Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent til dataanalyse og ledelsesinformation i Økonomistyrings- og Analyseenheden

Har du lyst til at fordybe dig inden for et omfattende dataunivers? Kan du kombinere dine analytiske kompetencer med nysgerrighed og undring og derved identificere områder, som der er behov for, at du dykker ned i?

Brænder du for at være en nøgleperson i et samarbejde om at fremdrage relevante data og videreformidle disse, herunder redegøre for udviklingstrends og status, således at brugerne får netop dét, der bedst dækker deres informationsbehov?  Og trigger det dig at udfordre til strategisk tænkning med henblik på udvikling?

Drives du af at omsætte din viden i arbejdet med at videreudvikle anvendelig, styringsrelevant og let tilgængelig ledelsesinformation, primært inden for løn- og personaleområdet?

Trives du i et samarbejdende miljø, hvor opgaven ofte defineres af andre, men kvalificeres af dig?

Så er du måske vores nye konsulent til dataanalyse og ledelsesinformation i Økonomistyrings- og Analyseenheden i Aabenraa Kommune.

Opgaverne

Kort fortalt består arbejdet bl.a. i

  • at understøtte organisationen med udarbejdelse af styringsrelevante data primært inden for personaleområdet
  • at udarbejde HR-regnskabet i samarbejde med Personaleafdelingen
  • at udvikle og vedligeholde ledelsesinformation i KMD Opus LIS med SAP Business Objects
  • at varetage og medvirke i ad hoc analyser
  • at have overblik over sammenhængene mellem lønsystemet og økonomisystemet
  • at medvirke i undervisningsopgaver ift. eksempelvis implementering af ny funktionalitet i ledelsesinformationen.

Hvem leder vi efter?
Du har en analytisk, kritisk og undersøgende tilgang. Når du indleder arbejdet med en opgave, engagerer du dig derfor i, hvad der ligger til grund for opgaven og bidrager til at kvalificere opgaven, så du altid behandler de mest relevante data til en brugbar løsning. Det er din fornemste opgave at vide, hvilke data der bedst belyser en problemstilling.

Det er helt naturligt for dig at have en samarbejdende tilgang for at sikre, at grundlaget for løsningen er afklaret, men du arbejder også rigtig godt alene i de situationer, hvor det giver mening.

Du er indforstået med, at vejen til målet ikke er direkte og fejlfri, og at målet i sig selv kan flytte sig. Du arbejder struktureret og kan afslutte opgaver til de aftalte deadlines. Du er kommunikerende og spørger om hjælp, hvis der er brug for det!

Vores nye kollega bidrager også med:

  • Erfaring med databearbejdning i Excel eller andre analyseværktøjer
  • Erfaring med business intelligence og ledelsesinformation
  • Et talent for at udtænke løsninger til opsætning af ledelsesinformation / rapporter
  • Evne til at fordybe dig i de værktøjer vi bruger, bl.a. lønsystemet SD samt økonomisystemet Prisme2015.

Vi ser gerne, at du har et par års erfaring i arbejde med ledelsesinformation og analyseværktøjer. Du må også meget gerne have indsigt i data inden for løn- og HR-området.

Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelsesmæssig baggrund og er god til at indgå i arbejdsfællesskaber med andre faggrupper. Vi vægter de personlige og sociale kompetencer højt og er indstillet på at lære dig det, der skal til, hvis du har potentialet og det rette mindset. Derfor kan stillingen også være relevant for en nyuddannet af den rette støbning.

Om os
Stillingen er placeret i Økonomistyrings- og Analyseenheden, som er én af tre enheder i Aabenraa Kommunes Økonomiafdeling. Stillingens primære funktion er at understøtte organisationen og især Personaleafdelingen med analyser m.v. inden for HR-området.

Du vil indgå i et team af analyse- og udviklingskonsulenter, som har hver sine hovedansvarsområder, men som også løser opgaver i fællesskab og i samarbejde med andre.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge med tiltrædelse snarest muligt.

Arbejdsstedet er Aabenraa Rådhus, Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa.

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst med udgangspunkt i dine faglige kompetencer.

Ansøgning og yderligere oplysninger om stillingen
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest 22. oktober 2020.

Spørgsmål til stillingen kan rettes til kontorleder Kim Frandsen (kkf@aabenraa.dk) tlf.: 7376 7643 eller konsulent Mette Beck Christensen (mbch@aabenraa.dk) tlf.: 7376 7368.

Vi afholder samtaler i uge 44.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.