Konsulent til Børne- og Familieafdelingen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Børne- og Familieafdelingen søger konsulent med solid erfaring med planlægning, projektledelse og økonomistyring.


Drives du af at understøtte demokratiske og strategiske beslutninger ved udvikling af data og procedurer?Vil du gerne følge nye initiativer helt til dørs i tæt samarbejde afdelingsledelsen og praksisrepræsentanter i et velfungerende, tværfagligt fællesskab på børneområdet? Så er det dig vi leder efter.


Silkeborg Kommune har en af landets højeste vækstrater, hvilket stiller store krav til de kommunale velfærdsområder. I Børne- og Familieafdelingen skal vi i de kommende år etablere 100 nye dagtilbudspladser om året og nye systemer, til at holde styr på en voksende økonomi. Vi søger derfor en erfaren konsulent, der kan være med til at koordinere og skabe overblik over udbygningen af institutionsområdet og understøtte udvikling og implementering af nye styrings- og ledelsesinformationssystemer.


Vi kan tilbyde en spændende stilling, hvor du vil være tæt på de politiske og ledelsesmæssige beslutningsprocesser og strategier og omsætningen af disse til praksis. Du vil få et bredt samarbejde med en masse gode kolleger både på rådhuset og i institutionerne. Stillingen rummer gode muligheder for indflydelse på eget arbejde samtidigt med, at der er adgang til kollegial og ledelsesmæssig sparring.

Dine arbejdsopgaver
Som konsulent vil du blive ansvarlig for at understøtte de politiske, ledelsesmæssige og praktiske processer, der skal medføre at kapaciteten på dagtilbudsområdet tilpasses til forældrenes behov og de vedtagne ressourcer. Du vil ligeledes blive en væsentlig partner for ledelsen og konsulenter i Børne-og Familieafdelingen og øvrige stabe i forhold til at udvikling og vedligeholdelse af et nyt styrings- og ledelsesinformationssystem.

Konkret vil du blive ansvarlig for:

  • at sikre overblik over kapacitetsudfordringer på dagtilbudsområdet og status for nybyggerier og andre kreative løsninger
  • at holde Børne og Familieafdelingens ledelse orienteret om problemstillinger ved byggeprojekter, som kræver ledelsesmæssig eller politiske beslutninger
  • at koordinere faserne i en byggeproces med de forskellige parter i Børne og Familieafdelingen og øvrige afdelinger i kommunen – Teknik og Miljøafdelingen, Ejendomme og Intern Service, Økonomi og IT
  • at udarbejde sager og notater til politisk og ledelsesmæssig behandling om kapacitet og byggerier og økonomi
Endvidere vil du som faglig ekspert og konsulent komme til at spille en væsentlig og gennemgående rolle sammen med andre nøglemedarbejdere i Administrationen og medarbejdere i Økonomi og IT -staben i forhold til:
  • at udvikle og vedligeholde enkle, forudsigelige og retfærdige modeller for fordeling af økonomi til de forskellige områder
  • at sikre at alle organisatoriske niveauer har klarhed om rammerne for den økonomi, de har ansvaret for
  • at udvikle kompetencer og værktøjer til at håndtere alle sider af økonomiarbejde
  • at data og information bliver stillet til rådighed i et ledelsesinformationssystem målrettet lederne på sundheds, dagtilbuds- og familie-børnehandicapområdet med henblik på at understøtte ledelsesopgaven
  • at udarbejde analyser som kan understøtte politiske og ledelsesmæssige beslutninger
Din profil
Vi forventer at den nye konsulent har:
  • En relevant videregående uddannelse
  • Solid erfaring med planlægning og styring af større og tværgående projekter
  • Solid erfaring med økonomisk styring og indsigt i kommunal økonomi
  • Arbejdserfaring fra en politisk styret organisation, gerne indenfor et af de store kommunale velfærdsområder
  • Erfaring med at skabe og formidle overblik over komplekse sammenhænge og store datamængder
  • Gode formuleringsevner sig både i skrift og tale
  • Næse for at opsøge ny viden, muligheder og rammer
  • Et fagligt og organisatorisk udsyn
Som person leder vi efter en som:
  • Er god til at samarbejde på tværs af strukturer og kulturer
  • Kan arbejde struktureret og samtidigt håndtere foranderlige omgivelser 
  • Har en naturlig autoritet og kan skabe medløb uden at tage sig selv for højtideligt
  • Kan bringe egne perspektiver i spil, men har respekt for andres viden og perspektiv 
  • Kan arbejde selvstændigt som en del af et team
  • Sætter en ære i at følge en opgave helt til dørs

Lidt om os
Børne- og Familieafdelingen i Silkeborg omfatter Dagtilbudsområdet, Familie- og Børnehandicapområdet og Sundhedsplejen. Afdelingen har et samlet driftsbudget på over 700 mio. kr. årligt og omfatter 1.600 medarbejdere. Som konsulent bliver du forankret i afdelingens administrative stab, som har til huse på Rådhuset i Silkeborg. Administrationen lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor vi alle er en del af et uhøjtideligt arbejdsfællesskab, med højt til loftet og plads til brede grin. Administrationen omfatter 30 medarbejdere med forskellig uddannelsesbaggrund og alder. Alle administrative medarbejdere er tilknyttet ét af fire team med egen teamleder.

Forventet opstart 1. november 2021.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Lotte Wrisberg på tlf. 30 46 37 38.
 
Ansøgningsfrist tirsdag 14. september 2021. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 21. september. 
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Konsulent til Børne- og Familieafdelingen

Børne- og Familieafdelingen søger konsulent med solid erfaring med planlægning, projektledelse og økonomistyring.


Drives du af at understøtte demokratiske og strategiske beslutninger ved udvikling af data og procedurer?Vil du gerne følge nye initiativer helt til dørs i tæt samarbejde afdelingsledelsen og praksisrepræsentanter i et velfungerende, tværfagligt fællesskab på børneområdet? Så er det dig vi leder efter.


Silkeborg Kommune har en af landets højeste vækstrater, hvilket stiller store krav til de kommunale velfærdsområder. I Børne- og Familieafdelingen skal vi i de kommende år etablere 100 nye dagtilbudspladser om året og nye systemer, til at holde styr på en voksende økonomi. Vi søger derfor en erfaren konsulent, der kan være med til at koordinere og skabe overblik over udbygningen af institutionsområdet og understøtte udvikling og implementering af nye styrings- og ledelsesinformationssystemer.


Vi kan tilbyde en spændende stilling, hvor du vil være tæt på de politiske og ledelsesmæssige beslutningsprocesser og strategier og omsætningen af disse til praksis. Du vil få et bredt samarbejde med en masse gode kolleger både på rådhuset og i institutionerne. Stillingen rummer gode muligheder for indflydelse på eget arbejde samtidigt med, at der er adgang til kollegial og ledelsesmæssig sparring.

Dine arbejdsopgaver
Som konsulent vil du blive ansvarlig for at understøtte de politiske, ledelsesmæssige og praktiske processer, der skal medføre at kapaciteten på dagtilbudsområdet tilpasses til forældrenes behov og de vedtagne ressourcer. Du vil ligeledes blive en væsentlig partner for ledelsen og konsulenter i Børne-og Familieafdelingen og øvrige stabe i forhold til at udvikling og vedligeholdelse af et nyt styrings- og ledelsesinformationssystem.

Konkret vil du blive ansvarlig for:

  • at sikre overblik over kapacitetsudfordringer på dagtilbudsområdet og status for nybyggerier og andre kreative løsninger
  • at holde Børne og Familieafdelingens ledelse orienteret om problemstillinger ved byggeprojekter, som kræver ledelsesmæssig eller politiske beslutninger
  • at koordinere faserne i en byggeproces med de forskellige parter i Børne og Familieafdelingen og øvrige afdelinger i kommunen – Teknik og Miljøafdelingen, Ejendomme og Intern Service, Økonomi og IT
  • at udarbejde sager og notater til politisk og ledelsesmæssig behandling om kapacitet og byggerier og økonomi
Endvidere vil du som faglig ekspert og konsulent komme til at spille en væsentlig og gennemgående rolle sammen med andre nøglemedarbejdere i Administrationen og medarbejdere i Økonomi og IT -staben i forhold til:
  • at udvikle og vedligeholde enkle, forudsigelige og retfærdige modeller for fordeling af økonomi til de forskellige områder
  • at sikre at alle organisatoriske niveauer har klarhed om rammerne for den økonomi, de har ansvaret for
  • at udvikle kompetencer og værktøjer til at håndtere alle sider af økonomiarbejde
  • at data og information bliver stillet til rådighed i et ledelsesinformationssystem målrettet lederne på sundheds, dagtilbuds- og familie-børnehandicapområdet med henblik på at understøtte ledelsesopgaven
  • at udarbejde analyser som kan understøtte politiske og ledelsesmæssige beslutninger
Din profil
Vi forventer at den nye konsulent har:
  • En relevant videregående uddannelse
  • Solid erfaring med planlægning og styring af større og tværgående projekter
  • Solid erfaring med økonomisk styring og indsigt i kommunal økonomi
  • Arbejdserfaring fra en politisk styret organisation, gerne indenfor et af de store kommunale velfærdsområder
  • Erfaring med at skabe og formidle overblik over komplekse sammenhænge og store datamængder
  • Gode formuleringsevner sig både i skrift og tale
  • Næse for at opsøge ny viden, muligheder og rammer
  • Et fagligt og organisatorisk udsyn
Som person leder vi efter en som:
  • Er god til at samarbejde på tværs af strukturer og kulturer
  • Kan arbejde struktureret og samtidigt håndtere foranderlige omgivelser 
  • Har en naturlig autoritet og kan skabe medløb uden at tage sig selv for højtideligt
  • Kan bringe egne perspektiver i spil, men har respekt for andres viden og perspektiv 
  • Kan arbejde selvstændigt som en del af et team
  • Sætter en ære i at følge en opgave helt til dørs

Lidt om os
Børne- og Familieafdelingen i Silkeborg omfatter Dagtilbudsområdet, Familie- og Børnehandicapområdet og Sundhedsplejen. Afdelingen har et samlet driftsbudget på over 700 mio. kr. årligt og omfatter 1.600 medarbejdere. Som konsulent bliver du forankret i afdelingens administrative stab, som har til huse på Rådhuset i Silkeborg. Administrationen lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor vi alle er en del af et uhøjtideligt arbejdsfællesskab, med højt til loftet og plads til brede grin. Administrationen omfatter 30 medarbejdere med forskellig uddannelsesbaggrund og alder. Alle administrative medarbejdere er tilknyttet ét af fire team med egen teamleder.

Forventet opstart 1. november 2021.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Lotte Wrisberg på tlf. 30 46 37 38.
 
Ansøgningsfrist tirsdag 14. september 2021. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 21. september. 
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.