Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til Ledelsessekretariatet i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Vil du være med til at sikre moderne, velfungerende og driftssikre it-systemer til Danmarks skatteforvaltning? Besidder du gode lederegenskaber, er du handlekraftig, og har du evnerne til at tænke på tværs i en kompleks organisation? Så er du måske den nye kontorchef for Ledelsessekretariatet i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse.  
  
Som kontorchef for Ledelsessekretariatet vil du få ansvar for Udviklings- og Forenklingsstyrelsens direktions - og ministerbetjening, samt styrelsens funktioner inden for kommunikation og HR.  
 
Du sikrer, at styrelsens direktion altid har det bedst mulige beslutningsgrundlag, og at beslutninger og information fra direktionen når ud til alle chefer og medarbejdere i styrelsen. Du sikrer, ledelsessekretariatet er naturlig indgang i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen for de andre styrelser i Skatteforvaltningen, Skatteministeriets departement og andre ministerier. Endelig får du ansvaret for at opbygge og drive HR- og kommunikationsfunktionerne i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Ledelsessekretariatet er en del af underdirektørområdet Stab 2, hvor du skal etablere et tæt samarbejde med de andre kontorer i staben, som arbejder med styrelsens ressourceanvendelse, økonomi, projekt- og porteføljestyring, samt styrelsens strategiske arbejde på it- og digitaliseringsområdet. Du har det daglige ansvar for 15-20 dygtige og engagerede medarbejdere i ledelsessekretariatet, samt styrelsens kontorsupportteam, som er organisatorisk forankret i ledelsessekretariatet.
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en organisation under dannelse. Der kan følgelig forventes løbende justeringer af opgaveporteføljen mv.  
  
Forventninger til den kommende kontorchef    
Vi lægger vægt på, at du kan:  
 

  • understøtte processer og fremme helhedsforståelsen i organisationen 
  • skabe ro og overblik, samt håndtere komplekse problemstillinger    
  • navigere i et politisk landskab med høj offentlig bevågenhed  
  • skabe stærke relationer – både internt og eksternt – og har gode kommunikative evner 
  • sikre faglig og strategisk ledelse, herunder bidrage til målopfyldelsen 
  • være en dygtig og engageret personaleleder 
 
Du skal have øje for at understøtte de relevante arbejdsprocesser, både internt i organisationen og eksternt. Du skaber resultater gennem dialog, tillid og med respekt for faglighed. Endvidere medvirker du til, at medarbejderne i kontoret arbejder selvstændigt, er selvledende og videndeler med kolleger på tværs af Skatteforvaltningen. Dine samarbejdspartnere beskriver dig som diplomatisk og imødekommende, men samtidig som tydelig, retningssættende og forhandlingsstærk.   
  
Skatteforvaltningen er på vej ind i en tid med stor forandring. Derfor er det afgørende, at du med positiv energi bidrager til at få både Skatteforvaltningen og dine kolleger ind i den nye virkelighed. 
   
Din baggrund    
Du har en relevant videregående uddannelse fx cand.scient. pol., cand. jur. eller lignende, gerne suppleret med ledelseserfaring. Du har masser af erfaring med at understøtte beslutningsprocesser, herunder kvalitetssikre beslutningsgrundlag. Du har vist, at du har meget stærke samarbejdsevner. Det vil være en styrke, hvis du har erfaring som leder i en stabsfunktion i en kompleks organisation. Desuden er det en fordel, hvis du har erfaring med arbejde på HR- og kommunikationsarbejde.     
  
Løn, ansættelsesvilkår og tiltrædelse   
Stillingen er klassificeret i lønramme 37/løngruppe 1. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med udgangspunkt i bestemmelserne i rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen ønskes besat på åremål.  Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  
  
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.   
Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 
 
Tiltrædelse er snarest muligt.   
  
Ansøgning   
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest 18. februar 2018. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.   
  
Kandidater til stillingen kan forvente at skulle gennemgå en test som led i ansøgningsprocessen.   
  
Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til underdirektør for Stab 2, Lene Skov Henningsen på tlf. 2069 0885. 
 
Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  
Som led i regeringens plan Fra én til syv styrelser skatteforvaltningen 2021 vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, hvor Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er den ene. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på http://www.fra1til7.dk.  
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave vil være drift, vedligeholdelse og udvikling af it-systemer, behandling af data samt målrettede udviklings- og forenklingsprojekter på tværs af skatteforvaltningen. Styrelsen skal udvikle og forenkle udvalgte dele af skatteforvaltningen i samarbejde med relevante øvrige styrelser og departementet særligt når det handler om it-systemer og processer.
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:7. februar 2018
Udløbsdato:28. februar 2018

Kontorchef til Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering i København

Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

København
Vi søger en strategisk orienteret leder, der vil være med til at drive udviklingen inden for brug af offentlige data til effektivisering og økonomisk vækst.Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering er den drivende kraft i arbejdet med at udnytt...
Indrykket:9. februar 2018
Udløbsdato:27. februar 2018

Kontorchef til departementes internationale kontor

Beskæftigelsesministeriets departement

København
Har du ledelseserfaring, og kan du skabe resultater gennem en anerkendende ledelsesstil? Har du erfaring med at agere på et område med politisk bevågenhed? Og vil du være med til at forme den danske indsats på beskæftigelsesområdet i EU-regi og sikr...
Indrykket:9. februar 2018
Udløbsdato:27. februar 2018

Kontorchef til departementets arbejdsretskontor

Beskæftigelsesministeriets departement

København
Har du ledelseserfaring, og kan du skabe resultater gennem en anerkendende ledelsesstil? Har du erfaring med at agere på et område med politisk bevågenhed? Og vil du være med til at videreudvikle den danske arbejdsmarkedsmodel og sikre et fleksibelt...
Indrykket:9. februar 2018
Udløbsdato:1. marts 2018

Faglig kontorchef til selskabsskatteforhold i den kommende Skattestyrelse

SKAT

København
Har du faglig indsigt i skatteretten, har du interessen for eller besidder du allerede gode lederegenskaber, og har du evnen til at udfordre, så vi hele tiden kan forbedre vores indsatser? Så er du måske vores nye kontorchef i Store selskaber i den ...
Indrykket:9. februar 2018
Udløbsdato:3. marts 2018

Juridisk kontorchef til Afgifter i den kommende Skattestyrelse

SKAT

København
Vi søger en fagligt stærk kontorchef til et kontor med 16 erfarne og specialiserede medarbejdere, der arbejder som Skattestyrelsens advokatkontor inden for energi-, miljø og punktafgiftsområdet. Opgaven kræver fokus på faglighed, styring, trivsel og...