Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til departementes internationale kontor

Har du ledelseserfaring, og kan du skabe resultater gennem en anerkendende ledelsesstil? Har du erfaring med at agere på et område med politisk bevågenhed? Og vil du være med til at forme den danske indsats på beskæftigelsesområdet i EU-regi og sikre, at danske interesser bliver hørt i det nordiske og internationale samarbejde? Så har vi en spændende stilling som kontorchef i departementets internationale kontor.  
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  
I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.  
 
Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner, og som har stor betydning for tusindvis af mennesker.  
 
Du kan læse mere om os på www.bm.dk    
 
Ledelse i et internationalt miljø  
Internationalt kontor er en del af Center for Analyse og International. Vi er ansvarlige for varetagelsen af danske interesser og koordination af ministeriets sager på hele EU-området, bl.a. i forhold til beskæftigelse, arbejdskraftens fri bevægelighed, ligestilling, arbejdsmiljø mm. Vi er også ansvarlige for ministeriets deltagelse i det nordiske samarbejde i Nordisk Ministerråd, ILO-samarbejdet, opgaver i forhold til Europarådet, FN mv. Det er endvidere vores opgave at sikre rettidig orientering af Folketinget om EU-sager og at forberede ministerens samråd i Folketingets Europaudvalg, ligesom vi varetager sekretariatsbetjeningen af regeringens EU-implementeringsudvalg, hvor beskæftigelsesministeren er formand.  
 
Vi løser opgaverne i et tæt samarbejde med ministeriets styrelser og de øvrige centre i departementet, ligesom vi har en tæt dialog med arbejdsmarkedets parter og samarbejder med de internationale kontorer og kollegaer i andre ministerier og andre lande.  
 
Som kontorchef i Internationalt kontor bliver du en del af en travl, men spændende hverdag, som stiller store krav til dit overblik og din evne til at prioritere. Du bliver en del af et ledelsesteam bestående af 2 kontorchefer og afdelingschefen for centret. Du refererer til afdelingschefen.  
 
Dine vigtigste opgaver bliver at:  

  • varetage den daglige ledelse af ca. 13 fagligt ambitiøse og dygtige medarbejdere  
  • have det overordnede ansvar for koordinering af Beskæftigelsesministeriets internationale opgaver, fx EU-forhandlinger, rådsmødeforberedelser, koordinering af EU-spørgsmål, ILO-styrelsesråd og ministersager  
  • udarbejde en langsigtet strategi for, at Beskæftigelsesministeriet kan levere på regeringens strategi for nationale eksperter i Kommissionen  
  • skabe rammerne for et stærkt fagligt miljø, hvor politik og viden går hånd i hånd  
  • omsætte overordnede strategiske mål og politiske visioner til konkrete indsatser og resultater  
  • være faglig sparringspartner for dine medarbejdere og sikre høj kvalitet i opgaveløsningen  
  • medvirke til at fastholde og udvikle gode samarbejdsrelationer såvel internt i ministeriet som med eksterne samarbejdspartnere både nationalt og internationalt.  
Bliv vores nye kollega  
Vi forestiller os, at du:  
  • har ledelseserfaring – gerne fra en politisk ledet organisation  
  • kan skabe resultater gennem en anerkendende, engageret, motiverende og delegerende ledelsesstil  
  • har erfaring med internationale opgaver, dansk interessevaretagelse og deltagelse i internationale fora fx EU, ILO og Nordisk Ministerråd  
  • gerne har konkret erfaring med tidlig interessevaretagelse ift. Kommissionen på strategisk niveau  
  • har kendskab til danske beskæftigelsespolitiske interesser  
  • har analytisk sans og erfaring med politisk betjening  
  • har stærke kommunikative kompetencer på både dansk og engelsk  
  • har stærke samarbejdsevner – såvel internt i ministeriet som med andre ministerier  
  • har politisk tæft og kan agere på et område med stor politisk bevågenhed både nationalt og internationalt  
  • kan operationalisere og eksekvere strategiske beslutninger  
  • er ambitiøs, nytænkende og udviklingsorienteret  
  • kan planlægge, koordinere og styre en stor variation af opgaver  
  • har en relevant akademisk uddannelse – gerne suppleret med en lederuddannelse.  
Vi finder løsninger sammen  
Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.  
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. maj 2018.  
 
Du ansættes efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med aflønning i løngruppe 1 (lønramme 37). Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Hvis du er tjenestemand i forvejen, vil ansættelse kunne ske som tjenestemand.  
 
Der indgår personprofiltest i ansættelsesforløbet.  
 
Spørgsmål og ansøgning  
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte afdelingschef Troels Blicher Danielsen på tlf.nr. 7214 2017.  
 
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-chef Rikke Perlman i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5174.  
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
 
Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stiles til Dronningen.  
 
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest tirsdag den 27. februar 2018  
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329758144Phoenix-63215aff12018-02-09T11:03:29.490Kontorchef til departementes internationale kontorHar du ledelseserfaring, og kan du skabe resultater gennem en anerkendende ledelsesstil? Har du erfaring med at agere på et område med politisk bevågenhed? Og vil du være med til at forme den danske indsats på beskæftigelsesområdet i EU-regi og sikre, at danske interesser bliver hørt i det nordiske og internationale samarbejde? Så har vi en spændende stilling som kontorchef i departementets internationale kontor.  
 
Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  
I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.  
 
Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner, og som har stor betydning for tusindvis af mennesker.  
 
Du kan læse mere om os på www.bm.dk    
 
Ledelse i et internationalt miljø  
Internationalt kontor er en del af Center for Analyse og International. Vi er ansvarlige for varetagelsen af danske interesser og koordination af ministeriets sager på hele EU-området, bl.a. i forhold til beskæftigelse, arbejdskraftens fri bevægelighed, ligestilling, arbejdsmiljø mm. Vi er også ansvarlige for ministeriets deltagelse i det nordiske samarbejde i Nordisk Ministerråd, ILO-samarbejdet, opgaver i forhold til Europarådet, FN mv. Det er endvidere vores opgave at sikre rettidig orientering af Folketinget om EU-sager og at forberede ministerens samråd i Folketingets Europaudvalg, ligesom vi varetager sekretariatsbetjeningen af regeringens EU-implementeringsudvalg, hvor beskæftigelsesministeren er formand.  
 
Vi løser opgaverne i et tæt samarbejde med ministeriets styrelser og de øvrige centre i departementet, ligesom vi har en tæt dialog med arbejdsmarkedets parter og samarbejder med de internationale kontorer og kollegaer i andre ministerier og andre lande.  
 
Som kontorchef i Internationalt kontor bliver du en del af en travl, men spændende hverdag, som stiller store krav til dit overblik og din evne til at prioritere. Du bliver en del af et ledelsesteam bestående af 2 kontorchefer og afdelingschefen for centret. Du refererer til afdelingschefen.  
 
Dine vigtigste opgaver bliver at:  
  • varetage den daglige ledelse af ca. 13 fagligt ambitiøse og dygtige medarbejdere  
  • have det overordnede ansvar for koordinering af Beskæftigelsesministeriets internationale opgaver, fx EU-forhandlinger, rådsmødeforberedelser, koordinering af EU-spørgsmål, ILO-styrelsesråd og ministersager  
  • udarbejde en langsigtet strategi for, at Beskæftigelsesministeriet kan levere på regeringens strategi for nationale eksperter i Kommissionen  
  • skabe rammerne for et stærkt fagligt miljø, hvor politik og viden går hånd i hånd  
  • omsætte overordnede strategiske mål og politiske visioner til konkrete indsatser og resultater  
  • være faglig sparringspartner for dine medarbejdere og sikre høj kvalitet i opgaveløsningen  
  • medvirke til at fastholde og udvikle gode samarbejdsrelationer såvel internt i ministeriet som med eksterne samarbejdspartnere både nationalt og internationalt.  
Bliv vores nye kollega  
Vi forestiller os, at du:  
  • har ledelseserfaring – gerne fra en politisk ledet organisation  
  • kan skabe resultater gennem en anerkendende, engageret, motiverende og delegerende ledelsesstil  
  • har erfaring med internationale opgaver, dansk interessevaretagelse og deltagelse i internationale fora fx EU, ILO og Nordisk Ministerråd  
  • gerne har konkret erfaring med tidlig interessevaretagelse ift. Kommissionen på strategisk niveau  
  • har kendskab til danske beskæftigelsespolitiske interesser  
  • har analytisk sans og erfaring med politisk betjening  
  • har stærke kommunikative kompetencer på både dansk og engelsk  
  • har stærke samarbejdsevner – såvel internt i ministeriet som med andre ministerier  
  • har politisk tæft og kan agere på et område med stor politisk bevågenhed både nationalt og internationalt  
  • kan operationalisere og eksekvere strategiske beslutninger  
  • er ambitiøs, nytænkende og udviklingsorienteret  
  • kan planlægge, koordinere og styre en stor variation af opgaver  
  • har en relevant akademisk uddannelse – gerne suppleret med en lederuddannelse.  
Vi finder løsninger sammen  
Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.  
 
Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår  
Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. maj 2018.  
 
Du ansættes efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med aflønning i løngruppe 1 (lønramme 37). Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Hvis du er tjenestemand i forvejen, vil ansættelse kunne ske som tjenestemand.  
 
Der indgår personprofiltest i ansættelsesforløbet.  
 
Spørgsmål og ansøgning  
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte afdelingschef Troels Blicher Danielsen på tlf.nr. 7214 2017.  
 
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-chef Rikke Perlman i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5174.  
 
Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  
 
Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stiles til Dronningen.  
 
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest tirsdag den 27. februar 2018  
 
2018-02-27T08:23:16.217 Har du ledelseserfaring, og kan du skabe resultater gennem en anerkendende ledelsesstil? Har du erfaring med at agere på et område med politisk bevågenhed? Og vil du være med til at forme den danske indsats på beskæftigelsesområdet i EU-regi og sikre, at danske interesser bliver hørt i det nordiske og internationale samarbejde? Så har vi en spændende stilling som kontorchef i departementets internationale kontor. Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse. Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner, og som har stor betydning for tusindvis af mennesker. Du kan læse mere om os på www.bm.dk Ledelse i et internationalt miljø Internationalt kontor er en del af Center for Analyse og International. Vi er ansvarlige for varetagelsen af danske interesser og koordination af ministeriets sager på hele EU-området, bl.a. i forhold til beskæftigelse, arbejdskraftens fri bevægelighed, ligestilling, arbejdsmiljø mm. Vi er også ansvarlige for ministeriets deltagelse i det nordiske samarbejde i Nordisk Ministerråd, ILO-samarbejdet, opgaver i forhold til Europarådet, FN mv. Det er endvidere vores opgave at sikre rettidig orientering af Folketinget om EU-sager og at forberede ministerens samråd i Folketingets Europaudvalg, ligesom vi varetager sekretariatsbetjeningen af regeringens EU-implementeringsudvalg, hvor beskæftigelsesministeren er formand. Vi løser opgaverne i et tæt samarbejde med ministeriets styrelser og de øvrige centre i departementet, ligesom vi har en tæt dialog med arbejdsmarkedets parter og samarbejder med de internationale kontorer og kollegaer i andre ministerier og andre lande. Som kontorchef i Internationalt kontor bliver du en del af en travl, men spændende hverdag, som stiller store krav til dit overblik og din evne til at prioritere. Du bliver en del af et ledelsesteam bestående af 2 kontorchefer og afdelingschefen for centret. Du refererer til afdelingschefen. Dine vigtigste opgaver bliver at: varetage den daglige ledelse af ca. 13 fagligt ambitiøse og dygtige medarbejdere have det overordnede ansvar for koordinering af Beskæftigelsesministeriets internationale opgaver, fx EU-forhandlinger, rådsmødeforberedelser, koordinering af EU-spørgsmål, ILO-styrelsesråd og ministersager udarbejde en langsigtet strategi for, at Beskæftigelsesministeriet kan levere på regeringens strategi for nationale eksperter i Kommissionen skabe rammerne for et stærkt fagligt miljø, hvor politik og viden går hånd i hånd omsætte overordnede strategiske mål og politiske visioner til konkrete indsatser og resultater være faglig sparringspartner for dine medarbejdere og sikre høj kvalitet i opgaveløsningen medvirke til at fastholde og udvikle gode samarbejdsrelationer såvel internt i ministeriet som med eksterne samarbejdspartnere både nationalt og internationalt. Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du: har ledelseserfaring gerne fra en politisk ledet organisation kan skabe resultater gennem en anerkendende, engageret, motiverende og delegerende ledelsesstil har erfaring med internationale opgaver, dansk interessevaretagelse og deltagelse i internationale fora fx EU, ILO og Nordisk Ministerråd gerne har konkret erfaring med tidlig interessevaretagelse ift. Kommissionen på strategisk niveau har kendskab til danske beskæftigelsespolitiske interesser har analytisk sans og erfaring med politisk betjening har stærke kommunikative kompetencer på både dansk og engelsk har stærke samarbejdsevner såvel internt i ministeriet som med andre ministerier har politisk tæft og kan agere på et område med stor politisk bevågenhed både nationalt og internationalt kan operationalisere og eksekvere strategiske beslutninger er ambitiøs, nytænkende og udviklingsorienteret kan planlægge, koordinere og styre en stor variation af opgaver har en relevant akademisk uddannelse gerne suppleret med en lederuddannelse. Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. maj 2018. Du ansættes efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten med aflønning i løngruppe 1 (lønramme 37). Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Hvis du er tjenestemand i forvejen, vil ansættelse kunne ske som tjenestemand. Der indgår personprofiltest i ansættelsesforløbet. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte afdelingschef Troels Blicher Danielsen på tlf.nr. 7214 2017. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-chef Rikke Perlman i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 7220 5174. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stiles til Dronningen. Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest tirsdag den 27. februar 201811Jobnet63215aff100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-27T00:00:000010https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=110748&DepartmentId=6044&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3106063Beskæftigelsesministeriets departement11Ved Stranden 81061København KDKDanmark155.6771930012.58187500
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset523571JobNet47681421000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=63215affhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=63215affhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=63215aff&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=63215aff&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/8.jpgEr du en dygtig leder? Som Kontorchef bliver du jævnligt mødt af spændende ledelsesrelaterede opgaver.12008001Dansk3Læse/ tale241915Kontorchef6Ledelse352908525importimport_63215affDKDanmarkDKDanmark329932861Kontorchef til EstimeringRobot Er du chefen, der kan stå i spidsen for et nyoprettet kontor, der skal etablere metoder og processer for estimering af omkostninger til ny- og videreudvikling af it-systemer? Trives du i krydsfeltet mellem it, forretning, politik og økonomi? Er du proaktiv og trives du med både at arbejde op mod korte og skiftende deadlines og foretage lange seje træk? Så er du måske vores nye chefkollega til Estimering i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Lyst til ledelse, metode og til at skabe forandringer Som kontorchef får du ansvaret for opbygning og daglige drift af et estimeringskontor i fagdirektørområdet Strategi og Styring. Estimeringskontoret skal sikre, at Udviklings- og Forenklingsstyrelsen får udviklet og implementeret processer, metoder og paradigmer for estimering af omkostninger til ny- og videreudvikling af it-systemer for systemernes samlede levetid. Estimeringskontoret får en helt central rolle i levering af omkostningsestimater til politiske forhandlinger på skatteområdet, og når der skal formuleres ny skattelovlovgivning, som involverer systemtilpasninger mv. Arbejdet sker i samarbejde med de øvrige styrelser i skatteforvaltningen og departementet. Estimeringskontoret indgår i styringssøjlen i fagdirektørområdet Strategi og Styring. Kontoret vil indgå i en samlet værdikæde af styringskontorer vedrørende Udviklings- og Forenklingsstyrelsens samlede projekt- og opgaveportefølje, der omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr. og løbende mindre tilpasninger af eksisterende it-systemer. Kontorets leverancer danner grundlag for styrelsens budgetter og bevillinger til nye projekter og opgaver. Du vil få ansvar for at formulere et roadmap for kontorets etablering, fastlægge kontorets kompetenceprofiler og rekruttere relevante medarbejdere. Kontoret vil skulle bygges tværfagligt op og skal indeholde kompetencer inden for økonomi, processtyring og policy. Kontoret skal bemandes således, at der i den konkrete estimeringsproces gøres brug af it-fagligheden i Udviklings- og Forenklingsstyrelsens øvrige fagdirektørområder, herunder indgå i et samspil med programmer og projekter. Kontoret får bl.a. til opgave at: sikre at styrelsens estimater følger en fastlagt metode, der tager hensyn til projektets størrelse, graden af ny videreudvikling, agilitet, sourcingsnit, drift, mv. indsamle og anvende relevant best practice erfaringer, bl.a. fra udlandet etablere af datakilder i forhold til systemejer og leverandører løbende at gennemføre konkrete estimater og sikre erfaringsopsamling på disse og tidligere estimater etablere relationer på tværs af UFST og skatteforvaltningen, der sikrer tidlig involvering af kontoret i relevante sager. Målbilledet for kontorets bemanding er 8-10 medarbejdere. Forventninger Du er engageret i ledelsesopgaven og formår at tiltrække, motivere og lede en gruppe dygtige medarbejdere i en omskiftelig hverdag. Du trives i komplekse sammenhænge og kan formidle komplicerede problemstillinger på en overskuelig måde i både skrift og tale i forhold til modtagerens behov. Du trives med at lede i spændingsfeltet mellem direktion, interessenter, ledelseskolleger og egne medarbejdere. Du kan håndtere store arbejdsmængder og motiveres af at løfte mange forskelligartede opgaver lige fra dag-til-dag beslutninger til langsigtede strategiske indsatser. Du har vilje og evne til at tage et stort selvstændigt ansvar, samarbejde, er fagligt ambitiøs og går på arbejde for at skabe forandringer og forbedringer. Du navigerer sikkert i en stor politisk organisation med høj grad af offentlig bevågenhed. Du arbejder dialogbaseret og med en helhedsorienteret tilgang til at identificere problemstillinger. Du arbejder løsningsorienteret og vedholdende for at håndtere disse. Din baggrund Konkret forestiller vi os, at du har følgende kvalifikationer: stor analytisk kapacitet, som du evner at bruge i praksis høj grad af selvstændighed og ansvarsfølelse rigtig gode evner til samarbejde og interessenthåndtering Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau og nogle års erfaring med ledelse. Din baggrund kan være fra såvel centraladministrationen som fx konsulentbranchen, PMO eller programorganisationer. Det vigtigste er, at du er metodisk stærk og evner at bringe forskellige fagligheder sammen og herved opnå kontorets målsætninger. Hvis du har erfaring fra tilsvarende metodearbejde fra fx ny anlægsbudgettering på Transportministeriets område, er det en fordel. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket søg jobbet senest den 28. januar 2019. Der vil løbende blive afholdt samtaler og test under ansøgningsforløbet. Har du spørgsmål, kan du kontakte underdirektør Lene Skov Henningsen på telefon 20690885. Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37, med mulighed for tillæg. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Er du chefen, der kan stå i spidsen for et nyoprettet kontor, der skal etablere metoder og processer for estimering af omkostninger til ny- og videreudvikling af it-systemer? Trives du i krydsfeltet mellem it, forretning, politik og økonomi? Er du proaktiv og trives du med både at arbejde op mod korte og skiftende deadlines og foretage lange seje træk?
Så er du måske vores nye chefkollega til Estimering i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Lyst til ledelse, metode og til at skabe forandringer

Som kontorchef får du ansvaret for opbygning og daglige drift af et estimeringskontor i fagdirektørområdet Strategi og Styring.

Estimeringskontoret skal sikre, at Udviklings- og Forenklingsstyrelsen får udviklet og implementeret processer, metoder og paradigmer for estimering af omkostninger til ny- og videreudvikling af it-systemer for systemernes samlede levetid. Estimeringskontoret får en helt central rolle i levering af omkostningsestimater til politiske forhandlinger på skatteområdet, og når der skal formuleres ny skattelovlovgivning, som involverer systemtilpasninger mv. Arbejdet sker i samarbejde med de øvrige styrelser i skatteforvaltningen og departementet.

Estimeringskontoret indgår i styringssøjlen i fagdirektørområdet Strategi og Styring. Kontoret vil indgå i en samlet værdikæde af styringskontorer vedrørende Udviklings- og Forenklingsstyrelsens samlede projekt- og opgaveportefølje, der omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr. og løbende mindre tilpasninger af eksisterende it-systemer. Kontorets leverancer danner grundlag for styrelsens budgetter og bevillinger til nye projekter og opgaver.

Du vil få ansvar for at formulere et roadmap for kontorets etablering, fastlægge kontorets kompetenceprofiler og rekruttere relevante medarbejdere. Kontoret vil skulle bygges tværfagligt op og skal indeholde kompetencer inden for økonomi, processtyring og policy.
Kontoret skal bemandes således, at der i den konkrete estimeringsproces gøres brug af it-fagligheden i Udviklings- og Forenklingsstyrelsens øvrige fagdirektørområder, herunder indgå i et samspil med programmer og projekter.

Kontoret får bl.a. til opgave at:

  • sikre at styrelsens estimater følger en fastlagt metode, der tager hensyn til projektets størrelse, graden af ny/videreudvikling, agilitet, sourcingsnit, drift, mv.
  • indsamle og anvende relevant best practice erfaringer, bl.a. fra udlandet
  • etablere af datakilder i forhold til systemejer og leverandører
  • løbende at gennemføre konkrete estimater og sikre erfaringsopsamling på disse og tidligere estimater
  • etablere relationer på tværs af UFST og skatteforvaltningen, der sikrer tidlig involvering af kontoret i relevante sager.
  • Målbilledet for kontorets bemanding er 8-10 medarbejdere.

Forventninger

Du er engageret i ledelsesopgaven og formår at tiltrække, motivere og lede en gruppe dygtige medarbejdere i en omskiftelig hverdag. Du trives i komplekse sammenhænge og kan formidle komplicerede problemstillinger på en overskuelig måde i både skrift og tale i forhold til modtagerens behov. Du trives med at lede i spændingsfeltet mellem direktion, interessenter, ledelseskolleger og egne medarbejdere.

Du kan håndtere store arbejdsmængder og motiveres af at løfte mange forskelligartede opgaver lige fra dag-til-dag beslutninger til langsigtede strategiske indsatser. Du har vilje og evne til at tage et stort selvstændigt ansvar, samarbejde, er fagligt ambitiøs og går på arbejde for at skabe forandringer og forbedringer.

Du navigerer sikkert i en stor politisk organisation med høj grad af offentlig bevågenhed. Du arbejder dialogbaseret og med en helhedsorienteret tilgang til at identificere problemstillinger. Du arbejder løsningsorienteret og vedholdende for at håndtere disse.

Din baggrund

  • Konkret forestiller vi os, at du har følgende kvalifikationer:
  • stor analytisk kapacitet, som du evner at bruge i praksis
  • høj grad af selvstændighed og ansvarsfølelse
  • rigtig gode evner til samarbejde og interessenthåndtering

Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau og nogle års erfaring med ledelse. Din baggrund kan være fra såvel centraladministrationen som fx konsulentbranchen, PMO eller programorganisationer. Det vigtigste er, at du er metodisk stærk og evner at bringe forskellige fagligheder sammen og herved opnå kontorets målsætninger.

Hvis du har erfaring fra tilsvarende metodearbejde fra fx ”ny anlægsbudgettering” på Transportministeriets område, er det en fordel.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”søg jobbet” senest den 28. januar 2019. Der vil løbende blive afholdt samtaler og test under ansøgningsforløbet.

Har du spørgsmål, kan du kontakte underdirektør Lene Skov Henningsen på telefon 20690885.

Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37, med mulighed for tillæg. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, KBH, ØstbanegadeKøbenhavn Ø2019-01-14T00:00:002019-01-28T00:00:00
329929982Kontorchef til PersondatabeskyttelseRobot Vil du være med til at sikre den tværgående styring og implementering af databeskyttelse i Skatteministeriets koncern? Så er du måske den nye kontorchef til Persondatabeskyttelse i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST). Persondatabeskyttelse fastsætter strategi, politikker og retningslinjer inden for persondatabeskyttelsesområdet for Skatteministeriets koncern i tæt samarbejde med persondatakoordinatorer i skatteforvaltningens øvrige styrelser. Konteret understøtter ensartet og korrekt regelanvendelse ift. databeskyttelsesret i told- og skatteforvaltningen, med løbende koordinering med Skattestyrelsen, der varetager det forvaltningsretlige område. I kontoret indgår herudover den uafhængige databeskyttelsesrådgiverfunktion (DPO) samt det eksterne samarbejde på området. Persondatabeskyttelse har tætte samarbejdsrelationer med flere kontorer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, da kontoret skal sikre bred formidling af de koncernfælles politikker og retningslinjer. Derudover understøtter konteret de øvrige styrelser og departementet i Skatteministeriets koncern i deres arbejde med databeskyttelsesforordningen. Dette betyder konkret, at hver styrelse har en kontaktperson i kontoret, som rådgiver og besvarer løbende spørgsmål. Dette kræver en leder med såvel høj faglighed inden for databeskyttelsesret, gode evner til at samarbejde og sikre inddragelse af de mange interessenter som er i spil, når databeskyttelsesområdet skal løftes i hverdagen, og når politikker, regler og kontroller skal ud og leve i praksis. Du kommer til at stå i spidsen for et kontor, som skal: udarbejde styringsværktøjer, strategi, politikker, regler og procedurer for databeskyttelse. deltage i tværministerielle arbejdsgrupper på databeskyttelsesområdet. varetage den uafhængig databeskyttelsesrådgiverfunktion for Skatteministeriets koncern. understøtte implementeringen af databeskyttelseslovgivningen på tværs af Skatteforvaltningen indsamle og vedligeholde dokumentation i henhold til databeskyttelsesret, herunder videndeling og sparring på tværs af styrelser, faglige netværk mv. gennemføre konsekvensanalyser og deltage i de årlige risikovurderinger af UFST på informationssikkerhedsområdet for så vidt angår risici for de registrerede. rådgive, uddanne og besvare henvendelser på databeskyttelsesområdet, herunder generel og konkret lovfortolkning. Som kontorchef refererer du til en af to underdirektører i fagdirektørområdet Strategi og Styring, og du bliver kollega med 10-12 andre kontorchefer i området. Kontoret har ca. 12 medarbejdere. Vi forventer, at du som leder i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen: tydeligt udstråler gejst, engagement og høj faglighed i samspillet med organisationen og medarbejderne i kontoret. kan løfte et stort og komplekst tværgående ansvarsområde, som kræver, at du går foran i forhold til at sikre samarbejde på tværs af mange fagligheder og mange niveauer af Skatteministeriets koncern. arbejder systematisk og struktureret med at skabe, formidle og bevare overblikket både i forhold til opgaverne, medarbejdere og samarbejdspartnere. kommunikerer kort både mundtligt og skriftligt også ved korte deadlines. med en dialogbaseret og helhedsorienteret tilgang identificerer problemstillinger og udfordringer og arbejder løsningsorienteret samt vedholdende for at håndtere disse. navigerer i en politisk styret organisation med høj grad af offentlig bevågenhed. skaber og vedligeholder stærke relationer både internt og eksternt. kan tiltrække, fastholde og motivere kompetente medarbejdere Skatteforvaltningen er i en tid, hvor der foregår store forandringer. Det er derfor afgørende, at du med positiv energi bidrager til denne forandringsproces. Din baggrund Du har en relevant videregående uddannelse og nogle års erfaring med databeskyttelsesret, samt ledelseserfaring. Det vil endvidere være en fordel, hvis du har erfaring med implementering af databeskyttelsesforordningen i en organisation eller koncern med stort omfang og kompleksitet, samt hvis du har erfaring fra en politisk styret organisation. Løn, ansættelsesvilkår og tiltrædelse Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37, med mulighed for tillæg. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du skal være opmærksom på, at ansættelsen sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da kontoret for Persondatabeskyttelse bl.a. varetager rådgivning om håndtering af klassificerede dokumenter. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Ansøgning Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest 27. januar 2019. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen. Der vil løbende blive afholdt samtaler og test under ansøgningsforløbet. Kandidater til stillingen kan forvente at skulle gennemgå en test som led i ansøgningsprocessen. Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til underdirektør for Stab 1, Kasper Riddermann Schiøth på tlf. 29131604. Der er tale om et genopslag. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vil du være med til at sikre den tværgående styring og implementering af databeskyttelse i Skatteministeriets koncern? Så er du måske den nye kontorchef til Persondatabeskyttelse i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST).

Persondatabeskyttelse fastsætter strategi, politikker og retningslinjer inden for persondatabeskyttelsesområdet for Skatteministeriets koncern i tæt samarbejde med persondatakoordinatorer i skatteforvaltningens øvrige styrelser. Konteret understøtter ensartet og korrekt regelanvendelse ift. databeskyttelsesret i told- og skatteforvaltningen, med løbende koordinering med Skattestyrelsen, der varetager det forvaltningsretlige område. I kontoret indgår herudover den uafhængige databeskyttelsesrådgiverfunktion (DPO) samt det eksterne samarbejde på området.

Persondatabeskyttelse har tætte samarbejdsrelationer med flere kontorer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, da kontoret skal sikre bred formidling af de koncernfælles politikker og retningslinjer. Derudover understøtter konteret de øvrige styrelser og departementet i Skatteministeriets koncern i deres arbejde med databeskyttelsesforordningen. Dette betyder konkret, at hver styrelse har en kontaktperson i kontoret, som rådgiver og besvarer løbende spørgsmål.

Dette kræver en leder med såvel høj faglighed inden for databeskyttelsesret, gode evner til at samarbejde og sikre inddragelse af de mange interessenter som er i spil, når databeskyttelsesområdet skal løftes i hverdagen, og når politikker, regler og kontroller skal ud og leve i praksis.

Du kommer til at stå i spidsen for et kontor, som skal:

  • udarbejde styringsværktøjer, strategi, politikker, regler og procedurer for databeskyttelse.
  • deltage i tværministerielle arbejdsgrupper på databeskyttelsesområdet.
  • varetage den uafhængig databeskyttelsesrådgiverfunktion for Skatteministeriets koncern.
  • understøtte implementeringen af databeskyttelseslovgivningen på tværs af Skatteforvaltningen
  • indsamle og vedligeholde dokumentation i henhold til databeskyttelsesret, herunder videndeling og sparring på tværs af styrelser, faglige netværk mv.
  • gennemføre konsekvensanalyser og deltage i de årlige risikovurderinger af UFST på informationssikkerhedsområdet for så vidt angår risici for de registrerede.
  • rådgive, uddanne og besvare henvendelser på databeskyttelsesområdet, herunder generel og konkret lovfortolkning.

Som kontorchef refererer du til en af to underdirektører i fagdirektørområdet Strategi og Styring, og du bliver kollega med 10-12 andre kontorchefer i området. Kontoret har ca. 12 medarbejdere.

Vi forventer, at du som leder i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen:

  • tydeligt udstråler gejst, engagement og høj faglighed i samspillet med organisationen og medarbejderne i kontoret.
  • kan løfte et stort og komplekst tværgående ansvarsområde, som kræver, at du går foran i forhold til at sikre samarbejde på tværs af mange fagligheder og mange niveauer af Skatteministeriets koncern.
  • arbejder systematisk og struktureret med at skabe, formidle og bevare overblikket både i forhold til opgaverne, medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • kommunikerer kort både mundtligt og skriftligt – også ved korte deadlines.
  • med en dialogbaseret og helhedsorienteret tilgang identificerer problemstillinger og udfordringer og arbejder løsningsorienteret samt vedholdende for at håndtere disse.
  • navigerer i en politisk styret organisation med høj grad af offentlig bevågenhed.
  • skaber og vedligeholder stærke relationer – både internt og eksternt.
  • kan tiltrække, fastholde og motivere kompetente medarbejdere

Skatteforvaltningen er i en tid, hvor der foregår store forandringer. Det er derfor afgørende, at du med positiv energi bidrager til denne forandringsproces.

Din baggrund
Du har en relevant videregående uddannelse og nogle års erfaring med databeskyttelsesret, samt ledelseserfaring. Det vil endvidere være en fordel, hvis du har erfaring med implementering af databeskyttelsesforordningen i en organisation eller koncern med stort omfang og kompleksitet, samt hvis du har erfaring fra en politisk styret organisation.

Løn, ansættelsesvilkår og tiltrædelse
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37, med mulighed for tillæg. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du skal være opmærksom på, at ansættelsen sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da kontoret for Persondatabeskyttelse bl.a. varetager rådgivning om håndtering af klassificerede dokumenter.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Ansøgning
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest 27. januar 2019. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen. Der vil løbende blive afholdt samtaler og test under ansøgningsforløbet.

Kandidater til stillingen kan forvente at skulle gennemgå en test som led i ansøgningsprocessen.

Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til underdirektør for Stab 1, Kasper Riddermann Schiøth på tlf. 29131604. Der er tale om et genopslag.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, FrederiksbergFrederiksberg2019-01-11T00:00:002019-01-27T00:00:00
329940922Part time position Office ManagerRobot We are looking for an enthusiastic person to manage the daily operations and administration of our Copenhagen office. We are a young and growing company with lean processes, hands-on attitude and open work atmosphere. There is lots of room for you to set your own preferences in this job. Tasks: Central purchasing for office and technical supplies, including international suppliers General office management HR Coordination (recruiting, travel management, shift planning, holiday planning, salary administration etc) Administration and support to our external accountants Support our projects and tenders in any area that do attract your personal interest or qualification Starting date: as soon as possible Requirements: Background in administration, management, engineering or any other relevant qualification Well-developed organizational skills, dedicated and very organized work style Profound knowledge of MS Office tools Fluency in English. Language skills in Danish, German or Finnish are a benefit We are offering flexible work hours (25 hrs week), a dynamic work environment, central CPH office location (walking distance from Radhuspladsen) and great chances for continued employment either in DK or one of our worldwide locations. Interested? For more information and to apply, please contact Marlies Koppelhuber by email scandinavia@lodige.com. You also might like to visit our website at www.lodige.dk for more information about our projects.

We are looking for an enthusiastic person to manage the daily operations and administration of our Copenhagen office. We are a young and growing company with lean processes, hands-on attitude and open work atmosphere. There is lots of room for you to set your own preferences in this job.

Tasks:

  • Central purchasing for office and technical supplies, including international suppliers
  • General office management
  • HR Coordination (recruiting, travel management, shift planning, holiday planning, salary administration etc)
  • Administration and support to our external accountants
  • Support our projects and tenders in any area that do attract your personal interest or qualification
  • Starting date: as soon as possible

Requirements:

  • Background in administration, management, engineering or any other relevant qualification
  • Well-developed organizational skills, dedicated and very organized work style
  • Profound knowledge of MS Office tools
  • Fluency in English. Language skills in Danish, German or Finnish are a benefit

 We are offering flexible work hours (25 hrs / week), a dynamic work environment, central CPH office location (walking distance from Radhuspladsen) and great chances for continued employment either in DK or one of our worldwide locations.

Interested?

For more information and to apply, please contact Marlies Koppelhuber by email scandinavia@lodige.com.

You also might like to visit our website at www.lodige.dk for more information about our projects.

LODIGE SCANDINAVIA ApSKøbenhavn V2019-01-11T00:00:002019-03-08T00:00:00
329940898Kontorchef til borger.dk i DigitaliseringsstyrelsenRobot Vil du stå i spidsen for borger.dk som brugervenlig indgang til digital service og selvbetjening på tværs af den offentlige sektor? Vi søger en erfaren kontorchef til Kontor for borger.dk. Borger.dk er borgernes fælles indgang til digital selvbetjening på tværs af det offentlige med mere end 34 mio. besøg om året. I kontoret for borger.dk er vores vigtigste opgave at sikre løbende videreudvikling, vedligeholdelse og drift af borger.dk. I kontoret bidrager vi også til at gennemføre initiativerne i den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi. Dagsordenen for de kommende år bliver bl.a. at give borgerne et samlet indblik i igangværende sager, ydelser mv. samt et mere personaliseret indhold på borger.dk. Derudover skal kontoret arbejde med implementering af tværgående brugerrejser, så borgerne guides igennem deres møde med det offentlige i en række centrale livssituationer, som fx flytning og skilsmisse. Kontoret har endvidere ansvaret for arbejdet med webtilgængelighed, herunder implementering, monitorering og tilsyn af webtilgængelighedsdirektivet. Opgaverne er mange, og ambitionerne er høje. Du får nemlig en vigtig opgave med at sikre, at borger.dk også i fremtiden vil være et nemt og sikkert omdrejningspunkt for borgernes digitale kommunikation med det offentlige. Du bliver chef for 18 dygtige medarbejdere, der hver især bidrager til arbejdet med borger.dk med forskellige fagligheder. Om dig Vi vil gerne have den bedste med på holdet, og derfor er det vigtigt for os, at du: - har solid erfaring med udvikling og drift af it, herunder leverandørstyring - har stor viden om den offentlige digitaliseringsdagsorden - har stort overblik og høj eksekveringskraft - har gode samarbejdsevner og formår at skabe fælles løsninger og ejerskab i et mangfoldigt interessentlandskab - er en dygtig personaleleder, der har fokus på medarbejdernes trivsel, performance og kompetenceudvikling - har solid dømmekraft, politisk tæft og erfaring med kommunikation. Om os I Kontor for borger.dk er vi 18 ansatte med forskellige fagligheder. Borger.dk har hver måned flere mio. besøg fra borgere, som søger information, bruger de digitale selvbetjeningsløsninger, læser Digital Post og tjekker personlige data. Det forpligter og stiller store krav til løbende at udvikle portalen, så den understøtter borgernes øgede behov for god og brugervenlig digital selvbetjening og information om det offentlige. I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 ansatte, der hver dag går på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte dansker. Vi skaber digitale relationer mellem borgere, virksomheder og det offentlige med klare resultater. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling. Du kan læse meget mere om os på: www.digst.dk it-loesninger borgerdk. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1. Stillingen ønskes besat på åremål på overenskomstvilkår. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte vicedirektør Marianne Sørensen på telefon 21 78 16 32 eller mar@digst.dk. Ansøgning Send os din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest torsdag d. 31. januar via statens e-rekrutteringssystem klik på knappen Søg her . Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Vi ser frem til at byde vores nye kollega velkommen d. 1. april 2019. Samtaler afholdes i uge 6 og 8.Vil du stå i spidsen for borger.dk som brugervenlig indgang til digital service og selvbetjening på tværs af den offentlige sektor? Vi søger en erfaren kontorchef til Kontor for borger.dk.



Borger.dk er borgernes fælles indgang til digital selvbetjening på tværs af det offentlige – med mere end 34 mio. besøg om året. I kontoret for borger.dk er vores vigtigste opgave at sikre løbende videreudvikling, vedligeholdelse og drift af borger.dk.

I kontoret bidrager vi også til at gennemføre initiativerne i den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.

Dagsordenen for de kommende år bliver bl.a. at give borgerne et samlet indblik i igangværende sager, ydelser mv. samt et mere personaliseret indhold på borger.dk.

Derudover skal kontoret arbejde med implementering af tværgående brugerrejser, så borgerne guides igennem deres møde med det offentlige i en række centrale livssituationer, som fx flytning og skilsmisse.


Kontoret har endvidere ansvaret for arbejdet med webtilgængelighed, herunder implementering, monitorering og tilsyn af webtilgængelighedsdirektivet.

Opgaverne er mange, og ambitionerne er høje. Du får nemlig en vigtig opgave med at sikre, at borger.dk også i fremtiden vil være et nemt og sikkert omdrejningspunkt for borgernes digitale kommunikation med det offentlige.

Du bliver chef for 18 dygtige medarbejdere, der hver især bidrager til arbejdet med borger.dk med forskellige fagligheder.

Om dig
Vi vil gerne have den bedste med på holdet, og derfor er det vigtigt for os, at du:
- har solid erfaring med udvikling og drift af it, herunder leverandørstyring
- har stor viden om den offentlige digitaliseringsdagsorden
- har stort overblik og høj eksekveringskraft
- har gode samarbejdsevner og formår at skabe fælles løsninger og ejerskab i et mangfoldigt
interessentlandskab
- er en dygtig personaleleder, der har fokus på medarbejdernes trivsel, performance og
kompetenceudvikling
- har solid dømmekraft, politisk tæft og erfaring med kommunikation.

Om os
I Kontor for borger.dk er vi 18 ansatte med forskellige fagligheder. Borger.dk har hver måned flere mio. besøg fra borgere, som søger information, bruger de digitale selvbetjeningsløsninger, læser Digital Post og tjekker personlige data. Det forpligter og stiller store krav til løbende at udvikle portalen, så den understøtter borgernes øgede behov for god og brugervenlig digital selvbetjening og information om det offentlige.

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 ansatte, der hver dag går på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte dansker. Vi skaber digitale relationer mellem borgere, virksomheder og det offentlige med klare resultater. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling.

Du kan læse meget mere om os på: www.digst.dk/it-loesninger/borgerdk.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1. Stillingen ønskes besat på åremål på overenskomstvilkår. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.

Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte vicedirektør Marianne Sørensen på telefon 21 78 16 32 eller mar@digst.dk.

Ansøgning
Send os din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest torsdag d. 31. januar via statens e-rekrutteringssystem – klik på knappen ’Søg her’.

Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi ser frem til at byde vores nye kollega velkommen d. 1. april 2019. Samtaler afholdes i uge 6 og 8.

DigitaliseringsstyrelsenKøbenhavn K2019-01-11T00:00:002019-01-31T00:00:00
329941320Kontorchef til Udlændinge- og Integrationsministeriets departementRobot Udlændinge- og Integrationsministeriets departement søger en ny kontorchef til Udsendelse. Kontoret er en del af Asyl- og Migrationsafdelingen, der bl.a. arbejder med asyl, internationalt udlændingesamarbejde, udsendelsesarbejdet både i Danmark og internationalt, humanitært ophold samt udlændinge på tålt ophold og kriminelle udviste. Om stillingen Udlændinge- og Integrationsministeriet er med til at formulere og udmønte regler, som har væsentlig indflydelse på udviklingen og sammenhængskraften i det danske samfund. Ministeriet arbejder med grundlæggende og sammensatte juridiske spørgsmål med stor vigtighed for et retssamfund, og der træffes beslutninger, som har meget stor betydning for de personer, som berøres. Det gælder, uanset om man er asylansøger, flygtning i Danmark eller højt kvalificeret udenlandsk arbejdstager på en forskerordning. Du skal stå i spidsen for kontoret Udsendelse, der har ansvaret for udsendelsesområdet, herunder indsatsen for øget tilskyndelse til frivillig hjemrejse for afviste asylansøgere. Indsatsen på udsendelsesområdet sker bl.a. i samarbejde med hjemlandene, så det er et kontor med et stort internationalt samarbejde både ved indgåelse af tilbagetagelsesaftaler mv. med tredjelande og ved, at kontoret har til opgave at fremme frivillig tilbagevenden. Kontoret er også ressortkontor for reglerne om udlændinge på tålt ophold, kriminelle udviste og afviste asylansøgere, herunder reglerne om opholds-, underretnings- og meldepligt. Endvidere har kontoret ansvaret for reglerne om hjem- og udrejsecentrene samt spørgsmål om frihedsberøvelse. Kontoret er endvidere ressortkontor for udsendelsesdirektivets gennemførelse i dansk ret. Konkrete og generelle sager vedrørende blandt andet meddelelse af opholdstilladelse til udsendelseshindrede udlændinge og klager over administrativ frihedsberøvelse behandles også af kontoret. Der er knyttet tre udlændingeattachéer til kontoret, som er udstationeret i henholdsvis Afghanistan, Kenya og Iran. Endvidere er der tre udsendelsesrådgivere i kontoret, som blandt andet fungerer som bindeled til udenlandske myndigheder og som har meget tæt kontakt til de øvrige danske myndigheder på udsendelsesområdet, bl.a. politiet, Udenrigsministeriet, herunder udsendelsesambassadøren, og andre relevante aktører. Som kontorchef får du ansvaret for den strategiske og faglige udvikling af kontoret, og du skal sikre rammerne for et højt juridisk fagligt niveau. Det er vigtigt for koncernen, at vores chefer kan rokere mellem forskellige stillinger, hvorfor du også skal kunne se dig i andre chefstillinger i koncernen. Om dig Du er cand.jur. med et højt fagligt niveau og stærke analytiske evner. Du bliver en del af et politisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi derudover forventer, at du: Har erfaring fra en politisk styret organisation Er en synlig og engageret leder Har erfaring med eller lyst til personaleledelse Har relevant erfaring med arbejdet i et departement og betjening af minister og Folketinget Er robust og kan agere i en hverdag med mange aktører samt politisk og mediemæssig bevågenhed Har god evne til at føre politiske beslutninger ud i praksis Har gode kommunikations- og samarbejdsevner Det er en fordel, hvis du har kendskab til området, men det er ikke et krav. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten med indplacering i løngruppe 1. Stillingen besættes som udgangspunkt på åremål på overenskomstvilkår. Hvis du i forvejen er tjenestemand, vil ansættelse som tjenestemand efter en konkret og individuel vurdering kunne finde sted i lønramme 37. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen. Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelse til HEMMELIGT, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse. Vil du vide mere om stillingen, så kontakt afdelingschef Hanne Stig Andersen på telefon 61 98 34 32 eller på e-mail hsa@uim.dk, eller partner i Genitor Tina Overgaard på telefonnummer 31 41 05 82 eller på e-mail to@genitor.dk. Søg stillingen Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, cv og eksamensbevis mv. senest fredag den 25. januar 2019 kl. 12.00. Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stiles til Dronningen. Vi holder første samtalerunde mandag den 28. januar 2019 og anden samtalerunde tirsdag den 29. januar 2019. Efter første samtalerunde vil der være et testforløb hos konsulentfirmaet Genitor, der bistår ved ansættelsen. Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker. Behandling af persondata Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen Sådan behandler vi persondata om dig før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet . Du finder folderen på vores hjemmeside: http: uim.dk filer saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdfUdlændinge- og Integrationsministeriets departement søger en ny kontorchef til Udsendelse. Kontoret er en del af Asyl- og Migrationsafdelingen, der bl.a. arbejder med asyl, internationalt udlændingesamarbejde, udsendelsesarbejdet både i Danmark og internationalt, humanitært ophold samt udlændinge på tålt ophold og kriminelle udviste.

Om stillingen
Udlændinge- og Integrationsministeriet er med til at formulere og udmønte regler, som har væsentlig indflydelse på udviklingen og sammenhængskraften i det danske samfund. Ministeriet arbejder med grundlæggende og sammensatte juridiske spørgsmål med stor vigtighed for et retssamfund, og der træffes beslutninger, som har meget stor betydning for de personer, som berøres. Det gælder, uanset om man er asylansøger, flygtning i Danmark eller højt kvalificeret udenlandsk arbejdstager på en forskerordning.

Du skal stå i spidsen for kontoret Udsendelse, der har ansvaret for udsendelsesområdet, herunder indsatsen for øget tilskyndelse til frivillig hjemrejse for afviste asylansøgere. Indsatsen på udsendelsesområdet sker bl.a. i samarbejde med hjemlandene, så det er et kontor med et stort internationalt samarbejde – både ved indgåelse af tilbagetagelsesaftaler mv. med tredjelande og ved, at kontoret har til opgave at fremme frivillig tilbagevenden.

Kontoret er også ressortkontor for reglerne om udlændinge på tålt ophold, kriminelle udviste og afviste asylansøgere, herunder reglerne om opholds-, underretnings- og meldepligt. Endvidere har kontoret ansvaret for reglerne om hjem- og udrejsecentrene samt spørgsmål om frihedsberøvelse. Kontoret er endvidere ressortkontor for udsendelsesdirektivets gennemførelse i dansk ret.

Konkrete og generelle sager vedrørende blandt andet meddelelse af opholdstilladelse til udsendelseshindrede udlændinge og klager over administrativ frihedsberøvelse behandles også af kontoret.

Der er knyttet tre udlændingeattachéer til kontoret, som er udstationeret i henholdsvis Afghanistan, Kenya og Iran. Endvidere er der tre udsendelsesrådgivere i kontoret, som blandt andet fungerer som bindeled til udenlandske myndigheder og som har meget tæt kontakt til de øvrige danske myndigheder på udsendelsesområdet, bl.a. politiet, Udenrigsministeriet, herunder udsendelsesambassadøren, og andre relevante aktører.

Som kontorchef får du ansvaret for den strategiske og faglige udvikling af kontoret, og du skal sikre rammerne for et højt juridisk fagligt niveau.

Det er vigtigt for koncernen, at vores chefer kan rokere mellem forskellige stillinger, hvorfor du også skal kunne se dig i andre chefstillinger i koncernen.

Om dig
Du er cand.jur. med et højt fagligt niveau og stærke analytiske evner. Du bliver en del af et politisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi derudover forventer, at du:
  • Har erfaring fra en politisk styret organisation
  • Er en synlig og engageret leder
  • Har erfaring med eller lyst til personaleledelse
  • Har relevant erfaring med arbejdet i et departement og betjening af minister og Folketinget
  • Er robust og kan agere i en hverdag med mange aktører samt politisk og mediemæssig bevågenhed
  • Har god evne til at føre politiske beslutninger ud i praksis
  • Har gode kommunikations- og samarbejdsevner
Det er en fordel, hvis du har kendskab til området, men det er ikke et krav.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten med indplacering i løngruppe 1. Stillingen besættes som udgangspunkt på åremål på overenskomstvilkår. Hvis du i forvejen er tjenestemand, vil ansættelse som tjenestemand efter en konkret og individuel vurdering kunne finde sted i lønramme 37.

Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen.

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelse til HEMMELIGT, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt afdelingschef Hanne Stig Andersen på telefon 61 98 34 32 eller på e-mail hsa@uim.dk, eller partner i Genitor Tina Overgaard på telefonnummer 31 41 05 82 eller på e-mail to@genitor.dk.

Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, cv og eksamensbevis mv. senest fredag den 25. januar 2019 kl. 12.00.

Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stiles til Dronningen.

Vi holder første samtalerunde mandag den 28. januar 2019 og anden samtalerunde tirsdag den 29. januar 2019. Efter første samtalerunde vil der være et testforløb hos konsulentfirmaet Genitor, der bistår ved ansættelsen.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Behandling af persondata
Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: http://uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf
Udlændinge- og IntegrationsministerietKøbenhavn K2019-01-11T00:00:002019-01-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kontorchef til Estimering

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

København Ø
Er du chefen, der kan stå i spidsen for et nyoprettet kontor, der skal etablere metoder og processer for estimering af omkostninger til ny- og videreudvikling af it-systemer? Trives du i krydsfeltet mellem it, forretning, politik og økonomi? Er du p...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:28. januar 2019

Kontorchef til Persondatabeskyttelse

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Vil du være med til at sikre den tværgående styring og implementering af databeskyttelse i Skatteministeriets koncern? Så er du måske den nye kontorchef til Persondatabeskyttelse i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST). Persondatabeskyttelse fa...
Indrykket:11. januar 2019
Udløbsdato:27. januar 2019

Part time position Office Manager

LODIGE SCANDINAVIA ApS

København V
We are looking for an enthusiastic person to manage the daily operations and administration of our Copenhagen office. We are a young and growing company with lean processes, hands-on attitude and open work atmosphere. There is lots of room for you t...
Indrykket:11. januar 2019
Udløbsdato:8. marts 2019

Kontorchef til borger.dk i Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen

København K
Vil du stå i spidsen for borger.dk som brugervenlig indgang til digital service og selvbetjening på tværs af den offentlige sektor? Vi søger en erfaren kontorchef til Kontor for borger.dk. Borger.dk er borgernes fælles indgang til digital selvbetjen...
Indrykket:11. januar 2019
Udløbsdato:31. januar 2019

Kontorchef til Udlændinge- og Integrationsministeriets departement

Udlændinge- og Integrationsministeriet

København K
Udlændinge- og Integrationsministeriets departement søger en ny kontorchef til Udsendelse. Kontoret er en del af Asyl- og Migrationsafdelingen, der bl.a. arbejder med asyl, internationalt udlændingesamarbejde, udsendelsesarbejdet både i Danmark og i...
Indrykket:11. januar 2019
Udløbsdato:25. januar 2019