Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kontorchef til nyetableret kontor for Kunder og Processer i den kommende Gældsstyrelse

Kan du se dig selv stå i spidsen for etableringen af et nyt kontor med ansvar for styring af forretningsprocesser og det strategiske ansvar for kunderejser og kundekommunikation? Har du pionerånd, og kan du opbygge, udvikle og drive en kultur, der er båret af ansvarlighed, professionalisme og et stærkt kollegialt sammenhold? Så kan du blive vores nye kontorchef i Middelfart. 
 
Opbygning af nyt kontor, kultur og rammer  
Vi ønsker en kontorchef, som evner og motiveres af at opbygge nyt. En af dine første opgaver bliver at rekruttere dit nye team og etablere et solidt grundlag for arbejdet med processtyring og kunderejser. Det kræver blandt andet, at der arbejdes helhedsorienteret og strategisk med arbejds- og forretningsprocesserne, så det sikres, at der både er høje juridiske standarder i sagsbehandlingen og sammenhængende og gennemskuelige kunderejser på tværs af Gældsstyrelsens kanaler. Den opgave kræver, at du har en indgående forståelse af kerneforretningen og driften og samtidig kan bevare overblikket og anskue organisationen og processerne fra et kunde- og borgerperspektiv - både for dem der skylder penge og for de offentlige fordringshavere, Gældsstyrelsen skal inddrive for.  
 
Som kontorchef vil det være dit ansvar at udstikke en retning og omsætte strategier, politikker og pejlemærker til håndgribelige mål, som medarbejderne kan arbejde efter. Det er afgørende, at du formår at følge op på kontorets mål samtidig med, at du bidrager til et højt engagement blandt medarbejderne.  
 
Dine ansvarsområder som kontorchef bliver blandt andet: 
 

  • At organisationens arbejds- og forretningsprocesser er ensartede og lovlige, og derved understøtter sikker og effektiv drift samt gode kundeoplevelser 
  • At der er god processtyring med fokus på høj kvalitet i sagsbehandlingen 
  • At driften har juridisk støtte og rådgivning af høj kvalitet - eksempelvis gennem udvikling af skarpe procesvejledninger og en fælles videndelingsplatform 
  • At koordinere arbejdet med løbende procesforbedringer på tværs af driftscentrene 
  • Strategisk og taktisk udvikling af Gældsstyrelsens kundevendte kommunikationskanaler, herunder bidrage til udvikling af nye digitale løsninger 
  • At sikre modtagerorienteret og databaseret kundekommunikation 
  • Der vil i en betydelig overgangsperiode være paralleldrift i to it-systemer (DMI og det nye PSRM-system) på området, og der ligger en væsentlig opgave i at sikre sammenhæng mellem procesvejledningerne i de to systemer 
 
Du får arbejdssted i det nyetablerede hovedkvarter for gældsinddrivelse, der ligger i Middelfart. Som kontorchef for Kunder og Processer får du ansvaret for ledelsen af ca. 10 medarbejdere, og du vil referere til underdirektøren for afdelingen ”Stab og styring”. 
 
Erfaren og proaktiv leder med et godt overblik og høje kvalitetsstandarder 
Du har en relevant akademisk videregående uddannelse, og du har erfaring med ovenstående opgaver. Du har ligeledes erfaring med ledelse af medarbejdere, og denne erfaring er gerne opnået i en større politisk organisation - fx kommune, region, styrelse eller lignende. 
 
Du kan nå i mål med strategiske og driftsorienterede beslutninger og sikre leverancer af høj kvalitet. Du er relationsskabende i forhold til interessenter og samarbejdspartnere internt i styrelsen og i den samlede Skatteforvaltning. Du motiveres af at skulle opbygge og lede et nyt fagligt stærkt kontor, og du er proaktiv, systematisk og demonstrerer stort overblik.  
 
Klik på linket og se mere om vores ledelsesprincipper i lederkompasset.  
 
Om os 
Gæld i SKAT har ansvaret for at inddrive al gæld til det offentlige. Det er en opgave, der har stor betydning for samfundet, og som bidrager til at opretholde den danske velfærdsmodel samt retssikkerheden for dem, som skylder penge.  
 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Gældsstyrelsens kerneopgave bliver at hjælpe borgere og virksomheder med at betale deres gæld til det offentlige. Styrelsen forventes bemandet med ca. 1.500 medarbejdere og får kontorer i Middelfart, Thisted, Grenaa, Randers, Ringkøbing, Tønder og Roskilde. Læs mere om Gældsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk. ;
 
Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i lønramme 37/løngruppe 1. Stillingerne besættes i udgangspunktet på åremål.  
 
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. 
 
Det for tiden gældende tjenestested er Teglgårdsparken 19, 5500 Middelfart.


Tiltrædelse 
Den 1. maj 2018 eller snarest derefter. 
 
Frem mod etableringen af den nye styrelse vil ansættelsen være som kontorchef i SKAT, hvor du vil indgå i din afdelings ledergruppe og have reference til underdirektøren på området. 
 
Ansøgning 
Finder du stillingen interessant, bedes du sende ansøgning med CV og eksamenspapirer via link ”søg stillingen” senest den 1. marts 2018. 
 
I udvælgelsesprocessen samarbejdes med konsulentfirmaet Mercuri Urval. Der afholdes 1. samtaler den 7. og 8. marts og 2. samtaler den 15. marts 2018. Kandidater til stillingen kan ligeledes forvente at skulle gennemgå test i ansøgningsprocessen, dette gøres primo uge 11. 
 
Der kan forud for ansættelse indhentes restanceoplysninger og straffeattest. 
 
Yderligere oplysninger 
Hvis du vil vide mere om stillingen eller processen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Processer og Implementering i Skatteministeriet Mette Ring Rossing på tlf. 25 38 22 87 eller rekrutteringspartner Christian Kofoed-Enevoldsen fra Mercuri Urval på tlf. 20 30 45 60. 
 
Bor du ikke i forvejen i nærheden af Middelfart, kan du kontakte en bosætningskonsulent, som kender områdets skoler, lokalmiljø, ejendomsmæglere mv. Bosætningskonsulenten Anne Marie Klausen kan kontaktes på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og man kan læse mere på http://www.flyttilmiddelfart.dk ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her