Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent til HR Support

Vil du have et job, hvor du i høj grad selv kan være med til at forme fremtidens opgaver? 

Har du erfaring i at arbejde med HR opgaver og HR projekter i en større organisation? Har du et godt kendskab til den offentlige sektor? Evner du at arbejde selvstændigt og samtidig løfte opgaver i et samarbejdende team? 
Så er denne stilling helt sikkert noget for dig.  
 
Stillingen er placeret i HR-Support, som er en del af sektionen HR/Arbejdsmiljø. Sektionen er en enhed i kommunens centrale stab Organisation og Personale. Vi er i alt 14 medarbejdere i sektionen og 65 medarbejdere i staben.  
 
I HR/Arbejdsmiljø arbejder vi med ledelses-, personale- og organisationsudvikling i bred forstand, og vores væsentligste opgave er at hjælpe vores organisation med at lykkes. Primært foregår dette ved, at vi arbejder tæt sammen med vore ledere og chefer i Silkeborg Kommune. 
 
Vores primære opgaver i HR Support er: 
  • lederrekruttering 
  • understøtte ledelsesopgaven, ex. ved at omsætte og implementere strategiske beslutninger fra direktion og koncernledelse 
  • forestå udvikling og implementering af politikker og koncepter 
  • fortsat udvikling og implementering af arbejdet med sygefravær 
  • visitering til kommunens coach og krisehjælpsordning 
 
Fokuspunkter i 2018 i HR er bl.a.: 
  • skabe overblik over kommunens rekrutteringsudfordringer og sikre ledelsessparring herom 
  • udforme og fremlægge et tværgående projekt om den attraktive arbejdsplads 
  • yde ledelsessparring i forbindelse med organisationsforandringer mv. 
  • arbejde med medarbejderkompetencer, der matcher udvikling og behov  
  • indsatser i forhold til kerneopgaver og samskabelse 
 
Vores nye kollega har: 
  • en relevant videregående uddannelse (eks. Cand.Scient.Adm, Cand.Scient.Pol eller Cand.Merc) og gerne erfaring fra en større offentlig virksomhed 
  • solidt kendskab til analyseværktøjer og metoder og gerne med erfaring i arbejdet med ledelsesinformation 
  • gode analyse-, kommunikations- og formidlingsevner, idet du både skal kunne udarbejde analyser og sammen med andre omsætte dem til konkrete initiativer i organisationen 
  • gode relationskompetencer og evnen til at begå sig på alle niveauer i organisationen 
  • gode IT-kompetencer 
  • erfaring med formidling 
  • flair for at arbejde med et mix af faste opgaver og ad hoc opgaver og at arbejdet også foregår ved - men ikke kun ved - skrivebordet. 
 
Du bliver en del af en engageret, uformel og dynamisk sektion, hvor du er garanteret et højt fagligt og udfordrende miljø, et godt arbejdsmiljø med gode kolleger og fleksible ansættelsesvilkår.  
 
Vi servicerer en stor og kompleks organisation med over 6800 ansatte - heraf 370 ledere, og hvor vi altid har fokus på organisationens behov og de opgaver, der skaber værdi. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår: 
Stillingen er på 37 timer ugentlig. 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. 
 
Tiltrædelse: 1. maj 2018. 
 
Yderligere information: 
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Morten Bønløkke på telefon 2068 7466 - i uge 6 og 8.
 
Ansøgningsfrist søndag 25. februar 2018.  
Første samtale afholdes tirsdag 6. marts og onsdag 7. marts 2018. Anden samtale holdes onsdag 14. marts 2018.  
Kandidaterne, der går videre til anden samtale skal gennemføre en Garuda Kompetenceprofil. 
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.  
 
Klik på Send ansøgning. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.   
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 144512.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her