Kontorchef til Forvaltningsjura

Økonomi- og Indenrigsministeriet søger kontorchef til Forvaltningsjura

Vi søger en dygtig og engageret kontorchef til en stilling, der kræver stærke juridiske kompetencer, politisk tæft og flair for personaleledelse.

Om stillingen
Forvaltningsjura udgør sammen med Kommunaljura og Valg samt CPR og IT den juridiske afdeling i Økonomi- og Indenrigsministeriets departement.

Kontoret varetager bl.a. opgaver vedrørende tilsynet med kommuner og regioner og spørgsmål vedrørende kommunalfuldmagten. Kontoret behandler også offentligretlige spørgsmål efter forvaltningsloven og offentlighedsloven samt spørgsmål om databeskyttelse og andre generelle juridiske spørgsmål. Herudover varetager kontoret opgaver vedrørende ministeriets lovprogram, lovkvalitet og lovhøringer, ligesom kontoret bidrager til udarbejdelse af politiske udspil og forberedelsen af økonomi- og indenrigsministerens deltagelse i regeringsudvalg samt udarbejder lovforslag.

Arbejdsopgaverne i kontoret spænder således over regelarbejde, udvalgsarbejde, samarbejde internt og eksternt om forvaltningsjuridiske spørgsmål, ministerbetjening i bred forstand samt behandling af konkrete henvendelser og tilsynssager.

Kontoret består af 10 dygtige og dedikerede medarbejdere, som du vil få personaleansvaret for. Som kontorchef i Forvaltningsjura bliver du en del af afdelingens ledelsesteam, hvor du vil indgå i et tæt samarbejde med afdelingens to øvrige kontorchefer og afdelingschefen.

Om dig
Du er en engageret leder med fokus på ordentlighed. Du er drevet af at skabe resultater og gøre en positiv forskel for og gennem andre. Forenkling er en naturlig del af din måde at tænke på, og du har en ambitiøs tilgang til løsningen af kontorets opgaver. Erfaring fra et departement eller anden politisk styret organisation er en fordel.

Vi lægger vægt på, at du:

  • har interesse for og kompetencerne til at håndtere komplekse juridiske problemstillinger
  • har solid faglig erfaring med offentlig ret og med politiske processer
  • har lysten og evnerne til personaleledelse
  • er visionær, ambitiøs, strategisk og analytisk – og formår at omsætte det i hverdagen
  • har blik for at prioritere og forenkle
  • er effektiv, ansvarsbevidst og kan bevare overblikket
  • er god til at samarbejde
  • har særdeles gode mundtlige og skriftlige juridiske formuleringsevner

Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1 og vil blive besat på åremålsvilkår.

Ansættelsesområdet er Økonomi- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid hørende institutioner. Arbejdsstedet er Økonomi- og Indenrigsministeriets departement, Slotsholmsgade 10, 1216 København K.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Vil du vide mere
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Hans B. Thomsen, på tlf. 41 95 55 51 eller hbt@oim.dk.

Sådan søger du
Ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamensdokumentation) sendes elektronisk via stillingsopslaget på Økonomi- og Indenrigsministeriets hjemmeside (www.oim.dk).

Ansøgningen skal være ministeriet i hænde senest fredag d. 24. maj 2019 kl. 12.00. Ved udskrivelse af valg forlænges ansættelsesprocessen til efter valget. Alle ansøgere vil blive orienteret herom via mail.

Der kan indgå personprofiltest i ansættelsesforløbet.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330013589Phoenix-176fce1012019-04-30T00:00:00Kontorchef til ForvaltningsjuraØkonomi- og Indenrigsministeriet søger kontorchef til Forvaltningsjura

Vi søger en dygtig og engageret kontorchef til en stilling, der kræver stærke juridiske kompetencer, politisk tæft og flair for personaleledelse.

Om stillingen
Forvaltningsjura udgør sammen med Kommunaljura og Valg samt CPR og IT den juridiske afdeling i Økonomi- og Indenrigsministeriets departement.

Kontoret varetager bl.a. opgaver vedrørende tilsynet med kommuner og regioner og spørgsmål vedrørende kommunalfuldmagten. Kontoret behandler også offentligretlige spørgsmål efter forvaltningsloven og offentlighedsloven samt spørgsmål om databeskyttelse og andre generelle juridiske spørgsmål. Herudover varetager kontoret opgaver vedrørende ministeriets lovprogram, lovkvalitet og lovhøringer, ligesom kontoret bidrager til udarbejdelse af politiske udspil og forberedelsen af økonomi- og indenrigsministerens deltagelse i regeringsudvalg samt udarbejder lovforslag.

Arbejdsopgaverne i kontoret spænder således over regelarbejde, udvalgsarbejde, samarbejde internt og eksternt om forvaltningsjuridiske spørgsmål, ministerbetjening i bred forstand samt behandling af konkrete henvendelser og tilsynssager.

Kontoret består af 10 dygtige og dedikerede medarbejdere, som du vil få personaleansvaret for. Som kontorchef i Forvaltningsjura bliver du en del af afdelingens ledelsesteam, hvor du vil indgå i et tæt samarbejde med afdelingens to øvrige kontorchefer og afdelingschefen.

Om dig
Du er en engageret leder med fokus på ordentlighed. Du er drevet af at skabe resultater og gøre en positiv forskel for og gennem andre. Forenkling er en naturlig del af din måde at tænke på, og du har en ambitiøs tilgang til løsningen af kontorets opgaver. Erfaring fra et departement eller anden politisk styret organisation er en fordel.

Vi lægger vægt på, at du:
  • har interesse for og kompetencerne til at håndtere komplekse juridiske problemstillinger
  • har solid faglig erfaring med offentlig ret og med politiske processer
  • har lysten og evnerne til personaleledelse
  • er visionær, ambitiøs, strategisk og analytisk – og formår at omsætte det i hverdagen
  • har blik for at prioritere og forenkle
  • er effektiv, ansvarsbevidst og kan bevare overblikket
  • er god til at samarbejde
  • har særdeles gode mundtlige og skriftlige juridiske formuleringsevner

Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1 og vil blive besat på åremålsvilkår.

Ansættelsesområdet er Økonomi- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid hørende institutioner. Arbejdsstedet er Økonomi- og Indenrigsministeriets departement, Slotsholmsgade 10, 1216 København K.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Vil du vide mere
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Hans B. Thomsen, på tlf. 41 95 55 51 eller hbt@oim.dk.

Sådan søger du
Ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamensdokumentation) sendes elektronisk via stillingsopslaget på Økonomi- og Indenrigsministeriets hjemmeside (www.oim.dk).

Ansøgningen skal være ministeriet i hænde senest fredag d. 24. maj 2019 kl. 12.00. Ved udskrivelse af valg forlænges ansættelsesprocessen til efter valget. Alle ansøgere vil blive orienteret herom via mail.

Der kan indgå personprofiltest i ansættelsesforløbet.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Økonomi- og Indenrigsministeriet søger kontorchef til Forvaltningsjura Vi søger en dygtig og engageret kontorchef til en stilling, der kræver stærke juridiske kompetencer, politisk tæft og flair for personaleledelse. Om stillingen Forvaltningsjura udgør sammen med Kommunaljura og Valg samt CPR og IT den juridiske afdeling i Økonomi- og Indenrigsministeriets departement. Kontoret varetager bl.a. opgaver vedrørende tilsynet med kommuner og regioner og spørgsmål vedrørende kommunalfuldmagten. Kontoret behandler også offentligretlige spørgsmål efter forvaltningsloven og offentlighedsloven samt spørgsmål om databeskyttelse og andre generelle juridiske spørgsmål. Herudover varetager kontoret opgaver vedrørende ministeriets lovprogram, lovkvalitet og lovhøringer, ligesom kontoret bidrager til udarbejdelse af politiske udspil og forberedelsen af økonomi- og indenrigsministerens deltagelse i regeringsudvalg samt udarbejder lovforslag. Arbejdsopgaverne i kontoret spænder således over regelarbejde, udvalgsarbejde, samarbejde internt og eksternt om forvaltningsjuridiske spørgsmål, ministerbetjening i bred forstand samt behandling af konkrete henvendelser og tilsynssager. Kontoret består af 10 dygtige og dedikerede medarbejdere, som du vil få personaleansvaret for. Som kontorchef i Forvaltningsjura bliver du en del af afdelingens ledelsesteam, hvor du vil indgå i et tæt samarbejde med afdelingens to øvrige kontorchefer og afdelingschefen. Om dig Du er en engageret leder med fokus på ordentlighed. Du er drevet af at skabe resultater og gøre en positiv forskel for og gennem andre. Forenkling er en naturlig del af din måde at tænke på, og du har en ambitiøs tilgang til løsningen af kontorets opgaver. Erfaring fra et departement eller anden politisk styret organisation er en fordel. Vi lægger vægt på, at du: har interesse for og kompetencerne til at håndtere komplekse juridiske problemstillinger har solid faglig erfaring med offentlig ret og med politiske processer har lysten og evnerne til personaleledelse er visionær, ambitiøs, strategisk og analytisk og formår at omsætte det i hverdagen har blik for at prioritere og forenkle er effektiv, ansvarsbevidst og kan bevare overblikket er god til at samarbejde har særdeles gode mundtlige og skriftlige juridiske formuleringsevner Løn- og ansættelsesvilkår: Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 1 og vil blive besat på åremålsvilkår. Ansættelsesområdet er Økonomi- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid hørende institutioner. Arbejdsstedet er Økonomi- og Indenrigsministeriets departement, Slotsholmsgade 10, 1216 København K. Stillingen ønskes besat snarest muligt. Vil du vide mere Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Hans B. Thomsen, på tlf. 41 95 55 51 eller hbt@oim.dk. Sådan søger du Ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamensdokumentation) sendes elektronisk via stillingsopslaget på Økonomi- og Indenrigsministeriets hjemmeside (www.oim.dk). Ansøgningen skal være ministeriet i hænde senest fredag d. 24. maj 2019 kl. 12.00. Ved udskrivelse af valg forlænges ansættelsesprocessen til efter valget. Alle ansøgere vil blive orienteret herom via mail. Der kan indgå personprofiltest i ansættelsesforløbet. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnet176fce10100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-24T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122313&DepartmentId=9125&MediaId=2690&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3516295Økonomi- og Indenrigsministeriet11Slotsholmsgade 101216København K41955551DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent750442JobNet4979974497997410029-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=176fce10https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=176fce10https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=176fce10&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=176fce10&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/6.jpgEr du den nye Kontorchef i Økonomi- og Indenrigsministeriet?12007991Dansk3Læse/ tale241915Kontorchef6Ledelse361627813Hans B.noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330024445Kontorchef til nyt kontor i Byggeri KøbenhavnBasic Vil du lede et nyt kontor med ansvar for udvikling og tværgående processer hos en af Danmarks største bygherrer? København er midt i en rivende udvikling. Byen har etableret sig som et internationalt forbillede for byudvikling og moderne storbyliv i det 21. århundrede og vokser med omkring 10.000 indbyggere årligt. De mange nye indbyggere betyder, at der er et stort pres på de kommunale velfærdstilbud, og at Københavns Kommune derfor i de kommende år skal bygge nye skoler, daginstitutioner, idrætsanlæg, sociale institutioner og kulturinstitutioner i et historisk stort omfang. Denne opgave påhviler Byggeri København (ByK), der er kommunens bygherreorganisation og en koncernenhed under Økonomiforvaltningen. Om Byggeri København Vi er ca. 90 medarbejdere, som er ansvarlige for omtrent 140 igangværende byggeprojekter, der både omfatter renovering og nybyggeri, særligt for Børne- og Ungdomsforvaltningen, Socialforvaltningen og Kultur- og Fritidsforvaltningen. Vi har et erklæret mål om at levere mere byggeri for pengene, og om at levere byggeri, der står færdigt til tiden, som er langtidsholdbart, og som fungerer i hverdagen for brugerne og borgerne. Samtidig har vi ansvaret for at bygge videre på Københavns tradition for gedigent offentligt byggeri af høj arkitektonisk kvalitet, med grønne ambitioner og udvikling af bæredygtigt byggeri. Som hele kommunens bygherreorganisation har vi en bred kontaktflade til fagforvaltningerne, til brugerne og til rådgivere og entreprenører, herunder vores to strategiske partnerskaber. Vores samlede projektportefølje er på ca. 10 mia. og vi har en årlig omsætning på ca. 1,4 mia. Om stillingen og det nye kontor Byggeri København er organiseret i fire byggekontorer, der deles om den samlede portefølje af byggeprojekter, samt et økonomikontor, et jurakontor og det nye kontor for Udvikling og Tværgående Processer, der blev oprettet i april. Kontorets opgave er at drive udviklingsprojekter i Byggeri København, f.eks. indenfor bæredygtighed, evalueringer og IKT, samt at være tovholder for en række tværgående processer, f.eks. overgang fra byggeri til drift og samarbejde og koordinering med de øvrige forvaltninger. Kontoret har pt. 11 medarbejdere, hvoraf fire kommer fra Børne- og Ungdomsforvaltningen som led i en nylig gennemført ændring af arbejdsdelingen mellem Byggeri København og Børne- og Ungdomsforvaltningen, der er Københavns Kommunes største bestiller af byggeri. Om dig Vi forventer, at vores nye kontorchef har en relevant akademisk uddannelse. Der vil blive lagt vægt på erfaring med byggeprojekter og med inddragelse af brugere og borgere i forbindelse med byggeri. Ligeledes er erfaring med arbejdet i en politisk ledet organisation og erfaring med ledelse på team- eller kontorniveau en fordel. Derudover lægger vi vægt, på, at du: er særdeles processtærk og formår at drive forandringsprocesser, der involverer mange fagligheder på tværs af kontorer kan formidle samarbejde mellem medarbejdere med forskellige fagligheder og bidrage til strategiske udviklingsprojekter på tværs af kontorer i Byggeri København er en stærk kommunikator både skriftligt og mundtligt og formår at formidle byggefaglige emner til brugere, kolleger og samarbejdspartnere med ikke-byggefaglig baggrund har lyst til at udvikle dig som leder i en bygherreorganisation med et tæt samarbejde med fagforvaltninger og eksterne samarbejdspartnere har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation og har forståelse for vigtigheden af at levere rettidig og korrekt information til det politiske niveau Vi forventer, at du kan redegøre for dine resultater med såvel ledelse som opgaveløsning. Vi tilbyder mulighed for at sætte et markant præg på en organisation i udvikling spændende ledelsesmæssige opgaver, som ansvarlig for det nye kontor for udvikling og tværgående processer en bred samarbejdsflade med de øvrige forvaltninger i kommunen Som kontorchef får du reference til byggechef Kasper Graa Wulff. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Vil du vide mere? Læs mere om ByK på http: byk.kk.dk . Har du spørgsmål, kan du kontakte byggechef Kasper Graa Wulff på 2497 9979. Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 2. juni 2019 Der bliver antageligt afholdt samtaler i uge 24 og 25. Vi forventer at bruge test i rekrutteringsforløbet.
Vil du lede et nyt kontor med ansvar for udvikling og tværgående processer hos en af Danmarks største bygherrer?  
 
København er midt i en rivende udvikling. Byen har etableret sig som et internationalt forbillede for byudvikling og moderne storbyliv i det 21. århundrede og vokser med omkring 10.000 indbyggere årligt.  
De mange nye indbyggere betyder, at der er et stort pres på de kommunale velfærdstilbud, og at Københavns Kommune derfor i de kommende år skal bygge nye skoler, daginstitutioner, idrætsanlæg, sociale institutioner og kulturinstitutioner i et historisk stort omfang.  
 
Denne opgave påhviler Byggeri København (ByK), der er kommunens bygherreorganisation og en koncernenhed under Økonomiforvaltningen.  
 
Om Byggeri København  
Vi er ca. 90 medarbejdere, som er ansvarlige for omtrent 140 igangværende byggeprojekter, der både omfatter renovering og nybyggeri, særligt for Børne- og Ungdomsforvaltningen, Socialforvaltningen og Kultur- og Fritidsforvaltningen. Vi har et erklæret mål om at levere mere byggeri for pengene, og om at levere byggeri, der står færdigt til tiden, som er langtidsholdbart, og som fungerer i hverdagen for brugerne og borgerne. Samtidig har vi ansvaret for at bygge videre på Københavns tradition for gedigent offentligt byggeri af høj arkitektonisk kvalitet, med grønne ambitioner og udvikling af bæredygtigt byggeri. Som hele kommunens bygherreorganisation har vi en bred kontaktflade til fagforvaltningerne, til brugerne og til rådgivere og entreprenører, herunder vores to strategiske partnerskaber.  
 
Vores samlede projektportefølje er på ca. 10 mia. og vi har en årlig omsætning på ca. 1,4 mia.  
 
Om stillingen og det nye kontor  
Byggeri København er organiseret i fire byggekontorer, der deles om den samlede portefølje af byggeprojekter, samt et økonomikontor, et jurakontor og det nye kontor for Udvikling og Tværgående Processer, der blev oprettet i april. Kontorets opgave er at drive udviklingsprojekter i Byggeri København, f.eks. indenfor bæredygtighed, evalueringer og IKT, samt at være tovholder for en række tværgående processer, f.eks. overgang fra byggeri til drift og samarbejde og koordinering med de øvrige forvaltninger. Kontoret har pt. 11 medarbejdere, hvoraf fire kommer fra Børne- og Ungdomsforvaltningen som led i en nylig gennemført ændring af arbejdsdelingen mellem Byggeri København og Børne- og Ungdomsforvaltningen, der er Københavns Kommunes største bestiller af byggeri.  
 
Om dig  
Vi forventer, at vores nye kontorchef har en relevant akademisk uddannelse. Der vil blive lagt vægt på erfaring med byggeprojekter og med inddragelse af brugere og borgere i forbindelse med byggeri. Ligeledes er erfaring med arbejdet i en politisk ledet organisation og erfaring med ledelse på team- eller kontorniveau en fordel.  
 
Derudover lægger vi vægt, på, at du:  
  • er særdeles processtærk og formår at drive forandringsprocesser, der involverer mange fagligheder på tværs af kontorer  
  • kan formidle samarbejde mellem medarbejdere med forskellige fagligheder og bidrage til strategiske udviklingsprojekter på tværs af kontorer i Byggeri København  
  • er en stærk kommunikator både skriftligt og mundtligt og formår at formidle byggefaglige emner til brugere, kolleger og samarbejdspartnere med ikke-byggefaglig baggrund  
  • har lyst til at udvikle dig som leder i en bygherreorganisation med et tæt samarbejde med fagforvaltninger og eksterne samarbejdspartnere  
  • har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation og har forståelse for vigtigheden af at levere rettidig og korrekt information til det politiske niveau    
Vi forventer, at du kan redegøre for dine resultater med såvel ledelse som opgaveløsning.  
 
Vi tilbyder  
  • mulighed for at sætte et markant præg på en organisation i udvikling  
  • spændende ledelsesmæssige opgaver, som ansvarlig for det nye kontor for udvikling og tværgående processer  
  • en bred samarbejdsflade med de øvrige forvaltninger i kommunen    
Som kontorchef får du reference til byggechef Kasper Graa Wulff.  
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.  
 
Vil du vide mere?  
Læs mere om ByK på http://byk.kk.dk/.
Har du spørgsmål, kan du kontakte byggechef Kasper Graa Wulff på 2497 9979.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 2. juni 2019  
Der bliver antageligt afholdt samtaler i uge 24 og 25. Vi forventer at bruge test i rekrutteringsforløbet.  
ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngUdvikling og Tværgående ProcesserKøbenhavn V2019-05-14T18:03:14.9602019-06-02T00:00:00
330017021Genopslag - Kontorchef til Center for SystemanalyseRobot Er du analytisk begavet, glad for tal og mennesker, og har du talent for og mod på ledelse af fagligt kompetente medarbejdere, der brænder for at arbejde med kortlægning, beregninger og analyser af det samlede energisystem? Så er du måske den nye kontorchef, vi søger til Energistyrelsens Center for Systemanalyse. Om jobbet Energistyrelsens Center for Systemanalyse søger en analytisk stærk kontorchef til Center for systemanalyse. Du vil blive en del af et chefteam på to kontorchefer, som tilsammen har ansvaret for ca. 50 fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, hovedsageligt ingeniører og økonomer. Center for Systemanalyse, har ansvaret for at udarbejde Energistyrelsens årlige basisfremskrivning, udarbejdelsen af analyseforudsætninger til Energinet, input til Nationale Energi og Klimaplaner til EU, diverse analyser indenfor energiteknologi, -økonomi og -politik samt løbende udvikling af vores tekniske og økonomiske modeller af energisystemet og de forudsætninger, der anvendes i modellerne, fx i form af Teknologikataloget. Samtidig varetager vi også en vigtig opgave med kortlægning af dagens energisystem gennem dataindsamling og energi- og prisstatistik. Det er et særkende i det faglige miljø i Center for Systemanalyse at se tingene i en sammenhæng, der inddrager hele energisystemet og samfundsøkonomiske hensyn og det sker ofte i tæt samarbejde med energifagligt stærke kollegaer fra andre fagcentre. Centeret er organiseret i faglige teams, der fungerer som faglige fællesskaber. En stor del af arbejdet sker på tværs af disse teams og organiseres i forskellige former for projekter herunder ofte med inddragelse af medarbejdere fra andre centre. Om dig Du skal være en engageret leder med en stærk faglig profil og erfaring på området. Du skal have gode analytiske kompetencer og kunne danne dig et overblik over komplekse problemstillinger. Ved besættelse af stillingen vil der blive lagt vægt på: evne til at strukturere komplekse problemstillinger en motiverende og inspirerende ledelsesstil, herunder evne til at uddelegere evne til at samarbejde også på tværs af traditionelle faggrænser og med andre faglige områder i Energistyrelsen og med eksterne interessenter sans for formidling også af komplekse sagsområder erfaring fra en politisk ledet organisation erfaring med udarbejdelse af tekniske og økonomiske analyser og strategier på klima- og Energiområdet erfaring med arbejde med teams og projekter indgående kendskab til klima- og energiområdet både nationalt og internationalt relevant akademisk baggrund. Om os Energistyrelsen har ansvaret for hele energisektorens værdikæde fra energiproduktion og energiforsyning til energiforbrug, energieffektivisering og teknologiovervågning. Vi har også ansvaret for at understøtte den økonomiske effektivisering af forsyningssektoren, som foruden energi omfatter vand, affald og telekommunikation, herunder brugerforhold, forsyningspligt og statistik på teleområdet samt regulering af vandforsyning og håndtering af affald. Energistyrelsen varetager Danmarks interesser på energi-, og forsyningsområdet i EU og søger gennem målrettet samarbejde med enkeltlande og internationale institutioner at udbrede de danske erfaringer med energiomstillingen til gavn for danske eksportvirksomheder. I Center for Systemanalyse understøtter vi ministeriets energi- og klimapolitik og Energistyrelsens arbejde gennem forskellige analyseaktiviteter. Vi arbejder blandt andet med fremskrivninger, scenarier, effektvurderinger og økonomiske analyser af såvel energi- og klimapolitikken som teknologiudviklingen. Vi baserer vores analyser og scenarier på state-of-the-art data, statistik og modellering, blandt andet vedrørende energi og transport. Energistyrelsen blev oprettet i 1976 og har siden 23. november 2007 været en styrelse under Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet. Energistyrelsen skal være et dynamisk kraftcenter for fremtidssikret udvikling og effektive løsninger på hele styrelsens ansvarsområde. Vi lægger stor vægt på værdiskabelse gennem faglig kvalitet og tværfagligt samarbejde internt såvel som med vores departement og eksterne partnere og interessenter. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker som kontorchef i LR 37 i henhold til Rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten , og månedslønnen udgør netto ca. 67.000 kr. ekskl. pension. Ansættelsen forventes at ske på åremålsvilkår, jf. principperne i aftale om åremålsansættelse, og tiltrædelse er pr. 1. august 2019 eller snarest muligt efter aftale. Ansættelsesområdet er Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet med tilhørende institutioner. Supplerende oplysninger kan fås hos vicedirektør Stig Uffe Pedersen, Energistyrelsen, 41 72 91 45. Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Ansøgning Du søger via www.ens.dk job. Benyt funktionen Søg stillingen på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest onsdag den 26. maj 2019. De første samtaler forventes afholdt i uge 23. Kandidater til stillingen skal være indstillet på at gennemgå et testforløb hos Odgers Berndtson, som deltager i rekrutteringsforløbet. Test forventes at finde sted i uge 24.Er du analytisk begavet, glad for tal og mennesker, og har du talent for og mod på ledelse af fagligt kompetente medarbejdere, der brænder for at arbejde med kortlægning, beregninger og analyser af det samlede energisystem? Så er du måske den nye kontorchef, vi søger til Energistyrelsens Center for Systemanalyse.


Om jobbet
Energistyrelsens Center for Systemanalyse søger en analytisk stærk kontorchef til Center for systemanalyse. Du vil blive en del af et chefteam på to kontorchefer, som tilsammen har ansvaret for ca. 50 fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, hovedsageligt ingeniører og økonomer.

Center for Systemanalyse, har ansvaret for at udarbejde Energistyrelsens årlige basisfremskrivning, udarbejdelsen af analyseforudsætninger til Energinet, input til Nationale Energi og Klimaplaner til EU, diverse analyser indenfor energiteknologi, -økonomi og -politik samt løbende udvikling af vores tekniske og økonomiske modeller af energisystemet og de forudsætninger, der anvendes i modellerne, fx i form af Teknologikataloget. Samtidig varetager vi også en vigtig opgave med kortlægning af dagens energisystem gennem dataindsamling og energi- og prisstatistik.

Det er et særkende i det faglige miljø i Center for Systemanalyse at se tingene i en sammenhæng, der inddrager hele energisystemet og samfundsøkonomiske hensyn – og det sker ofte i tæt samarbejde med energifagligt stærke kollegaer fra andre fagcentre.

Centeret er organiseret i faglige teams, der fungerer som faglige fællesskaber. En stor del af arbejdet sker på tværs af disse teams og organiseres i forskellige former for projekter – herunder ofte med inddragelse af medarbejdere fra andre centre.


Om dig
Du skal være en engageret leder med en stærk faglig profil og erfaring på området. Du skal have gode analytiske kompetencer og kunne danne dig et overblik over komplekse problemstillinger.

Ved besættelse af stillingen vil der blive lagt vægt på:
  • evne til at strukturere komplekse problemstillinger
  • en motiverende og inspirerende ledelsesstil, herunder evne til at uddelegere
  • evne til at samarbejde også på tværs af traditionelle faggrænser og med andre faglige områder i Energistyrelsen og med eksterne interessenter
  • sans for formidling – også af komplekse sagsområder
  • erfaring fra en politisk ledet organisation
  • erfaring med udarbejdelse af tekniske og økonomiske analyser og strategier på klima- og Energiområdet
  • erfaring med arbejde med teams og projekter
  • indgående kendskab til klima- og energiområdet – både nationalt og internationalt
  • relevant akademisk baggrund.


Om os
Energistyrelsen har ansvaret for hele energisektorens værdikæde fra energiproduktion og energiforsyning til energiforbrug, energieffektivisering og teknologiovervågning. Vi har også ansvaret for at understøtte den økonomiske effektivisering af forsyningssektoren, som foruden energi omfatter vand, affald og telekommunikation, herunder brugerforhold, forsyningspligt og statistik på teleområdet samt regulering af vandforsyning og håndtering af affald.

Energistyrelsen varetager Danmarks interesser på energi-, og forsyningsområdet i EU og søger gennem målrettet samarbejde med enkeltlande og internationale institutioner at udbrede de danske erfaringer med energiomstillingen til gavn for danske eksportvirksomheder.

I Center for Systemanalyse understøtter vi ministeriets energi- og klimapolitik og Energistyrelsens arbejde gennem forskellige analyseaktiviteter. Vi arbejder blandt andet med fremskrivninger, scenarier, effektvurderinger og økonomiske analyser af såvel energi- og klimapolitikken som teknologiudviklingen. Vi baserer vores analyser og scenarier på state-of-the-art data, statistik og modellering, blandt andet vedrørende energi og transport.

Energistyrelsen blev oprettet i 1976 og har siden 23. november 2007 været en styrelse under Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet.

Energistyrelsen skal være et dynamisk kraftcenter for fremtidssikret udvikling og effektive løsninger på hele styrelsens ansvarsområde. Vi lægger stor vægt på værdiskabelse gennem faglig kvalitet og tværfagligt samarbejde – internt såvel som med vores departement og eksterne partnere og interessenter.


Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker som kontorchef i LR 37 i henhold til ”Rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten”, og månedslønnen udgør netto ca. 67.000 kr. ekskl. pension.
Ansættelsen forventes at ske på åremålsvilkår, jf. principperne i aftale om åremålsansættelse, og tiltrædelse er pr. 1. august 2019 eller snarest muligt efter aftale.

Ansættelsesområdet er Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet med tilhørende institutioner.

Supplerende oplysninger kan fås hos vicedirektør Stig Uffe Pedersen, Energistyrelsen, 41 72 91 45.

Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


Ansøgning
Du søger via www.ens.dk/job. Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest onsdag den 26. maj 2019. De første samtaler forventes afholdt i uge 23.

Kandidater til stillingen skal være indstillet på at gennemgå et testforløb hos Odgers Berndtson, som deltager i rekrutteringsforløbet. Test forventes at finde sted i uge 24.


EnergistyrelsenKøbenhavn K2019-05-03T00:00:002019-05-26T00:00:00
330023571Student til arbejde med finanslov og erhvervspolitik i FinansministerietRobot Kunne du tænke dig at bidrage til Finansministeriets arbejde med finanslov, analyser og løbende politiske sager på erhvervsområdet? Så kunne et job i Finansministeriets Center for konkurrence, selskaber og forsyning være noget for dig. Om stillingen Du kommer til at arbejde i Finansministeriets Center for konkurrence, selskaber og forsyning (KSF), der består af en kontorchef, to souschefer, 15 AC ere og fem studenter. I KSF arbejder vi blandt andet med erhvervspolitik. I tæt samarbejde med Erhvervsministeriet har vi ansvaret for finansloven og det løbende budgetarbejde på erhvervsområdet. Herudover arbejder vi fx med tiltag der kan styrke produktiviteten i erhvervslivet og med at vurdere effekterne af erhvervspolitiske initiativer. Som student vil du få to hovedopgaver. For det første skal du bidrage til arbejdet med finansloven. Her skal du hjælpe til i hele finanslovsprocessen fra forberedelse af regeringens finanslovforslag til opfølgning på budgetter, blandt andet ved at lave analyser af den udgiftsmæssige udvikling på erhvervspolitiske område. Din anden hovedopgave vil være at hjælpe til med løbende analyser og sager på erhvervsområdet. Det kan spænde fra store kvantitative analyser til aktuelle politiske sager, der hurtigt skal håndteres. Her vil du fx opleve at skulle lave research og analyser til sager, der skal forelægges regeringen. Finansministeriet er en organisation præget af stor faglighed og højt tempo, og du vil hurtigt få ansvar for egne opgaver. Vi har fokus på, at du udvikler dig fagligt og lærer at vurdere og formidle komplekse problemstillinger i praksis. Som student i KSF vil du komme helt tæt på de politiske processer og få et særligt kendskab til centraladministrationen, finansloven og erhvervsområdet, der markant vil styrke dine karrieremuligheder i både den offentlige og private sektor. Om dig Det er vigtigt, du har interesse for og lyst til at lære mere om finanslovsprocessen og det erhvervspolitiske område. Vi har i Finansministeriet tradition for i vidt omfang at inddrage studenter og give dem ansvar for egne opgaver, så du skal både evne at arbejde selvstændigt og kunne lide at samarbejde. Derudover forventer vi, at du er: - fagligt dygtig, arbejdsom og har lyst til at udvikle dig - grundig, detaljeorienteret og ansvarsbevidst - analytisk stærk og har god talforståelse - struktureret og kan prioritere dine opgaver - i stand til at formidle klart og enkelt både på skrift og mundtligt Vi forventer, at du har en økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelsesbaggrund. Du er fx stud.polit., stud.oecon. eller stud.scient.pol. Herudover forventer vi, at du har et godt kendskab til Office-pakken, særligt Excel. Ansættelsesvilkår Vi udviser fleksibilitet i forbindelse med dine ferier og eksamensperioder, mens vi samtidig forventer, at du er fleksibel i perioder med stor arbejdsbelastning. Generelt tilstræber vi en arbejdstid på ca. 15 timer i gennemsnit pr. uge fordelt over et år. Løn og ansættelsesvilkår er efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det Statslige Område og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK). Ansøgning og samtaler Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via vores hjemmeside http: www.fm.dk, så vi har materialet senest mandag den 3. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler i perioden 10.-14. juni og regner med, at du kan begynde den 1. august 2019. Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. Mere information Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Anders Frølich (anfro@fm.dk, 61 96 85 11) eller fuldmægtig Cathrine Fogt Hjorth (cafhj@fm.dk, 33 92 49 71).Kunne du tænke dig at bidrage til Finansministeriets arbejde med finanslov, analyser og løbende politiske sager på erhvervsområdet? Så kunne et job i Finansministeriets Center for konkurrence, selskaber og forsyning være noget for dig.




Om stillingen
Du kommer til at arbejde i Finansministeriets Center for konkurrence, selskaber og forsyning (KSF), der består af en kontorchef, to souschefer, 15 AC’ere og fem studenter.

I KSF arbejder vi blandt andet med erhvervspolitik. I tæt samarbejde med Erhvervsministeriet har vi ansvaret for finansloven og det løbende budgetarbejde på erhvervsområdet. Herudover arbejder vi fx med tiltag der kan styrke produktiviteten i erhvervslivet og med at vurdere effekterne af erhvervspolitiske initiativer.

Som student vil du få to hovedopgaver. For det første skal du bidrage til arbejdet med finansloven. Her skal du hjælpe til i hele finanslovsprocessen fra forberedelse af regeringens finanslovforslag til opfølgning på budgetter, blandt andet ved at lave analyser af den udgiftsmæssige udvikling på erhvervspolitiske område.

Din anden hovedopgave vil være at hjælpe til med løbende analyser og sager på erhvervsområdet. Det kan spænde fra store kvantitative analyser til aktuelle politiske sager, der hurtigt skal håndteres. Her vil du fx opleve at skulle lave research og analyser til sager, der skal forelægges regeringen.

Finansministeriet er en organisation præget af stor faglighed og højt tempo, og du vil hurtigt få ansvar for egne opgaver. Vi har fokus på, at du udvikler dig fagligt og lærer at vurdere og formidle komplekse problemstillinger i praksis.

Som student i KSF vil du komme helt tæt på de politiske processer og få et særligt kendskab til centraladministrationen, finansloven og erhvervsområdet, der markant vil styrke dine karrieremuligheder i både den offentlige og private sektor.

Om dig
Det er vigtigt, du har interesse for og lyst til at lære mere om finanslovsprocessen og det erhvervspolitiske område. Vi har i Finansministeriet tradition for i vidt omfang at inddrage studenter og give dem ansvar for egne opgaver, så du skal både evne at arbejde selvstændigt og kunne lide at samarbejde.

Derudover forventer vi, at du er:

- fagligt dygtig, arbejdsom og har lyst til at udvikle dig
- grundig, detaljeorienteret og ansvarsbevidst
- analytisk stærk og har god talforståelse
- struktureret og kan prioritere dine opgaver
- i stand til at formidle klart og enkelt både på skrift og mundtligt


Vi forventer, at du har en økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelsesbaggrund. Du er fx stud.polit., stud.oecon. eller stud.scient.pol. Herudover forventer vi, at du har et godt kendskab til Office-pakken, særligt Excel.

Ansættelsesvilkår
Vi udviser fleksibilitet i forbindelse med dine ferier og eksamensperioder, mens vi samtidig forventer, at du er fleksibel i perioder med stor arbejdsbelastning.

Generelt tilstræber vi en arbejdstid på ca. 15 timer i gennemsnit pr. uge fordelt over et år. Løn og ansættelsesvilkår er efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).

Ansøgning og samtaler
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via vores hjemmeside http://www.fm.dk, så vi har materialet senest mandag den 3. juni 2019.

Vi forventer at afholde samtaler i perioden 10.-14. juni og regner med, at du kan begynde den 1. august 2019.

Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Mere information
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Anders Frølich (anfro@fm.dk, 61 96 85 11) eller fuldmægtig Cathrine Fogt Hjorth (cafhj@fm.dk, 33 92 49 71).


Finansministeriets DepartementetKøbenhavn K2019-05-13T00:00:002019-06-03T00:00:00
330026560Ressourcechef til Kriminalforsorgen HovedstadenRobot Kriminalforsorgen Hovedstaden søger en områdechef for ressourceenheden, der er en driftssikker leder, som ønsker at arbejde med økonomi- og målstyring i en kompleks organisation. Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets koncern og forvalter en central opgave i straffesagskæden: At fuldbyrde straf. Kriminalforsorgen har således ansvaret for blandt andet landets fængsler og arresthuse samt ansvaret for at føre tilsyn med prøveløsladte og betinget dømte. Endvidere har kriminalforsorgen ansvaret for at drive udrejsecentre for afviste asylansøgere. Kriminalforsorgen Hovedstaden er en af kriminalforsorgens 4 regionale områder og ledes af en regional direktør, som har ansvaret for den daglige ledelse og drift af områdekontoret med i alt 5 institutioner, 22 tjenestesteder og ca. 1.200 medarbejdere under sig. Områdedirektøren indgår tillige i kriminalforsorgens overordnede koncernledelse. I området er der ud over ressourceenheden fire andre faglige enheder, der ligesom ressourceenheden er ledet af en fagchef. Fagcheferne refererer til områdedirektøren. Ressourcechefens primære ansvar er at sikre økonomidriften i områdets institutioner, som har en samlet årlig bevilling på godt 700 mio. kr. Ressourcechefen er en central aktør i udviklingen af en moderne effektiv driftsorganisation og har en nøgleposition i forhold til arbejdet med en ny styringsmodel for kriminalforsorgen, hvor kapacitet, økonomi og personale i højere grad sammentænkes. Ressourcechefen har desuden ansvaret for områdets centrale tjenestetidsenhed, der i tæt samarbejde med institutionerne varetager personalets vagtplanlægning, herunder på kriminalforsorgens største arbejdsplads Københavns Fængsler. Kriminalforsorgen arbejder på koncernniveau målrettet med at styrke økonomistyringen. Der arbejdes aktuelt på at forberede overgangen til det nye statslige budgetsystem, ligesom en ny koncernfælles registreringsramme, fælles budget- og opfølgningsværktøjer samt forbedret ledelsesinformation skal understøtte højere transparens og bedre ressourceanvendelse på tværs af områder og institutioner. Ressourcechefen forventes at kunne indgå aktivt i arbejdet med at udvikle disse nye tværgående styringsredskaber og skal desuden sikre, at implementeringen af disse nye værktøjer følges helt til dørs i område Hovedstaden. Som chef for Ressourceenheden spænder dine arbejdsopgaver bredt, og de vil bl.a. vedrøre følgende: Personaleledelse af enhedens medarbejdere, som omfatter 23 medarbejdere Kapacitets- og belægsstyring Udmøntning af driftsbudgetter til institutionerne Økonomistyring, -opfølgning og rapportering Fokus på korrekt og effektivt indkøb Bygningsdrift og vedligehold Controlling af produktionsvirksomhed Regnskab og bogholderiopgaver Tjenesteplanlægning Du bliver del af et stærkt tværfagligt miljø i områdekontoret. Vi lægger vægt på høj faglighed og stærke styringskompetencer og på et åbent og humoristisk arbejdsmiljø. Vi lægger desuden vægt på, at vores travle hverdag følges af en god omgangstone og hjælpsomhed over for hinanden og et fokus på, at der for den enkelte medarbejder er en god balance mellem arbejdsliv og familieliv. Du vil indgå i et koncernfælles partnerskab med deltagelse af direktoratet for kriminalforsorgen samt de øvrige tre regionale ressourcechefer. Dette partnerskab skal gå engageret og dedikeret til opgaven med at sikre retning og prioritering af ressourceområdet samt ensartethed og fælles faglige standarder på tværs af kriminalforsorgsområderne Kvalifikationer Du har en relevant akademisk uddannelse og erfaring med ledelse og forandringsledelse samt økonomistyring. Det er en fordel, hvis du har erfaring med offentlig ledelse af komplekse organisationer. Vi forventer, at du: Er en dygtig leder, der sikrer målopfyldelse i din enhed gennem din prioritering af opgaver og ressourcer samtidig med, at du er parat til at hjælpe dine kollegaer i de andre faglige enheder. Har erfaring med økonomistyring og en sikker faglig hånd på økonomifaglige problemstillinger, gerne fra en kompleks offentligt driftsorganisation. Har overblik over komplekse problemstillinger og kan håndtere disse løsningsorienteret. Har engagement, handlekraft samt gode samarbejds- og kommunikationsevner. Leder anerkendende og skaber tillidsfulde relationer til kollegaer og medarbejdere i områdets institutioner, i områdeledelsen og på tværs i kriminalforsorgen. Delegerer tillidsfuldt beslutningskompetencer og opgaver til dine medarbejdere, fordi du stoler på deres faglighed - men du bevarer det overordnede ansvar og følger op, når der er behov for det. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen besættes efter overenskomsten for akademikere i staten med løn svarende til indplacering i lønramme 37, hvor årslønnen er 565.341 kr. i aktuelt niveau. Hvis du i forvejen er ansat som tjenestemand i staten, vil der være mulighed for at bevare din tjenestemandsansættelse. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer. Stillingen ønskes besat på åremål. Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen. Arbejdsstedet er Kriminalforsorgen Hovedstaden, områdekontoret i København, Sankt Kjelds Plads 11, 2100 København Ø. Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom at du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen ved Kriminalforsorgen Hovedstaden kan fås ved henvendelse til centerdirektør i Center for Kapacitet og Økonomi i Direktoratet for Kriminalforsorgen Peter Henneberg på telefon 28 79 93 04 eller områdedirektør for Kriminalforsorgen Hovedstaden Anne Erlandsen på telefon 22 78 13 35. Ansøgning Stillingen søges elektronisk via knappen Søg stillingen . Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest torsdag den 6. juni 2019. For allerede udnævnte tjenestemænd skal ansøgningen stiles til Dronningen. Vi forventer at afholde samtaler i uge 24. Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.Kriminalforsorgen Hovedstaden søger en områdechef for ressourceenheden, der er en driftssikker leder, som ønsker at arbejde med økonomi- og målstyring i en kompleks organisation.



Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets koncern og forvalter en central opgave i straffesagskæden: At fuldbyrde straf. Kriminalforsorgen har således ansvaret for blandt andet landets fængsler og arresthuse samt ansvaret for at føre tilsyn med prøveløsladte og betinget dømte. Endvidere har kriminalforsorgen ansvaret for at drive udrejsecentre for afviste asylansøgere.



Kriminalforsorgen Hovedstaden er en af kriminalforsorgens 4 regionale områder og ledes af en regional direktør, som har ansvaret for den daglige ledelse og drift af områdekontoret med i alt 5 institutioner, 22 tjenestesteder og ca. 1.200 medarbejdere under sig. Områdedirektøren indgår tillige i kriminalforsorgens overordnede koncernledelse. I området er der ud over ressourceenheden fire andre faglige enheder, der ligesom ressourceenheden er ledet af en fagchef. Fagcheferne refererer til områdedirektøren.



Ressourcechefens primære ansvar er at sikre økonomidriften i områdets institutioner, som har en samlet årlig bevilling på godt 700 mio. kr. Ressourcechefen er en central aktør i udviklingen af en moderne effektiv driftsorganisation og har en nøgleposition i forhold til arbejdet med en ny styringsmodel for kriminalforsorgen, hvor kapacitet, økonomi og personale i højere grad sammentænkes. Ressourcechefen har desuden ansvaret for områdets centrale tjenestetidsenhed, der i tæt samarbejde med institutionerne varetager personalets vagtplanlægning, herunder på kriminalforsorgens største arbejdsplads Københavns Fængsler.



Kriminalforsorgen arbejder på koncernniveau målrettet med at styrke økonomistyringen. Der arbejdes aktuelt på at forberede overgangen til det nye statslige budgetsystem, ligesom en ny koncernfælles registreringsramme, fælles budget- og opfølgningsværktøjer samt forbedret ledelsesinformation skal understøtte højere transparens og bedre ressourceanvendelse på tværs af områder og institutioner. Ressourcechefen forventes at kunne indgå aktivt i arbejdet med at udvikle disse nye tværgående styringsredskaber og skal desuden sikre, at implementeringen af disse nye værktøjer følges helt til dørs i område Hovedstaden.



Som chef for Ressourceenheden spænder dine arbejdsopgaver bredt, og de vil bl.a. vedrøre følgende:



  • Personaleledelse af enhedens medarbejdere, som omfatter 23 medarbejdere

  • Kapacitets- og belægsstyring

  • Udmøntning af driftsbudgetter til institutionerne

  • Økonomistyring, -opfølgning og rapportering

  • Fokus på korrekt og effektivt indkøb

  • Bygningsdrift og vedligehold

  • Controlling af produktionsvirksomhed

  • Regnskab og bogholderiopgaver

  • Tjenesteplanlægning



Du bliver del af et stærkt tværfagligt miljø i områdekontoret. Vi lægger vægt på høj faglighed og stærke styringskompetencer og på et åbent og humoristisk arbejdsmiljø. Vi lægger desuden vægt på, at vores travle hverdag følges af en god omgangstone og hjælpsomhed over for hinanden og et fokus på, at der for den enkelte medarbejder er en god balance mellem arbejdsliv og familieliv.



Du vil indgå i et koncernfælles partnerskab med deltagelse af direktoratet for kriminalforsorgen samt de øvrige tre regionale ressourcechefer. Dette partnerskab skal gå engageret og dedikeret til opgaven med at sikre retning og prioritering af ressourceområdet samt ensartethed og fælles faglige standarder på tværs af kriminalforsorgsområderne



Kvalifikationer



Du har en relevant akademisk uddannelse og erfaring med ledelse og forandringsledelse samt økonomistyring. Det er en fordel, hvis du har erfaring med offentlig ledelse af komplekse organisationer.



Vi forventer, at du:



  • Er en dygtig leder, der sikrer målopfyldelse i din enhed gennem din prioritering af opgaver og ressourcer samtidig med, at du er parat til at hjælpe dine kollegaer i de andre faglige enheder.

  • Har erfaring med økonomistyring og en sikker faglig hånd på økonomifaglige problemstillinger, gerne fra en kompleks offentligt driftsorganisation.

  • Har overblik over komplekse problemstillinger og kan håndtere disse løsningsorienteret.

  • Har engagement, handlekraft samt gode samarbejds- og kommunikationsevner.

  • Leder anerkendende og skaber tillidsfulde relationer til kollegaer og medarbejdere i områdets institutioner, i områdeledelsen og på tværs i kriminalforsorgen.

  • Delegerer tillidsfuldt beslutningskompetencer og opgaver til dine medarbejdere, fordi du stoler på deres faglighed - men du bevarer det overordnede ansvar og følger op, når der er behov for det.



Løn- og ansættelsesvilkår



Stillingen besættes efter overenskomsten for akademikere i staten med løn svarende til indplacering i lønramme 37, hvor årslønnen er 565.341 kr. i aktuelt niveau. Hvis du i forvejen er ansat som tjenestemand i staten, vil der være mulighed for at bevare din tjenestemandsansættelse. Der vil herudover kunne aftales tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer. Stillingen ønskes besat på åremål.



Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen.



Arbejdsstedet er Kriminalforsorgen Hovedstaden, områdekontoret i København, Sankt Kjelds Plads 11, 2100 København Ø.



Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom at du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.



Yderligere oplysninger



Yderligere oplysninger om stillingen ved Kriminalforsorgen Hovedstaden kan fås ved henvendelse til centerdirektør i Center for Kapacitet og Økonomi i Direktoratet for Kriminalforsorgen Peter Henneberg på telefon 28 79 93 04 eller områdedirektør for Kriminalforsorgen Hovedstaden Anne Erlandsen på telefon 22 78 13 35.


Ansøgning



Stillingen søges elektronisk via knappen ”Søg stillingen”.



Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt andet relevant materiale skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest torsdag den 6. juni 2019.



For allerede udnævnte tjenestemænd skal ansøgningen stiles til Dronningen.



Vi forventer at afholde samtaler i uge 24.



Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.





Områdekontor ØsterbroKøbenhavn Ø2019-05-16T00:00:002019-06-06T00:00:00
330030217Kontorchef til ledelse og udvikling af Arbejdstilsynets analysekontorRobot Er du udviklingsorienteret, har du stærk analytisk sans og mod på at lede et kontor, der fokuserer på at opnå viden om, hvad der virker? Kan du organisere og drive analyser inden for strategisk vigtige områder med henblik på at øge viden om arbejdsmiljø og levere input til politikudvikling om forebyggelse og fastholdelse? Har du politisk flair og erfaring med at agere på områder med stor politisk opmærksomhed, og er du god til at samarbejde både med interne og eksterne samarbejdsparter? Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet. Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger. Du kan læse mere om os på www.amid.dk. Ledelse af og ansvar for analysearbejde på arbejdsmiljøområdet Kontorets arbejdsfelt er bredt og varieret. Det og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for udvikling af indsatser på arbejdsmiljøområdet til at varetage det faglige ansvar for erhvervssygdomme. Kontoret gennemfører evalueringer af Arbejdstilsynets indsatser og virkemidler samt data- og effektanalyser på arbejdsmiljøområdet. Der er et øget fokus på forsøg med virkemidler samt indsamling og formidling af ny viden. Dertil har kontoret en central opgave med implementering af en ny arbejdsmiljøovervågning. Du bliver ansvarlig for at udnytte de nye muligheder for en tættere kobling af overvågning og myndighedsindsats. Kontoret er ansvarlig for Arbejdstilsynets bidrag til det tværgående samarbejde i Beskæftigelsesministeriets koncern om data og evidens, hvor der bl.a. samarbejdes med STAR. Derudover er der et tæt samarbejde med Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA). Desuden har kontoret ansvaret for sekretariatsbetjeningen af Arbejdsmiljøforskningsfonden. Du får ledelsesansvar for ca. 15 medarbejdere. Du bliver en del af Arbejdsmiljøfagligt Centers chefgruppe på 10 kontorchefer, der arbejder tæt sammen og har et fælles ansvar for at løse og udføre centrets opgaver. Chefgruppen refererer til vicedirektørerne, der har det overordnede ledelsesmæssige og organisatoriske ansvar for centret. Bliv vores nye kollega Vi forestiller os, at du: Har indgående erfaring med policyrelaterede analyser, evalueringer og effektmålinger. Er nytænkende og udviklingsorienteret og kan sætte dig ind i fagligt komplekse problemstillinger. Kan organisere, sætte retning og drive strategisk udvikling og sikre opfølgning på mål. Kan lede medarbejdere med forskellig faglig baggrund og skabe resultater gennem en motiverende, anerkendende og resultatskabende lederstil. Er løsningsorienteret og kan skabe gode samarbejdsrelationer både internt og eksternt. Har ledelseserfaring og erfaring med overordnet styring og opfølgning. Kan indgå i samarbejdet i et ledelsesteam samt bidrage til at udvikle kontoret og Arbejdsmiljøfagligt Center. Har en uddannelsesbaggrund som cand.polit., cand.oecon. eller lignende - gerne suppleret med en lederuddannelse. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til arbejdsmiljø og effektmåling af indsatser. Vi finder løsninger sammen Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger. Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. august 2019. Du ansættes på kontraktvilkår med aflønning i løngruppe 1 (lønramme 37) og ansættelse sker på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Ansættelse sker efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Der indgår test i ansættelsesforløbet. Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at sende en mail til vicedirektør Vibe Westh vwe@at.dk med dine kontaktoplysninger, alternativt kan du ringe på 4098 4915. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-partner Lone Clausen på tlf.nr. 2250 3847. Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest 9. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler den 13. juni 2019.Er du udviklingsorienteret, har du stærk analytisk sans og mod på at lede et kontor, der fokuserer på at opnå viden om, hvad der virker? Kan du organisere og drive analyser inden for strategisk vigtige områder med henblik på at øge viden om arbejdsmiljø og levere input til politikudvikling om forebyggelse og fastholdelse? Har du politisk flair og erfaring med at agere på områder med stor politisk opmærksomhed, og er du god til at samarbejde både med interne og eksterne samarbejdsparter?

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked
Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.

Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.

Du kan læse mere om os på www.amid.dk.

Ledelse af og ansvar for analysearbejde på arbejdsmiljøområdet
Kontorets arbejdsfelt er bredt og varieret. Det og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for udvikling af indsatser på arbejdsmiljøområdet til at varetage det faglige ansvar for erhvervssygdomme. Kontoret gennemfører evalueringer af Arbejdstilsynets indsatser og virkemidler samt data- og effektanalyser på arbejdsmiljøområdet. Der er et øget fokus på forsøg med virkemidler samt indsamling og formidling af ny viden. Dertil har kontoret en central opgave med implementering af en ny arbejdsmiljøovervågning. Du bliver ansvarlig for at udnytte de nye muligheder for en tættere kobling af overvågning og myndighedsindsats.

Kontoret er ansvarlig for Arbejdstilsynets bidrag til det tværgående samarbejde i Beskæftigelsesministeriets koncern om data og evidens, hvor der bl.a. samarbejdes med STAR. Derudover er der et tæt samarbejde med Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø (NFA). Desuden har kontoret ansvaret for sekretariatsbetjeningen af Arbejdsmiljøforskningsfonden.

Du får ledelsesansvar for ca. 15 medarbejdere. Du bliver en del af Arbejdsmiljøfagligt Centers chefgruppe på 10 kontorchefer, der arbejder tæt sammen og har et fælles ansvar for at løse og udføre centrets opgaver. Chefgruppen refererer til vicedirektørerne, der har det overordnede ledelsesmæssige og organisatoriske ansvar for centret.

Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du:

  • Har indgående erfaring med policyrelaterede analyser, evalueringer og effektmålinger.
  • Er nytænkende og udviklingsorienteret og kan sætte dig ind i fagligt komplekse problemstillinger.
  • Kan organisere, sætte retning og drive strategisk udvikling og sikre opfølgning på mål.
  • Kan lede medarbejdere med forskellig faglig baggrund og skabe resultater gennem en motiverende, anerkendende og resultatskabende lederstil.
  • Er løsningsorienteret og kan skabe gode samarbejdsrelationer både internt og eksternt.
  • Har ledelseserfaring og erfaring med overordnet styring og opfølgning.
  • Kan indgå i samarbejdet i et ledelsesteam samt bidrage til at udvikle kontoret og Arbejdsmiljøfagligt Center.
  • Har en uddannelsesbaggrund som cand.polit., cand.oecon. eller lignende - gerne suppleret med en lederuddannelse.
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til arbejdsmiljø og effektmåling af indsatser.
Vi finder løsninger sammen
Som en del af Beskæftigelsesministeriet, er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. august 2019.

Du ansættes på kontraktvilkår med aflønning i løngruppe 1 (lønramme 37) og ansættelse sker på åremål for en 5-årig periode. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Ansættelse sker efter rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten.

Der indgår test i ansættelsesforløbet.

Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at sende en mail til vicedirektør Vibe Westh vwe@at.dk med dine kontaktoplysninger, alternativt kan du ringe på 4098 4915.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-partner Lone Clausen på tlf.nr. 2250 3847.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest 9. juni 2019.

Vi forventer at afholde samtaler den 13. juni 2019.

ArbejdstilsynetKøbenhavn Ø2019-05-23T00:00:002019-06-09T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kontorchef til nyt kontor i Byggeri København

Udvikling og Tværgående Processer

København V
Vil du lede et nyt kontor med ansvar for udvikling og tværgående processer hos en af Danmarks største bygherrer? København er midt i en rivende udvikling. Byen har etableret sig som et internationalt forbillede for byudvikling og moderne storbyliv i...
Indrykket:14. maj 2019
Udløbsdato:2. juni 2019

Genopslag - Kontorchef til Center for Systemanalyse

Energistyrelsen

København K
Er du analytisk begavet, glad for tal og mennesker, og har du talent for og mod på ledelse af fagligt kompetente medarbejdere, der brænder for at arbejde med kortlægning, beregninger og analyser af det samlede energisystem? Så er du måske den nye ko...
Indrykket:3. maj 2019
Udløbsdato:26. maj 2019

Student til arbejde med finanslov og erhvervspolitik i Finansministeriet

Finansministeriets Departementet

København K
Kunne du tænke dig at bidrage til Finansministeriets arbejde med finanslov, analyser og løbende politiske sager på erhvervsområdet? Så kunne et job i Finansministeriets Center for konkurrence, selskaber og forsyning være noget for dig. Om stillingen...
Indrykket:13. maj 2019
Udløbsdato:3. juni 2019

Ressourcechef til Kriminalforsorgen Hovedstaden

Områdekontor Østerbro

København Ø
Kriminalforsorgen Hovedstaden søger en områdechef for ressourceenheden, der er en driftssikker leder, som ønsker at arbejde med økonomi- og målstyring i en kompleks organisation. Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets koncern og forvalte...
Indrykket:16. maj 2019
Udløbsdato:6. juni 2019

Kontorchef til ledelse og udvikling af Arbejdstilsynets analysekontor

Arbejdstilsynet

København Ø
Er du udviklingsorienteret, har du stærk analytisk sans og mod på at lede et kontor, der fokuserer på at opnå viden om, hvad der virker? Kan du organisere og drive analyser inden for strategisk vigtige områder med henblik på at øge viden om arbejdsm...
Indrykket:23. maj 2019
Udløbsdato:9. juni 2019