Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Konsulent til Regnskabsservice

  • Faglig dygtig
  • En god kollega
  • Nysgerrig og ambitiøs

Kan du sætte flueben ud for alle disse værdier, så kunne du meget vel være personen, vi søger i Regnskabsservice ved Herning Kommune.

Vi har en ledig plads, efter en af vores medarbejdere gennem mange år går på pension. Derfor har vi brug for en person med stor faglig indsigt i regnskab til at tage over på posten.

Hvem er vi:
Du bliver en del af teamet Regnskabsservice, som er en del af Direktionens Stab. Her sidder vi 11 medarbejdere, og vi varetager den centrale udbetalings- og opkrævningsfunktion for hele kommunen.

Det er os, der har det overordnede ansvar for funktionalitet, opsætning, anvendelse og videreudvikling af økonomisystemet ØS Indsigt. Vi giver også support til superbrugere rundt om i kommunen og holder kurser i systemet.

Derudover har vi selvfølgelig en lang række konkrete regnskabsrelaterede opgaver som for eksempel vedligeholdelse af kontoplan og leverandørregister, administration af kommunens bankforretninger samt intern revision og kvalitetskontroller.

Det var lidt om arbejdsopgaverne, men hos os spiller det sociale også en stor rolle. Du bliver omgivet af gode kollegaer, som sørger for et miljø, hvor der er plads til både humor og faglig sparring.

Hvem er du:
Det er som sagt vigtigt for os, at du er faglig dygtig og en god kollega. Derudover har vi her opstillet nogle af de egenskaber, som vi leder efter hos vores nye kollega.
  • Du har en solid kommunal regnskabsbaggrund herunder kendskab til kommunale konteringsregler.
  • Du har lysten og evnerne til at arbejde med optimering og effektivisering af arbejdsprocesser bl.a. i forbindelse med vores økonomisystem ØS Indsigt og interne retningslinjer.
  • Du kan lide at arbejde med IT, kvalitetskontroller og intern revision.
  • Du synes, det er sjovt at tale med og formidle viden til interessenter på alle niveauer i organisationen,
  • Du er udadvendt, tillidsvækkende og serviceorienteret i din daglige dialog med kollegaer og samarbejdspartnere,
  • Du lægger vægt på at arbejde selvstændigt, og du motiveres ved at skabe værdi og resultater sammen med andre.

Vi tilbyder:
Som vores nye kollega i Regnskabsservice får du bl.a. indflydelse på planlægning og afvikling af følgende selvstændige - og fællesopgaver:
  • Driftsopgaver i forbindelse med vores økonomisystem herunder daglig overvågning og kontrol af udbetalinger og bogføringer.
  • Deltage i aktiviteter omkring diverse kvalitetskontroller og intern revision.
  • Deltage i udvikling og vedligeholdelse af interne retningslinjer og vejledninger i forhold til regnskabsrelaterede opgaver samt økonomisystemet.
  • På sigt arbejde med robot teknologi/intelligente data/data warehouse i forhold til opgaveløsningen.
  • Sparringspartner omkring regnskabspraksis, retningslinjer og økonomisystemet ØS Indsigt

Stillingen er på 37 timer. Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Ansættelsesstart:
Primo august 2018, ansættelsessted Rådhuset, Herning.

Ansøgningsfrist:
Den 14. maj 2018. Vi forventer at afholde samtaler den 22 – 23 maj.
I forbindelse med ansættelsessamtalerne vil der blive anvendt profilanalyse.

Interesseret?
Du kan få flere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder for Regnskabsservice Pernille Storgaard på tlf. 96 28 22 81.

 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her