Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent til controlling og ledelsesunderstøttelse

Skatteankestyrelsen er en styrelse i bevægelse. Vi er ambitiøse og stiller høje krav til os selv. Det gør vi, fordi vi hele tiden ønsker at udvikle os som organisation og for at sikre retssikkerheden og styrke tilliden til skattesystemet. Lige nu søger vi en analytisk stærk kollega til vores styringsenhed.

Opgaven og teamet
Styrelsen er i fuld gang med at forberede os på implementeringen af det nye ejendomsvurderingssystem. Derfor har vi stort fokus på, hvordan vi løser kerneopgaven og nedsætter sagsbehandlingstiden til gavn for brugerne.

I styringsenheden arbejder vi med at uddrage og sammenstille relevant beslutningsinformation og udarbejde analyser til ledelsen med fokus på kapacitetsplanlægning og opfølgning på vores produktion. Vi arbejder mod en mere systematiseret og automatiseret produktionsstyring, som kobler produktionsdata med HR- og økonomidata.

Vi benytter i øjeblikket primært Excel og Business Objects og har inden for det seneste år afprøvet databehandlingsprogrammet Qlik og en nyudviklet dimensioneringsmodel i Power Sim. Du skal være parat til at arbejde med disse programmer og udvikle vores brug af dem.

Din profil
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau.

Herudover forventer vi, at du:

  • har en skarp analytisk sans samt praktisk erfaring med analysearbejde
  • kan omsætte analyser til beslutningsgrundlag, der skaber merværdi, hvilket forudsætter, at du er sikker og præcis skriftligt såvel som mundtligt
  • kan indgå i tværgående projekter, hvor der er brug for statistik- og analysekompetencer
  • udviser empati og anerkendelse i samarbejdet med kolleger og øvrige samarbejdspartnere

Det er en fordel, hvis du har erfaring med datawarehouse-udvikling, da vi samarbejder med SKATs BI-afdeling, når der skal udvikles nye data og eksisterende løsninger skal tilrettes.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse kan ske som enten fuldmægtig eller som konsulent. Løn- og ansættelsesvilkår følger statens overenskomster.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Skatteankestyrelsen på vores lokation i København beliggende Ved Vesterport 6, 4. sal, 1612 København V.

Yderligere oplysninger
Læs mere om Skatteankestyrelsen og vores rekrutteringsproces på vores hjemmeside.

Har du spørgsmål til stillingsindhold, kan du kontakte enhedsleder for styringsenheden Anne-Kathrine Mandrup på telefon 33 76 25 52.

Ansøgningsproces og tiltrædelse
Du kan søge stillingen via nedenstående link, hvor du uploader ansøgning, CV, karakterudskrifter, uddannelsesbeviser og øvrige relevante dokumenter.
Oplever du tekniske udfordringer med at ansøge, kan du eventuelt hente hjælp i Statens e-rekruttering

Der er ansøgningsfrist 23. april 2018 kl. 12.00 med henblik på tiltrædelse den 1. juni 2018. Vær opmærksom på, at vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. april 2018.

Alle interesserede uanset alder, køn eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen.
Vi er pt. 520 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329790390Phoenix-ecfa382d12018-04-09T21:01:05.217Konsulent til controlling og ledelsesunderstøttelseSkatteankestyrelsen er en styrelse i bevægelse. Vi er ambitiøse og stiller høje krav til os selv. Det gør vi, fordi vi hele tiden ønsker at udvikle os som organisation og for at sikre retssikkerheden og styrke tilliden til skattesystemet. Lige nu søger vi en analytisk stærk kollega til vores styringsenhed.

Opgaven og teamet
Styrelsen er i fuld gang med at forberede os på implementeringen af det nye ejendomsvurderingssystem. Derfor har vi stort fokus på, hvordan vi løser kerneopgaven og nedsætter sagsbehandlingstiden til gavn for brugerne.

I styringsenheden arbejder vi med at uddrage og sammenstille relevant beslutningsinformation og udarbejde analyser til ledelsen med fokus på kapacitetsplanlægning og opfølgning på vores produktion. Vi arbejder mod en mere systematiseret og automatiseret produktionsstyring, som kobler produktionsdata med HR- og økonomidata.

Vi benytter i øjeblikket primært Excel og Business Objects og har inden for det seneste år afprøvet databehandlingsprogrammet Qlik og en nyudviklet dimensioneringsmodel i Power Sim. Du skal være parat til at arbejde med disse programmer og udvikle vores brug af dem.

Din profil
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau.

Herudover forventer vi, at du:

  • har en skarp analytisk sans samt praktisk erfaring med analysearbejde
  • kan omsætte analyser til beslutningsgrundlag, der skaber merværdi, hvilket forudsætter, at du er sikker og præcis skriftligt såvel som mundtligt
  • kan indgå i tværgående projekter, hvor der er brug for statistik- og analysekompetencer
  • udviser empati og anerkendelse i samarbejdet med kolleger og øvrige samarbejdspartnere

Det er en fordel, hvis du har erfaring med datawarehouse-udvikling, da vi samarbejder med SKATs BI-afdeling, når der skal udvikles nye data og eksisterende løsninger skal tilrettes.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse kan ske som enten fuldmægtig eller som konsulent. Løn- og ansættelsesvilkår følger statens overenskomster.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Skatteankestyrelsen på vores lokation i København beliggende Ved Vesterport 6, 4. sal, 1612 København V.

Yderligere oplysninger
Læs mere om Skatteankestyrelsen og vores rekrutteringsproces på vores hjemmeside.

Har du spørgsmål til stillingsindhold, kan du kontakte enhedsleder for styringsenheden Anne-Kathrine Mandrup på telefon 33 76 25 52.

Ansøgningsproces og tiltrædelse
Du kan søge stillingen via nedenstående link, hvor du uploader ansøgning, CV, karakterudskrifter, uddannelsesbeviser og øvrige relevante dokumenter.
Oplever du tekniske udfordringer med at ansøge, kan du eventuelt hente hjælp i Statens e-rekruttering

Der er ansøgningsfrist 23. april 2018 kl. 12.00 med henblik på tiltrædelse den 1. juni 2018. Vær opmærksom på, at vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. april 2018.

Alle interesserede uanset alder, køn eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen.
Vi er pt. 520 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.

2018-04-24T00:50:58.040 Skatteankestyrelsen er en styrelse i bevægelse. Vi er ambitiøse og stiller høje krav til os selv. Det gør vi, fordi vi hele tiden ønsker at udvikle os som organisation og for at sikre retssikkerheden og styrke tilliden til skattesystemet. Lige nu søger vi en analytisk stærk kollega til vores styringsenhed. Opgaven og teamet Styrelsen er i fuld gang med at forberede os på implementeringen af det nye ejendomsvurderingssystem. Derfor har vi stort fokus på, hvordan vi løser kerneopgaven og nedsætter sagsbehandlingstiden til gavn for brugerne. I styringsenheden arbejder vi med at uddrage og sammenstille relevant beslutningsinformation og udarbejde analyser til ledelsen med fokus på kapacitetsplanlægning og opfølgning på vores produktion. Vi arbejder mod en mere systematiseret og automatiseret produktionsstyring, som kobler produktionsdata med HR- og økonomidata. Vi benytter i øjeblikket primært Excel og Business Objects og har inden for det seneste år afprøvet databehandlingsprogrammet Qlik og en nyudviklet dimensioneringsmodel i Power Sim. Du skal være parat til at arbejde med disse programmer og udvikle vores brug af dem. Din profil Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau. Herudover forventer vi, at du: har en skarp analytisk sans samt praktisk erfaring med analysearbejde kan omsætte analyser til beslutningsgrundlag, der skaber merværdi, hvilket forudsætter, at du er sikker og præcis skriftligt såvel som mundtligt kan indgå i tværgående projekter, hvor der er brug for statistik- og analysekompetencer udviser empati og anerkendelse i samarbejdet med kolleger og øvrige samarbejdspartnere Det er en fordel, hvis du har erfaring med datawarehouse-udvikling, da vi samarbejder med SKATs BI-afdeling, når der skal udvikles nye data og eksisterende løsninger skal tilrettes. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse kan ske som enten fuldmægtig eller som konsulent. Løn- og ansættelsesvilkår følger statens overenskomster. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Skatteankestyrelsen på vores lokation i København beliggende Ved Vesterport 6, 4. sal, 1612 København V. Yderligere oplysninger Læs mere om Skatteankestyrelsen og vores rekrutteringsproces på vores hjemmeside. Har du spørgsmål til stillingsindhold, kan du kontakte enhedsleder for styringsenheden Anne-Kathrine Mandrup på telefon 33 76 25 52. Ansøgningsproces og tiltrædelse Du kan søge stillingen via nedenstående link, hvor du uploader ansøgning, CV, karakterudskrifter, uddannelsesbeviser og øvrige relevante dokumenter. Oplever du tekniske udfordringer med at ansøge, kan du eventuelt hente hjælp i Statens e-rekruttering Der er ansøgningsfrist 23. april 2018 kl. 12.00 med henblik på tiltrædelse den 1. juni 2018. Vær opmærksom på, at vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. april 2018. Alle interesserede uanset alder, køn eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Skatteankestyrelsen er sekretariat for Landsskatteretten og skatte-, vurderings- og motorankenævn. Samtlige administrative klager i sager om skat, moms, told, afgifter, vurdering af fast ejendom og en række andre sagstyper på skatteområdet bliver forberedt i Skatteankestyrelsen. Vi er pt. 520 medarbejdere fordelt på kontorer i Aalborg, Silkeborg, Odense og København.11Jobnetecfa382d100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-23T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=112302&DepartmentId=9165&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3210815Styring11Ved Vesterport 6, 6.1612København V33762525DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent552099JobNet48066431000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ecfa382dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ecfa382dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ecfa382d&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ecfa382d&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/9.jpgEr du god til at planlægge? Som Akademisk medarbejder er dette en værdsat egenskab. Søg jobbet hos Styring nu.12007991Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration354271630Helen Pandurohps@sanst.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK