse på Hambrosgade 21, 1780 København V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at ringe til centerchef Michael Engell Olsen, tlf. 22 75 26 96 eller chefkonsulent Gert Johansen, tlf. 22 75 27 44. Du kan læse mere om politiet generelt og det over-ordnede strategiske arbejde på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Når du søger en stilling i politiet opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du oploade dit eksamensbevis og eventuelle certificeringer. Vi foretrækker, at du oploader alle dokumenter i pdf-format.

Vi forventer at afholde 1. samtaler torsdag d. 15. marts 2018.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.

Koncernstyring
Koncernstyrings cirka 300 medarbejdere løser centrale opgaver inden for økonomi, strategi, analyse, service og kommunikation for tilsammen at sikre sammenhængende økonomi- og virksomhedsstyring i hele politiet.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje am-bitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her