Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent til dagtilbudsområdet

Vil du være den, der sætter ordene og tallene i system i vores arbejde med at skabe dagtilbud af høj kvalitet, og når der skal afrapporteres til chefer, politikere og samarbejdspartnere? Kan du både lytte, spørge og udvikle idéer og løsninger sammen med os og nørkle alene med regler og regneark? Så er du måske den, vi søger.

Din arbejdsplads
Du har arbejdsplads på Tønder Rådhus i Skole og Dagtilbud, der varetager de forvaltningsmæssige opgaver i forhold til dagtilbud for 0-5 årige børn, skoler og skolefritidsordninger, Pædagogisk-Psykologisk Rådgivning og Tandplejen.

Vi ser det almene børne- og ungeområde som en helhed, og det fysiske bofællesskab gør det nemt at samarbejde om tværgående opgaver.  Alle arbejder meget selvstændigt og tilrettelægger selv den daglige arbejdstid. Nogle af os er ofte ude i institutioner og skoler, mens andre, som du, fortrinsvis har opgaver på Rådhuset.

Du indgår i Dagtilbudsteamet, der aktuelt består af to pædagogiske konsulenter, en medarbejder primært med administrative opgaver, to medarbejdere i Pladsanvisningen, en projektleder og den stilling, du søger.

Dine opgaver
Du får ikke en konkret funktionsbeskrivelse, men skal være forberedt på at kunne løse mange forskelligartede opgaver, når de opstår.

Blandt de tilbagevendende opgaver er

  • udarbejdelse af dagsordenspunkter til politisk behandling, så du må gerne have lidt politisk tæft
  • afdækning af relevant lovgivning relateret til opgaverne, så du skal have en fornemmelse af, hvor du skal søge
  • udarbejdelse af statistikker og analyser på området, f.eks. belægning, fordeling af pladser, personalesammensætning, ressourcetildeling
  • sagsbehandling af henvendelser fra KL, ministerier, styrelser, organisationer m.v.
  • ad hoc opgaver for fagchefen, af og til med korte tidsfrister
  • at være nøgleperson i særlige situationer, eksempelvis den aktuelle covid-19-periode
  • at være skriverkarl på drifts- og udviklingsopgaver
  • udarbejdelse af Ansøgninger om puljemidler, når puljernes formål passer ind i vore planer
  • behandling af klagesager, som vi ikke har mange af, men som vi skal lære af
  • forhandling af lokalaftaler på dagtilbudsområdet i samarbejde med HR-afdelingen
  • forvaltning af økonomien på Dagtilbuds fællesområde i samarbejde med den økonomiske konsulent
  • igangsætning af anlægssager i samarbejde med institutioner og teknisk afdeling
  • tilrettelæggelse af ledermøder på dagtilbudsområdet
  • sparring med ledere og kolleger i og uden for teamet.
Opgaverne løses i dialog med dine kolleger og fagchefen, og nogle af opgaverne løses i tæt parløb med en af de pædagogiske konsulenter.   
          
Dine kompetencer og personlige egenskaber
Du skal ikke være en klon af dine kolleger, for vi har brug for forskellige kompetencer og faglige perspektiver for at kunne løse opgaverne på området.

Du skal have
  • stærke skriftlige kompetencer – klart og forståeligt sprog
  • gode mundtlige formidlingsevner – komme ud over rampen
  • gode analytiske evner – så vi ikke render med en halv vind
  • forudsætninger for at skabe dig et overblik og have blik for sammenhænge på dagtilbudsområdet
  • gode samarbejdsevner – så vi kan understøtte de gode løsninger sammen med dagtilbuddene og samarbejdspartnere på andre forvaltningsområder.
Det er en fordel, at du har
  • erfaring fra en fagforvaltning
  • kendskab til det pædagogiske fagområde.
Du skal være
  • troværdig og tillidsvækkende – og med stor personlig integritet
  • imødekommende – lyttende og empatisk, den ikke-fortærskede version af anerkendende
  • indstillet på at bringe dig selv, din viden og dine synspunkter i spil i et ligeværdigt samarbejde
  • selvkørende og opsøgende – men ikke solist.
Lidt af hvert
Arbejdspladsen stiller de fornødne arbejdsredskaber til rådighed: bærbar PC, to skærme, tablet, smartphone og adgang til en række systemer og informationskanaler. Du kommer til at arbejde med institutionssystemet KMDi2, SBSYS, Kompetencehjulet, Hjernen&Hjertet og i mindre omfang Opus Rollebaseret. Når du starter, er vi i fuld gang med at implementere AULA på dagtilbudsområdet.

Tønder Kommune arbejder ud fra Vores Fælles Udviklingsplan, Leveregler og en Servicestrategi for involvering og samskabelse med borgerne, som er beskrevet på kommunens hjemmeside

Praktisk information
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt med ansættelse fra 1. januar 2021. Løn- og ansættelsesvilkår fastlægges i henhold til gældende overenskomst.

Vi gør opmærksom på at vi indhenter referencer og børneattest inden endelig ansættelse.

Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte pædagogisk konsulent Helle Vibeke Hansen på tlf. 29 17 03 51  / e-mail hvha@toender.dk eller fagchef Per Hansen på tlf. 21 41 85 25 / e-mail pha@toender.dk

Tønder Kommune er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler onsdag den 11. november 2020 fra kl. 15.

Du søger stillingen ved at sende ansøgning, CV og anden dokumentation elektronisk via ansøgningslinket.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.