Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til Finansministeriets departement

Finansministeriet søger en stærk kontorchef til departementets Kontor for arbejdsmarkedspolitik og overførsler. Du får ansvaret for et kontor med stor faglig bredde og en unik mulighed for at bidrage til Finansministeriets arbejde med at udvikle og effektivisere den offentlige sektor.
Kontorets opgaver
Kontoret for arbejdsmarkedspolitik og overførsler er i samarbejde med Beskæftigelsesministeriet ansvarlig for arbejdsmarkedspolitiske initiativer på finansloven og medvirker til at udarbejde oplæg til og analyser af virkninger på arbejdsudbud og offentlige finanser.

Kontorets ansvarsområder omfatter blandt andet:
• Overvåge og analysere tendenserne på arbejdsmarkedet
• Budgetter på Beskæftigelsesministeriets område
• Løbende oplæg og analyser vedrørende ledighedsrelaterede ydelser
• Understøtte udarbejdelse, koordination og forhandlinger af regeringsudspil i
tæt samarbejde med de relevante ministerier

Kontoret er pt. normeret til 8 AC-medarbejdere og 3 studenter.

Hvem er du?
Du vil som kontorchef skulle lede kontoret, udvikle medarbejderne samt formulere og implementere kontorets strategiske sigtelinjer.

Vi lægger i den forbindelse vægt på:
• Stærkt lederpotentiale, herunder evne og lyst til at sætte mål og retning samt at udvikle
kontorets dygtige medarbejdere
• Høj faglighed og stærke analytiske kompetencer
• Performanceorientering med fokus på at skabe resultater af høj kvalitet
• Personligt engagement, gennemslagskraft og beslutningskraft
• Dømmekraft, integritet og politisk tæft
• Gode evner til at formidle fagligt komplekse problemstillinger
• Erfaring fra centraladministrationen
• Erfaring inden for ét eller flere af kontorets opgaver vil være en fordel, men ikke en betingelse.

Hvad tilbyder vi?
Som kontorchef vil du udfylde en væsentlig rolle i Finansministeriets løbende arbejde for at udvikle og effektivisere den offentlige sektor. Du vil komme meget tæt på de centrale politisk-administrative beslutningsprocesser.

Du vil stå i spidsen for en gruppe medarbejdere, som er særdeles kompetente, ambitiøse og motiverede. Og du vil blive en del af en ambitiøs ledergruppe.

Du vil få et stort ledelsesrum med mulighed for at udvikle din personlige ledelsesstil og sætte dit eget præg på opgaveløsningen. Samtidig vil du også få den nødvendige rygdækning og opbakning.

Stillingen udgør således en unik platform for at udvikle en stærk og helstøbt lederprofil med fokus på både strategisk ledelse, faglig ledelse, personaleledelse og driftsledelse. Vores vision er at udvikle fremtidens topledere.

Om Finansministeriet
Finansministeriet varetager en bred vifte af opgaver, som enkeltvis og samlet bidrager til at give regeringen det bedst mulige grundlag for at føre en sund økonomisk politik, der understøtter vækst og produktivitet samt sikrer effektivisering af den offentlige sektor. Departementet består af 5 centre og 9 kontorer.

Læs mere om Finansministeriet på https://www.fm.dk/job-og-karriere/fm-som-arbejdsplads.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1. Stillingen ønskes besat på åremål på overenskomstvilkår. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelses-formen.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen på niveauet hemmeligt i hele din ansættelsesperiode.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Julie Vig Albertsen på juvia@fm.dk eller 25262740.

Ansøgning
Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens e-rekrutteringssystem - Tryk på knappen ’Søg stillingen’. Vi afholder løbende samtaler.

Indsend senest 14. juni 2019.

Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.





Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034123Phoenix-9dd5d7da12019-05-29T00:00:00Kontorchef til Finansministeriets departementFinansministeriet søger en stærk kontorchef til departementets Kontor for arbejdsmarkedspolitik og overførsler. Du får ansvaret for et kontor med stor faglig bredde og en unik mulighed for at bidrage til Finansministeriets arbejde med at udvikle og effektivisere den offentlige sektor.
Kontorets opgaver
Kontoret for arbejdsmarkedspolitik og overførsler er i samarbejde med Beskæftigelsesministeriet ansvarlig for arbejdsmarkedspolitiske initiativer på finansloven og medvirker til at udarbejde oplæg til og analyser af virkninger på arbejdsudbud og offentlige finanser.

Kontorets ansvarsområder omfatter blandt andet:
• Overvåge og analysere tendenserne på arbejdsmarkedet
• Budgetter på Beskæftigelsesministeriets område
• Løbende oplæg og analyser vedrørende ledighedsrelaterede ydelser
• Understøtte udarbejdelse, koordination og forhandlinger af regeringsudspil i
tæt samarbejde med de relevante ministerier

Kontoret er pt. normeret til 8 AC-medarbejdere og 3 studenter.

Hvem er du?
Du vil som kontorchef skulle lede kontoret, udvikle medarbejderne samt formulere og implementere kontorets strategiske sigtelinjer.

Vi lægger i den forbindelse vægt på:
• Stærkt lederpotentiale, herunder evne og lyst til at sætte mål og retning samt at udvikle
kontorets dygtige medarbejdere
• Høj faglighed og stærke analytiske kompetencer
• Performanceorientering med fokus på at skabe resultater af høj kvalitet
• Personligt engagement, gennemslagskraft og beslutningskraft
• Dømmekraft, integritet og politisk tæft
• Gode evner til at formidle fagligt komplekse problemstillinger
• Erfaring fra centraladministrationen
• Erfaring inden for ét eller flere af kontorets opgaver vil være en fordel, men ikke en betingelse.

Hvad tilbyder vi?
Som kontorchef vil du udfylde en væsentlig rolle i Finansministeriets løbende arbejde for at udvikle og effektivisere den offentlige sektor. Du vil komme meget tæt på de centrale politisk-administrative beslutningsprocesser.

Du vil stå i spidsen for en gruppe medarbejdere, som er særdeles kompetente, ambitiøse og motiverede. Og du vil blive en del af en ambitiøs ledergruppe.

Du vil få et stort ledelsesrum med mulighed for at udvikle din personlige ledelsesstil og sætte dit eget præg på opgaveløsningen. Samtidig vil du også få den nødvendige rygdækning og opbakning.

Stillingen udgør således en unik platform for at udvikle en stærk og helstøbt lederprofil med fokus på både strategisk ledelse, faglig ledelse, personaleledelse og driftsledelse. Vores vision er at udvikle fremtidens topledere.

Om Finansministeriet
Finansministeriet varetager en bred vifte af opgaver, som enkeltvis og samlet bidrager til at give regeringen det bedst mulige grundlag for at føre en sund økonomisk politik, der understøtter vækst og produktivitet samt sikrer effektivisering af den offentlige sektor. Departementet består af 5 centre og 9 kontorer.

Læs mere om Finansministeriet på https://www.fm.dk/job-og-karriere/fm-som-arbejdsplads.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1. Stillingen ønskes besat på åremål på overenskomstvilkår. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelses-formen.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen på niveauet hemmeligt i hele din ansættelsesperiode.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Julie Vig Albertsen på juvia@fm.dk eller 25262740.

Ansøgning
Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens e-rekrutteringssystem - Tryk på knappen ’Søg stillingen’. Vi afholder løbende samtaler.

Indsend senest 14. juni 2019.

Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




2019-06-15T01:00:45.950 Finansministeriet søger en stærk kontorchef til departementets Kontor for arbejdsmarkedspolitik og overførsler. Du får ansvaret for et kontor med stor faglig bredde og en unik mulighed for at bidrage til Finansministeriets arbejde med at udvikle og effektivisere den offentlige sektor. Kontorets opgaver Kontoret for arbejdsmarkedspolitik og overførsler er i samarbejde med Beskæftigelsesministeriet ansvarlig for arbejdsmarkedspolitiske initiativer på finansloven og medvirker til at udarbejde oplæg til og analyser af virkninger på arbejdsudbud og offentlige finanser. Kontorets ansvarsområder omfatter blandt andet: • Overvåge og analysere tendenserne på arbejdsmarkedet • Budgetter på Beskæftigelsesministeriets område • Løbende oplæg og analyser vedrørende ledighedsrelaterede ydelser • Understøtte udarbejdelse, koordination og forhandlinger af regeringsudspil i tæt samarbejde med de relevante ministerier Kontoret er pt. normeret til 8 AC-medarbejdere og 3 studenter. Hvem er du? Du vil som kontorchef skulle lede kontoret, udvikle medarbejderne samt formulere og implementere kontorets strategiske sigtelinjer. Vi lægger i den forbindelse vægt på: • Stærkt lederpotentiale, herunder evne og lyst til at sætte mål og retning samt at udvikle kontorets dygtige medarbejdere • Høj faglighed og stærke analytiske kompetencer • Performanceorientering med fokus på at skabe resultater af høj kvalitet • Personligt engagement, gennemslagskraft og beslutningskraft • Dømmekraft, integritet og politisk tæft • Gode evner til at formidle fagligt komplekse problemstillinger • Erfaring fra centraladministrationen • Erfaring inden for ét eller flere af kontorets opgaver vil være en fordel, men ikke en betingelse. Hvad tilbyder vi? Som kontorchef vil du udfylde en væsentlig rolle i Finansministeriets løbende arbejde for at udvikle og effektivisere den offentlige sektor. Du vil komme meget tæt på de centrale politisk-administrative beslutningsprocesser. Du vil stå i spidsen for en gruppe medarbejdere, som er særdeles kompetente, ambitiøse og motiverede. Og du vil blive en del af en ambitiøs ledergruppe. Du vil få et stort ledelsesrum med mulighed for at udvikle din personlige ledelsesstil og sætte dit eget præg på opgaveløsningen. Samtidig vil du også få den nødvendige rygdækning og opbakning. Stillingen udgør således en unik platform for at udvikle en stærk og helstøbt lederprofil med fokus på både strategisk ledelse, faglig ledelse, personaleledelse og driftsledelse. Vores vision er at udvikle fremtidens topledere. Om Finansministeriet Finansministeriet varetager en bred vifte af opgaver, som enkeltvis og samlet bidrager til at give regeringen det bedst mulige grundlag for at føre en sund økonomisk politik, der understøtter vækst og produktivitet samt sikrer effektivisering af den offentlige sektor. Departementet består af 5 centre og 9 kontorer. Læs mere om Finansministeriet på https: www.fm.dk job-og-karriere fm-som-arbejdsplads. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1. Stillingen ønskes besat på åremål på overenskomstvilkår. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelses-formen. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen på niveauet hemmeligt i hele din ansættelsesperiode. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Julie Vig Albertsen på juvia@fm.dk eller 25262740. Ansøgning Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag sendes via statens e-rekrutteringssystem - Tryk på knappen Søg stillingen . Vi afholder løbende samtaler. Indsend senest 14. juni 2019. Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnet9dd5d7da100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123274&DepartmentId=6045&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3537228Finansministeriets Departementet11Christiansborg Slotsplads 11218København KDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769862JobNet4997324499732410029-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9dd5d7dahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=9dd5d7dahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9dd5d7da&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9dd5d7da&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale241915Kontorchef6Ledelse361950823noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330038879Kontorchef til kontoret for regnskab i Center for FinansBasic Center for Finans står midt i en større transition primært som følge af implementering af nyt økonomisystem. Du skal som kontorchef være med til at drive transitionen, hvor der samtidig skal være fokus på organisatorisk fintuning, sikker drift og opbygning af stærke faglige enheder i kontoret. Samtidig skal du drive udvikling og implementering af igangsatte projekter vedrørende afvikling af revisionsbemærkning angående balancekvalitet, RPA RDA-implementering, machine learning og automatisering af periodeluk proces. Kontoret består af to afstemnings- og et controllerteam. Som kontorchef får du også ansvaret for en række tværgående opgaver, herunder for økonomielever, opfølgning på centerøkonomi og overholdelse af indkøbscompliance i centret. De faste opgaver i kontoret er koordinering, sparring og kvalitetssikring af revisionshandleplaner for centret koordinere løbende og statusrevision i centret månedlig ledelsesrapportering på periodeluk og balancerapportering månedlig styring af periodeluk-processen, herunder udarbejdelse af årligt regnskabscirkulære mv. månedlig styring af afstemningsprocessen på balancen for hele kommunen (ca. 3.000 konti), herunder opfølgningsmøder med forvaltningerne controllingopgaver i form af stikprøvekontroller, opfølgning på interne kontroller og kvalitetssikring af balanceafstemning vedligeholde kontoplan for balancen deltagelse i og oplæg til møder i centerchefgruppen indstillinger, sagsfremstilling præsentation og godkendelser i diverse beslutningskredse Udviklingsopgaverne omfatter optimering af proces og produkt for revisionshandleplaner udvikling af koncept for periodeluk i forvaltningerne og efterfølgende automatisering enten i SAP eller på anden platform færdiggørelse af fælles administrativ forretningsgang for afstemning af balancekonti for hele kommunen, udarbejdelse af drejebog og på den lidt længere bane automatisering af afstemningsprocessen procesoptimering af kontorets opgaver, herunder implementering af RPA RDA (potentialer er identificeret) deltage i design og udvikling af machine learning og intelligente kontroller til brug for stikprøvekontroller, og derudover arbejder vi med implementering af nyt koncept for kvalitetssikring udvikle governance på balancen der pågår færdiggørelse af endelig kontoplan inklusive beskrivelse af tekniske funktionaliteter og udarbejdelse af forretningsregler definere og udvikle kontrolopgaver i relation til kommunens fagsystemer Vi forventer, at du har ledelsesmæssige erfaringer med at lede gennem ledere samt direkte ledelse udviser stor fleksibilitet i dagligdagen og trives med mange ad-hoc henvendelser fra adskillige interessenter besidder stor gennemslagskraft samt god helhedsforståelse og organisatorisk indsigt har stor eksekveringsevne er proaktiv i din samarbejdsform og har gode mundtlige kommunikationsevner Derudover lægger vi særlig vægt på, at du har stor erfaring med regnskabsaflæggelse og indgående kendskab til den kommunale kontoplan kan navigere med stor sikkerhed både ledelsesmæssigt og fagligt opad udad nedad i en politisk styret organisation kan udøve faglig sparring på højt niveau til kontorets teamledere og specialister, til myndighedsområdet (Rådhuset), til intern og ekstern revision samt til det øverste administrative ledelsesniveau Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte centerchef Per Nikolaj Schrøder på 2616 9190. Søg via nedenstående link senest torsdag den 20. juni 2019 Om Koncernservice Koncernservice er et af landets største fællesadministrative centre. Vi betjener Københavns Kommunes syv forvaltninger med styring af økonomi, løn- og personaleadministration. Det er vores mål at effektivisere og optimere administrative arbejdsgange og sikre et højt serviceniveau, så kommunens 45.000 medarbejdere kan koncentrere sig om at levere velfærdsydelser af høj kvalitet. Vi er ca. 700 ansatte og blandt landets største shared service centre. Læs mere om os på: www.koncernservice.kk.dk.

Center for Finans står midt i en større transition primært som følge af implementering af nyt økonomisystem. Du skal som kontorchef være med til at drive transitionen, hvor der samtidig skal være fokus på organisatorisk fintuning, sikker drift og opbygning af stærke faglige enheder i kontoret.

Samtidig skal du drive udvikling og implementering af igangsatte projekter vedrørende afvikling af revisionsbemærkning angående balancekvalitet, RPA/RDA-implementering, machine learning og automatisering af periodeluk proces. Kontoret består af to afstemnings- og et controllerteam.

Som kontorchef får du også ansvaret for en række tværgående opgaver, herunder for økonomielever, opfølgning på centerøkonomi og overholdelse af indkøbscompliance i centret.

De faste opgaver i kontoret er

  • koordinering, sparring og kvalitetssikring af revisionshandleplaner for centret
  • koordinere løbende og statusrevision i centret
  • månedlig ledelsesrapportering på periodeluk og balancerapportering
  • månedlig styring af periodeluk-processen, herunder udarbejdelse af årligt regnskabscirkulære mv.
  • månedlig styring af afstemningsprocessen på balancen for hele kommunen (ca. 3.000 konti), herunder opfølgningsmøder med forvaltningerne
  • controllingopgaver i form af stikprøvekontroller, opfølgning på interne kontroller og kvalitetssikring af balanceafstemning
  • vedligeholde kontoplan for balancen
  • deltagelse i og oplæg til møder i centerchefgruppen
  • indstillinger, sagsfremstilling/præsentation og godkendelser i diverse beslutningskredse

Udviklingsopgaverne omfatter

  • optimering af proces og produkt for revisionshandleplaner
  • udvikling af koncept for periodeluk i forvaltningerne og efterfølgende automatisering enten i SAP eller på anden platform
  • færdiggørelse af fælles administrativ forretningsgang for afstemning af balancekonti for hele kommunen, udarbejdelse af drejebog og på den lidt længere bane automatisering af afstemningsprocessen
  • procesoptimering af kontorets opgaver, herunder implementering af RPA/RDA (potentialer er identificeret)
  • deltage i design og udvikling af machine learning og intelligente kontroller til brug for stikprøvekontroller, og derudover arbejder vi med implementering af nyt koncept for kvalitetssikring
  • udvikle governance på balancen – der pågår færdiggørelse af endelig kontoplan inklusive beskrivelse af tekniske funktionaliteter og udarbejdelse af forretningsregler
  • definere og udvikle kontrolopgaver i relation til kommunens fagsystemer

Vi forventer, at du

  • har ledelsesmæssige erfaringer med at lede gennem ledere samt direkte ledelse
  • udviser stor fleksibilitet i dagligdagen og trives med mange ad-hoc henvendelser fra adskillige interessenter
  • besidder stor gennemslagskraft samt god helhedsforståelse og organisatorisk indsigt
  • har stor eksekveringsevne
  • er proaktiv i din samarbejdsform og har gode mundtlige kommunikationsevner

Derudover lægger vi særlig vægt på, at du

  • har stor erfaring med regnskabsaflæggelse og indgående kendskab til den kommunale kontoplan
  • kan navigere med stor sikkerhed både ledelsesmæssigt og fagligt opad/udad/nedad i en politisk styret organisation
  • kan udøve faglig sparring på højt niveau til kontorets teamledere og specialister, til myndighedsområdet (Rådhuset), til intern og ekstern revision samt til det øverste administrative ledelsesniveau

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte centerchef Per Nikolaj Schrøder på 2616 9190.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 20. juni 2019

Om Koncernservice
Koncernservice er et af landets største fællesadministrative centre. Vi betjener Københavns Kommunes syv forvaltninger med styring af økonomi, løn- og personaleadministration. Det er vores mål at effektivisere og optimere administrative arbejdsgange og sikre et højt serviceniveau, så kommunens 45.000 medarbejdere kan koncentrere sig om at levere velfærdsydelser af høj kvalitet. Vi er ca. 700 ansatte og blandt landets største shared service centre. Læs mere om os på: www.koncernservice.kk.dk.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngCenter for FinansKøbenhavn NV2019-06-06T16:01:21.6932019-06-20T00:00:00
330042237Fagligt dygtig kontorchef til Momskontoret i Store Selskaber i SkattestyrelsenRobot Har du gode lederegenskaber, er handlekraftig med stort fokus på fremdrift, og har du evnerne til at arbejde med afgørelser inden for moms og lønsumsafgift i sager med nogle af Danmarks største koncerner? Til afdelingen Store Selskaber søger vi en fagligt stærk kontorchef med evnen til at udfordre, så vi hele tiden kan forbedre vores indsatser. Faglig ledelse med fokus på resultater Som vores nye kontorchef skal du lede en enhed med engagerede og dygtige specialister, som har et landsdækkende ansvar for at træffe afgørelse inden for områderne moms og lønsumsafgift. Medarbejderne sidder med sagsbehandling, analyse og afgørelser på et højt fagligt niveau inden for revision og kontrol kombineret med forskellige juridiske indfaldsvinkler. Store Selskaber arbejder med skatte- og momssager i Danmarks største koncerner og i samarbejde med nogle af de største revisionsfirmaer i landet. Sagskompleksiteten er derfor meget stor, hvilket kræver faglig ledelse, som sikrer, at du kan sætte kursen for opgaveløsningen, indgå i dialog om sagerne samt se sammenhængene mellem de forskellige faglige emner. Du vil sammen med medarbejderne få mulighed for til stadighed at udvikle opgaven, så der åbnes for innovative og fremsynede løsninger på de udfordringer, der ligger i enheden. Derudover vil dine opgaver være at: sikre fokus på kvalitet og faglighed i enheden og i sagerne sikre medarbejdernes kompetenceudvikling omsætte strategier, politikker og mål til egen enhed. Som kontorchef får du ansvaret for den daglige drift, og du skal varetage de personalemæssige og ledelsesmæssige opgaver samt sikre kvaliteten i de faglige vurderinger. Vi forventer derfor, at du kan sparre med medarbejderne om såvel faglige som processuelle spørgsmål. Du refererer til underdirektøren for Store Selskaber og bliver del af en ledergruppe på 15 ledere, hvor du forventes at bidrage til sparring omkring den samlede opgaveløsning i afdelingen. Tillidsfuld ledelsesstil Den rette kandidat har en stor faglighed indenfor områderne af moms og lønsumsafgift, så du kan være en tillidsfuld sparringspartner - også på det fagligt komplicerede område. Du har oparbejdet faglig tyngde via en relevant uddannelse, og du har samtidig arbejdet praktisk med områderne i nogle år. Du har ikke nødvendigvis før arbejdet med ledelse på dette niveau, men du har næse for det og kan se mulighederne og motivationen i at lede en gruppe specialiserede medarbejdere i en omskiftelig hverdag. Alternativt har du en bred ledelseserfaring og en stor interesse indenfor moms, hvilket også kan være din vej til succes i stillingen. Du vil som led i enhedens arbejde skulle samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere, hvorfor du skal være god til at tænke i helheder, kunne bevare overblikket og have øje for de relevante tværgående arbejdsprocesser. Du motiveres endvidere af at samarbejde på tværs, vil gerne være med til at gøre en forskel og sikre ensartede processer. Via din lederstil skaber du resultater gennem dialog, tillid og med respekt for faglighed, og du medvirker til at medarbejderne i enheden arbejder selvstændigt, er selvledende og samtidig er dygtige vidensdelere. Endvidere lægger vi vægt på, at du er struktureret, har gode analytiske evner og formår at sætte dig ind i komplekse faglige problemstillinger. Dine samarbejdspartnere beskriver dig som åben og imødekommende, men samtidig som tydelig, retningssættende og forhandlingsstærk. Om afdelingen Store selskaber Afdelingen Store Selskaber er organisatorisk placeret i fagområdet Selskaber i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største virksomheder i Danmark. Du bliver en del af en velfungerende ledergruppe i Store Selskaber med en bred faglig baggrund. Vi har tilsammen en lang erfaring med de forskellige områder, hvorfor du med sikkerhed kan tilegne dig stor faglighed og viden. Vi arbejder tæt sammen og har stor fokus på faglig sparring. Dit kontor Store selskaber 4 moms- og lønsumsafgift består af 25 medarbejdere og vi er i gang med at rekruttere yderligere medarbejdere. En del pt. 8 medarbejdere er fysisk placeret i Aarhus og 17 i København. Du må derfor påregne en del rejseaktivitet. Ansøgning og kontakt Send gerne ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket senest 26. juni 2019. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Hans From på 51514326 eller afgående kontorchef Thomas Holm på 72370894. Vi forventer at holde løbende samtaler. Der vil i rekrutteringsforløbet indgå en personprofilanalyse samt en logisk test. Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver enten på Lyseng Àlle, 8270 Højbjerg eller Sluseholmen 8B, 2450 København SV, hvor arbejdsstedet forventes i løbet af 2019 at skifte til Copenhagen Towers, 2300 København S. Om Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Har du gode lederegenskaber, er handlekraftig med stort fokus på fremdrift, og har du evnerne til at arbejde med afgørelser inden for moms og lønsumsafgift i sager med nogle af Danmarks største koncerner? Til afdelingen Store Selskaber søger vi en fagligt stærk kontorchef med evnen til at udfordre, så vi hele tiden kan forbedre vores indsatser.

Faglig ledelse med fokus på resultater
Som vores nye kontorchef skal du lede en enhed med engagerede og dygtige specialister, som har et landsdækkende ansvar for at træffe afgørelse inden for områderne moms og lønsumsafgift. Medarbejderne sidder med sagsbehandling, analyse og afgørelser på et højt fagligt niveau inden for revision og kontrol kombineret med forskellige juridiske indfaldsvinkler. Store Selskaber arbejder med skatte- og momssager i Danmarks største koncerner og i samarbejde med nogle af de største revisionsfirmaer i landet.

Sagskompleksiteten er derfor meget stor, hvilket kræver faglig ledelse, som sikrer, at du kan sætte kursen for opgaveløsningen, indgå i dialog om sagerne samt se sammenhængene mellem de forskellige faglige emner. Du vil sammen med medarbejderne få mulighed for til stadighed at udvikle opgaven, så der åbnes for innovative og fremsynede løsninger på de udfordringer, der ligger i enheden.

Derudover vil dine opgaver være at:

  • sikre fokus på kvalitet og faglighed i enheden og i sagerne
  • sikre medarbejdernes kompetenceudvikling
  • omsætte strategier, politikker og mål til egen enhed.


Som kontorchef får du ansvaret for den daglige drift, og du skal varetage de personalemæssige og ledelsesmæssige opgaver samt sikre kvaliteten i de faglige vurderinger. Vi forventer derfor, at du kan sparre med medarbejderne om såvel faglige som processuelle spørgsmål.

Du refererer til underdirektøren for Store Selskaber og bliver del af en ledergruppe på 15 ledere, hvor du forventes at bidrage til sparring omkring den samlede opgaveløsning i afdelingen.

Tillidsfuld ledelsesstil
Den rette kandidat har en stor faglighed indenfor områderne af moms og lønsumsafgift, så du kan være en tillidsfuld sparringspartner - også på det fagligt komplicerede område.

Du har oparbejdet faglig tyngde via en relevant uddannelse, og du har samtidig arbejdet praktisk med områderne i nogle år. Du har ikke nødvendigvis før arbejdet med ledelse på dette niveau, men du har næse for det og kan se mulighederne og motivationen i at lede en gruppe specialiserede medarbejdere i en omskiftelig hverdag. Alternativt har du en bred ledelseserfaring og en stor interesse indenfor moms, hvilket også kan være din vej til succes i stillingen.

Du vil som led i enhedens arbejde skulle samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere, hvorfor du skal være god til at tænke i helheder, kunne bevare overblikket og have øje for de relevante tværgående arbejdsprocesser. Du motiveres endvidere af at samarbejde på tværs, vil gerne være med til at gøre en forskel og sikre ensartede processer.

Via din lederstil skaber du resultater gennem dialog, tillid og med respekt for faglighed, og du medvirker til at medarbejderne i enheden arbejder selvstændigt, er selvledende og samtidig er dygtige vidensdelere. Endvidere lægger vi vægt på, at du er struktureret, har gode analytiske evner og formår at sætte dig ind i komplekse faglige problemstillinger. Dine samarbejdspartnere beskriver dig som åben og imødekommende, men samtidig som tydelig, retningssættende og forhandlingsstærk.

Om afdelingen Store selskaber
Afdelingen Store Selskaber er organisatorisk placeret i fagområdet Selskaber i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største virksomheder i Danmark.

Du bliver en del af en velfungerende ledergruppe i Store Selskaber med en bred faglig baggrund. Vi har tilsammen en lang erfaring med de forskellige områder, hvorfor du med sikkerhed kan tilegne dig stor faglighed og viden. Vi arbejder tæt sammen og har stor fokus på faglig sparring.

Dit kontor – Store selskaber 4 – moms- og lønsumsafgift består af 25 medarbejdere og vi er i gang med at rekruttere yderligere medarbejdere. En del pt. 8 medarbejdere er fysisk placeret i Aarhus og 17 i København. Du må derfor påregne en del rejseaktivitet.

Ansøgning og kontakt
Send gerne ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket senest 26. juni 2019.

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Hans From på 51514326 eller afgående kontorchef Thomas Holm på 72370894.

Vi forventer at holde løbende samtaler. Der vil i rekrutteringsforløbet indgå en personprofilanalyse samt en logisk test. Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Din fysiske arbejdsplads bliver enten på Lyseng Àlle, 8270 Højbjerg eller Sluseholmen 8B, 2450 København SV, hvor arbejdsstedet forventes i løbet af 2019 at skifte til Copenhagen Towers, 2300 København S.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteforvaltningen, KBH, SluseholmenKøbenhavn SV2019-06-12T00:00:002019-06-26T00:00:00
330041728To stillinger som kontorchef i JustitsministerietRobot To stillinger som kontorchef i Justitsministeriets departement er ledige til besættelse snarest muligt. Ansvarsområdet for stillingerne vil indtil videre være ledelsen af henholdsvis HR-kontoret i Styrings- og Ressourceafdelingen og Forvaltningsretskontoret i Lovafdelingen. Der lægges vægt på, at ansøgere har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse (cand.jur., cand.oecon., cand.polit., cand.scient.pol. eller lignende) og solid erfaring fra centraladmini-strationen. Ansættelsesområdet er Justitsministeriet med tilhørende institutioner, og stillingerne besættes på overenskomstvilkår i overensstemmelse med rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingerne er placeret i løngruppe 1. Der vil kunne ydes tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer. Stillingerne ønskes besat på åremål. Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge. Stillingerne søges elektronisk på www.justitsministeriet.dk under Karriere. Ansøgningerne skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest torsdag den 27. juni 2019 kl. 12.00.To stillinger som kontorchef i Justitsministeriets departement er ledige til besættelse snarest muligt.

Ansvarsområdet for stillingerne vil indtil videre være ledelsen af henholdsvis HR-kontoret i Styrings- og Ressourceafdelingen og Forvaltningsretskontoret i Lovafdelingen.

Der lægges vægt på, at ansøgere har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse (cand.jur., cand.oecon., cand.polit., cand.scient.pol. eller lignende) og solid erfaring fra centraladmini-strationen.

Ansættelsesområdet er Justitsministeriet med tilhørende institutioner, og stillingerne besættes på overenskomstvilkår i overensstemmelse med rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingerne er placeret i løngruppe 1. Der vil kunne ydes tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer. Stillingerne ønskes besat på åremål.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Stillingerne søges elektronisk på www.justitsministeriet.dk under Karriere.

Ansøgningerne skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest torsdag den 27. juni 2019 kl. 12.00.



JustisministerietKøbenhavn K2019-06-12T00:00:002019-06-26T00:00:00
330041125Kontorchef til DST SurveyRobot Vil du stå i spidsen for Danmarks Statistiks survey-enhed? Og har du lyst til at lede et forretningsområde kendetegnet af stor kompleksitet og højt tempo? Så er der nu en ledig stilling som kontorchef i DST Survey med tiltrædelse snarest muligt. DST Survey udarbejder og organiserer dataindsamlinger til statistiske og videnskabelige undersøgelser af generel samfundsmæssig betydning - dels for Danmarks Statistik og dels for andre offentlige myndigheder og private virksomheder. Kontorets medarbejdere repræsenterer en bred faglighed fra salg og kundehåndtering, spørgeskema- og stikprøvemetode til metode for dataindsamling og kvalitet. Kontoret har aktuelt 25 medarbejdere, som er organiseret i tre teams med teamledere. Hertil organiseres ca. 250 besøgsintervieweres arbejde gennem kontoret. I foråret 2019 udliciterede DST Survey telefoninterviewningen til en ekstern leverandør gennem en rammeaftale på 3 år. Siden januar 2019 har udliciteringen været i etableringsfase og er pt. i pilotfase med forventet afslutning d. 1. juli 2019. I 2018 gennemførte DST Survey indtægtsdækkede aktiviteter svarende til en omsætning på ca. 36 mio. kr. Mål og strategi Det er Danmarks Statistiks vision at udvikle vores position som en central data- og vidensgenerator, der styrker forståelsen af samfundsforholdene. DST Survey bidrager til denne vision ved at gennemføre troværdige og retvisende undersøgelser baseret på kompetencer og registre, som ligger i naturlig forlængelse af den offentlige statistikproduktion. Som chef for DST Survey har du medansvar for, at Danmarks Statistiks overordnede strategi og værdier afspejler sig i relationerne til vores mange brugere, kunder og samarbejdspartnere. Vi forventer også, at du kan lede kontoret med fokus på at fastholde og udvikle den høje kvalitet som leveres i produktionen og kan medvirke til at sætte standarden for den gode survey. Ansvarsområder Kerneelementet i DST Survey er at tilrettelægge og organisere dataindsamling. Du skal være med til at udvikle dette i sammenhæng med Danmarks Statistiks øvrige forretning, så det afspejler brugernes behov, de statistiske og teknologiske muligheder samt tilpasse dette inden for de institutionelle og lovgivningsmæssige rammer. Du har ansvar for den løbende drift og udvikling af kontoret samt for at sikre kendskabet til DST Surveys kompetencer og produkter på markedet for højkvalitetssurveys. Det forventes derfor, at du kan sparre om faglige og processuelle spørgsmål. Du vil have et ansvar for den økonomiske balance for aktiviteter i DST Survey. På denne base vil du have ansvaret for at fastlægge og formidle mål inden for kontorets økonomiske rammer. Du skal have overblik og kunne skabe sammenhænge og fælles retning for medarbejderne. Involvering og samarbejde med chefkolleger, eksterne brugere og samarbejdspartnere er en vigtig faktor i kontorets vilkår, og derfor prioriteres dine samarbejdsevner højt. Du refererer til afdelingsdirektøren i Kommunikation og Salg og bliver en del af en ledergruppe på 5 ledere, hvor du forventes at bidrage til afdelingens samlede opgaveløsning. Dine kompetencer Vi lægger vægt på, at du har: ledelseserfaring og gode samarbejdsevner. vilje og evne til at skabe forbedringer og resultater. erfaring med udvikling af survey-produkter og -services. indsigt i og forståelse for markedet og for Danmarks Statistiks rolle heri. erfaring med interessenthåndtering på internt og eksternt niveau og trives med en bred kontaktflade. gode forhandlingsevner. erfaring med økonomistyring og revision. Løn og ansættelse Ansættelsen følger rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten af 9. april 2014. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1 og besættes på åremål. Foruden åremålstillæg ydes der resultatløn. Herudover kan der eventuelt forhandles kvalifikationstillæg. Hvis du er tjenestemand i forvejen, vil ansættelsen kunne ske som tjenestemand på åremål. Der vil blive brugt personlighedstest i rekrutteringsprocessen. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 32 og 33. Ansøgning og kontakt Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsdirektør Carsten Zangenberg på tlf. 39 17 41 39 eller 28 35 30 51. Vil du gerne være vores nye kontorchef for DST Survey, så send din ansøgning, CV og eksamenspapirer ved at klikke på Søg stillingen nedenfor. Hvis du er tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen. Kort om Danmarks Statistik Danmarks Statistik er den centrale myndighed for den danske statistik, placeret i Økonomi- og Indenrigsministeriet. Vi indsamler, bearbejder og offentliggør statistiske oplysninger om samfundsforhold. Vi er cirka 550 ansatte og er en familievenlig arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder. Få et hurtigt overblik over Danmarks Statistik på www.dst.dk. Se vores medarbejdervideo her: https: youtu.be UanDN4JQ5us Du kan følge os på LinkedInVil du stå i spidsen for Danmarks Statistiks survey-enhed? Og har du lyst til at lede et forretningsområde kendetegnet af stor kompleksitet og højt tempo?

Så er der nu en ledig stilling som kontorchef i DST Survey med tiltrædelse snarest muligt.

DST Survey udarbejder og organiserer dataindsamlinger til statistiske og videnskabelige undersøgelser af generel samfundsmæssig betydning - dels for Danmarks Statistik og dels for andre offentlige myndigheder og private virksomheder.

Kontorets medarbejdere repræsenterer en bred faglighed fra salg og kundehåndtering, spørgeskema- og stikprøvemetode til metode for dataindsamling og kvalitet. Kontoret har aktuelt 25 medarbejdere, som er organiseret i tre teams med teamledere. Hertil organiseres ca. 250 besøgsintervieweres arbejde gennem kontoret. I foråret 2019 udliciterede DST Survey telefoninterviewningen til en ekstern leverandør gennem en rammeaftale på 3 år. Siden januar 2019 har udliciteringen været i etableringsfase og er pt. i pilotfase med forventet afslutning d. 1. juli 2019.

I 2018 gennemførte DST Survey indtægtsdækkede aktiviteter svarende til en omsætning på ca. 36 mio. kr.

Mål og strategi
Det er Danmarks Statistiks vision at udvikle vores position som en central data- og vidensgenerator, der styrker forståelsen af samfundsforholdene. DST Survey bidrager til denne vision ved at gennemføre troværdige og retvisende undersøgelser baseret på kompetencer og registre, som ligger i naturlig forlængelse af den offentlige statistikproduktion.

Som chef for DST Survey har du medansvar for, at Danmarks Statistiks overordnede strategi og værdier afspejler sig i relationerne til vores mange brugere, kunder og samarbejdspartnere. Vi forventer også, at du kan lede kontoret med fokus på at fastholde og udvikle den høje kvalitet som leveres i produktionen og kan medvirke til at sætte standarden for den gode survey.

Ansvarsområder
Kerneelementet i DST Survey er at tilrettelægge og organisere dataindsamling. Du skal være med til at udvikle dette i sammenhæng med Danmarks Statistiks øvrige forretning, så det afspejler brugernes behov, de statistiske og teknologiske muligheder samt tilpasse dette inden for de institutionelle og lovgivningsmæssige rammer.

Du har ansvar for den løbende drift og udvikling af kontoret samt for at sikre kendskabet til DST Surveys kompetencer og produkter på markedet for højkvalitetssurveys. Det forventes derfor, at du kan sparre om faglige og processuelle spørgsmål.

Du vil have et ansvar for den økonomiske balance for aktiviteter i DST Survey. På denne base vil du have ansvaret for at fastlægge og formidle mål inden for kontorets økonomiske rammer.

Du skal have overblik og kunne skabe sammenhænge og fælles retning for medarbejderne. Involvering og samarbejde med chefkolleger, eksterne brugere og samarbejdspartnere er en vigtig faktor i kontorets vilkår, og derfor prioriteres dine samarbejdsevner højt.

Du refererer til afdelingsdirektøren i Kommunikation og Salg og bliver en del af en ledergruppe på 5 ledere, hvor du forventes at bidrage til afdelingens samlede opgaveløsning.

Dine kompetencer
Vi lægger vægt på, at du har:

  • ledelseserfaring og gode samarbejdsevner.
  • vilje og evne til at skabe forbedringer og resultater.
  • erfaring med udvikling af survey-produkter og -services.
  • indsigt i og forståelse for markedet og for Danmarks Statistiks rolle heri.
  • erfaring med interessenthåndtering på internt og eksternt niveau og trives med en bred kontaktflade.
  • gode forhandlingsevner.
  • erfaring med økonomistyring og revision.
Løn og ansættelse
Ansættelsen følger rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten af 9. april 2014. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1 og besættes på åremål. Foruden åremålstillæg ydes der resultatløn. Herudover kan der eventuelt forhandles kvalifikationstillæg. Hvis du er tjenestemand i forvejen, vil ansættelsen kunne ske som tjenestemand på åremål.

Der vil blive brugt personlighedstest i rekrutteringsprocessen. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 32 og 33.

Ansøgning og kontakt
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsdirektør Carsten Zangenberg på tlf. 39 17 41 39 eller 28 35 30 51.

Vil du gerne være vores nye kontorchef for DST Survey, så send din ansøgning, CV og eksamenspapirer ved at klikke på ”Søg stillingen” nedenfor.

Hvis du er tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Kort om Danmarks Statistik
Danmarks Statistik er den centrale myndighed for den danske statistik, placeret i Økonomi- og Indenrigsministeriet. Vi indsamler, bearbejder og offentliggør statistiske oplysninger om samfundsforhold. Vi er cirka 550 ansatte og er en familievenlig arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder. Få et hurtigt overblik over Danmarks Statistik på www.dst.dk.
Se vores medarbejdervideo her: https://youtu.be/UanDN4JQ5us
Du kan følge os på LinkedIn


DANMARKS STATISTIKKøbenhavn Ø2019-06-11T00:00:002019-06-25T00:00:00
330044042Kontorchef for Enterprise Arkitektur og StrategiRobot Vil du stå i spidsen for en af de største og mest udfordrende arkitektoniske it-opgave i Danmark og være med i Danmarkshistoriens største udviklingsprojekt? Kontoret Enterprisearkitektur og Strategi er forankret under It-udvikling i Udviklings og Forenklingsstyrelsen (UFST). Kontoret udarbejder bl.a. arkitekturrammer, der sikrer en sammenhængende arkitektur for skatteforvaltningen i samspillet mellem forretningsmæssige funktioner, eksisterende systemer, systemer i udvikling og koblingen til skatteforvaltningens dataplatform. Vi kvalitetssikrer projekternes arkitekturbeslutninger og sikrer vedligehold af skatteforvaltningens samlede overblik over kapabilitets-, system- og datalandskab. Vi giver ledelsesstøtte ved at synliggøre tværgående og langsigtede effekter for forretningsmål, risikoniveau, budgetter og teknisk gæld, når der skal træffes beslutning om at gennemføre projekter og programmer. Vi er 7 medarbejdere, men der er bevilget en udvidelse af personalerammen til ca. det dobbelte. Som kontorchef for Enterprise Arkitektur og Strategi får du ansvaret for at levere den samlede målarkitektur for Skatteforvaltningen og dermed fra et strategisk og arkitektonisk udgangspunkt stå i spidsen for transformationsopgaven fra Legacy til et nyt Skattevæsen. Derudover skal du stå i spidsen for den it-tekniske strategi og for at skabe et overblik over systemerne ift., hvad de skal kunne fremadrettet, og hvordan organisationen kommer derhen. Du skal bidrage til og understøtte dine medarbejdere i at sætte rammer og retning for it i UFST, samt at støtte shared services med at udbrede it-kulturen i UFST. Du skal ligeledes levere rådgivning for resten af organisationen herunder bl.a. Drift og Videreudvikling, levere analyser og stå for præsentationer for departementet og direktionen, ligesom du får personaleledelsen af kontorets medarbejdere. Om dig Du har en relevant videregående it-uddannelse som f.eks. datalog eller ingeniør og eller betydelige erfaringer fra store it-organisationer. Derudover forventer vi, at du har: Viden om og dokumenteret erfaring med it-arkitektur Erfaring med eller evner til, at koordinere arkitektur og retning på tværs i en stor divergeret organisation Dokumenterede resultater i store it-projekter Solid erfaring med personaleledelse Som person motiveres du af at arbejde med store og komplekse opgaver. Du har gode kommunikative kompetencer og er i stand til at forklare tekniske emner for både udviklere, direktion, presse, osv. Du evner at navigere i en offentlig og politisk organisation og kan samarbejde på både forretnings-, it- og direktionsniveau. Du er en stærk og autentisk leder, der står i spidsen for kontoret, og som kan udvikle og inspirere dine medarbejdere samt skabe en god kultur og et godt fagligt miljø Ansøgning og kontakt Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket Søg stillingen senest den 5. juli 2019. Har du spørgsmål er du velkommen til stillingen at kontakte Signe Ullerup Olsen på tlf. 29 35 98 10 hos Capax Recruitement, som vi samarbejder med på denne stilling. Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål. Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vil du stå i spidsen for en af de største og mest udfordrende arkitektoniske it-opgave i Danmark og være med i Danmarkshistoriens største udviklingsprojekt?

Kontoret Enterprisearkitektur og Strategi er forankret under It-udvikling i Udviklings og Forenklingsstyrelsen (UFST). Kontoret udarbejder bl.a. arkitekturrammer, der sikrer en sammenhængende arkitektur for skatteforvaltningen i samspillet mellem forretningsmæssige funktioner, eksisterende systemer, systemer i udvikling og koblingen til skatteforvaltningens dataplatform. Vi kvalitetssikrer projekternes arkitekturbeslutninger og sikrer vedligehold af skatteforvaltningens samlede overblik over kapabilitets-, system- og datalandskab. Vi giver ledelsesstøtte ved at synliggøre tværgående og langsigtede effekter for forretningsmål, risikoniveau, budgetter og teknisk gæld, når der skal træffes beslutning om at gennemføre projekter og programmer. Vi er 7 medarbejdere, men der er bevilget en udvidelse af personalerammen til ca. det dobbelte.

Som kontorchef for Enterprise Arkitektur og Strategi får du ansvaret for at levere den samlede målarkitektur for Skatteforvaltningen og dermed fra et strategisk og arkitektonisk udgangspunkt stå i spidsen for transformationsopgaven fra Legacy til et nyt Skattevæsen.

Derudover skal du stå i spidsen for den it-tekniske strategi og for at skabe et overblik over systemerne ift., hvad de skal kunne fremadrettet, og hvordan organisationen kommer derhen. Du skal bidrage til og understøtte dine medarbejdere i at sætte rammer og retning for it i UFST, samt at støtte shared services med at udbrede it-kulturen i UFST.

Du skal ligeledes levere rådgivning for resten af organisationen herunder bl.a. Drift og Videreudvikling, levere analyser og stå for præsentationer for departementet og direktionen, ligesom du får personaleledelsen af kontorets medarbejdere.

Om dig

Du har en relevant videregående it-uddannelse som f.eks. datalog eller ingeniør og/eller betydelige erfaringer fra store it-organisationer. Derudover forventer vi, at du har:

  • Viden om og dokumenteret erfaring med it-arkitektur
  • Erfaring med eller evner til, at koordinere arkitektur og retning på tværs i en stor divergeret organisation
  • Dokumenterede resultater i store it-projekter
  • Solid erfaring med personaleledelse


Som person motiveres du af at arbejde med store og komplekse opgaver. Du har gode kommunikative kompetencer og er i stand til at forklare tekniske emner for både udviklere, direktion, presse, osv. Du evner at navigere i en offentlig og politisk organisation og kan samarbejde på både forretnings-, it- og direktionsniveau.

Du er en stærk og autentisk leder, der står i spidsen for kontoret, og som kan udvikle og inspirere dine medarbejdere samt skabe en god kultur og et godt fagligt miljø

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 5. juli 2019.

Har du spørgsmål er du velkommen til stillingen at kontakte Signe Ullerup Olsen på tlf. 29 35 98 10 hos Capax Recruitement, som vi samarbejder med på denne stilling.

Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.


Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteforvaltningen, FrederiksbergFrederiksberg2019-06-18T00:00:002019-07-05T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kontorchef til kontoret for regnskab i Center for Finans

Center for Finans

København NV
Center for Finans står midt i en større transition primært som følge af implementering af nyt økonomisystem. Du skal som kontorchef være med til at drive transitionen, hvor der samtidig skal være fokus på organisatorisk fintuning, sikker drift og op...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019

Fagligt dygtig kontorchef til Momskontoret i Store Selskaber i Skattestyrelsen

Skatteforvaltningen, KBH, Sluseholmen

København SV
Har du gode lederegenskaber, er handlekraftig med stort fokus på fremdrift, og har du evnerne til at arbejde med afgørelser inden for moms og lønsumsafgift i sager med nogle af Danmarks største koncerner? Til afdelingen Store Selskaber søger vi en f...
Indrykket:12. juni 2019
Udløbsdato:26. juni 2019

To stillinger som kontorchef i Justitsministeriet

Justisministeriet

København K
To stillinger som kontorchef i Justitsministeriets departement er ledige til besættelse snarest muligt. Ansvarsområdet for stillingerne vil indtil videre være ledelsen af henholdsvis HR-kontoret i Styrings- og Ressourceafdelingen og Forvaltningsrets...
Indrykket:12. juni 2019
Udløbsdato:26. juni 2019

Kontorchef til DST Survey

DANMARKS STATISTIK

København Ø
Vil du stå i spidsen for Danmarks Statistiks survey-enhed? Og har du lyst til at lede et forretningsområde kendetegnet af stor kompleksitet og højt tempo? Så er der nu en ledig stilling som kontorchef i DST Survey med tiltrædelse snarest muligt. DST...
Indrykket:11. juni 2019
Udløbsdato:25. juni 2019

Kontorchef for Enterprise Arkitektur og Strategi

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Vil du stå i spidsen for en af de største og mest udfordrende arkitektoniske it-opgave i Danmark og være med i Danmarkshistoriens største udviklingsprojekt? Kontoret Enterprisearkitektur og Strategi er forankret under It-udvikling i Udviklings og Fo...
Indrykket:18. juni 2019
Udløbsdato:5. juli 2019