Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til Ejendomsdatakontoret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Har du gode lederegenskaber og vil du stå i spidsen for 35 medarbejdere, som dagligt sørger for, at der findes troværdige oplysninger om bygninger og boliger i Bygnings- og Boligregistret? Vil du sikre, at ejendomsdata distribueres til offentlige myndigheder og private virksomheder på en god og sikker måde? Og vil du med din viden og erfaring inden for digital forvaltning påvirke samfundsudviklingen? Så er du måske den kontorchef, vi søger til Ejendomsdatakontoret. 
 
Et område i udvikling  
Som national myndighed for Bygnings- og Boligregistret (BBR) har Skatteministeriet ansvar for, at der findes troværdige oplysninger om bygninger og boliger, som anvendes til en lang række forskellige formål i offentlige og private virksomheder. Oplysninger som sammen med andre ejendomsdata distribueres via den Offentlige Informationsserver (OIS). BBR og OIS udvikles på en række områder i de kommende år i samspil med andre offentlige grunddataregistre. Samtidig udvikles ny funktionalitet og en række dataforbedringer for at understøtte en ny datadreven ejendomsvurdering.  
 
Du vil få ansvaret for arbejdet med at drive og udvikle BBR og OIS i tråd med nationale og internationale trends og med udgangspunkt i den samfundsmæssige dagsorden. Aktuelt er der fokus på det, vi kalder BBR-programmet, der samler de projekter, kontoret gennemfører i forbindelse med ejendomsvurderingen, samt det fællesoffentlige grunddataprogram. I begge programmer spiller BBR en central rolle og udvikles i et tæt samarbejde med eksterne partnere, både offentlige og private.  
 
Kontoret har 35 medarbejdere, som du skal være personaleleder for, og har følgende ansvarsområder: 

  • Bygnings- og Boligregistret (BBR), herunder 
    • Lov- og regeludarbejdelse 
    • Udvikling af registersystemet 
    • Vejledning af kommunerne om registerføring og tilsyn hermed 
    • Samarbejdet med andre registermyndigheder under grunddataprogrammet 
  • Tværoffentlig samordning og forenkling indenfor ejendomsdataområdet 
  • Understøttelse af ejendomsvurderingen, herunder 
    • Nyregistrering af erhvervsbygninger 
    • Stedfæstelse (geokodning) af BBR-bygninger 
    • Selvbetjeningsløsningen Ret BBR 
  • Den Offentlige Informationsserver (OIS) til distribution af ejendomsdata 
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en organisation under dannelse. Der kan følgelig forventes løbende justeringer af opgaveporteføljen mv. 
 
Fagligt stærk, strategisk og nærværende ledelse   
Du har en relevant videregående uddannelse suppleret med ledelseserfaring. Det er afgørende for os, at du er engageret i ledelsesopgaven og formår at lede en gruppe specialiserede medarbejdere med fokus på udviklingen af infrastrukturen indenfor ejendomsdataområdet ud fra et helhedssyn. Der er tale om et stort kontor, som har ansvar for et samlet lov- og forvaltningsområde, og vi ser det som en fordel, at du har kendskab til forvaltningsområdet, kendskab til systemmæssige sammenhænge og erfaring med økonomistyring og sikring af leverancer ifb. med både drift og udviklingsprojekter. 
 
Du skal have øje for, at området er præget at mange tværgående arbejdsprocesser, der involverer stat, kommuner og private virksomheder. Du skal derfor tydeligt kunne kommunikere behovet for at tænke løsninger i et helhedsperspektiv, som samtidig tager hensyn til de enkelte interessenter. Din ledelsesstil skaber resultater gennem dialog, tillid og med respekt for faglighed. Endvidere medvirker du til, at medarbejderne i kontoret arbejder selvstændigt, kan tage ansvar for opgaveløsningen og videndele med kolleger og interessenter i og udenfor Skatteministeriet. Dine samarbejdspartnere beskriver dig som en god og imødekommende samarbejdspartner - men samtidig som tydelig kommunikator og retningssættende. 
 
Ny skatteforvaltning 
Skatteforvaltningen er på vej ind i en tid med stor forandring. Derfor er det afgørende, at du med positiv energi bidrager til at få ejendomsdataområdet til at spille sammen med og understøtte skatteforvaltningen på en god måde i denne forandringsproces. Du stiller spørgsmål, tænker nyt og udfordrer, så vi hele tiden har mulighed for at optimere og blive bedre.  
 
Ansøgning og kontakt    
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”søg jobbet” senest 15. februar 2018. 
 
Har du spørgsmål er du velkommen til stillingen at kontakte underdirektør Jan Lund på telefon 3057 3926.   
 
Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.     
 
Ansættelse kan ske på åremålsvilkår i henhold til rammeaftale for kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen forventes indplaceret i lønramme 37, svarende til løngruppe 1 for kontraktansatte.  
 
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Sluseholmen 8B, 2450 København SV. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.   
 
Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen    
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.  ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.   


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her