Konsulent til Autismecenter Syd

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Autismecenter Syd er et højt specialiseret center, hvor vi arbejder intenst med den faglige og organisatoriske udvikling – vi kalder det fornuftige, faglige fællesnævnere. Det er nemlig helt centralt, at det kendetegner vores arbejde i alle sammenhænge. Derfor søger vi en dygtig konsulent, der kan være med til at understøtte og skabe sammenhæng i de mange spændende processer, vi har i gang. Så motiveres du af at gøre en væsentlig forskel i en større sammenhæng og af at have mange bolde i luften og mange kontaktflader …. så læs endelig videre.

Om Autismecenter Syd
Autismecenter Syd er Aabenraa Kommunes tilbud til mennesker med autismespektrumforstyrrelser samt tilgrænsende forstyrrelser. Borgergruppen kendetegnes ved en stor grad af forskellighed i funktionsniveau, hvilket betyder, at Autismecenter Syd har en differentieret pallette af tilbud.  Centret indeholder tre døgntilbud; et tilbud, hvor der er dag- og aftenpersonale; et aktivitets- og samværstilbud samt tilbud om støtte i eget hjem. Vi har afdelinger i Rødekro, Aabenraa, Felsted og Padborg og er ca. 235 ansatte.

Autismecenter Syd er i gang med en udvidelse i form af en udbygning af en anden boenhed i Rødekro. Det betyder, at boenheden i Mejerihaven lukker i slutningen af 2022, når byggeriet er færdigt, og at borgerne i Mejerihaven vil blive tilbudt flytning til andre boenheder beliggende i Rødekro.

Autismecenter Syd er en organisation, der er inde i en rigtig god udvikling, og vi har ambitioner på borgernes og på centerets vegne. Vi arbejder løbende med at omsætte vores kerneopgave – sundhed, mestring og fællesskabelse – i vores daglige virke. For at lykkes med det, arbejder vi også løbende på at blive dygtigere og klogere, og vi har fokus på, hvordan opgaver løses i et tværfagligt samarbejde. Vi lægger desuden stor vægt på at lytte til borgerens stemme, og vi lægger vægt på, at måden vi løser opgaverne på rent faktisk skaber værdi for borgerne.

Om jobbet
Den primære opgave som konsulent er understøttelse i tilslutning til centerlederens ansvarsområder. Opgaverne spænder vidt, og de konkrete opgaver afhænger af omverdenens politiske fokus, centerlederens prioriteringer og den øvrige organisation.

Det spænder blandt meget andet over:

Understøtte processer og implementering

  • Koordinere tværgående opgaver
  • Projektleder på administrative udviklingsopgaver
  • Analyser og skriftlige besvarelser til forvaltning og evt. andre
  • Koordinere og gennemføre evalueringsprocesser og bearbejde og formidle resultaterne
  • Udarbejdelse og bearbejdning af ledelsesinformation, herunder også dataindsamling
  • Deltage i udvikling af administrative arbejdsgange i samarbejde med administrative medarbejdere

Konsulenten skal være indstillet på mange varierende opgaver, der kræver stort overblik og en fleksibel og selvstændig disponering af arbejdsopgaverne. Arbejdet foregår i et afvekslende miljø, hvor opgaver med korte deadlines afløses af længerevarende indsatser, som til sammen skaber høj kvalitet og rød tråd. Vi har en uformel og uhøjtidelig omgangstone, hvor vi værdsætter humor og et konstruktivt modspil. Alt i alt et job, hvor du har stor indflydelse og plads til at udfolde dig selvstændigt – og hvor selvstændighed også er en forudsætning for løsning af opgaverne.

Dine kompetencer
Ingen kan alt, men sammen kan vi det meste. Vi forestiller os, at du matcher det meste af følgende:

  • Du har gerne flere års erfaring som konsulent i en politisk ledet organisation. Som erfaren konsulent ved du, at mange erfaringer kan overføres fra en sammenhæng til en anden.
  • Du befinder dig godt i en konsulentrolle og det krydsfelt, det også nogen gange kan være.
  • Du er samarbejdsstærk og kommunikerer naturligt både skriftligt og mundtligt på alle niveauer i organisationen
  • Du har erfaring med udvikling af arbejdsgange, og du har evnen til at sætte dig ind i, hvordan regler og administrative arbejdsgange bedst kombineres, så de også bliver en integreret del af fornuftige, faglige fællesnævnere.
  • Du har en god kombination af proceskompetencer, analytisk sans og systematik
  • Du har en evne til at skifte mellem de store linjer og detaljer
  • Du har sans for økonomi og tal- og dataforståelse
  • Du kan formidle komplekse problemstillinger klart og enkelt – både skriftligt og mundtligt
  • Du evner at have både en faciliterende og rådgivende funktion
  • Du er selvstartende, har en god energi og kan navigere i en kontekst med mange forskellige berøringsflader

Du har en relevant uddannelses- og erfaringsbaggrund, og du ved selv, hvorfor netop din kombination af uddannelse og erfaring er det rigtige match til jobbet. Det vil vi rigtig gerne høre om.

Hvis du vil vide mere
Du er velkommen til at kontakte centerleder Annemette Toft på 21 33 59 08 eller afn@aabenraa.dk.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er i udgangspunktet en fuldtidsstilling, og løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Der vil blive indhentet straffeattest, og ansættelse vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.

Vi gør opmærksom på, at Aabenraa Kommune er røgfri arbejdsplad

Ansøgning
Ansøgningsfristen er mandag den 11. oktober 2021

Der er planlagt ansættelsessamtale onsdag den 27. oktober 2021.

Tiltrædelse den 1. december 2021 eller efter aftale.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Konsulent til Autismecenter Syd

Autismecenter Syd er et højt specialiseret center, hvor vi arbejder intenst med den faglige og organisatoriske udvikling – vi kalder det fornuftige, faglige fællesnævnere. Det er nemlig helt centralt, at det kendetegner vores arbejde i alle sammenhænge. Derfor søger vi en dygtig konsulent, der kan være med til at understøtte og skabe sammenhæng i de mange spændende processer, vi har i gang. Så motiveres du af at gøre en væsentlig forskel i en større sammenhæng og af at have mange bolde i luften og mange kontaktflader …. så læs endelig videre.

Om Autismecenter Syd
Autismecenter Syd er Aabenraa Kommunes tilbud til mennesker med autismespektrumforstyrrelser samt tilgrænsende forstyrrelser. Borgergruppen kendetegnes ved en stor grad af forskellighed i funktionsniveau, hvilket betyder, at Autismecenter Syd har en differentieret pallette af tilbud.  Centret indeholder tre døgntilbud; et tilbud, hvor der er dag- og aftenpersonale; et aktivitets- og samværstilbud samt tilbud om støtte i eget hjem. Vi har afdelinger i Rødekro, Aabenraa, Felsted og Padborg og er ca. 235 ansatte.

Autismecenter Syd er i gang med en udvidelse i form af en udbygning af en anden boenhed i Rødekro. Det betyder, at boenheden i Mejerihaven lukker i slutningen af 2022, når byggeriet er færdigt, og at borgerne i Mejerihaven vil blive tilbudt flytning til andre boenheder beliggende i Rødekro.

Autismecenter Syd er en organisation, der er inde i en rigtig god udvikling, og vi har ambitioner på borgernes og på centerets vegne. Vi arbejder løbende med at omsætte vores kerneopgave – sundhed, mestring og fællesskabelse – i vores daglige virke. For at lykkes med det, arbejder vi også løbende på at blive dygtigere og klogere, og vi har fokus på, hvordan opgaver løses i et tværfagligt samarbejde. Vi lægger desuden stor vægt på at lytte til borgerens stemme, og vi lægger vægt på, at måden vi løser opgaverne på rent faktisk skaber værdi for borgerne.

Om jobbet
Den primære opgave som konsulent er understøttelse i tilslutning til centerlederens ansvarsområder. Opgaverne spænder vidt, og de konkrete opgaver afhænger af omverdenens politiske fokus, centerlederens prioriteringer og den øvrige organisation.

Det spænder blandt meget andet over:

Understøtte processer og implementering

  • Koordinere tværgående opgaver
  • Projektleder på administrative udviklingsopgaver
  • Analyser og skriftlige besvarelser til forvaltning og evt. andre
  • Koordinere og gennemføre evalueringsprocesser og bearbejde og formidle resultaterne
  • Udarbejdelse og bearbejdning af ledelsesinformation, herunder også dataindsamling
  • Deltage i udvikling af administrative arbejdsgange i samarbejde med administrative medarbejdere

Konsulenten skal være indstillet på mange varierende opgaver, der kræver stort overblik og en fleksibel og selvstændig disponering af arbejdsopgaverne. Arbejdet foregår i et afvekslende miljø, hvor opgaver med korte deadlines afløses af længerevarende indsatser, som til sammen skaber høj kvalitet og rød tråd. Vi har en uformel og uhøjtidelig omgangstone, hvor vi værdsætter humor og et konstruktivt modspil. Alt i alt et job, hvor du har stor indflydelse og plads til at udfolde dig selvstændigt – og hvor selvstændighed også er en forudsætning for løsning af opgaverne.

Dine kompetencer
Ingen kan alt, men sammen kan vi det meste. Vi forestiller os, at du matcher det meste af følgende:

  • Du har gerne flere års erfaring som konsulent i en politisk ledet organisation. Som erfaren konsulent ved du, at mange erfaringer kan overføres fra en sammenhæng til en anden.
  • Du befinder dig godt i en konsulentrolle og det krydsfelt, det også nogen gange kan være.
  • Du er samarbejdsstærk og kommunikerer naturligt både skriftligt og mundtligt på alle niveauer i organisationen
  • Du har erfaring med udvikling af arbejdsgange, og du har evnen til at sætte dig ind i, hvordan regler og administrative arbejdsgange bedst kombineres, så de også bliver en integreret del af fornuftige, faglige fællesnævnere.
  • Du har en god kombination af proceskompetencer, analytisk sans og systematik
  • Du har en evne til at skifte mellem de store linjer og detaljer
  • Du har sans for økonomi og tal- og dataforståelse
  • Du kan formidle komplekse problemstillinger klart og enkelt – både skriftligt og mundtligt
  • Du evner at have både en faciliterende og rådgivende funktion
  • Du er selvstartende, har en god energi og kan navigere i en kontekst med mange forskellige berøringsflader

Du har en relevant uddannelses- og erfaringsbaggrund, og du ved selv, hvorfor netop din kombination af uddannelse og erfaring er det rigtige match til jobbet. Det vil vi rigtig gerne høre om.

Hvis du vil vide mere
Du er velkommen til at kontakte centerleder Annemette Toft på 21 33 59 08 eller afn@aabenraa.dk.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er i udgangspunktet en fuldtidsstilling, og løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Der vil blive indhentet straffeattest, og ansættelse vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.

Vi gør opmærksom på, at Aabenraa Kommune er røgfri arbejdsplad

Ansøgning
Ansøgningsfristen er mandag den 11. oktober 2021

Der er planlagt ansættelsessamtale onsdag den 27. oktober 2021.

Tiltrædelse den 1. december 2021 eller efter aftale.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.