KONTAKTPERSON FOR TEGNSPROGET KVINDE - HADERSLEV

CFD Rådgivning søger for Haderslev Kommune en kontaktperson til en tegnsproget kvinde i 60'erne. Kvinden har et lille synsfelt tilbage og benytter både visuelt og taktilt tegnsprog.

Der er tale om timelønnet deltidsarbejde med gennemsnitlig seks timer ugentligt, samt puljetimer til nogle kurser og dagsture i løbet af året.

Der kan eventuelt blive mulighed for opgaver hos andre borgere i kommunen.

Opgaverne

Opgaverne er at ledsage, beskrive omgivelserne (synsbeskrive) og formidle på tegnsprog i forbindelse med:

  • Indkøb og aktiviteter i Haderslev by
  • Møder og kurser i FDDB (Foreningen af Danske DøvBlinde med overnatning
  • Kulturelle aktiviteter

Om dig

Du skal naturligvis kunne tegnsprog.

Derudover forestiller vi os at du

  • kan være fleksibel med arbejdstider
  • er moden og fysisk aktiv
  • er god til at beskrive omgivelserne
  • ikke er bange for at lære noget nyt
  • har lyst til at lære om andre kommunikationsformer som f.eks. haptiske signaler

Du får naturligvis instruktion, undervisning og supervision i forbindelse med jobbet.

Læs om mere om kontaktpersonordningen her: https://www.cfd.dk/raadgivning/doevblindekonsulenter/stoettemuligheder

Oplæring sker dels ved borgeren selv, og dels ved kursus og supervision ved CFD Rådgivnings døvblindekonsulentordning.

Løn i henhold til gældende overenskomst.

Kontakt døvblindekonsulent Kirsten Washuus, kw@cfd.dk, hvis du har spørgsmål. Send gerne en mail med Skype- eller Facetimenummer, så kontakter jeg dig, og vi kan tale sammen - eventuelt på tegnsprog.

Send din ansøgning, cv og bilag til kw@cfd.dk senest mandag den 1. juli.

På grund af sommerferien holder vi først ansættelsessamtaler fredag den 9. august i Haderslev.

Om Haderslev Kommune

Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

De fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når de løser deres kerneopgave.

Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330028535Phoenix-571249d712019-06-04T00:00:00KONTAKTPERSON FOR TEGNSPROGET KVINDE - HADERSLEV

CFD Rådgivning søger for Haderslev Kommune en kontaktperson til en tegnsproget kvinde i 60'erne. Kvinden har et lille synsfelt tilbage og benytter både visuelt og taktilt tegnsprog.

Der er tale om timelønnet deltidsarbejde med gennemsnitlig seks timer ugentligt, samt puljetimer til nogle kurser og dagsture i løbet af året.

Der kan eventuelt blive mulighed for opgaver hos andre borgere i kommunen.

Opgaverne

Opgaverne er at ledsage, beskrive omgivelserne (synsbeskrive) og formidle på tegnsprog i forbindelse med:

  • Indkøb og aktiviteter i Haderslev by
  • Møder og kurser i FDDB (Foreningen af Danske DøvBlinde med overnatning
  • Kulturelle aktiviteter

Om dig

Du skal naturligvis kunne tegnsprog.

Derudover forestiller vi os at du

  • kan være fleksibel med arbejdstider
  • er moden og fysisk aktiv
  • er god til at beskrive omgivelserne
  • ikke er bange for at lære noget nyt
  • har lyst til at lære om andre kommunikationsformer som f.eks. haptiske signaler

Du får naturligvis instruktion, undervisning og supervision i forbindelse med jobbet.

Læs om mere om kontaktpersonordningen her: https://www.cfd.dk/raadgivning/doevblindekonsulenter/stoettemuligheder

Oplæring sker dels ved borgeren selv, og dels ved kursus og supervision ved CFD Rådgivnings døvblindekonsulentordning.

Løn i henhold til gældende overenskomst.

Kontakt døvblindekonsulent Kirsten Washuus, kw@cfd.dk, hvis du har spørgsmål. Send gerne en mail med Skype- eller Facetimenummer, så kontakter jeg dig, og vi kan tale sammen - eventuelt på tegnsprog.

Send din ansøgning, cv og bilag til kw@cfd.dk senest mandag den 1. juli.

På grund af sommerferien holder vi først ansættelsessamtaler fredag den 9. august i Haderslev.

Om Haderslev Kommune

Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

De fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når de løser deres kerneopgave.

Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.

CFD Rådgivning søger for Haderslev Kommune en kontaktperson til en tegnsproget kvinde i 60 erne. Kvinden har et lille synsfelt tilbage og benytter både visuelt og taktilt tegnsprog. Der er tale om timelønnet deltidsarbejde med gennemsnitlig seks timer ugentligt, samt puljetimer til nogle kurser og dagsture i løbet af året. Der kan eventuelt blive mulighed for opgaver hos andre borgere i kommunen. Opgaverne Opgaverne er at ledsage, beskrive omgivelserne (synsbeskrive) og formidle på tegnsprog i forbindelse med: Indkøb og aktiviteter i Haderslev by Møder og kurser i FDDB (Foreningen af Danske DøvBlinde med overnatning Kulturelle aktiviteter Om dig Du skal naturligvis kunne tegnsprog. Derudover forestiller vi os at du kan være fleksibel med arbejdstider er moden og fysisk aktiv er god til at beskrive omgivelserne ikke er bange for at lære noget nyt har lyst til at lære om andre kommunikationsformer som f.eks. haptiske signaler Du får naturligvis instruktion, undervisning og supervision i forbindelse med jobbet. Læs om mere om kontaktpersonordningen her: https: www.cfd.dk raadgivning doevblindekonsulenter stoettemuligheder Oplæring sker dels ved borgeren selv, og dels ved kursus og supervision ved CFD Rådgivnings døvblindekonsulentordning. Løn i henhold til gældende overenskomst. Kontakt døvblindekonsulent Kirsten Washuus, kw@cfd.dk, hvis du har spørgsmål. Send gerne en mail med Skype- eller Facetimenummer, så kontakter jeg dig, og vi kan tale sammen - eventuelt på tegnsprog. Send din ansøgning, cv og bilag til kw@cfd.dk senest mandag den 1. juli. På grund af sommerferien holder vi først ansættelsessamtaler fredag den 9. august i Haderslev. Om Haderslev Kommune Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation. De fælles værdier ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når de løser deres kerneopgave. Fra januar 2020 indfører Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.11jobnet571249d7100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-01T00:00:0000010EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandVejleEuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandFredericia3531291CFD Fredericia Rådgivning11Danmarksgade 46100HaderslevDKDanmark0kw@cfd.dkDKDanmarkDKDanmark7Deltid46Permanent764897JobNet4992403499240310021-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=571249d7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=571249d7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=571249d7&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=571249d7&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/5.jpgEr du god til at arbejde med mennesker, og ønsker du at gøre en forskel? Hos CFD Fredericia Rådgivning er du måske netop den, vi mangler. 12008001Dansk3Læse/ tale513212Handicaphjælper10Sundhed361844941Kirsten Washuuskw@cfd.dkDKDanmarkDKDanmark3300174921 handicaphjælper mand m/k søges af kvinde i Børkop med ALSRobot Mig Jeg er en aktiv, glad og social kvinde på 57 år, som er diagnosticeret med ALS. Jeg har netop startet mit hjælperteam op, men mangler endnu en medarbejder, derfor søger jeg en handicaphjælper med tiltrædelse hurtigst muligt helst i går J Jeg bor i hus sammen med min 17 årige datter og vores Cavalier (lille hunderace). Jeg sidder i kørestol og har let ståfunktion. Jeg tager på Cafe, går i biografen og deltager i mange andre sociale sammenhænge og du vil blive en del af det hele, så det er vigtigt at du som jeg, kan lide den slags. Jeg er ikke ryger og det må du også gerne være. Dig Du er mand m k - du kan lide at arbejde med mennesker og har det ekstra overskud, som jeg pga ALS, har brug for. Du skal være robust og fleksibel, samt have interesse for lige netop sådan et job. Hænderne må gerne være skruet rigtigt på. Du må ligeledes gerne have erfaring med massage, da mine led og muskler skal maseres og strækkes dagligt. Det er vigtigt for mig, at du er empatisk, nærværende og stabil. Arbejdet Der er tale om 1 fast stilling på 24 timer pr. uge, måske mere på sigt. Arbejdstiden er 24 timers vagter fra 08.00 til 08.00. Eget værelse stilles til rådighed. Det er vigtigt at ansøgere kan hjælpe med ekstra vagter ved sygdom og ferie. Du vil indgå i et særdeles godt team bestående af 5 andre hjælpere - 4 kvinder og 1 mand. Opgaverne Jeg har brug for hjælp til følgende opgaver: Personlig pleje Ledsagelse ud af huset Daglige praktiske opgaver såsom madlavning, rengøring, indkøb, lidt havearbejde osv. Massage udstrækning af led Bopæl Jeg bor i Børkop, Vejle kommune. Løn Lønnen er 151,07 kr. t. tillæg Ansættelseskrav Ved ansættelse skal den ansatte kunne forevise straffeattest og gyldigt kørekort, da mine hjælpere skal kunne køre min handicapbil. Ansøgningsfrist Hurtigst muligt. Bemærk venligst, at jeg ansætter uafhængigt af ansøgningsfristen, indtil den rette kandidat er fundet. Ansøgning Jeg har BPA ordning. Det betyder, at Focus People er arbejdsgiver, og jeg selv er arbejdsleder. Hvis jobbet lyder interessant for dig, vil jeg meget gerne høre fra dig hurtigst muligt. For at søge jobbet, skal du sende din ansøgning til mig på hellina@mail.dk. Vedhæft gerne et vellignende foto, CV og eventuelle udtalelser fra andre hjælperjobs. Jeg glæder mig meget til at høre fra dig… Venlig hilsen Lina

Mig
Jeg er en aktiv, glad og social kvinde på 57 år, som er diagnosticeret med ALS. Jeg har netop startet mit hjælperteam op, men mangler endnu en medarbejder, derfor søger jeg en handicaphjælper med tiltrædelse hurtigst muligt – helst i går J
Jeg bor i hus sammen med min 17 årige datter og vores Cavalier (lille hunderace).

Jeg sidder i kørestol og har let ståfunktion. Jeg tager på Cafe, går i biografen og deltager i mange andre sociale sammenhænge og du vil blive en del af det hele, så det er vigtigt at du som jeg, kan lide den slags. Jeg er ikke ryger og det må du også gerne være.

Dig
Du er mand m/k  - du kan lide at arbejde med mennesker og har det ekstra overskud, som jeg pga ALS, har brug for. Du skal være robust og fleksibel, samt have interesse for lige netop sådan et job.  

Hænderne må gerne være skruet rigtigt på. Du må ligeledes gerne have erfaring med massage, da mine led og muskler skal maseres og strækkes dagligt. Det er vigtigt for mig, at du er empatisk, nærværende og stabil.  

Arbejdet
Der er tale om 1 fast stilling på 24 timer pr. uge, måske mere på sigt.
Arbejdstiden er 24 timers vagter fra 08.00 til 08.00.
Eget værelse stilles til rådighed.  
Det er vigtigt at ansøgere kan hjælpe med ekstra vagter ved sygdom og ferie.
Du vil indgå i et særdeles godt team bestående af 5 andre hjælpere - 4 kvinder og 1 mand.

Opgaverne
Jeg har brug for hjælp til følgende opgaver:  

  • Personlig pleje
  • Ledsagelse ud af huset
  • Daglige praktiske opgaver såsom madlavning, rengøring, indkøb, lidt havearbejde osv.
  • Massage/udstrækning af led


Bopæl
Jeg bor i Børkop, Vejle kommune.

Løn
Lønnen er 151,07 kr./t. + tillæg

Ansættelseskrav
Ved ansættelse skal den ansatte kunne forevise straffeattest og gyldigt kørekort, da mine hjælpere skal kunne køre min handicapbil.

Ansøgningsfrist
Hurtigst muligt.

Bemærk venligst, at jeg ansætter uafhængigt af ansøgningsfristen, indtil den rette kandidat er fundet.

Ansøgning
Jeg har BPA ordning. Det betyder, at Focus People er arbejdsgiver, og jeg selv er arbejdsleder.

Hvis jobbet lyder interessant for dig, vil jeg meget gerne høre fra dig hurtigst muligt.
For at søge jobbet, skal du sende din ansøgning til mig på hellina@mail.dk.
Vedhæft gerne et vellignende foto, CV og eventuelle udtalelser fra andre hjælperjobs.

Jeg glæder mig meget til at høre fra dig…

Venlig hilsen

/Lina

FOCUS PEOPLE A/SBørkop2019-05-06T00:00:002019-06-28T00:00:00
330033797Handicaphjælper søges til borger i GrenåRobot Jobbet 64-årig mand med KOL søger 1handicaphjælper med tiltrædelse hurtigst muligt. Borgeren bor i eget hus sammen med sin hustru. Borgeren går med støtte og får en let hånd til personlig pleje. Grundet hans KOL bruger han Bi-PAP og får ilt. Profil Hjælperen, vi søger, må meget gerne have erfaring som handicaphjælper, men det er ikke et krav. Det er vigtigt, at ansøgeren er mødestabil, fleksible og empatisk. Arbejdstid Her er tale om 1 stilling på ca. 8 timer pr uge. Arbejdstiden er hver anden weekend i ulige uger. Arbejdstiden er lørdag fra kl. 08.00-18.00 og søndag fra kl. 11.00-18.00. Opgaver Borgeren har brug for hjælp til følgende opgaver: Let hånd til personlig pleje Daglige praktiske opgaver f.eks. madlavning, tøjvask, hjælp til ernæring Borgerens bopæl Borgeren bor i Grenå, Norddjurs Kommune. Løn Lønnen er på 124,16 kr. t. tillæg. Ansættelseskrav Ved en ansættelse skal den ansatte kunne forevise en straffeattest. Ansøgningsfrist Hurtigst muligt. Bemærk venligst, at vi ansætter uafhængigt af ansøgningsfristen, indtil den rette kandidat er fundet. Ansøgning Borgeren har en BPA ordning. Det betyder, at Focus People er arbejdsgiver og borgeren er arbejdsleder. For at søge jobbet skal du udfylde en ansøgning og sende den til os. Vedhæft gerne et billede, CV og udtalelser fra andre hjælperjobs, hvis du har det. Vi ser frem til at høre fra dig!

Jobbet
64-årig mand med KOL søger 1handicaphjælper med tiltrædelse hurtigst muligt. Borgeren bor i eget hus sammen med sin hustru. Borgeren går med støtte og får en let hånd til personlig pleje. Grundet hans KOL bruger han Bi-PAP og får ilt.

Profil
Hjælperen, vi søger, må meget gerne have erfaring som handicaphjælper, men det er ikke et krav. Det er vigtigt, at ansøgeren er mødestabil, fleksible og empatisk.

Arbejdstid
Her er tale om 1 stilling på ca. 8 timer pr uge. Arbejdstiden er hver anden weekend i ulige uger. Arbejdstiden er lørdag fra kl. 08.00-18.00 og søndag fra kl. 11.00-18.00.

Opgaver
Borgeren har brug for hjælp til følgende opgaver:

  • Let hånd til personlig pleje
  • Daglige praktiske opgaver f.eks. madlavning, tøjvask, hjælp til ernæring

 

Borgerens bopæl
Borgeren bor i Grenå, Norddjurs Kommune.

Løn
Lønnen er på 124,16 kr./t. + tillæg.

Ansættelseskrav
Ved en ansættelse skal den ansatte kunne forevise en straffeattest.

Ansøgningsfrist
Hurtigst muligt.
Bemærk venligst, at vi ansætter uafhængigt af ansøgningsfristen, indtil den rette kandidat er fundet.

Ansøgning
Borgeren har en BPA ordning. Det betyder, at Focus People er arbejdsgiver og borgeren er arbejdsleder.
For at søge jobbet skal du udfylde en ansøgning og sende den til os. Vedhæft gerne et billede, CV og udtalelser fra andre hjælperjobs, hvis du har det.

Vi ser frem til at høre fra dig!

 

 

 

FOCUS PEOPLE A/SMiddelfart2019-05-28T00:00:002019-07-23T00:00:00
330036814Handicaphjælper til ung mand med muskelsvindRobot Sommertid er tiden, hvor unge mennesker skal videre med deres karriere. Derfor søger jeg med opstart i løbet af sommeren to nye hjælpere. Der er tale om to stillinger med primært dagvagter. Da jeg har hjælp 24 timer i døgnet alle årets dage, vil der i vagtplanen være weekendarbejde hver 4. uge i den ene stilling og den ene hver 2. uge. Aller vagter er 12-timers vagter fra hhv kl 8-20 og kl 20-8. Jeg er en ung mand på 23 år, der har muskelsvind. Jeg sidder i kørestol og er respiratorbruger. Det har jeg været stort set hele mit liv. For at kunne søge stillingen er det ingen forudsætning, at man har erfaring med respirator eller personlig pleje, da der vil være et intensivt oplæringsforløb. Til gengæld er det vigtigt, at man har lyst til at være sammen med mig og være en stor del af min hverdag. Jobbet har et omfang, så der ikke må påregnes at være plads til et studie ved siden af. Jeg tager HF på VUC enkeltfag og interesserer mig ellers for fodbold og hjemmelig hygge og ture i naturen og ud i bylivet. Desuden skal man være indstillet på husligt arbejde (rengøring, tøjvask, oprydning mm), personlig pleje og overvågning af respirator. For mig er den rette person et ungt menneske (ikke kun af sind), der er frisk og udadvendt, hjælpsom, ordensmenneske, ansvarlig og villig til at indgå i et team, hvor alle hjælper hinanden. Da vi er et lille team på 6 personer, skal man også påregne at afløse ved ferie og evt. sygdom

Sommertid er tiden, hvor unge mennesker skal videre med deres karriere. Derfor søger jeg med opstart i løbet af sommeren to nye hjælpere. Der er tale om to stillinger med primært dagvagter. Da jeg har hjælp 24 timer i døgnet alle årets dage, vil der i vagtplanen være weekendarbejde hver 4. uge i den ene stilling og den ene hver 2. uge. Aller vagter er 12-timers vagter fra hhv kl 8-20 og kl 20-8.

Jeg er en ung mand på 23 år, der har muskelsvind. Jeg sidder i kørestol og er respiratorbruger. Det har jeg været stort set hele mit liv. For at kunne søge stillingen er det ingen forudsætning, at man har erfaring med  respirator eller personlig pleje, da der vil være et intensivt oplæringsforløb. Til gengæld er det vigtigt, at man har lyst til at være sammen med mig og være en stor del af min hverdag. Jobbet har et omfang, så der ikke må påregnes at være plads til et studie ved siden af. Jeg tager HF på VUC enkeltfag og interesserer mig ellers for fodbold og hjemmelig hygge og ture i naturen og ud i bylivet. Desuden skal man være indstillet på husligt arbejde (rengøring, tøjvask, oprydning mm), personlig pleje og overvågning af respirator.

For mig er den rette person et ungt menneske (ikke kun af sind), der er frisk og udadvendt, hjælpsom, ordensmenneske, ansvarlig og villig til at indgå i et team, hvor alle hjælper hinanden. Da vi er et lille team på 6 personer, skal man også påregne at afløse ved ferie og evt. sygdom

Hanna BeckAarhus C2019-06-05T00:00:002019-06-16T00:00:00
330024717Social- og sundhedsassistenter De 2 GårdeBasic Om jobbet Udviklingscentret De 2 Gårde er et botilbud for voksne med vidtgående fysiske og psykiske funktionsnedsættelser og forskellige komplekse problemstillinger. De 2 Gårde søger til afdeling Rønnevang 5: 1 SSA, fast stilling 37 timer ugentligt De 2 Gårde søger til Rønnevang 1: 1 SSA, fast stilling 37 timer ugentligt Stillingerne er med ansættelse 1. august 2019. Du får som ansat på Udviklingscentret De 2 Gårde mulighed for at arbejde inden for et pædagogisk specialområde med borgere med varig nedsat fysisk og psykisk funktionsevne, der også har psykiske og eller sociale problemstillinger. Beskrivelse Rønnevang 5 På afdelingen Rønnevang 5, bor der aktuelt 12 borgere i aldersgruppen 29 år 83 år med psykisk funktionsnedsættelser, psykiatriske problemstillinger og psykosociale udfordringer. Borgergruppen på Rønnevang 5 er bredt sammensat, både funktionsmæssigt samt aldersmæssigt. Sammensætningen i borgergruppen på afdelingen, kræver en differentieret opgaveløsning, både på det pædagogiske samt sundhedsfaglige område. Der er aktuelt 24 fuldtidsstillinger tilknyttet afdelingen, inklusiv vågen nattevagt. På Rønnevang 5 arbejdes der ud fra individuelle hensyn, hvor der tages udgangspunkt i den enkelte borgers ressourcer og behov. Samtidig tilgodeses de psykiatriske problemstillinger, den enkelte borger måtte have. Vi udvikler støttesystemer for, at gøre borgernes hverdag overskuelig og anvender pædagogiske tilgange og metoder i arbejdet med borgerne, der kan give mere kvalitet samt udvikling. Vi kan tilbyde et spændende og udfordrende job med tæt kollegial sparring med fokus på teamarbejde. Vi vægter initiativ og nytænkning i opgaveløsningen. Som ansat i afdelingen, er det vigtigt at være bevidst om egen formåen og egne grænser. På Rønnevang 5 er der højt til loftet , en god personalenormering og plads til forskellighed. Vi har fokus på faglighed, fællesskab og arbejdsglæde. Beskrivelse Rønnevang 1: På afdelingen Rønnevang 1, bor der 14 borgere i aldersgruppen 19 - 75 år med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse og psykosociale udfordringer. Der er aktuelt 18 fastansatte tilknyttet afdelingen, inklusiv vågen nattevagt. På Rønnevang 1 er miljøet omkring borgerne anerkendende, inddragende og ressourcefokuseret. Vi arbejder med neuropædagogik og på at få implementeret KRAP, low arousal og elementer fra det narrative. Vi vægter initiativ og nytænkning i opgaveløsningen. Målgrupperne for De 2 Gårde er: Borgere med psykiatriske overbygninger Borgere med domstype 2,3,4 og 5 Borgere med generelle udviklingsforstyrrelser Borgere med sociale problemstillinger Borgere med varierende misbrugsproblematikker. Vi arbejder ofte med komplekse problemstillinger, der er en kombination af ovenstående. Arbejdet omkring borgerne tager udgangspunkt i den enkeltes behov for støtte. Vi arbejder relations orienteret og har fokus på at skabe de bedst mulige rammer for borgeren. Vi forventer af dig At du er faglig velfunderet, er i stand til at formulere dit faglige ståsted og kan udøve den i din praksis. At du er skriftlig stærk og kan dokumentere den sundheds - og eller pædagogfaglige indsats. At du arbejder målrettet med pædagogiske og sundhedsfaglige indsatsområder omkring borgerne. At du kan samarbejde med andre fagligheder omkring borgernes indsatser. At du kan gøre brug af computere og tablets i dit arbejde. At du er psykisk robust og kender dine egne grænser. At du har en anerkendende og rummelig tilgang til andre mennesker. At du har lyst til at være del af en kultur i udvikling og ser dette som en mulighed for at sætte dit aftryk på afdelingen At du kan arbejde selvstændigt samt tage ansvar for egne og fælles beslutninger. At du er fleksibel og udviklingsorienteret At du afspejler Udviklingscenteret De 2 Gårdes samt Vejle Kommunes værdier. Som social- og sundhedsassistent har du en særlig kompetence i at sikre og understøtte det sundhedsfaglige arbejde omkring borgeren. Der er stort fokus på medicinhåndtering og formidling til øvrige personalegruppe omkring både psykiatri og somatik i forhold til borgerne. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med kollegagruppen, som primært består af pædagoger og omsorgsmedhjælpere. Vi vægter det tværfaglige samarbejde højt og tilbyder faglige netværk samt mulighed for sparring på tværs af afdelingerne med andre social- og sundhedsassistenter samt samarbejde med Den Sygeplejefaglige konsulentordning i Brejning. Vi tilbyder dig At blive en del af en spændende og udviklingsorienteret organisation. Et udfordrende og spændende arbejdsmiljø. Et afvekslende job med gode udviklingsmuligheder. Engagerede kolleger, der tilskriver faglighed stor betydning. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne i Ny løn. Ansættelse pr. 1. august 2019. Skiftende arbejdstider (dag og aften) og arbejde hver anden weekend. Om os De 2 Gårde er et bo-tilbud geografisk placeret på 4 matrikler i Brejning og omegn. Der er i alt 110 pladser efter servicelovens §108, almenboliglovens §115 og §104 Aktivitets- og samværstilbud. Der er i alt ansat 220 medarbejdere. Flere oplysninger Flere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Rv5 Hanne Plauborg Petersen på e-mail: happe@vejle.dk eller tlf.: 21 56 99 85 eller afdelingsleder Kirsten Friis Koch på e-mail: kifko@vejle.dk eller på tlf.: 20 34 35 52. Du kan læse mere om os på www.de2gaarde.vejle.dk eller se vores præsentationsfilm. Ansøgningsfrist Vi skal have din ansøgning senest 17.6.2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 26.6.2019 Straffeattest Vi indhenter udvidet straffeattest. Send din ansøgning Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen Send ansøgning . Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk tilflytter.
Om jobbet 
Udviklingscentret De 2 Gårde er et botilbud for voksne med vidtgående fysiske og psykiske funktionsnedsættelser og forskellige komplekse problemstillinger.  
 
De 2 Gårde søger til afdeling Rønnevang 5:  
  • 1 SSA, fast stilling 37 timer ugentligt 
De 2 Gårde søger til Rønnevang 1: 
  • 1 SSA, fast stilling 37 timer ugentligt 
 
Stillingerne er med ansættelse 1. august 2019. 
 
Du får som ansat på Udviklingscentret De 2 Gårde mulighed for at arbejde inden for et pædagogisk specialområde med borgere med varig nedsat fysisk og psykisk funktionsevne, der også har psykiske og/eller sociale problemstillinger. 
 
 
Beskrivelse Rønnevang 5 
På afdelingen Rønnevang 5, bor der aktuelt 12 borgere i aldersgruppen 29 år – 83 år med psykisk funktionsnedsættelser, psykiatriske problemstillinger og psykosociale udfordringer.  
Borgergruppen på Rønnevang 5 er bredt sammensat, både funktionsmæssigt samt aldersmæssigt. Sammensætningen i borgergruppen på afdelingen, kræver en differentieret opgaveløsning, både på det pædagogiske samt sundhedsfaglige område. 
 
Der er aktuelt 24 fuldtidsstillinger tilknyttet afdelingen, inklusiv vågen nattevagt.  
 
På Rønnevang 5 arbejdes der ud fra individuelle hensyn, hvor der tages udgangspunkt i den enkelte borgers ressourcer og behov. Samtidig tilgodeses de psykiatriske problemstillinger, den enkelte borger måtte have. Vi udvikler støttesystemer for, at gøre borgernes hverdag overskuelig og anvender pædagogiske tilgange og metoder i arbejdet med borgerne, der kan give mere kvalitet samt udvikling.  
 
Vi kan tilbyde et spændende og udfordrende job med tæt kollegial sparring med fokus på teamarbejde. Vi vægter initiativ og nytænkning i opgaveløsningen.  
Som ansat i afdelingen, er det vigtigt at være bevidst om egen formåen og egne grænser. 
På Rønnevang 5 er der ”højt til loftet”, en god personalenormering og plads til forskellighed. Vi har fokus på faglighed, fællesskab og arbejdsglæde. 
 
 
Beskrivelse Rønnevang 1: 
På afdelingen Rønnevang 1, bor der 14 borgere i aldersgruppen 19 - 75 år med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse og psykosociale udfordringer. Der er aktuelt 18 fastansatte tilknyttet afdelingen, inklusiv vågen nattevagt. 
 
På Rønnevang 1 er miljøet omkring borgerne anerkendende, inddragende og ressourcefokuseret. Vi arbejder med neuropædagogik og på at få implementeret KRAP, low arousal og elementer fra det narrative. Vi vægter initiativ og nytænkning i opgaveløsningen.  
 
Målgrupperne for De 2 Gårde er:  
  • Borgere med psykiatriske overbygninger 
  • Borgere med domstype 2,3,4 og 5 
  • Borgere med generelle udviklingsforstyrrelser 
  • Borgere med sociale problemstillinger 
  • Borgere med varierende misbrugsproblematikker.  
 
Vi arbejder ofte med komplekse problemstillinger, der er en kombination af ovenstående.  
 
Arbejdet omkring borgerne tager udgangspunkt i den enkeltes behov for støtte. Vi arbejder relations orienteret og har fokus på at skabe de bedst mulige rammer for borgeren.  
 
Vi forventer af dig 
  • At du er faglig velfunderet, er i stand til at formulere dit faglige ståsted og kan udøve den i din praksis. 
  • At du er skriftlig stærk og kan dokumentere den sundheds - og/eller pædagogfaglige indsats. 
  • At du arbejder målrettet med pædagogiske og sundhedsfaglige indsatsområder omkring borgerne. 
  • At du kan samarbejde med andre fagligheder omkring borgernes indsatser.  
  • At du kan gøre brug af computere og tablets i dit arbejde.  
  • At du er psykisk robust og kender dine egne grænser. 
  • At du har en anerkendende og rummelig tilgang til andre mennesker. 
  • At du har lyst til at være del af en kultur i udvikling og ser dette som en mulighed for at sætte dit aftryk på afdelingen 
  • At du kan arbejde selvstændigt samt tage ansvar for egne og fælles beslutninger. 
  • At du er fleksibel og udviklingsorienteret 
  • At du afspejler Udviklingscenteret De 2 Gårdes samt Vejle Kommunes værdier. 
Som social- og sundhedsassistent har du en særlig kompetence i at sikre og understøtte det sundhedsfaglige arbejde omkring borgeren.  
 
Der er stort fokus på medicinhåndtering og formidling til øvrige personalegruppe omkring både psykiatri og somatik i forhold til borgerne. 
Arbejdet foregår i tæt samarbejde med kollegagruppen, som primært består af pædagoger og omsorgsmedhjælpere. 
 
Vi vægter det tværfaglige samarbejde højt og tilbyder faglige netværk samt mulighed for sparring på tværs af afdelingerne med andre social- og sundhedsassistenter samt samarbejde med Den Sygeplejefaglige konsulentordning i Brejning. 
 
 
Vi tilbyder dig 
  • At blive en del af en spændende og udviklingsorienteret organisation. 
  • Et udfordrende og spændende arbejdsmiljø. 
  • Et afvekslende job med gode udviklingsmuligheder.  
  • Engagerede kolleger, der tilskriver faglighed stor betydning. 

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne i Ny løn. 
Ansættelse pr. 1. august 2019. 
Skiftende arbejdstider (dag og aften) og arbejde hver anden weekend. 
 
 
Om os 
De 2 Gårde er et bo-tilbud geografisk placeret på 4 matrikler i Brejning og omegn. Der er i alt 110 pladser efter servicelovens §108, almenboliglovens §115 og §104 Aktivitets- og samværstilbud. Der er i alt ansat 220 medarbejdere. 
 
 
Flere oplysninger 
Flere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Rv5 Hanne Plauborg Petersen på e-mail: happe@vejle.dk  eller tlf.: 21 56 99 85 eller afdelingsleder Kirsten Friis Koch på e-mail: kifko@vejle.dk  eller på tlf.: 20 34 35 52.
 
Du kan læse mere om os på www.de2gaarde.vejle.dk eller se vores præsentationsfilm
 
 
Ansøgningsfrist 
Vi skal have din ansøgning senest 17.6.2019.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 26.6.2019 
 
 
Straffeattest 
Vi indhenter udvidet straffeattest. 
 
 
Send din ansøgning 
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. 
 
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.  
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.  
 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.  
 
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter
 
ORS/Small/a41fa1d4_logo.pngUdviklingscentret De 2 GårdeBørkop2019-05-15T14:01:15.6732019-06-17T00:00:00
330035756Social- og sundhedsassistentelev 2019Basic Leder du efter en uddannelse med gode fremtidsmuligheder? Vil du arbejde med mennesker i mange forskellige livssituationer? Har du mod på udfordringer indenfor social og sundhedsområdet? Er du nysgerrig på læring og personlig udvikling? Så kan du søge en social- og sundhedsassistentuddannelse med: Praktikgaranti i hele forløbet Løn under hele uddannelsen - både i skole og praktik Mulighed for udlandspraktik, talentspor m.m. Odense Kommune, Assens Kommune og Region Syddanmark samarbejder om at ansætte tilsammen ca. 250 SSA elever pr. år til social- og sundhedsassistentuddannelsen ved Social- og Sundhedsskolen Fyn. Du har mulighed for at prioritere mellem de tre skoleafdelinger på Fyn Middelfart, Svendborg og Odense. Om social- og sundhedsassistentuddannelsen Uddannelsen varer op til 2 år, 9 måneder og 3 uger. Uddannelsesforløbet afkortes, hvis du er over 25 år og eller har gennemført en pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannelse. En social- og sundhedsassistent er en autoriseret sundhedsperson. Som social og sundhedsassistentelev uddannes du til selvstændigt at løse praktiske og sundhedsfaglige opgaver hos mennesker med behov for helhedspleje og omsorg. Du lærer at strukturere, tilrettelægge og udføre rehabiliterende tiltag, der kan fremme sundhed og trivsel for borger patient i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde. Du arbejder med assistentens rolle i kvalitetsudvikling på arbejdspladsen. Du kan læse mere om uddannelsen på Social- og Sundhedsskolen Fyns webside. Efter endt uddannelse kan du arbejde inden for hjemmepleje plejecentre, på handicapområdet, på sygehuse og det psykiatriske område. Du kan også vælge at søge de mellemlange videregående uddannelser inden for de sundhedsfaglige områder. VIGTIGT: Læs denne vejledning , inden du udfylder ansøgningen, så du får det hele med Adgangskrav Adgangskrav til uddannelsen er Grundforløb 2 rettet mod social- og sundhedsassistentuddannelsen. Har du gennemført social og sundhedshjælperuddannelsen, eller har du en anden faglig baggrund skal du have udarbejdet en realkompetencevurdering på en SOSU skole. Vi tilbyder dig Engagerede praktikvejledere og udviklende læringsmiljøer Samtaler og opfølgning i dit uddannelsesforløb Samarbejde mellem skole og din ansættende virksomhed om dit uddannelsesforløb Om dig Du er uddannelsesparat og motiveret for at være elev Du er fagligt nysgerrig og reflekterende Du er robust og har lyst til at indgå i relationer med syge og sårbare mennesker Du har gode samarbejdsevner og kan indgå i professionelle relationer Du har overblik, situationsfornemmelse og handlekraft Du har forståelse for de pligter, der følger med en elevansættelse eksempelvis stabilt fremmøde Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Du skal påregne skiftende arbejdstider og hjemmeforberedelse i både skole og praktik. Praktikpladserne er fordelt over hele Fyn. Du skal kunne transportere dig og være på praktikstedet til arbejdstids begyndelse og afslutning. Du skal kunne færdes på cykel. Du kan blive bedt om at aflevere en straffeattest forud for ansættelse og praktik. Er du over 25 år og opfylder kriterierne, kan du søge om voksenelevløn her. Ansøgningsskemaet skal vedlægges ansøgningen. Har du spørgsmål, kan du kontakte: Odense Kommune Uddannelseskoordinator Lotte Rosendorf lrkl@odense.dk Uddannelseskoordinator Bente Høllsberg Filstrup - bhfil@odense.dk Assens Kommune Uddannelses- og udviklingskoordinator Lene Frandsen - www.assens.dk uddannelsesafdelingen Region Syddanmark Uddannelseskoordinator Anja Nørr Nielsen - anja.noerr.nielsen@rsyd.dk Uddannelsesansvarlig sygeplejerske Bente Brogaard - bente.brogaard@rsyd.dk Ansættelsesprocessen Alle dine oplysninger i ansøgningen afgiver du på tro og love mht. indhold og rigtighed. Dit materiale behandles af et ansættelsesudvalg, der består af repræsentanter fra de 3 samarbejdende virksomheder. Ansættelsesudvalget læser ansøgninger, vælger kandidater til samtale, afholder samtaler og træffer beslutning om ansættelse. Når du søger, giver du os samtykke til at dele informationerne mellem virksomhederne og Social- og Sundhedsskolen Fyn. Ansættelsessamtaler Vi afholder samtaler med de udvalgte kandidater den 28. august og den 3. og 5. september 2019. Skal du til samtale, modtager du en indkaldelse fra os pr. mail i uge 34 (vær opmærksom på at mailen kan havne i uønsket post ). Ansøgningsfrist: Søg gerne nu og senest den 4. juli 2019.

Leder du efter en uddannelse med gode fremtidsmuligheder?

Vil du arbejde med mennesker i mange forskellige livssituationer?

Har du mod på udfordringer indenfor social– og sundhedsområdet? 

Er du nysgerrig på læring og personlig udvikling?

 

 

Så kan du søge en social- og sundhedsassistentuddannelse med:

  • Praktikgaranti i hele forløbet

  • Løn under hele uddannelsen - både i skole og praktik

  • Mulighed for udlandspraktik, talentspor m.m.

 

Odense Kommune, Assens Kommune og Region Syddanmark samarbejder om at ansætte tilsammen ca. 250 SSA–elever pr. år til social- og sundhedsassistentuddannelsen ved Social- og Sundhedsskolen Fyn. Du har mulighed for at prioritere mellem de tre skoleafdelinger på Fyn – Middelfart, Svendborg og Odense.

 

Om social- og sundhedsassistentuddannelsen

Uddannelsen varer op til 2 år, 9 måneder og 3 uger.

Uddannelsesforløbet afkortes, hvis du er over 25 år og/eller har gennemført en pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannelse.

En social- og sundhedsassistent er en autoriseret sundhedsperson.

Som social– og sundhedsassistentelev uddannes du til selvstændigt at løse praktiske og sundhedsfaglige opgaver hos mennesker med behov for helhedspleje og omsorg.

Du lærer at strukturere, tilrettelægge og udføre rehabiliterende tiltag, der kan fremme sundhed og trivsel for borger/patient i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde.   

Du arbejder med assistentens rolle i kvalitetsudvikling på arbejdspladsen.

 

Du kan læse mere om uddannelsen på Social- og Sundhedsskolen Fyns webside.

 

Efter endt uddannelse kan du arbejde inden for hjemmepleje/plejecentre, på handicapområdet, på sygehuse og det psykiatriske område. Du kan også vælge at søge de mellemlange videregående uddannelser inden for de sundhedsfaglige områder.

 

VIGTIGT:

Læs denne vejledning , inden du udfylder ansøgningen, så du får det hele med

 

Adgangskrav

Adgangskrav til uddannelsen er Grundforløb 2 rettet mod social- og sundhedsassistentuddannelsen.  

Har du gennemført social– og sundhedshjælperuddannelsen, eller har du en anden faglig baggrund skal du have udarbejdet en realkompetencevurdering på en SOSU–skole.
 

Vi tilbyder dig

  • Engagerede praktikvejledere og udviklende læringsmiljøer

  • Samtaler og opfølgning i dit uddannelsesforløb

  • Samarbejde mellem skole og din ansættende virksomhed om dit uddannelsesforløb

     

Om dig 
  • Du er uddannelsesparat og motiveret for at være elev 
  • Du er fagligt nysgerrig og reflekterende 
  • Du er robust og har lyst til at indgå i relationer med syge og sårbare mennesker 
  • Du har gode samarbejdsevner og kan indgå i professionelle relationer 
  • Du har overblik, situationsfornemmelse og handlekraft 
  • Du har forståelse for de pligter, der følger med en elevansættelse eksempelvis stabilt fremmøde 
 

Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

  

Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Du skal påregne skiftende arbejdstider og hjemmeforberedelse i både skole og praktik.

Praktikpladserne er fordelt over hele Fyn. Du skal kunne transportere dig og være på praktikstedet til arbejdstids begyndelse og afslutning. Du skal kunne færdes på cykel.

 

Du kan blive bedt om at aflevere en straffeattest forud for ansættelse og praktik.

Er du over 25 år og opfylder kriterierne, kan du søge om voksenelevløn her. Ansøgningsskemaet skal vedlægges ansøgningen.

 

Har du spørgsmål, kan du kontakte:

 

Odense Kommune

Uddannelseskoordinator Lotte Rosendorf – lrkl@odense.dk
Uddannelseskoordinator Bente Høllsberg Filstrup - bhfil@odense.dk

                

Assens Kommune

Uddannelses- og udviklingskoordinator Lene Frandsen - www.assens.dk/uddannelsesafdelingen

 

Region Syddanmark

Uddannelseskoordinator Anja Nørr Nielsen - anja.noerr.nielsen@rsyd.dk

Uddannelsesansvarlig sygeplejerske Bente Brogaard - bente.brogaard@rsyd.dk

 

Ansættelsesprocessen

Alle dine oplysninger i ansøgningen afgiver du på tro og love mht. indhold og rigtighed.

Dit materiale behandles af et ansættelsesudvalg, der består af repræsentanter fra de 3 samarbejdende virksomheder. Ansættelsesudvalget læser ansøgninger, vælger kandidater til samtale, afholder samtaler og træffer beslutning om ansættelse. 

  

Når du søger, giver du os samtykke til at dele informationerne mellem virksomhederne og Social- og Sundhedsskolen Fyn.

 

Ansættelsessamtaler

Vi afholder samtaler med de udvalgte kandidater den 28. august og den 3. og 5. september 2019.  

Skal du til samtale, modtager du en indkaldelse fra os pr. mail i uge 34 (vær opmærksom på at mailen kan havne i ”uønsket post”).

 

Ansøgningsfrist: Søg gerne nu – og senest den 4. juli 2019.

 
ORS/Small/d3f5a413_logo.pngSSA stillingsopslagVejle2019-06-03T02:00:24.5602019-07-04T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

1 handicaphjælper mand m/k søges af kvinde i Børkop med ALS

FOCUS PEOPLE A/S

Børkop
Mig Jeg er en aktiv, glad og social kvinde på 57 år, som er diagnosticeret med ALS. Jeg har netop startet mit hjælperteam op, men mangler endnu en medarbejder, derfor søger jeg en handicaphjælper med tiltrædelse hurtigst muligt helst i går J Jeg bor...
Indrykket:6. maj 2019
Udløbsdato:28. juni 2019

Handicaphjælper søges til borger i Grenå

FOCUS PEOPLE A/S

Middelfart
Jobbet 64-årig mand med KOL søger 1handicaphjælper med tiltrædelse hurtigst muligt. Borgeren bor i eget hus sammen med sin hustru. Borgeren går med støtte og får en let hånd til personlig pleje. Grundet hans KOL bruger han Bi-PAP og får ilt. Profil ...
Indrykket:28. maj 2019
Udløbsdato:23. juli 2019

Handicaphjælper til ung mand med muskelsvind

Hanna Beck

Aarhus C
Sommertid er tiden, hvor unge mennesker skal videre med deres karriere. Derfor søger jeg med opstart i løbet af sommeren to nye hjælpere. Der er tale om to stillinger med primært dagvagter. Da jeg har hjælp 24 timer i døgnet alle årets dage, vil der...
Indrykket:5. juni 2019
Udløbsdato:16. juni 2019

Social- og sundhedsassistenter De 2 Gårde

Udviklingscentret De 2 Gårde

Børkop
Om jobbet Udviklingscentret De 2 Gårde er et botilbud for voksne med vidtgående fysiske og psykiske funktionsnedsættelser og forskellige komplekse problemstillinger. De 2 Gårde søger til afdeling Rønnevang 5: 1 SSA, fast stilling 37 timer ugentligt ...
Indrykket:15. maj 2019
Udløbsdato:17. juni 2019

Social- og sundhedsassistentelev 2019

SSA stillingsopslag

Vejle
Leder du efter en uddannelse med gode fremtidsmuligheder? Vil du arbejde med mennesker i mange forskellige livssituationer? Har du mod på udfordringer indenfor social og sundhedsområdet? Er du nysgerrig på læring og personlig udvikling? Så kan du sø...
Indrykket:3. juni 2019
Udløbsdato:4. juli 2019